Robert H. Justman: Nejlepší filmy a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Robert H. Justman: Filmy a seriály

  • Search
    Search (1972)
    Seriál
    Search je americký sci-fi seriál, který se vysílal ve středu večer na NBC od září 1972 do srpna 1973. Měl 23 epizod, nepočítaje v to dvouhodinový pilotní film původně nazvaný Probe (Sonda). Když byl vybrán pro seriálovou produkci, název musel být změněn, protože Probe byl název existujícího seriálu PBS. Ve Velké Británii se seriál vysílal na BBC 1 pod názvem Search Control. Seriál vytvořil Leslie Stevens a produkovali Leslie Stevens, Robert Justman, John Strong a Tony Spinner. Hlavní myšlenka byla popsána jako "science fiction v dnešním světě" a epizody obsahovaly mnoho high-tech prvků, které jsou v současných sci-fi seriálech považovány za běžné.
    80%
    Search je americký sci-fi seriál, který se vysílal ve středu večer na NBC od září 1972 do srpna 1973. Měl 23 epizod, nepočítaje v to dvouhodinový pilotní film původně nazvaný Probe (Sonda). Když byl vybrán pro seriálovou produkci, název musel být změněn, protože Probe byl název existujícího seriálu PBS. Ve Velké Británii se seriál vysílal na BBC 1 pod názvem Search Control. Seriál vytvořil Leslie Stevens a produkovali Leslie Stevens, Robert Justman, John Strong a Tony Spinner. Hlavní myšlenka byla popsána jako "science fiction v dnešním světě" a epizody obsahovaly mnoho high-tech prvků, které jsou v současných sci-fi seriálech považovány za běžné.
    1
  • Mission: Impossible
    Mission: Impossible (1966)
    Seriál
    Mission: Impossible je americký televizní seriál, jehož autorem je Bruce Geller, který ho zpočátku i produkoval. Líčí příběhy týmu tajných vládních agentů známých jako Jednotka pro nemožné mise. V první sérii tým vede Dan Briggs, kterého hraje Steven Hill; Jim Phelps, kterého hraje Peter Graves, se ujímá vedení ve zbývajících sériích. Charakteristickým znakem seriálu je, že Briggs nebo Phelps obdrží své instrukce na nahrávce, která se poté sama zničí, a následuje ústřední melodie složená Lalem Schifrinem. Seriál byl vysílán na stanici CBS od září 1966 do března 1973, poté se vrátil na televizní obrazovky na dvě sezóny na stanici ABC, od roku 1988 do roku 1990, přičemž v obsazení zůstal pouze Graves. Později se stal inspirací pro populární sérii filmů s Tomem Cruisem v hlavní roli, která začala v roce 1996.
    79%
    Mission: Impossible je americký televizní seriál, jehož autorem je Bruce Geller, který ho zpočátku i produkoval. Líčí příběhy týmu tajných vládních agentů známých jako Jednotka pro nemožné mise. V první sérii tým vede Dan Briggs, kterého hraje Steven Hill; Jim Phelps, kterého hraje Peter Graves, se ujímá vedení ve zbývajících sériích. Charakteristickým znakem seriálu je, že Briggs nebo Phelps obdrží své instrukce na nahrávce, která se poté sama zničí, a následuje ústřední melodie složená Lalem Schifrinem. Seriál byl vysílán na stanici CBS od září 1966 do března 1973, poté se vrátil na televizní obrazovky na dvě sezóny na stanici ABC, od roku 1988 do roku 1990, přičemž v obsazení zůstal pouze Graves. Později se stal inspirací pro populární sérii filmů s Tomem Cruisem v hlavní roli, která začala v roce 1996.
    2
  • Then Came Bronson
    Then Came Bronson (1969)
    Seriál
    79%
    3
  • Star Trek: Nová generace
    Star Trek: Nová generace (1987)
    Seriál
    Star Trek: The Next Generation tvoří spolu s Deep Space Nine (DS9) a Voyagerem jádro celého Star Treku, které je mezi sebou nejvíce pospojováno nejen po obsahové stránce (ve slova smyslu dějových vazeb), ale i zpracováním a výpravou. Od prvního Star Treku (OS - na dnešní dobu značně archaicky působícího seriálu) a od nejnovějšího natočeného (Enterprise - daleko moderněji a akčněji pojatého) jej dělí značná propast. Pro miliony trekkies ve světě (fandy Star Treku) tvoří základní kámen... Nepřekonatelný Patrik Stewart a jeho role v roli kapitána Pickarda vtiskli seriálu novou, přemýšlivější tvář, která silně ovlivnila tvorbu DS9 a Voyageru. Méně rychlé akce, společenská temata v podtextu, humanita a vysoký mravní standard (konvergující k ideálu) členů posádky, utopistický a líbivý model uspořádání lidské společnosti budoucnosti se směrnicí, fakticky nahrazující zákon i desatero, minimální náboženský akcent, rozšíření tematických okruhů (paralelní světy, časové paradoxy...), lidstvo, které se ve vesmírném kvadrantu pozvolna stává nenásilnou dominantou, velké množství cizích ras a imperií, důstojní a mocní nepřátelé (mezi kterými vynikají Borgové, kteří rozhodně stojí za zmínku: vysoce technologická rasa kyborgizovaných organických bytostí s kolektivním vědomím), asimilující všechny ostatní a disponující technologiemi asimilovaných). Dostupný vesmír je plný bytostí, které jsou uspořádány v jednotlivých společenských seskupeních, která se jedno od druhého výrazně liší. Každé takové seskupení má charakteristické představitele, vlastní strukturu, filosofii a osud. Napříč jednotlivými říšemi, rasami, federacemi (kam patří i lidstvo), skupinkami a jedinci to vře...
    76%
    Star Trek: The Next Generation tvoří spolu s Deep Space Nine (DS9) a Voyagerem jádro celého Star Treku, které je mezi sebou nejvíce pospojováno nejen po obsahové stránce (ve slova smyslu dějových vazeb), ale i zpracováním a výpravou. Od prvního Star Treku (OS - na dnešní dobu značně archaicky působícího seriálu) a od nejnovějšího natočeného (Enterprise - daleko moderněji a akčněji pojatého) jej dělí značná propast. Pro miliony trekkies ve světě (fandy Star Treku) tvoří základní kámen... Nepřekonatelný Patrik Stewart a jeho role v roli kapitána Pickarda vtiskli seriálu novou, přemýšlivější tvář, která silně ovlivnila tvorbu DS9 a Voyageru. Méně rychlé akce, společenská temata v podtextu, humanita a vysoký mravní standard (konvergující k ideálu) členů posádky, utopistický a líbivý model uspořádání lidské společnosti budoucnosti se směrnicí, fakticky nahrazující zákon i desatero, minimální náboženský akcent, rozšíření tematických okruhů (paralelní světy, časové paradoxy...), lidstvo, které se ve vesmírném kvadrantu pozvolna stává nenásilnou dominantou, velké množství cizích ras a imperií, důstojní a mocní nepřátelé (mezi kterými vynikají Borgové, kteří rozhodně stojí za zmínku: vysoce technologická rasa kyborgizovaných organických bytostí s kolektivním vědomím), asimilující všechny ostatní a disponující technologiemi asimilovaných). Dostupný vesmír je plný bytostí, které jsou uspořádány v jednotlivých společenských seskupeních, která se jedno od druhého výrazně liší. Každé takové seskupení má charakteristické představitele, vlastní strukturu, filosofii a osud. Napříč jednotlivými říšemi, rasami, federacemi (kam patří i lidstvo), skupinkami a jedinci to vře...
    4
  • Líbej mne až k smrti
    Líbej mne až k smrti (1955)
    Film
    Není vhodnějšího amerického filmu z 50. let, na kterém by se daly názorně demonstrovat změny, kterými prošel žánr detektivního filmu. V období mezi Maltézským sokolem a Líbej mě až k smrti se toho skutečně hodně změnilo. Hrdinou už není zásadové soukromé očko hammettovského nebo chandlerovského střihu, ale sadistický prospěchář Mike Hammer (Meeker). Případ, který vyšetřuje, se nedotýká jen úzkého okruhu pochybných existencí, ale má fatální důsledky pro celý svět. A styl, který filmaři volí k vyprávění svého příběhu, již neodpovídá hollywoodským požadavkům na nenápadnost a „neviditelnost“; naopak na sebe prostřednictvím nezvyklých úhlů kamery či znepokojivých obrazových kompozic záměrně upozorňuje. Snímek Roberta Aldriche se ohlíží za noirovou tradicí předchozích patnácti let, aby ji vzápětí postavil zcela naruby. (Milan Hain, Film Noir Kokořín)
    75%
    Není vhodnějšího amerického filmu z 50. let, na kterém by se daly názorně demonstrovat změny, kterými prošel žánr detektivního filmu. V období mezi Maltézským sokolem a Líbej mě až k smrti se toho skutečně hodně změnilo. Hrdinou už není zásadové soukromé očko hammettovského nebo chandlerovského střihu, ale sadistický prospěchář Mike Hammer (Meeker). Případ, který vyšetřuje, se nedotýká jen úzkého okruhu pochybných existencí, ale má fatální důsledky pro celý svět. A styl, který filmaři volí k vyprávění svého příběhu, již neodpovídá hollywoodským požadavkům na nenápadnost a „neviditelnost“; naopak na sebe prostřednictvím nezvyklých úhlů kamery či znepokojivých obrazových kompozic záměrně upozorňuje. Snímek Roberta Aldriche se ohlíží za noirovou tradicí předchozích patnácti let, aby ji vzápětí postavil zcela naruby. (Milan Hain, Film Noir Kokořín)
    5
  • McClain's Law
    McClain's Law (1981)
    Seriál
    75%
    6
  • Vzpoura na Bounty
    Vzpoura na Bounty (1962)
    Film

    Plachetnice Bounty opouští přístav Porthsmouth v roce 1787. Jejím cílem je doplout na Tahiti a přivézt náklad chlebovníku. Kapitán Blight je rozhodnut udělat vše pro to, aby se k cíli dostali tak rychle, jak jen to bude možné, přičemž tvrdě vyžaduje naprostou disciplínu. Když doplují na Tahiti, připadá to tam posádce jako v ráji - je to něco absolutně odlišného od sekýrování na lodi. Ale je tady čas odjezdu a nesmlouvavý kapitán donutí všechny odplout. Nespokojenost posádky už nelze udržet, a tak na cestě zpátky do Anglie dochází pod vedením důstojníka Fletchera Christiana ke vzpouře…

    73%

    Plachetnice Bounty opouští přístav Porthsmouth v roce 1787. Jejím cílem je doplout na Tahiti a přivézt náklad chlebovníku. Kapitán Blight je rozhodnut udělat vše pro to, aby se k cíli dostali tak rychle, jak jen to bude možné, přičemž tvrdě vyžaduje naprostou disciplínu. Když doplují na Tahiti, připadá to tam posádce jako v ráji - je to něco absolutně odlišného od sekýrování na lodi. Ale je tady čas odjezdu a nesmlouvavý kapitán donutí všechny odplout. Nespokojenost posádky už nelze udržet, a tak na cestě zpátky do Anglie dochází pod vedením důstojníka Fletchera Christiana ke vzpouře…

    7
  • Velká kombinace
    Velká kombinace (1955)
    Film
    • iVysílání
    Poručík Leonard Diamond (Cornel Wilde) je správný polda, který si dává za úkol dostat nedotknutelného gangsterského krále za mříže, kam patří, a získat pro sebe jeho nešťastné děvče. Křehká osudová děva Susan Lowellová (Jean Wallaceová) je terčem tohoto přetahování o holý život ve špinavém podsvětí mezi jejím zločineckým milencem Brownem (Richard Conte) a neúprosným poručíkem Diamondem, který dostává na frak od mnoha zločinců, včetně tehdy ještě nepříliš prosazené hvězdy Lee Van Cleefa v roli nohsleda Fanteho (Šerifská hvězda, Pro pár dolarů navíc, Hodný, zlý a ošklivý). Temný svět 93. okrsku obývá spousta svérázných postav vynořujících se z mlžných oparů marně zastírajících hamižnost, korupci a omšelost městské asfaltové džungle zanořené do tmy. Tomu odpovídá hutná šerosvitná výprava snímku, jíž spolu se svícením korunuje kontrastní kamera ikonického tvůrce studií Republic či RKO Johna Altona. (Česká televize)
    72%
    Poručík Leonard Diamond (Cornel Wilde) je správný polda, který si dává za úkol dostat nedotknutelného gangsterského krále za mříže, kam patří, a získat pro sebe jeho nešťastné děvče. Křehká osudová děva Susan Lowellová (Jean Wallaceová) je terčem tohoto přetahování o holý život ve špinavém podsvětí mezi jejím zločineckým milencem Brownem (Richard Conte) a neúprosným poručíkem Diamondem, který dostává na frak od mnoha zločinců, včetně tehdy ještě nepříliš prosazené hvězdy Lee Van Cleefa v roli nohsleda Fanteho (Šerifská hvězda, Pro pár dolarů navíc, Hodný, zlý a ošklivý). Temný svět 93. okrsku obývá spousta svérázných postav vynořujících se z mlžných oparů marně zastírajících hamižnost, korupci a omšelost městské asfaltové džungle zanořené do tmy. Tomu odpovídá hutná šerosvitná výprava snímku, jíž spolu se svícením korunuje kontrastní kamera ikonického tvůrce studií Republic či RKO Johna Altona. (Česká televize)
    8
  • While the City Sleeps
    While the City Sleeps (1956)
    Film
    68%
    9
  • Ride Back, The
    Ride Back, The (1957)
    Film
    Bylo to úplně bezstarostné ráno ve Scottsville. Koně ospale pomrkávali u úvaziště, chlapci si s dřevěnými revolvery hráli na kovboje, když u holiče zazněly v rychlém sledu tři ohlušující výstřely. Muž, který odsud ještě s mýdlem na tváři vyběhl, bez rozhlížení skočil na koně a štval ho hlavní ulicí z města. Za nějakou dobu poté se na mexické hranici objevil osamělý jezdec. Ochránce zákona Chris Hamish stojí před nelehkým úkolem, útočníka Boba Kallena, který teď žije kdesi na jihu v Cerralvu, zajmout a přivézt zpět do Scottsville před soud. Dopadení desperáda bude nakonec pro šerifa Hamishe to nejsnazší. Oba muži ještě musí podstoupit tvrdou zkoušku svých charakterů na dlouhé a nebezpečné cestě za spravedlností, jež však může být oběma nazírána velmi odlišně.
    Žánry:Western
    66%
    Bylo to úplně bezstarostné ráno ve Scottsville. Koně ospale pomrkávali u úvaziště, chlapci si s dřevěnými revolvery hráli na kovboje, když u holiče zazněly v rychlém sledu tři ohlušující výstřely. Muž, který odsud ještě s mýdlem na tváři vyběhl, bez rozhlížení skočil na koně a štval ho hlavní ulicí z města. Za nějakou dobu poté se na mexické hranici objevil osamělý jezdec. Ochránce zákona Chris Hamish stojí před nelehkým úkolem, útočníka Boba Kallena, který teď žije kdesi na jihu v Cerralvu, zajmout a přivézt zpět do Scottsville před soud. Dopadení desperáda bude nakonec pro šerifa Hamishe to nejsnazší. Oba muži ještě musí podstoupit tvrdou zkoušku svých charakterů na dlouhé a nebezpečné cestě za spravedlností, jež však může být oběma nazírána velmi odlišně.
    Žánry:Western
    10
  • Adventures of Superman
    Adventures of Superman (1952)
    Seriál
    Hlasatel: "Dobrodružství Supermana! Rychlejší než svištící kulka! Silnější než lokomotiva! Dokáže přeskočit vysoké budovy jediným skokem!" Hlasy: "Podívejte se na oblohu! To je pták! To je letadlo! To je Superman!" Hlasatel: "Ano, je to Superman, podivný návštěvník z jiné planety, který přišel na Zemi s mocí a schopnostmi daleko přesahujícími schopnosti smrtelníků. Superman, který dokáže změnit tok mohutných řek, ohýbat ocel holýma rukama; a který, v přestrojení za Clarka Kenta, mírného reportéra velkých metropolitních novin, vede nekonečný boj za pravdu, spravedlnost a americký způsob života."
    65%
    Hlasatel: "Dobrodružství Supermana! Rychlejší než svištící kulka! Silnější než lokomotiva! Dokáže přeskočit vysoké budovy jediným skokem!" Hlasy: "Podívejte se na oblohu! To je pták! To je letadlo! To je Superman!" Hlasatel: "Ano, je to Superman, podivný návštěvník z jiné planety, který přišel na Zemi s mocí a schopnostmi daleko přesahujícími schopnosti smrtelníků. Superman, který dokáže změnit tok mohutných řek, ohýbat ocel holýma rukama; a který, v přestrojení za Clarka Kenta, mírného reportéra velkých metropolitních novin, vede nekonečný boj za pravdu, spravedlnost a americký způsob života."
    11
  • Two Weeks in Another Town
    Two Weeks in Another Town (1962)
    Film
    65%
    12
  • Velký nůž
    Velký nůž (1955)
    Film
    64%
    13
  • Man from Atlantis, The
    Man from Atlantis, The (1977)
    Seriál
    64%
    14
  • Krvavá ulička
    Krvavá ulička (1955)
    Film
    • iTunes
    62%
    15
  • Apač
    Apač (1954)
    Film
    • Amazon Prime Video
    • iTunes
    V osmdesátých letech devatenáctého století už žili většinou všichni indiáni v rezervacích. Jednou z posledních skupin, která ještě bojovala za svou svobodu a svá práva, byli Apači pod vedením náčelníka Geronima. Roku 1886 však i Geronimovi věrní složili zbraně a byli odesláni na Floridu, aby nemohli podněcovat další nepokoje v apačské rezervaci v San Carlosu. Cestou se ale jednomu z nich - Massaiovi (Burt Lancaster) podařilo z vlaku utéct. Vrátil se do Arizony a po cestě se něčemu přiučil. Setkal se s indiány kmene Čerokí, kteří žili s bílými v míru a jako rovní s rovnými. Pěstovali obilí. Massai pochopil, že tohle by mohla být cesta, jak zůstat svobodný. Po návratu do San Carlosu byl ale opět zadržen vojáky. Pochopil, že se s nimi nedomluví a znovu uprchl. Tentokrát s ním utekla i dcera náčelníka Santose. Jejich touze žít volně se ale do cesty postavila jedna velká překážka - oddíl pronásledovatelů, kteří chtějí dopadnout posledního svobodného Apače...
    61%
    V osmdesátých letech devatenáctého století už žili většinou všichni indiáni v rezervacích. Jednou z posledních skupin, která ještě bojovala za svou svobodu a svá práva, byli Apači pod vedením náčelníka Geronima. Roku 1886 však i Geronimovi věrní složili zbraně a byli odesláni na Floridu, aby nemohli podněcovat další nepokoje v apačské rezervaci v San Carlosu. Cestou se ale jednomu z nich - Massaiovi (Burt Lancaster) podařilo z vlaku utéct. Vrátil se do Arizony a po cestě se něčemu přiučil. Setkal se s indiány kmene Čerokí, kteří žili s bílými v míru a jako rovní s rovnými. Pěstovali obilí. Massai pochopil, že tohle by mohla být cesta, jak zůstat svobodný. Po návratu do San Carlosu byl ale opět zadržen vojáky. Pochopil, že se s nimi nedomluví a znovu uprchl. Tentokrát s ním utekla i dcera náčelníka Santose. Jejich touze žít volně se ale do cesty postavila jedna velká překážka - oddíl pronásledovatelů, kteří chtějí dopadnout posledního svobodného Apače...
    16
  • World, the Flesh and the Devil, The
    World, the Flesh and the Devil, The (1959)
    Film
    Ralph Burton je horník, který zůstane po zavalení dolu několik dní uvězněný. Když se mu konečně podaří vyhrabat ven, zjistí, že veškeré lidstvo bylo zničeno jadernou apokalypsou. Vydá se do New Yorku, kde zjistí, že je opuštěný. Začne si tam budovat nový život a je ohromen, když nakonec najde Sarah Crandallovou, které se také podařilo přežít. Společně si vytvoří blízké přátelství, dokud nepřijede Benson Thacker, kterému se podařilo doplout se svou malou lodí do městského přístavu. V tomto okamžiku se mezi nimi třemi zvýší napětí, zejména mezi Thackerem, který je běloch, a Burtonem, který je černoch.
    61%
    Ralph Burton je horník, který zůstane po zavalení dolu několik dní uvězněný. Když se mu konečně podaří vyhrabat ven, zjistí, že veškeré lidstvo bylo zničeno jadernou apokalypsou. Vydá se do New Yorku, kde zjistí, že je opuštěný. Začne si tam budovat nový život a je ohromen, když nakonec najde Sarah Crandallovou, které se také podařilo přežít. Společně si vytvoří blízké přátelství, dokud nepřijede Benson Thacker, kterému se podařilo doplout se svou malou lodí do městského přístavu. V tomto okamžiku se mezi nimi třemi zvýší napětí, zejména mezi Thackerem, který je běloch, a Burtonem, který je černoch.
    17
  • Zelené království
    Zelené království (1959)
    Film
    56%
    18
  • Affair in Havana
    Affair in Havana (1957)
    Film
    55%
    19

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.