martin-mickey-stusak
Komentáře

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 dalsi posledni
  • 85%
    0
    0
    27. 5. 2022

    A máme tady další boj o prsten moci. Film o minulosti Lotyšů a Litevců, která pro oba národy hodně znamená, neboť se jedná o minulost jejich společnou pro Pobaltí. Ano, svým způsobem v tom je skryta politika, ale nám poměrně dost neznámá, takže se nás se to nijak netýká. Režisér Aigars Grauba prohlásil k filmu toto: “Každý příběh, který podporuje ducha státu a lásku ke svobodě posilující sebevědomí národa, stojí za vyprávění.” A dal do toho všechno. Vznikl filmový příběh připomínající dobu, kdy Litva a Lotyšsko před třemi desetiletími bojovali o znovuzískání nezávislosti. Není to tedy příběh dvou národů, ale jednoho. Příběh ´Prsten pohanů´, což je v překladu také původní název snímku, který český distributor změnil a jako obvykle zcela nerozumně, zná každý Lotyš a hodně si na tom zakládá. Poukazuje na potřebu zbavit se snobského individualismu a naopak pozvednutí uvědomění, že se jen společně dá dokázat něco sjednoceného, jako je vyjádřit svou nespokojenost s vládními rozhodnutími, bojovat za svá práva a podobně. Pro Lotyše a Litevce se tak jedná o vlastenecký film, což nám neznalým o jejich národním osudu uniká. A to je také důvod, proč na snímku tvůrci nešetřili, takže se vlivem toho zákonitě stal nejdražší v Lotyšsku. Ale vyplatilo se jim to. Pro nás koncept příběhu, a to i po výpravné stránce, nemálo připomene seriál ´Vikingové´ (2013-2020). Jednoduchý děj o boji o prsten, který nosí vládce. Nový mladý král prsten vlastnící hájí čest a nezávislost své země a je odhodlaný do toho dát všechno a mladý křesťan snažící se prsten získat ve svém zájmu si zem podvolit a dává do toho také všechno. Takže jedna bitva střídá druhou a to je v podstatě na celém filmu všechno. Tímto jde jen o to, jak to s tím prstenem a osudem země dopadne. Pohani vs. křesťani. Byť se nejedná o Hollywood, zřejmě i vlivem koprodukce s Velkou Británií, se snímek po výpravné stránce jeví okázale a bitevní scény docela i brutálně. Hrdinský duch z toho doslova září a ani po vlastenecké stránce se nic nenechává na pochybách. Pro nás jen obyčejný historický film, jakých je spousty, a tak někde nějakou tu chybičku samozřejmě najdeme. Tak či onak, v zájmu Lotyšska a Litevská klobouk dolů.

  • 50%
    0
    0
    26. 5. 2022
    Iveta (2022)

    ´Zrodila se hvězda´ (2018) ryze po česku v třídílné minisérii, která spíše evokuje k množnému číslu. Ano, motto ´zrodily se hvězdy´ je daleko přesnější. Příběh sice nahlíží na počátky pěvecké kariéry Ivety Bartošové, ale když do děje hodně brzy vstupuje její pěvecký partner Petr Sepeši, už to rázem není jen o ní. Navíc ve druhé a třetí části jakoby bylo právě Petrovi dáno daleko více prostoru. S Ivetou jen kratičká etuda z dětství a potom už v tom jsou oba. Samotný závěr, s o něco starší Ivetou, už je spíše navíc jen jako lákadlo na případné další pokračování. Příběh tedy popisuje Ivetinu kariéru s Petrem Sepešim, což je pochopitelné, ale chtě nechtě, seriál tak prostě není jen o ní. Skutečně se to mělo jmenovat ´Iveta a Petr´ Příběh se veze ve značné jednoduchosti a stále jde ve všem ihned k věci. Nějaké vedlejší motivy navíc by nejen nebyly na škodu, ale hodně by děj povznesli. Ta ohromná přímočarost tomu všemu dost škodí. Dramatičnost pokulhává, zato v emocích se hodně tlačí na pilu, což tomu jako celku také moc nepřidává. Na škodu je také vůle udělat z Patra Sepešiho jen vyloženého sígra, který Ivetu neustále kárá kvůli dokonalosti všeho, zatímco on samotný kazí kde co. Jeho druhá stránka věci, kdy se o Ivetu staral v nejtěžších chvílích, je vynechána. Záměrně, protože se to k jeho charakteru nehodí? To mu spíše ubližuje. A scéna s jeho smrtí, co tomu předcházelo a co se dělo později, vlivem toho jaksi postrádá logiku. Tvůrce lze pochválit za vymanutí se sexuální scény Ivety a Patra. Jasně že tu je, ale jen jako mírný dějový doplněk bez oplzlostí a erotiky, jak je jinak u českých tvůrců zvykem. Minisérie neurazí, ale ani nenadchne. Nostalgická vizuální stránka je dokonalá, emoce tak silné, že může po divácké stránce i zasáhnout, chytlavé písničky mnohé připomenou, ale to je asi tak všechno. Má to až moc přílišnou televiznost. Hodně tomu chybí, ale ke vzpomínce na Ivetu Bartošovou snad postačí.

  • 80%
    0
    0
    23. 5. 2022
    Kontraband (1998)

    Jean-Claude Van Damme a Hark Tsui podruhé ve spojení v oblasti, jan jinak, akčního filmu, tentokrát v rychlejší, zběsilejší, ztřeštěnější a, co si budeme povídat, v nejnelogičtější akci, tedy již plně v hongkongském stylu. Tedy v hongkongsky zábavném a vzrušujícím komediálním špionážním thrilleru. Zábavný a vzrušující samozřejmě je pro fanoušky hongkongských akčních filmů. V Hollywoodu tomuto stylu konečně otevřeli dveře králi akčního filmu, což není nikdo jiný než John Woo, a tak toho využil i právě Hark Tsui. V zábavné lince opět dopomohl Rob Schneider a dá se říct, že do těchto akčních skopičin se hodil daleko více, než o tři roky starším filmu ´Soudce Dredd´ (1995), kde vytvořil komickou figurku vedle Sylvestera Stalloneho. děj je samozřejmě totálně mimo. Tolik nesmyslností a nejpodivnějších etud aby jinak divák pohledal. Jedná-li se samozřejmě o film alá Hollywood. V hongkongské kinematografii je bylo ve své době něco takového doslova tradicí. Nakonec, v devadesátkách jsme si tyto filmu ve videopujčovnách rádi půjčovali. Takže tu máme opět frenetickou akční jízdu jak na horské v celé své bláznivosti. Tsui do každého kopance, skoku či úderu dodal mnoho diváckého vzrušení podpořené typickými detailními záběry, rychlým střihem a stylovými pomalými záběry. Snímek se tak pevně udržuje ve svižném tempu jak v akčních scénách, tak i těch neakčních. Málo se ví, že na choreografii pracoval Sammo Hung, který tímto na Západě v podstatě představil to nejlepší hongkongské kinematografie. Nakonec, filmy jeho a Jackieho Chana mluví samy za sebe. Snímek po celé své stopáži tak nikdy nepolevuje a duo Van Damme a Schneider skutečně funguje. Takže co. Jedná se o filmovou směs zběsilé akce a bláznivé komedie plně v hongkongské stylu cílený jen na fanoušky takových filmů, kteří dokážou vypnout a jen se bavit. Hledat dějovou logiku a smysle kde není ani náznakem skutečně nemá smysl hledat.

  • 90%
    0
    0
    21. 5. 2022
    Najmro (2020)

    Zdislaw Najmrodzki okrádal bohaté ve svůj vlastní prospěch a když byl veřejnou bezpečností chycen, vždy jim utekl. Polská legenda v polském filmu v naprosto úchvatném retrovizuálu. Příběh obyčejného zlodějíčka proslaveného právě hlavně coby notorického útěkáře, však není pojat jako dramaticky napínavý krimifilm, ale jako zábavná retrospektiva připomínající mimo jiné také osmdesátky v celé své kráse. A polští tvůrci za vizuální stránku skutečně uznání zaslouží. Prostředí, móda, speciální filtr vytvářející pobledlé barvy filmového obrazu. Je to film zábavnou formou oslavující zločince, ale když to vezmeme kolem a kolem, tak třeba slovenského Jánošíka také nezavrhujeme. Jak je již mnoho let v módě, i tady se použila romance, avšak nijak přepálená. Jedná se o součást osudu Najmrodzkiho, neboť až láska ho začne nutit svůj život změnit. Dějství je založeno na skutečné postavě, která působila v 70. a 80. letech. Utekl celkem dvacet devětkrát. Je známý i tím, že kromě vykrádání luxusních obchodů kradl také auta patřící v komunistické době k nedostatkovým zbožím. Doba mu v tomto prostě přála. Pokud mezi nedostatkové zboží patřil i toaletní papír, oproti ostatním byl jeho život skutečně v luxusu. Snímek po divácké stránce přinese kromě nostalgické takříc gangsterské zábavy také něco jako pocit zadostiučinění sociálnímu a ekonomickému aspektu komunismu v osmdesátých letech, který ostatně známe i u nás v Česku.

  • 25%
    0
    0
    21. 5. 2022
    Senior Year (2022)

    Další netflixovký snímek propagující LGBT… a novodobý Lebensborn prostřednictvím BLM. A pro doplnění své filmovny sáhl v oblasti teenagerovské komedie ze středoškolského prostředí po naprosto provařeném námětu. Středoškolská rivalita mezi dvěma dívkami z řad roztleskávaček a jejich snaha stát se královnou plesu. Ne, skutečně je to po divácké stránce něco, co tu bylo již nesčíslněkrát. Rebel Wilson ve své nové fantastické figuře sice opět předvedla svůj komediální talent a dá se říct, že tu skutečně řádí jak utržená ze řetězu, ale když je každá následující minuta předvídatelná, jaksi se z toho ten humor zoufale vytrácí. Ve svých dvaačtyřiceti letech hraje středoškolačku, která, vlivem dvacetiletého komatu vlivem úrazu, dodělává zameškanou školu, je po mentální stránce naprosto uvěřitelná. Tenhle film si celý ukradla pro sebe a do diváků takřka kulometnou salvou střílí nejrůznější hlášky, citáty a své ničím neomezující hrátky. Odkazy na devadesátá léta jsou jejím prostřednictvím, kupodivu i přes typické vulgárnosti, zábavná a snad i sympatická. O to víc zamrzí současný LGBT… a BLM kodex. Opravdu je nutné se například dozvědět, že ředitelka školy je ´teplá´? Novodobý Lebensborn už nemá cenu ani připomínat. Černoši prostě chodí s běloškami a hotovo. Jako obvykle takový kodex snižuje laťku dolu. Politická komunistická propaganda z minulého století se ve filmech a seriálech dodnes shazuje zrovna tak.

  • 85%
    0
    0
    20. 5. 2022
    Vem si mě (2022)

    Romantické komedie svým způsobem už někdy od devadesátých let nemají čím překvapit. Vždy je dle dané dějové šablony vytvořeno zcela jednoduché schéma předvídatelného příběhu o náhodném setkání dvou lidí, postupném budování vzájemných sympatií a lásky, aby se nakonec objevil nějaký ten škraloup k odloučení jednoho od druhého, což ve finále vede k největšímu romantickému finále, kdy nejedno romantické oko nevydrží neupustit slzu dojetím. Nejinak je to i v tomto snímku, ve kterém se tentokrát ve svých rolích setkali Jennifer Lopez a Owen Wilson. Oba už sice překročili padesátku, což je v mnohých scénách skutečně hodně vidět, ale jak se ukázalo, ničemu to neubližuje. Spíše to jen více potvrzuje pravidlo, že láska skutečně kvete v každém věku. Oba mají s romantickými komediemi nemalé zkušenosti, takže v těchto rolích jakoby se v podstatě našli. Chemie mezi nimi v mnoha scénách je naprosto uvěřitelná. Jennifer Lopez navíc jakoby hrála samu sebe, takže co se týče hereckého výkonu, takřka neměla co dělat. Owen Wilson už představuje jen typického osamělého otce vychovávající téměř dospívající dceru. Protože je hlavní hrdinka slavná zpěvačka populární hudby, nechybí také scény z jejího vystoupení. Zpěv, taneční kreace a producentské aspekty z pozadí. I když tedy tímto nepřináší nic nového, nic výjimečného ani nic překvapivého, je to film dobře spořádaný ve své jednoduchostí k úžasnému odpočinkovému filmovému zážitku. Ne, tento romantický snímek se vedle ostatních, a to i těch starších, rozhodně neztratí.

  • 50%
    0
    0
    20. 5. 2022

    Co na snímku vynikne jako první je tvůrčí styl. Natáčelo se postaru, tedy tak, aby snímek vypadal, jakoby vznikl v době někdy před šedesáti lety. Hollywoodský svět Howarda Hughese ve dvouhodinové stopáži napěchovaný nejrůznějšími etudami až k prasknutí. Vážně to neměl být původně seriál? Je toho použito tolik, že to vede až ke zmatečnosti. O životopisný film však úplně nejde. Howard Hughes, o kom snímek vypráví, je nám poměrně neznámý, takže o to složitější je pro nás daný příběh. I když jak se to vezme. Už nám ho svou rolí představil Leonardo DiCaprio ve snímku ´Letec´ (2004) a to ze zcela jiné životní etapy. Tento snímek, ve kterém si ho pro změnu zahrál Warren Beatty, tak můžeme brát něco jako příběhový doplněk z jeho starší éry. Howard Hughes. Americký obchodní magnát, investor a filmový režisér, který se nejdříve prosadil jako filmový producent a poté zabředl do leteckého průmyslu. A právě toto odvětví zahrnuje výše zmíněný snímek s DiCapriem. A proto je zaměření tohoto filmového počinu takové, jaké je. Howard Hughes byl známý svým samotářským životem a výstřednostmi, což se dávalo zavinu určité zdravotní indispozici způsobené leteckou havárií. Jako filmový magnát dostál své slávy už ve dvacátých letech produkcí velkorozpočtových snímků, s často na svou dobu, kontroverzními tématy. Příběh sleduje mladou herečku mající to štěstí, že právě s Howardem Hughesem podepsala smlouvu. Romance však vzniká mezi ní a nějakým Frankem, coby Hughesovým zaměstnancem. Tato okolnost porušuje určitá Hughesova pravidla, čímž se dává najevo problematika příběhu, podle kterého byl zvolen i název snímku. Po dějové stránce je toho skutečně tolik, že každá epizodka má krátkého trvání a dohromady toho zase tolik neřeknou. Vyznívá tak z toho podivný mišmaš romance vložené k odkazu Hughesova života, který je kupodivu navíc bez reálných faktů. Technická stylovost snímku odkazující na dobu vyprávěného příběhu je výborná, ale celkový dojem to nezachránilo. Ten divný zvyk do všeho cpát romanci byl tentokrát spíše hodně na škodu.

  • 40%
    0
    0
    19. 5. 2022

    Příběh se odehrává na nové planetě podobné Zemi, kde nejsou žádné ženy a muži slyší myšlenky toho druhého. Takový je dobrodružný dystopický svět odehrávající v roce 2257. Nelze sice poznat, jestli je to letopočet pozemský nebo na této planetě, ale to je vcelku fuk. Ono tady toho je víc, co jaksi nevysvětleno. Námět není nijak originální. Hodně brzy se dozvíme, že nějaké ženy na planetě jsou a že nemají schopnost poslouchat myšlenky jako muži. Dějství je založeno na knižní trilogii autora Patricka Jesse 'Chůze v chaosu' a scénář pro tento snímek vznikl na základě první knihy 'Nůž nikdy nepustí'. Jak knižní předloha, tak i tento snímek, je cílen pro dospívající generaci, pojednávající jednu jasnou myšlenku. V nejjednodušší formě se představuje svět zahlcený informacemi, od kterých nelze uniknout. Být ve skupince lidí a slyšet od všech všechny jejich myšlenky? Ano, nepředstavitelné. Zatím. Neboť žijeme v digitálním světě, ve kterém jsou, svým způsobem, mnohé informace ještě ukryty, aniž bychom si jejich existenci uvědomovali. I tak se v nich už začínáme topit. Informační hluk je prostě naprosto všude. Smartphone má v kapse, vždy a za každých okolností, každý, že? A tak není od věci zavzpomínat na staré dobré pořádky bez digitálních technologií, kdy člověk jen farmařil, aby měl co jíst. V dystopickém světě na nějaké cizí planetě lidstvem kolonizované tedy jednu takovou farmářskou usedlost máme. Ale jo, nějakou moderní technologii tam samozřejmě pro určité potřeby mají, ale jinak vše postaru. A že v této usedlosti žije malá náboženský zaměřená skupinka lidí, je už tak nějak tradičně typické. V podstatě snímek nemá čím překvapit. Jen recykluje události, jaké tu byli již nesčíslněkrát. Jen jakýsi digitální opar kolem hlavy hlavního hrdiny vyobrazujíc výjev jeho myšlenek by se jakž takž dalo považovat za novinku. Plejáda hereckých hvězd slibuje podívanou, ale to snad jen vlivem jejich přítomnosti. Příběh opravdu není nijak složitý a dal by se zmáčknout i do epizodní stopáže seriálu. Největší problematikou je, že daná moralizační myšlenka se jaksi vytrácí. Svést by se to dalo právě na ono dystopické prostředí, které svým charakterem nepřináší nic neojedinělého, tudíž nevyčnívá a spíše nudí. Dospívající diváky neznající starší snímky z tohoto prostředí by to však oslovit mohlo. Akční sekvence nějaké jsou, ale neoslní. A co se týče postav. No nic. Dospělí diváci budou určitě skřípat zuby, neboť chybí kromě silného příběhu pořádná atmosféra, napětí, dramatizace, akčnost a tak dále. Vlivem diváckého cílení lze pochopit tu jednoduchost, ale přeci jen je to až moc. Dodatečné překážky zřejmě snímek více pozvedly, ale i tak to k diváckému zaujetí moc nepomohlo.

  • 65%
    0
    0
    19. 5. 2022

    Volné pokračování nízkorozpočtového australského sci-fi ´Occupation´ (2018) s neuvěřitelným rozpočtem pouhých šest milionů dolarů, se již zabývá vzniklou válkou na Zemi právě po oné okupaci. Stále se jedná o nízkorozpočtový film, byť náklady již dosáhly na 25 milionů dolarů. Takže dějově po mimozemské okupaci uběhlo několik málo let. Lidstvo se s nějakými přátelskými mimozemšťany skamarádilo a společně vyrazilo do boje proti těm špatným. Motiv připomíná klasiku ´Lebkouni´ (1988), byť jen v tom spojenectví, či tímto filmem inspirovaný ´Bright´ (2017). Jinak to stejně jako předchozí film vyvolává podobnost se snímky ´Den nezávislosti´ (1996) a ´District 9´ (2009). V podstatě se jedná o obyčejné válečné sci-fi, takže bitvy a souboje jsou v centru dění, které jsou propojeny dlouhými nezajímavými dialogy se snahou navodit dramatičnost. Lokace, výprava a vizuální efekty však vzhledem k výše zmiňovanému nízkému rozpočtu nejsou zase až tak špatné, jak by se mohlo očekávat. Naopak. Mít to rozpočet blockbusteru, vypadalo by to už hodně dokonale. Samozřejmě také s daleko lepším scénářem. Snímek je vyroben stejně jako předchozí, takže opět nepatří mezi ty lepší, ale není zase až tak hrozný, aby nepostačil jen tak pro bezmyšlenkovité filmové odreagování a jednoduchou filmovou zábavu.

  • 35%
    0
    0
    19. 5. 2022

    Akční komiksové drama bohužel selhávající už na samém začátku. Ano, skutečně se jedná o komiksový film, neboť byl natočen na základě obsáhlého komiksu 'The Last Days of American Crime', který u nás bohužel nevyšel. Snad to komiksovému vydavatelství Crew či BB art napadne. Příběh nahlíží do nedaleké budoucnosti, ve které vláda USA plánuje aktivovat nějaký signál pod názvem ´Americká mírová iniciativa´, mající zastavit veškeré kriminální chování. Takže ve své podstatě podobná myšlenka, jaká byla už ve snímku 'Minority Report' (2002), jen s krapet jinou metodou. A jiný koncept má i příběh, neboť tady se vlastně jedná o další příběh velké loupeže, která se má odehrát dříve, než se onen signál spustí. Ale protože do toho všeho byla vtlačena vehementní kritika současné vlády, jako celek se z toho stal naprostý dějový mišmaš postrádající alespoň nějaký smysl. Čert aby se v tom vyznal. Naprostý ideologický chaos v prezentaci dystopických Spojených států s přísnými hranicemi utápěné v takových neopolitických katastrofách mezi gangstery, že se leckdo snaží z tohoto marasmu zoufale uniknout. Komiks je skutečně obsáhlý a tak byla zřejmě snaha natočit také obsáhlý film. Jenomže když není přirozeně obsáhlý scénář, o nějaké obsáhlosti tak nemůže být řeč. Snímek má sice dva a půl hodinovou stopáž, jenomže plnou zbytečně předlouhých scén vyvolávající dojem o naprosto zbytečném umělém natahování. Dějový vývoj často ztrácí rytmus, čímž se utápí ve snaze něco navnadit. Sex, drogy, násilí. Na správný gangsterský film, ozvláštněný zmíněnou loupeží, vše patřičné, ale v rámci kinematografie jaksi v nepovedeném balení. Netflix ve zběsilém tempu chrlí svým předplatitelům nejrůznější filmy a seriál v tak zběsilém tempu, že je to až na úkor kvality. Chtělo by to už skutečně zabrzdit a lépe nad tvorbou přemýšlet. https://m.media-amazon.com/images/I/51d-YexCahL.jpg

  • 90%
    0
    0
    18. 5. 2022

    Poměrně dobře scenáristicky napsaný akční thriller, ve kterém všechno souvisí se vším, čímž si nikdo nikdy není ničím jist. Máme tu policejní skupinu ve snaze dopadnou zločince metodami úmyslně překračující zákon, jinak by nebylo možné svoji snahu dotáhnout do konce. Nemilosrdná spravedlnost v objektivním podání, i když ne zrovna originálním. Snaha tuto policejní jednotku zdiskreditovat určitým člověkem nakonec vede zcela jinam, neboť postupně přichází k poznání skutečného stavu věci. Pevný příběh, akce střídající akci, s nikým a ničím žádné slitování a na asijský film samozřejmě neúměrná brutalita. Ano, asijský film v celé své kráse. Zajímavostí je, že byť se jedná o snímek jihokorejský, příběh se odehrává v Číně. To nebývá zrovna obvyklé. V původním znění se střídá korejština, čínština a japonština a vcelku to vlivem daného příběhu atmosféře i hodně prospívá. Koncept příběhu si také krásně pohrává s divákem, neboť ten si hodně dlouho není jist, fandí-li té správné straně. Předvídatelnost vývoje děje však ale panuje, čímž se kapánek sráží filmová zábavnost, ale i tak se dá snímek užít. Tady se nic neponechává náhodě a naopak ráznost je motorem všeho dění. Typické asijské rvačky v akčních scénách obsaženy jsou, ale ne v takové ráznosti, jak by se mohlo očekávat. Není to film o bojovém umění, takže z tohoto hlediska nejsou obsaženy excelentní bojové zápasy. Snímek svá specifika ale má, takže akčně pojatý filmový zážitek přivést dokáže.

  • 20%
    0
    0
    18. 5. 2022

    Filmové peklo ve vzpomínkovém režimu na dobu nostalgickou v rámci počátků videoher. Tady opravdu přijal roli akční bijec Scott Adkins? Tak to také musí být ze zoufalství vděčný za každou roli bez ohledu na bizarnost. Film začne zajímavě. Něco jako vesmírné plavidlo havaruje na nějaké planetě a hned se zjistí, že se jedná o mezigalaktické vězení nejhrubšího zrna. Následuje pubertální hráčka videoher, kterak se dostane přímo do hry. A začnou se dít věci. Už při prvních dialogů a křečovitě pojatých scén oslňující neonem však každému dojde, že tu není něco v pořádku. Jde o dohrátí akční sci-fi retro 16bitové videohry, jehož filmové zpracování patří mezi absolutní brak. Jestli někdo pochopí, o co v jednotlivých scénách jde, to už potom musí pochopit naprosto všechno. Co se týče výpravy, křečovitosti, laciných dialogů, primitivních akčních scén a vůbec celkových přetvářek, jakoby to nabývalo dojmu, že má produkci na svědomí studio Disney pro svůj vlastní televizní kanál a nyní i stream, ale není tomu tak. Patří sem i jedno důležité divácké upozornění. Komu vadila neonová světla už ve filmu ´Batman a Robin´ (1997), tenhle snímek nechť raději vynechá a nebo si nasadí sluneční brýle. Tentokrát jsou neonová světla skutečně oslňující. A aby té bizarnosti nebylo málo, na samém konci nechybí ani rasový kodex druhého Lebensbornu a hned dvakrát. Mezi dospělými běloch - černoška a mezi mladými černoch - běloška. I nás vládní projekt pod názvem Hate Free propaguje krásné dětské mulatky, tak proč by se to do nás propagandisticky necpalo vždy a všude, že?

  • 50%
    0
    0
    17. 5. 2022
    The 355 (2021)

    Ženský špionážní thriller tradičně o špionkách snažící se zachránit svět. Jsou tři, takže jakoby to v podstatě kopírovalo snímek ´Charlieho andílci´ (2000). Ale vlivem přítomnosti čtvrté ženy, která agentkou není, to také zároveň připomene motiv románu Alexandra Dumase staršího ´Tři mušketýři´. Ta čtvrtá je psycholožka, či co, a tak vlastně mezi agentkami působí podobně, jako D´Artagnan mezi mušketýry. A aby jich nebylo málo, později se k nim přidá ještě pátá. Je to však jen hloupá čirá zábava patřičně poupravena do sounáležitosti genderové vyváženosti se vším, co k tomu patří. Rasová vyváženost samozřejmě také nechybí. Nejen že jsou zastoupeny všechny tři, ale tradičně je tu i dvoubarevné partnerství či manželství. Tentokrát je neobvyklá změna, neboť nyní má černoška bělocha. Každopádně kodex druhého Lebensbornu je tak zachován. Takže tu máme nebojácné, do všeho se vrhající, ženy agentky s nechybějícím a doslova do očí bijícím sexismem. Intriky nestojí za řeč, ale nejdůležitější je fakt, že mužští padouši blbě střílí a byť jsou o hlavu větší a fyzicky zdatnější, agentky jim bez problému, jak se jednoduše říká, nakopou prdel. Spousta kýče nejen v akčních scénách, ale jen tak v rámci filmové zábavy to stačí. Že jo předvídatelné? No jo, je. Ale divačky to zajímá? Snímek Netflixu, který tímto známým motivem opět jen zaplnil svou knihovnu.

  • 80%
    0
    0
    14. 5. 2022

    Snímek v podstatně používá námět snímku 'Minority Report' (2002), jen s patřičným rozdílem. Nejde o vizi budoucnosti, ale o minulost. Tedy, jak prozrazuje název snímku, o vzpomínky. Metoda je jinak po technické stránce svým způsobem totožná. Takže nasadit klapky na hlavu, které jsou napojené na počítač s hologramem, ponořit se do vody ve vaně, uvalit se do bezvědomí a nechat zbytek na vyhodnocení přístrojem. Zatímco v 'Minority Report' (2002) nějaký kapitán John Anderson vedl detektivní práci vlivem vizí budoucnosti, které projevují vědmy, tady pro změnu soukromý detektiv Nick Banister provádí detektivní práci na základě vzpomínek svých klientů. Směska tří žánrů, tedy sci-fi, thrilleru a romance, nemá sice nijak neznámý děj, ale jako celek po vizuální stránce vypadá poměrně dobře. Výpravná stránka vyobrazuje budoucnost změněnou vlivem klimatických změn a s technickým vývojem. Ale to je jen vizuální stránka zcela obyčejného detektivního příběhu, ve kterém se na zjištění vzpomínek místo klasické hypnózy používá výkonná technologie. Dalo by se říct, že v onom klasickém stylu námět pro film noir. Detektiv, femme fatale a složitý případ. Z každý žánr má ve vývoji děje své pevné místo a navzájem se krásně doplňují. Obyčejné sci-fi drama říznuté nějakou tou milostnou scénou a emocemi, doplněné pevnými akčními scénami v asijském stylu. A funguje to. Dalo by se i říct, že by se do jádra věci mohlo přidat více filozofie, ale to už by mířilo také do artu, což by asi mohlo být ve výsledku zbytečně až moc. Nakonec, mnohé dialogy svou myšlenkovou hloubku mají a tak to svým způsobem postačuje. Bez kýče se to samozřejmě jako obvykle také neobešlo a tak tu je ve vývoji děje například několik situaci, které působí dosti vynuceně, aby se vůbec něco dělo a posunulo se dál. Ale to lze lehce přehlédnout. Stačí se nechat unášet příběhem, u kterého není potřeba složitě přemýšlet. Jako celek snímek potenciál má a dá se podívat z té stránce příjemně užít.

  • 40%
    0
    0
    13. 5. 2022

    Detektivní snímek, na základě stejnojmenného knižního románu literární autorky Nory Roberts, z prostředí praktik BDSM, svým konceptem silně připomínající i u nás známý televizní seriál ´To je vražda, napsala´ (1984-96), od kterého vzniklo i několik celovečerních filmů. V tomto to není u Netflixu překvapení, neboť na námětové kopírování jiných filmů či seriálů je poslední dobou zaměřen. Příběh o spisovatelce detektivních románů s tristním soukromým životem snažící se vypátrat vraha své sestry. To je to, oč tu běží. Použitý je i známý motiv o tom, že byť si myslíme, jak dobře známe své sourozence či členy rodiny, ve skutečnosti o nich nevíme vůbec nic. Snímek je cílen spíše na ženské diváky mající určitý odstup od drsné akce a přílišné depresivní atmosféry. Téma je sice slibné pro temnější stránku věci, ale vše je vedeno spíše v lehčím tónu. Nějaké ty intriky hýbající dějem, napětí a emoce tady prostě mužská divácká populace nenajde. Snímek by tedy ženské diváky oslovit mohl. Ty mužské ani omylem, neboť pro ně je to nudný a naprosto nezáživný počin. No, ale Netflix má alespoň plnější nabídkovou knihovnu.

  • 60%
    0
    0
    12. 5. 2022

    Přišlo to v tu nejnevhodnější dobu. Rodinné dluhy rostou a do toho je bez možnosti důchodu a zdravotního pojištění propuštěn, kvůli zranění z misí, z armády. Být patriotem ve službách armády je v USA zřejmě ještě stále jen cesta k chudobě. A tak kývne na dobře placenou nabídku, ale to by nebylo, aby v tom nebylo jedno veliké ale. Akční drama ´Dodavatel´, má hodně podobný dějový motiv s konkurenčním akčním filmem ´Ambulance´ (2022), jen je hodně skromnější a v rámci charakterů daleko lidštější. Je to příběh o člověku, coby bývalém vojákovi, který není přepáleně všehoschopným supervojákem, jak to obvykle bývá. Jedná se o obyčejného zranitelného člověka jako každý jiný, v čemž je právě ta lidštější stránka podstaty. Čest a přátelství je motorem jeho konaní, aby nakonec narazil na tvrdou zeď zrady. Jasně, takových filmů už je požehnaně a je to vlivem předvídavosti dějového vývoje docela znát. Akce vypadá dobře, ale není ji zase tolik, aby akční fanoušek zaplesal. Daleko více se klade důraz na dramatizaci, která však atmosféru spíše tlačí dolů. Ono vůbec konverzační etudy na samém počátku v budování dějové podstaty věci mají tendenci vyvolat dojem nudnosti. Ale dá se to překonat a plně pojmout nastupující misi. Těžko však posoudit vsunutí konspirační teorie. Rázem to zase dostává zcela jiný nádech v obrazotvornosti všech daných skutků. Prvky tajemna jsou sice povzbudivá, ale na druhou stranu, jakoby to ztrácelo na důležitosti. Dějová linka o zradě a pomstě. Nic víc, nic míň. Snímek ničím nevyčnívající, což znamená, že spíše velmi rychle zapadne.

  • 55%
    0
    0
    8. 5. 2022

    Již název snímku prozrazuje, co je v tomto příběhu motorem. A tento motor už byl zpracován v tolika variacích, že opět dochází k tomu, že se po námětové stránce nejedná o žádné překvapení. Ano, ti přátelé z dovolené jsou naprostí šílenci, kteří hlavní postavy příběhu v jejich životě zcela ovlivní. Jako příklad lze uvést třeba snímek ´A co Bob?´ (1991) nebo ´Ta druhá´ (2020), kde je v této pozici pro změnu žena. Takže tentokrát tu máme již partnerskou dvojici, a to obou pohlaví, na dovolené, kde dojde ke střetnutí s partnerskou dvojicí jinou, taktéž obou pohlaví, jen rasově odlišných, kteří si plně, až přepáleně, užívají života. No jasně, potkat takové šílence na dovolené je radost. A tak je čeká spousta letního dobrodružství, zmatků, nedorozumění a podivností, které jsou po divácké stránce snad ještě stále zárukou dobré zábavy. kazí to prostě naprosto předvídatelný děj, čímž vzniklé vtípky bohužel zanikají. John Cena se snaží charakter šílence pojmout podobně, jako Jim Carrey ve snímku ´The Cable Guy´ (1996), a dá se říct, že se mu to snad i daří. Kdo je pro porovnání křečovitější? Lil Rel Howery svou roli pojal v podstatě stejně, jak by to zahrál Martin Lawrence, či Eddie Murphy. Scénář bohužel jen shromažďuje nápady z různých předešlých filmů, což do vínku popularity moc nepřidává. Samozřejmě také nesměl být opomenut kodex BLM a LGBT… . Tentokrát lesbická scéna bělošky s černoškou. Něco takového zkrátka musí být vždy, všude a za každých okolností. Takže celý tento filmový počin působí jen jako doplnění filmové knihovny streamovacích služeb.

  • 60%
    0
    0
    8. 5. 2022

    Snímek poskládaný ze tří satirických povídek literárního autora Petera Karvaša, který svou sbírku povídek vydal v knize pod společným názvem ´Čert nespí´. od čehož je také název snímku. Karvaš se svými povídky kriticky strefoval do nejrůznějších buržoazních přežitků a to jak ve veřejném, tak v tom soukromém životě. Pokaždé se zaměřil na určitou vzniklou problematiku, kterou bylo potřeba politicky vyřešit, a vždy to pojal právě oním satiristickým důvtipem. Stejně jsou stavěny i povídky zfilmované, které jako celek pro jednoznačný povídkový film propojuje filmová schvalovací komise, která výsledné zfilmované povídky shlédne, okomentuje a pojme s patřičnými výhradami a návrhy změn. Takže vše má svou jednotnou šablonu a to v zájmu patřičností vládnoucí strany své doby. Humor především konverzační a vždy cílen k politickým nepatřičnostem. Obhajoba práva na soukromý smutek, kritika propagandistických lží zveřejňovaných v novinách a kritika alkoholismu na pracovišti. Ono, když se na to podíváme s odstupem doby vzniku a režimu, v podstatě se na těch povídkách v jádru věci na dnešní dobu zase až tak moc nezměnilo. V charakteru postav, ze kterých se dělá legrace, by se i dnes mohl leckdo poznat. Jasně, povídky jsou vytvořeny v rámci podpory dobové politické situace, ale to nic nemění na stavu věci. Skutečně to stačí jen mírně upravit v zohlednění na dnešní dobu a hotovo. Společensko-politická satira z 50. let především ukazující, že se na koncepci satiry po léta nic nezměnilo.

  • 80%
    0
    0
    7. 5. 2022

    "Prosím vás, zeti, dejte mu ji. Dejte mu ji, ať už je jednou v rodině pokoj. Nebo si ten člověk počká ještě na jednu generaci." Dobře promyšlená úsměvná romantická komedie odehrávající se po tři generace jedné rodiny. Příběh by se tak dal rozdělit na tři dějové etudy, tedy právě z období každé generace, které mají jedno společné. Tím je nějaký Stáňa Jarský. Vlivem daných okolností v každé generaci žádá o něčí ruku. Na 40. léta skutečně příběh jen lehce úsměvný, ale vyobrazený v plné perspektivě. Dobrá nálada a neustále úsměvy všech protagonistů jsou typické aspekty na filmovou tvorbu své doby, takže v tomto směru je potřeba se na snímek dívat okem shovívavým. Atmosféra je nedramatická, avšak v jádru věci hodně povzbudivá. On ten příběh původního autora, pro divadelní inscenaci, Jana Patrného je postaven tak dobře, že je skutečně divák zvědav, kam až to zajde. Závěrečná věta z úst herečky Zity Kabátové tak vyznívá jako nejlepší tečka, která pobaví nejvíce a při odchodu z kina se museli diváci smát ještě hodně dlouho.

  • 90%
    0
    0
    6. 5. 2022

    Jedná se snad o jediný český snímek, kde se pije po celou stopáž takřka nonstop. Tedy kde jsou všichni neustále, jak se jednoduše říká, společensky unavení, a kde vystupují všechny sociální vrstvy. A právě v tom je jádro moralizačního aspektu celého snímku. Ono totiž po dějové stránce dohromady není zase až tak moc o co stát. Každý má svou životní pouť a hlavně v rámci pracující třídy nějaké své zaměstnání, ale v rámci závislosti na alkoholu mají všichni obdobný konec. Centrum všeho dění je tak především hospoda U Kroců, kde se všichni scházejí a prostě - pijí. Domácí odezva samozřejmě nechybí. Hlavní postavu výborně ztvárnil Zdeněk Štěpánek, ale ani ostatní za ním nezaostávají. Nejvíce vyniká František Smolík, který je svou rolí spíše nenápadný, ale v jeho pojetí příznaku ´delirium tremens´ je vrcholným hereckým koncertem a zároveň i vrcholem všech obsažených scén. Snímek se honosí plejádou hereckého ansámblu staré i nové generace a to jak v předních rolích, tak i v těch vedlejších, u kterých, pokud není divák pozorný, může se stát, že si určitých tváří nevšimne. Režisér Martin Frič dal každému určitý prostor a nedá se říct, že by byl někdo na svém místě zbytečně. Ano, je nám tímto skutečně názorně ukázáno, že jestli je člověk z chudé, střední či bohaté třídy, v alkoholovém opojení je to zcela jedno. Alkoholový démon dostane všechny. A kdo neví, proč se někomu říká, že pije jako duha, tady má plné vysvětlení.

  • 80%
    0
    0
    6. 5. 2022

    Povídky Jacka Londona mají ohromný romanticko-dobrodružný přínos pro čtenáře pro představu, jak to v dobách, tzv. zlaté horečky vypadalo. Případný moralizační aspekt je už jen přínosem hlavně v paradoxech osudů daných postav. Příkladem byla již krátkometrážní povídková trilogie z počátku sedmdesátých let ´Kaňon samé zlato´(1970), ´Claim na Hluchém potoku´ (1971) a ´Poslední výstřel Davida Sandela´ (1971) ukazující, co se také může stát v touze po zlatě. Režisér Zdenek Sirový se scénáristou Jiřím Křížanem se do westernové tvorby na konci let osmdesátých vrátili a natočili již snímek celovečerní, ve kterém je středem pozornosti dospívající chlapec. Tak, jako u předchozích povídek, se vsadilo na jednoduchost a minimalizaci a opět se to na české poměry překvapivě povedlo. Příběh byl sepsán na základě dvou povídek, což je znát,, takže jakoby byl rozdělen na dvě poloviny. První o hazardní hře za účelem vyhrát svobodu chlapce zneužívaného na těžké práce a druhá o honbě za pokladem mající být ukrytý v malé truhle. Snímek může připadat poněkud nudnější, ale na české poměry a možnosti režisérovi Zdenkovi Sirovému opět povedl filmový majstrštyk, na který už nikdo nenaváže. Stejně jako předchozí povídky, ani tento, na českou kinematografii, neobvyklý filmový počin dnes v ničem neskomírá.

  • 80%
    0
    0
    6. 5. 2022

    Povídky Jacka Londona mají ohromný romanticko-dobrodružný přínos pro čtenáře pro představu, jak to v dobách, tzv. zlaté horečky vypadalo. Případný moralizační aspekt je už jen přínosem hlavně v paradoxech osudů daných postav. Příkladem je i tato povídka, která je součástí povídkové krátkometrážní filmové trilogie, ukazující, co se také může stát v touze po zlatě. Režisér Zdenek Sirový se scénáristou Jiřím Křížanem se do westernové, byť pouze povídkové, filmové oblasti pustili s plnou vervou a dá se říci, že zlatokopecká atmosféra dané doby a vyobrazené prostředí se jim podařilo na české a slovenské poměry podchytit dobře. Vsadili na jednoduchost a minimalizaci a stačilo to. Ani dnes povídka v ničem neskomírá. Dnes už se něco takového raději netočí, neb by se ukázalo, jak hodně má dnes již tato klasika navrch.

  • 80%
    0
    0
    6. 5. 2022

    Povídky Jacka Londona mají ohromný romanticko-dobrodružný přínos pro čtenáře pro představu, jak to v dobách, tzv. zlaté horečky vypadalo. Případný moralizační aspekt je už jen přínosem hlavně v paradoxech osudů daných postav. Příkladem je i tato povídka, která je součástí povídkové krátkometrážní filmové trilogie, ukazující, co se také může stát v touze po zlatě. Režisér Zdenek Sirový se scénáristou Jiřím Křížanem se do westernové, byť pouze povídkové, filmové oblasti pustili s plnou vervou a dá se říci, že zlatokopecká atmosféra dané doby a vyobrazené prostředí se jim podařilo na české a slovenské poměry podchytit dobře. Vsadili na jednoduchost a minimalizaci a stačilo to. Ani dnes povídka v ničem neskomírá. Dnes už se něco takového raději netočí, neb by se ukázalo, jak hodně má dnes již tato klasika navrch.

  • 80%
    0
    0
    6. 5. 2022

    Povídky Jacka Londona mají ohromný romanticko-dobrodružný přínos pro čtenáře pro představu, jak to v dobách, tzv. zlaté horečky vypadalo. Případný moralizační aspekt je už jen přínosem hlavně v paradoxech osudů daných postav. Příkladem je i tato povídka, která je součástí povídkové krátkometrážní filmové trilogie, ukazující, co se také může stát v touze po zlatě. Režisér Zdenek Sirový se scénáristou Jiřím Křížanem se do westernové, byť pouze povídkové, filmové oblasti pustili s plnou vervou a dá se říci, že zlatokopecká atmosféra dané doby a vyobrazené prostředí se jim podařilo na české a slovenské poměry podchytit dobře. Vsadili na jednoduchost a minimalizaci a stačilo to. Ani dnes povídka v ničem neskomírá. Dnes už se něco takového raději netočí, neb by se ukázalo, jak hodně má dnes již tato klasika navrch.

  • 40%
    0
    0
    5. 5. 2022

    Příběh o zločinu, vině a trestu. Tak je uveden literární počin Miloslava Nohejla, který byl použit pro tento snímek, pojednávající o nadřazenosti nad nadržeností, především v rámci ponižování, v pohraničí těsně před válkou. Sociální průzkum jednotlivce, kterého srazí na kolena vlastní charakter po srážce se změnou doby v rámci politické situace. Snímek snažící se o drama však nesměle drhne vlivem přílišné divadelní atmosféře, navíc ozvláštněné tzv. snovou kamerou. V podstatě se jedná o krapet výpravnější inscenaci hodící se leda tak pro televizi. Takže příběh o tom, jak lidskou namyšlenost srazí na kolena nástup německého nacismu. Nic víc, nic míň. Snímek pozapomenutý a v tomto případě vlastně ani není divu. Jediné, co by mohlo zaujmout, je na český film neobvykle přítomen nemalý počet slovenských herců.

  • 90%
    0
    0
    3. 5. 2022

    Natočeno dle stejnojmenné literární předlohy Vladimíra Párala a jak se běžně uvádí, vyobrazuje typické životní sterotypy, ze který se jednotlivé postavy příběhu snaží vymanit. Neojedinělé životní etudy ve svých perspektivách tak, jak prostě jsou. Osudové náhody souběžně vedou k paradoxům, čímž se také ukazuje, jak všechno souvisí se vším. Začínající Daniela Kolářová vyobrazuje dívčí naivitu impozantně, Pavel Landovský, svým způsobem, nekňubu tak, jak hrál vždy, takže jeho výkon nijak nepřekvapí a Josef Somr snažící se znuděný charakter nějak oživit prostě už jen hrál. Pozice opilce mu však na dlouhou dobu zůstala. Alkoholika i později ztvárňoval nesčíslněkrát. Doba nelítostné komunistické atmosféry moc v jádru při dnešním pohledu už moc znatelná není, ale je vyjádřena v plné parádě. Životní etudy a snahy o vymnutí se z nudného stereotypu je však kupodivu nadčasový. Vladimír Páral to podchytil dobře a režisér Hynek Bočan jeho vizi obrazně zhmotnil jak nejlépe uměl. Některé noirové pasáže tomu dávají navíc až umělecký dojem. Ale jo, snímek může připadat vcelku nudně, ale jde o myšlenku, kterou je potřeba správně uchopit. Po divácké stránce se nejedná zrovna o jednoduchý film, ale taková už Páralova literární tvorba byla. Jeho ´partnerský vzorec´ v chování postav ve své absurditě je reálnější, než by si kdo myslel.

  • 90%
    0
    0
    2. 5. 2022

    Prázdninový příběh dospívající dívky Katky žijící s rodiči na hradě, kteří tam dělají správce, se všemi svými typickými dívčími rošťárnami, natočený na základě literární předlohy Stanislava Rudolfa. Snímek přirozeně spíše osloví dívky a některé by se v charakteru Katky mohli i poznat. Příběh je o lásce, ale jestli jde o první, nijak řečeno není. Každopádně se poukazuje na situaci, čeho je taková dívka schopná, když vyhlídnutý chlapec neopětuje její city. Stále veselá nálada a přirozenost svého věku dává všemu tu správnou atmosféru. Každá postava vyvolává určité sympatie a snad by jim ten život na hradě i nejeden záviděl. Snímek z počátku 80 let a jakoby nestárnul. Tvůrčí zvláštností je, že většina herců je nadabována hlasy jinými, taktéž známými, herci. Když František Husák promluví hlasem Zdeňka Řehoře, Pavel kříž hlasem Romana Skamene, nebo Jiří Růžička hlasem Jiřího Lábuse, určitě se nad tím každý pozastaví. Umělecký dojem? Těžko říct, co tím režisér Josef Pinkava sledoval. Třeba Jan Hartl má hlas svůj. Každopádně se jedná o stále výborný jednoduchý ničím nerušený dívčí, svým způsobem, romantický příběh, který jako letní oddychovka stále funguje.

  • 65%
    0
    0
    2. 5. 2022

    ´Humoristický obraz individuálního boje s blbostí, ztělesněnou vybranými představiteli důstojnického sboru čs. armády v 50. letech.´

    Tak zní motto k literární předloze tohoto filmu autora Josefa Škvoreckého a protože bylo politicky těsně po převratu, tudíž nehrozil zákaz a stíhání za zesměšňování československé lidové armády, tvůrci vše náležitě vzali pěkně od podlahy. Nezapomenutelný kliďas vojín Smiřický, cholerický major Borovička či takřka klaunský nadporučík Růžička. Co postava, to charakter a tak vznikla plejáda humorných scének, z nichž některé by sice potřebovali ještě krapet doladit, ale to na výpovědi o absurditě doby nic nemění. O nějaké plynulosti vývoje děje nelze ani pomýšlet. Zajímavostí je, že Vítězslav Jandák si vojenského důstojníka, v podstatě stejného charakteru, zopakoval, neboť rok před tím si takovou postavu zahrál u jednotky tzv. černých baronů ve snímku ´Tichá bolest´ (1990). Všudypřítomná situační komika sice dost zlehčuje danou stalinisticky temnou dobu 50. let, ale postoj vojáků základní služby a důstojníků ukazuje adekvátně. Dnes se tomu smějeme, ale zažít by to nechtěl nikdo. Film si nese prvenství v rámci soukromého filmu po politickém převratu a nová tvůrčí volnost je na výsledku dost znát. Neočekávaná vulgárnost a odvážná nahota asi šokovala nejvíce. Ale po normalizační době se jednalo o něco nového, takže po uvedení kina nepřekvapujíc praskala ve švech. A i nyní se ke snímku rádi vracíme, neb dělat se z oné doby legraci ještě dlouho neomrzí.

  • 80%
    0
    0
    1. 5. 2022

    Svým způsobem moralizační snímek o šikaně mezi studenty, který bohužel vlivem politické doby zapadl a stal se naprosto neznámý. A je to škoda, neb nejen že se jedná o věrnou výpověď doby, kdy ještě studenti jezdívali brigádně pomoct zemědělskému družstvu, kde si samozřejmě také dle své aktivity něco přivydělali, ale právě námětem ohledně šikany má co říct i v době dnešní. Takovéto studentské brigády již dávno zmizely, ale šikana rozhodně ne. Starší žáci vs. ti mladší. Frajeřinky, machrovinky, nadřazenost a potom zoufalství. Chování mladé učitelky je chtě nechtě taktéž věrné, neb pokud se o šikaně dozví, v takové situaci má svázané ruce to řešit víc, než si kdo mysli. A studenti to ví, proto je vývoj událostí takový, jaký je. Paradoxní může připadat samotný závěr, ale takto to prostě bylo, stále je a bude. Řešit se to zdráhají snad všude a obzvlášť za socialismu, ale to už je jiná problematika. letní atmosféra a život studenty z filmu doslova dýchá, což je zapříčiněno také netlačením na pilu v dramatizaci. Vše vyznívá tak, jak se co vyvine, i když pravda, něco je viditelně vyumělkované. tento marast se ale dá přehlédnout.

  • 55%
    0
    0
    1. 5. 2022

    Po žánrové stránce poněkud míchanice, čímž má příběh tendenci se rozpadat, ale snaží se stůj co stůj udržet. Z počátku se děj line kolem tří chlapíků snažící se vypudit novou mladou lékařku a dají si k tomu mušketýrskou přísahu, což vede především ke komediálnosti. Když se lékařka vlivem toho dostane do dluhů, koncept děje se mění v drama, aby se to nakonec přelilo do romance se skladatelem hudby, pochopitelně se šťastným koncem. Během vyprávění také kupodivu v rámci dialogů zazní těžkosti doby a vyrovnání se s nimi. Takže občas nějaká ta moralizační fráze. Snímek také, mimo jiného, obsahuje několik dobových filmových záběrů Karlova mostu, Kampy s Karlovým mostem a pobřeží Vltavy s domy. Při dnešní pohledu historická nádhera. Příběh v jádru věci sice má nějakou tu myšlenku, ale v žánrové nepřehlednosti spíše zaniká. Snímek tedy snad už jen pro diváky klasického filmu.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 dalsi posledni

OMůj oblíbený uživatel

7 ×

Poslední aktivita