Žebříčky

Nejlepší filmy na téma: filosofické

  1. Pulp Fiction: Historky z podsvětí
    Pulp Fiction: Historky z podsvětí (1994)
    Film
    • SkyShowtime
    • iTunes
    • SWEET.TV
    Mafiánský nádeník Vincent Vega dostal za úkol vzít manželku svého šéfa Miu Wallace na večeři. Jules, Vincentův parťák, se v důsledku neuvěřitelné shody okolností zamýšlí nad svým životem. Boxer Butch má podle dohody prohrát zápas, ale všechno dopadne jinak. A dvojice lupičů – Honey Bunny a Pumpkin – se chystá přepadnout restauraci. Příběhy všech těchto postav se proplétají v postmoderní, nápaditě vystavěné mozaice, která svou strukturou připomíná listování sešity s brakovým čtivem. Druhý celovečerní film Quentina Tarantina Pulp Fiction: Historky z podsvětí vynesl svému tvůrci v roce 1994 Zlatou palmu z festivalu v Cannes.
    90%
    Mafiánský nádeník Vincent Vega dostal za úkol vzít manželku svého šéfa Miu Wallace na večeři. Jules, Vincentův parťák, se v důsledku neuvěřitelné shody okolností zamýšlí nad svým životem. Boxer Butch má podle dohody prohrát zápas, ale všechno dopadne jinak. A dvojice lupičů – Honey Bunny a Pumpkin – se chystá přepadnout restauraci. Příběhy všech těchto postav se proplétají v postmoderní, nápaditě vystavěné mozaice, která svou strukturou připomíná listování sešity s brakovým čtivem. Druhý celovečerní film Quentina Tarantina Pulp Fiction: Historky z podsvětí vynesl svému tvůrci v roce 1994 Zlatou palmu z festivalu v Cannes.
    1
  2. Matrix
    Matrix (1999)
    Film
    • Netflix
    • Oneplay
    • iTunes
    • +1
    90%
    2
  3. Před soumrakem
    Před soumrakem (2004)
    Film
    • iTunes
    • Rakuten
    Film režiséra Richarda Linklatera volně navazuje na jeho snímek z roku 1995 Před úsvitem (Before Sunrise). Film Před úsvitem je romantickým příběhem o lásce dvou mladých lidí, francouzské studentky Celine (Julie Delpy) a amerického mladíka Jesse (Ethan Hawke). Celine a Jesse se setkali ve vlaku z Budapešti do Vídně a děj filmu se odehrával v průběhu dvanácti hodin, po které trvalo jejich krátké setkání ve Vídni. Snímek končil rozloučením obou hrdinů po jedné společně strávené noci. Celine a Jesse se rozešli se slibem, že se znovu setkají ve Vídni po šesti měsících.
    81%
    Film režiséra Richarda Linklatera volně navazuje na jeho snímek z roku 1995 Před úsvitem (Before Sunrise). Film Před úsvitem je romantickým příběhem o lásce dvou mladých lidí, francouzské studentky Celine (Julie Delpy) a amerického mladíka Jesse (Ethan Hawke). Celine a Jesse se setkali ve vlaku z Budapešti do Vídně a děj filmu se odehrával v průběhu dvanácti hodin, po které trvalo jejich krátké setkání ve Vídni. Snímek končil rozloučením obou hrdinů po jedné společně strávené noci. Celine a Jesse se rozešli se slibem, že se znovu setkají ve Vídni po šesti měsících.
    3
  4. Dálnice 60
    Dálnice 60 (2002)
    Film
    Třiadvacetiletý Neal Oliver má před sebou najednou více otázek než odpovědí. Otec si přeje, aby šel studovat práva, zatímco on by se raději věnoval malování. Také si není příliš jistý, zdá má zůstat s dosavadní přítelkyní Sally, anebo raději hledat záhadnou ženu, o níž stále sní a která ho inspiruje. A to ještě za podivných okolností potkává tajemného a excentrického O. W. Granta. Když uhasíná svíčky na svátečním dortu, tajně si přeje, aby brzy dostal odpovědi na všechny svoje otázky. S Nealem je asi "něco" v nepořádku, protože zcela nečekaně odmítne červené BMW, jež dostane od otce k narozeninám. Než se vzpamatuje ze svého prvního velkého rozhodnutí, jede do Danveru po cestě, která není zaznamenána na žádné mapě. Tady na něj čekají dobrodružství, setkání a místa, na která nikdy nezapomene...
    Režie:Bob Gale
    81%
    Třiadvacetiletý Neal Oliver má před sebou najednou více otázek než odpovědí. Otec si přeje, aby šel studovat práva, zatímco on by se raději věnoval malování. Také si není příliš jistý, zdá má zůstat s dosavadní přítelkyní Sally, anebo raději hledat záhadnou ženu, o níž stále sní a která ho inspiruje. A to ještě za podivných okolností potkává tajemného a excentrického O. W. Granta. Když uhasíná svíčky na svátečním dortu, tajně si přeje, aby brzy dostal odpovědi na všechny svoje otázky. S Nealem je asi "něco" v nepořádku, protože zcela nečekaně odmítne červené BMW, jež dostane od otce k narozeninám. Než se vzpamatuje ze svého prvního velkého rozhodnutí, jede do Danveru po cestě, která není zaznamenána na žádné mapě. Tady na něj čekají dobrodružství, setkání a místa, na která nikdy nezapomene...
    Režie:Bob Gale
    4
  5. Sedmá pečeť
    Sedmá pečeť (1957)
    Film
    • Edison
    81%
    5
  6. Stalker
    Stalker (1979)
    Film
    • Canal+
    80%
    6
  7. Vzestup
    Vzestup (1977)
    Film
    Mezinárodně uznávané filmové drama z období 2. světové války patří k tomu nejpůsobivějšímu, co sovětská kinematografie vytvořila. Kniha Vasila Bykova, kterou do filmu převedla režisérka Larisa Šepiťková, umisťuje děj do Běloruska okupovaného nacisty. Důstojník Sotnikov a vojín Rybak se uprostřed kruté zimy vydávají na strastiplnou cestu za zásobami pro své kolegy-partyzány. Jejich cílem je malá vesnička, kterou však už předtím dobyli fašisté. Oba bojovníci padnou do zajetí a kromě nemilosrdného mučení musí podstoupit také boj s vlastní morálkou a přesvědčením. A pohled do vlastního nitra se nakonec ukazuje mnohem bolestivější než rány nepřítele.
    80%
    Mezinárodně uznávané filmové drama z období 2. světové války patří k tomu nejpůsobivějšímu, co sovětská kinematografie vytvořila. Kniha Vasila Bykova, kterou do filmu převedla režisérka Larisa Šepiťková, umisťuje děj do Běloruska okupovaného nacisty. Důstojník Sotnikov a vojín Rybak se uprostřed kruté zimy vydávají na strastiplnou cestu za zásobami pro své kolegy-partyzány. Jejich cílem je malá vesnička, kterou však už předtím dobyli fašisté. Oba bojovníci padnou do zajetí a kromě nemilosrdného mučení musí podstoupit také boj s vlastní morálkou a přesvědčením. A pohled do vlastního nitra se nakonec ukazuje mnohem bolestivější než rány nepřítele.
    7
  8. Karamazovi
    Karamazovi (2008)
    Film
    • HBO Max
    • Prima Plus
    • iVysílání
    • +4
    Příběh se odehrává v současném Polsku. Do Krakova přijíždí skupina pražských herců v čele s režisérem hry, aby na alternativním festivalu v netradičním prostoru oceláren uvedla jevištní adaptaci Dostojevského hry Bratři Karamazovi, jejímž základem je vyšetřování otcovraždy. V divadelním dramatu, nabitém emocemi, láskou, žárlivostí, nenávistí, se řeší otázky víry, nesmrtelnosti a spásy lidské duše. Na pozadí divadelní zkoušky sledujeme osudy hereckého souboru, komické příběhy herců a režiséra. Do děje zasahuje i osobní tragédie jednoho z diváků, který projeví nezvyklé přání: poprosí herce, aby zahráli jenom pro něj. Zkouška se promění ve strhující představení, kdy herci vystupují pro jediného diváka. Náhle největší drama neprobíhá na jevišti, ale v hledišti... KARAMAZOVI jsou dramatem o morálce, povaze člověka, lidském svědomí, vině, trestu a odpuštění. Film není jen psychologickou sondou do zpustošené ruské duše, ale reflektuje aktuální téma odpovědnosti člověka za své činy. (oficiální text distributora)
    79%
    Příběh se odehrává v současném Polsku. Do Krakova přijíždí skupina pražských herců v čele s režisérem hry, aby na alternativním festivalu v netradičním prostoru oceláren uvedla jevištní adaptaci Dostojevského hry Bratři Karamazovi, jejímž základem je vyšetřování otcovraždy. V divadelním dramatu, nabitém emocemi, láskou, žárlivostí, nenávistí, se řeší otázky víry, nesmrtelnosti a spásy lidské duše. Na pozadí divadelní zkoušky sledujeme osudy hereckého souboru, komické příběhy herců a režiséra. Do děje zasahuje i osobní tragédie jednoho z diváků, který projeví nezvyklé přání: poprosí herce, aby zahráli jenom pro něj. Zkouška se promění ve strhující představení, kdy herci vystupují pro jediného diváka. Náhle největší drama neprobíhá na jevišti, ale v hledišti... KARAMAZOVI jsou dramatem o morálce, povaze člověka, lidském svědomí, vině, trestu a odpuštění. Film není jen psychologickou sondou do zpustošené ruské duše, ale reflektuje aktuální téma odpovědnosti člověka za své činy. (oficiální text distributora)
    8
  9. Vojna a mír I
    Vojna a mír I (1966)
    Film
    Rok 1805. V Petrohradu vychází Manifest o vypovězení války Francii. Rusko se spojuje s Anglií a Rakouskem proti Napoleonovi Bonaparte, který již uchvátil půl Evropy … V salónu dvorní dámy carevny, Anny Šerer, v domech hraběte Rostova a knížete Bolkonského, na plesech i v salónech petěrburské a moskevské smetánky se s obavami hovořilo o vojenské akci proti – jak se domníval Pierre Bezuchov – největšímu člověku na světě. V Moskvě umírá starý hrabě Bezuchov a jeho syn – levoboček – získává moc nad obrovským majetkem. Kníže Andrej Bolkonskij, který nechal ženu Lízu v péči starého knížete, se stává pobočníkem generála Michaila Kutuzova. Padesátitisícová ruská armáda pod velením Kutuzova vstupuje na rakouské území, aby se spojila se svazovou armádou rakouského generála Macka a ke společnému postupu proti Napoleonovi. Čeká je bitva u Slavkova, od té doby nazývaná ,,bitvou tří císařů“. Toto gigantické, výpravné filmové dílo, natočené na motivy stejnojmenného románu velkého ruského spisovatele Lva Nikolajeviče Tolstého, vzbudilo nadšené ovace filmových kritiků po celém světě. K natáčení scén z bitev, jako například Bitvy u Borodina nebo požáru Moskvy v roce 1812 byla povolána pravidelná armáda a také jízdní pluk, vytvořený speciálně pro tento účel. Exteriérových natáčení se v davových scénách účastnilo více než 120 000 vojáků. Pro potřeby produkce bylo vytvořeno více než 35 000 kostýmů. Detaily z všedního, každodenního života v Rusku devatenáctého století, dobové kostýmy, společnost a její zvyky, psychologické portréty a hrdinství národa, sláva ruských zbraní – to vše přitahuje diváka stejnou měrou jako milostný příběh úchvatné Nataši Rostovové a knížete Andreje Bolkonského.
    Žánry:DramaVálečný
    78%
    Rok 1805. V Petrohradu vychází Manifest o vypovězení války Francii. Rusko se spojuje s Anglií a Rakouskem proti Napoleonovi Bonaparte, který již uchvátil půl Evropy … V salónu dvorní dámy carevny, Anny Šerer, v domech hraběte Rostova a knížete Bolkonského, na plesech i v salónech petěrburské a moskevské smetánky se s obavami hovořilo o vojenské akci proti – jak se domníval Pierre Bezuchov – největšímu člověku na světě. V Moskvě umírá starý hrabě Bezuchov a jeho syn – levoboček – získává moc nad obrovským majetkem. Kníže Andrej Bolkonskij, který nechal ženu Lízu v péči starého knížete, se stává pobočníkem generála Michaila Kutuzova. Padesátitisícová ruská armáda pod velením Kutuzova vstupuje na rakouské území, aby se spojila se svazovou armádou rakouského generála Macka a ke společnému postupu proti Napoleonovi. Čeká je bitva u Slavkova, od té doby nazývaná ,,bitvou tří císařů“. Toto gigantické, výpravné filmové dílo, natočené na motivy stejnojmenného románu velkého ruského spisovatele Lva Nikolajeviče Tolstého, vzbudilo nadšené ovace filmových kritiků po celém světě. K natáčení scén z bitev, jako například Bitvy u Borodina nebo požáru Moskvy v roce 1812 byla povolána pravidelná armáda a také jízdní pluk, vytvořený speciálně pro tento účel. Exteriérových natáčení se v davových scénách účastnilo více než 120 000 vojáků. Pro potřeby produkce bylo vytvořeno více než 35 000 kostýmů. Detaily z všedního, každodenního života v Rusku devatenáctého století, dobové kostýmy, společnost a její zvyky, psychologické portréty a hrdinství národa, sláva ruských zbraní – to vše přitahuje diváka stejnou měrou jako milostný příběh úchvatné Nataši Rostovové a knížete Andreje Bolkonského.
    Žánry:DramaVálečný
    9
  10. Kinobox - mobilní aplikace

    Stáhněte si mobilní aplikaci Kinobox4.8 z 1000+ hodnocení4.8 (1000+ hodnocení)

    ZDARMA
  11. Rozmarné léto
    Rozmarné léto (1968)
    Film
    • Oneplay
    • KVIFF TV
    • Magenta TV
    77%
    10
  12. Pan Nikdo
    Pan Nikdo (2009)
    Film
    Pan Nikdo sci-fi film odehrávající se v roce 2092, kdy je Mars prázdninovým rezortem a 117letý Nemo Nobody je posledním smrtelníkem v době, kdy lidstvo díky pokrokům ve vědě už neumírá. Na smrtelné posteli Nemo vzpomíná na alternativní průběhy svého života, které by mohly existovat, v závislosti na rozhodnutích, která mohl učinit v mládí. Tyto alternativní životy zahrnují různé osudy s třemi ženami, které mohl milovat. Film, který se stal nejdražším belgickým filmem s rozpočtem 37 milionů eur, zkoumá filozofické téma volby a možnosti, jak každé rozhodnutí ovlivňuje naše životní trajektorie. Jaco Van Dormael tento film popisuje jako "vysokorozpočtový experimentální film", který zobrazuje mnohé životy, jež by jedna osoba mohla vést.
    77%
    Pan Nikdo sci-fi film odehrávající se v roce 2092, kdy je Mars prázdninovým rezortem a 117letý Nemo Nobody je posledním smrtelníkem v době, kdy lidstvo díky pokrokům ve vědě už neumírá. Na smrtelné posteli Nemo vzpomíná na alternativní průběhy svého života, které by mohly existovat, v závislosti na rozhodnutích, která mohl učinit v mládí. Tyto alternativní životy zahrnují různé osudy s třemi ženami, které mohl milovat. Film, který se stal nejdražším belgickým filmem s rozpočtem 37 milionů eur, zkoumá filozofické téma volby a možnosti, jak každé rozhodnutí ovlivňuje naše životní trajektorie. Jaco Van Dormael tento film popisuje jako "vysokorozpočtový experimentální film", který zobrazuje mnohé životy, jež by jedna osoba mohla vést.
    11
  13. Každý pro sebe a bůh proti všem
    Každý pro sebe a bůh proti všem (1974)
    Film
    76%
    12
  14. Přelud svobody
    Přelud svobody (1974)
    Film
    Mozaika světa, pozorovaného v absurdní nadsázce a pospojovaná řetězícím se přeskakováním z jedné vedlejší postavy na druhou, se skládá z nesourodých výjevů všeobjímajícího pocitu neporozumění. Logika moderního světa je postavena pod úhlem absurdního žertu na hlavu: fotografie, na něž v pařížském parku lákal neznámý muž dívenky a nad nimiž se později zvědavě rozdychťuje pan Foucauld se svou manželkou, se ukáží být obyčejnými pohlednicemi s památkami. Obráceně se chovají i soudci, kteří odsoudí masového vraha a vzápětí ho propustí na svobodu. Stejně tak úspěšně vyhlašuje policie pátrání po dívence, která nezmizela. Celou mozaiku uzavírá v detailním záběru hlava pštrosa, kolem níž se ozývá nepřetržitá střelba. Předposlední film španělského režiséra a scenáristy Luise Buñuela nazvaný Přelud svobody (1974) tvoří závěrečnou část volného triptychu podobenství s filmy Mléčná dráha (1969) a Nenápadný půvab buržoazie (1972).
    Žánry:DramaKomedieSatira
    76%
    Mozaika světa, pozorovaného v absurdní nadsázce a pospojovaná řetězícím se přeskakováním z jedné vedlejší postavy na druhou, se skládá z nesourodých výjevů všeobjímajícího pocitu neporozumění. Logika moderního světa je postavena pod úhlem absurdního žertu na hlavu: fotografie, na něž v pařížském parku lákal neznámý muž dívenky a nad nimiž se později zvědavě rozdychťuje pan Foucauld se svou manželkou, se ukáží být obyčejnými pohlednicemi s památkami. Obráceně se chovají i soudci, kteří odsoudí masového vraha a vzápětí ho propustí na svobodu. Stejně tak úspěšně vyhlašuje policie pátrání po dívence, která nezmizela. Celou mozaiku uzavírá v detailním záběru hlava pštrosa, kolem níž se ozývá nepřetržitá střelba. Předposlední film španělského režiséra a scenáristy Luise Buñuela nazvaný Přelud svobody (1974) tvoří závěrečnou část volného triptychu podobenství s filmy Mléčná dráha (1969) a Nenápadný půvab buržoazie (1972).
    Žánry:DramaKomedieSatira
    13
  15. Tenká červená linie
    Tenká červená linie (1998)
    Film
    • Disney+
    • iTunes
    • Rakuten
    • +1
    Skvělí herci v hlavních rolích – George Clooney, Sean Penn, Nick Nolte a Woody Harrelson – se pouštějí do nebezpečné akce ve filmu, který přináší drásavě realistický pohled na válečný i morální chaos v Tichomoří během 2. světové války. Film byl v roce 1998 nominován na sedm cen Akademie, včetně ceny za nejlepší film a nejlepší režii (Terrence Malick). Tenká červená linie je filmové mistrovské dílo, které nemá srovnání. Gene Siskel ho označil za “brilantní... hrůzu nahánějící... nejlepší současný válečný film!”
    76%
    Skvělí herci v hlavních rolích – George Clooney, Sean Penn, Nick Nolte a Woody Harrelson – se pouštějí do nebezpečné akce ve filmu, který přináší drásavě realistický pohled na válečný i morální chaos v Tichomoří během 2. světové války. Film byl v roce 1998 nominován na sedm cen Akademie, včetně ceny za nejlepší film a nejlepší režii (Terrence Malick). Tenká červená linie je filmové mistrovské dílo, které nemá srovnání. Gene Siskel ho označil za “brilantní... hrůzu nahánějící... nejlepší současný válečný film!”
    14
  16. Zločiny a poklesky
    Zločiny a poklesky (1989)
    Film
    Tragikomedie Woodyho Allena vypráví paralelně příběhy dvou hlavních postav: jednou z nich je úspěšný oční lékař, který nechá zabít svou nepohodlnou milenku a zachrání tím svou rodinu; druhým je neurotický a neúspěšný dokumentarista, natáčející portrét svého opovrhovaného úspěšného švagra, který mu nakonec ještě přebere ženu, kterou miluje. ZLOČINY A POKLESKY jsou jedním z Allenových vážných filmů, z nichž je cítit jeho skeptický, až depresivní pohled na současnost, ovšem zároveň v něm probleskuje i Allenův humor, takže divák osciluje mezi smíchem a smutkem.
    74%
    Tragikomedie Woodyho Allena vypráví paralelně příběhy dvou hlavních postav: jednou z nich je úspěšný oční lékař, který nechá zabít svou nepohodlnou milenku a zachrání tím svou rodinu; druhým je neurotický a neúspěšný dokumentarista, natáčející portrét svého opovrhovaného úspěšného švagra, který mu nakonec ještě přebere ženu, kterou miluje. ZLOČINY A POKLESKY jsou jedním z Allenových vážných filmů, z nichž je cítit jeho skeptický, až depresivní pohled na současnost, ovšem zároveň v něm probleskuje i Allenův humor, takže divák osciluje mezi smíchem a smutkem.
    15
  17. Dellamorte Dellamore
    Dellamorte Dellamore (1994)
    Film
    73%
    16
  18. Dvojí život Veroniky
    Dvojí život Veroniky (1991)
    Film
    Krzysztof Kieślowski je patrně jediný režisér z postkomunistických zemí, který si svou tvorbou udržoval vysoký celoevropský a i světový kredit. U nás si ho ceníme od jeho slavného AMATÉRA (1979), ve světě se však důsledně prosadil až svým televizním DEKALOGEM a filmem DVOJÍ ŽIVOT VERONIKY (1991). Důsledně v nich pokračuje v originálních analýzách vnitřního světa člověka, kde zůstává vždy mnoho tušeného, nevyřčeného a kde se nahodilost a nutnost, rozum a city pohybují v určitých kruzích. Kieślowského spojení metafyziky a hlubokého zájmu o osud jedince se realizuje v působivé formě, vyznačující se přesností a zároveň i mnohovýznamovostí. Zvláštní příběh dvou identických dívek, Polky a Francouzky, lze vnímat v nejrůznějších rovinách. Divákovi se záměrně otvírá nekonečný prostor pro úvahy a reflexe. Zatímco polská Veronika dává před láskou k muži přednost lásce k hudbě, a proto také umírá, francouzská Veronika volí zdánlivě příjemnější životní cestu. Obě ženy, které se náhodně setkají jen na dálku a na kratičký okamžik, trpí stejnou srdeční nemocí, mají stejná gesta, používají stejné předměty. Také vztah k otcům je velmi podobný. Zatímco první umírá pro lásku k umění, druhá nachází - jakoby v podvědomí poučena jejím údělem - životní lásku k muži, který je možná strůjcem jejich příběhu. Záhadné věci se tu dějí s neuvěřitelnou přirozeností a jednoduchostí. Kieślowski pomocí dokonale propracovaných detailů vytváří strhující až mystický obraz, naplněný zvláštní emoční silou a vymykající se v mnohém současným kinematografickým trendům. Obrovský podíl na vyznění filmu mají kameraman Sławomir Idziak, hudební skladatel Zbigniew Preisner a především představitelka obou Veronik Irène Jacobová.
    73%
    Krzysztof Kieślowski je patrně jediný režisér z postkomunistických zemí, který si svou tvorbou udržoval vysoký celoevropský a i světový kredit. U nás si ho ceníme od jeho slavného AMATÉRA (1979), ve světě se však důsledně prosadil až svým televizním DEKALOGEM a filmem DVOJÍ ŽIVOT VERONIKY (1991). Důsledně v nich pokračuje v originálních analýzách vnitřního světa člověka, kde zůstává vždy mnoho tušeného, nevyřčeného a kde se nahodilost a nutnost, rozum a city pohybují v určitých kruzích. Kieślowského spojení metafyziky a hlubokého zájmu o osud jedince se realizuje v působivé formě, vyznačující se přesností a zároveň i mnohovýznamovostí. Zvláštní příběh dvou identických dívek, Polky a Francouzky, lze vnímat v nejrůznějších rovinách. Divákovi se záměrně otvírá nekonečný prostor pro úvahy a reflexe. Zatímco polská Veronika dává před láskou k muži přednost lásce k hudbě, a proto také umírá, francouzská Veronika volí zdánlivě příjemnější životní cestu. Obě ženy, které se náhodně setkají jen na dálku a na kratičký okamžik, trpí stejnou srdeční nemocí, mají stejná gesta, používají stejné předměty. Také vztah k otcům je velmi podobný. Zatímco první umírá pro lásku k umění, druhá nachází - jakoby v podvědomí poučena jejím údělem - životní lásku k muži, který je možná strůjcem jejich příběhu. Záhadné věci se tu dějí s neuvěřitelnou přirozeností a jednoduchostí. Kieślowski pomocí dokonale propracovaných detailů vytváří strhující až mystický obraz, naplněný zvláštní emoční silou a vymykající se v mnohém současným kinematografickým trendům. Obrovský podíl na vyznění filmu mají kameraman Sławomir Idziak, hudební skladatel Zbigniew Preisner a především představitelka obou Veronik Irène Jacobová.
    17
  19. Rosencrantz a Guildenstern jsou mrtvi
    Rosencrantz a Guildenstern jsou mrtvi (1991)
    Film
    73%
    18
  20. Zelený paprsek
    Zelený paprsek (1986)
    Film
    Zelený paprsek vypráví o pařížské sekretářce Delphine, která se chystá na dovolenou do Řecka, ale na poslední chvíli ji zruší, protože kamarádka, s níž měla cestovat, změnila plány. Co potom v jejím životě následuje, by se dalo označit jako těkání, v němž hrdinka zkoumá různé možnosti, jak by efektivně strávila svůj volný čas. Nízkorozpočtový film natáčel Rohmer na 16mm formát s minimálně připraveným scénářem a za přirozeného světla. Předpovědět úspěch u diváků je přirozeně vždycky těžké. Například Zelený paprsek byl v kinech mnohem úspěšnější než mé ostatní filmy. Zrovna u něj bych to býval nečekal, protože byl záměrně natočen amatérsky a zčásti dokumentaristicky. Čili spíš něco pro specialisty a cinefily, myslel jsem si. Ale ne, zrovna Zelený paprsek měl větší úspěch než filmy, které mohly být v principu širokému publiku bližší. (Eric Rohmer)
    73%
    Zelený paprsek vypráví o pařížské sekretářce Delphine, která se chystá na dovolenou do Řecka, ale na poslední chvíli ji zruší, protože kamarádka, s níž měla cestovat, změnila plány. Co potom v jejím životě následuje, by se dalo označit jako těkání, v němž hrdinka zkoumá různé možnosti, jak by efektivně strávila svůj volný čas. Nízkorozpočtový film natáčel Rohmer na 16mm formát s minimálně připraveným scénářem a za přirozeného světla. Předpovědět úspěch u diváků je přirozeně vždycky těžké. Například Zelený paprsek byl v kinech mnohem úspěšnější než mé ostatní filmy. Zrovna u něj bych to býval nečekal, protože byl záměrně natočen amatérsky a zčásti dokumentaristicky. Čili spíš něco pro specialisty a cinefily, myslel jsem si. Ale ne, zrovna Zelený paprsek měl větší úspěch než filmy, které mohly být v principu širokému publiku bližší. (Eric Rohmer)
    19
  21. Mládí
    Mládí (2015)
    Film
    V luxusním lázeňském hotelu ve švýcarských Alpách se každý rok setkávají staří přátelé Fred Ballinger (Michael Caine) a Mick Boyle (Harvey Keitel). Letos se zde Fred léčí pod dozorem své dcery (Rachel Weisz) a mezi léčebnými kúrami s Mickem vzpomínají na své pestré životy hudebního skladatele a filmového režiséra a se suchým humorem komentují své chátrající tělesné schránky. Kypící život kolem nich a ostatní excentričtí hosté - jihoamerická fotbalová legenda, mladý herec z Kalifornie (Paul Dano) nebo současná Miss Universe - jim poskytují bohaté podněty k úvahám o mládí, kráse, kreativitě, zkrátka o všem, co zahání myšlenky na blízký konec. Snímek, který se stal vítězem Ceny diváků na karlovarském festivalu 2015, nezapře působivý vizuální styl režiséra Paola Sorrentina ani tematickou návaznost na jeho předchozí film, oscarovou Velkou nádheru. (Aerofilms)
    Žánry:DramaHudebníKomedie
    73%
    V luxusním lázeňském hotelu ve švýcarských Alpách se každý rok setkávají staří přátelé Fred Ballinger (Michael Caine) a Mick Boyle (Harvey Keitel). Letos se zde Fred léčí pod dozorem své dcery (Rachel Weisz) a mezi léčebnými kúrami s Mickem vzpomínají na své pestré životy hudebního skladatele a filmového režiséra a se suchým humorem komentují své chátrající tělesné schránky. Kypící život kolem nich a ostatní excentričtí hosté - jihoamerická fotbalová legenda, mladý herec z Kalifornie (Paul Dano) nebo současná Miss Universe - jim poskytují bohaté podněty k úvahám o mládí, kráse, kreativitě, zkrátka o všem, co zahání myšlenky na blízký konec. Snímek, který se stal vítězem Ceny diváků na karlovarském festivalu 2015, nezapře působivý vizuální styl režiséra Paola Sorrentina ani tematickou návaznost na jeho předchozí film, oscarovou Velkou nádheru. (Aerofilms)
    Žánry:DramaHudebníKomedie
    20
Které jsou top filmy na téma filosofické? Ve filmovém žebříčku pro téma filosofické s celkovým počtem 50 titulů vede těchto 5 nejlepších filmů: Pulp Fiction: Historky z podsvětí, Matrix, Před soumrakem, Dálnice 60, Sedmá pečeť, s hlavními hvězdami, jako jsou: John Travolta, Samuel L. Jackson, Uma Thurman, Bruce Willis, Ving Rhames, Harvey Keitel. Dostupnost na online streamovacích platformách (Netflix, HBO Max, Amazon Prime Video, Disney+, Oneplay, Prima Plus, SkyShowtime a nebo iVysílání) poznáte podle ikony u názvu filmu.Stále nevíte, na co se podívat? Vytvořte si svůj vlastní žebříček filmů pomocí vyhledávacího filtru.