martin-mickey-stusak
Komentáře

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 dalsi posledni
  • 90%
    0
    0
    28. 1. 2020

    Jak si nejlépe zajistit bohatství? Jednoduše. Je potřeba stát se králem. A dva bývalí britští vojáci takový nápad vezmou doslova a s vervou sobě vlastní převedou v čin. V sedmdesátých letech vzniklo nemálo dobrodružných snímků a tento je jeden z mála, který vcelku vyniká. Příběh je dobře uchopitelný pro svou nenáročnost a není divu neb je napsán na základě povídky autora Rudyarda Kiplinga. Ano, je to tak. Snímek s dvouhodinovou stopáží už právě tímto faktem vyvolává údiv nad naprosto mistrovskou scenáristickou práci. Za celý snímek není jediná scéna, která by vyloženě nudila nebo nabývala dojmem úmyslného natahování. Sean Connery a Michael Cain tak společně vytváří dokonalý herecký koncert, který místy vypadá jakoby z divadelního představení vypadl. Mnohé interiérové scény totiž mají náznak značné komornosti, avšak jich není zase tolik, aby to celkový vizuální dojem jakkoliv hatilo. Dialogy je radost poslouchat. Scénáristé si na tom dali skutečně záležet. Jedná se o dobrodružný snímek, který kupodivu nejen svou myšlenkou navodí krásný filmový zážitek i dnes.

  • 60%
    0
    0
    28. 1. 2020
    Rampart (2011)

    Rampart byl název korupčního policejního skandálu v LAPD. Více než 70 policistů se dopustilo několika trestných činů, jako třeba bytí svědků,  neoprávněné obviňování, krádeže drog, loupeže, a mnoho dalšího, z čehož vznikl jeden z nejznámějších případů prokázaného protiprávního jednání v historii USA. Nám to hodně připomíná slavný český Berdychův gang a televizní seriál 'Expozitura' (2009). Tento snímek je však jiný. Dave Brown veterán z války ve Vietnamu toho času policista. Policista, který je ve své špatnosti doslova monstrum tryskající ze dna morálky. Má své osobní krédo spravedlnosti bez potřeby soudce nebo poroty a to je to, co ho žene kupředu. Je to však hon za psychologickou pravdou uprostřed lidských emocí a tragédie války. Psychologická sonda do nitra jednotlivce je však nesourodě sepsaná a v zájmu daných skutků a přesvědčivosti spíše zmatečná. Woody Harrelson je vcelku přesvědčivý ve své snaze dosáhnout psychologické hloubky své postavy, ale bohužel se to všechno vytrácí v podivné spirále studie postavy. Děj je spíše epizodický ve snaze podrobně přednést ucelený charakter. Dave Brown, muž daných skutků, má také podivné osobní vztahy. Rodinné pozadí ale postrádá soudržnost a spíše budí pocit rozptýlení od daného tématu. Snímek se řadí mezi policejní drama, které moc divácký zájem neovlivní. Jeho podivná těžkopádnost a dějová složitost nutí přemýšlet v oblasti psychologie, jenomže ne každý divák na něco takového má. Takového mělo spíše zajít do artu a nebo tomu dát více svěžesti.

  • 80%
    0
    0
    28. 1. 2020

    Gangsterská klasika z konce čtyřicátých let plně využívající motivy ze snímku 'Zjizvená tvář' (1932). Cody Jarrett se charakterově s Al Caponem v ničem nezadá. Námětově tu však jde zcela o něco jiného. Každopádně se i tak jedná o klíčový americký gangsterský film oplývající se estetikou a sociologií nacházející se daleko za hranicemi typického akčního filmu. Místy rychlý střih a dějový skok kupředu slouží k vytvoření nerovnoměrnému rytmu plně odpovídající psychopatickému pohonu mysli Cody Carretta. A tak i akční scény na dobu svého vzniku docela překvapí svým akcentem žánrové efektivity, obzvlášť, když je použit i filmoví noir. Příběh, údajně založený na skutečné události, neobsahuje jedinou nudnou chvilku. Snímek má spád, živost a trefnou akční thrillerovou diváckou přitažlivost.

  • 40%
    0
    0
    28. 1. 2020
    Špindl (2017)

    Po nepovedeném pokračování kdysi dávné filmové pecky 'Sněženky a machři' (1982) nesoucí se jednoduchým názvem 'Sněženky a machři po 25 letech' (2008) se objevil další snímek slibující zimní zábavu na horách. Avšak pozor. Pokud by někdo očekával něco ve stylu 'Homolka a tobolka' (1972) či ještě staršího počinu 'Anděl na horách' (1955), bude zklamán víc než je zdrávo. Ale jo, zimní radovánky tady jsou, ale bohužel, vše dle šablony snímku 'Snowboarďáci' (2004). Bez sexuálních narážek a sexuálních scén zkrátka ani ránu. A v tom je tady celá ta zábava. A tak nám čeští filmoví tvůrci opět ukázali, že nedokážou natočit obyčejnou českou komedii, aniž by se to točilo neustále kolem sexu. Snímek sice hýří svěžestí a sem tam nějakou tou úsměvnou situaci, ale čeho je moc, toho je prostě příliš. Snímek tak snad uspokojí pouze puberťáky. Ostatní se mohou opět s klidem vrátit k osvědčeným klasikám dob dávno minulých.

  • 60%
    0
    0
    24. 1. 2020

    Kterak upíří hraběnka pro zachování své mladistvé krásy zoufale hledala panice, až našla Marka Kenndela, jemuž propůjčil tvář Jim Carrey. Ten se pro svoji záchranu snaží přesvědčit svoji přítelkyni Robin, aby spolu konečně měli sex. A to je v podstatě po podějové stránce vše. Hororová, tak říct teenagerovská, upíří komedie, která má všechno, jen ne humor. Byl tu vůbec někdy nějaký? Jim Carrey si tu odbyl svou první významnější roli, ale kdo by očekával něco podobného, co později předvedl v mnoha svých v pozdějších snímcích, bude zklamaný. Vizuálně 80. léta jak vyšitá v sexuální komedii bez sexu. Snímek je v celém spektru hodně uvolněný a nic nenasvědčuje tomu, že by se to nějak mělo brát vážně. Ale jo, několik zábavných linek tu je, ale prostě mají problém jakýmkoliv způsobem diváka pobavit. Atmosféra je tak nevýrazná, až to vypadá, že se jedná o ryze televizní snímek. Námětu se mohlo vyždímat víc, na druhou stránku záleží co na to rozpočet. Každopádně vznikl pozapomenutý film, na který se lze z nostalgického hlediska podívat pouze okem shovívavým.

  • 90%
    0
    0
    23. 1. 2020
    Malé ženy (1933)

    Příběh čtyř sester dospívající v Americe devatenáctého století. Toho času zuří občanská válka, takže muži jsou v řadách armády. Z této rodiny tedy otec se synem. A tak je barák plný ženských, každá mající ve vínku svůj pevný charakter a zájmy. A v tomto prostředí jsou ukázány hodnoty rodiny v takzvané Nové Anglii, což znamená toužebného dosažení svých životných cílů navzdory sebeobětování a zároveň plného užívání radostí života. Každá z dívek má tedy svůj sen snažící se ho naplnit, avšak nezapomínají na podporu vzájemnou a hlavně jejich matky. Dnes již ohromná, klasika, kupodivu stále nestárnoucí, byla natočena na základě knihy, kterou napsala Louisa May Alcott, na základě vlastních zkušeností. Sama vyrůstala se svými třemi sestrami, avšak nejedná se o úplně přímou autobiografii. Snímek je svěží, povznášející, samozřejmě spíše konverzační, ale silný už v kramflecích. A stala se z toho taková výjimečnost, že je knižní předloha stále filmaři přitahována a stále vznikají další nové filmové adaptace. Ale jak už to tak většinou bývá, nejlepší je vždy prvotina a platí to i pro tentokrát. Nějaké výhrady by se samozřejmě našli a to jak ve zpracování, tak i v logice možností dané doby. Jedná se o film, který rozhodně stojí za povšimnutí.

  • 90%
    0
    0
    23. 1. 2020
    Kick-Ass 2 (2013)

    Mindy Macready coby Hit Girl a Dave Lizevski coby Kick-Ass nám krapet zestárli, ale jinak se u nich nic nezměnilo. Jejich zápal a nadšení i nadále přetrvává a inspiruje ostatní. Příběh si ale tentokrát všímá spíše Mindy, která po smrti svého otce je u opatrovníka, dnes už nepřekvapí, že bílou holku vychovává černý chlap, která se potýká s typickou nevraživostí skupinkou spolužaček. Prostě taková obyčejná klasika ze střední školy, která byla u teenagerovských filmů použitá nesčíslněkrát. Vrací se i Chris D'amico coby The Mothrfucker, který všem zase pořádně zatopí. Příznačné je hlavně to, že se atmosféra plně drží nastavené zábavnosti předchozím snímkem. Mínusem může být snad to, že je tentokrát daleko větší důraz na pěstní souboje, než efektové přestřelky. Patřičnou energii však mají stejnou. Překvapuje Jim Carrey, pro kterého je to další zásah do komiksového filmu. Jeho poručík Stripes sice neoplývá pro něj typickou komediálností, ale jistou zásadovost a um stále má. Snímek jako takový je těžké hodnotit, poněvadž se od předchozího skutečně nijak moc neliší a je otázkou, jestli je to špatně nebo dobře. Zábavný fanouškovský potenciál komiksových hrdinů však stále má, čímž plní svůj účel.  

  • 80%
    0
    1
    23. 1. 2020
    Vykolejená (2015)

    Amy je mladá talentovaná žena, která se s ničím nemazlí, bere vše zkrátka a plně  si užívá života. Jak by se jednoduše česky řeklo: Šijou s ní všichni čerti. Hned na začátku se pro vysvětlení dozvíme původ jejího divokého chování. Jednou ale potká někoho, u koho to zajiskří a začne nad sebou přemýšlet. A teď jde o to, jestli jí vůbec něco napadne. Změní se? Takový jednoduchý příběh o potrhlé ženě, se kterou by snad nikdo nechtěl nic mít. A pokud ano, tak jedině s pevnými nervy. Náznaky romantismu tu sice nějaké jsou, ale jinak se jedná o obyčejnou ženskou divočinu. Amy Schumer je v USA známá především jako Stand Up komička, která využila svůj talent v prezentaci divokého a potrhlého humoru a napsala pro sebe scénář, který filmově zhmotnil Judd Apatow. Za břicho se smíchy sice nikdo popadat nebude, ale několik úsměvných situací tu přeci jenom je. A co si budeme povídat, charakter hlavní hrdinky je bližší hlavně ženám, které s ní mají mnohé společné. Ostatní, některé se držící spíše při zemi, jen pouze řeknou, že je to prachobyčejná coura. Snímek přetéká ženskou energií a bujné fantazie, kterými hýbe dějem a u normálních lidí obrací oči v sloup. Žánrově romantická komedie v poněkud netypickém kabátě, která svým vyzněním může rozdělovat diváckou společnost. Pokud to bylo úmyslem, zdařilo se. Ne každá žena je obyčejná puťka.

  • 80%
    0
    0
    22. 1. 2020

    Třetí snímek série je již poněkud odlišný. Tvůrci se dopustili nevděčnému rozhodnutí, neboť na jednu stránku se vymanili stereotypnímu recyklování jednoho a toho samého, a na druhou stránku se dopustili faktu, což mnohý divák těžko stravuje, že se jedná o zcela jiný příběh. Všechny tři snímky mají stále jedno společné a to je toxický plyn Trioxin způsobující oživení mrtvol. V tomto příběhu tentokrát zpočátku vidíme experiment s tímto plynem a jak tento proces tajně sleduje mladý dospívající pár, Curt a Julie. Jejich vzájemná láska z nich doslova září. Julie později při nehodě na motorce zemře a Kurta nenapadne nic jiného, než jí pomoci Trioxinu oživit. Následující události ukazují, že zas tak dobře promyšlené to neměl. Snímek rapidně snižuje komediálnost předchozích dvou snímků a naopak nabírá na intenzitě hrůzy. Punková atmosféra je však věrně zachována, takže finální vzhled Julie, coby punkrocková zombie, prostě musela nejednoho hororové fanouška potěšit. Ostatní zombie také nejsou špatně odvedené a co se vůbec týče speciálních efektu, na počátek devadesátých let, ve kterých jsou ještě patrné postupy let osmdesátých, prostě paráda. Samozřejmě nechybí ani spousta krve a vnitřností. Jednoduchý scénář je samozřejmostí, takže vše vynahrazují právě hororově laděné scény, které však mají zábavný charakter, než aby vyloženě děsily. Jako zábavný zombie film je tento snímek prostě pecka. Jen tak mimochodem, existuje ještě vůbec nějaký podobný počin, kde je k vidění takto krásná dívčí zombie?

  • 100%
    0
    0
    22. 1. 2020
    Old Boy (2003)

    Příběh pomsty, tentokrát na základě komiksu, který český čtenář do dnešní doby bohužel nezná. https://d2lzb5v10mb0lj.cloudfront.net/covers/300/13/13755.jpg
    Nějaký jihokorejec Oh Dae-su je unesen a uvězněn na 15 let v nějakém podivném vězení. A neví proč. Čas tráví tréninkem bojového umění a k vymyšlení dokonalého plánu k útěku. Okamžitě poté, co se mu útěk povede, se vydá na cestu pomstít se těm, kteří ho uvěznili. A to je vše. Nejedná se ale o lecjaký akční asijský film. Je tu představen vrcholný akt spojující emoce a fyzičnost. Takže nic pro diváky hledající jen pouhopouhý akční zábavný film s bojovým uměním. Vrcholem akční sekvence je choreografie intenzivního násilí v jedné scéně, ve které je mstitel sám proti hordě chlapíků v nějaké chodbě. Takováto scéna byla v pozdějších filmech zopakovaná ještě několikrát, ale nikdy už nedosáhla takové atmosférické dokonalosti. Vizuálně je celý film tmavý pro patřičné vyobrazení akcentu nejistoty a katarze brutality násilí. Dalo by se říci, nic pro slabé povahy. Má to také dosti těžkou uchopitelnost, takže ne vždy u diváků dojde ke správnému pochopení struktury příběhu. Myšlenka má strašlivou psychologickou hloubkou, jehož dna prostě jen tak někdo nedosáhne. Komu se to podaří, má vyhráno. Je to film, který ve své době překvapil stylem kompozice, dějových přechodů a střihem. Je to film, který v rámci tématu udal nový filmový základ, kterého se filmoví tvůrci dodnes inspirují.  Je to film, který je potřeba prostě vidět.

  • 70%
    0
    0
    22. 1. 2020

    Svěží rodinný film se sportovní tématikou, ve kterém se hlavní zápletka, jako obvykle na tento žánr, neobejde bez patřičného kouzla. Příběh je o dospívajícím chlapci Brianovi, který nějakým zázrakem získá schopností basketbalové hvězdy Kevina Duranta a to v době, kdy se oba současně dotknou basketbalového míče. A začnou se dít věci. Ve škole je Brian, který byl do té doby všem spíše pro smích, náhle hvězdou basketbalu a z Kevina se naopak stane tak nejneschopnější hráč, jakého kdy bylo v NBA k vidění. Až je div, že ho z profesionálního sportu nevyhodili. A to je vše. Plejáda různých sportovních a humorných situací, se sem tam nějakou hláškou a moudrem, může začít. Ano, je to hloupé a naivní, ale když je to určené pro celou rodinu, tak nakonec proč ne. Chce to jen cit pro představivost a smysl pro fantazii. Jen tak se dá snímek, v rámci poklidného odpočinku u televize, náležitě užít. A snažit se příběh nepředvídat, byť je to v tomto případě hodně těžké.

  • 90%
    0
    0
    21. 1. 2020

    Andrzej Bartkowiak už svým režijním debutem 'Romeo musí zemřít' (2000) prokázal svůj um pro akční kreativitu a prokázal to i podruhé. Do jedné z rolí angažoval Stevena Seagala, u kterého kritici dokonce začali polemizovat nad tím, že by to pro něj mohlo znamenat návrat ke kvalitnějším snímkům. Jak to s ním nakonec dopadlo už dnes víme. Zpočátku jeho přítomnost vypadá na hlavní roli, ale vzápětí se s ní dělí s DMX. Každý má své pevné místo a dobře se doplňují. Anthony Anderson se k nim vtírá se svou užvaněností a patřičným humorem, čímž jejich akci odlehčuje. Obsazení snímku je tedy povedlo. Pevný scénář rozehrává akční partii v zábavné i šokující formě a udržujícím tempu. Stejně jako u výše zmíněného filmu to má opět jedno velké mínus a to je použití lan v bojových scénách. Nerealistické skoky a lety vzduchem jsou skutečně jak pěst na oko. Každopádně akční fanoušek si snímek plně užije. Co se týče daného humoru, byla by škoda vynechat televizní dialog během závěrečných titulků. Tohle se jen tak často nevidí a hlavně neslyší.

  • 90%
    0
    0
    21. 1. 2020

    Mrazivé drama o vrahovi Johnovi Christiehovi na základě skutečného případu, jehož zločiny ve své době šokovaly Anglii. Snímek by se dal s přehledem srovnat s fenomenálním počinem 'Mlčení jehňátek' (1991) a jeho dalším pokračováním. Sice se nejedná o kanibala, ale charakterově má John Christie s Hannibalem Lecterem mnohé společné. Použita je jednoduchá dějová šablona k vytvoření hrůzných skutečností, které i dnes předčí očekávání. Silný pocit každodenního nebezpečí v bytovém domě je nastoleno nejen vlivem dokonalé režie, ale hlavně naprosto přesvědčivých hereckých výkonů. Snímek je naplněný zákeřnými intriky šíleného jednotlivce k dosažení svého vražedného cíle, po kterých vymýšlí prostředky, jak své činy zamaskovat jako nehody. Do jeho pasti se chytí i mladý chudý pár, který se vlivem osudu dostat do svízelné situace. Právě přes ně je příběh vyprávěn a nutno uznat, že na jejich místo by se nechtěl dostat nikdo. Celou stopáž snímku provází nepříjemný pocit z dané atmosféry. John Christie nabývá dojmu tichého a nenápadného člověka s dobrosrdečnou povahou, který však ve svém jádru ukrývá naprostou nemilosrdnost. Snímek je ve svém tempu docela pomalý, ale je to ku prospěchu věci. O to víc je zvýrazněna hrůza z jeho činů. Scénář byl zpracován dle bestselleru Ludovica Kennedyho a dá se říct, že tento filmový počin láká k jeho přečtení.

  • 80%
    0
    0
    21. 1. 2020
    Mlha (1980)

    100 let po ztroskotání nějaké lodi se na pobřeží malého městečka od moře táhne podivná mlha a začnou se dít věci. John Carpenter a jeho přehlížená klasika. Jedná se o tradiční příběh duchů s mírným náznakem násilí, který svým postupným budováním atmosféry a příznaků nejistoty a strachu hodně připomíná styl Alfreda Hitchcocka. A tak se jedná spíše o hororový thriller o pomstě námořníků na potomcích svých vrahů. Námětově to sice vypadá na slasher, ale svým způsobem tomu tak není. A to i přesto že se sem tam někde nějaký útok naskytne. Carpenter pracoval s naprostým minimalismem, čímž nechal vývoji volný průběh. Správnou atmosféru tak spíše buduje syntezátorový zvukový doprovod. Takže žádné lekačky, žádná brutalita, žádné potoky krve. S nízkým rozpočtem, dobře zpracovaným scénářem a ohromnou touhou po kreativitě vznik snímek o jedné děsivé noci, ve které se s nemalou intenzitou probouzí strach z neznámého. A když se nad celým konceptem a vůbec celkovou filosofii příběhu zamyslíme, tak si můžeme i uvědomit, že vtom je vlastně skryto určité politické poselství, které má ve svém smyslu dokonce nadčasovou výpověď. A tím je úpadek západního světa. Snímek je sice nenápadný, avšak určitou hodnotu má. Musí se jen k tomu přistoupit z té správné strany.

  • 90%
    0
    0
    20. 1. 2020
    Zděšení (1994)

    Snímek svým námětem v podstatě navazuje na neméně kvalitní film 'Exploze' (1992), kde se v roli pyrotechnika vyřádil Pierce Brosnan. Vetřel se i Steven Seagal se svým snímkem Profesionál (2001), ale to už byl spíše filmový omyl. Ve filmu 'Zděšení' se proti sobě postavili coby pyrotechnik Jeff Bridges a coby uprchlý terorista IRA ve snaze se mstít Tommy Lee Jones. Ano, jde tu především o pomstu odsouzeného zločince, takže v podstatě nic neznámého. Devadesátá léta akčním snímkům přála a tento je rozhodně jeden z mnoha povedených. Dokonce se pyšní i filmovým pyrotechnickým rekordem. Na svou dobu prezentuje největší výbuch, jaký kdy byl pro potřeby filmu vytvořen. Ano, je to ten z přístavu. V devadesátých letech také vzniklo mnoho tzv. IRA filmů a tento se taktéž řadí mezi ně. Odkaz na IRA ale není zase až tak relevantní. Jde tu jen o souboj dvou chlapíků, kteří se vyznají ve výbušninách. Charakterově však oba budí jisté sympatie a tak téměř vytváří divácký spor komu fandit více. Hrdinovi nebo antihrdinovi? Scénář je dobře zpracovaný přesně pro potřeby filmové popcornové zábavy. Snímek oplývá svěžestí, vyrovnaností a přijatelnou plynulostí. A tak zanechává plný ucelený filmový zážitek. Po zhlédnutí filmu ještě hodně dlouho bude v uších znít známá píseň od irské kapely U2.

  • 90%
    0
    0
    20. 1. 2020

    Mistři hrůzy Boris Karloff a Bela Lugosi ve společném filmu je stejný fanouškovský fenomén jako akční hrdinové Arnold Schwarzenegger a Sylvester Stallone 'Plán útěku' (2013). Třicátá léta byla v hororovém žánru velice plodná a tak vznikly takové filmové fenomény, že se staly doslova a do písmene filmovou klasikou. Nebo je někdo, kdo nezná například Drákulu či Frankensteina? S podivem se to netýká tohoto snímku. A to se stal filmovým milníkem v oblasti použití hudby. Hrůzostrašné či jinak děsivé scény se tu sice tolik nevyskytují, avšak hororová síla je ve scénáři a hlavně v dialozích, které jsou v těch nejlepších momentech ostré jako břitva. Vizuální stránka a patřičné kulisy pro vytvoření atmosféry již byl zavedeným standardem. Satanismus je téma příběhu pana a paní Allison, kteří si vyjeli na svatební cestu do Budapešti, která se po setkání s určitým člověkem ve vlaku nakonec vyvine zcela jinak, než jak by si jistojistě představovali. Ve třicátých letech tak děsivý film, že byl v některých státech rovnou zakázán. Dnešní divák samozřejmě nad tím bude kroutit hlavou, ale když se zaměří na herecké projevy obou protagonistů, k tomu obrazové hrátky světla a stínů a dobu vzniku, kdy se na hororové filmy přeci jen shlíželo poněkud jinak, nemůže být již na pochybách. Výprava je jednoduchá, avšak patřičná pro ucelený futuristický nádech. Načasovaná hrůza vytváří surrealistickou atmosféru podpořenou klasickou hudbou od takových skladatelů, jako je Ludwig van Beethoven, Frantz Schubert či Johann Sebastian Bach. Vše pevně sedí a vytváří opravdový dobový filmový zážitek. Ne, skutečně je škoda, že je snímek zapomenutý.

  • 90%
    0
    0
    20. 1. 2020

    Chudý, avšak velice vášnivý mladý muž se horlivě zamiluje do bohaté mladé ženy. Jenomže právě onen sociální rozdíl je propastný problém v jejich vztahu. "Ten mladík není pro tebe!", zazní z úst rodičů dívky. Jako bychom to už neznali. A tak bude jistojistě i předvídatelný celý příběh. Ale jedná se o krásný příběh, který romanticky založeného diváka pohladí a příjemně zahřeje na duši. Avšak pozor, ono to není zase až tak jednoduché, jak to vypadá. Příběh se otevírá v nějakém pečovatelském domě, kde starší muž navštěvuje starší ženu trpící ztrátou paměti, aby jí četl příběh o Noahovi a Allie odehrávající se ve čtyřicátých letech 20. století, který jí má připomenout jejich první dávné společné setkání. A tak tu tedy máme dvě úrovně milostného soužití. Mnohý divák, neoplývající se atmosférou romantismu, si samozřejmě řekne, že je děj plný klišé a vůbec různých nesmyslností, jenomže bez toho by to prostě nešlo. Jednoznačný a jednoduchý děj za použití klasické romantické šablony má v jádru věci jistou dokonalost. Silný milostný příběh dvou zamilovaných lidí, kteří musí projít zkouškou času. A jak je tu striktně ukázáno, ani v tomto na věku vůbec nezáleží. V každém se musí bojovat. A to i v případě lásky, která lidi inspiruje k tomu, aby byli ve svém jádru lepší a překonali velké životní překážky. Jen tak se mohou dostavit jisté zázraky. Je to film, který oplývá ohromnou emocionální silou. Takže kdo si rád u romantických filmů popláče, bude potřebovat víc jak jeden kapesník. A to zcela bez nadsázky.

  • 80%
    0
    0
    19. 1. 2020

    Píše se rok 2000 a stane se nečekané. Skupinka zlodějů snažící se ukrást obrazy během činu probudí nejděsivějšího upíra všech dob. Samotného Drákulu. A protože je na konci 20. století svět poněkud jiný, věci a vůbec události se začnou ubírat zcela jiným směrem, než jak bývá obvyklé. Nová éra Draculy je tedy tu. Nejedná se ani tak horor jako vcelku o stylový thriller skutečně v nezvyklém podání. Vzorec upírských filmů je do značné míry udržován, jen není děsivý, jak by se mohlo tradičně očekávat. Snímek je působivý ve svém popcornovém pojetí thrilleru. O nic jiného než o obyčejnou zábavu tady skutečně vůbec nejde. Samozřejmě se několik slabších míst najde, ale přijde na to, jakým směrem se chtěl režisér Patrik Loussier vydat. Každopádně s jinými upírskými filmy je tento naprosto nesrovnatelný.

  • 70%
    0
    0
    19. 1. 2020

    Temná 50. léta, USA, Washington DC. Studená válka je v plném proudu a vládní propaganda neustále udržuje americkou populaci v obavách z útoku Sovětského svazu. Hrozba jaderné války hrozí z obou stran barikády. A do takové atmosféry náhle přiletí kosmická loď, ze které vystoupí muž a prosí lidstvo a mír a porozumění, jinak v opačném případě za své činy bude pykat. Takové je politické pozadí filmové sci-fi klasiky natočené dle románu Harryho Batese 'Farewel to the master' vydaného v roce 1941. Dnes už vcelku těžkopádný konverzační snímek o soucitném mimozemšťanovi snažící se pochopit nelogický lidský sklon k násilí. Byla v jeho osobnosti snaha vytvořit symbol spasitele podobného Ježíši Kristu? Těžko říct. Jeho inteligentní vystupování a myšlenkové sounáležitosti k daným skutkům a jednoznačnostem k tomu skutečně inklinují. Je tady spousta vyřčených věcí k zamyšlení. Když si vezmeme jenom senzacionismus médií a způsob, jakým strach ovládá životy těmi, kteří je ovládat chtějí, je nejen stále aktuální, ale i nadčasový. Snímek byl natočen naprosto jednoduchou cestou. Minimum speciálních efektů a velmi často statická kamera. Po herecké stránce také není o co stát. Herci jen na určitých místech od říkají svůj text a je hotovo. Napětí tedy žádné, o nějaké atmosféře nemůže být řeč už vůbec. I tak se v rámci žánru jedná o klasiku, která by se měla velmi často připomínat v rámci osvěty protiválečných skutků.

  • 60%
    0
    0
    19. 1. 2020

    Road movie jaký snad svět neviděl. Ztřeštěná komedie s dvěma potrhlými kamarády jedoucí napříč Amerikou, jen aby jisté ženě vrátili údajně zapomenutý kufřík na letišti netušíc, že je plný peněz a že tam byl ponechán schválně coby výkupné pro únosce. Ano, u Hollywoodu je zcela běžné, že se do komedie vkládá kriminální motiv a tak ani tento snímek nemůže být výjimkou. Jim Carrey opakující svůj komediální talent předvedený už ve snímku 'Ace Ventura: Zvířecí detektiv' (1994) a Jeff Daniels snažící se mu sekundovat. A vcelku se daří, jenomže čím je ten snímek starší, tím víc dané ztřeštěnosti každou další minutou stopáže spíše padají do neskonalé trapnosti. Humoru je tu samozřejmě více než dost, ale ty neustálé ksichtíky a přetvářky prostě velmi brzy unaví. Film je tak hloupý až je zábavný v celém svém konceptu těžkopádnosti. Snímek je tedy určen hlavně pro ty diváky, které pobaví, když se dospělí chovají jako děti. Nic víc, nic míň.

  • 60%
    0
    0
    19. 1. 2020

    Námět příběhu je založen na jednoduchém konceptu. Muž bílé pleti, manažer Walter Whitney, se jednoho dne dozví, že má syna tmavé pleti, čímž se mu život následně obrátí o 180 stupňů. Filmový veterán George Segal vs Denzel Washington, pro nějž to byla naopak první velká role. Děj je založen na komediálnosti, jehož humor bohužel na dnešní doby značně zestárnul, takže kromě ohromné užvaněnosti onoho překvapeného otce tu už zbývá pouze moralizace ohledně rasismu. Bílý člověk je tu prostě postaven do naprosté nadřazenosti vůči tmavé pleti a daná situace, vlivem které Walter přijde o rodinu, o práci a svůj typický sociální příjem, je donucen prožívat to samé, co lidé pleti tmavé. Rasových střetů v různých situacích je tu požehnaně a to z jediného důvodu. Diváka to má přimět k zamyšlení. Něco funguje, něco ne. Snímek není dobrý, kupodivu ani špatný. George Segal tu exceluje a Denzel Washington mu svým způsobem nahrává. Jenomže po zhlédnutí tento film prostě z hlavy vyšumí. Škoda, myšlenka námětu k zamyšlení skutečně je.

  • 40%
    0
    0
    18. 1. 2020

    Třetí volné pokračování této žraločí série u diváků dopadlo zcela stejně, jako snímek 'Halloween 3' (1982), který byl natočen rok předtím. Změnil se námět a místo a diváci to prostě nepřijali. Tvůrci se tedy vrátili k původní myšlence a tím i k postavám. Časový odstup tohoto čtvrtého snímku však udělal své a tak byly v postavách provedené změny. Šéf místní policie Brody je vlivem infarktu po smrti, na policii nastoupil jeho syn a středem všeho dění je tentokrát vdova Allen Brody. A opět se chystá oslava a opět začne útočit bílý žralok. Myšlenkou celého dějství je, že se chce na Brodyho rodině mstít. A tak se vše obrací v rodinné drama, bohužel nemající tendenci ozvláštnit koncepci hrozby, napětí a strachu. Pouze se recykluje původní námět okořeněný pouze jediným nápadem. Scénář je po dějové stránce napsán naprosto bezmyšlenkovitě, z naprosto nudnými dialogy a absencí jakéhokoliv napětí. Zábavnost celého snímku tedy upadá v niveč. Dopadnout to s tímto snímkem tedy nemohlo jinak. Více zbytečné pokračování být už prostě nemohlo.

  • 90%
    0
    0
    18. 1. 2020

    Po přepadení banky byl vůdce gangu zradou zabit vlastními lidmi. V pekle mu však dal samotný Satan šanci se vykoupit ze zatracení. Pouze vlastní rukou mu musí přivézt jejich duše. Do cesty se mu však připlete žena chtíc pomstít svého otce. Povede se mu úkol splnit? Akční hororový  western, ve kterém exceluje Danny Trejo, s tak temnou atmosférou, že by se dala doslova krájet. Nejdrsnější antihrdina z toho nejdivočejšího západu, jaký tady snad ještě nebyl. Námět i styl zpracování je vlastně svým způsobem obdobný snímku natočeného na základě komiksů 'Vrána' (1994). Jen tu máme poněkud složitější charakter hlavní postavy. Jedná se o muže, který dělal špatné věci, ale svým způsobem není zlý a v podstatě se jen snaží o zmíněné vykoupení a zároveň o pomstu. Danny Trejo i přes svůj věk prokazuje stále plnou energii pouštět se do takovýchto snímků. Jeho drsná nátura je stále uvěřitelná každým záběrem a v ničem nenechá na pochybách. Propojení hororového žánru z westernem už tady bylo několikrát a ne vždy se to povedlo. Tentokrát je to pecka. Scénář jedinou vteřinou neulpívá na maličkostech a nepadá do skličujících zbytečností a nudností. Myšlenka děje je svou jednoduchostí srozumitelná a pevná jako skála. Tohle prostě chytí a nepustí. Drsná akční hororová zábava a nic víc. Režisér Roel Reiné tentokrát předvedla úžasnou práci. P.S. A jen tak mimochodem, samotného Satana si střihl Mickey Rourke.  

  • 80%
    0
    0
    17. 1. 2020

    Taková jednoduchá sociologická výpověď o ženě snažící se dát dohromady svojí rodinu i za cenu zločinu. Svému manželovi pomůže uprchnout z vězení a společně unesou svého syna z pěstounské rodiny. A dobrodružná cesta napříč Amerikou může začít. Něco takového však ale potřebuje pevný plán. Ten ale nemá. Události tady naberou jiný spád než jaký očekávala. Atmosféricky a vůbec konceptem příběhu to hodně připomíná snímek 'Bonnie a Clyde' (1967). Steven Spielberg se snažil podívat do hloubky daného problému, ale ne v každé scéně se mu to povedlo. Onen sociologický průzkum se hodně pere s thrillerovým žánrem, ve kterém uchvátí hlavně gigantické policejní síly. V rámci popcornové zábavy je něco takového samozřejmost, ale to by zároveň nesměla být tak výrazně znát přímočará symbolika dané rodinné tragédie. Každopádně příběh byl napsán na základě skutečného příběhu, jehož vrcholem je právě epická honička s policií. Snímek tedy pokládá otázky převážně o tom, jaká práva mají ženy ve společnosti s dominancí mužů a tím tak přináší jisté sympatie s antihrdinkou prchající před doslova armádou policie. Dramatický rozsah jinak v celku povrchního příběhu vyčnívá z každé scény v dané reálnosti a představ diváka. A že něco takového Steven Spielberg umí už dokázal předchozím snímkem 'Duel' (1971).

  • 80%
    0
    0
    17. 1. 2020

    Chicago roku 1929 a souhrn událostí končící krvavým masakrem. Ucelená atmosférická gangsterka pokračující v nastavených šlépějích snímku 'Zjizvená tvář' (1932). Od samého začátku sice celý koncept působí jako hraný dokument, neboť je chronologie velmi často shrnována vypravěčem, ale daná uhrančivost v boji o moc rozhodně předčí očekávání. Jedná se o klasický příběh války gangů, ve kterém figuruje slavný Al Capone. Snímek se vyznačuje skutečnou historickou přesností dané události, avšak je-li tomu skutečně tak mohou posoudit snad jen historikové. Ano, dalo by se říci že po vizuální stránce byl použit určitý stereotyp, ale v tom je právě to největší kouzlo. Snímek vynášen do nebes zrovna není a být ani nemusí. Své místo v diváckém zájmu si však zaslouží.

  • 100%
    0
    0
    17. 1. 2020
    Gepard (1963)

    Claudia Cardinale, Alain Delon, Terence Hill a Burt Lancaster v jednom filmu. A v mistrovském filmu. Mimo jiné filmu s nejlépe ztvárněným aristokratickým plesem. Plesy byly v šedesátých a sedmdesátých letech vůbec hodně populární a jsou v kdejakém filmu. Tento však všechny naprosto převyšuje. Tříhodinová stopáž se na takový film bude zřejmě zdát dost dlouhá na to, aby mohla být očekávána nuda a však chyba lávky. Silná literární předloha dala vzniknout pevnému scénáři vytvářející atmosféru nádhernými scénami v působivé elegantní až extravagantní kompozici kostýmů a prostoru. A právě to převyšuje krásný ucelený dojem z příběhu. Každá scéna je dost dlouho na to, aby propojila svět daných problémů s charaktery postav a jejich vzájemných vztazích. Duševní klid a společenská vznešenost v uzavřeném prostoru vyjadřuje dynamiku formálnosti šlechty, která začala ztrácet vliv, zatímco střední třída je na vzestupu. Jedná se převážně o konverzační příběh, ve kterém jsou dialogy používány k shrnutí politické situace měnící se Sicílie, kde se celé dětství odehrává. Snímek se tak dívá na revoluci a politiku drobné buržoazie v roce 1860, založeném na stejnojmenném románu Giuseppe Di Lampedusy. Přináší vizuální podívanou na danou dobu, herecké koncerty, ve kterých nejvíce vyniká především Burt Lancaster a dojemnou vizi staré Itálie v morální malbě rodinné historie. Film právem oceněný na festivalu v Cannes.

  • 80%
    0
    0
    16. 1. 2020

    Heslo zní: Kulička. A jakmile zazní, dobrodružství může začít. Závod bez pravidel z New Yorku do Kalifornie startuje. A to by samozřejmě nebylo, aby tu nebyl někdo, kdo by se závod nesnažil jakýmkoliv způsobem zastavit. Dá se říci, že snímek v roce uvedení silně konkuroval obdobnému snímku 'Cannonball' (1976). A vlastně odstartoval plejádu dalších snímků na toto téma. Děj je tedy jasný. Pro pobavení tu máme různé postavy a jejich komické eskapády během závodu. Samozřejmě nechybí ani spousta kaskadérských scén. Charakterizace postav je jednoduchá a v podstatě to není ani nijak moc důležité. Málo se ví, že je snímek inspirovaný skutečnou události z roku 1975, kdy takový nelegální závod v USA skutečně proběhl a byl vymyšlen automobilovými nadšenci, kteří se tímto vzbouřili proti rychlostním limitům. Snímek je tak navzdory své povrchnosti vcelku přátelskou oslavou individualismu a bezúhonnosti. Závodníci nikomu neublíží, ani nikoho neohrožují. Prostě jen soutěží pro svoji zábavu a pro zisk pozlaceného poháru, aby jen okořenili svůj jinak nudný pracovní život. A to je ve své podstatě vše. A nedá se říct, že by nějak zestárnul. Naopak. I na dnešní dobu je svěží a inspirativní. Přiznejme si, kdo by se s chutí takového závodu nezúčastnil.

  • 20%
    0
    0
    16. 1. 2020

    Tento snímek je názorným příkladem toho, jak to může dopadnout, když chce televizní stanice ušetřit na vysílacích právech kvalitního filmu a raději natočí podobný snímek svůj. A co hůř, ještě to považuje za volné pokračování. Ano, už zase. 'Sám doma' tedy po páté a zcela bez logiky. On totiž je zavádějící už ten název, neboť hlavní hrdina příběhu, tentokrát nějaký Finn, sám doma vůbec nebude. Sám bude pouze vymýšlet a klást různé pasti na zlotřilce snažící se dostat do domu. A to je vše. I když se jedná o vánoční film, vánoční atmosféra z toho vůbec nevyvěrá. Zábava absolutně žádná. Jen křeč a nevýraznost něčeho podivného. Stále platí, že opakovaný vtip už není vtipem a tady to neplatí dvojnásobně, ale již trojnásobně. Na zkažení divácké chuti po zábavě a vánoční romantiky je tento televizní počin skutečně plně dostačující.

  • 90%
    0
    0
    12. 1. 2020

    I podvodníci se musí někdy otáčet aby měli nějaký zisk a když se objeví příležitost, den je obzvlášť dlouhý. A podle toho je dlouhý i tento film. Jsou dva, mají plán a jdou k věci. Snímek sleduje jejich počínání, jejich trable a jisté soupeření mezi sebou. Atmosféra je pozvolná a neuspěchaná, ale nenudí. Nelze předem odhadnout další dějovyý vývoj, čímž je příběh daleko přitažlivější. Fabián Bielinsky si napsal scénář, který si sám také natočil, takže se vše drží jeho představ. A povedlo se. Snímek plný etud a nevraživostí, které po filmové stránce pobaví.

  • 90%
    0
    0
    12. 1. 2020

    O tom, že dělat byznys není žádná legrace, by mohl vyprávět snad jen Largo Winch. Jednoho dne ho dožene minulost a tak opět dostanou slovo zbraně. Intriky a podrazy jsou náhle nedílnou součástí všedního dne. Largo bude mít plné ruce práce, aby všemu přišel na kloub a sjednal pořádek. Obzvlášť, když je sám obviněn ze zločinů proti lidskosti. Atmosféra filmu je v akčním duchu, který neubírá na síle. Napětí se drží, akční scény jsou plné adrenalinu, vše má patřičný švih a tempo. Druhý celovečerní pokračování se striktně drží nastavené lajny předchozím snímkem. Snad by se dalo i říct, že předchozí snímek byl o něco překonán.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 dalsi posledni

OMůj oblíbený uživatel

4 ×
Sdílet tuto stránku: 

Poslední aktivita

Sdílet tuto stránku:

Partneři: