7.2

Massimo Bonetti: Filmy a seriály

  • Chobotnice
    Chobotnice (1984)
    Seriál
    Policejní inspektor Corrado Cattani je přeložen na Sicílii s manželkou a dvanáctiletou dcerou Paolou. Jelikož se specializuje na mafii a s ní spojené obchodníky s drogami, jejichž transakce jsou kryty bankou a jeví se jako legální obchody, brzy se stane terčem vyhrožování. Po únosu své dcery je Cattani donucen odvolat žalobu proti hlavnímu podezřelému, a to i přes pohrdání svých kolegů. Paola se po únosu vrací v zuboženém stavu a Corrado se pouští do nemilosrdné odvety vůči zločincům.
    Žánry:DramaKrimi
    79%
    Policejní inspektor Corrado Cattani je přeložen na Sicílii s manželkou a dvanáctiletou dcerou Paolou. Jelikož se specializuje na mafii a s ní spojené obchodníky s drogami, jejichž transakce jsou kryty bankou a jeví se jako legální obchody, brzy se stane terčem vyhrožování. Po únosu své dcery je Cattani donucen odvolat žalobu proti hlavnímu podezřelému, a to i přes pohrdání svých kolegů. Paola se po únosu vrací v zuboženém stavu a Corrado se pouští do nemilosrdné odvety vůči zločincům.
    Žánry:DramaKrimi
    1
  • Kaos
    Kaos (1984)
    FilmRole: Saro (segments "Mal di luna" and "Colloquio con la madre")

    Čtyři tváře Sicílie. Italský film natočený na motivy Novel na celý rok Luigiho Pirandella.
    Prolog: Vysoko ve skalách chytí pastýři krkavce, sedícího jako samička na vejcích. To je pro ně důvod, aby ptáka začali týrat. Házejí po něm vejce a nakonec mu na krk uvážou zvonec. Krkavec krouží nad krajinou, ze své výše pozoruje „chaos lidských životů a duší.“ A tam, kam zamíří svůj let, se po čtyřikráte odehraje příběh... „Jsem synem Chaosu. Ne přeneseně, zcela skutečně. Narodil jsem se ve vsi poblíž hustého lesa, kterému místní lidé říkali Cavusu, což je nářeční zkomolenina řeckého slova „chaos.“ Těmito slovy Luigiho Pirandella je uveden snímek Kaos Paola a Vittoria Tavianiových. Čtyři příběhy filmu, jeho prolog a epilog, převzali tvůrci z Pirandellova rozsáhlého cyklu Novely na celý rok (psal je v letech 1901–1919, souhrnně vyšly roku 1922), jenž měl podat co nejcelistvější obraz Sicílie a všech tamních společenských vrstev.

    Bratři Tavianiové si vybrali příběhy z venkovského prostředí a usilovali nejen o postižení přirozenosti, krásy, bizarnosti a krutosti tohoto mikrosvěta, ale i hodnot nadčasových: takřka mýtických forem myšlení a prožívání. Vyprávějí o matce, upínající se k synům v zámoří a odmítající toho, kterého má nablízku (Jiný syn), o manželovi, který zatajil před ženou svou chorobu podněcovanou úplňkem měsíce (Měsíční nemoc), o hrnčíři, jenž sám sebe uvězní v obřím džbánu (Džbán), o chudých horalech, dožadujících se vlastního hřbitova (Rekviem)... Vyprávějí o tom všem s klasickým nadhledem (ten je ostatně symbolizován leitmotivem letícího krkavce a pohledem z jeho perspektivy) a s neobvyklou, až udivující stylizací rytmu a obrazového ztvárnění. Sami bratři Tavianiové o Kaosu řekli: „...Pirandello ve vesnických povídkách přistupuje ke svým hrdinům s ostychem, respektem a soucitem k jejich těžké práci, s pochopením pro jejich pověry a předsudky. Nám se však zamlouvá ještě něco jiného: povídky, které jsme vybrali, nevymyslel autor, vyprávěla mu je jeho matka Maristelle... Jestliže Fellini tvoří skutečnost v divadle, my vytváříme divadlo ve skutečnosti. Proto milujeme Sicílii. Tam je epika vždy přirozená.“ (citace z polského Filmu 18/87, str. 15) (Česká televize)

    77%

    Čtyři tváře Sicílie. Italský film natočený na motivy Novel na celý rok Luigiho Pirandella.
    Prolog: Vysoko ve skalách chytí pastýři krkavce, sedícího jako samička na vejcích. To je pro ně důvod, aby ptáka začali týrat. Házejí po něm vejce a nakonec mu na krk uvážou zvonec. Krkavec krouží nad krajinou, ze své výše pozoruje „chaos lidských životů a duší.“ A tam, kam zamíří svůj let, se po čtyřikráte odehraje příběh... „Jsem synem Chaosu. Ne přeneseně, zcela skutečně. Narodil jsem se ve vsi poblíž hustého lesa, kterému místní lidé říkali Cavusu, což je nářeční zkomolenina řeckého slova „chaos.“ Těmito slovy Luigiho Pirandella je uveden snímek Kaos Paola a Vittoria Tavianiových. Čtyři příběhy filmu, jeho prolog a epilog, převzali tvůrci z Pirandellova rozsáhlého cyklu Novely na celý rok (psal je v letech 1901–1919, souhrnně vyšly roku 1922), jenž měl podat co nejcelistvější obraz Sicílie a všech tamních společenských vrstev.

    Bratři Tavianiové si vybrali příběhy z venkovského prostředí a usilovali nejen o postižení přirozenosti, krásy, bizarnosti a krutosti tohoto mikrosvěta, ale i hodnot nadčasových: takřka mýtických forem myšlení a prožívání. Vyprávějí o matce, upínající se k synům v zámoří a odmítající toho, kterého má nablízku (Jiný syn), o manželovi, který zatajil před ženou svou chorobu podněcovanou úplňkem měsíce (Měsíční nemoc), o hrnčíři, jenž sám sebe uvězní v obřím džbánu (Džbán), o chudých horalech, dožadujících se vlastního hřbitova (Rekviem)... Vyprávějí o tom všem s klasickým nadhledem (ten je ostatně symbolizován leitmotivem letícího krkavce a pohledem z jeho perspektivy) a s neobvyklou, až udivující stylizací rytmu a obrazového ztvárnění. Sami bratři Tavianiové o Kaosu řekli: „...Pirandello ve vesnických povídkách přistupuje ke svým hrdinům s ostychem, respektem a soucitem k jejich těžké práci, s pochopením pro jejich pověry a předsudky. Nám se však zamlouvá ještě něco jiného: povídky, které jsme vybrali, nevymyslel autor, vyprávěla mu je jeho matka Maristelle... Jestliže Fellini tvoří skutečnost v divadle, my vytváříme divadlo ve skutečnosti. Proto milujeme Sicílii. Tam je epika vždy přirozená.“ (citace z polského Filmu 18/87, str. 15) (Česká televize)

    2
  • Sladký život
    Sladký život (1960)
    Film
    • Filmbox+
    Italský film Sladký život režiséra Federica Felliniho je jedním z nejvýznamnějších děl světové filmové produkce posledních let. Není sevřeným filmovým dramatem, ale v podstatě řadou volně spojených příběhů a epizod, s nezvyklou otevřeností popisujících mravní rozklad vyšších společenských kruhů kapitalistické Itálie. Jeho ústřední postavou je novinář Marcello, člověk v podstatě vážný a seriózní, který však při své práci poznal sladký život vyšší společnosti a podlehl mu. Stává se hrdinou erotických skandálů, divokých večírků ve vilách a zámcích, zvrhajících se v pitky a orgie, prohýřených nocí, po nichž přichází kalné ráno, odhalující rub tohoto života. Dva lidé by mu mohli pomoci v jeho současné duševní krizi: filozofující spisovatel Steiner a mladičká dívenka Paola. První však končí těžko pochopitelnou sebevraždou a Paolin hlas, volající Marcella k lepšímu životu, je příliš slabý a zaniká ve všeobecné vřavě. Pro Marcella již není cesty zpátky. Film byl vyznamenán Velkou cenou na MFF v Cannes 1960 a mnoha dalšími mezinárodními cenami a uznáními. Na XIII. FFP 1962 získal jednu ze tří hlavních cen. Tímto dílem vtrhla do historie moderního filmu revoluce, nejen v Itálii, kde Sladký život vyvolal nevídaný skandál, především prudkou reakcí katolické církve, která mu udělila verdikt zapovězeného filmu, nepřístupného všem. Vzápětí však byl oceněn na canneském festivalu Zlatou palmou a stal se kasovně nejúspěšnějším Felliniho snímkem. Fellini provedl otevřený průřez italskou společností bez ohledu na všechna dosavadní tabu ve sféře morální, náboženské a erotické. Hlavní hrdina, bulvární novinář Marcello Rubini, kterého ztělesnil Marcello Mastroianni, je moderním Candidem procházejícím mravně rozpadlým světem a zároveň sám prožívá svůj soukromý a profesní debakl, neschopen provést zásadní krok pro svou záchranu. Film je strhující výpovědí v kaleidoskopu mistrně natočených scén, které nahlíženy v jejich reálnosti i metaforičnosti patří dnes už do klasiky moderní kinematografie: jmenujme aspoň Marcellovo noční extempore ve fontáně di Trevi s americkou sexbombou Sylvií (v podání živelné superženy Anity Ekberg) nebo luxusní party dekadentní římské aristokracie a vedle ní večírek snobských intelektuálů a pseudoumělců či závěrečné orgie znuděných bohatců ve Fregene. Ve všech Fellini jako bystrý, citlivý pozorovatel, aniž by ulpěl na vnějškové atraktivitě, pronikal k zastírané podstatě úpadku jedince i společnosti na sklonku 50. let. Tímto filmem zakrojil hluboko ostří svého tvůrčího vhledu do zkonvenčnělého umění a dodnes upoutává jako svrchovaně otevřený dialog talentovaného tvůrce se svou dobou.
    75%
    Italský film Sladký život režiséra Federica Felliniho je jedním z nejvýznamnějších děl světové filmové produkce posledních let. Není sevřeným filmovým dramatem, ale v podstatě řadou volně spojených příběhů a epizod, s nezvyklou otevřeností popisujících mravní rozklad vyšších společenských kruhů kapitalistické Itálie. Jeho ústřední postavou je novinář Marcello, člověk v podstatě vážný a seriózní, který však při své práci poznal sladký život vyšší společnosti a podlehl mu. Stává se hrdinou erotických skandálů, divokých večírků ve vilách a zámcích, zvrhajících se v pitky a orgie, prohýřených nocí, po nichž přichází kalné ráno, odhalující rub tohoto života. Dva lidé by mu mohli pomoci v jeho současné duševní krizi: filozofující spisovatel Steiner a mladičká dívenka Paola. První však končí těžko pochopitelnou sebevraždou a Paolin hlas, volající Marcella k lepšímu životu, je příliš slabý a zaniká ve všeobecné vřavě. Pro Marcella již není cesty zpátky. Film byl vyznamenán Velkou cenou na MFF v Cannes 1960 a mnoha dalšími mezinárodními cenami a uznáními. Na XIII. FFP 1962 získal jednu ze tří hlavních cen. Tímto dílem vtrhla do historie moderního filmu revoluce, nejen v Itálii, kde Sladký život vyvolal nevídaný skandál, především prudkou reakcí katolické církve, která mu udělila verdikt zapovězeného filmu, nepřístupného všem. Vzápětí však byl oceněn na canneském festivalu Zlatou palmou a stal se kasovně nejúspěšnějším Felliniho snímkem. Fellini provedl otevřený průřez italskou společností bez ohledu na všechna dosavadní tabu ve sféře morální, náboženské a erotické. Hlavní hrdina, bulvární novinář Marcello Rubini, kterého ztělesnil Marcello Mastroianni, je moderním Candidem procházejícím mravně rozpadlým světem a zároveň sám prožívá svůj soukromý a profesní debakl, neschopen provést zásadní krok pro svou záchranu. Film je strhující výpovědí v kaleidoskopu mistrně natočených scén, které nahlíženy v jejich reálnosti i metaforičnosti patří dnes už do klasiky moderní kinematografie: jmenujme aspoň Marcellovo noční extempore ve fontáně di Trevi s americkou sexbombou Sylvií (v podání živelné superženy Anity Ekberg) nebo luxusní party dekadentní římské aristokracie a vedle ní večírek snobských intelektuálů a pseudoumělců či závěrečné orgie znuděných bohatců ve Fregene. Ve všech Fellini jako bystrý, citlivý pozorovatel, aniž by ulpěl na vnějškové atraktivitě, pronikal k zastírané podstatě úpadku jedince i společnosti na sklonku 50. let. Tímto filmem zakrojil hluboko ostří svého tvůrčího vhledu do zkonvenčnělého umění a dodnes upoutává jako svrchovaně otevřený dialog talentovaného tvůrce se svou dobou.
    3
  • Noc sv. Vavřince
    Noc sv. Vavřince (1982)
    FilmRole: Nicola
    Němci stále okupovali Toskánsko a Cecilii bylo 6 let. V kostele byla svatba a všichni přítomní se dělili o jediný bochník chleba. Město bylo prázdné, lidé žili v podzemí, báli se bombardování a netrpělivě očekávali příchod amerických osvoboditelů. Když místní farář oznámil, že se všichni musí do večera shromáždit v kostele z příkazu fašistů, jinak budou zastřeleni, nikdo nic nenamítal. Pouze starý Galvano lidi varoval. On půjde naproti Američanům a kdo chce, může jít s ním. Část z nich si oblékla tmavé oblečení a po západu slunce tajně vyrazila. Ve 3 hodiny ráno slyšeli z dálky výbuchy. Klíče, které měli na krku a po kapsách, už možná nebude co odemknout. Neměli jídlo a nevěděli, kam jít. Všude viděli jen vypálené domy. Potkávali lidi, dříve známé, kterým už nemohli věřit. Fašisté ani jejich italští přisluhovači se jich nechtěli vzdát bez boje. V noci na Svatého Vavřince bylo nebe plné padajících hvězd. Možná se odkrývaly poklady, ráno však svítilo slunce a padal hustý déšť.
    73%
    Němci stále okupovali Toskánsko a Cecilii bylo 6 let. V kostele byla svatba a všichni přítomní se dělili o jediný bochník chleba. Město bylo prázdné, lidé žili v podzemí, báli se bombardování a netrpělivě očekávali příchod amerických osvoboditelů. Když místní farář oznámil, že se všichni musí do večera shromáždit v kostele z příkazu fašistů, jinak budou zastřeleni, nikdo nic nenamítal. Pouze starý Galvano lidi varoval. On půjde naproti Američanům a kdo chce, může jít s ním. Část z nich si oblékla tmavé oblečení a po západu slunce tajně vyrazila. Ve 3 hodiny ráno slyšeli z dálky výbuchy. Klíče, které měli na krku a po kapsách, už možná nebude co odemknout. Neměli jídlo a nevěděli, kam jít. Všude viděli jen vypálené domy. Potkávali lidi, dříve známé, kterým už nemohli věřit. Fašisté ani jejich italští přisluhovači se jich nechtěli vzdát bez boje. V noci na Svatého Vavřince bylo nebe plné padajících hvězd. Možná se odkrývaly poklady, ráno však svítilo slunce a padal hustý déšť.
    4
  • Voci notturne
    Voci notturne (1995)
    MinisérieRole: Ispettore Renato Morlisi
    73%
    5
  • Carlo & Malik
    Carlo & Malik (2018)
    SeriálRole: Filippo Rioli
    70%
    6
  • 7
  • Nezapomeň
    Nezapomeň (2006)
    FilmRole: Guido
    Pozoruhodná devítka žen se řízením osudu schází v jednom gynekologickém sanatoriu, přičemž je pojí jediné – dlouhodobé potíže při těhotenství. Každá je z jiného kouta země, každá má rozdílné sociální postavení. A přesto se tyto ženy spřátelí a začnou tvrdé realitě čelit solidárně společně. Snímek natočila Mariantonia Avatiová, dcera známého producenta Pupi Avatiho, námět k filmu pak sepsal její manžel Tommaso.
    Žánry:Drama
    70%
    Pozoruhodná devítka žen se řízením osudu schází v jednom gynekologickém sanatoriu, přičemž je pojí jediné – dlouhodobé potíže při těhotenství. Každá je z jiného kouta země, každá má rozdílné sociální postavení. A přesto se tyto ženy spřátelí a začnou tvrdé realitě čelit solidárně společně. Snímek natočila Mariantonia Avatiová, dcera známého producenta Pupi Avatiho, námět k filmu pak sepsal její manžel Tommaso.
    Žánry:Drama
    8
  • Palermo
    Palermo (2009)
    SeriálRole: Guido Leoni
    69%
    9
  • Cinico, l'infame, il violento, Il
    Cinico, l'infame, il violento, Il (1977)
    FilmRole: Cappuccino
    Leonardo Tanzi je bývalý inspektor milánské policie. Policii opustil poté, co v soudním řízení vypovídal proti zločinci Luigimu Maiettovi a dostal ho do vězení. Maietto, přezdívaný "Číňan", ale z vězení prchá. Naváže kontakt s gangsterem Frankem Di Maggioem, kterého hodlá odstranit a převzít jeho podnik. Ale nejprve se musí postarat o bývalého inspektora Tanziho. Krvavý střet těchto tří mužů nenechá na sebe dlouho čekat.
    68%
    Leonardo Tanzi je bývalý inspektor milánské policie. Policii opustil poté, co v soudním řízení vypovídal proti zločinci Luigimu Maiettovi a dostal ho do vězení. Maietto, přezdívaný "Číňan", ale z vězení prchá. Naváže kontakt s gangsterem Frankem Di Maggioem, kterého hodlá odstranit a převzít jeho podnik. Ale nejprve se musí postarat o bývalého inspektora Tanziho. Krvavý střet těchto tří mužů nenechá na sebe dlouho čekat.
    10
  • Slunce i v noci
    Slunce i v noci (1990)
    FilmRole: Prince Santobuono
    Film *Noční slunce*, natočený podle románu Lva Tolstého, vypráví příběh Sergia, šlechtice z 18. století, kterého hraje Julian Sands. Sergio má si vzít vévodkyni, kterou ztvárnila Nastassja Kinski. Když ale zjistí, že byla dříve královou milenkou, obrátí se zády ke společnosti a stane se mnichem. V poustevně se snaží odolat všem sexuálním pokušením, a brzy se proslaví jako zázračný léčitel. Nakonec podlehne mladé svůdnici, a protože ví, že si nezaslouží obdiv, opustí poustevnu a putuje jako bezdomovec.
    67%
    Film *Noční slunce*, natočený podle románu Lva Tolstého, vypráví příběh Sergia, šlechtice z 18. století, kterého hraje Julian Sands. Sergio má si vzít vévodkyni, kterou ztvárnila Nastassja Kinski. Když ale zjistí, že byla dříve královou milenkou, obrátí se zády ke společnosti a stane se mnichem. V poustevně se snaží odolat všem sexuálním pokušením, a brzy se proslaví jako zázračný léčitel. Nakonec podlehne mladé svůdnici, a protože ví, že si nezaslouží obdiv, opustí poustevnu a putuje jako bezdomovec.
    11
  • Vrah a polda
    Vrah a polda (1976)
    FilmRole: Purse Snatcher
    Brutální kriminální příběh z Itálie 70. let. Detektiv a jeho přítel kriminálník mají týden na záchranu umírající holčičky. Zpočátku to vypadá jako obyčejný únos, jakých se v Itálii ročně odehrávají desítky. Bohužel, unesená malá holčička má vážné onemocnění ledvin a pokud se do týdne nedostane do lékařské péče, zemře. Detektiv Sarti se tak musí oprostit od svých zásad a spojit své síly s kriminálníkem Marazzim a jeho kumpány, aby vypátral úkryt únosců a zachránil dívce život. A čas neúprosně běží...
    Žánry:DramaKrimi
    67%
    Brutální kriminální příběh z Itálie 70. let. Detektiv a jeho přítel kriminálník mají týden na záchranu umírající holčičky. Zpočátku to vypadá jako obyčejný únos, jakých se v Itálii ročně odehrávají desítky. Bohužel, unesená malá holčička má vážné onemocnění ledvin a pokud se do týdne nedostane do lékařské péče, zemře. Detektiv Sarti se tak musí oprostit od svých zásad a spojit své síly s kriminálníkem Marazzim a jeho kumpány, aby vypátral úkryt únosců a zachránil dívce život. A čas neúprosně běží...
    Žánry:DramaKrimi
    12
  • Parola amore esiste, La
    Parola amore esiste, La (1998)
    FilmRole: Bruno
    66%
    13
  • Vittima degli eventi
    Vittima degli eventi (2014)
    FilmRole: Hamlin
    Adele trpí děsivým, opakujícím se snem, který se často pohybuje na hranici reality a dokonce do ní vstupuje v podobě hrůzných vizí. Tyto vize vyvrcholí během večerní procházky v centru Říma. Lékařské nálezy neodhalují nic pozoruhodného a jejímu bratrovi, který s ní ten večer byl, je diagnostikován jednoduchý záchvat. Tváří v tvář všeobecné skepsi nemá Adele jinou možnost, než se obrátit na nekonvenční metody, a tak se rozhodne vyhledat Dylana Doga – detektiva paranormálních jevů.
    66%
    Adele trpí děsivým, opakujícím se snem, který se často pohybuje na hranici reality a dokonce do ní vstupuje v podobě hrůzných vizí. Tyto vize vyvrcholí během večerní procházky v centru Říma. Lékařské nálezy neodhalují nic pozoruhodného a jejímu bratrovi, který s ní ten večer byl, je diagnostikován jednoduchý záchvat. Tváří v tvář všeobecné skepsi nemá Adele jinou možnost, než se obrátit na nekonvenční metody, a tak se rozhodne vyhledat Dylana Doga – detektiva paranormálních jevů.
    14
  • Storia di ragazzi e di ragazze
    Storia di ragazzi e di ragazze (1989)
    FilmRole: Baldo
    Na statku velká rodina vaří hory jídla na zítřejší zásnubní večírek pro Silvii a jejího městského snoubence Angela. Její rodiče se hádají kvůli nevěře; stárnoucí obchodní cestující, který si od nich pronajímá chalupu, přijíždí s mladou Francouzskou; v Bologni se Angelova matka trápí, že si její syn bere ženu pod svou úroveň; jeho sestry jsou méně kritické. Brzy ráno následujícího dne se všichni čtyři vydávají vlakem na statek, kde se k nim připojuje Angelova vdaná, netěhotná sestra. Celodenní večeře je bouřlivá, páry si projevují náklonnost i netrpělivost, děti honí anděly. Angelova rodina zůstává přes noc a jeho sestru Lindu navštíví host. Stříbrný slon je dokonalý dárek.
    Režie:Pupi Avati
    66%
    Na statku velká rodina vaří hory jídla na zítřejší zásnubní večírek pro Silvii a jejího městského snoubence Angela. Její rodiče se hádají kvůli nevěře; stárnoucí obchodní cestující, který si od nich pronajímá chalupu, přijíždí s mladou Francouzskou; v Bologni se Angelova matka trápí, že si její syn bere ženu pod svou úroveň; jeho sestry jsou méně kritické. Brzy ráno následujícího dne se všichni čtyři vydávají vlakem na statek, kde se k nim připojuje Angelova vdaná, netěhotná sestra. Celodenní večeře je bouřlivá, páry si projevují náklonnost i netrpělivost, děti honí anděly. Angelova rodina zůstává přes noc a jeho sestru Lindu navštíví host. Stříbrný slon je dokonalý dárek.
    Režie:Pupi Avati
    15
  • Ultimo minuto
    Ultimo minuto (1987)
    FilmRole: Emilio Boschi
    66%
    16
  • L’orto americano
    L’orto americano (2025)
    FilmRole: předseda soudu
    Film L’orto americano vypráví příběh psychopatického mladíka s literárními ambicemi, který se zamiluje do mladé americké armádní zdravotní sestry. Děj se odehrává v Boloni na prahu Osvobození. Narušenému muži stačí pouhý pohled na krásnou vojačku, aby ji považoval za lásku svého života. Náhodou se následující rok přestěhuje na americký Středozápad do domu sousedícího s tím, kde žila jeho milovaná (ve skutečnosti odděleného ponurou zahradou). V domě žije starší matka ženy, zoufalá ze zmizení dcery, která po válce napsala domů, že se provdá za Itala, a od té doby o ní nikdo neslyšel. Mladík se tak vydává na nervy drásající pátrání.
    Žánry:DramaHoror
    Režie:Pupi Avati
    65%
    Film L’orto americano vypráví příběh psychopatického mladíka s literárními ambicemi, který se zamiluje do mladé americké armádní zdravotní sestry. Děj se odehrává v Boloni na prahu Osvobození. Narušenému muži stačí pouhý pohled na krásnou vojačku, aby ji považoval za lásku svého života. Náhodou se následující rok přestěhuje na americký Středozápad do domu sousedícího s tím, kde žila jeho milovaná (ve skutečnosti odděleného ponurou zahradou). V domě žije starší matka ženy, zoufalá ze zmizení dcery, která po válce napsala domů, že se provdá za Itala, a od té doby o ní nikdo neslyšel. Mladík se tak vydává na nervy drásající pátrání.
    Žánry:DramaHoror
    Režie:Pupi Avati
    17
  • Cosě come sei
    Cosě come sei (1978)
    Film
    Zahradní architekt Giulio je znuděný, úspěšný padesátník žijící v chátrajícím manželství. Setkání s mladičkou, drzou Francescou odstartuje další z jeho početných avantýr – dívka ho však nečekaně hluboce zasáhne. Náhlou a prudkou zamilovanost jako ledová sprcha zchladí setkání se starým přítelem. Ten Giuliovi připomene, že před sedmnácti lety měl krátkou a bouřlivou aférku s Francescinou matkou. Giulio se propadá do nejistoty. Je možné, že dívka, která mu tak osudově učarovala, je jeho dcera? V citlivém a na svou dobu odvážném milostném snímku se setkali Marcello Mastroianni (v době natáčení čtyřiapadesátiletý) a Nastassja Kinski (v době natáčení sedmnáctiletá). Filmu vévodí atmosféra podzimní Florencie doplňovaná hudbou Ennia Morriconeho.
    Žánry:Drama
    62%
    Zahradní architekt Giulio je znuděný, úspěšný padesátník žijící v chátrajícím manželství. Setkání s mladičkou, drzou Francescou odstartuje další z jeho početných avantýr – dívka ho však nečekaně hluboce zasáhne. Náhlou a prudkou zamilovanost jako ledová sprcha zchladí setkání se starým přítelem. Ten Giuliovi připomene, že před sedmnácti lety měl krátkou a bouřlivou aférku s Francescinou matkou. Giulio se propadá do nejistoty. Je možné, že dívka, která mu tak osudově učarovala, je jeho dcera? V citlivém a na svou dobu odvážném milostném snímku se setkali Marcello Mastroianni (v době natáčení čtyřiapadesátiletý) a Nastassja Kinski (v době natáčení sedmnáctiletá). Filmu vévodí atmosféra podzimní Florencie doplňovaná hudbou Ennia Morriconeho.
    Žánry:Drama
    18
  • La Corona spezzata
    La Corona spezzata (2014)
    FilmRole: Bonocore
    62%
    19
  • Střepy lásky
    Střepy lásky (2015)
    FilmRole: Luigi

    Gaetano a Delia se sejdou na večeři, aby se společně domluvili, jak jejich děti stráví prázdniny. Schůzka se okamžitě promění v emotivní přetřes posledních deseti let, které dostaly odloučený pár do tohoto smutného, ale reálného bodu. Prostřednictvím několika retrospektivních záběrů zjistíme, jak si oba vybavují svou minulost, od dobrého k zlému, od vášnivého milování a poznávání se až k hořkým nedorozuměním a kradmému vzájemnému odcizení. Prudká výměna názorů se však postupně mění v upřímné rozjímání o jejich vztahu. Utrpěl běžným, tragickým vlivem času, sobectví a nejistoty? A nebyl snad založen na těch nejlepších úmyslech? Vyjde najevo, že se tihle dva skutečně milovali. Přestože se oba snaží začít vést nový život, jejich rány jsou stále příliš čerstvé na to, aby se mohli přenést přes všechny společně strávené roky. V závěru setkání ale úsvit přinese Delie a Gaetanovi novou naději, která je dokonce stvrzena jejich polibkem...(Cinemax)

    Žánry:Drama
    62%

    Gaetano a Delia se sejdou na večeři, aby se společně domluvili, jak jejich děti stráví prázdniny. Schůzka se okamžitě promění v emotivní přetřes posledních deseti let, které dostaly odloučený pár do tohoto smutného, ale reálného bodu. Prostřednictvím několika retrospektivních záběrů zjistíme, jak si oba vybavují svou minulost, od dobrého k zlému, od vášnivého milování a poznávání se až k hořkým nedorozuměním a kradmému vzájemnému odcizení. Prudká výměna názorů se však postupně mění v upřímné rozjímání o jejich vztahu. Utrpěl běžným, tragickým vlivem času, sobectví a nejistoty? A nebyl snad založen na těch nejlepších úmyslech? Vyjde najevo, že se tihle dva skutečně milovali. Přestože se oba snaží začít vést nový život, jejich rány jsou stále příliš čerstvé na to, aby se mohli přenést přes všechny společně strávené roky. V závěru setkání ale úsvit přinese Delie a Gaetanovi novou naději, která je dokonce stvrzena jejich polibkem...(Cinemax)

    Žánry:Drama
    20
  • Casotto
    Casotto (1977)
    FilmRole: secondo culturista
    61%
    21
  • Festival
    Festival (1996)
    FilmRole: Pigi
    Benátský filmový festival je samozřejmě ideálním místem pro natáčení filmu (jak to, že to nikoho nenapadlo dřív?). Všechno je tu, ve filmu Festival od Pupiho Avatiho: slavné hotely Des Bains a Excelsior na Lidu, třpytivá písečná pláž, která okouzlila Viscontiho. Film byl natočen loni na jaře a využívá přítomnosti projíždějících filmových hvězd, jako je Jack Nicholson. Vidíme hysterické tiskové konference, kde novináři a odborníci kladou inteligentní otázky – aniž by poslouchali odpovědi.
    Režie:Pupi Avati
    59%
    Benátský filmový festival je samozřejmě ideálním místem pro natáčení filmu (jak to, že to nikoho nenapadlo dřív?). Všechno je tu, ve filmu Festival od Pupiho Avatiho: slavné hotely Des Bains a Excelsior na Lidu, třpytivá písečná pláž, která okouzlila Viscontiho. Film byl natočen loni na jaře a využívá přítomnosti projíždějících filmových hvězd, jako je Jack Nicholson. Vidíme hysterické tiskové konference, kde novináři a odborníci kladou inteligentní otázky – aniž by poslouchali odpovědi.
    Režie:Pupi Avati
    22
  • Il figlio più piccolo
    Il figlio più piccolo (2010)
    FilmRole: Pilastro
    58%
    23
  • Poslední útok
    Poslední útok (1978)
    FilmRole: German Soldier
    56%
    24
  • Porzus
    Porzus (1997)
    FilmRole: Gobbo
    V roce 1945 došlo v chatách nad Porzûsem ke masakru, kdy stovka partyzánů z Garibaldiho brigády a GAP povraždila zhruba dvacet partyzánů z Osoppa. Velel jim Geko, který se později vymlouval, že skupina byla obviněna ze zrady a kolaborace s fašisty, aby se vyhnul následkům. Po válce však Storno, který masakr přežil, odsoudil Geka a jeho muže v nepřítomnosti k doživotnímu vězení.
    Žánry:Drama
    53%
    V roce 1945 došlo v chatách nad Porzûsem ke masakru, kdy stovka partyzánů z Garibaldiho brigády a GAP povraždila zhruba dvacet partyzánů z Osoppa. Velel jim Geko, který se později vymlouval, že skupina byla obviněna ze zrady a kolaborace s fašisty, aby se vyhnul následkům. Po válce však Storno, který masakr přežil, odsoudil Geka a jeho muže v nepřítomnosti k doživotnímu vězení.
    Žánry:Drama
    25
  • Distretto di polizia
    Distretto di polizia (2000)
    SeriálRole: Rocco Liverani
    50%
    26
  • Un amour interdit
    Un amour interdit (1984)
    Film
    49%
    27
  • Anno zero - guerra nello spazio
    Anno zero - guerra nello spazio (1977)
    FilmRole: Member of Hamilton's team
    Záhadný signál dorazí na Zemi a naruší veškerou komunikaci, zatímco nad Antarktidou se objeví UFO. Kapitán Alex Hamilton je se svou lodí a posádkou vyslán do vesmíru za hranice sluneční soustavy, aby zjistil původ tohoto signálu. Dorazí na neznámou planetu, kde obří robot zotročil celou populaci humanoidů tím, že jim odebírá psychickou energii.
    Žánry:Sci-fi
    33%
    Záhadný signál dorazí na Zemi a naruší veškerou komunikaci, zatímco nad Antarktidou se objeví UFO. Kapitán Alex Hamilton je se svou lodí a posádkou vyslán do vesmíru za hranice sluneční soustavy, aby zjistil původ tohoto signálu. Dorazí na neznámou planetu, kde obří robot zotročil celou populaci humanoidů tím, že jim odebírá psychickou energii.
    Žánry:Sci-fi
    28
  • Battaglie negli spazi stellari
    Battaglie negli spazi stellari (1978)
    FilmRole: Lt. Vassilov
    30%
    29

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.