Gladiátor

87%

Komentáře a recenze 75

9 035 bodů
7.5
Dechberoucí výprava a každý utracený peníz vtisknut do nádherného vizuálu, kde se nejvíce vryje do paměti samotné Koloseum. Zbytek kolem ale poměrně prázdný a nerad to dělám, ale už po druhé měním tomuto filmu hodnocení. A to velmi razantně. Jistě, má to své momenty, některé scény jsou památnější dnes víc, než dříve, ale celé to působí jaksi roztržitě a nedotaženě. Dřív jsem si toho nevšímal, ale nyní už ten scénář, psaný za pochodu, vidím zřetelněji a obdiv střihači, že to jakžtakž drží pohromadě. Hlavním kámen úrazu je ale zběsilé tempo, neboť se moc nedokáže člověk vžít do postavy a finální scéna tak působí polovičně. A nemít film vynikajícího Phoenixe (který si měl toho Oscara odnést spíš, než ten Crowe), vyzněla by postava Maxima skoro do prázdna. PS: Skvělá hudba Hanse Zimmera. Jen po chvíli už člověku vyskočí na mysl jediné. "Taky jsi mohl pro ty Piráty z Karibiku vymyslet něco nového, Hansi." :D.
avenis
avenis
8 196 bodů
8
Po třiadvaceti letech se mi už film jeví více patetický, než tenkrát. Pořád je to dobrý film, ale už jsme filmově někde jinde. Při prvním shlédnutí, ano, to si pamatuju ty slzy dojetí, tu sounáležitost a soucítění. Dnes, snad pro to přesycení filmovým násilím a jistému získanému cynismu už spíš sleduju takové momenty, jako hudbu Hanse Zimmera, kterou si zrecykloval a použil do Pirátů z Karibiku, a taky zjevnou inspiraci pro Pompeje o 14 let později (gladiátor a jeho černý gladiátorský přítel).
SNCIS
SNCIS
6 531 bodů
6
"Jsem Maximus Decimus Meridius. Velitel Severní armády. Generál legie Felix. Věrný služebník pravého císaře, Marca Aurelia. Zavraždil jste mi syna a zavraždili moji ženu. Ale já se pomstím teď, nebo v příštím životě." - 60%.
jirka26
6 288 bodů
9
Scottovo vrcholné dílo.
Pas
Pas
6 225 bodů
10
Maximus Decimus Meridius,velitel severní armády a generál legie Felix, byl skutečnou historickou postavou která zaujala režiséra Ridleyho Scotta natolik, že velice volně zpracoval jeho osudy do dnes již legendárního velkofilmu Gladiátor.A skutečně film začíná velkolepě. Střetnutí Římanů s Germány je zcela jistě jednou z nejlépe zfilmovaných bitev které se kdy dostaly na filmové plátno v rámci bojů legií. Samotný rozhodující úder jizdy je pak filmovým majstrštykem .Po této skvělé sekvenci tempo filmu mírně opadá a do popředí se dostávají intriky a politika. Maximus je zrazen, zraněn ale není mrtev.Další fáze snímku je trochu antický zeměpis v kostce aneb putování s gladiátory ke kterým se Maximus dostal po římském impériu . Všechny cesty však vedou do Říma jak říká okřídlené rčení a v tomto případě do Colosea kde nový císař, pořádá honosné oslavy věren heslu , že lidu je potřeba dodat chléb a hry.To však stojí značné peníze což mimo jiné způsobí v senátu odpor některých a posléze i snahu svrhnout uzurpátora a vraha z trůnu.I Max v aréně má s císařem nevyřízené účty ale jeho pravá identita se provalí dříve než plánoval a potřeboval.Působivý snímek který má i svůj příběh a nestojí pouze na bitevních scénách , mimochodem ta z Colosea která vypráví příběh z dob Cartága je určitě pro většinu z těch kteří film viděli tou pověstnou třešničkou na dortu.Herecké obsazení i výkony hvězdné, hudba silně podmanivá .Pro fajnšmekry žánru povinnost ke shlédnutí ale zřejmě si tam každý najde trochu toho svého.
Standa.
Standa.
6 180 bodů
9
Vrcholné dílo Ridleyho Scotta. Generál, který se stal otrokem, otrok, který se stal gladiátorem, gladiátor, který se postavil Římskému impériu. Krvavé epické bitvy, skvělé kostýmy a úžasná hudba, která doprovází Russella Crowea v jeho tažení za pomstou, až do samého konce.
limeta
limeta
5 179 bodů
8
Russell Crowe se pro tuhle roli narodil. Vynikající film Ridleyho Scotta je úžasná podívaná od začátku do konce a baví pokaždé.
blazma
blazma
4 928 bodů
10
Naprostý zážitek i když se na to koukám tak po sté. Skvělá atmosféra, herci, příběh. Tenhle film má všechno co špičkové filmy mají mít.
VitvarJane
VitvarJane
4 487 bodů
7.5
Opravdu parádní film, který mě naprosto dostal.
kilby1989
kilby1989
4 397 bodů
10
Až na historické nepřesnosti který jsou mi upřimně u prdele je Gladiátor naprostá dokonalost. Od dokonalýho hudebního doprovodu po fantastický vizuální efekty. Když se na hrdinu Římského lidu kouknu teď (v roce 2012) skoro bych nepoznal, že filmu je už 12 let!!! Není moc filmů o kterých by se dalo říct to samý. 96%