Profilový obrázek

JaraSlama

Komentáře 135

Od nejnovějších
  1. Kaskadér
    Kaskadér (2024)
    8
    David Leitch udělal akčnímu žánru službu, když natočil Johna Wicka, Deadpoola 2, nebo Bullet Train. Teď se s Kaskadérem vrací k oživení akčního filmu. Film kombinuje detektivku, lehký nadhled, romantiku a poctu kaskadérům. Gosling a Blunt tvoří skvělý pár, a i když se příběh může zdát cheesy, jejich chemie dělá z Kaskadéra zábavnou romantickou komedii. Leitch se vyblbnul s akčními scénami, které působí velkolepě a bezprostředně. Detektivní linka není složitá, ale s nízkými očekáváními se snadno chytíte do kouzla filmu. Kaskadér je zábavný, akční a překvapivě dojemný film, který zaujme všechny typy diváků.
  2. Boy Kills World
    Boy Kills World (2023)
    7
    Boy Kills World patří mezi nové filmy, které oživují akční žánr. Kombinuje zběsilou videoherní akci, klasické osmdesátkové snímky o solitérním mstiteli a komediální šarm. S producentem Samem Raimim a relativně neznámými herci, film přináší akční komiksárnu pro dospělé s ostrým násilím a originálním humorem. Bill Skarsgård exceluje v roli hlavního hrdiny, který je zároveň hluchoněmý a jehož hlas pochází z oblíbené videohry z mládí. Boy Kills World je odvážná a bizarní jízda, která zaujme diváky se znalostí akčního filmu a videoher. Navzdory drobným nedostatkům v přechodech mezi žánry film zůstává zábavný a originální díky svému směšnému a akčnímu stylu.
  3. Rivalové
    Rivalové (2024)
    9
    Luca Guadagnino předvádí svůj talent ve filmu Rivalové, kde sledujeme soupeření tenistů Arta a Patricka a jejich vztahy s bývalou šampionkou Tashi. Film nabízí živé postavy, strhující záběry z tenisového kurtu a skvělý soundtrack od Trenta Reznora a Atticuse Rosse. Dynamika vztahů přispívá k rozmanitosti filmu, a i finále zůstává v duchu zbytku, prohlubujíc charaktery postav prostřednictvím flashbacků. Guadagnino umí bavit i provokovat publikum, čímž se Rivalové stávají vzácným klenotem v současném mainstreamu.
  4. Rebel Moon: Druhá část - Jizvonoška
    Rebel Moon: Druhá část - Jizvonoška (2024)
    1
    Snyderova snaha pokračovat ve svém vesmírném epickém dobrodružství končí jako zklamání. Film trpí nedostatkem hloubky postav a vyprázdněným příběhem, který je naplněn pouze vizuálními efekty a bezvýznamnými scénami. Snyderův přístup k režii a scénáři nedokáže vytvořit zajímavý filmový zážitek, ačkoliv se snaží nasadit všechny možné prvky, které by mohly působit "cool". Jednoduše řečeno, druhá část Rebel Moonu nedokáže nabídnout nic nového ani zajímavého a zůstává prázdným pokusem o epický vesmírný film.
  5. Abigail
    Abigail (2024)
    6
    Tvůrci Matt Bettinelli-Olpin a Tyler Gillett se po úspěšném filmu Krvavá nevěsta vydali na novou cestu v žánru hororu. Tentokrát spojují prvky hororu, vyvražďovačky a klaustrofobického thrilleru v příběhu únosu dcerky kriminálního bosse. Film nabízí poutavé a vzrušující chvíle, přičemž se postavy pohybují v atmosférickém prostředí viktoriánského domu. Díky skvělé herecké sestavě a zábavnému scénáři je první část filmu výtečnou podívanou, plnou napětí a interakcí mezi postavami. Humor je vkusně začleněn a brutality a množství krve ve filmu nechybí, přičemž druhá polovina nabízí extrémní gore fest. I přes trochu násilné zvraty je Abigail zábavným žánrovým filmem, který by neměli vynechat milovníci hororu.
  6. Občanská válka
    Občanská válka (2024)
    8
    Režisér Alex Garland klade divákům jednoduchou otázku: Co by se stalo, kdyby fašistický prezident ovládl Spojené státy americké? Tento koncept se prolíná skrze příběh válečných novinářů, kteří zažívají hrůzy konfliktu. Film nabízí pestré vizuální podání a vybroušenou formu, přičemž se zaměřuje na netečnost společnosti a zvěrstva války. Hlavní postavy jsou vyprázdněné a emocionálně zbavené, což umocňuje působivost filmu. I přes počáteční zklamání se Občanská válka rozvíjí do silného zážitku, který vyžaduje opakované shlédnutí. Garland opět potvrzuje svou schopnost přinášet nečekané a výrazné filmy.
  7. Opičí muž
    Opičí muž (2024)
    8
    Režisérský debut Deva Patela není jen další akční film. Skrze příběh o pomstě, bolesti minulosti a hledání identity nás Patel zavede do temného a komplikovaného světa, který není jen jednoduchou revenge story. Film přináší pestré vizuální ztvárnění a šikovně dávkovanou akci, která střídá emocionální momenty. I když postavy jsou trochu ploché a příběh by mohl mít peprnější zápletku, struktura filmu nabízí jedinečný zážitek, který zahrnuje jak intelektuální pohyb nad symbolikou, tak akční vyvrcholení, jež si hrdina „zasloužil“. Navzdory možným nedostatkům se jedná o odvážný a osvěžující debut, který nás zanechává netrpělivě očekávající další Patelův projekt.
  8. Krotitelé duchů: Říše ledu
    Krotitelé duchů: Říše ledu (2024)
    4
    Nová pokračování slavného filmu se někdy nevydaří tak, jak bychom si představovali. Navzdory solidnímu vizuálu a akci film ztrácí směr, přehnaně se spoléhá na nostalgii a zapomíná na vlastní příběh a postavy. Vrácení se k původním hrdinům a ikonickým momentům působí spíše jako sestříhaný výběr starých scén než jako nové dobrodružství. I přes přítomnost starých tváří film nedokáže udržet pozornost, a nakonec se zdá, že je spíše souborem starých herců, než novým dílem série. Možná by bylo lepší nechat minulost za sebou a vydat se novými cestami.
  9. Godzilla x Kong: Nové impérium
    Godzilla x Kong: Nové impérium (2024)
    5
    Tento film pokračuje v trendu MonsterVerse směrem k víc akci a méně děje, což může některé diváky zklamat. Nicméně, pokud hledáte jednoduchou a zábavnou pohádku s obřími monstry, může se vám líbit. Režisér Adam Wingard se rozhodl jít rovnou na věc, a tak se od začátku točí hlavně kolem obřích bitev mezi Godzillou a Kongem. Výsledné bitky jsou vizuálně impozantní a dobře zpracované, což dodává filmu poutavost. Na druhou stranu, scény s lidskými postavami jsou slabší a někdy příliš vysvětlující, což působí rušivě. Celkově je to však solidní jednoduchá podívaná pro fanoušky akčního žánru, která se nesnaží být nic víc než jednoduchou zábavou.
  10. Neposkvrněná
    Neposkvrněná (2024)
    4
    Horor, který se snaží využít přítomnost Sydney Sweeney k něčemu víc než jen průměrnému. Příběh sleduje mladou Američanku Cecílii, která vstoupí do italského kláštera a brzy se ocitne ve strašidelné situaci, kdy zjišťuje, že je těhotná a klášterní zdi skrývají temné tajemství. I přes atmosféru, napětí a Sydney Sweeney jako Cecílii nedokáže film plně využít svůj potenciál. Scénář zůstává slabý a nedostatečně vypracovaný, a občasné odbočky do příliš explicitního násilí ruší jinak duchovní a psychologický tón filmu.
  11. Ricky Stanicky
    Ricky Stanicky (2024)
    5
    Peter Farrelly se vrací k nízké legraci ve filmu Ricky Stanicky, který představuje zábavný, ačkoliv poněkud nedodělaný návrat k jeho komediálním kořenům. Příběh sleduje tři kamarády, kteří si vymyslí fiktivního přítele, aby mohli svádět průšvihy. Když se však musí postarat o toho "přítele" v realitě, věci se začnou komplikovat. John Cena jako hlavní hvězda filmu překvapivě exceluje a přináší na plátno zajímavou dynamiku. Ostatní postavy jsou však spíše nevýrazné a nezapamatovatelné. Technicky film působí nedotaženě a některé scény se jeví odflákle. I přes své nedostatky je však snímek příjemnou a lehkou komedií, která nabízí dostatek zábavy, zejména pro ty, kteří si rádi odpočinou u trhlejšího humoru.
  12. Hrozba smrti
    Hrozba smrti (2024)
    6
    Remake kultovního filmu přináší moderní verzi příběhu o vyhazovači s Jakeem Gyllenhaalem v hlavní roli. I když se snaží oslovit novou generaci diváků, nedosahuje úrovně originálu. Gyllenhaalova představa má své kouzlo, ale chybí charisma a bromance z původní verze. Film nabízí solidní akci a humor, ale některé momenty působí příliš zbaběle. Conor McGregor si svoji postavu užívá a přestože není podobný původní verzi jeho charakteru, nese snímek na svých ramenech. Jde tedy o slušnou podívanou pro fanoušky akce a bitek tělo na tělo, ale bohužel nedosahuje úrovně svého předchůdce.
  13. Kung Fu Panda 4
    Kung Fu Panda 4 (2024)
    3
    Kung Fu Panda 4 se snaží navázat na úspěch předchozích dílů, ale nakonec zůstává za nimi. Po opět musí zachraňovat svět, ale tentokrát už to pro něj není tak zajímavé. Film se drží známých konceptů a příběhů, což vede k pocitu, že už jsme to všechno viděli. Film přidává zpět do hry známé postavy minulých dílů s naprosto nelogickými přesvědčeními a akty. I přesto, že se snaží přidat nové prvky, jako je postava Zhen, není toho moc, co by posunulo příběh kupředu. Celkově působí film vyčpěle a bez energie, což z něj dělá spíše zastaralou podívanou. Možná by bylo lepší zapomenout na pokračování a raději si pustit něco jiného.
  14. Protivný sprostý holky
    Protivný sprostý holky (2024)
    4
    Máme tu kultovní komedii, ale i nový televizní sequel, který je zároveň adaptací broadwayského muzikálu, nijak neoslnil. I přestože je plný hudebních čísel a choreografií, nedokáže se vyrovnat s původním filmem. Scénář od Tiny Fey kopíruje příliš mnoho z původního děje a klišé středoškolských filmů. Humor a narážky mohou být cílené spíše na mladší generaci, což může odradit starší diváky. I když film nabízí zábavu, chybí mu originalita a energie, kterou měl originál. Žádné nové prvky nebo zvraty nepřidávají kvalitu, a tak se film zdá být spíše pouhým vyčerpáním značky než skutečně inovativním pokusem.
  15. Kosmonaut z Čech
    Kosmonaut z Čech (2024)
    5
    Kosmonaut z Čech představuje další sci-fi film, tentokrát s Adamem Sandlerem v hlavní roli, který se snaží prozkoumat lidské vztahy ve vesmíru. Film adaptuje román Jaroslava Kalfaře a sleduje astronauta Jaroslava Procházku, který je vyslán za Jupiter, aby prozkoumal tajemnou mlhovinu. Sandlerova herecká práce je solidní, ale nedostatky v charakterizaci postav a vztahů snižují celkový dojem. Paul Dano jako hlas vesmírného pavouka přináší zajímavý prvek, ale některé rozhovory působí uměle. Česká stopa ve filmu není příliš výrazná. Celkově je to zajímavá myšlenka, ale nedostatky ve vyprávění brání filmu v plné síle.
  16. Železní bratři
    Železní bratři (2023)
    8
    Film se pohybuje na tenké hranici mezi sportovním dramatem a rodinným psychologickým thrillerem. Příběh o slavné rodině Von Erichových a jejich tragických osudech přináší do popředí wrestlingový svět, který mnozí diváci možná předtím neznali. Režisér Sean Durkin se snaží představit rozvětvené vztahy a konflikty uvnitř rodiny, avšak ne vždy se mu daří propojit tyto prvky do souvislého a poutavého vyprávění. I přes skvělou hereckou sestavu a poutavou atmosféru se film občas ztrácí v dlouhých expozicích a nedostatečném využití potenciálu některých postav. Nicméně, díky svému řemeslnému zpracování a silnému příběhu snímek stále nabízí zajímavý pohled do světa wrestlingu a dynamiky rodinných vztahů.
  17. Duna: Část druhá
    Duna: Část druhá (2024)
    10
    Denis Villeneuve je synonymem pro kvalitní blockbusterové filmy, a Duna to potvrzuje. Jeho schopnost vytvářet hypnotické atmosféry a vizuální podívané je nepřekonatelná. Tento film přináší dechberoucí technickou stránku a vynikající herecké výkony. "Duna" není jen další megaprodukcí, ale skutečným uměleckým dílem, které posouvá možnosti žánru o kousek dál. Navzdory svému masivnímu rozsahu si udržuje pozornost diváků díky poutavému příběhu a hlubokým tématům. Villeneuve zde ukazuje svou lásku k Herbertově předloze a vytváří s famózním obsazením film, který osloví jak fanoušky sci-fi, tak i ty, kteří ocení kvalitní kinematografii a vyprávění. Duna je nezapomenutelný zážitek, který stojí za to vidět na velkém plátně a užít si jeho vizuální i emocionální sílu.
  18. Orion a tma
    Orion a tma (2024)
    5
    Netflix občas překvapuje kvalitními animovanými filmy. Orion a tma, i když na první pohled nepůsobí ambiciózně, se díky scenáristovi Charlie Kaufmanovi stává zajímavou podívanou. Příběh o chlapci, který se bojí všeho, a jeho dobrodružství s živou tmou postupně přechází od rutinního začátku k hlubším tématům, i když přechod je náhlý. Vizuálně není film nijak výrazný, ale nabízí podívanou, která se nebojí dotknout se komplexnějších myšlenek a emocí, a to zejména pro diváky hledající více než jen povrchní zábavu.
  19. Bob Marley: One Love
    Bob Marley: One Love (2024)
    5
    Filmový průmysl má svá pravidla. Pokud někdo touží po Oscara, většinou pustí svůj film do kin ke konci roku. A pokud chce natočit životopis, šance na tuhle cenu se zdvojnásobí. Bob Marley: One Love však vystupuje z tohoto modelu. Zdá se, že tvůrci možná nechtějí konkurovat ostatním Oscara hladovým filmům. Samotný film se věnuje Marleyho exilu v Anglii a návratu na Jamajku, ale spíše povrchně. Chybí mu hloubka a snaží se vyhnout kontroverzím, což způsobuje, že Marleyho portrét působí mdlým dojmem. Film sice vypadá dobře a je slušně zahraný, ale nedokáže přinést mnoho nového o Marleyho životě. Zda-li stojí za to jít na tento průměrný film, záleží na vašem zájmu o Marleyho hudbu a život.
  20. Zóna zájmu
    Zóna zájmu (2023)
    9
    Zóna zájmu nás vtahuje do nitra temnoty, kde se běžný život prolíná s nejtemnějšími kapitolami historie. Režisér Jonathan Glazer nás provází skrze rodinu Rudolfa Hösse, jejichž každodenní existence je spojena s táborovými pecemi a stínem smrti. Christian Friedel a Sandra Hüller přinášejí na plátno nejen postavy, ale i esenci lidského rozporu v čase hrůzy. Film neukazuje jen strastiplnosti minulosti, ale vyzývá nás k nezakrývání pohledu před utrpením, které se nás nepřímo dotýká. Zóna zájmu je připomínkou, abychom nebyli slepí k hrůzám, které se odehrávají za zdmi naší vlastní zahrady.
  21. Madam Web
    Madam Web (2024)
    1
    Pavoučí novinka od Sony se zdá být ještě horší než zoufalý Morbius. Herecké obsazení, včetně Dakoty Johnson a Sydney Sweeney, nedokáže vynahradit slabý scénář a nudnou režii. Scénář se točí kolem traumatu hlavní postavy a její schopnosti vidět budoucnost, ale prezentuje to tak nezáživně a předvídatelně, že film působí spíše jako parodie na superhrdinské filmy. Navíc, Sony se opět ukazuje jako studio, které nedokáže věrohodně adaptovat komiksy a nedává dostatečnou pozornost detailům a akčním scénám. Celkově je Madam Web další hřebík do rakve tohoto univerza.
  22. Premiantka
    Premiantka (2024)
    5
    Dílo se snaží vyprávět příběh o zakázané lásce mezi studentkou a profesorem, ale není schopna plně využít svůj potenciál. Martin Freeman a Jenna Ortega mají výborné výkony, ale jejich chemie spolu je poněkud nepřirozená, což snižuje uvěřitelnost jejich vztahu. Režie Jade Halley Bartlett, která je zároveň autorkou scénáře, nedokáže dostatečně prokreslit zlomové momenty v příběhu. Film působí spíše jako divadelní adaptace než jako plnohodnotné kino. S ohledem na talentované hlavní herecké duo a odvážné téma je to škoda.
  23. Těžký rok
    Těžký rok (2023)
    7
    Film od francouzských tvůrců Erica Toledana a Oliviera Nakacheho se snaží kombinovat pohodovou komedii se satirickou kritikou konzumerismu a ekologického aktivismu. Dílo se snaží vyvolat důležité otázky, ale nedostatečně prokreslené postavy a nedořešené motivace snižují účinek kritiky a tematické hloubky. Navzdory těmto nedostatkům však funguje jako pohodová komedie s přirozeným humorem a sympatickými postavami. Herci předvádějí zábavné výkony a jejich interakce jsou svěží a zábavné. I přes některé nedostatky je film příjemným zážitkem pro jedno odpoledne.
  24. Argylle: Tajný agent
    Argylle: Tajný agent (2024)
    5
    Vznikla nám další práce režiséra Matthew Vaughna, který je známý svým odvážným a dravým stylem. Film nabízí typický vaughnovský rukopis s akcí a nápady, které neustále překvapují diváka. Choreografii akčních scén zajišťoval Čech Rudolf Vrba, což přispělo k dynamickému provedení akčních sekvencí. Vaughnovi se daří posouvat hranice špionážního žánru, ale občas se může zdát, že přehání, což může některé diváky unavit. Film se inspiruje různými žánry, včetně bondovek a Mission: Impossible, ale občas se zdá, že je přeplácaný a příliš přetéká nápady. Navzdory technické brilanci může být pro některé diváky tento špionážní film trochu příliš.
  25. Jeden život
    Jeden život (2023)
    8
    Film zachycuje příběh Nicholase Wintona, mladého londýnského makléře, který na prahu druhé světové války pomáhal židovským dětem z Československa. Winton zachránil 669 dětí, ale jeho činy zůstaly dlouho neznámé. Film se zaměřuje na důležitost jeho humanitární činnosti a představuje ho jako celoživotního idealistu. Anthony Hopkins exceluje ve své roli staršího Wintona, zatímco Johnny Flynn představuje mladého Wintona. Emočně působivý příběh se snaží ukázat nejen Wintonovu statečnost, ale i jeho pochybnosti a odhodlání. I když film nenabízí hlubší ponor do motivace hlavní postavy, poskytuje působivý pohled na Wintonovy skutky a jejich dopad na lidské životy.
  26. Lovci z konce světa
    Lovci z konce světa (2024)
    5
    Snímek není klasickým zombií žánrem, ale spíše postapokalyptickým thrillerem s prvky akce a survivalu. Příběh se odehrává v Koreji po obrovském zemětřesení, které zničilo civilizaci. Hrdinové se snaží přežít v tomto novém světě, který je nyní obýván zombii a mutovanými nepřáteli. Film míchá různé žánry, včetně akčního filmu, sociálního dramatu a survivalu, a nabízí dynamické a přehledné akční scény. Hlavní postava exceluje ve své roli, ale ostatní jsou poměrně mdlé. Bohužel nedostatečně prozkoumaný svět a nedotažený scénář mohou diváka zklamat, i když film nabízí několik zábavných momentů.
  27. 60 minut
    60 minut (2024)
    6
    Film sleduje Octu, umanutého MMA bojovníka a mladého otce, který se musí rozhodnout mezi zásadním zápasem a oslavou narozenin své dcery. V důsledku překážek se Octa ocitá v nebezpečí, pronásledován mafiány a svými vlastními problémy. Berlín poskytuje kulisu pro honičky a bitevní scény, přičemž Octa bojuje o šanci být s rodinou. Herci, jako Emilio Sakraya, přinášejí věrohodnost svým fyzickým projevem, a choreografie a kamera přispívají k napětí filmu. I když příběh a postavy jsou jednoduché, film nabízí akci a zábavu, která udržuje diváka napjatého. I přes své nedostatky je 60 minut solidním příkladem žánrového filmu, který osloví široké publikum.
  28. Sok
    Sok (2023)
    4
    Malá nezávislá sci-fi produkce i přes slibnou premisu a talentované herce, jako je Saoirse Ronan a Paul Mescal, zklamává nedostatečně propracovaným scénářem. Přestože by mohl nabídnout hlubší pohled na mezilidské vztahy či dystopickou budoucnost, ve skutečnosti zůstává povrchní a nezapamatovatelný. Nedostatek logiky v konceptu a prázdné dialogy brání tomu, aby se divák skutečně ponořil do příběhu. Navzdory solidním hereckým výkonům se film ztrácí ve své vlastní nejasnosti a nedokáže nabídnout nic, co by diváka udrželo zaujatým nebo donutilo přemýšlet.
  29. Bastard
    Bastard (2023)
    8
    Dánský historický film vypráví příběh dvou postav, kteří reprezentují odlišné pohledy na svět a bojují o moc v regionu. Dílo vyniká nejen propracovaným kostýmním designem a kamerou, ale také výrazným hereckým výkonem Madsa Mikkelsena. Pomocí obrazově poutavých scén zachycuje film zemědělské procesy a vykresluje ústřední postavu jako tvrdohlavého bojovníka za svou vizi. I přes některé zkratky ve vyprávění je film považován za působivý historický snímek, který oslovuje diváky svou majestátností a dramatickým konfliktem dvou nesmiřitelných sil.
  30. Chudáčci
    Chudáčci (2023)
    9
    Film nám předkládá Frankensteinův příběh do nové perspektivy. Místo pronásledování svého tvůrce se oživené stvoření snaží uniknout od něj a namísto manželství touží po objevování sexuálních radovánek. Film sází na černý humor, satiru, a na rychlý fyzický a mentální vývoj hlavní postavy. Výtvarně působivý snímek se vyznačuje prvky surrealismu, odvážným zpracováním sexualit, a klade otázky týkající se těla, identity a sebepoznání. S výrazným vizuálním stylem a vynikajícím hereckým výkonem Emmy Stone se Poor Things stávají podmanivou a originální podívanou.
  31. V letu
    V letu (2024)
    3
    Kevin Hart a jeho nový akční film nesplňuje očekávání. Přestože se Hart snaží přejít k akčnímu žánru, film působí spíše pitomě a nenabízí žádné výrazné momenty. Příběh sleduje tým zlodějů vedený Hartem, který se specializuje na krádeže uměleckých předmětů. Příběh je plný nevěrohodných situací a nedostatku vychytávek, které by film povyšovaly na zajímavou akční podívanou. I přes snahu režiséra F. Garyho Graye film selhává v budování napětí a zábavnosti. Výsledek je nezáživný a umělý akční film bez větších kvalit.
  32. S tebou nikdy
    S tebou nikdy (2023)
    7
    Film se snaží zaujmout moderním přístupem k romantickým vztahům, ačkoli postavy často působí spíše iritovaně než zamilovaně. Výraznější romanci předchází komedie, což může být příjemné pro ty, kteří preferují humor před sentimentálností. Snímek se snaží přinést něco nového do žánru romantické komedie a i přes některé nedostatky je považován za důstojný pokus o oživení tohoto žánru na velkém plátně. Má spoustu povedených momentů, ale může vyvolat otázky ohledně moderního zpracování romantických vztahů a citovosti v současném filmovém prostředí.
  33. Sněžné bratrstvo
    Sněžné bratrstvo (2023)
    7
    Snímek vypráví skutečný příběh přeživších po havárii letadla v Andách v roce 1972. Snímek vyniká ve vizuální stránce s krásnými pohledy na Andské hory a výraznou hudbou od Giacchina. Nicméně, film je kritizován za pomalé tempo a nedostatek zásadního děje. I přes působivou scénu letecké havárie a vynikající vizuální stránku, někteří diváci by mohli považovat film za náročný na trpělivost. Celkově je však film působivý a dojemný příběh o přežití a lidské odolnosti.
  34. To se mi snad zdá
    To se mi snad zdá (2023)
    9
    Studio A24 natočilo film s Nicolasem Cagem, jež sleduje příběh vysokoškolského profesora, který se stal celebritou ve snech lidí napříč kontinentem. Film kombinuje komedii s temnými momenty a reflektuje touhu po pozornosti, slávě a nevědomém bažení po obdivu. Scénář nabízí poutavá témata, včetně odcizení v partnerských vztazích, sociálních médiích a fenoménu "cancel culture". Nicolas Cageho herecký výkon je chválen za schopnost zachytit nuance v emocionálních i běžných situacích. Jedná se tedy o velice přesvědčivý a kreativní snímek, který je vnímán za velice povedenou satirickou komedii věnující se spoustě závažných témat.
  35. Zásah štěstím
    Zásah štěstím (2023)
    6
    Zásah štěstím je nový film od Woodyho Allena, který se zabývá tématem štěstí a náhody prostřednictvím setkání dvou bývalých známých, Fanny a Alaina, v Paříži. Společně reflektují na minulost a zkoumají otázky štěstí a rozhodnutí. Film kombinuje romantiku s lehkým kriminálním prvkem, přičemž Allen tentokrát pracuje s francouzskými herci a film je kompletně ve francouzštině. Navzdory vitálním výkonům herců a absurdistickým momentům však "Zásah štěstím" naznačuje, že tvůrčí éra Woodyho Allena směřuje k závěru.
  36. Noční koupání
    Noční koupání (2024)
    3
    Noční koupání, režijní debut od Bryce McGuira, je hororové drama o bývalém baseballovém hráči s roztroušenou sklerózou, který objevuje temné tajemství svého bazénu. Film kombinuje rodinné drama s nadpřirozeným prvkem, ale strádá nejasnou a neuspokojivou vysvětlivkou zla ve vodách bazénu. Pomalu se vyvíjející hrozby a digitální efekty narušují atmosféru, zatímco finální rozuzlení zůstává mdlé. Film nabízí pár působivých momentů, ale celkově zůstává ve vodách průměrnosti, nespolehlivě balancujíc mezi rodinným dramatem a hororem.
  37. Jeden gól
    Jeden gól (2023)
    5
    Taika Waititi nezažívá v Hollywoodu po posledním Thorovi slávu a uznání. Jeho nový film, inspirovaný skutečnými událostmi, sleduje fotbalového trenéra Thomase Rongena v Americké Samoi. Snímek sklouzává k předvídatelnosti, chybí v něm větší konflikty a dramatické oblouky postav jsou povrchní. Navzdory sympatickým vedlejším postavám a pohodovému fotbalovému prostředí se filmu nedaří a překvapit nebo zanechat hlubší dojem. Fassbender dílo kupodivu stále tahá a pomáhá mu dosáhnout menšího uspokojivého zakončení. Waititi zjevně rezignoval na vyšší ambice a zaměřil se na snadnější a oddechovější filmy.
  38. Ferrari
    Ferrari (2023)
    6
    Michael Mann, i přes své režijní úspěchy, s novým snímkem o zakladateli Ferrariho nezaujal. Příběh je banální a předvídatelný, ačkoli závěrečný závod je vizuálně působivý. Adam Driver ve své roli nesplňuje očekávání a příběh vedlejších postav je jen povrchně naznačen. Film zůstává nedotčen potenciálně atraktivnějšími postavami a jejich příběhy jsou opomíjeny ve prospěch nudného portrétu hlavní postavy. Novinka Mannova filmografie překvapivě sklouzává k vypravěčským nedostatkům, ačkoliv vizuální stránka a italské kulisy zůstávají pozoruhodné. Celkově je však film zklamáním, neboť i přes své estetické kvality nedisponuje silným vyprávěním.
  39. Rebel Moon: První část – Zrozená z ohně
    Rebel Moon: První část – Zrozená z ohně (2023)
    2
    Rebel Moon od Zacka Snydera slibovala zajímavé spojení sci-fi a Sedmi samurajů, ale bohužel neplní očekávání. Snyderův přístup k příběhu a vizuálním prvkům je chaotický, film postrádá originalitu a koherentní styl. Vizuální prvky působí nekoordinovaně a ztrácí se tím identita. Akční scény jsou ploché, zpomalovačky spíše nudí, než poskytují dynamiku. Postavy jsou bez osobnosti a motivace, flashbacky nevedou k jejich skutečnému rozvoji. Celkově Rebel Moon nedosahuje Snyderových předchozích úspěchů a po právu se kritizuje za neoriginalitu a nedostatek zájmu o postavy.
  40. Anatomie pádu
    Anatomie pádu (2023)
    10
    Anatomie pádu od režisérky Justine Triet, označená jako jedno z nejoceňovanějších evropských filmů roku zpracovává příběh úspěšné spisovatelky, jejíž život se zhroutí tragédií. Při vyšetřování manželovy smrti se rozvíjí napínavý soudní proces, přičemž film precizně zkoumá osobnost hlavní postavy a anatomii jejího vztahu. Snímek vyniká nejednoznačným přístupem, nechávajícím diváka rozhodovat, a vytváří vtahující atmosféru. Chladný, realistický styl a výborný herecký výkon Sandry Hüller ztělesňují autentičnost a hloubku, což dělá z Anatomie pádu jedno z významných děl roku.