Véronique Silver: Nejlepší filmy a seriály

6.9

Véronique Silver: Filmy a seriály

  • Les cinq dernières minutes
    Les cinq dernières minutes (1958)
    Seriál
    74%
    1
  • Žena od vedle
    Žena od vedle (1981)
    FilmRole: Madame Odile Jouve
    73%
    2
  • Můj strýček z Ameriky
    Můj strýček z Ameriky (1980)
    FilmRole: Jeanina matka

    Resnaisův film Můj strýček z Ameriky je věnován Henrimu Laboritovi, vědci, zabývajícímu se behaviorismem, který vychází z těchto tezí: Pro bytost je jediným důvodem bytí být, to znamená udržet si svou strukturu, udržet se při životě, bez toho není bytí. Do tohoto dokumentárního rámce, v němž Laborit prezentuje a laboratorně dokládá své ideje, Resnais začleňuje osudy tří fiktivních postav, přičemž každá z nich reprezentuje jiný společenský kontext. Vzniká tak dialog různých textů, který rozšiřuje možné pohledy na skutečnost.
    Osudová setkání. Ctižádostivý Jean, původem z měšťanské rodiny, pracuje jako ředitel zpravodajství velkého rádia. Opustí svou ženu a děti kvůli Janine, mladé herečce, jejíž rodiče jsou přesvědčení komunisté. Jejich vztah ale skončí dva roky poté a Janine odchází na venkov, kde pracuje jako návrhářka... Tam se setká s ředitelem textilky Reném, který pochází z venkovské katolické rodiny. Do příběhů vstupuje ve své vlastní roli biolog Henri Laborit, který na základě pokusů na krysách vysvětluje určité zákonitosti lidského chování. Boj, útěk nebo zábrany, každý reaguje podle primárních podnětů.
    Film je ověnčen mnoha mezinárodními cenami, na MFF v Cannes 1980 získal snímek Velkou cenu poroty a cenu FIPRESCI.

    Žánry:DramaKomedieSatira
    72%

    Resnaisův film Můj strýček z Ameriky je věnován Henrimu Laboritovi, vědci, zabývajícímu se behaviorismem, který vychází z těchto tezí: Pro bytost je jediným důvodem bytí být, to znamená udržet si svou strukturu, udržet se při životě, bez toho není bytí. Do tohoto dokumentárního rámce, v němž Laborit prezentuje a laboratorně dokládá své ideje, Resnais začleňuje osudy tří fiktivních postav, přičemž každá z nich reprezentuje jiný společenský kontext. Vzniká tak dialog různých textů, který rozšiřuje možné pohledy na skutečnost.
    Osudová setkání. Ctižádostivý Jean, původem z měšťanské rodiny, pracuje jako ředitel zpravodajství velkého rádia. Opustí svou ženu a děti kvůli Janine, mladé herečce, jejíž rodiče jsou přesvědčení komunisté. Jejich vztah ale skončí dva roky poté a Janine odchází na venkov, kde pracuje jako návrhářka... Tam se setká s ředitelem textilky Reném, který pochází z venkovské katolické rodiny. Do příběhů vstupuje ve své vlastní roli biolog Henri Laborit, který na základě pokusů na krysách vysvětluje určité zákonitosti lidského chování. Boj, útěk nebo zábrany, každý reaguje podle primárních podnětů.
    Film je ověnčen mnoha mezinárodními cenami, na MFF v Cannes 1980 získal snímek Velkou cenu poroty a cenu FIPRESCI.

    Žánry:DramaKomedieSatira
    3
  • Milenci z Montparnassu
    Milenci z Montparnassu (1958)
    Film
    Rok před svou smrtí vytvořil Gérard Philipe tragickou roli slavného malíře Modiglianiho ve filmu Milenci z Montparnassu režiséra Jacquese Beckera, klasika francouzské kinematografie. Na hlavním titulku filmu je uveden v závorce ještě jeden název Montparnasse 19, což byla Modiglianiho pařížská adresa. Film byl volně inspirovaný životem slavného malíře a zachycuje poslední období jeho života. V roce 1917 potkává Modigliani devatenáctiletou malířku Jeanne Hébuternovou, kterou zpodobnil na mnoha svých obrazech. Tak začíná příběh romantické lásky s tragickým koncem. Obětavá Jeanne následuje Amédea na každém kroku. I tak chatrné zdraví ničí soustavně Modigliani nezřízeným pitím alkoholu. Modi, jak se tomuto malíři, který stál stranou všech tehdejších směrů, říkalo, zůstává, na rozdíl od řady svých současníků, zneuznán a na pokraji existenčního strádání až do konce svého života.
    72%
    Rok před svou smrtí vytvořil Gérard Philipe tragickou roli slavného malíře Modiglianiho ve filmu Milenci z Montparnassu režiséra Jacquese Beckera, klasika francouzské kinematografie. Na hlavním titulku filmu je uveden v závorce ještě jeden název Montparnasse 19, což byla Modiglianiho pařížská adresa. Film byl volně inspirovaný životem slavného malíře a zachycuje poslední období jeho života. V roce 1917 potkává Modigliani devatenáctiletou malířku Jeanne Hébuternovou, kterou zpodobnil na mnoha svých obrazech. Tak začíná příběh romantické lásky s tragickým koncem. Obětavá Jeanne následuje Amédea na každém kroku. I tak chatrné zdraví ničí soustavně Modigliani nezřízeným pitím alkoholu. Modi, jak se tomuto malíři, který stál stranou všech tehdejších směrů, říkalo, zůstává, na rozdíl od řady svých současníků, zneuznán a na pokraji existenčního strádání až do konce svého života.
    4
  • 5
  • Toute une nuit
    Toute une nuit (1982)
    Film
    70%
    6
  • Coeur fantôme, Le
    Coeur fantôme, Le (1996)
    FilmRole: Philippe's Mother
    69%
    7
  • Sňatek bez domova
    Sňatek bez domova (1989)
    FilmRole: La Conseillère d'Éducation
    67%
    8
  • Cestující ze Sans-souci
    Cestující ze Sans-souci (1982)
    FilmRole: President of the Court
    Berlín 1933. Elsa a Michel Wienerovi se ujmou dvanáctiletého židovského chlapce Maxe Baumsteina poté, co byl jeho otec brutálně zavražděn SA. Pro jistotu posílá Michel, protinacistický vydavatel novin, svou ženu a adoptovaného syna do Paříže. Bohužel se mu již nepodaří odcestovat za nimi a brzy skončí v koncentračním táboře. Před deportací ale ještě stihne požádat francouzského prodejce vín Bouillarda, aby v Paříži předal jeho ženě jejich společné peníze. Bouillard potkává Elsu v Paříži a stanou se z nich dobří přátelé. Od něj se také Elsa dovídá, že její muž je v koncentračním táboře, a tak se pokouší udělat vše pro to, aby ho dostala do svobodné země. V Paříži pracuje jako zpěvačka v nočním baru, kde se seznámí s mladým německým diplomatem, kterému Elsa není lhostejná. Stráví s ním noc a jí se tak podaří dosáhnout osvobození svého muže, kterého má potkat před barem Sans Souci. V okamžiku setkání jsou oba zastřeleni německou tajnou službou, kterou povolal německý diplomat.
    Žánry:Drama
    67%
    Berlín 1933. Elsa a Michel Wienerovi se ujmou dvanáctiletého židovského chlapce Maxe Baumsteina poté, co byl jeho otec brutálně zavražděn SA. Pro jistotu posílá Michel, protinacistický vydavatel novin, svou ženu a adoptovaného syna do Paříže. Bohužel se mu již nepodaří odcestovat za nimi a brzy skončí v koncentračním táboře. Před deportací ale ještě stihne požádat francouzského prodejce vín Bouillarda, aby v Paříži předal jeho ženě jejich společné peníze. Bouillard potkává Elsu v Paříži a stanou se z nich dobří přátelé. Od něj se také Elsa dovídá, že její muž je v koncentračním táboře, a tak se pokouší udělat vše pro to, aby ho dostala do svobodné země. V Paříži pracuje jako zpěvačka v nočním baru, kde se seznámí s mladým německým diplomatem, kterému Elsa není lhostejná. Stráví s ním noc a jí se tak podaří dosáhnout osvobození svého muže, kterého má potkat před barem Sans Souci. V okamžiku setkání jsou oba zastřeleni německou tajnou službou, kterou povolal německý diplomat.
    Žánry:Drama
    9
  • Si Versailles m'était conté
    Si Versailles m'était conté (1954)
    Film
    67%
    10
  • Mais ne nous délivrez pas du mal
    Mais ne nous délivrez pas du mal (1971)
    FilmRole: The Countess
    66%
    11
  • Dites-lui que je l'aime
    Dites-lui que je l'aime (1977)
    FilmRole: Madame Barbet
    • Netflix
    65%
    12
  • Poussière d'ange
    Poussière d'ange (1987)
    FilmRole: Madame Bouche
    • Netflix
    65%
    13
  • Ó, jak jsi krásný
    Ó, jak jsi krásný (2005)
    FilmRole: Femme "Coeur à Coeur"
    Hrdinou francouzského komediálního dramatu scenáristky a režisérky Isabelle Mergaultové je nedávno ovdovělý farmář Aymé (Michel Blanc). Jeho manželka zahynula při nešťastné nehodě a muž záhy zjišťuje, že potřebuje do hospodářství ženskou ruku. Obrátí se proto na seznamku, aby mu našla novou ženu. Tak se stane, že odjede do Rumunska, kde se setká s mnohem mladší Elenou (Medeea Marinescuová). Elena se chce dostat do Francie a namluví Aymému, že vždycky chtěla žít a pracovat na farmě. Její strategie zabere, Aymé ji vezme s sebou, ale doma kamarádům a všem v okolí namluví, že to je vzdálená příbuzná. Elena ovšem očekává svatbu a je zklamaná, když pochopí, že ji Aymé chce využívat jen na práci. A když si farmář uvědomí, že jeho city k Eleně jsou hlubší, než očekával, možná už je na sblížení pozdě.
    64%
    Hrdinou francouzského komediálního dramatu scenáristky a režisérky Isabelle Mergaultové je nedávno ovdovělý farmář Aymé (Michel Blanc). Jeho manželka zahynula při nešťastné nehodě a muž záhy zjišťuje, že potřebuje do hospodářství ženskou ruku. Obrátí se proto na seznamku, aby mu našla novou ženu. Tak se stane, že odjede do Rumunska, kde se setká s mnohem mladší Elenou (Medeea Marinescuová). Elena se chce dostat do Francie a namluví Aymému, že vždycky chtěla žít a pracovat na farmě. Její strategie zabere, Aymé ji vezme s sebou, ale doma kamarádům a všem v okolí namluví, že to je vzdálená příbuzná. Elena ovšem očekává svatbu a je zklamaná, když pochopí, že ji Aymé chce využívat jen na práci. A když si farmář uvědomí, že jeho city k Eleně jsou hlubší, než očekával, možná už je na sblížení pozdě.
    14
  • Želva na zádech
    Želva na zádech (1978)
    Film
    63%
    15
  • Vie est un roman, La
    Vie est un roman, La (1983)
    FilmRole: Nathalie Holberg
    62%
    16
  • Passagers, Les
    Passagers, Les (1999)
    FilmRole: La Narratrice
    Nová tramvajová linka Saint Denis-Bobigny nabírá a vysazuje cestující na příliš krátké trase jejich životů. Mezi pravidelnými pasažéry je i žena, která je zároveň divákem i průvodcem – představuje, komentuje, uvažuje a katalyzuje někdy marné, někdy vážné starosti svých spolucestujících, kteří se momentálně řítí vstříc svému osudu. Cestující a jejich pozorovatelka vedou dvojí život. Jakmile vystoupí z této tramvaje, začínají dramata skutečného života. Každý má svůj vlastní styl života nebo umírání…
    Žánry:DramaRomantický
    62%
    Nová tramvajová linka Saint Denis-Bobigny nabírá a vysazuje cestující na příliš krátké trase jejich životů. Mezi pravidelnými pasažéry je i žena, která je zároveň divákem i průvodcem – představuje, komentuje, uvažuje a katalyzuje někdy marné, někdy vážné starosti svých spolucestujících, kteří se momentálně řítí vstříc svému osudu. Cestující a jejich pozorovatelka vedou dvojí život. Jakmile vystoupí z této tramvaje, začínají dramata skutečného života. Každý má svůj vlastní styl života nebo umírání…
    Žánry:DramaRomantický
    17
  • Communion solennelle, La
    Communion solennelle, La (1977)
    FilmRole: Josette Dauchy (40 ans)
    Tato spletitá kronika sleduje vývoj života jedné rodiny z venkova, a to hned ve třech generacích, zhruba od 90. let 19. století do 70. let 20. století. Příběh se točí kolem osudů minimálně dvou sousedících rodin. Jedna z mnoha souvisejících historek vypráví o muži, který byl zasnoubený se starší dcerou farmáře, ale nakonec utekl s tou mladší. Po mnoha letech a pěti dětech muž opouští svou ženu a rodinu a odchází za vidinou lepšího života do města. Čas od času se ale vrací, až nakonec skončí v domě jednoho ze svých synů jako starý muž. Komplikované vztahy mezi legitimními a nemanželskými dětmi záletného horníka jsou zdrojem další řady propojených příběhů.
    Žánry:Komedie
    61%
    Tato spletitá kronika sleduje vývoj života jedné rodiny z venkova, a to hned ve třech generacích, zhruba od 90. let 19. století do 70. let 20. století. Příběh se točí kolem osudů minimálně dvou sousedících rodin. Jedna z mnoha souvisejících historek vypráví o muži, který byl zasnoubený se starší dcerou farmáře, ale nakonec utekl s tou mladší. Po mnoha letech a pěti dětech muž opouští svou ženu a rodinu a odchází za vidinou lepšího života do města. Čas od času se ale vrací, až nakonec skončí v domě jednoho ze svých synů jako starý muž. Komplikované vztahy mezi legitimními a nemanželskými dětmi záletného horníka jsou zdrojem další řady propojených příběhů.
    Žánry:Komedie
    18
  • Le mystère Alexina
    Le mystère Alexina (1985)
    FilmRole: Madame Avril
    V roce 1856, čerstvě po životě se sestrami v sirotčinci, přijíždí Alexina Barbin do pobřežní vesnice La Rochelle, aby učila místní dívky. Je hluboce věřící. Sdílí třídu a ložnici s mladou a temperamentní Sarou, do které se zamiluje. Alexina má ale ještě jedno tajemství: její pohlaví je nejasné. Spolu se Sarou začnou skandální milostný poměr, ale Alexina touží po manželství a společenském přijetí. Svá tajemství odhalí vesnickému knězi, své matce, biskupovi a biskupovu lékaři. Poté, co církev a soud rozhodnou o její žádosti, se manželství se Sarou stane jediným Alexininým cílem a nadějí.
    Žánry:Drama
    60%
    V roce 1856, čerstvě po životě se sestrami v sirotčinci, přijíždí Alexina Barbin do pobřežní vesnice La Rochelle, aby učila místní dívky. Je hluboce věřící. Sdílí třídu a ložnici s mladou a temperamentní Sarou, do které se zamiluje. Alexina má ale ještě jedno tajemství: její pohlaví je nejasné. Spolu se Sarou začnou skandální milostný poměr, ale Alexina touží po manželství a společenském přijetí. Svá tajemství odhalí vesnickému knězi, své matce, biskupovi a biskupovu lékaři. Poté, co církev a soud rozhodnou o její žádosti, se manželství se Sarou stane jediným Alexininým cílem a nadějí.
    Žánry:Drama
    19
  • La maison de jade
    La maison de jade (1988)
    FilmRole: Germaine
    59%
    20
  • There Were Days... and Moons
    There Were Days... and Moons (1990)
    FilmRole: la mère de Sophie
    58%
    21
  • Blanche et Marie
    Blanche et Marie (1985)
    FilmRole: Physician
    • Netflix
    Příběh dvou odlišných žen, které spojila stejná touha, zasazuje režisér do období druhé světové války, do doby okupace. Hlavní hrdinka Blanche žije v malém městečku na severu Francie se svým manželem Victorem a se svými třemi dětmi. Jednoho dne se však dozví, že její manžel a jeho matka jsou součástí odbojového hnutí. Má o ně strach, avšak brzy se rozhodne k tomuto hnutí také přidat. V síti odboje je i Germinal, kadeřník, a jeho mladá dcera Marie, která nechce zůstat pozadu a chce být stejně tak součástí této aktivity. Renardův snímek je historické drama o okupaci a odboji, o krutých válečných časech, vylíčených očima něžných, avšak silných žen.
    Žánry:DramaVálečný
    57%
    Příběh dvou odlišných žen, které spojila stejná touha, zasazuje režisér do období druhé světové války, do doby okupace. Hlavní hrdinka Blanche žije v malém městečku na severu Francie se svým manželem Victorem a se svými třemi dětmi. Jednoho dne se však dozví, že její manžel a jeho matka jsou součástí odbojového hnutí. Má o ně strach, avšak brzy se rozhodne k tomuto hnutí také přidat. V síti odboje je i Germinal, kadeřník, a jeho mladá dcera Marie, která nechce zůstat pozadu a chce být stejně tak součástí této aktivity. Renardův snímek je historické drama o okupaci a odboji, o krutých válečných časech, vylíčených očima něžných, avšak silných žen.
    Žánry:DramaVálečný
    22
  • Part du feu, La
    Part du feu, La (1978)
    FilmRole: Gisèle, the deputy's wife
    • Netflix
    56%
    23
  • Faut que ça danse!
    Faut que ça danse! (2007)
    Film
    54%
    24
  • Instit, L'
    Instit, L' (1993)
    Seriál
    51%
    25
  • Les cordier, juge et flic
    Les cordier, juge et flic (1994)
    Seriál
    49%
    26
  • Julie Lescautová
    Julie Lescautová (1992)
    Seriál
    • Prima Plus
    Sympatická policajná komisárka je rusovlasé tornádo! Musí totiž zvládnuť nielen parížske zločinecké podsvetie, chlapský tím podriadených policajtov, ale aj výchovu svojich vlastných detí! Napriek tomu zostáva vždy elegantnou a rozvážnou ženou a so šarmom rieši aj zložité kriminálne prípady. Francúzsky kriminálny seriál Julie Lescautová, ktorý tohto roku oslávi už jedenásť rokov od začiatku nakrúcania, dôkladne narušil zaužívané tradície seriálovej tvorby z policajného prostredia. Jeho ústrednou hrdinkou je totiž žena šéfka jedného z parížskych policajných obvodov. Na dôvažok je krásna, príťažlivá, inteligentná a samostatná. Inak by totiž nemohla zvládnuť svoju náročnú úlohu na pracovisku i doma. Keďže je rozvedená, starostlivosť o výchovu oboch dcér je viac-menej na jej útlych ramenách. Po nástupe na miesto komisárky v parížskom predmestskom obvode Clairiéres, osídlenom spolovice Francúzmi, spolovice prisťahovalcami, Julie musí dokázať nadriadeným, že zvládne akúkoľvek situáciu. Zladiť prácu s rodinou je skutočný zázrak! Hneď v pilotnej časti seriálu jej pridelili únos dieťaťa. Horšie to už ani nemôže byť, veď sa s dcérkami ešte ani nestihli presťahovať do nového domu. Mnohým podriadeným sa spočiatku nepozdáva, že im má veliť žena. Kto to kedy videl! Julie Lescautová (VÉRONIQUE GENESTOVÁ) však nedôveru ostrieľaných policajtov prelomí, keď dokáže, že jej vždy ide o vysokú profesionálnu prácu, ale nechýba jej ani zmysel pre sociálnu spravodlivosť a humor. Inak by totiž nemohla zvládnuť ani svoje dcéry Sarah (JENNIFER LAURETOVÁ) a Babou (JOSÉPHINE SERREOVÁ), z ktorých najmä staršia Sarah pred spolužiakmi nerada priznáva, že mama je policajtka. Deti nechápu, prečo sa ich rodičia rozišli, keď na každom kroku vidia, že sa stále majú veľmi radi. Skutočnou príčinou ich rozporov a rozchodu je predovšetkým to, že obaja stoja na opačnej strane barikády. Julie je policajtka, bývalý manžel Paul (FRANÇOIS MARTHOURET) zase obhajca. Hoci Julie pôvodne vyštudovala právo, vstúpila do radov polície, pretože nechcela sedieť za stolom a prekladať papiere z jednej strany na druhú. Vždy chcela pracovať s ľuďmi, zaujímala sa o ich problémy, súčasne chcela slúžiť právu v dennodennom živote. Všetci jej podriadení, či už ide o zatrpknutého rozvedeného Davida Kaplana (RENAUD MARX), černocha Mottu (ALEXIS DESSAUX), citlivého Leveila (JEAN-PAUL ROUVE) alebo mladú príťažlivú Zoru (SAMIA SASSIOVÁ), si ju vážia nielen pre profesionálne, ale aj vysoké ľudské a morálne kvality. Francúzsky kriminálny seriál čerpal z dlhoročnej tradície psychologicky prepracovaných postáv tohto typu seriálov, ktorým nikdy nechýbalo úsilie o pravdivé zobrazenie spoločnosti so všetkými jej neduhmi a poukázanie na to, že mnohé zločiny vznikajú na základe sociálnej nerovnosti.
    Žánry:AkčníDramaKrimi
    45%
    Sympatická policajná komisárka je rusovlasé tornádo! Musí totiž zvládnuť nielen parížske zločinecké podsvetie, chlapský tím podriadených policajtov, ale aj výchovu svojich vlastných detí! Napriek tomu zostáva vždy elegantnou a rozvážnou ženou a so šarmom rieši aj zložité kriminálne prípady. Francúzsky kriminálny seriál Julie Lescautová, ktorý tohto roku oslávi už jedenásť rokov od začiatku nakrúcania, dôkladne narušil zaužívané tradície seriálovej tvorby z policajného prostredia. Jeho ústrednou hrdinkou je totiž žena šéfka jedného z parížskych policajných obvodov. Na dôvažok je krásna, príťažlivá, inteligentná a samostatná. Inak by totiž nemohla zvládnuť svoju náročnú úlohu na pracovisku i doma. Keďže je rozvedená, starostlivosť o výchovu oboch dcér je viac-menej na jej útlych ramenách. Po nástupe na miesto komisárky v parížskom predmestskom obvode Clairiéres, osídlenom spolovice Francúzmi, spolovice prisťahovalcami, Julie musí dokázať nadriadeným, že zvládne akúkoľvek situáciu. Zladiť prácu s rodinou je skutočný zázrak! Hneď v pilotnej časti seriálu jej pridelili únos dieťaťa. Horšie to už ani nemôže byť, veď sa s dcérkami ešte ani nestihli presťahovať do nového domu. Mnohým podriadeným sa spočiatku nepozdáva, že im má veliť žena. Kto to kedy videl! Julie Lescautová (VÉRONIQUE GENESTOVÁ) však nedôveru ostrieľaných policajtov prelomí, keď dokáže, že jej vždy ide o vysokú profesionálnu prácu, ale nechýba jej ani zmysel pre sociálnu spravodlivosť a humor. Inak by totiž nemohla zvládnuť ani svoje dcéry Sarah (JENNIFER LAURETOVÁ) a Babou (JOSÉPHINE SERREOVÁ), z ktorých najmä staršia Sarah pred spolužiakmi nerada priznáva, že mama je policajtka. Deti nechápu, prečo sa ich rodičia rozišli, keď na každom kroku vidia, že sa stále majú veľmi radi. Skutočnou príčinou ich rozporov a rozchodu je predovšetkým to, že obaja stoja na opačnej strane barikády. Julie je policajtka, bývalý manžel Paul (FRANÇOIS MARTHOURET) zase obhajca. Hoci Julie pôvodne vyštudovala právo, vstúpila do radov polície, pretože nechcela sedieť za stolom a prekladať papiere z jednej strany na druhú. Vždy chcela pracovať s ľuďmi, zaujímala sa o ich problémy, súčasne chcela slúžiť právu v dennodennom živote. Všetci jej podriadení, či už ide o zatrpknutého rozvedeného Davida Kaplana (RENAUD MARX), černocha Mottu (ALEXIS DESSAUX), citlivého Leveila (JEAN-PAUL ROUVE) alebo mladú príťažlivú Zoru (SAMIA SASSIOVÁ), si ju vážia nielen pre profesionálne, ale aj vysoké ľudské a morálne kvality. Francúzsky kriminálny seriál čerpal z dlhoročnej tradície psychologicky prepracovaných postáv tohto typu seriálov, ktorým nikdy nechýbalo úsilie o pravdivé zobrazenie spoločnosti so všetkými jej neduhmi a poukázanie na to, že mnohé zločiny vznikajú na základe sociálnej nerovnosti.
    Žánry:AkčníDramaKrimi
    27

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.