Piero Gherardi: Nejlepší filmy a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Piero Gherardi: Filmy a seriály

  • Velká válka
    Velká válka (1959)
    Film
    79%
    1
  • Cabiriiny noci
    Cabiriiny noci (1957)
    Film
    Prostoduchou holku z ulice (Giulietta Masina) muži pouze využívají. Potom, co jí její pasák ukradne vydělané peníze a nemilosrdně ji shodí z mostu do řeky, pozná Cabiria herce Alberta. Avšak i pro něho je jen partnerkou na čas, milenkou z nouze, a když se vrátí Albertova bývalá známost, musí Cabiria v tichosti odejít. Z nenápadného účetního, do něhož se zamiluje, a který ji požádá o ruku, se vyklube podvodník, jenž ji připraví o všechny úspory. Zdrcená Cabiria vyjde na silnici a potká skupinu mladých lidí, kteří jí dokážou vnuknout novou naději... Felliniho manželka Giulietta Masina zazářila v roli Cabirie, jež představuje obměnu Gelsominy z filmu Silnice. V roce 1966 tento námět přiměl Neila Simona k napsání muzikálu, který pod názvem Sweet Charity a po úspěchu muzikálu s tímto názvem na Broadwayi zfilmoval Bob Fosse v roce 1968. (oficiální text distributora)
    78%
    Prostoduchou holku z ulice (Giulietta Masina) muži pouze využívají. Potom, co jí její pasák ukradne vydělané peníze a nemilosrdně ji shodí z mostu do řeky, pozná Cabiria herce Alberta. Avšak i pro něho je jen partnerkou na čas, milenkou z nouze, a když se vrátí Albertova bývalá známost, musí Cabiria v tichosti odejít. Z nenápadného účetního, do něhož se zamiluje, a který ji požádá o ruku, se vyklube podvodník, jenž ji připraví o všechny úspory. Zdrcená Cabiria vyjde na silnici a potká skupinu mladých lidí, kteří jí dokážou vnuknout novou naději... Felliniho manželka Giulietta Masina zazářila v roli Cabirie, jež představuje obměnu Gelsominy z filmu Silnice. V roce 1966 tento námět přiměl Neila Simona k napsání muzikálu, který pod názvem Sweet Charity a po úspěchu muzikálu s tímto názvem na Broadwayi zfilmoval Bob Fosse v roce 1968. (oficiální text distributora)
    2
  • Zmýlená neplatí
    Zmýlená neplatí (1958)
    Film
    Peppe a Mario jsou nejlepší kamarádi a zloději, i když ne zrovna dvakrát úspěšní. Peppe si ale myslí, že konečně vymyslel mistrovskou loupež, která je obohatí. S pomocí několika dalších kriminálníků plánuje vykopat tunel z pronajatého bytu do vedlejší zastavárny, kde pak vykradou trezor. Jeho plán má ale daleko k dokonalosti a fakt, že nikdo ze skupiny nemá s kopáním tunelů žádné zkušenosti, se ukáže jako ten nejmenší problém.
    Žánry:KomedieKrimi
    76%
    Peppe a Mario jsou nejlepší kamarádi a zloději, i když ne zrovna dvakrát úspěšní. Peppe si ale myslí, že konečně vymyslel mistrovskou loupež, která je obohatí. S pomocí několika dalších kriminálníků plánuje vykopat tunel z pronajatého bytu do vedlejší zastavárny, kde pak vykradou trezor. Jeho plán má ale daleko k dokonalosti a fakt, že nikdo ze skupiny nemá s kopáním tunelů žádné zkušenosti, se ukáže jako ten nejmenší problém.
    Žánry:KomedieKrimi
    3
  • Sladký život
    Sladký život (1960)
    Film
    • Filmbox+
    Italský film Sladký život režiséra Federica Felliniho je jedním z nejvýznamnějších děl světové filmové produkce posledních let. Není sevřeným filmovým dramatem, ale v podstatě řadou volně spojených příběhů a epizod, s nezvyklou otevřeností popisujících mravní rozklad vyšších společenských kruhů kapitalistické Itálie. Jeho ústřední postavou je novinář Marcello, člověk v podstatě vážný a seriózní, který však při své práci poznal sladký život vyšší společnosti a podlehl mu. Stává se hrdinou erotických skandálů, divokých večírků ve vilách a zámcích, zvrhajících se v pitky a orgie, prohýřených nocí, po nichž přichází kalné ráno, odhalující rub tohoto života. Dva lidé by mu mohli pomoci v jeho současné duševní krizi: filozofující spisovatel Steiner a mladičká dívenka Paola. První však končí těžko pochopitelnou sebevraždou a Paolin hlas, volající Marcella k lepšímu životu, je příliš slabý a zaniká ve všeobecné vřavě. Pro Marcella již není cesty zpátky. Film byl vyznamenán Velkou cenou na MFF v Cannes 1960 a mnoha dalšími mezinárodními cenami a uznáními. Na XIII. FFP 1962 získal jednu ze tří hlavních cen. Tímto dílem vtrhla do historie moderního filmu revoluce, nejen v Itálii, kde Sladký život vyvolal nevídaný skandál, především prudkou reakcí katolické církve, která mu udělila verdikt zapovězeného filmu, nepřístupného všem. Vzápětí však byl oceněn na canneském festivalu Zlatou palmou a stal se kasovně nejúspěšnějším Felliniho snímkem. Fellini provedl otevřený průřez italskou společností bez ohledu na všechna dosavadní tabu ve sféře morální, náboženské a erotické. Hlavní hrdina, bulvární novinář Marcello Rubini, kterého ztělesnil Marcello Mastroianni, je moderním Candidem procházejícím mravně rozpadlým světem a zároveň sám prožívá svůj soukromý a profesní debakl, neschopen provést zásadní krok pro svou záchranu. Film je strhující výpovědí v kaleidoskopu mistrně natočených scén, které nahlíženy v jejich reálnosti i metaforičnosti patří dnes už do klasiky moderní kinematografie: jmenujme aspoň Marcellovo noční extempore ve fontáně di Trevi s americkou sexbombou Sylvií (v podání živelné superženy Anity Ekberg) nebo luxusní party dekadentní římské aristokracie a vedle ní večírek snobských intelektuálů a pseudoumělců či závěrečné orgie znuděných bohatců ve Fregene. Ve všech Fellini jako bystrý, citlivý pozorovatel, aniž by ulpěl na vnějškové atraktivitě, pronikal k zastírané podstatě úpadku jedince i společnosti na sklonku 50. let. Tímto filmem zakrojil hluboko ostří svého tvůrčího vhledu do zkonvenčnělého umění a dodnes upoutává jako svrchovaně otevřený dialog talentovaného tvůrce se svou dobou.
    75%
    Italský film Sladký život režiséra Federica Felliniho je jedním z nejvýznamnějších děl světové filmové produkce posledních let. Není sevřeným filmovým dramatem, ale v podstatě řadou volně spojených příběhů a epizod, s nezvyklou otevřeností popisujících mravní rozklad vyšších společenských kruhů kapitalistické Itálie. Jeho ústřední postavou je novinář Marcello, člověk v podstatě vážný a seriózní, který však při své práci poznal sladký život vyšší společnosti a podlehl mu. Stává se hrdinou erotických skandálů, divokých večírků ve vilách a zámcích, zvrhajících se v pitky a orgie, prohýřených nocí, po nichž přichází kalné ráno, odhalující rub tohoto života. Dva lidé by mu mohli pomoci v jeho současné duševní krizi: filozofující spisovatel Steiner a mladičká dívenka Paola. První však končí těžko pochopitelnou sebevraždou a Paolin hlas, volající Marcella k lepšímu životu, je příliš slabý a zaniká ve všeobecné vřavě. Pro Marcella již není cesty zpátky. Film byl vyznamenán Velkou cenou na MFF v Cannes 1960 a mnoha dalšími mezinárodními cenami a uznáními. Na XIII. FFP 1962 získal jednu ze tří hlavních cen. Tímto dílem vtrhla do historie moderního filmu revoluce, nejen v Itálii, kde Sladký život vyvolal nevídaný skandál, především prudkou reakcí katolické církve, která mu udělila verdikt zapovězeného filmu, nepřístupného všem. Vzápětí však byl oceněn na canneském festivalu Zlatou palmou a stal se kasovně nejúspěšnějším Felliniho snímkem. Fellini provedl otevřený průřez italskou společností bez ohledu na všechna dosavadní tabu ve sféře morální, náboženské a erotické. Hlavní hrdina, bulvární novinář Marcello Rubini, kterého ztělesnil Marcello Mastroianni, je moderním Candidem procházejícím mravně rozpadlým světem a zároveň sám prožívá svůj soukromý a profesní debakl, neschopen provést zásadní krok pro svou záchranu. Film je strhující výpovědí v kaleidoskopu mistrně natočených scén, které nahlíženy v jejich reálnosti i metaforičnosti patří dnes už do klasiky moderní kinematografie: jmenujme aspoň Marcellovo noční extempore ve fontáně di Trevi s americkou sexbombou Sylvií (v podání živelné superženy Anity Ekberg) nebo luxusní party dekadentní římské aristokracie a vedle ní večírek snobských intelektuálů a pseudoumělců či závěrečné orgie znuděných bohatců ve Fregene. Ve všech Fellini jako bystrý, citlivý pozorovatel, aniž by ulpěl na vnějškové atraktivitě, pronikal k zastírané podstatě úpadku jedince i společnosti na sklonku 50. let. Tímto filmem zakrojil hluboko ostří svého tvůrčího vhledu do zkonvenčnělého umění a dodnes upoutává jako svrchovaně otevřený dialog talentovaného tvůrce se svou dobou.
    4
  • Kápo
    Kápo (1960)
    Film
    75%
    5
  • Panáček ze dřeva
    Panáček ze dřeva (1972)
    Minisérie
    74%
    6
  • Brancaleonova armáda
    Brancaleonova armáda (1966)
    Film
    Italský barevný film režiséra Maria Monicelliho Brancaleonova armáda je úsměvným pokusem o parodii dobrodružných rytířských filmů. Již sám název je ironický, protože armáda potulného rytíře Brancaleona se skládá z pětice ubohých venkovanů majících ke všemu, co se vztahuje k vojsku, pěkně daleko. Příběh se odehrává kolem roku 1000 n. l., kdy se tato armáda dala na pochod patrně od Faleri u Viterba a měla dorazit do jakéhosi města Aurokastra, ležícího patrně poblíž Crotone. Cestou prožívá tisíc a jedno dobrodružství. Brancaleone bojuje na turnajích, vyzve na souboj potulného rytíře, zabloudí do města, jehož obyvatelé vymřeli morem, marně ochraňuje počestnost krásné dívky, nakonec dosáhne cíle, ale jen proto, aby upadl i se svou armádou do rukou saracénských pirátů a po nich do zajetí neméně sveřepých křesťanských nepřátel. Nezbývá mu, než se vydat s procesím kajícníků přes moře a tam pokračovat v dobývání nesmrtelné slávy, jak mu přikazuje jeho rytířská čest. K přednostem filmu patří řada dobře postavených komických situací, slovní humor dialogů a vynikající herecké obsazení.
    73%
    Italský barevný film režiséra Maria Monicelliho Brancaleonova armáda je úsměvným pokusem o parodii dobrodružných rytířských filmů. Již sám název je ironický, protože armáda potulného rytíře Brancaleona se skládá z pětice ubohých venkovanů majících ke všemu, co se vztahuje k vojsku, pěkně daleko. Příběh se odehrává kolem roku 1000 n. l., kdy se tato armáda dala na pochod patrně od Faleri u Viterba a měla dorazit do jakéhosi města Aurokastra, ležícího patrně poblíž Crotone. Cestou prožívá tisíc a jedno dobrodružství. Brancaleone bojuje na turnajích, vyzve na souboj potulného rytíře, zabloudí do města, jehož obyvatelé vymřeli morem, marně ochraňuje počestnost krásné dívky, nakonec dosáhne cíle, ale jen proto, aby upadl i se svou armádou do rukou saracénských pirátů a po nich do zajetí neméně sveřepých křesťanských nepřátel. Nezbývá mu, než se vydat s procesím kajícníků přes moře a tam pokračovat v dobývání nesmrtelné slávy, jak mu přikazuje jeho rytířská čest. K přednostem filmu patří řada dobře postavených komických situací, slovní humor dialogů a vynikající herecké obsazení.
    7
  • Giulietta a duchové
    Giulietta a duchové (1965)
    Film
    Film Giulietta a duchovia z dielne filmového mága Federica Felliniho je feériou o žene v domácnosti, ktorá sa chystá opustiť svojho neverného manžela. Príbeh, ktorý mal byť ženskou odpoveďou na autobiografickú snímku 8 1/2, je riadený reťazou voľných asociácií a snových výjavov. Prvý farebný film vo Felliniho filmografii sa vyznačuje pre režiséra typickými karnevalovými sekvenciami, rozprávkovou atmosférou a halucinogénnym príbehom. Hlavnú úlohu stvárnila režisérova manželka a hviezda jeho filmov Giulietta Masina. Spomedzi mnohých ocenení získala snímka i Zlatý glóbus za najlepší zahraničný film.
    73%
    Film Giulietta a duchovia z dielne filmového mága Federica Felliniho je feériou o žene v domácnosti, ktorá sa chystá opustiť svojho neverného manžela. Príbeh, ktorý mal byť ženskou odpoveďou na autobiografickú snímku 8 1/2, je riadený reťazou voľných asociácií a snových výjavov. Prvý farebný film vo Felliniho filmografii sa vyznačuje pre režiséra typickými karnevalovými sekvenciami, rozprávkovou atmosférou a halucinogénnym príbehom. Hlavnú úlohu stvárnila režisérova manželka a hviezda jeho filmov Giulietta Masina. Spomedzi mnohých ocenení získala snímka i Zlatý glóbus za najlepší zahraničný film.
    8
  • Ostrov v ohni
    Ostrov v ohni (1969)
    Film
    72%
    9
  • Kriminálníci
    Kriminálníci (1960)
    Film
    71%
    10
  • Infanzia, vocazione e prime esperienze di Giacomo Casanova, veneziano
    Infanzia, vocazione e prime esperienze di Giacomo Casanova, veneziano (1969)
    Film
    70%
    11
  • Noc plná překvapení
    Noc plná překvapení (1960)
    Film
    69%
    12
  • Provinciale, La
    Provinciale, La (1953)
    Film
    Neustále rostoucí popularita Giny Lollobrigidy byla rozhodně trumfem u pokladen kin, když byl italský film La Provinciale distribuován do USA pod názvem The Wayward Wife. Lollobrigida se skvěle zhostila role Cemy, utrápené dívky z malého města, v tomto napínavém dramatu. Cema je svedena mladíkem, který se ukáže být příbuzným, a je vyhozena z domova. Ve snaze o jistotu se impulzivně provdá za vědeckého profesora Franca Vagnuzziho (Gabriele Ferzetti). Cema se ve svém manželství nudí a neuvědomuje si skutečnou hodnotu svého milujícího manžela, dokud není téměř pozdě. Původní délka filmu, 118 minut, byla pro americkou distribuci zkrácena.
    Žánry:Drama
    68%
    Neustále rostoucí popularita Giny Lollobrigidy byla rozhodně trumfem u pokladen kin, když byl italský film La Provinciale distribuován do USA pod názvem The Wayward Wife. Lollobrigida se skvěle zhostila role Cemy, utrápené dívky z malého města, v tomto napínavém dramatu. Cema je svedena mladíkem, který se ukáže být příbuzným, a je vyhozena z domova. Ve snaze o jistotu se impulzivně provdá za vědeckého profesora Franca Vagnuzziho (Gabriele Ferzetti). Cema se ve svém manželství nudí a neuvědomuje si skutečnou hodnotu svého milujícího manžela, dokud není téměř pozdě. Původní délka filmu, 118 minut, byla pro americkou distribuci zkrácena.
    Žánry:Drama
    13
  • Infedeli, Le
    Infedeli, Le (1953)
    Film
    66%
    14
  • Senza pietà
    Senza pietà (1948)
    Film
    65%
    15
  • Bubovo děvče
    Bubovo děvče (1964)
    Film
    Na konci druhé světové války je povrchní a sebestředná Mara nejkrásnější dívkou v malé italské vesnici. Bebo je komunistický partyzán, který se jen obtížně vyrovnává s nudnou banálností poválečného života. Když Marain otec, zapálený komunista, prohlásí, že si jeho dcera vezme vracejícího se hrdinu, její reakce se pohybují od radosti po hořkou nevoli.
    Žánry:DramaKrimi
    64%
    Na konci druhé světové války je povrchní a sebestředná Mara nejkrásnější dívkou v malé italské vesnici. Bebo je komunistický partyzán, který se jen obtížně vyrovnává s nudnou banálností poválečného života. Když Marain otec, zapálený komunista, prohlásí, že si jeho dcera vezme vracejícího se hrdinu, její reakce se pohybují od radosti po hořkou nevoli.
    Žánry:DramaKrimi
    16
  • Pod deseti vlajkami
    Pod deseti vlajkami (1960)
    Film
    Válečný film vychází z deníku kapitána německého křižníku Atlantis. Původně nákladní loď se na začátku druhé světové války stala pirátským plavidlem, které během necelých dvou let nepřetržitého křižování oceánů potopilo řadu spojeneckých obchodních lodí. V listopadu 1941 pak Atlantidu vystopoval a zničil britský křižník Devonshire. Příběh lodi s dokonalým krytím zpracoval do filmové podoby italský režisér Duilio Coletti, který se válečné tématice věnoval s velkou oblibou (Velká naděje, Blesková divize). Při psaní scénáře vycházel z podrobných deníků kapitána Bernharda Roggeho. Po válce byl Rogge jedním z mála vysokých německých důstojníků, které spojenci nezatkli, a později se stal admirálem námořních sil NATO. Film byl uveden v červnu 1960 na filmovém festivalu v Berlíně, kde byl nominován na Zlatého medvěda. (Česká televize)
    Žánry:DramaVálečný
    63%
    Válečný film vychází z deníku kapitána německého křižníku Atlantis. Původně nákladní loď se na začátku druhé světové války stala pirátským plavidlem, které během necelých dvou let nepřetržitého křižování oceánů potopilo řadu spojeneckých obchodních lodí. V listopadu 1941 pak Atlantidu vystopoval a zničil britský křižník Devonshire. Příběh lodi s dokonalým krytím zpracoval do filmové podoby italský režisér Duilio Coletti, který se válečné tématice věnoval s velkou oblibou (Velká naděje, Blesková divize). Při psaní scénáře vycházel z podrobných deníků kapitána Bernharda Roggeho. Po válce byl Rogge jedním z mála vysokých německých důstojníků, které spojenci nezatkli, a později se stal admirálem námořních sil NATO. Film byl uveden v červnu 1960 na filmovém festivalu v Berlíně, kde byl nominován na Zlatého medvěda. (Česká televize)
    Žánry:DramaVálečný
    17
  • Camicie rosse
    Camicie rosse (1952)
    Film
    62%
    18
  • Dobrý den, slone!
    Dobrý den, slone! (1952)
    Film
    Italská veselohra líčí nezáviděníhodnou situaci římského učitele Garettiho. Jeho nesnáze jsou dvojího druhu: jednak mají svou příčinu v nízkých učitelských platech, jednak je Garettimu působí živé slůně, jež obdržel od indického maharádži jako odměnu za to, že mu dělal průvodce po starých římských pamětihodnostech. Veselohra vtipným způsobem kritizuje poměry římských učitelů, do kterých se dostávají proto, že sněmovna není s to vyřídit otázku jejich platů. - Film byl uveden mimo soutěž na VIII. mezinárodním filmovém festivalu v Karlových Varech. (FILMOVÝ PŘEHLED 41 / 1954)
    Žánry:Komedie
    62%
    Italská veselohra líčí nezáviděníhodnou situaci římského učitele Garettiho. Jeho nesnáze jsou dvojího druhu: jednak mají svou příčinu v nízkých učitelských platech, jednak je Garettimu působí živé slůně, jež obdržel od indického maharádži jako odměnu za to, že mu dělal průvodce po starých římských pamětihodnostech. Veselohra vtipným způsobem kritizuje poměry římských učitelů, do kterých se dostávají proto, že sněmovna není s to vyřídit otázku jejich platů. - Film byl uveden mimo soutěž na VIII. mezinárodním filmovém festivalu v Karlových Varech. (FILMOVÝ PŘEHLED 41 / 1954)
    Žánry:Komedie
    19
  • Diabolik
    Diabolik (1968)
    Film
    • iTunes
    60%
    20
  • Bambole, Le
    Bambole, Le (1965)
    Film
    Tato lehce zábavná sexuální (romantická) komedie obsahuje čtyři samostatné příběhy: "Telefonát" (The Telephone Call), napsal Rodolfo Sonego, režíroval Dino Risi. "Pojednání o eugenice" (A Treatise on Eugenics), napsal Tullio Pinelli podle povídky Luciana Salceho a Stena, režíroval Luigi Comencini. "Polévka" (The Soup), napsali Rodolfo Sonego a Luigi Magni, režíroval Franco Rossi. "Monsignor Amor" (Monsignor Cupid), napsali Leo Benvenuti a Piero de Bernardi podle povídky Boccaccia, režíroval Mauro Bolognini.
    Žánry:Komedie
    60%
    Tato lehce zábavná sexuální (romantická) komedie obsahuje čtyři samostatné příběhy: "Telefonát" (The Telephone Call), napsal Rodolfo Sonego, režíroval Dino Risi. "Pojednání o eugenice" (A Treatise on Eugenics), napsal Tullio Pinelli podle povídky Luciana Salceho a Stena, režíroval Luigi Comencini. "Polévka" (The Soup), napsali Rodolfo Sonego a Luigi Magni, režíroval Franco Rossi. "Monsignor Amor" (Monsignor Cupid), napsali Leo Benvenuti a Piero de Bernardi podle povídky Boccaccia, režíroval Mauro Bolognini.
    Žánry:Komedie
    21
  • Roma come Chicago
    Roma come Chicago (1968)
    Film
    59%
    22
  • Mustaa valkoisella
    Mustaa valkoisella (1968)
    Film
    59%
    23
  • Nerosubianco
    Nerosubianco (1969)
    Film
    52%
    24
  • Appointment, The
    Appointment, The (1969)
    Film
    52%
    25

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.