Žebříčky

Nejlepší filmy na téma: kultovní film

  1. Braindead - Živí mrtví
    Braindead - Živí mrtví (1992)
    Film
    80%
    1
  2. Who Killed Captain Alex?
    Who Killed Captain Alex? (2010)
    Film
    77%
    2
  3. Kouř
    Kouř (1991)
    Film
    • Oneplay
    • Prima Plus
    • KVIFF TV
    • +1
    Tomáš Vorel se rozhodl do celovečerní podoby přetvořit svůj absolventský film z FAMU, ale ve zmatečném těsně polistopadovém období procházel projekt četnými změnami, které měly dodat tep doby. Vznikl muzikál s roztomile neumělými tanečními výstupy a skandovanými texty o nedávno minulých poměrech: mladý inženýr přichází na své první pracoviště, kde svým pracovním nadšením vyvolává opravdové zděšení. Jenže změny, které vyvolá, se šíří jen po povrchu, nezasahují způsob fungování.
    Žánry:KomedieMuzikálSatira
    76%
    Tomáš Vorel se rozhodl do celovečerní podoby přetvořit svůj absolventský film z FAMU, ale ve zmatečném těsně polistopadovém období procházel projekt četnými změnami, které měly dodat tep doby. Vznikl muzikál s roztomile neumělými tanečními výstupy a skandovanými texty o nedávno minulých poměrech: mladý inženýr přichází na své první pracoviště, kde svým pracovním nadšením vyvolává opravdové zděšení. Jenže změny, které vyvolá, se šíří jen po povrchu, nezasahují způsob fungování.
    Žánry:KomedieMuzikálSatira
    3
  4. My děti ze stanice ZOO
    My děti ze stanice ZOO (1981)
    Film

    Skutečný příběh třináctileté Christiane Felscherinow, která žije v západním Berlíně na konci sedmdesátých let. Dívka nemá co dělat, nudí se, život doma podle ní nestojí za nic. Nudu však střídá nadšení z nové diskotéky v centru města. Na vpuštění dovnitř je však příliš mladá, a tak se oblékne jako starší a vyrazí s další dívkou vstříc zábavě. Tady se však střetává s partou problémových lidí, a aby se jim vyrovnala, začne brát drogy. Ani ne ve čtrnácti letech si tak buduje krutou závislost na heroinu, která ji táhne nejen k ještě větší drogové závislosti, ale také k potřebě na drogy si vydělat – a to prostitucí. Hlavním dějištěm této činnosti se stává v té době největší železniční stanice ve městě, známá jako Berlín Zoo. (Zlín Film Festival)

    Režie:Uli Edel
    75%

    Skutečný příběh třináctileté Christiane Felscherinow, která žije v západním Berlíně na konci sedmdesátých let. Dívka nemá co dělat, nudí se, život doma podle ní nestojí za nic. Nudu však střídá nadšení z nové diskotéky v centru města. Na vpuštění dovnitř je však příliš mladá, a tak se oblékne jako starší a vyrazí s další dívkou vstříc zábavě. Tady se však střetává s partou problémových lidí, a aby se jim vyrovnala, začne brát drogy. Ani ne ve čtrnácti letech si tak buduje krutou závislost na heroinu, která ji táhne nejen k ještě větší drogové závislosti, ale také k potřebě na drogy si vydělat – a to prostitucí. Hlavním dějištěm této činnosti se stává v té době největší železniční stanice ve městě, známá jako Berlín Zoo. (Zlín Film Festival)

    Režie:Uli Edel
    4
  5. Bratři Bluesovi
    Bratři Bluesovi (1980)
    Film
    • iTunes
    • Rakuten
    Po návratu z vězení Jake Blues s bratrem Elwoodem navštíví dům, v němž byli kdysi vychováni jeptiškami. Tady stojí před jasným rozhodnutím: na to, aby sehnali 5000 dolarů pro kostel, mají pouhých jedenáct dnů. Jake s bratrem Elwoodem se proto rozhodnou obnovit svou bývalou bluesovou skupinu. Tím se kolotoč ztřeštěných akcí a honiček s poldy v patách teprve roztáčí. Jejich plány na získání peněz totiž neustále někdo narušuje, dvojice bratrů na sebe také poštve téměř každého…
    74%
    Po návratu z vězení Jake Blues s bratrem Elwoodem navštíví dům, v němž byli kdysi vychováni jeptiškami. Tady stojí před jasným rozhodnutím: na to, aby sehnali 5000 dolarů pro kostel, mají pouhých jedenáct dnů. Jake s bratrem Elwoodem se proto rozhodnou obnovit svou bývalou bluesovou skupinu. Tím se kolotoč ztřeštěných akcí a honiček s poldy v patách teprve roztáčí. Jejich plány na získání peněz totiž neustále někdo narušuje, dvojice bratrů na sebe také poštve téměř každého…
    5
  6. Hrátky s peklem
    Hrátky s peklem (2013)
    Film
    Bezbřehá krvavá lázeň se rozpoutá ve chvíli, kdy ctižádostiví amatérští filmaři narazí na šéfa japonské mafie, který chce natočit film se svou dcerou. Štáb náhle dostává jedinečnou příležitost - zrežírovat velkou finální řežbu jakuzy! Mezi dvěma znepřátelenými klany jakuzy právě probíhá válka - to však nemůže odradit skupinku dychtivých amatérských filmařů zvanou The Fuck Bombers od splnění jejich snu. Chtějí totiž natočit největší akční nářez vůbec. Před deseti lety vedl mafiánský boss Ikegami útok proti svému rivalovi, donu Mutovi. Teď, když nastal čas j…
    Režie:Shion Sono
    73%
    Bezbřehá krvavá lázeň se rozpoutá ve chvíli, kdy ctižádostiví amatérští filmaři narazí na šéfa japonské mafie, který chce natočit film se svou dcerou. Štáb náhle dostává jedinečnou příležitost - zrežírovat velkou finální řežbu jakuzy! Mezi dvěma znepřátelenými klany jakuzy právě probíhá válka - to však nemůže odradit skupinku dychtivých amatérských filmařů zvanou The Fuck Bombers od splnění jejich snu. Chtějí totiž natočit největší akční nářez vůbec. Před deseti lety vedl mafiánský boss Ikegami útok proti svému rivalovi, donu Mutovi. Teď, když nastal čas j…
    Režie:Shion Sono
    6
  7. Shogun Assassin
    Shogun Assassin (1980)
    Film
    72%
    7
  8. Ženské problémy
    Ženské problémy (1974)
    Film
    Toho vánočního rána byla Dawn poněkud neklidná. Toužila po jediném: po pořádných šteklech! Jenže pod stromečkem po nich nebylo ani stopy, a tak zklamané dívce nezbylo, než v noční košilce utéct z domova, stopnout si první kraksnu směr velkoměsto, nechat se okamžitě zbouchnout a dát to světu sežrat jako řádně uleželou ústřici. Po pěti letech se na plátno Otrlce vrací papež nevkusu John Waters a jeho všehoschopná múza Divine. Krátce po úspěchu Růžových plameňáků začal režisér a jeho baltimorská parta pošuků pracovat na srdceryvném i šokujícím příběhu Dawn Davenportové (alias Divine) – nenasytné středoškolačky, jejíž touha po kráse a slávě ji svedla na horskou dráhu mateřství, zločinu a nevýslovných obscénností. Ženské problémy pokračují ve Watersově křížové výpravě proti nudě, dobrému vkusu i průměrnosti ve všech jejích podobách a podle mnohých se dokonce jedná o autorův opus magnum. Zároveň jde o poslední snímek, kdy se před kamerou sešla kompletní sestava exotů, excentriků a exhibicionistů, která Waterse doprovázela od jeho raných začátků: latexem obepnutá Edith Massey jako heterofobní teta Ida, bělovlasý David Lochary v roli bezskrupulózního majitele salónu krásy, Mary Vivian Pearce jako vymóděná reklama na xanax, Mink Stole aspirující na nejklackovitějšího spratka ve Státech a samozřejmě nechybí ani Cookie Mueller a Susan Walsh jako Divininy protřelé kumpánky ve zločinu. (Festival otrlého diváka)
    71%
    Toho vánočního rána byla Dawn poněkud neklidná. Toužila po jediném: po pořádných šteklech! Jenže pod stromečkem po nich nebylo ani stopy, a tak zklamané dívce nezbylo, než v noční košilce utéct z domova, stopnout si první kraksnu směr velkoměsto, nechat se okamžitě zbouchnout a dát to světu sežrat jako řádně uleželou ústřici. Po pěti letech se na plátno Otrlce vrací papež nevkusu John Waters a jeho všehoschopná múza Divine. Krátce po úspěchu Růžových plameňáků začal režisér a jeho baltimorská parta pošuků pracovat na srdceryvném i šokujícím příběhu Dawn Davenportové (alias Divine) – nenasytné středoškolačky, jejíž touha po kráse a slávě ji svedla na horskou dráhu mateřství, zločinu a nevýslovných obscénností. Ženské problémy pokračují ve Watersově křížové výpravě proti nudě, dobrému vkusu i průměrnosti ve všech jejích podobách a podle mnohých se dokonce jedná o autorův opus magnum. Zároveň jde o poslední snímek, kdy se před kamerou sešla kompletní sestava exotů, excentriků a exhibicionistů, která Waterse doprovázela od jeho raných začátků: latexem obepnutá Edith Massey jako heterofobní teta Ida, bělovlasý David Lochary v roli bezskrupulózního majitele salónu krásy, Mary Vivian Pearce jako vymóděná reklama na xanax, Mink Stole aspirující na nejklackovitějšího spratka ve Státech a samozřejmě nechybí ani Cookie Mueller a Susan Walsh jako Divininy protřelé kumpánky ve zločinu. (Festival otrlého diváka)
    8
  9. Vždyť já jsem roztleskávačka
    Vždyť já jsem roztleskávačka (2000)
    Film
    Rodina zděšená, přátelé rozčarovaní – proč? Sedmnáctiletá Megan je vegetariánka a jejími idoly jsou samé ženy. To může znamenat jediné: přestože je roztleskávačka školního fotbalového týmu, Megan je lesba! Ale pomoc je nablízku… Převýchovné centrum vedené sympatickou zastánkyní tradičních hodnot a pět jednoduchých kroků k hetero životu. Film z počátku flirtuje s žánrem společenské satiry, ale rychle se mění ve výbušnou, místy romantickou komedii. Formou úsměvného příběhu o centru, kde se snaží mládež na scestí zbavovat homosexuality podobně jako drogové závislosti, se režisérka Jamie Babbit vyrovnává s předsudky a zavedenými společenskými rolemi. Výsledné poselství je jednoznačné: být upřímná*ý k sobě a ostatním. Ve výborném hereckém obsazení se setkáme s hvězdami americké nezávislé (queer) tvorby: Natasha Lyonne, Clea DuVall, Michelle Williams nebo RuPaul v roli trenéra.
    70%
    Rodina zděšená, přátelé rozčarovaní – proč? Sedmnáctiletá Megan je vegetariánka a jejími idoly jsou samé ženy. To může znamenat jediné: přestože je roztleskávačka školního fotbalového týmu, Megan je lesba! Ale pomoc je nablízku… Převýchovné centrum vedené sympatickou zastánkyní tradičních hodnot a pět jednoduchých kroků k hetero životu. Film z počátku flirtuje s žánrem společenské satiry, ale rychle se mění ve výbušnou, místy romantickou komedii. Formou úsměvného příběhu o centru, kde se snaží mládež na scestí zbavovat homosexuality podobně jako drogové závislosti, se režisérka Jamie Babbit vyrovnává s předsudky a zavedenými společenskými rolemi. Výsledné poselství je jednoznačné: být upřímná*ý k sobě a ostatním. Ve výborném hereckém obsazení se setkáme s hvězdami americké nezávislé (queer) tvorby: Natasha Lyonne, Clea DuVall, Michelle Williams nebo RuPaul v roli trenéra.
    9
  10. Kinobox - mobilní aplikace

    Stáhněte si mobilní aplikaci Kinobox4.8 z 1000+ hodnocení4.8 (1000+ hodnocení)

    ZDARMA
  11. Fantom ráje
    Fantom ráje (1974)
    Film
    69%
    10
  12. Polyester
    Polyester (1981)
    Film
    Doktor Arnold Švancnberg v úvodu filmu Polyester říká, že jeho producenti utratili nesčetné miliony dolarů a on sám strávil celé roky zavřený ve své laboratoři kvůli jediné věci – lidskému nosu. Skrze tento „frňák, raťafák, chobot, zoban, hébl, klofan“ k nám totiž podle jeho slov proudí „některé z nejhodnotnějších vjemů vůbec.“ Přesto ale donedávna zůstával orgánem, který byl filmovým uměním trestuhodně opomíjen. To se nyní mění díky jeho převratnému vynálezu – kartě Odorama. Stačí v příhodné chvíli setřít ochrannou vrstvu a přivonět a odéry ze světa stříbrného plátna proniknou až k vašemu čichovému ústrojí. Jeho revolučnímu objevu budou na projekci Festivalu otrlého diváka vystaveni i naši diváci, kteří u vstupu do sálu obdrží experimentální vzorky karet Odorama (jejich použití je přirozeně na vlastní nebezpečí a festival nemůže nést žádnou odpovědnost za případné zdravotní, psychické či jiné následky). Dr. Švancnberg navíc varuje: „Zakusíte některé pachy, které vás mohou šokovat.“ Každopádně není divu, že režisérem, který si tento bezprecedentní objev vzal pod svá křídla, byl proslulý „papež nevkusu“ John Waters, tvůrce legendárních Růžových plameňáků. V Polyesteru výrazně ubral na nechutnostech a postavil svůj film spíš na satirických dloubancích do maloměšťácké mentality. I tak je ale příběh o trampotách manželky majitele vyhlášeného pornokina, kterou hraje transvestitní hvězda Plameňáků Divine, rozhodně maximálně výživným uměleckým zážitkem nejen pro váš nos. (Festival otrlého diváka)
    69%
    Doktor Arnold Švancnberg v úvodu filmu Polyester říká, že jeho producenti utratili nesčetné miliony dolarů a on sám strávil celé roky zavřený ve své laboratoři kvůli jediné věci – lidskému nosu. Skrze tento „frňák, raťafák, chobot, zoban, hébl, klofan“ k nám totiž podle jeho slov proudí „některé z nejhodnotnějších vjemů vůbec.“ Přesto ale donedávna zůstával orgánem, který byl filmovým uměním trestuhodně opomíjen. To se nyní mění díky jeho převratnému vynálezu – kartě Odorama. Stačí v příhodné chvíli setřít ochrannou vrstvu a přivonět a odéry ze světa stříbrného plátna proniknou až k vašemu čichovému ústrojí. Jeho revolučnímu objevu budou na projekci Festivalu otrlého diváka vystaveni i naši diváci, kteří u vstupu do sálu obdrží experimentální vzorky karet Odorama (jejich použití je přirozeně na vlastní nebezpečí a festival nemůže nést žádnou odpovědnost za případné zdravotní, psychické či jiné následky). Dr. Švancnberg navíc varuje: „Zakusíte některé pachy, které vás mohou šokovat.“ Každopádně není divu, že režisérem, který si tento bezprecedentní objev vzal pod svá křídla, byl proslulý „papež nevkusu“ John Waters, tvůrce legendárních Růžových plameňáků. V Polyesteru výrazně ubral na nechutnostech a postavil svůj film spíš na satirických dloubancích do maloměšťácké mentality. I tak je ale příběh o trampotách manželky majitele vyhlášeného pornokina, kterou hraje transvestitní hvězda Plameňáků Divine, rozhodně maximálně výživným uměleckým zážitkem nejen pro váš nos. (Festival otrlého diváka)
    11
  13. Jmenuju se Dolemite
    Jmenuju se Dolemite (2019)
    Film
    • Netflix
    V americkém biografickém filmu Jmenuju se Dolemite vytvoří umělec Rudy Ray Moore pobuřující alter ego Dolemitea, pasáka, který dělá kung-fu a sprostě nadává. Dolemite je sice zpočátku odmítán na mainstreamové scéně a jeho tvůrce Moore se tak musí uchýlit k vlastnímu nahrávání a prodávání komediálních alb, pomalu ale jistě však časem získává na popularitě. Rozhodne se proto natočit první blaxploitation film Dolemite, který se stane undergroundovou senzací. Navzdory neúspěchům a negativním recenzím většinového publika Mooreův film vstupuje do historie a on se tak stává kmotrem rapu.
    69%
    V americkém biografickém filmu Jmenuju se Dolemite vytvoří umělec Rudy Ray Moore pobuřující alter ego Dolemitea, pasáka, který dělá kung-fu a sprostě nadává. Dolemite je sice zpočátku odmítán na mainstreamové scéně a jeho tvůrce Moore se tak musí uchýlit k vlastnímu nahrávání a prodávání komediálních alb, pomalu ale jistě však časem získává na popularitě. Rozhodne se proto natočit první blaxploitation film Dolemite, který se stane undergroundovou senzací. Navzdory neúspěchům a negativním recenzím většinového publika Mooreův film vstupuje do historie a on se tak stává kmotrem rapu.
    12
  14. Bez okolků
    Bez okolků (1967)
    Film

    Stejně napovídající jako titul filmu je i název jeho knižní předlohy. Děj románu Richarda Starka Lovec vypráví o gangsterovi, podvedeném svými partnery, který pátrá po ukradených penězích. Nezbývá mu nic jiného, než se v metropolitní džungli stát lovcem s maximálně vyostřenými instinkty sebezáchovy, neboť stojí proti zákeřně anonymnímu, smrtelně nebezpečnému protivníkovi - zločinné organizaci s nejasnou hierarchií. Kriminální thriller Bez okolků je považován za první skutečně neonoirový film 60. let. Černému stylu přidal barvu a kompozici širokého plátna a také, obrazně řečeno, jak přidal na jasu denního světla, tak potemněl. Relikvie klasického noiru posunul k novým významům. Walker se sice podobá svým předchůdcům, individualistickým detektivům, protože také na vlastní pěst pátrá po řešení kriminální hádanky, ale ne z principu vyšší spravedlnosti, nýbrž z potřeby vlastního práva a vlastní msty. Byl totiž opakovaně zrazen: vůdcem, partnerem i manželkou. Takto mnohonásobně zbaven své maskulinní podstaty je zoufale zběsilým individuem bez lidského etosu, jedincem bez schopnosti citové sounáležitosti. Stejně tak ve srovnání s klasickými noirovými melodramaty je v Boormanově filmu posunut charakter zločinu. Neodehrává se někde v obskurním ústraní a tmě jako dříve, nýbrž na jasném světle, vysoko nad zemí v chladně elegantních mrakodrapech, sídlech velkých korporací. Zločin se stává byznysem realizovaným v pracovní době.

    69%

    Stejně napovídající jako titul filmu je i název jeho knižní předlohy. Děj románu Richarda Starka Lovec vypráví o gangsterovi, podvedeném svými partnery, který pátrá po ukradených penězích. Nezbývá mu nic jiného, než se v metropolitní džungli stát lovcem s maximálně vyostřenými instinkty sebezáchovy, neboť stojí proti zákeřně anonymnímu, smrtelně nebezpečnému protivníkovi - zločinné organizaci s nejasnou hierarchií. Kriminální thriller Bez okolků je považován za první skutečně neonoirový film 60. let. Černému stylu přidal barvu a kompozici širokého plátna a také, obrazně řečeno, jak přidal na jasu denního světla, tak potemněl. Relikvie klasického noiru posunul k novým významům. Walker se sice podobá svým předchůdcům, individualistickým detektivům, protože také na vlastní pěst pátrá po řešení kriminální hádanky, ale ne z principu vyšší spravedlnosti, nýbrž z potřeby vlastního práva a vlastní msty. Byl totiž opakovaně zrazen: vůdcem, partnerem i manželkou. Takto mnohonásobně zbaven své maskulinní podstaty je zoufale zběsilým individuem bez lidského etosu, jedincem bez schopnosti citové sounáležitosti. Stejně tak ve srovnání s klasickými noirovými melodramaty je v Boormanově filmu posunut charakter zločinu. Neodehrává se někde v obskurním ústraní a tmě jako dříve, nýbrž na jasném světle, vysoko nad zemí v chladně elegantních mrakodrapech, sídlech velkých korporací. Zločin se stává byznysem realizovaným v pracovní době.

    13
  15. Fando a Lis
    Fando a Lis (1970)
    Film
    • iTunes
    • Edison
    Film vypráví příběh o Fandovi a jeho ochrnuté přítelkyni Lis, kteří spolu putují vyprahlou postapokalyptickou pustinou a hledají bájné město Tar – místo, kde člověk může poznat pravou podstatu věčnosti a dosáhnout osvícení. Na své cestě se setkávají s mnoha zvláštními lidmi a dostávají se do znepokojivých situací. Fando a Lis je mexický film z roku 1968, který natočil Alejandro Jodorowsky jako svůj celovečerní režijní debut. Jedná se o adaptaci stejnojmenné divadelní hry Fernanda Arrabala z roku 1962, s nímž Jodorowsky na filmu spolupracoval.
    69%
    Film vypráví příběh o Fandovi a jeho ochrnuté přítelkyni Lis, kteří spolu putují vyprahlou postapokalyptickou pustinou a hledají bájné město Tar – místo, kde člověk může poznat pravou podstatu věčnosti a dosáhnout osvícení. Na své cestě se setkávají s mnoha zvláštními lidmi a dostávají se do znepokojivých situací. Fando a Lis je mexický film z roku 1968, který natočil Alejandro Jodorowsky jako svůj celovečerní režijní debut. Jedná se o adaptaci stejnojmenné divadelní hry Fernanda Arrabala z roku 1962, s nímž Jodorowsky na filmu spolupracoval.
    14
  16. Maniak
    Maniak (1996)
    Film
    Dětství, které v Kalifornii prožila patnáctiletá Vanessa Lutz, připomínalo peklo. Její nevlastní otec Larry obchoduje s drogami, matka Ramona je narkomanka a prostitutka, která už několik let předstírá, že nevidí, jak muž Vanessu pohlavně zneužívá. Když se nakonec otčím dostane za její zneužívání a drogy za mříže a matka je zatčena za prostituci, usoudí sotva gramotná Vanessa, že se nechce dostat do žádné pěstounské rodiny a raději se rozhodne najít svou babičku, kterou v životě neviděla, a začít u ní nový život. Ukradne auto sociální pracovnici, která měla na starost její rodinu, a uteče z domu. Cestou se však auto porouchá, a tak Vanessa pokračuje v cestě s mladým, příjemným a na první pohled slušným Bobem Wolvertonem, který pracuje jako právní poradce ve škole pro problémové chlapce. Bob si pomalu získává Vanessinu důvěru a nakonec ji přesvědčí, aby mu vyprávěla o tom, jak ji nevlastní otec pohlavně zneužíval. Jenže zanedlouho si šokovaná Vanessa uvědomí, že to, co vypráví, Boba vzrušuje. Vzápětí se ukáže, že muž je psychopatickým vrahem z I-5, o němž se mluví ve zprávách. Muž, který zabíjí a znásilňuje ženy na dálnici I-5. A teď si jako další oběť vybral Vanessu. Dívka se pokusí z jeho auta uniknout, ale zjistí, že muž odstranil vnitřní kliku dveří. Podaří se jí zmocnit pistole a zasáhnout ho několika výstřely. Jako zázrakem však vrah přežije, Vanessa je zatčena a policie ji obviní z pokusu o vraždu. Americký film, který je zdařilou směsí road movie a vězeňského dramatu, vznikl v roce 1996 a původně byl určen pro televizní obrazovky. Velmi kladné recenze a příznivé přijetí nakonec vedly k rozhodnutí uvést film v kinech. Podle vlastního scénáře ho natočil jako svůj režijní debut scenárista Matthew Bright.
    69%
    Dětství, které v Kalifornii prožila patnáctiletá Vanessa Lutz, připomínalo peklo. Její nevlastní otec Larry obchoduje s drogami, matka Ramona je narkomanka a prostitutka, která už několik let předstírá, že nevidí, jak muž Vanessu pohlavně zneužívá. Když se nakonec otčím dostane za její zneužívání a drogy za mříže a matka je zatčena za prostituci, usoudí sotva gramotná Vanessa, že se nechce dostat do žádné pěstounské rodiny a raději se rozhodne najít svou babičku, kterou v životě neviděla, a začít u ní nový život. Ukradne auto sociální pracovnici, která měla na starost její rodinu, a uteče z domu. Cestou se však auto porouchá, a tak Vanessa pokračuje v cestě s mladým, příjemným a na první pohled slušným Bobem Wolvertonem, který pracuje jako právní poradce ve škole pro problémové chlapce. Bob si pomalu získává Vanessinu důvěru a nakonec ji přesvědčí, aby mu vyprávěla o tom, jak ji nevlastní otec pohlavně zneužíval. Jenže zanedlouho si šokovaná Vanessa uvědomí, že to, co vypráví, Boba vzrušuje. Vzápětí se ukáže, že muž je psychopatickým vrahem z I-5, o němž se mluví ve zprávách. Muž, který zabíjí a znásilňuje ženy na dálnici I-5. A teď si jako další oběť vybral Vanessu. Dívka se pokusí z jeho auta uniknout, ale zjistí, že muž odstranil vnitřní kliku dveří. Podaří se jí zmocnit pistole a zasáhnout ho několika výstřely. Jako zázrakem však vrah přežije, Vanessa je zatčena a policie ji obviní z pokusu o vraždu. Americký film, který je zdařilou směsí road movie a vězeňského dramatu, vznikl v roce 1996 a původně byl určen pro televizní obrazovky. Velmi kladné recenze a příznivé přijetí nakonec vedly k rozhodnutí uvést film v kinech. Podle vlastního scénáře ho natočil jako svůj režijní debut scenárista Matthew Bright.
    15
  17. Lai wong
    Lai wong (1991)
    Film
    68%
    16
  18. Forbidden Zone
    Forbidden Zone (1980)
    Film
    68%
    17
  19. Představení
    Představení (1970)
    Film
    67%
    18
  20. Decima vittima, La
    Decima vittima, La (1965)
    Film
    V roce 2000 se na celosvětové úrovni vytvoří soukromý klub, jehož členové se, propojeni prostřednictvím počítačů, věnují smrtonosné honičce - jednou jako lovci, podruhé coby oběti. V Římě získává supervybavená čarodějka svou desátou oběť. Pomineme-li slabý konec, který si vynutil producent Carlo Ponti, Petri tímto zajímavým a úchvatným filmem - také díky scénáři Ennia Flaiana - vyhrál riskantní sázku. Ve snímku se míchá sci-fi s westernem, se špionážním žánrem i s romantickou veselohrou.
    Režie:Elio Petri
    66%
    V roce 2000 se na celosvětové úrovni vytvoří soukromý klub, jehož členové se, propojeni prostřednictvím počítačů, věnují smrtonosné honičce - jednou jako lovci, podruhé coby oběti. V Římě získává supervybavená čarodějka svou desátou oběť. Pomineme-li slabý konec, který si vynutil producent Carlo Ponti, Petri tímto zajímavým a úchvatným filmem - také díky scénáři Ennia Flaiana - vyhrál riskantní sázku. Ve snímku se míchá sci-fi s westernem, se špionážním žánrem i s romantickou veselohrou.
    Režie:Elio Petri
    19
  21. Maniak
    Maniak (1980)
    Film
    65%
    20
Které jsou top filmy na téma kultovní film? Ve filmovém žebříčku pro téma kultovní film s celkovým počtem 57 titulů vede těchto 5 nejlepších filmů: Braindead - Živí mrtví, Who Killed Captain Alex?, Kouř, My děti ze stanice ZOO, Bratři Bluesovi, s hlavními hvězdami, jako jsou: Timothy Balme, Diana Peñalver, Elizabeth Moody, Ian Watkin, Brenda Kendall, Stuart Devenie. Dostupnost na online streamovacích platformách (Netflix, HBO Max, Amazon Prime Video, Disney+, Oneplay, Prima Plus, SkyShowtime a nebo iVysílání) poznáte podle ikony u názvu filmu.Stále nevíte, na co se podívat? Vytvořte si svůj vlastní žebříček filmů pomocí vyhledávacího filtru.