Komentáře týdne: Nezničitelná Audrey Hepburn. Co ji potkalo před narozením zdravého syna?

Komentáře týdne: Nezničitelná Audrey Hepburn. Co ji potkalo před narozením zdravého syna?
Nezničitelní (1960) | United Artists
Navíc se z vás-komentátorů stávají poměrně zdatní pisatelé, což dokládá řada textů, které by vydaly na solidní článek. A toho si opravdu vážíme. Jednovětý subjektivní názor spíchne leckdo, delší text (kort v době internetové) oplývající zajímavými informacemi a postřehy jednoznačně ceníme. Takže naše redakční výzva zní jasně: "Pište dál. A více." Ale konec řečí, teď už máte slovo vy. Komentáře uvádíme bez jakýchkoliv redakčních úprav.

Captive State (2019) - Každá scéna je po obrazové stránce jako z galerie moderního umění...

Captive State
Captive State | Focus Features
"Chicagská čtvrť téměř deset let po okupaci mimozemšťany a ponurý lidský život na obou stranách barikády. Tedy spolupracovníků s okupanty a disidenty. Námět je vcelku prostý a jednoduchý. Děj podrobně popisuje úsilí několika postav s mimozemskými okupanty spolupracovat a úsilí postav jiných se proti nim vzbouřit. Spíše to evokuje k dramatu slibující vcelku přívětivý sci-fi thriller, ale bezkonkurenční progresivita obrazu a vyprávění celý koncept vtahuje do posloupnosti umění, přesněji řečeno, do artu. Kamery pouze sledují soužití lidí a mimozemšťané striktně zůstávají spíše v představách diváků. I když bystré oko je může spatřit, neboť se v určitých chvílích přeci jen ukáží, ale opravdu jen na kratičkou dobu. Každá scéna je po obrazové stránce jako z galerie moderního umění. K tomu spoustu emocionálních konfliktů, filozofických dialogů a vcelku působivý soundtrack a máme umělecké sci-fi jako vyšité. V rámci žánru svou stylovostí velice těžkopádný snímek, který mnoho diváků bude mít problém správně pojmout. Takovýchto futuristických thrillerů vyprávěných z pohledu síly odporu plánující svrhnout vládu mimozemšťanů, je skutečně jako šafránu. Námět však naopak nic neznámého nepojednává. Avšak přeci jen těžko říct, jestli si tvůrci nevzali moc silné sousto. Vizuální saturace barev může leckoho zmást ve struktuře skriptu dějové linie. Je to zkrátka film, u kterého se musí přemýšlet, jinak je divák naprosto ztracen." martin-mickey-stusak / 80 procent

Tolkien (2019) - Tenhle film není pro fanoušky...

Nicholas Hoult
Nicholas Hoult | Paramount Network
"Mám J. R. R. Tolkiena velmi ráda, ale tenhle film není pro fanoušky. Dokud nezačnete moc přemýšlet, jde o pohodový film. Po shlédnutí si uvědomíte, že se v něm vlastně nic nestalo, u většiny scén pochybujete o pravdivosti a marně hledáte hloubku filmu." kknk2 / 55 procent

Spider-Man: Daleko od domova (2019) - Mysteria bych postavil hned vedle Vultura...

Zendaya
Spider-Man: Daleko od domova | Marvel Studios
"Už od dětství měl Spider-Man v mém srdci místo, kdy jsem sledoval podařený seriál z devadesátých let a občas si koupil i nějaký ten časopis s jeho komiksem. Víceméně až na prvního Amazing Spider-Mana se mi líbily všechny filmy a po Endgame jsem se nemohl dočkat, co si pro nás nový snímek přinese. A že je toho hodně. Čím příběhy o pavoučím muži vždycky vynikaly, jsou lidští padouši, kterého jsme dostali i tentokrát. Mysteria bych postavil hned vedle Vultura, byť nemá tolik ďábelských momentů, ale zase je svůj a působí velmi sympaticky. Jeho iluze jsou navíc velmi podobné tomu, co známe z komiksů a vrcholem všeho pak byl VFX oblek, se kterým se Mysterio promenádoval, jako kdyby tvůrci zapomněli do scén dodělat efekty. Prostě geniální. Samozřejmě jde však o dalšího nepřítele, který má nějaké pojítko na Starka, ale jelikož šlo dosud o jakýsi středobod MCU, tak se to dá nějak odpustit.

Velmi povedený je rozhodně vztah mezi Peterem a MJ, jež skvěle odpovídá středoškolskému prostředí. Jedinou výtku, kterou k němu i přes uvěřitelnost mám, je, že filmy o Spider-Manovi vždycky ukazovaly, že i naprostý ubožák může skončit s někým, kdo je o několik tříd výše, ale v tomhle případě tu máme úplně stejnou, byť dobře zpracovanou ubožačku.

Co mne rozhodně jakožto Čecha potěšilo, bylo zapojení Prahy, která měla důležitější roli, než většina z nás zřejmě čekala. Dobrou zprávou navíc je, že nás nepředstavují jako chudinu, jak nás vidí svět, ale jako kulturní zemi s největší párty na světě. K filmu mám v vlastně už jen dvě výtky a první z nich se týká humoru. U prvního filmu jsem s ním problém neměl, ale v tomhle snímku je chvílemi tolik otřepaný, až je člověku opravdu trapně. Vrcholem trapnosti je pak cesta skrze Alpy, kdy Peter vypadá jako hotový seladon.

Druhou výtku mám pak k potitulkovým scénám. Ty jsou sice vynikající, ale je opravdu nutné cpát největší zvraty a do chvíle, kdy je vlastně po filmu? Trošku to na mě působí, jako kdyby je měli tvůrci napsané, ale pak si uvědomili, že na ně už v příběhu nemají místo. Kdysi potitulkové scény fungovaly jako pomrknutí na příští filmy nebo nám přinesly nějaký ten fórek. Dnes se bez nich bohužel neobejdeme, což podle mě nepůsobí zrovna nejlépe."
Blackhand47XD / 85 procent

Nezničitelní (1960) - Není na škodu podívat se na skvělou Audrey Hepburn...

Audrey Hepburn
Nezničitelní | United Artists
"Tento film byl v televizi uveden pod názvem "Co se nepromíjí" a připadá mi to trefnější. Je to starý film. Ale není na škodu podívat se na skvělou Audrey Hepburn, které jsem tu indiánskou krev málem věřila. A spíš než klasický western je to vlastně psychologické drama. Drsné, ale působí velice realisticky. S výbornou hudbou Dimitri Tiomkina a neméně výbornou kamerou Franze Planera. Vždyť ten film je téměř 60 let starý! Rasová diskriminace není jen otázkou historie a není jen záležitostí Ameriky. Je zajímavé si ji opět osvěžit v tak věrohodném filmu. Mimochodem při jedné scéně Audrey Hepburn spadla z koně a zlomila si páteř. I když se nakonec zcela uzdravila, nehoda měla zřejmě za vinu její následný potrat. Produkce snímku musela být na několik měsíců přerušena a přesto, že herečka snímek nakonec dokončila, bylo to jen s nejvyšší mírou sebezapření, neboť podle mnoha biografických knih již s filmem nechtěla mít nic společného. Audrey Hepburn si následně vzala rok volno, úspěšně otěhotněla a porodila syna Seana Hepburn Ferrela a k hraní se vrátila skvostným comebackem ve Snídani pro Tiffaniho. (Zaujalo mne, že se tam těm Kiowům říkalo zásadně Kajanové!)" Jana Květoňová / 85 procent

Lví král (2019) - Většinu času jsem cítil dost nekomfortně, protože jsem sledoval něco hodně nepřirozeného.

Lví král
Lví král | Walt Disney Studios
"Guse Van Santa jsme kdysi za otrocký remake Psycha tepali, ale Disneymu budeme tleskat. Inu, budiž. Ale i kdybych se smířil s "pouhým" updatem (jedna nápaditější scéna s hovniválem, ač milá, to rozhodně neospravedlní), výsledek zanechává podivnou pachuť. Jde o poměrně zvláštní tvůrčí rozhodnutí udělat vizuálně realistický film, který v dobré třetině záběrů vypadá jako dokument, a doplnit ho o mluvící zvěř a rozjuchané písničky. Působí to jako prazvláštní patvar, který nechce pořádně nakročit ani na jednu stranu. První půle je díky tomu emocionálně vyprázdněná, protože i když herci hodně čarují hlasem, zvířata působí většinou ve výrazivu netečně. Hodně se to zvedne s příchodem Timona a Pumby, kde se konečně autoři trochu uvolní (hlavně v písni In the Jungle, the mighty jungle), ale pak dojde na osudové znovu setkání s Nalou (které tu z nějakého důvodu působí neupřímně uspěchaně) a je v podstatě konec. Ve chvíli, kdy běží Simba domů za vizuální montáže z National Geographic a do toho mu zpívá Beyoncé ve mně něco téměř umřelo. A pak... pak už všechno bylo jedno. Jako technologické demo je nový Lví král jednoznačně fascinující. Ale buď to mělo být více stylizované, aby písně a vůbec dialogy nepůsobily jako pěst na oko, nebo naopak ještě umírněnější. Takhle jsem se většinu času cítil dost nekomfortně, protože jsem sledoval něco hodně nepřirozeného. Úplně stejný pocit mám při pohledu na plastickou Nicole Kidman v Sedmilhářkách, ale tam jde o jeden element, kdežto tady na tom stojí celá podívaná. 50% P.S. Přijde mi trochu nefér, že u režie není uveden i Rob Minkoff, když remake řadu scén z jeho originálu vykrádá doslovně i formou záběrování." Tom Hardy / 50 procent

Slídil (2014) - Nabroušený nůž, co vás bodá do zad.

Jake Gyllenhaal
Slídil | H.C.E.
"Takto přesvědčivý herecký výkon jsem už dlouho neviděl. Jake Gyllenhaal si roli užívá každou vteřinu a jeho chladný pohled, či jeho smích, působí jak nabroušený nůž, co vás bodá do zad. Příběh je dost jednoznačný a žádné komplikace v něm nehledat, což je možná dobře, protože potom už můžete sledovat vynikající herecké výkony. Vizuálně to revoluční není (světla jsou občas až moc jednoduchá), ale co se akčnějších pasáží týče, má to neskutečný drive a preciznost, což nikdy neškodí. Celkově na mě film působil skvělým dojmem, přičemž finále patří k tomu nejlepšímu z celého filmu a má vše, co si správný divák přeje vidět." JosefTomas / 90 procent

Zaujal vás některý z filmů? Našli jste doporučení k dílům, která vás zajímají? Pokud ne, napište komentář na kartu snímku / seriálu z naší databáze. Příště třeba vybereme právě ten váš.
Všechny komentáře najdete přehledně seřazené od nejnovějšího zde. Dejte "palec" těm, které vás zaujaly.