Wes Anderson zosnoval Fénické spiknutí. Hvězdný trailer připomíná Grandhotel Budapešť
Fénické spiknutí | CinemArt
Sám se tomu sice brání, ale Wes Anderson je režisérem s možná nejrozpoznatelnějším a konzistentně aplikovaným stylem. Jeho diagonální kompozice, kamerové švenky a hyperrealistická prostředí přivádí k životu specificky formované světy se zvláštními postavami, které prožívají komplexně vyprávěné příběhy plné akce, situačního humoru i neotřelých dialogů.
Hrdinou je tentokrát jeden z nejbohatších evropských byznysmanů, průkopník letectví a současně otřesný pilot Zsa-zsa Korda (Del Toro), jehož po šesté letecké nehodě považují za mrtvého a jenž následně za svého dědice neurčí jednoho z devíti synů, nýbrž jedinou dceru a jeptišku Liesel (Mia Threapleton). Spolu s tím chystá svůj životní projekt nazvaný Fénické spiknutí, který se různé teroristické a byrokratické živly snaží za každou cenu překazit.
Trailer končí rozkošnou scénkou, v níž odhalený atentátník ve výtahu pozře sebevražednou kapsli, což ostatní stoicky pozorují a Liesel nebožtíkovi věnuje rychlou modlitbu. Anderson napsal další hravý scénář spolu s Romanem Coppolou, synem Francise Forda Coppoly, jenž s režisérem spolupracoval už na Darjeeling s ručením omezeným a Až vyjde měsíc. Z vizuálně působivé smrště tradičně moc nepoznáme, o co běží a co postavy motivuje, celkový styl ale ze všeho nejvíc připomene Andersonův nejopěvovanější snímek Grandhotel Budapešť.
Materiál stále není dostatečně komerční, aby větším letním premiérám obstaral větší konkurenci, ale přeci jen slibuje diváčtější zážitek než v případě hůře přijatého Asteroid City. Anderson ovšem podruhé spolupracuje se Scarlett Johansson, která lidi do kina umí přitáhnout, a navrch je konečně i oscarovým tvůrcem díky krátkometrážnímu Podivuhodnému příběhu Henryho Sugara. Kdo se jeho novinky, natáčené z velké části v Německu, už nemůže dočkat?