-
80%
Quentin Tarantino je prostě génius a jeho filmy miluji. Kill Bill se tak pro mne stal dalším zářezem v jeho filmografii. Tentokrát to tenhle šílenec pojal po vizuální stránce trochu jinak a místy se zcela utrhl z řetězu. Akce je klasicky vynikající a plná nápadu. Krev tu stříká na všechny strany a po stránce vyprávění nemůžu nic vytknout. Prostě typický Tarantino,kterého musíte prostě milovat.
-
100%
Kill Bill vol. 1. vypráví pět kapitol ze života Nevěsty (Uma Thurman). Nevěsta je na nácviku vlastní svatby střelena do hlavy otce svého zatím nenarozeného dítěte Billem. Upadá na čtyři roky do kómatu, z kterého se probere, aby se pomstila svým vrahům. Nejprve vyřídí první členku speciálního hadího komanda Vernitu Greenovou (Vivica A. Fox) a pak šéfku tokijské mafie O-Ren Ischii (Lucy Liu), na kterou si musí pořídit speciální meč od Hattory Hanza (Sonny Chiba). Přitom je pořád v patách Billovi, kterého, ale v celém filmu neuvidíme. Slyšíme pouze jeho hlas.
Troufám si tvrdit, že Kill Bill je naprosto výjimečný film, který diváka usadí svým vizuálním stylem a pokud přistoupí i na suverénní autorské myšlenky Quentina Tarantina, může se stát i jednoznačně kultovním filmem. Má totiž všechny potřebné atributy - příběh, akci, stylovou hudbu a potřebný nadhled. Film si na sebe slušně vydělal, takže se Tarantino opět nepohřbil do stínu Pulp Fiction, jak by mu celá řada jeho odpůrců přála. Film slavil velké úspěchy u generace, kterým je film určený a to na MTV Movie Awards. -
80%
Jestli nějaký jeho snímek hlasitě argumentuje, že Quentin Tarantino je ještě lepší režisér než scénárista, bude to právě Vol. 1. Je to NEUVĚŘITELNĚ dobře natočená série mikropříběhů, jejichž seskupení i způsob (ne)uzavření možná budí diskutabilnost, avšak v každé sekundě naplno odráží nevyčerpatelný génius jedné pomazané filmařské palice. Quentin bohužel používá vedlejší aktéry jako překvapivě pasivní figurky na cestě skrze východoasijské kinematografické atrakce a často se až okatě opájí vlastní audiovizuální dokonalostí, ale ono mu to nejde nesežrat. Ten film je jeden velký festival husí kůže, způsobené nadpozemskou inscenací akce za doprovodu jednoho úžasného tracku za druhým (byť například závěrečný fight působivost rychle ztrácí, hlavně kvůli až otravné černobílé kompozici), a subjektivní délka se pohybuje někde okolo 80 minut. Taková nenáročně náročná laskomina, kterou je zkrátka radost sledovat, přestože s pokračováním nemá až tolik společného a funguje spíše jako porno pro geeky než startér komplexního a vrstevnatého příběhu...
-
55%
-
85%
Pocta Hongkongu a jeho filmům. Když totiž jako mladý prodejce ve videopůjčovně sjíždíte od rána do večera akční filmy, tak vám ty americké jednoho dne přestanou stačit a musíte kouknout jinde. Tarantino koukl do Asijských zemí a začalo to. A my tak můžeme sledovat tento film o pomstě, kde se střetávají dva filmové světy různých končin, bere si to nejlepší a přetavuje to do jednoho z nejlepších akčních filmů všech dob.
-
80%
"Pořádně jsem s tebou vyjebala. Bohužel je to tak. Máš právo mi to oplatit." - "Na oplátku, fifty fifty, bych musela zabít tebe, pak jít k Nicky do pokoje, zabít ji, počkat, až přijde tvůj manžel a zabít jeho. To by bylo fifty fifty." Každý režisér asi touží natočit svůj film o pomstě. Není divu, že si ho brubnul aj Quentin Tarantino. Je to barevné, chvilku černobílé a dokonce i animované. Ano, je tam part trvající přibližně 10 minut, kde se film změní na japonské anime. Mluví se tam vulgárně a krev nechybí snad v žádné scéně. Závěr, kde Uma ve žlutém oblečku rozkrájí tucty chlápků je legendární. "Hloupá, bílá holčička si hraje se samurajským mečem. Když neumíš bojovat jako samuraj, můžeš zemřít jako samuraj." I když má film bizarní scénář, kde mají zabijáci vtipné přezdívky, outfity a dialogy místy připomínají parodii. Tak se stále jedná o skvělý film, který je dnes kultovní. - 80%.
-
60%
-
100%
Beru to jako celek Vol.1 a Vol.2: Výborná režie,herecké výkony,kamera a vynikající střih - kdy s rozžhavených nůžek šlehají jiskry v tom nejakčnějším filmu stříbrného plátna posledního desetiletí(ověřeno).Z takřka nulového a nevýrazného námětu vytěžit tak dokonalou akční jízdu jakou jsem na plátně dlouho neviděl.!Směs podkreslených linií(komiksově animovaný,barevný i černobílý prvek) je skutečně cool seance s vynikajícím hudebním doprovodem (jak je to u Quentina Tarantina známí).Film je skvěle natočený a výborně herecky ztvárněný:Quentin Tarantino se nesoustředí pouza na jedince,nebo na tři hlavní postavy,každá mini role je pro něho hlavní role a po každým herci chce maximální herectví do nejmenších detailů-Tvorba Quentina Tarantina potvrzuje,že takový filmový tvůrce se rodí pouze jedenkrát za sto tisíc let ! "Končetiny o které jste tu přišli tu necháte,ty teď patří mě!"
-
85%
Jasně a souhrně řečeno: Nejednalo se o klasickou akční krvavou humornost v Tarantinově stylu, ale spíš se jednalo o akční krvák v Tarantinově stylu. Za největší krvák jsem považoval Djanga - to beru zpět. Kill Bill je nejkrvavější film všech dob!!! Krom toho, bojové scény by si zasloužili všechna filmová ocenění, která existují. Tarantino opět předvedl úžasný režisérký výkon a to co předváděla Uma bylo excelentní (Quentin promine, ale Uma si nyní zaslouží trochu více chváli než on - to musí uznat). V podstatě se mé očekávání vyplnilo do puntíku. Hned jdu na dvojku.
-
70%
-
85%
,,Those of you lucky enough to have your lives, take them with you. However, leave the limbs you've lost. They belong to me now." Klišé neklišé, Kill Bill (beru v potaz oba dva díly) je mou absolutně nejoblíbenější tarantinovkou. Ne snad kvůli té žoviálně ujeté brutalitě a hroudě stylových bojových scén, ale protože Kill Bill se od ostatních Quentinovo filmů odlišuje svým velice osobním příběhem, hlavní hrdinkou, ke které si divák během její cesty vybuduje blízký vztah, plus ta samotná její cesta má hrdinský nádech. A to finále - učiněná skromná velkolepost. Navíc filmy o pomstě jsou prostě boží. Přehnaně vtipné zvukové efekty, skvělá práce s kamerou, plus ten soundtrack... Málokdo ví, že většina nezpívaných hudebních tracků obou filmů jsou převzaté soundtrackové pasáže z klasik 70. let, především z westernů, na kterých dělal Morricone. A Tarantino si s nimi zablbnul mistrovsky. Díky nim se mu podařilo vytvořit opravdu unikátní a jedinečnou atmosféru, kterou se mu od té doby už zatím nikdy nepodařilo napodobit. Už jen tou žánrovou odlišností obou dílů je Kill Bill zážitek, na který se prostě nezapomíná. Obzvlášť pak díl druhý, který je jeden z nejlepších snímků, co jsem kdy v životě viděl. Btw, Budd je nejlepší postava. Jeho scéna s Billem, kde s ním polemizuje o tom, že Nevěsta si svou pomstu zasluhuje, ale i přesto se od ní nenechá odkrouhnout, z něho rázem dělá jednoho z nejlidštějších a nejzajímavějších padouchů, co jsem kdy ve filmech viděl. Ale sráč to je tak jako tak, to je jasné.
-
80%
Jen a jen další skvost Quentina Tarantina, nejgeniálnějšího režiséra, který kdy žil. Bohužel jsem Kill Bill neviděl jeho pravý styl, ale i tak jsem postřehl, že je to Tarantinovka. Klasika byla vidět v nemocnici a jedna z nejlepších scén je ten poořádný a našlapaný japonský masakr mečem Hattoriho Hanza.
-
75%
-
90%
-
5%
-
45%
-
95%
-
80%
-
85%
-
100%
-
90%
-
65%
Můj první dojem z Kill Billa nebyl nijak valný. Onehdy jsem se tu rozepsal o tom, jak půjde hodnocení dolů, až se na film s odstupem let budou lidé dívat střílzlivě bez vší té promotion. A ejhle je to přesně naopak. Jsem to já, kdo nyní považuje po desítkách shlédnutých klasických samurajských filmů jímž je tento poctou, kdo musí změnit hodnocení a přiznat, že se hrubě neterfil. I ve světle koncepcí zcela odlišné dvojky, kdy je Tarantinův celkový záměr čitelnější, hodnotím plným počtem, protože Kill Bill je skvělá zábava a úžasná pocta japonským oldschoolovým řežbám a anime, kterou ale asi dokáže docenit jen někdo kdo již má něco nakoukáno.
-
75%