Gladiátor

87%

Komentáře a recenze 75

karlik4801
1 942 bodů
9
Pro mě nový filmový zážitek s perfektním nápadem. Všechno tu klapalo, jak herci, tak režie a hlavně ta atmosféra. V aréně to jiskřilo a bylo ve mě veliké napětí. Gladiátora bych označil jako jeden z novějších kultovních snímků. Druhá polovina, kde už jsou vidět gladiátoři v plné palbě předčila tu první. Jsem hrozně nadšený jak tady vše funguje, epické souboje, zakomponování tygrů byl taky skvělý nápad, který vypadal stylově.
65David21
65David21
1 829 bodů
10
Jeden z nejlepších filmů, který jsem, kdy viděl. Stopáž mi vůbec nevadila, film plynul krásně a než jsem se nadál, tak snímek skončil.
Gladiátor má naprosto úžasnou choreografii, jež ukáže hned v úvodní dlouhé scéně. Mezery v ději velice dobře vyplňuje skvělý střih. Russell Crowe hraje životní roli a oskar je zcela zasloužený. Samozřejmě musím upozornit na geniálně napsané dialogy/monology a tím myslím především: ,,Jsem Maximus Decimus Meridius. Velitel severní armády. Generál legie Felix. Věrný služebník pravého císaře , Marca Aurelia.. Zavraždil jste mi syna a moji dceru, ale já se pomstím teď, nebo v příštím v životě.´´ Ale hlavně, co chci vyzdvihnout je vizuál a hudba. To je něco skvělého, co Gladiátora dělá úžasným dílem.
Viděno doma na Blu-Rayi. 10/10
P.S. Těším se na/zajímá mě jaký bude příští rok pokračování.
psico
psico
1 671 bodů
9
Římský generál ve službách Marca Aurelia se po jeho smrti stává nevolníkem a je odsouzek ne smrti, té sice unikne ale jeho rodina ne. Stává se z něj otrok, z otroka pak gladiátor a z gladiátora muž, který dokáže to co nikdo před ním ... A ještě splní přání jednomu starému muži.
Duffman97
Duffman97
1 618 bodů
10
Skvělý epický velkofilm.Russell Crowe zde předvádí skvělý výkon.Opravdu boží.
Nevka
Nevka
1 503 bodů
9.5
Ridley Scott překvapil... Ze začátku, když Římané bojovali proti Germánům a Russell Crowe v čele legíí jako generál Maximus rozdával rozkazy centurionům, vojskům a vojákům, připadalo mi to jako průměrný historický film, který měl šanci na tak maximálně tři až slabé čtyři hvězdičky. To se však změnilo s příchodem Commoduse (Joaquin Phoenix). S ním přišly intriky, žárlivost, opovržení a touha po trůnu. Joaquin Phoenix pro svou roli císařského spratka narodil. Od útěku Maxima a jeho zajetí už jsem si však připadal, jako v sedmém nebi a zařadil si Gladiátora mezi nejlepší historické filmy. Scény mimo arénu byly dobře napsané, a já musím říct, že mně osobně se Russell Crowe hodil více na gladiátora, než na generála legií. Pak je tady samostatná kapitola v prostředí arény. Ridley nešetřil s brutalitou, a pojal boje v aréně tak efektně, že jsme si ani nemohli přát více. Závěr nám precizně ukázal, jak je Commodus zvrácený. V závěrečném souboji se nádherně ukázalo jak ho lid, poddaní, a dokonce i pretoriáni "šíleně milují". Tady Scott udělal zásadní krok k pěti hvězdám. Neudělal z konce Happy End, ale zakončil ho tak, jak by každý historický film mohl končit. Já jsem byl s Gladiátorem nadmíru spokojen, a proto uděluji filmu zasloužených pět hvězdiček.
Sáček
1 446 bodů
9.5
"Jsem gladiátor" tomu se vyrovná snad jen: I am Batman. Emoce po celý film stříkají stejně prudce jako krev na bojišti. Atmosféru dokreslují buď testosteron nebo Hans Zimmer. Kdo na konci nebrečí, může jet rovnou hrát poker do Las Vegas. Každopádně snímek, který musíte vidět (jinak se vám přijde Russel pomstít).
hroufie
1 416 bodů
8
Opus magnum Ridleyho Scotta.
Enon
Enon
1 096 bodů
10
Precizně natočený, skvěle odvyprávěný a osobní příběh římského generála, který se stane otrokem a následně gladiátorem, který vzdoruje císaři a touží po pomstě mě naprosto uchvátil. Ridley Scott mi tímto filmem dokázal, že má řemeslo pevně v rukou a ví jak má vypadat dobrý film. 96%
kendzi
kendzi
1 095 bodů
10
Tvorba neskutečného charakteru Russell Crowe zde předvedl to co předvádí ve všech svých filmech. Po všech stránkách výborný film který nemá žádnou chybu jak bojové scény tak scény které se odehrávají průběžně s návazností na děj.
sugi
752 bodů
9.5