Zlaté glóby

Zlaté glóby 2004: nominace a vítězové

Předávání cen: 25. 1. 2004

Nejlepší film – drama

Vítěz

Nominace

Nejlepší film – muzikál nebo komedie

Vítěz
  • Ztraceno v překladu
    Ztraceno v překladu
    • SkyShowtime
    • iTunes
    • SWEET.TV
    Bob Harris a Charlotte jsou dva Američani v Tokiu. Bob je filmová hvězda, která má ve městě natáčet reklamu na whiskey, zatímco Charlotte je mladá žena, která cestuje se svým workoholickým manželem, jenž pracuje jako fotograf. Protože oba nemůžou spát, Bob a Charlotte si jednoho večera vstoupí do cesty v baru luxusního hotelu. Toto náhodné setkání se brzo stává překvapivým přátelstvím. Charlotte a Bob procházejí podniky Tokia a často přitom zažívají neuvěřitelná setkání s jeho obyvateli. Nakonec objevují novou víru v možnosti života.
    80%
    Bob Harris a Charlotte jsou dva Američani v Tokiu. Bob je filmová hvězda, která má ve městě natáčet reklamu na whiskey, zatímco Charlotte je mladá žena, která cestuje se svým workoholickým manželem, jenž pracuje jako fotograf. Protože oba nemůžou spát, Bob a Charlotte si jednoho večera vstoupí do cesty v baru luxusního hotelu. Toto náhodné setkání se brzo stává překvapivým přátelstvím. Charlotte a Bob procházejí podniky Tokia a často přitom zažívají neuvěřitelná setkání s jeho obyvateli. Nakonec objevují novou víru v možnosti života.

Nominace

Nejlepší film – neanglicky mluvený

Vítěz
  • Osama
    Osama

    Poté, co se v Afghánistánu dostalo k moci hnutí Taliban, nesměly ženy bez doprovodu muže ani samy na ulici. Demonstrace za jejich práva režim brutálně potlačoval. Právě v tomto období se odehrává příběh dospívající dívky Osamy. Když její matka ovdověla a ztratila práci, rozhodla se, že Osamu převleče za chlapce, aby si mohla najít práci. Pokud Osamu úřady odhalí, přijde před těžký soud a pravděpodobně ji čeká smrt. Osamin osud je dopředu předurčen. Silný a přesvědčivý příběh je důkazem velké sebedůvěry debutujícího režiséra Barmaka. Téma postavení žen ve společnosti vedené fundamentalistickým Talibanem je nevyhnutelně depresivní. Film vypráví bezútěšný a beznadějný příběh o přetrvávajícím útlaku a je také nekompromisním pohledem, odhalujícím podstatu jednoho z nejkrutějších totalitních režimů.

    73%

    Poté, co se v Afghánistánu dostalo k moci hnutí Taliban, nesměly ženy bez doprovodu muže ani samy na ulici. Demonstrace za jejich práva režim brutálně potlačoval. Právě v tomto období se odehrává příběh dospívající dívky Osamy. Když její matka ovdověla a ztratila práci, rozhodla se, že Osamu převleče za chlapce, aby si mohla najít práci. Pokud Osamu úřady odhalí, přijde před těžký soud a pravděpodobně ji čeká smrt. Osamin osud je dopředu předurčen. Silný a přesvědčivý příběh je důkazem velké sebedůvěry debutujícího režiséra Barmaka. Téma postavení žen ve společnosti vedené fundamentalistickým Talibanem je nevyhnutelně depresivní. Film vypráví bezútěšný a beznadějný příběh o přetrvávajícím útlaku a je také nekompromisním pohledem, odhalujícím podstatu jednoho z nejkrutějších totalitních režimů.

Nominace

Nejlepší herec ve filmu – drama

Nejlepší herečka ve filmu – drama

Nejlepší herec ve filmu – muzikál nebo komedie

Nejlepší herečka ve filmu – muzikál nebo komedie

Nejlepší herec ve vedlejší filmové roli

Nejlepší herečka ve vedlejší filmové roli

Nejlepší režie

Nejlepší scénář

Nejlepší filmová hudba

Nejlepší původní píseň

Vítěz

Nominace

Nejlepší televizní série – drama

Vítěz

Nominace

Nejlepší televizní série – muzikál nebo komedie

Vítěz
  • Kancl
    Kancl
    • Magenta TV
    Moderní svět je krutý. Doby, kdy měla každá - nebo skoro každá - kancelářská myš (zejména ta ve státní správě) zajištěno své teplé místečko nadosmrti, jsou nenávratně ty tam. Dnes se nad každým úřadem, každičkou kanceláří, permanentně vznáší Damoklův meč hrozby nadstavu, hrozby propouštění. Každý jednotlivec - neřku-li přímo celý odbor - může být ze dne na den shledán nadbytečným. A něco takového se, jak to vypadá, právě chystá. Nikdo samozřejmě ještě neví nic určitého, ale už jen to, že se o tom začíná mluvit, docela stačí. Protože není šprochu... že ano. V takové atmosféře se zrovna dvakrát dobře nepracuje, to dá rozum. Ještě že David Brent je šéf, jakého může téhle partě každý závidět. Šéf-kamarád, šéf, který dokáže udržet dobrou náladu za všech okolností, pro něhož je prostě pohoda v kanclu alfou a omegou jeho snažení. Zcela netradiční pohled do jedné (blíže neurčené) kanceláře a jejího osazenstva není v pravém slova smyslu sitcomem (i když v Montreux získal cenu právě v této kategorii). Obejde se bez smíchů, je točen polodokumentárním způsobem - nervní, rozostřená kamera, rychlé švenky, překotné, neučesané, "přes sebe" dialogy, střídající se s výpověďmi do kamery, to vše navozuje pocit nejreálnějšího reálu. Jednotlivé postavy rovněž působí nesmírně životně, jako kdyby to nebyli herci, ztvárňující předem napsanou roli: nervní, bodrý, za každou cenu (většinou ovšem do trapnosti) "vtipný" šéf, jeho podřízení, uvědomující si jeho (ne)schopnosti, leč loajálně servilní atd. atd. V průběhu čtrnácti dílů budeme sledovat nejrůznější momenty existence kanceláře: od každodenního všedního chodu přes rozvíření hladiny vzniklé hrozbou propouštění, brainstormingová sezení až po společné popracovní oslavy atd. atd. Všechny scény jsou dokonale odpozorované ze života a jdou až na samu dřeň tématu i mezilidských vztahů. Po pravdě to vlastně není moc veselá podívaná, mnohdy je to naopak docela krutý pohled na věc, o to je však věrohodnější. Proto má nepochybně tento seriál takový ohlas u domácího publika, proto byl prodán do osmdesáti zemí světa a stal se tak vůbec nejprodávanějším britským pořadem všech dob. Proto jej tak ocenila festivalová porota v Montreux, proto získal několik desítek dalších ocenění, (mimo jiné např. v roce 2004 dva Zlaté glóby: jeden pro představitele hlavní role Rickyho Gervaise, jeden za nejlepší komediální seriál), proto v USA natočili v. r. 2005 svoji verzi. "The Office" se prostě stal svého druhu fenoménem, který má po celém světě řadu nadšených ctitelů i fanklubů.
    Žánry:DramaKomedie
    82%
    Moderní svět je krutý. Doby, kdy měla každá - nebo skoro každá - kancelářská myš (zejména ta ve státní správě) zajištěno své teplé místečko nadosmrti, jsou nenávratně ty tam. Dnes se nad každým úřadem, každičkou kanceláří, permanentně vznáší Damoklův meč hrozby nadstavu, hrozby propouštění. Každý jednotlivec - neřku-li přímo celý odbor - může být ze dne na den shledán nadbytečným. A něco takového se, jak to vypadá, právě chystá. Nikdo samozřejmě ještě neví nic určitého, ale už jen to, že se o tom začíná mluvit, docela stačí. Protože není šprochu... že ano. V takové atmosféře se zrovna dvakrát dobře nepracuje, to dá rozum. Ještě že David Brent je šéf, jakého může téhle partě každý závidět. Šéf-kamarád, šéf, který dokáže udržet dobrou náladu za všech okolností, pro něhož je prostě pohoda v kanclu alfou a omegou jeho snažení. Zcela netradiční pohled do jedné (blíže neurčené) kanceláře a jejího osazenstva není v pravém slova smyslu sitcomem (i když v Montreux získal cenu právě v této kategorii). Obejde se bez smíchů, je točen polodokumentárním způsobem - nervní, rozostřená kamera, rychlé švenky, překotné, neučesané, "přes sebe" dialogy, střídající se s výpověďmi do kamery, to vše navozuje pocit nejreálnějšího reálu. Jednotlivé postavy rovněž působí nesmírně životně, jako kdyby to nebyli herci, ztvárňující předem napsanou roli: nervní, bodrý, za každou cenu (většinou ovšem do trapnosti) "vtipný" šéf, jeho podřízení, uvědomující si jeho (ne)schopnosti, leč loajálně servilní atd. atd. V průběhu čtrnácti dílů budeme sledovat nejrůznější momenty existence kanceláře: od každodenního všedního chodu přes rozvíření hladiny vzniklé hrozbou propouštění, brainstormingová sezení až po společné popracovní oslavy atd. atd. Všechny scény jsou dokonale odpozorované ze života a jdou až na samu dřeň tématu i mezilidských vztahů. Po pravdě to vlastně není moc veselá podívaná, mnohdy je to naopak docela krutý pohled na věc, o to je však věrohodnější. Proto má nepochybně tento seriál takový ohlas u domácího publika, proto byl prodán do osmdesáti zemí světa a stal se tak vůbec nejprodávanějším britským pořadem všech dob. Proto jej tak ocenila festivalová porota v Montreux, proto získal několik desítek dalších ocenění, (mimo jiné např. v roce 2004 dva Zlaté glóby: jeden pro představitele hlavní role Rickyho Gervaise, jeden za nejlepší komediální seriál), proto v USA natočili v. r. 2005 svoji verzi. "The Office" se prostě stal svého druhu fenoménem, který má po celém světě řadu nadšených ctitelů i fanklubů.
    Žánry:DramaKomedie

Nominace

Nejlepší minisérie nebo film pro televizi

Vítěz

Nominace

Nejlepší herec v televizní sérii – drama

Nejlepší herečka v televizní sérii – drama

Nejlepší herec v televizní sérii – muzikál nebo komedie

Nejlepší herečka v televizní sérii – muzikál nebo komedie

Nejlepší herec v minisérii nebo filmu pro televizi

Nejlepší herečka v minisérii nebo filmu pro televizi

Nejlepší vedlejší herec v televizní sérii nebo filmu pro televizi

Nejlepší vedlejší herec v televizní sérii nebo filmu pro televizi

Cena Cecila B. DeMille

Vítěz

Miss Zlatý glóbus