martin-mickey-stusak
Komentáře

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 dalsi posledni
  • 100%
    0
    0
    14. 7. 2019

    Námět tohoto neobvykle brutálního snímku? Dvě oběti traumatizovaného dětství se stávají psychopatickými sériovými vrahy a milovníky veřejnosti vlivem nezodpovědné prezentace masmédií. A tím je řečeno vše. Děj se týká Mickeyho a Mallory jedoucích napříč Amerikou zanechávajíc za sebou mrtvé. Jsou vnitřně tak zmatení, že nedokáží určit, zda žijí ve videohře, v televizním sitcomu či v animovaném hororovém komiksu. Vše se jim prolíná a vše vypadá jako skutečné. Řídí rozeznatelné auto, mají nekonečnou zásobu munice, postupně se stávají slavnými. Denně jsou na obrazovkách televizí, jsou na obálkách novin a časopisů a přesto zůstávají nepolapitelní. Jednoho dne je jejich vražedná pouť přeci jen nakonec přerušena a následně nastane něco, od čeho slabé povahy odvrátí oči. Prostředí věznice, moderátor se svou reality show využívajíc popularity Mickeyho a vězeňská vzpoura, při kterém nezůstane nic suchá. Psychedeličnost snímku jako celku je cíleně zásadní ke správnému uchopení stavu věci. Je to výkřik světa o pomoc, který se zbláznil. Je to cílená kritika médií oslavující svou mediální prezentací takovéto činy v zájmu své popularity a hlavně zisku. Film je tak drsnější než by se zdálo. Gore je tu skutečně více než dost. K tomu napomáhá technika flash editace crosscuttingu od barvy k černobílé, od videa k celuloidu, od virtuální reality k teroru. Oliver Stone se opět tímto trefil do černého, čímž, ostatně jako vždy, rozvířil veřejné vlny. Tímto snímkem vydává prohlášení o americké mysli a k přesvědčení si vypomáhá dvěma hodinama kaleidoskopické brutality k dosažení daného poselství. Na scénáři mimo jiné spolupracoval i Quentin Tarantino a těžko říct, jestli koncepce filmu je taková, jak si on sám představoval. Je jasné, že v jeho režii by byl film jiný i když o prezentaci brutality v jeho filmech už víme také své. Snímek je po divácké stránce těžko uchopitelný, ale svojí výpovědí je skutečně jak rána pěstí na solar. Oliver Stone je takovými snímky pověstný. Vždy dokázal každým svým počinem rozpoutat debatu. A tímto rozpoutal debatu nemalou. Film pomalu stárne, ale jeho výpověď je naopak stále živá. Známe to všichni. Někde se něco stane, někde někdo někoho přepadne, někde někdo někoho zabije a media to den co den veřejnosti předhazuje a spokojeně vydělává. V zájmu však není oběť, ale právě ten pachatel. Slovo celebrita se tímto dostalo na zcela jiný level. Film vlivem podané filozofie skutečně k velkému zamyšlení.

  • 50%
    0
    0
    14. 7. 2019
    Rudá Sonja (1985)

    Ve fantasy žánru plného barbarství, nenávisti a msty, se nepohyboval jen chrabrý Conan. Conanův ženský protějšek byla stejně chrabrá a neohrožená žena a říkalo se jí Rudá Sonja. Těžko říct jaký byl původní koncept tohoto projektu, neboť vypadá, že se to tvůrcům nějak vymklo kontrole. Už první zásadní chybou bylo angažování Arnolda Schwarzeneggera do role Kalidora. Jeho tvář byla ještě stále spjata s Conanem a i dnes mnoho diváků tuto postavu přiřazuje spíše ke Conanovi. Asi to byl komerční tah, neboť zřejmě panovaly obavy, že začínající Brigitte Nielsen v hlavní roli diváky do kin prostě nepřitáhne. Ano, komerčním tahounem snímku byl přeci jen nakonec skutečně Arnie a nikoliv Bridget, což potvrzuje i Arnieho první místo v závěrečných titulcích. Námět příběhu je v podstatě stejný jako u prvního filmu o  Conanovi. Rudá Sonja se vydá pomstít vraždu své rodiny a zbavit svět tyranské nadvlády kruté královny Gedren. Komiksový nadhled danou atmosférou a výpravou sice slibovalo mnohé, ale bohužel došlo ke zklamání. Ten nadhled s atmosférou je ve své jednoduchosti zcela stejný jako u snímku 'Ničitel Conan.' Zápasy na meče nenadchnou, napětí žádné a dětská postava protivného prince se svým robustním sluhou spíše snímek vsazuje mezi dobrodružné rodinné filmy. Pojítkem obou filmů je režisér Richard Fleischer a tak vlastně není ani divu. Brigitte Nielsen sice nedokázala podat přijatelný výkon, ale určité charisma v konkurenci mužských svalů rozhodně měla. Nebylo toho však vůbec plně využito. Nízký rozpočet je znát hlavně co se týče výpravy. Spíše to budí dojem divadelních kulis než výpravného filmu. Ten je tedy nepovedený a jako filmová adaptace komiksů o Rudé Sonje už v kramflecích samotného scénáře. Kupodivu ale jako nenáročný rodinný zábavný film funguje a v televizních reprízách už z nostalgie docela vyniká. Film měl rozhodně navíc. Svým neúspěchem uvedl Rudou Sonju, i z Conanem, na dlouhou dobu do zatracení.

  • 70%
    0
    0
    14. 7. 2019
    Řeka smrti (1989)

    Malý prostý dobrodružný film využívající námět hodný k zaujetí. Amazonská džungle, nějaký dobrodruh a indiáni byli vždy v takovémto žánru vždy lákavým artiklem. A když se navíc jako záporáci použijí fanatičtí váleční zločinci z doby druhé světové války pracující na tajných experimentech, není možné, aby nebylo o zábavu postaráno. I když, na druhou stranu, jak se to vezme. S nízkým rozpočtem se mnoho vykouzlit nedá, takže ta známá proradná kýčovitost je přirozeně na své klasické úrovni. Samotný začátek trochu zmate, neboť začíná právě v době druhé světové války. A je to dobře, protože se tak dozvíme, co jsou ti záporáci vlastně zač. O něco později se ocitneme v amazonské džungli a představí se nám, v centru všeho dění, ve své roli Michael Dudikoff, který měl už za sebou úspěšný snímek 'Americký ninja'. Příběh se sice ukazuje jako dobře konvenčně postavený, který vyvrcholí vcelku zdařilou akčních sekvencí v podobě rozsáhlé přestřelky, ale v logice některých aspektů vývoje děje přeci jen vyvolává otázky. Každopádně se jedná o nízkorozpočtový snímek z konce osmdesátých let, který se stal ve filmografii právě Michael Dudikoffa nesmělou klasikou. Díru do filmového světa tohle nemělo šanci udělat, ale za zhlédnutí rozhodně stojí. Úplná katastrofa to zase také není.

  • 40%
    0
    0
    14. 7. 2019

    Postapokalyptický příběh, ve kterém zemětřesení oddělí Kalifornii od pevniny. No, proč ne. Americký voják Nick Preston s tváří Dolpha Lundgrena a jeho tým zoufale bojují proti hordě přeživších zločinců. Ještě dejme tomu. Na dramatický akční příběh by se něco takového dalo použít. Jenomže, pokud se má jednat o nízkorozpočtový snímek, jako vždy uhodí kosa na kámen. Na pováženou je už scénář, který nějak tu dramatizaci a akčnost postrádá. Uši trhající jsou už dialogy. Nebyly původně určeny pro nějakou telenovelu? Snímek svou nerozvážností danými skutky a poklidnou atmosférou, ať se děje co se děje, jakoby vypadl z přelomu osmdesátých a devadesátých let. Ohromná jednoduchost v každé scéně, kde každýčký vtip spíše zapadá do neskutečné trapnosti, spíše evokuje k prostému televiznímu nenáročnému filmu. A tak musí být nenáročný i divák, jinak si nelze tento film jakkoliv užít.

  • 80%
    0
    0
    13. 7. 2019

    Americké dopravní letadlo je přepadeno muslimskými teroristy a tak je vysláno speciální komando, které doprovází zpravodajský analytik. Snímek na provařené téma, ale co se týče diváckého zájmu, v podstatě nic proti ničemu. Popcornový devadesátkový film se vším všudy, jak bylo ve své době žádané. Jedno je přeci jen rozdílné a to fakt, že příběh nemá svého hrdinu. Každá postava má své dané místo a každý má v rámci vývoje děje co do činění. Zpočátku to samozřejmě vypadá Stevena Seagala, který si střihl šéfa zasahující jednotky, ale když překvapivě v první třetině snímku vypadne ze hry, pohled je přirozeně zaměřen na Kurta Russella. Ale svým způsobem tomu také není. Dodnes se vedou diskuse, proč vlastně Steven Seagal skončil tak brzy, když měl za sebou velmi úspěšný snímek 'Přepadení v Pacifiku'. Že by zklamání po slabé odezvě jeho režijního počinu 'Aljaška v plamenech'? Nebo jen nechtěl v podstatě to samé, co už jednou ztvárnil ve zmíněném 'Přepadení v Pacifiku'? Buď jak buď, každopádně jako jediný dokázal něco, co jiný ne. Jako představitel akčního hrdiny nemusí být ve snímků za každou cenu. Takový Arnie či Sly by to neudělali. Příběh začíná klasickou scénou naplňování letadla turisty, kde zamrzí, že nejsou představený žádné určité postavy, jak bývalo zvykem. Tady se na nic nečeká a ihned dojde k přepadení. Zklame také jednání vládní garnitury. Nemá to takový drive jako třeba u 'Přepadení v Pacifiku'. Druhá polovina snímku už se zdá být zbytečně natahovaná a to jenom proto, že kolísá napětí. Tento fakt vždy rozbourá až přítomnost Halle Berry v roli letušky, která místy vstoupí do děje. Dramatické přistání a scenérie na letadlo samotném závěru na letišti  je už takovou danou klasikou tohoto filmového žánru. Snímek funguje jak má, a plní svůj účel. Devadesátkový akční concept bez bázně a hany, který nijak neurazí ani dnes.

  • 50%
    0
    0
    13. 7. 2019

    Conan s tváří Arnolda Schwarzeneggera se po uvedení snímku stal skutečnou filmovou legendou. Tvůrci se rozhodli pokračovat, ale tentokrát opatrněji. Demonstrace před kiny, kde se film uváděl, proti přílišné brutalitě filmu se neminulo účinkem. Kritika byla vyslyšena a tak se šlo na druhý film jinak. Náznaky původního konceptu fantasy opery sice byly místy zachovány, ale jinak se kladlo více do atmosféry čisté popcornové zábavy. A to byla chyba. Herecká topornost a kamenný výraz Arnolda Schwarzeneggera tentokrát nebyla využita, jak měla. Ve stejném roce Arny točil slavného Terminátora a tam tohle všechno je. I z Terminátora se rázem stal fenomén. Ale zpět ke Conanovi. Arnymu herectví ještě stále nešlo a tak bylo chybou na tom tento snímek stavět. Děj je scénáristicky hodně jednoduchý a je daleko více stavěný na dialogy. Ohromným zklamáním jsou akční scény. Brutalita je tedy definitivně pryč a tak zůstalo jenom u šermování. Jenomže snad i kočovné šermířské spolky by to dokázaly lépe. Z filmu se také vytratila ona kouzelná fantasy magičnost, která vytvářela tu správnou temnou atmosféru doby. Zkrátka a dobře, tady to vypadá, že byl snímek spíše tlačen do komerčního úspěchu, což přirozeně nevyšlo. A tak může posloužit leda jako ukázka toho, jak to dopadá, když se vyslechnou protesty a demonstrace mravokárců proti původnímu snímku.  

  • 90%
    0
    0
    11. 7. 2019

    Villa Borghese je název největšího městského parku v Římě, kde se scházejí lidé k odpočinku a relaxaci. A tak je tento park každodenně svědkem různých událostí a lidských osudů. Divák sledující tento film jako by seděl v onom parku někde na lavičce a sledoval dění kolem. Tam se řeší to, tam zase ono, tamhle si hrají děti, jinde dochází k radosti i k zármutku. V podstatě den jako každý jiný. Snímek je tedy takovým povídkovým počinem, jenž všechny příběhy spojuje právě tento park. Ryze odpočinková filmová záležitost, která svou životní reálností nezarmoutí ani dnes. Mnohý divák by se v některých povídkách mohl i nalézt.

  • 60%
    0
    0
    11. 7. 2019

    V originále 'Rozhodnutí v oblacích', v Americe 'Super bouře' v Česku 'Nouzové přistání'. Začátek filmu sice skutečně vypadá na dobrodružný příběh z prostředí dopravního letectví, Ale záhy se to mění na další obyčejný příběh o podivném počasí. Ryze televizní snímek rakousko-německé koprodukce se skromným příběhem a skromnou atmosférou, ale po vizuální stránce rozhodně lepšími efekty, než stejná produkce studia Asylum. Každopádně se tento počin řadí mezi mnohé zabývajícím se počasím. Napětí ,drama, či snad dobrodružství, bohužel k nalezení není, zato romantismu je více než dost. a tak se jedná jen o obyčejnou nenáročnou odpočinkovou televizní záležitost, cílenou spíše pro dámskou část diváků, kteří nemusí přemýšlet nad mnohými nelogičnostmi a patosem.

  • 80%
    0
    0
    11. 7. 2019

    Opuštěný důl, dědicové dolu, banda lačnící po zlatě a tajemný Phantom, který zasahuje do všeho dění.  Westernový příběh s prvky tajemna v lehce komediální atmosféře. Jedná se o remake snímku z roku 1928 'The Phantom City'. tedy pouhé čtyři roky starého filmu. Studio Warner Bros se v této době rozhodlo některé němé snímky převést do zvukového filmu a tento je zkrátka jeden z nich. Do hlavní role však nově obsadili mladičkého Johna Waynea, který už měl s westernem nemalé zkušenosti. Snímek má atmosféru dosti tajemnou a místy až strašidelnou, ale komediální nadhled nedovolí celý koncept k překročení k hororového žánru. Technická stránka filmu je na svou dobu taková jaká je. Hrané části vypadají divadelně přirozeně, ale ty akční jsou stále zrychlené, jako za dob grotesek. Hodinová stopáž je však přijatelná a tak zase až moc lecjaké rozpaky snímek nevyvolává. Okem shovívavým právě s ohledem na dobu vzniku snímek stále má svojí zábavnost a nadhled nad stavem věcí. Jako úsměvný, lehce mysteriózní odpočinkový film, i dnes může po divácké stránce posloužit dobře.

  • 70%
    0
    0
    7. 7. 2019
    Escalofrío (1977)

    Atmosféra sedmdesátých let a satanismus. Námět na svou dobu velice populární a divácky žádaný. Scénář neoplývá složitostí a nějakých zásadních zvratů. Příběh manželského páru, který je zlákán jiným manželským párem do svého příbytku, kde zpočátku uspořádají příjemný večírek, který se však postupně začne čím dál tím víc hrotit. Snímek obsahuje vše, co je v rámci satanismu podstatné. Satanské znaky, zaříkávadla, vyvolávání, orgie. Celé vyprávění provází i přirozená nahota, což v rámci satanismu taktéž není neobvyklé. Temná ďábelská atmosféra se line celou stopáží, ale strach a děsivost jedinou vteřinou nevyvolává. Alespoň na dnešní dobu, neboť zub času přeci jen hlodá a hlodá. Snímek nabízí krutou a násilnickou vizi satanských sekt, které přetvářejí příjemnou každodennost do primárního a realistického teroru. Něco málo se o tom dozvíme hned v úvodu celého příběhu. Daný zfilmovaný příběh v sobě má určitou tématickou zajímavost, avšak dnes už spíše jen pro určitý okruh fanoušků dávných hororových klasik.

  • 70%
    0
    0
    6. 7. 2019
    Opapatika (2007)

    Opapatika je zvláštní síla, díky které se člověk stane prakticky neporazitelným. Příběh vypráví o pěti lidech touto silou oplývající. A každý má svojí vlastní, tedy jedinečnou. Všichni se potkají uprostřed něčeho, co jim v životě přinese jak ztrátu, tak i nový začátek. Hlavní linkou je určitost obsažená v tradičních náboženských thajských textech. -Sebevražda je hřích. Kdo jí podstoupí bude potrestán. Nikdy nenalezne mír.- Nesmrtelnost, sladké pokušení nebo nepopsatelné utrpení? To je to, oč tu běží. Snímek thajské produkce v tradici klasické thajské kinematografie opírající se o staré tradice a náboženské motivy. A tak je předem jasné, že něco takového je pro evropské diváky naprosto nesrozumitelné a ve filmové oblasti matoucí. Odlišná kultura je v tomto filmu tentokrát v popředí zájmu. Hledat v tom nějaký smysl nemá cenu. Evropské divák by ho i tak nepochopil. Příběh obsahuje těžce nudné konverzační scény, avšak efektní a drsnou akci různých přestřelek a soubojů, jak se na asijský film sluší a patří. Akční fanoušek si tedy může přijít na své. Snímek má svůj potenciál, ale bohužel jenom v Thajsku. Tady je těžkopádnější než jak vypadá.

  • 60%
    0
    0
    6. 7. 2019
    Kaw (2007)

    Malé městečko náhle začnou napadat havrani a nikdo neví proč. Tato jediná věta námětu již prozrazuje, že se jedná o další novelizaci slavného klasického hororového snímku Alfreda Hitchcocka z roku 1963 'Ptáci'. Snímek televizního kanálu Sci-Fi Channel, čímž je řečeno vše. Tento snímek se však od špatných zkušeností dané produkce přeci jen krapet odlišuje. Má to sice rapidně jednoduchý scénář a nijak hrozivou atmosféru, což nakonec Hitchcockovi 'Ptáci' již také nemají, ale divácky neotravuje naprosto nekvalitními CGI efekty, jak bývá u takovéto produkce zvykem. Svojí průměrností a neotřelostí právě ve své jednoduchosti si diváckým zájmem kupodivu zcela vystačí. Nikdo se u toho sice bát nebude, příběh ničím nepřekvapí, scénář prostě takový jaký je a omšelá televizní atmosféra přesně podle šablony, ale jen tak na odpočinkové shlédnutí... Proč ne. Předem však neočekávat nic zásadního. Nic takového se nedostaví.

  • 80%
    0
    0
    6. 7. 2019

    Samotný ďábel v lidské podobě sestoupí na zem a začnou se dít věci. Ne, o horor se v žádném případě tentokrát nejedná. Jen obyčejná zábavná etuda plná erotiky a ponaučení. Chamtivost ovládá většinu obyvatel a tak jsou jeho činy velmi jednoduché. "Svět je tak krásný, budu si ho užívat!", prohlásí poté, co probodne a okrade válečného veterána, když ho nazve lhářem, následně odcházejíc s taškou plného zlata. A tak jde beroucí si vše, co může dostat. Zákon, náboženství, vina či morálka? Nic není překážkou. Má chuť třeba na ženu? Tak ji prostě svede a hotovo. Ďábel je poháněn všemi sedmi smrtelnými hříchy. Nejvíce však chtíčem, chamtivostí, penězi a sexem. Ale co když se přece jen najde jedna dobrá duše? Ambiciózní příběh vypadá, jako by byl poskládán z epizod, protože jak ďábel putuje, setkává se s různými lidmi a co člověk to jeden ucelený příběh. V rámci zábavy a erotické ušlechtilosti však veškeré dění spíše připomíná jednoduchou erotickou komedii. Takže si i oko nemravovo přijde na své. Režisér Paul Naschy stojící za scénářem si zahrál i hlavní roli a vypadá to, že moc dobře věděl, co dělá. Scénář je dobře promyšlený, sehraný a natočený. Co scéna, to myšlenka. Kde jinde lze vidět například ukřižovaného Ďábla, který zhlédne k nebi a začne proklínat Boha za jeho účast na životě. O nějaké moralizování nejde, ale k zamyšlení určité věci určitě jsou.

  • 70%
    0
    0
    6. 7. 2019

    Jednoduchý malý slasher plný krve, násilí a nahoty. Snímek tedy obsahuje vše, co nadšený divák tohoto subžánru očekává. Příběh je scenáristicky zpracován údajně na základě skutečné události. Máme tu bytovku, kde jsou zavražděni čtyři ženy běžnými řemeslnými nástroji. Brzy poznáme i vraha a motiv jeho činu. A pak už jde jenom o to, jak to všechno vlastně skončí. 70. léta jdou na filmu znát už svou atmosférou. Snímek jako takový nepatří mezi nervy drásající. Vypadá jen jako velice jednoduchá vyprávěnka k nenáročnému sledování, takříct obyčejného krimi případu, které mu ale schází hlavně plynulost vývoje děje. Na začátku sledujeme ony vraždy. Každá ta scéna mordu je doprovázená dobovou hudební baladou. Následují nějaké ty scénky policejního vyšetřování a nakonec zůstane už jenom unesená dívka a dění kolem ní. Ano, dohromady to moc nefunguje, ale snad to lze tentokrát tvůrcům odpustit. Gore efekty jsou povedené hlavně po výtvarné stránce. Není to jen tak halabala, jak to obvykle bývá. Jestli snímek vyděsí či znechutí záleží na stavu dané věci diváckého cítění. Mezi výjimečné filmy své doby se neřadí, ale na druhou stranu určitou náklonnost má.  

  • 60%
    0
    0
    3. 7. 2019
    Subspecies (1991)

    Transylvánie, zlotřilý upír a tři studentky. Nízkorozpočtový hororový snímek plně využívající rumunské prostředí, typický upírský motiv a citaci klasického upírského vzhledu z Nosferatu. Příběh jako takový je jen obyčejná nenáročná upírská báchorka k mírnému postrašení a nic víc. Snaha o gotický horor vychází jen do poloviny. Patřičnou atmosféru to má, ale o vyloženě děsuplné scény se tu nelze dočkat. Upírský motiv přináší své kouzlo jedinečnosti, jen ten scénář by mohl být přeci jen krapet lepší. U nízkorozpočtové produkce však nelze očekávat nic lecjakého. Ony tři studentky jsou v jádru sympatické a dá se s nimi po divácké stránce ztotožnit. Trabant, ve kterém jezdí, však pobaví asi nejvíce. Snímek bez brutality, nahoty a lekaček, který neuškodí ani starším dětem. Zkrátka a dobře, kdo se nebál třeba u slovenského snímku z roku 1987 ''Pehavý Max a strašidlá', nebude se bát ani tu.

  • 80%
    0
    0
    2. 7. 2019

    Snímek je velice těžké někam zařadit. Jedná se o hororový thriller nebo o psychologické drama? Dějově tu máme veterána z války ve Vietnamu, kterého ovládá paranoia, hysterie a izolace strachu s dojmem o spiknutí. Příčiny jsou postupně odhalovány a to až do šokujícího závěru. Svým způsobem se jedná o fascinující film, ale spíše je to na hranici psychologické zábavy. Tim Robbins dál postavě veškerou důvěryhodnost, ale scénář jako by se snažil jít někam jinam. Každopádně se jedná o výborný snímek ukazující, co s člověkem udělají životní zkušenosti a traumatizující zážitky. Čeho je moc, toho je až příliš a v tomto příběhu to platí dvojnásob.  Snímek přináší jistou výpověď o něčem, o čem si v realitě všedních dnů cvrlikají i vrabci na střeše, ale jestli se jedná jen o pouhopouhou konspiraci či taktéž jen o myšlenkovou paranoiu záleží jen na divácích.

  • 50%
    0
    0
    2. 7. 2019

    Osmdesátkový nízkorozpočtový slasher určený do videopůjčoven snad z nejpopulárnější vražednou zbraní všech hororových dob a tím je motorová pila. Snímek je pokusem své doby o vytvoření amerického gialla americkou produkční společnosti a španělského režiséra. A taky má v rámci subžánru vše potřebné. Správnou směs gore, nahoty a všelijakých podivností. Jen ten scénář mohl být daleko více propracovanější, neboť dějová plochost a bezmocnost včetně podivných dialogů dostává snímek na hranici divácké únosnosti. Jinak se nijak neliší od ostatních slasherů sedmdesátých a osmdesátých let. Kromě nechtěného humoru. Úsměv na tváři se dostaví hlavně v momentě, kdy se na scéně objeví Paul l. Smith. Ano, to je ten pán, co úspěšně zahrál dvojníka Buda Spencera ve dvoudílných filmech 'Šimon a Matouš' a 'Karambol'. Stejný herecký projev má i zde a dokonce se dočkáme i krátké typicky spencerovské rvačky. V rámci děje naprosto zbytečná záležitost, stejně jako scéna z nějakým kung-fu profesorem. Ve videopůjčovnách bývali různé podivnosti a tento je jeden z nich. Avšak přesto se jedná o určitý kult videopůjčoven, ke kterému se v rámci hororových klasik fanoušci z nostalgie rádi vracejí.

  • 60%
    0
    0
    1. 7. 2019

    V prvním snímku o dobrodružství Kara Ben Nemsiho jsme se na konci dozvěděli, že se vrací zpět do Německa. Rok se sešel s rokem a máme tu snímek druhý, prozrazující, že tomu nakonec přeci jen nebylo. A aby to nevypadalo podivně, předchozí jeho čin byl ve scénáři připomenut. Oproti původního románu je příběh vůbec značně překombinovaný, ale to už u německých mayovek prostě je. Tento snímek tedy navazuje na snímek 'Žut', i když mu předchází a to románově dokonce ve čtyřech svazcích. Každopádně se ve své nové roli vrátil Lex Barker, čímž značně utrpěly -Vinnetouovky- uspěchaně natáčené ve stejné době. Tato mayovka z prostředí orientu však bohužel také veškeré nadšení ochladila. O dobrodružství sice nouze není, ale daný příběh jako by se rozpadal do menších epizod. Prostě to vypadá jako nepovedeně do celovečerního filmu sestříhaný televizní seriál. O humornou vložku se opět postaral vedle Kara Ben Nemsiho Hadži Halef Omar a samozřejmě Sir David Lindsay se svým sluhou Archibaldem, ale buď jak buď, té legrace je tady zase nějak až moc. Celkově to vypadá, jako by se režisér nemohl rozhodnout, jestli má točit skutečný dobrodružný film a nebo jen pouhopouhou dobrodružnou komedii. Vzájemně se to hodně pere a nevytváří daný celek. Děj jako takový samozřejmě opět používá známou šablonu, takže boj proti bezpráví je v plné síle. Jen to očekávání prostě nenadchne jak by mělo.

  • 90%
    0
    0
    1. 7. 2019

    Snímek založený na populárním manga komiksu, kombinující intimní drama a velkolepé dobrodružství s přiměřenou dávkou bojových akcí v rámci tragického příběhu feudálního Japonska 17. století. A jelikož se jedná o dramatický epos zaměřující se spíše na romantické dobrodružství, diváci očekávající lecjaké akční rošambo budou zklamání. Souboje tady samozřejmě jsou, ale jen z nutnosti v rámci příběhu. Krásná kamera využívající každičký kout všeho možného přizpůsobuje vyprávění v daných aspektech určitého zájmu o děj. A když už dojde na ony souboje, choreografie opět využívá asijský motiv legendy vyprávějící o bojovnících, kteří dokázali nemožné. Tedy během soubojů doslova létat. Ano, pro nás pohádka, pro ně legenda. Je tu samozřejmě i mnoho odkazů na daný komiks. A vlastně i něčemu navíc. Finální střetnutí jako by připomínalo finální přestřelky spaghetti westernů. Stačí si vybavit některý snímek od Sergio Leoneho. Ta podobná atmosféra je prostě dokonalá.  Snímek jde jinak svým stylovým směrem plného vzrušujícího a vizuálně nádherného dobrodružství, který filmový zážitek umí zanechat.

  • 80%
    0
    0
    1. 7. 2019
    Mrtvý muž (1999)

    Nijak výrazný film, ale kupodivu velice živý s neustále hláškujícím Jamesem Belushim. Sotva snímek začne, už je divák hozen doprostřed akce, která neutuchá až do samého konce. Ano, film působí jako skok do rozjetého vlaku, který ne a ne zastavit. Dějová linka je přímočará, ale aby se neřeklo, k nějakému tomu překvapení občas také dojde. Atmosférou je to takový moderní western plný padouchů a šerifů. Timothy Dalton se coby šerif také dobře vyřádil. Jedná se o malý avšak pestrý akční film určený přímo pro domácí video přinášející přirozenou filmovou zábavu.

  • 90%
    0
    0
    1. 7. 2019

    Ohromující snímek o stavbě železnice překonávající veškeré nadšení. Pevný scénář plný dobrodružné akce a romantiky přesahující dvouhodinovou stopáž nenudí jedinou minutou. Černobílý obraz předvádí až neskutečně překrásné kompozice. Jako správný western obsahuje vše podstatné. Rvačka v salónu, útoky indiánů na vlak či dechberoucí železniční nehody, když už je téma o železnici. Mladý herecký ansámbl pozdějších hereckých hvězd asi pozná málo kdo. Třeba Anthony Queen. Technické vizuální efekty jsou dnes už viditelně až moc okaté, ale s ohledem na svou dobu jsou udělané hodně dobře. Příběh není nijak náročný. Naopak je příjemný k filmovému odpočinku, kde si každý najde to své. Svým způsobem slouží stavba železnice jen jako pozadí epického dramatu romantického trojúhelníku. Podobně jako katastrofa Titaniku na pozadí romance ve slavném snímku Jamese Camerona. A tak přirozeně nejde ani tak o historicky film, jako ryze o zábavný používající danou historii budování železnice v Americe.

  • 80%
    0
    0
    30. 6. 2019

    První výprava na Mars vracející se zpět na Zemi je napadena neznámou formou života. Dnes už velice známý námět, který v roce 1979 nejvíce proslavil Rydley Scott svým snímkem 'Vetřelec'. Tento snímek z padesátých let je nízkorozpočtový a hlavně studiový, takže se nehonosí výraznou výpravou. Patří do kategorie sci-fi horor, ale hrůzu samozřejmě nijak nevyvolává. Dnes by se dal považovat i za ryze dětský film a to doslova. Scénář napsal známý autor vědeckofantastických příběhů Jerome Bixby a natočil Edward L. Cahn, který byl takovými snímky už také zkušený. Kulisy jsou tedy viditelně levné, ale na svou dobu v rámci sci-fi ilustrací k románům nijak výjimečné. Takové představy ve své době prostě byly. Scénář je pevný, inteligentní, má lehké napětí a náznaky hrůzy. A i dnes v rámci televizní zábavy a odpočinku stále přijatelný.

  • 60%
    0
    0
    30. 6. 2019

    Jak už název napovídá, titulní postavou tohoto snímku je Old Surehand, tedy zálesák známý už z předchozích dvou filmů 'Mezi supy' a 'Petrolejový princ', který dějově pátrá po vrahovi svého bratra. Mayovka tedy především o něm, což znamená, že Vinnetou, který se zde samozřejmě také vyskytuje, je spíše odsunut do pozadí. Kdyby byl vyškrtnut úplně, nikdo by snad ani nevěřil, že se o nějakou mayovku vůbec jedná. Byť se snímek prezentuje jako první díl, druhý už nikdy nevznikl. Z dobových materiálů jsou důvody dva. Nepřiměřená namyšlenost herce Stuarta Grangera, který byl na place údajně doslova nesnesitelný a vliv filmových fanoušků, kterým Old Surehand nesedl a dožadovali se návratu Old Shatterhanda. Snímek se od klasických mayovek dosti liší. Atmosféra se už hodně přibližuje západnímu stylu, byť stále za použití evropského měřítka, což je předvedeno už na samém začátku scénou přepadení vlaku. Dobrodružná romantika prvních mayovek je tedy naprosto pryč. Celkově je tedy snímek daleko drsnější a zlí jazykové tvrdí, že se snad producent Horst Wendlandt snažil přiblížit či přímo konkurovat spaghetti westernu. Leč marně. Snímek má své pro, ale bohužel převládá své proti. Hlavně fakt, že se očekávaný Vinnetou objeví až někdy po první třetině filmu a to ještě jen na malou chviličku. Jeho přítomnost skutečně vypadá tak, aby se neřeklo. Nejhorší snímek rozhodně není, ale bohužel nějak zvlášť nenadchne. Pro zajímavost, opět se tu objevuje Terence Hill, pro kterého je to čtvrtá mayovka.

  • 90%
    0
    0
    30. 6. 2019
    Bez okolků (1967)

    Drsný thriller, který je i po tolika letech od svého vzniku brutální, pevný a stále podceňovaný. Klasika s jednoduchým příběhem pomsty, který má nepředvídatelnou sílu. Lee Marvin v hlavní roli pomstychtivého Wolkera se svou monosyllabickou kamennou chladnou tváří a z pevným smyslem pro stanovený cíl doslova předčí očekávání. O jeho historii se moc nedozvíme, ale jako by to nebylo důležité. Cesta pomsty je jen fantasie během umírání odehrávající se v jeho mysli. Je to vlastně taková posloupnost snů zasahující až do reality uvědomění vlastní existence. Inovační střih je odvážný a zásadní, neboť dokáže vyobrazit vše podstatné v krátké době. Čas a prostor záblesků vzpomínek a filtrované paměti v přesné synchronizaci všeho dění spolu se zobrazením fascinujícího rigorózního barevného schématu a důsledně chladného používání izolace v širokoúhlém obrazovém formátu, je naplněn stimulačními obrazy a je přítomen silný erotický podproud. Lee Marvin je tu v podstatě na vrcholu. Přináší přesně to, co je potřeba pro tuto složitou roli. Je to neobvyklý antihrdina coby muž akce. I scénář se vymaňuje od tradičních gangsterek. Vysoce stylizovaný příběh je jedním z nejzajímavějších a nejinovativnějších amerických snímků šedesátých let. Svým způsobem se jedná o umělecký film takže pro obyčejné diváky může být už jen začátek hodně matoucí. Pro současné diváky bude asi příznivější remake z roku 1999 s Melem Gibsonem 'Odplata'. Ten je sice jednodušší a žánrově zábavnější, ale oproti tomu nemá dané charisma a vizuální nadšení ovlivňující celý průběh vývoje děje s ostrými a emocionálně oddělenými dialogy. Buď jak buď, snímek má hodně do sebe, a náročnějšího diváka nemůže ponechat na pochybách. Takže zbývá se už jenom zeptat: "What's your first name?"

  • 80%
    0
    0
    28. 6. 2019
    War Drums (1957)

    Přátelství mezi bílým mužem a náčelníkem Apačů zakusí těžkou zkoušku, když se oba zamilují do stejné ženy. Byť je námět velice podobný známým mayovkám, jedná se o zcela jiný film. Takže ne. Náčelníkem Apačů zde není Vinnetou, ale nějaký Mangas Coloradas, a překvapení nakonec, s tváří Lexe Barkera. Ten je u nás proslavený jako Old Shatterhand a ve světě i jako Tarzan. Obojí zvládl výtečně a nejinak je to i u této role. Náčelníka Apačů si zahrál pět let před natáčením slavného snímku 'Poklad na Stříbrném jezeře' takže s tímto žánrem již zkušenost měl. Snímek 'Válečné bubny' je zábavný, má charakterově dobré postavy, patřičnou dramatizaci, očekávanou akci, a celkově takovou atmosféru a výpravu, že je skutečně vcelku totožný s pozdějšími mayovkami. Příběh jako takový je velice podobný americkému snímku z roku 1950 'Zlomený šíp'. Ten je ve vážnějším tónu a tak tedy v atmosféře tradičního západního westernu. Jestli se to tedy má považovat za remake, nebo jen za pouhou inspiraci, je diskuzi. Každopádně film jako takový samozřejmě má své chyby, ale v rámci čistých indiánek si vede dobře a nestárne stejně tak jako ty slavné mayovky. Při sledování je však potřeba si zvyknout, že Lex Barker je v roli nejen indiána, ale dokonce přímo náčelníka Apačů. Docela div, že nepokračoval jako Vinnetou.  

  • 90%
    0
    0
    28. 6. 2019

    Manželský, finančně velice úspěšný pár, se rozhodne koupit dům podle svých představ a když se tak stane, dostanou se vzápětí do spirály problémů, o kterých se jim ani nesnilo. Převážně konverzační komedie, která na své kouzelnosti neztratila nic do dnešních dnů. Ano, není to žádná bláznivá či situační komedie. Vše tu tak nějak vyznívá ze skutečného života plného nástrah a úředních šimlů, čímž se celý příběh stává hodně blízký. Zkrátka a dobře, celý koncept příběhu odráží trend budovat vlastní dům a vytváří satiru převážně z touhy mít pokoje v rámci luxusu. Vše je k pobavení v takzvaném inteligentního humoru, což je specifikum samo o sobě. Takže je to jednoduché. Koho u nás pobaví humor Miroslava Horníčka, jistojistě pobaví i tento film. A jen tak pro zajímavost, v jedné malé roličce dělníka na stavbě domu lze spatřit u nás velice známého Lexe Barkera.

  • 5%
    0
    0
    28. 6. 2019
    San Andreas (2015)

    Studio Asylum a dalším mockbuster bez bázně a hany se vším všudy, co takový snímek má mít, tentokrát, jak už sám název napovídá, na základě velkorozpočtového snímku San Andreas. Jako omšelá televizní zábava vcelku dobrý, ale jinak bída s nouzí v rámci všeho možného i nemožného. Dějová šablona se, až na drobné výjimky, drží velkorozpočtové předlohy, což na mockbuster není nic divného. U tohoto filmu si i filmoví znalci mohou vyzkoušet své znalosti, neboť se také použilo spousta scén a motivů z různých postarších, samozřejmě velkourozpočtových, katastrofických filmů. Jinak samozřejmě zkratkovitý scénář plný nelogičností, nízkorozpočtová výprava a bohapusté CGI efekty. Inu, proti gustu žádný dišputát, film snese všechno, ale pro lepší filmový zážitek nelze jinak, než doporučit onen původní, výše zmíněný, snímek, kde si jednu zásadních rolí střihl Dwayne Johnson.

  • 70%
    0
    0
    26. 6. 2019

    Prostý jednoduchý prázdninový příběh, který bohužel do kin vzešel ve špatnou dobu a tak se v diváckém zájmu nijak zvlášť neuchytil. Námětově nejde o nic ojedinělého. Máme tu prostě chatovou osadu s různými lidmi a jejich starostmi, do které zavítá s rodiči jistý třináctiletý Milda. S místními vrstevníky to však nemá pranic jednoduché a tak se utápí v představách co by d'Artagnan v koncepci s danou realitou. Dostane Milda nakonec  stejně jako on spravedlnosti a uznání? Snímek v podstatě nenabízí nic co by jsme už neznali. Po divácké stránce si tu může každý najít své a to jak mezi mládeží, tak i dospělými. Samozřejmě to jako celek vyznívá poněkud naivně, ale k televiznímu odpočinku to bohatě postačí.

  • 70%
    0
    0
    25. 6. 2019

    Námět tohoto slasheru by se v podstatě dal srovnat se sérií 'Pátek 13'. Nakonec, už originální název v překladu 'Je tam venku' mluví samo za sebe. Jasně, tajemný zabiják v masce ohrožující určitou skupinku lidí někde na určitém místě na samotě je už filmově tak provařený, že je i tento snímek dějově ve svém vývoji naprosto předvídatelný, ale v rámci nostalgie a vzpomínek, proč ne. Pro vznik nové série vcelku dobrý. Jason, Michael a ostatní by dostali silnou konkurenci. Jinak samozřejmě není o co stát. Atmosféra strachu vcelku budovaná je, ale že by to bylo zase až nějak extra děsivé se říci nedá. Lecjakých krvavých scén a vyložených bestiálností se tu také nelze dočkat. O napětí ale pochybovat nelze. Na dnešní dobu tedy již skromný průměrný film, ale za zhlédnutí stojí, i když ničím výjimečným nepřekvapí.

  • 90%
    0
    0
    25. 6. 2019
    Beau Geste (1939)

    Percival Christopher Wren byl anglický spisovatel většinou dobrodružné beletrie, z nichž je nejznámější román 'Beau geste' (Krásné gesto) z roku 1924, který byl i nejvíce zfilmován (tři filmové verze a jeden televizní seriál), tématicky pojednávající o francouzské cizinecké legii v severní Africe. V podstatě se dá říct, že moc dobře věděl o čem píše, neboť sám v Africe sloužil jako rezervní důstojník spojený s indickým pěším plukem. Tento snímek je zpracováním románu druhý, který se dá považovat za věrný zvukový remake snímku prvního z roku 1928, tedy ještě němého. Dokonce se natáčelo i na stejném místě. U nás je známý pod českým názvem 'Pevnost mrtvých' a spíše filmová verze třetí z roku 1966. Proč zrovna pevnost mrtvých, když příběh pojednává o třech adoptovaných nevlastních bratrech a ukradeném safíru, je zřejmé hned na samém počátku vyprávění, které začíná nalezením takové pevnosti určitou jednotkou cizinecké legie. Poté se rozvine příběh začínající už v období dětského věku oněch bratrů, čím se postupně dozvíme, co se na té pevnosti vlastně stalo. Scénář je zpracovaný dobře a je pevný jako skála už v samotných základech. Filmové zpracování se striktně drží dobrodružného žánru, je poklidný a srozumitelný. I po technické stránce je to paráda. I když se jedná o příběh těžko uvěřitelný i tak zůstává v zábavné formě příkladný, neboť pojednává především o sebeobětování a cti. Okouzluje obětním gestem, odtud ční originální název, který vede k tomu, že vojáci, kteří jsou povzbuzení kamarádstvím bratrů, trpí pod sadistickým důstojníkem, dokud nepodlehnou v boji s Araby, právě ve zmíněné pevnosti. Možná je určitou zajímavostí účast Johna Wayna na samém začátku filmu, což bude zajímat spíše jen jeho fanoušky. Jedná se o krásný film a a tak je vcelku škoda, že v rámci honosných filmových klasik je u nás poměrně neznámý.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 dalsi posledni
Sdílet tuto stránku: 

Poslední aktivita

Sdílet tuto stránku:

Partneři: