Jiří Samek: Nejlepší filmy a seriály

6.1

Jiří Samek: Filmy a seriály

Jiří Samek se narodil 20. července 1931 v Praze do herecké rodiny. Po ukončení základního vzdělání v Teplicích s nástavbou JUK se pokusil o přijetí na hereckou konzervatoř, avšak pro nízký věk nebyl přijat. Následně přijal nabídku Městského oblastního divadla v Praze-Libni, kde nastoupil jako herec-elév. Po angažmá v Teplicích absolvoval základní vojenskou službu u Pohraniční stráže v Chebu. Po vojenské službě působil v divadlech v Šumperku, Karlových Varech a Plzni. V letech 1985–1990 byl členem Městských divadel pražských, poté se vrátil do Divadla J. K. Tyla v Plzni, kde působil až do roku 1994. Během své divadelní kariéry ztvárnil řadu významných rolí a stal se respektovaným členem činoherního souboru.

Film a televize

Ve filmové a televizní tvorbě se začal uplatňovat od 70. let 20. století. Diváci si jej mohou pamatovat z rolí ve filmech jako "Pěsti ve tmě" (1986), kde ztvárnil policejního inspektora, či "Vítr v kapse" (1982), kde hrál postavu Forejta. Výraznou roli ztvárnil také v seriálu "Plechová kavalerie" (1979), kde se představil jako kombajnér Bohouš Straka.

Dabing a rozhlas

Jiří Samek se věnoval také dabingu, rozhlasové tvorbě a uměleckému přednesu. Jeho kultivovaný hlas byl využíván v řadě rozhlasových her a audioknih. Za své výkony obdržel Cenu Československého rozhlasu a Cenu ministerstva kultury.

Politická činnost

Kromě umělecké činnosti se angažoval i v politice. Od roku 1996 byl členem ČSSD a v letech 1994–1998 působil jako člen Zastupitelstva města Plzně. Od roku 1998 zastával funkci místostarosty městského obvodu Plzeň 1.

Jiří Samek zemřel 6. září 2009 v Plzni ve věku 78 let.


  • Dobrodružství kriminalistiky
    Dobrodružství kriminalistiky (1989)
    SeriálRole: 1989
    • iVysílání
    85%
    1
  • Četnické humoresky
    Četnické humoresky (2001)
    Seriál
    Původní seriál České televize Četnické humoresky námětově těží z existence četnických pátracích stanic - předchůdkyň současné kriminální služby - a skutečných případů, které stanice řešily. Ve městech byla policie (známe například ze seriálu Hříšní lidé města pražského), mimo pak působilo četnictvo. Elitou mezi nimi byly četnické pátrací stanice (zhruba 40 na území tehdejšího Československa). Seriál vychází z množství autentických případů nalezených v archivech. Při vykreslování prostředí četnické pátrací stanice je dbáno na pravdivé zobrazení všech mechanismů, na nichž bylo založeno tehdejší pátrání. Seriál má tři série, každou po třinácti epizodách. Jednotlivé epizody na sebe navzájem navazují a postavy vystupující v seriálu se neustále vyvíjejí. Příprava první řady byla zahájena roku 1992. Seriál se natáčel v reálných exteriérech střední a jižní Moravy, Brně a některé epizody i na území Podkarpatské Ukrajiny. Fiktivní brněnská četnická pátrací stanice vznikla v areálu bývalých vojenských kasáren a slouží v ní deset příslušníků a služební pes Argo. Ne vždy řeší jen závažné případy, někdy jsou jejich případy banální až směšné, vždy se jim však podaří pachatele usvědčit. Ústřední postavu Karla Arazíma, zpočátku štábního strážmistra, později praporčíka a nakonec velitele stanice vrchního strážmistra, vytvořil populární Tomáš Töpfer. Jeho pravou ruku Bedřicha Jarého, a pozdějšího zetě, zahrál neméně populární Ivan Trojan a vrchního strážmistra Šiktance ztvárnil Petr Kostka. Pátrací tým doplnili Stanislav Zindulka, Zdeněk Junák, Jan Grygar, Erik Pardus, Aleš Jarý, Pavel Doucek a František Švihlík. Seriál není zaměřen jen na policejní práci, a proto tu mají pevné místo i jejich manželky a přítelkyně, například Alena Antalová jako majitelka květinářství Ludmila Horká, Andrea Elsnerová jako kuchařka celé stanice, či Zdena Herfortová jako Vladěnka Šiktancová - manželka vrchního Šiktance. V menších rolích zahráli mimo jiné i Jiřina Bohdalová, Pavel Zedníček, Marek Vašut, Simona Stašová, Jiří Krampol, slovenské hvězdy Michal Dočolomanský, Leopold Haverla či Marián Labuda. Dále jen v první sérii hrálo vedlejší role 313 herců - převážně méně okoukané tváře z moravských divadel - a zhruba 3000 komparzistů. Použito bylo 6500 kostýmů, 120 historických vozidel, několik vlaků, 25 tisíc rekvizit a velké množství zvířat. zdroj: www.cetnickehumoresky.cz
    Žánry:KomedieKrimi
    81%
    Původní seriál České televize Četnické humoresky námětově těží z existence četnických pátracích stanic - předchůdkyň současné kriminální služby - a skutečných případů, které stanice řešily. Ve městech byla policie (známe například ze seriálu Hříšní lidé města pražského), mimo pak působilo četnictvo. Elitou mezi nimi byly četnické pátrací stanice (zhruba 40 na území tehdejšího Československa). Seriál vychází z množství autentických případů nalezených v archivech. Při vykreslování prostředí četnické pátrací stanice je dbáno na pravdivé zobrazení všech mechanismů, na nichž bylo založeno tehdejší pátrání. Seriál má tři série, každou po třinácti epizodách. Jednotlivé epizody na sebe navzájem navazují a postavy vystupující v seriálu se neustále vyvíjejí. Příprava první řady byla zahájena roku 1992. Seriál se natáčel v reálných exteriérech střední a jižní Moravy, Brně a některé epizody i na území Podkarpatské Ukrajiny. Fiktivní brněnská četnická pátrací stanice vznikla v areálu bývalých vojenských kasáren a slouží v ní deset příslušníků a služební pes Argo. Ne vždy řeší jen závažné případy, někdy jsou jejich případy banální až směšné, vždy se jim však podaří pachatele usvědčit. Ústřední postavu Karla Arazíma, zpočátku štábního strážmistra, později praporčíka a nakonec velitele stanice vrchního strážmistra, vytvořil populární Tomáš Töpfer. Jeho pravou ruku Bedřicha Jarého, a pozdějšího zetě, zahrál neméně populární Ivan Trojan a vrchního strážmistra Šiktance ztvárnil Petr Kostka. Pátrací tým doplnili Stanislav Zindulka, Zdeněk Junák, Jan Grygar, Erik Pardus, Aleš Jarý, Pavel Doucek a František Švihlík. Seriál není zaměřen jen na policejní práci, a proto tu mají pevné místo i jejich manželky a přítelkyně, například Alena Antalová jako majitelka květinářství Ludmila Horká, Andrea Elsnerová jako kuchařka celé stanice, či Zdena Herfortová jako Vladěnka Šiktancová - manželka vrchního Šiktance. V menších rolích zahráli mimo jiné i Jiřina Bohdalová, Pavel Zedníček, Marek Vašut, Simona Stašová, Jiří Krampol, slovenské hvězdy Michal Dočolomanský, Leopold Haverla či Marián Labuda. Dále jen v první sérii hrálo vedlejší role 313 herců - převážně méně okoukané tváře z moravských divadel - a zhruba 3000 komparzistů. Použito bylo 6500 kostýmů, 120 historických vozidel, několik vlaků, 25 tisíc rekvizit a velké množství zvířat. zdroj: www.cetnickehumoresky.cz
    Žánry:KomedieKrimi
    2
  • Arabela
    Arabela (1980)
    Seriál
    • iVysílání
    Někdy stačí zazvonit zvonečkem a pohádky je konec. Jenže někdy je to právě naopak... V říši lidí se setkáváme s rodinou Majerových, kde se pan Majer živí jako vypravěč pohádek na dobrou noc. Jednoho dne najde pan Majer kouzelný zvoneček, který jeho rodinu spojí s Říší pohádek, kde vládne hodný král Hyacint se dvěma dcerami - Arabelou a Xénií. Je zde i zlý kouzelník II. kategorie Rumburak, který chce celou Říši pohádek získat jen a jen pro sebe, a hodlá pro to udělat vše. Ale nebyl by to správný pohádkový seriál, kdyby vše dobře nedopadlo.
    81%
    Někdy stačí zazvonit zvonečkem a pohádky je konec. Jenže někdy je to právě naopak... V říši lidí se setkáváme s rodinou Majerových, kde se pan Majer živí jako vypravěč pohádek na dobrou noc. Jednoho dne najde pan Majer kouzelný zvoneček, který jeho rodinu spojí s Říší pohádek, kde vládne hodný král Hyacint se dvěma dcerami - Arabelou a Xénií. Je zde i zlý kouzelník II. kategorie Rumburak, který chce celou Říši pohádek získat jen a jen pro sebe, a hodlá pro to udělat vše. Ale nebyl by to správný pohádkový seriál, kdyby vše dobře nedopadlo.
    3
  • Popel a hvězdy
    Popel a hvězdy (1990)
    Seriál
    Televizní hra nás uvede do tragických let třicetileté války, která natrvalo poznamenala tvářnost Evropy. Ve složité hře zákulisní diplomacie se střetávají zájmy zemí i panovníků. Hlavní postavou hry je však český šlechtic, dobrodruh, geniální válečník a postava dodnes tajemná, Albrecht z Valdštejna, muž, který měl v jisté chvíli v rukou osud celé Evropy. V inscenaci z roku 1990 postavu této velké osobnosti našich dějin ztvárnil Jiří Adamíra.
    Žánry:DramaHistorický
    79%
    Televizní hra nás uvede do tragických let třicetileté války, která natrvalo poznamenala tvářnost Evropy. Ve složité hře zákulisní diplomacie se střetávají zájmy zemí i panovníků. Hlavní postavou hry je však český šlechtic, dobrodruh, geniální válečník a postava dodnes tajemná, Albrecht z Valdštejna, muž, který měl v jisté chvíli v rukou osud celé Evropy. V inscenaci z roku 1990 postavu této velké osobnosti našich dějin ztvárnil Jiří Adamíra.
    Žánry:DramaHistorický
    4
  • Zapomenuté světlo
    Zapomenuté světlo (1996)
    FilmRole: Vacek
    • KVIFF TV
    77%
    5
  • Proč?
    Proč? (1987)
    Film
    • Oneplay
    Ve své době - v druhé půli 80. let - mimořádně závažný film, věnovaný negativním dopadům fotbalového chuligánství. Režisér Karel Smyczek sugestivně ukazuje, jak lidé spojení primitivním sportovním fanděním snadno podléhají agresivním choutkám, jak vzájemné hecování vede k tragickým činům, jichž by se jedinec sám o sobě nedopustil. Příběh je inspirován skutečným případem, kdy skupina většinou mladistvých vlajkonošů zdemolovala nejen vlakovou soupravu, ve které cestovali na fotbalový zápas, ale ohrožovali navíc spolucestující i osamělou průvodčí. Stále působivá výpověď si všímá i mravní devastace, a rodiče pachatelů odmítají přijmout svůj díl odpovědnosti.
    Žánry:DramaSportovní
    75%
    Ve své době - v druhé půli 80. let - mimořádně závažný film, věnovaný negativním dopadům fotbalového chuligánství. Režisér Karel Smyczek sugestivně ukazuje, jak lidé spojení primitivním sportovním fanděním snadno podléhají agresivním choutkám, jak vzájemné hecování vede k tragickým činům, jichž by se jedinec sám o sobě nedopustil. Příběh je inspirován skutečným případem, kdy skupina většinou mladistvých vlajkonošů zdemolovala nejen vlakovou soupravu, ve které cestovali na fotbalový zápas, ale ohrožovali navíc spolucestující i osamělou průvodčí. Stále působivá výpověď si všímá i mravní devastace, a rodiče pachatelů odmítají přijmout svůj díl odpovědnosti.
    Žánry:DramaSportovní
    6
  • Připoutejte se, letíme nad Atlantidou
    Připoutejte se, letíme nad Atlantidou (1982)
    SeriálRole: král Jindřich VIII.
    74%
    7
  • Pěsti ve tmě
    Pěsti ve tmě (1987)
    FilmRole: policejní inspektor
    • Oneplay
    • KVIFF TV
    Píše se rok 1936. Mladý český boxerský šampión Vilda Jakub (M. Vašut) kvůli nepochopitelnému zásahu svého trenéra Krakowského (J. Vinklář) prohraje v Berlíně zápas s německým mistrem Kurtem Schallerem (J. Nedorost). Světový tisk zpochybní výsledek souboje a Němci, kteří potřebují získat prestiž pro nastupující nacistický stát, jsou nuceni nastoupit k novému zápasu v Praze. Snaží se Jakuba zastrašit i podplatit, využívají dokonce Schallerovu přítelkyni, filmovou hvězdu Emu Gabrielovou (E. Balzerová), aby Vildu odradila od vítězství. Vilda však jde tvrdě za svým cílem uhájit národní a sportovní čest. Důsledky ovšem nedokáže domyslet... (Česká televize)
    Žánry:DramaSportovní
    71%
    Píše se rok 1936. Mladý český boxerský šampión Vilda Jakub (M. Vašut) kvůli nepochopitelnému zásahu svého trenéra Krakowského (J. Vinklář) prohraje v Berlíně zápas s německým mistrem Kurtem Schallerem (J. Nedorost). Světový tisk zpochybní výsledek souboje a Němci, kteří potřebují získat prestiž pro nastupující nacistický stát, jsou nuceni nastoupit k novému zápasu v Praze. Snaží se Jakuba zastrašit i podplatit, využívají dokonce Schallerovu přítelkyni, filmovou hvězdu Emu Gabrielovou (E. Balzerová), aby Vildu odradila od vítězství. Vilda však jde tvrdě za svým cílem uhájit národní a sportovní čest. Důsledky ovšem nedokáže domyslet... (Česká televize)
    Žánry:DramaSportovní
    8
  • Drsná Planina
    Drsná Planina (1980)
    FilmRole: kriminalista nadporučík Bureš
    • Oneplay
    Po účasti v povídkovém filmu Boty plné vody (1976) se začínající režisér Jaroslav Soukup ve svém celovečerním debutu znovu vrátil k povídkové tvorbě spisovatele Rudolfa Kalčíka. Vnucené prorežimní téma se rozhodl obohatit o osobitý stylový pohled. Osudy několika pohraničníků, střežících západní hranice v letech 1946–1949, pojal s civilní až dokumentaristickou autenticitou. Místo hrdinů bez bázně a hany, s přesvědčením hájících státní hranice proti lstivému nepříteli ze Západu, nabídl divákům muže bojující především s hranicemi svých možností v drsné přírodě a neutěšené době plné bídy. K přesvědčivosti snímku přispěli svými výkony i hlavní představitelé Jiří Bartoška, Ivan Vyskočil a Ladislav Potměšil.
    70%
    Po účasti v povídkovém filmu Boty plné vody (1976) se začínající režisér Jaroslav Soukup ve svém celovečerním debutu znovu vrátil k povídkové tvorbě spisovatele Rudolfa Kalčíka. Vnucené prorežimní téma se rozhodl obohatit o osobitý stylový pohled. Osudy několika pohraničníků, střežících západní hranice v letech 1946–1949, pojal s civilní až dokumentaristickou autenticitou. Místo hrdinů bez bázně a hany, s přesvědčením hájících státní hranice proti lstivému nepříteli ze Západu, nabídl divákům muže bojující především s hranicemi svých možností v drsné přírodě a neutěšené době plné bídy. K přesvědčivosti snímku přispěli svými výkony i hlavní představitelé Jiří Bartoška, Ivan Vyskočil a Ladislav Potměšil.
    9
  • Romaneto
    Romaneto (1981)
    FilmRole: komisař
    66%
    10
  • Vítr v kapse
    Vítr v kapse (1983)
    FilmRole: Forejt
    • Oneplay
    64%
    11
  • Byli jsme to my?
    Byli jsme to my? (1991)
    FilmRole: ředitel OD
    Divadelní režisér naráží na nezájem a nezodpovědnost hereckého souboru, jehož členové intrikují a shánějí se po vedlejších příjmech. Unavený a nemocný umělec chce svou práci dokončit za každou cenu. Aktualizovaný přepis divadelní hry, kterou na počátku 80. let inscenoval Evald Schorm. V autorské interpretaci A. M. se z působivé výpovědi o mravním úpadku v letech normalizace stala plochá postrevoluční agitka. Tvůrci se dostalo poct na festivalu v Karlových Varech, kvůli jehož termínu byly uspěchány dokončovací práce. Kritika ráda předvedla svou nezaujatost a byla jednohlasně nemilosrdná.
    Žánry:Drama
    64%
    Divadelní režisér naráží na nezájem a nezodpovědnost hereckého souboru, jehož členové intrikují a shánějí se po vedlejších příjmech. Unavený a nemocný umělec chce svou práci dokončit za každou cenu. Aktualizovaný přepis divadelní hry, kterou na počátku 80. let inscenoval Evald Schorm. V autorské interpretaci A. M. se z působivé výpovědi o mravním úpadku v letech normalizace stala plochá postrevoluční agitka. Tvůrci se dostalo poct na festivalu v Karlových Varech, kvůli jehož termínu byly uspěchány dokončovací práce. Kritika ráda předvedla svou nezaujatost a byla jednohlasně nemilosrdná.
    Žánry:Drama
    12
  • Synové a dcery Jakuba skláře
    Synové a dcery Jakuba skláře (1986)
    Seriál
    62%
    13
  • Muka obraznosti
    Muka obraznosti (1990)
    FilmRole: Kaška
    Přepis Páralova románu již vznikal v očekávání rozhodujících společenských změn (premiéry se dočkal až po Listopadu). Do hlavní ženské role dokonce byla obsazena Dáša Bláhová, která se vrátila z australské emigrace a byla svolná účastnit se odvážných erotických scén. Snímek vypráví o nadšeném mladíkovi, jenž na sklonku 50. let nastupuje do textilní továrny a předpokládá, že jej čeká slibná kariéra. Hrdina se proto ustavičně poměřuje se svým oblíbeným literárním vzorem, kterým je stejně ambiciózní Julian Sorel ze Stendhalovy fresky Červený a černý. Výsledku však schází potřebná přesvědčivost, schopnost diváka vtáhnout do svého světa, zůstává příliš vyumělkovaný, neboť zvolená doba se stala pouhou nezávaznou kulisou pro milostné hrátky.
    59%
    Přepis Páralova románu již vznikal v očekávání rozhodujících společenských změn (premiéry se dočkal až po Listopadu). Do hlavní ženské role dokonce byla obsazena Dáša Bláhová, která se vrátila z australské emigrace a byla svolná účastnit se odvážných erotických scén. Snímek vypráví o nadšeném mladíkovi, jenž na sklonku 50. let nastupuje do textilní továrny a předpokládá, že jej čeká slibná kariéra. Hrdina se proto ustavičně poměřuje se svým oblíbeným literárním vzorem, kterým je stejně ambiciózní Julian Sorel ze Stendhalovy fresky Červený a černý. Výsledku však schází potřebná přesvědčivost, schopnost diváka vtáhnout do svého světa, zůstává příliš vyumělkovaný, neboť zvolená doba se stala pouhou nezávaznou kulisou pro milostné hrátky.
    14
  • Devět kruhů pekla
    Devět kruhů pekla (1988)
    FilmRole: doc. Samek
    Také v Československu vznikl exotický snímek o hrůzách polpotovského režimu v Kambodži. Český lékař tu pátrá po své kambodžské manželce, která kdysi zmizela ve víru násilností. Vzpomínání na ni tvoří hlavní náplň retrospektiv. Vypravěčsky nemohoucí a syžetově ledabyle vystavěný příběh jen málokoho zaujal už v době vzniku. Jeden uštěpačný posuzovatel doplnil, že Milan Kňažko v roli manžela bude sotva pyšný na koupací výjev, v němž prchá před leguánem. Doplňuji, že i všichni Kambodžané mluví plynně česky...
    59%
    Také v Československu vznikl exotický snímek o hrůzách polpotovského režimu v Kambodži. Český lékař tu pátrá po své kambodžské manželce, která kdysi zmizela ve víru násilností. Vzpomínání na ni tvoří hlavní náplň retrospektiv. Vypravěčsky nemohoucí a syžetově ledabyle vystavěný příběh jen málokoho zaujal už v době vzniku. Jeden uštěpačný posuzovatel doplnil, že Milan Kňažko v roli manžela bude sotva pyšný na koupací výjev, v němž prchá před leguánem. Doplňuji, že i všichni Kambodžané mluví plynně česky...
    15
  • Příběh lásky a cti
    Příběh lásky a cti (1978)
    FilmRole: Sladkovský
    Téměř ve stejné době jako předchozí Záchvěv strachu se odehrává též Příběh lásky a cti. Také zachycuje pokrytecké ovzduší oněch časů, zvláště takzvanou lepší společnost, ovšem od společenského akcentu se více přesouvá k soukromým trablům dvou mimořádných, osaměle se však cítících umělců - Jana Nerudy a Karoliny Světlé. Jejich milostné vzplanutí dokládají zachované dopisy, které si vyměňovali. Na jejich základě scenárista Jiří Šotola domyslel plně uvěřitelný příběh, jemuž však režisér Otakar Vávra vtiskl staromilský výraz, marně nadlehčovaný nostalgicky zamženou kamerou Miroslava Ondříčka.
    Žánry:DramaHistorický
    59%
    Téměř ve stejné době jako předchozí Záchvěv strachu se odehrává též Příběh lásky a cti. Také zachycuje pokrytecké ovzduší oněch časů, zvláště takzvanou lepší společnost, ovšem od společenského akcentu se více přesouvá k soukromým trablům dvou mimořádných, osaměle se však cítících umělců - Jana Nerudy a Karoliny Světlé. Jejich milostné vzplanutí dokládají zachované dopisy, které si vyměňovali. Na jejich základě scenárista Jiří Šotola domyslel plně uvěřitelný příběh, jemuž však režisér Otakar Vávra vtiskl staromilský výraz, marně nadlehčovaný nostalgicky zamženou kamerou Miroslava Ondříčka.
    Žánry:DramaHistorický
    16
  • Matěji, proč tě holky nechtějí?
    Matěji, proč tě holky nechtějí? (1981)
    FilmRole: Žaloudek
    • Oneplay
    Dospívající zednický učeň Matěj Hůrka, mladík ve věcech lásky jelimánkovitý, žije u své babičky ve venkovské chalupě. Potýká se s milostnými problémy, ale marně čeká nějakou radu, protože čilá babička se znovu vdává za neméně čiperného důchodce. Podnikavá nejstarší generace tak do jisté míry kontrastuje s mládím, které je rozpačité. V nadmíru (pseudo)-lidové komedii měly přitahovat erotické prvky, jejichž působivost však časem vyprchala. (Filmbox)
    Žánry:Komedie
    56%
    Dospívající zednický učeň Matěj Hůrka, mladík ve věcech lásky jelimánkovitý, žije u své babičky ve venkovské chalupě. Potýká se s milostnými problémy, ale marně čeká nějakou radu, protože čilá babička se znovu vdává za neméně čiperného důchodce. Podnikavá nejstarší generace tak do jisté míry kontrastuje s mládím, které je rozpačité. V nadmíru (pseudo)-lidové komedii měly přitahovat erotické prvky, jejichž působivost však časem vyprchala. (Filmbox)
    Žánry:Komedie
    17
  • Do zubů a do srdíčka
    Do zubů a do srdíčka (1986)
    FilmRole: Sůra
    Hrdiny příběhu z malého města jsou bývalí kamarádi Standa Stuchlík a Robert Sura, z nichž se stanou úhlavní nepřátelé, a to nejen kvůli spolužačce Zuzaně, která se oběma líbí. Zatímco frajer Robert má bohaté rodiče, kteří ho rozmazlují a koupí mu vše, o co si řekne, Standa si musí na hraní v rockové kapele těžce vydělávat brigádou v kotelně a ještě svého koníčka neustále obhajovat před despektem rodičů. Jedinou oporu nachází u strýce Edy, také hudebníka. Spíše než pevně daným příběhem je film mozaikou volně poskládaných, většinou komediálně laděných epizod, mezi nimiž nechybí nešikovná klukovská snaha upoutat pozornost svých prvních lásek, ani zdařilá scéna improvizovaného koncertu v tělocvičně.
    Žánry:Komedie
    55%
    Hrdiny příběhu z malého města jsou bývalí kamarádi Standa Stuchlík a Robert Sura, z nichž se stanou úhlavní nepřátelé, a to nejen kvůli spolužačce Zuzaně, která se oběma líbí. Zatímco frajer Robert má bohaté rodiče, kteří ho rozmazlují a koupí mu vše, o co si řekne, Standa si musí na hraní v rockové kapele těžce vydělávat brigádou v kotelně a ještě svého koníčka neustále obhajovat před despektem rodičů. Jedinou oporu nachází u strýce Edy, také hudebníka. Spíše než pevně daným příběhem je film mozaikou volně poskládaných, většinou komediálně laděných epizod, mezi nimiž nechybí nešikovná klukovská snaha upoutat pozornost svých prvních lásek, ani zdařilá scéna improvizovaného koncertu v tělocvičně.
    Žánry:Komedie
    18
  • Útěk s Cézarem
    Útěk s Cézarem (1990)
    FilmRole: děda
    52%
    19
  • Divoká svině
    Divoká svině (1990)
    Film
    • Oneplay
    František Jareš se při pronásledování pašerácké bandy v Ostravě dostane do konfliktu s partou dětí místních prominentů a za trest je přeložen do Prahy, kde se společně se svým bývalým kamarádem Bílkem má pod vedením majora Vlacha podílet na vyšetřování případu propuštěného trestance Paruse, který se pokusil okrást cikánskou zlodějku a ve rvačce těžce zranil jejího ochránce. Pátrání je přivede také na stopu cikána Legezy, který s nimi byl ve vězení. Pokusí se Paruse zadržet, ten je však varován a uprchne. Jaroš je poté z případu odvolán a přidělen ke skupině vyšetřující sérii vloupání, mezi ně shodou okolností patří také vila vykradená Legezou. Během výslechu jednoho ze svědků se Jaroš dostane na stopu jugoslávského překupníka Grliče. Oba se podaří zatknout, hlavní viníci však uprchnou.
    Žánry:Krimi
    51%
    František Jareš se při pronásledování pašerácké bandy v Ostravě dostane do konfliktu s partou dětí místních prominentů a za trest je přeložen do Prahy, kde se společně se svým bývalým kamarádem Bílkem má pod vedením majora Vlacha podílet na vyšetřování případu propuštěného trestance Paruse, který se pokusil okrást cikánskou zlodějku a ve rvačce těžce zranil jejího ochránce. Pátrání je přivede také na stopu cikána Legezy, který s nimi byl ve vězení. Pokusí se Paruse zadržet, ten je však varován a uprchne. Jaroš je poté z případu odvolán a přidělen ke skupině vyšetřující sérii vloupání, mezi ně shodou okolností patří také vila vykradená Legezou. Během výslechu jednoho ze svědků se Jaroš dostane na stopu jugoslávského překupníka Grliče. Oba se podaří zatknout, hlavní viníci však uprchnou.
    Žánry:Krimi
    20
  • Divoká srdce
    Divoká srdce (1990)
    FilmRole: Divoký páv - role neurčena
    Historický film tvoří dvě povídky - Dlužný výstřel a Divoký páv. Společným tématem jsou slavné souboje dvou významných historických osobností: Alexandra Sergejeviče Puškina a Giovanniho Giacoma Casanovy. Puškinův tragický duel, který mu předčasně ukončil život, je vylíčen ve spojitosti se vznikem jeho povídky Dlužný výstřel, Casanovova historka je pojata spíše ironicky a humorně. Jde o to, že slavný svůdce vlastně nikdy nesváděl, naopak celý život vedl nepřetržitý souboj se ženskými svody. Proto byl tolik rozhořčen Mozartovou operou Don Giovanni, prý částečně inspirovanou jeho osudy, a střetl se s autorem u manželů Duškových na Bertramce. Vyprávění o skutečném souboji, který svedl s polským maršálem Branickým, je pouhou epizodou z mozaiky jeho bohatého života.
    51%
    Historický film tvoří dvě povídky - Dlužný výstřel a Divoký páv. Společným tématem jsou slavné souboje dvou významných historických osobností: Alexandra Sergejeviče Puškina a Giovanniho Giacoma Casanovy. Puškinův tragický duel, který mu předčasně ukončil život, je vylíčen ve spojitosti se vznikem jeho povídky Dlužný výstřel, Casanovova historka je pojata spíše ironicky a humorně. Jde o to, že slavný svůdce vlastně nikdy nesváděl, naopak celý život vedl nepřetržitý souboj se ženskými svody. Proto byl tolik rozhořčen Mozartovou operou Don Giovanni, prý částečně inspirovanou jeho osudy, a střetl se s autorem u manželů Duškových na Bertramce. Vyprávění o skutečném souboji, který svedl s polským maršálem Branickým, je pouhou epizodou z mozaiky jeho bohatého života.
    21
  • Druhý tah pěšcem
    Druhý tah pěšcem (1985)
    Film
    • Oneplay
    50%
    22
  • Plechová kavalerie
    Plechová kavalerie (1979)
    Seriál
    43%
    23
  • Hodina života
    Hodina života (1981)
    FilmRole: Lukáš
    42%
    24

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.