6.7

Anna Pitašová: Filmy a seriály

Anna Pitašová, česká herečka a manekýnka, se narodila 28. srpna 1928 v Praze, Československo (dnes Česká republika). Po absolvování školy pro ženská zaměstnání se věnovala profesi modistky a manekýnky, což ji přivedlo k filmovému průmyslu.

Začátky filmové kariéry

Svůj filmový debut zaznamenala v roce 1951, kdy se objevila v komedii "Císařův pekař a pekařův císař" jako dvorní dáma. Následující rok si zahrála sekretářku amerického generála Carrigana v dramatu "Únos" režisérské dvojice Ján Kadár a Elmar Klos.

Významné filmové role

V roce 1960 ztvárnila postavu matky hlavního hrdiny ve filmu "Holubice" režiséra Františka Vláčila. O rok později se objevila v kriminálním filmu "Kde alibi nestačí" jako Isa, manželka ředitele hotelu, kterou ztvárnil Oldřich Nový. Tato role patří k jejím nejvýraznějším filmovým počinům.

Další filmové projekty

Během své kariéry se Anna Pitašová objevila v řadě filmů, často v menších rolích. Například ve filmu "Tři přání" (1958) hrála manekýnku, v "Brankář bydlí v naší ulici" (1958) ztvárnila matku malého hokejisty a v komedii "Jáchyme, hoď ho do stroje!" (1974) se mihla jako dáma. Anna Pitašová zemřela 22. září 2011 v Praze ve věku 83 let.


  • Jáchyme, hoď ho do stroje!
    Jáchyme, hoď ho do stroje! (1974)
    Film
    • Oneplay
    • Prima Plus
    • Canal+
    • +2
    84%
    1
  • Císařův pekař - Pekařův císař
    Císařův pekař - Pekařův císař (1952)
    FilmRole: dvorní dáma
    • Oneplay
    • Prima Plus
    • Magenta TV
    První díl klasického filmu se skvostným hereckým obsazením, rozdělený na dvě poloviny, nazvaný Císařův pekař, líčí osudy pekařského tovaryše Matěje Kotrby, který rozdal chudému lidu rohlíčky (obzvláště vypečené), určené císaři Rudolfu II. Za tento svůj čin byl uvržen do hladomorny. Císař Rudolf na jedné své výpravě objevil bájného Golema, kterého chtěl oživit. Těmito plány se zaobíral i celý císařův dvůr, který chtěl Rudolfa svrhnout z trůnu a za pomoci Golema se zmocnit vlády nad celým světem. Druhý díl, nazvaný Pekařův císař, líčí další Matějovy osudy. Tomu se mezitím podařilo utéct z vězení a díky své podobě s císařem dokonce vystupuje v jeho úloze. Jeden z císařových odpůrců objevil tajemství oživení Golema - zázračný šém. Mezi spiklenci, kteří chtěli použít Golemovu sílu k ničení, a mezi Matějem, který chtěl použít jeho síly k pomoci prostému lidu, se tak o šém rozvine urputný boj...
    83%
    První díl klasického filmu se skvostným hereckým obsazením, rozdělený na dvě poloviny, nazvaný Císařův pekař, líčí osudy pekařského tovaryše Matěje Kotrby, který rozdal chudému lidu rohlíčky (obzvláště vypečené), určené císaři Rudolfu II. Za tento svůj čin byl uvržen do hladomorny. Císař Rudolf na jedné své výpravě objevil bájného Golema, kterého chtěl oživit. Těmito plány se zaobíral i celý císařův dvůr, který chtěl Rudolfa svrhnout z trůnu a za pomoci Golema se zmocnit vlády nad celým světem. Druhý díl, nazvaný Pekařův císař, líčí další Matějovy osudy. Tomu se mezitím podařilo utéct z vězení a díky své podobě s císařem dokonce vystupuje v jeho úloze. Jeden z císařových odpůrců objevil tajemství oživení Golema - zázračný šém. Mezi spiklenci, kteří chtěli použít Golemovu sílu k ničení, a mezi Matějem, který chtěl použít jeho síly k pomoci prostému lidu, se tak o šém rozvine urputný boj...
    2
  • Tři přání
    Tři přání (1963)
    FilmRole: manekýna
    Rodina právníka Petra Holečka žije nespokojeně. Jednou uvolní Holeček v tramvaji místo starému dědečkovi, který mu za odměnu věnuje kouzelný zvoneček, jenž mu pomůže všestranně zlepšit vlastní neutěšený stav. V závěru však Petr stojí před zásadním rozhodnutím: zastat se veřejně nepohodlného kamaráda a ztratit tím získaný blahobyt, anebo zůstat materiálně založeným pokrytcem... TŘI PŘÁNÍ satiricky útočí na některé společenské jevy padesátých let, jako byrokratizace či proklamované rovnostářství, ale i na záporné lidské vlastnosti obecně. Kadár s Klosem byli na konferenci v Banské Bystrici v roce 1959 odsouzeni dobovou politickou kritikou. Jejich snímek směl být veřejně promítán až po roce 1963.
    Žánry:KomedieSatira
    74%
    Rodina právníka Petra Holečka žije nespokojeně. Jednou uvolní Holeček v tramvaji místo starému dědečkovi, který mu za odměnu věnuje kouzelný zvoneček, jenž mu pomůže všestranně zlepšit vlastní neutěšený stav. V závěru však Petr stojí před zásadním rozhodnutím: zastat se veřejně nepohodlného kamaráda a ztratit tím získaný blahobyt, anebo zůstat materiálně založeným pokrytcem... TŘI PŘÁNÍ satiricky útočí na některé společenské jevy padesátých let, jako byrokratizace či proklamované rovnostářství, ale i na záporné lidské vlastnosti obecně. Kadár s Klosem byli na konferenci v Banské Bystrici v roce 1959 odsouzeni dobovou politickou kritikou. Jejich snímek směl být veřejně promítán až po roce 1963.
    Žánry:KomedieSatira
    3
  • Holubice
    Holubice (1960)
    FilmRole: Michalova matka
    Lidé v Belgii vypouštějí stovky poštovních holubů, kteří ihned zamíří ke svým domovům. Bílá holubice z německého ostrova Fehmarn, která patří dvanáctileté dívce Susanne, se však v bouři ztratí a objeví se daleko od cíle, nad střechami Prahy. Tam po ní vystřelí desetiletý chlapec Michal, který po úraze zůstal ochrnutý na obě nohy a zanevřel na celý svět. Ale díky jeho sousedovi - sochaři - se v něm probudí cit a potřeba zraněného tvora uzdravit. Susanne zatím doma odolává posměchu ostatních a věří, že se její holubice jednou vrátí... První celovečerní film Františka Vláčila vznikl na námět Otakara Kirschnera, na kterém Vláčil pracoval bezmála dva roky. Výsledkem je dílo plné lyriky, obracející se k vnitřnímu světu diváka a hovořící jazykem básnických obrazů, a přesto nanejvýš srozumitelně. Právem se zařadilo mezi nejvýznamnější díla naší kinematografie. Vláčil staví do kontrastu svět chlapce, který je kvůli nemoci silně omezen, se světem Susanne, jenž je naplněn sluncem, volností a takřka nemá hranice. Přesto dochází ke splynutí a prolnutí obou dětských duší, i když se protagonisté příběhu fakticky nikdy nesetkají. (Česká televize)
    74%
    Lidé v Belgii vypouštějí stovky poštovních holubů, kteří ihned zamíří ke svým domovům. Bílá holubice z německého ostrova Fehmarn, která patří dvanáctileté dívce Susanne, se však v bouři ztratí a objeví se daleko od cíle, nad střechami Prahy. Tam po ní vystřelí desetiletý chlapec Michal, který po úraze zůstal ochrnutý na obě nohy a zanevřel na celý svět. Ale díky jeho sousedovi - sochaři - se v něm probudí cit a potřeba zraněného tvora uzdravit. Susanne zatím doma odolává posměchu ostatních a věří, že se její holubice jednou vrátí... První celovečerní film Františka Vláčila vznikl na námět Otakara Kirschnera, na kterém Vláčil pracoval bezmála dva roky. Výsledkem je dílo plné lyriky, obracející se k vnitřnímu světu diváka a hovořící jazykem básnických obrazů, a přesto nanejvýš srozumitelně. Právem se zařadilo mezi nejvýznamnější díla naší kinematografie. Vláčil staví do kontrastu svět chlapce, který je kvůli nemoci silně omezen, se světem Susanne, jenž je naplněn sluncem, volností a takřka nemá hranice. Přesto dochází ke splynutí a prolnutí obou dětských duší, i když se protagonisté příběhu fakticky nikdy nesetkají. (Česká televize)
    4
  • Kde alibi nestačí
    Kde alibi nestačí (1961)
    FilmRole: Isa Krausová, žena vedoucího hotelu
    Vše začíná v okamžiku, kdy je zjištěno, že řada lidí se srdeční chorobou zemřela, neboť místo léčby doporučované lékaři užívali švýcarský lék Cordofilin. Netušili totiž, že v tubách je obyčejný B-komplex. Pátrání po těch, kdo pro svůj zisk neštítili zneužít ani nemocné a tím je vlastně zabíjet, vede kapitán Tůma se svým pomocníkem, poručíkem Líbalem. První stopa vede k magistru Jelínkovi, který však unikne zatčení sebevraždou. Také další z podezřelých, zloděj Josef Šesták, policii unikne. Jeho stopa vede do Karlových Varů a tam se také oba kriminalisté vydají, aby pokračovali v pátrání. Okruh podezřelých se rozšiřuje, ale všichni mají alibi. Před kriminalisty stojí nelehký úkol, zjistit, které z těch alibi kryje pachatele... (CS Film)
    Žánry:KrimiDrama
    72%
    Vše začíná v okamžiku, kdy je zjištěno, že řada lidí se srdeční chorobou zemřela, neboť místo léčby doporučované lékaři užívali švýcarský lék Cordofilin. Netušili totiž, že v tubách je obyčejný B-komplex. Pátrání po těch, kdo pro svůj zisk neštítili zneužít ani nemocné a tím je vlastně zabíjet, vede kapitán Tůma se svým pomocníkem, poručíkem Líbalem. První stopa vede k magistru Jelínkovi, který však unikne zatčení sebevraždou. Také další z podezřelých, zloděj Josef Šesták, policii unikne. Jeho stopa vede do Karlových Varů a tam se také oba kriminalisté vydají, aby pokračovali v pátrání. Okruh podezřelých se rozšiřuje, ale všichni mají alibi. Před kriminalisty stojí nelehký úkol, zjistit, které z těch alibi kryje pachatele... (CS Film)
    Žánry:KrimiDrama
    5
  • Alibi na vodě
    Alibi na vodě (1966)
    Film
    • Oneplay
    Dvojice oblíbených kriminalistů, major Tůma a kapitán Líbal, se pouštějí do dalšího záhadného případu, zasazeného tentokrát do prostředí filmařů a manekýnek. Režisér Konrád chce natočit svůj nový film polodokumentárním způsobem. Ukryje manekýnku Zuzanu Kroftovou na hausbót zakotvený v malé zátoce a tajně natáčí pátrání policie po zmizelé dívce. Zajímavý pokus se změní v drama ve chvíli, kdy je Zuzana skutečně zavražděna. Kriminalisté se pouštějí do nesnadného vyšetřování, neboť téměř všichni v neustále se rozrůstajícím seznamu podezřelých mají alibi. Situaci komplikuje nejen odhalení obchodu s pornografickými pohlednicemi, ale také další vražda. Teprve neobvyklá metoda, kdy hluchoněmý rybář Lebeda odezírá ze rtů lidí zachycených na Konrádově filmu, vede k odhalení pachatele. (oficiální text distributora)
    Žánry:Krimi
    70%
    Dvojice oblíbených kriminalistů, major Tůma a kapitán Líbal, se pouštějí do dalšího záhadného případu, zasazeného tentokrát do prostředí filmařů a manekýnek. Režisér Konrád chce natočit svůj nový film polodokumentárním způsobem. Ukryje manekýnku Zuzanu Kroftovou na hausbót zakotvený v malé zátoce a tajně natáčí pátrání policie po zmizelé dívce. Zajímavý pokus se změní v drama ve chvíli, kdy je Zuzana skutečně zavražděna. Kriminalisté se pouštějí do nesnadného vyšetřování, neboť téměř všichni v neustále se rozrůstajícím seznamu podezřelých mají alibi. Situaci komplikuje nejen odhalení obchodu s pornografickými pohlednicemi, ale také další vražda. Teprve neobvyklá metoda, kdy hluchoněmý rybář Lebeda odezírá ze rtů lidí zachycených na Konrádově filmu, vede k odhalení pachatele. (oficiální text distributora)
    Žánry:Krimi
    6
  • Rusalka
    Rusalka (1978)
    FilmRole: Courtier
    • Oneplay
    66%
    7
  • Muž z prvního století
    Muž z prvního století (1962)
    FilmRole: ošetřovatelka
    64%
    8
  • Jestřáb kontra Hrdlička
    Jestřáb kontra Hrdlička (1953)
    FilmRole: žena ve společnosti
    Psychologicky věrohodné vylíčení rodiny, která se ocitla v pasti života na dluh, sice vyhovuje ideologickým požadavkům první poloviny 50. let, ale hlavně herecké výkony propůjčují neslábnoucí emotivní sílu, zvláště pak Marvanovi v ojedinělé záporné roli. Smutným hrdinou příběhu, který se odehrává v 19. století, je propouštěný zámecký úředník, neprůbojný člověk, který nedokáže včas zastavit rozmařilost své ženy a dcery. Začne si půjčovat peníze od bezohledného lichváře, které nedokáže splácet.
    63%
    Psychologicky věrohodné vylíčení rodiny, která se ocitla v pasti života na dluh, sice vyhovuje ideologickým požadavkům první poloviny 50. let, ale hlavně herecké výkony propůjčují neslábnoucí emotivní sílu, zvláště pak Marvanovi v ojedinělé záporné roli. Smutným hrdinou příběhu, který se odehrává v 19. století, je propouštěný zámecký úředník, neprůbojný člověk, který nedokáže včas zastavit rozmařilost své ženy a dcery. Začne si půjčovat peníze od bezohledného lichváře, které nedokáže splácet.
    9
  • Brankář bydlí v naší ulici
    Brankář bydlí v naší ulici (1957)
    FilmRole: Slámová
    61%
    10
  • 11
  • Začít znova
    Začít znova (1964)
    FilmRole: průvodčí
    49%
    12
  • Muž z Londýna
    Muž z Londýna (1974)
    FilmRole: Model
    45%
    13
  • Neklidnou hladinou
    Neklidnou hladinou (1963)
    Film
    42%
    14
  • Botostroj
    Botostroj (1954)
    FilmRole: žena ve společnosti
    Příběh je situován do třicátých let, do období hospodářské krize. Šéf Botostroje, velkopodniku na výrobu bot (jasně míněná paralela k meziválečné prosperitě Baťova závodu), odmítá přijímat do práce komunistické příslušníky. Jeden z nich, Joska, se však rozhodne proti nespravedlivým praktikám Botostroje bojovat. Na svou stranu postupně získává i ostatní dělníky. Film končí těsně před vypuknutím druhé světové války, kdy spojení dělníci věří, že Botostroj bude jednou jejich... Ve filmu se setkáváme s černobílým nahlížením na téma prvorepublikových sociálních jevů: podlý ředitel podniku versus vykořisťovaní dělníci, jejichž chvíle má teprve přijít.
    Žánry:Drama
    42%
    Příběh je situován do třicátých let, do období hospodářské krize. Šéf Botostroje, velkopodniku na výrobu bot (jasně míněná paralela k meziválečné prosperitě Baťova závodu), odmítá přijímat do práce komunistické příslušníky. Jeden z nich, Joska, se však rozhodne proti nespravedlivým praktikám Botostroje bojovat. Na svou stranu postupně získává i ostatní dělníky. Film končí těsně před vypuknutím druhé světové války, kdy spojení dělníci věří, že Botostroj bude jednou jejich... Ve filmu se setkáváme s černobílým nahlížením na téma prvorepublikových sociálních jevů: podlý ředitel podniku versus vykořisťovaní dělníci, jejichž chvíle má teprve přijít.
    Žánry:Drama
    15
  • Únos
    Únos (1953)
    FilmRole: Carriganova sekretářka
    Komunistický propagandistický film, který měl „správně“ přiblížit skutečnou událost, úlet československých Dakot pilotovaných bývalými příslušníky RAF do emigrace. Příběh odehrávající se na plátně je sice vylhaný od začátku až do konce, nezbytný ideologický balast vyvažují krásné dobové záběry letounů ČSA a Československého letectva v roce 1951. Ve filmu jsou zřejmě poslední záběry našich Mosquit, před jejich likvidací.
    Žánry:Drama
    38%
    Komunistický propagandistický film, který měl „správně“ přiblížit skutečnou událost, úlet československých Dakot pilotovaných bývalými příslušníky RAF do emigrace. Příběh odehrávající se na plátně je sice vylhaný od začátku až do konce, nezbytný ideologický balast vyvažují krásné dobové záběry letounů ČSA a Československého letectva v roce 1951. Ve filmu jsou zřejmě poslední záběry našich Mosquit, před jejich likvidací.
    Žánry:Drama
    16

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.