Komentáře a recenze 75

Petrson
Petrson
4 166 bodů
8
Podařený snímek Ridley Scotta.
10
Dnes už legendární film, děkuji Bohu že jsem měl tolik prozřetelnosti a sehnal si speciální nesestříhanou edici protože tohle je skutečný zážitek. Je to kýč, jsem si toho vědom ale díky Crowovi, Harrisovi, Phoenixovi a spoustě dalších je to nesmrtelný kýč.
B3n
4 060 bodů
10
Nejlepší velkofilm posledních 20let.
TARANTlNO
TARANTlNO
3 345 bodů
9
Opravdu nádherný historický velkofilm.Russell Crowe ve výborné formě,Joaquin Phoenix a jeho zlý oči.Nezapomenutelný zážitek v kině,kde jsem na GLADIÁTORA byl nejvíckrát (3x po premiéře).
Hroty Algernona
Hroty Algernona
3 341 bodů
10
Tohle je film s velkým F! Ridley Scott si dává na čas, vše pomalu buduje a orchestruje, aby až přišli zlomy a zvraty, tak Vás to opravdu zasáhlo a vy to prožili, protože už jste dávno ponoření ve světě starověké Římské říše! Příběh je to vděčný a s perfektní precizností odvyprávěný, každá scéná má svůj důvod a každá sekvence svůj příběh. Emocemi jste jak na horské dráze a na to bezprávý se pokaždé jen těžko kouká. Film se také netopí v žadném gorefestu a přesto vám tu brutalitu dokáže prodat. No ale hlavní jsou ty postavy, kdy všechny do jedné naprosto chápete a jsou to prokreslené třídimenzionální osoby a i u toho Comoda víte, proč je takový zmrd a dokážete ho jak nenávidět, tak pro něj najít zbytky empatie! K tomu si připočtěte, že se jedná i o opravdu nádherný snímek, který má nádherný příběh a konec, plný silných a zapamatovatelných scén! "Are you not entertained?", "My name is Maximus Decimus Meridius...", “Today I saw a slave become more powerful than the Emperor of Rome.”. Prostě naprostá skvělost, na které se podepsal zub času jen v těch sekaných zpomalovačkách, kterých je až moc a vytrhavají člověka z filmu 9/10! Více zde!
rkotvald
rkotvald
3 162 bodů
9.5
Gladiátor je film, který můžu vidět klidně desetkrát v krátkém časovém sledu a pořád ho budu milovat. Skvělé je něm vlastně úplně všechno. Herci, srdcervoucí příběh, skvělý Russel Crowe, úžasná Hansova hudba či epické bitevní scény. Ridley Scoot s největší pravděpodobností nikdy nedosáhne výš. Tohle je totiž jeho absolutní vrchol! Komentář k hudbě: Hans Zimmer měl na přelomu nového tisíciletí neskutečně plodné období. Gladiátor je ostatně dodnes jeho obrovským vrcholem. Především má naprosto skvělý ústřední motiv, který uslyšíte během filmu hned několikrát. Vždy ale má naprosto odlišné vyznění. Může být laděn romanticky, ale i válečně nebo smutně. Pamětihodných melodií a motivů je tady vůbec požehnaně. Inspiraci Hans hledal u skladatele Gustava Holzta, od kterého si dokonce některé úryvky přímo vypůjčil (konkrétně ze skladby "Mars") a nebál se je použít. A proč ne! Ke Gladiátorovi se hodí perfektně. Dále je třeba zmínit úžasnou Lisu Gerrad. Její hlas je jednoduše dokonalý a Zimmer to moc dobře ví. Bez hudby bych si zkrátka Gladiátora už asi nepředstavil. Tohle je mistrovské dílo!
marie-kolarova
marie-kolarova
2 829 bodů
10
Několik scén, které se opakovaně pouštím na povzbuzení. První v lese, kdy Maximus otočí výsledek vlastní popravy, otočení bitevní scény, kdy ty určené k porážce, dovede Maximus k vítězství, a pak asi nejsilnější – kdy odmítne poslechnout císaře. Maximus nereaguje na palec dolů, ale daruje poraženému gladiátorovi život. Celé Koloseum bleskurychle pochopí, kdo je silnější – ta práce s davem má neuvěřitelnou sílu. A samozřejmě také, jedna z vrcholných – když prozradí Commodovi své jméno. Historicky nejde o úplnou fantasmagorii – Commodus byl extra magor a přirozenou smrtí nezemřel.
harry456
harry456
2 437 bodů