Margarita Lozano: Nejlepší filmy a seriály

7.2

Margarita Lozano: Filmy a seriály

  • Pro hrst dolarů
    Pro hrst dolarů (1964)
    FilmRole: Consuela Baxterová
    • iTunes
    81%
    1
  • Jean od Floretty
    Jean od Floretty (1986)
    FilmRole: Baptistine, la piémontaise de la grotte
    První část adaptace slavného románu Marcela Pagnola Živá voda otevírá osudový příběh dvou rodin z první poloviny 20. století. Hrbatý výběrčí daní Jean (Gérard Depardieu) zdědí kousek půdy v malé provensálské vesnici. Věří, že to pro něj, jeho ženu a malou dceru znamená možnost nového začátku. V novém bydlišti se však místo štěstí začíná střetávat s nenávistí. Dva farmáři od něj chtějí pozemek levně získat a rozhodnou se mu jeho štěstí pomalu, ale jistě ničit...
    79%
    První část adaptace slavného románu Marcela Pagnola Živá voda otevírá osudový příběh dvou rodin z první poloviny 20. století. Hrbatý výběrčí daní Jean (Gérard Depardieu) zdědí kousek půdy v malé provensálské vesnici. Věří, že to pro něj, jeho ženu a malou dceru znamená možnost nového začátku. V novém bydlišti se však místo štěstí začíná střetávat s nenávistí. Dva farmáři od něj chtějí pozemek levně získat a rozhodnou se mu jeho štěstí pomalu, ale jistě ničit...
    2
  • Manon od pramene
    Manon od pramene (1986)
    FilmRole: Baptistine
    Deset let po tragické smrti Jeana se život v malé vesničce ve francouzské Provence ustálil, má poklidný rytmus a působí idylicky. Farmář César pěstuje květiny a zavlažuje svůj pozemek vodou z pramene, který tenkrát tak nečestně získal. Je bezdětný, a tak domlouvá svému synovci, aby si našel nevěstu. Mladík se jednoho dne v horách zamiluje do tančící Manon, dcery zesnulého Jeana. Zamiluje se, ale netuší, že Manon jako malá viděla, kdo za smrtí jejího otce stál, a že se nyní rozhodla vrahům pomstít.
    78%
    Deset let po tragické smrti Jeana se život v malé vesničce ve francouzské Provence ustálil, má poklidný rytmus a působí idylicky. Farmář César pěstuje květiny a zavlažuje svůj pozemek vodou z pramene, který tenkrát tak nečestně získal. Je bezdětný, a tak domlouvá svému synovci, aby si našel nevěstu. Mladík se jednoho dne v horách zamiluje do tančící Manon, dcery zesnulého Jeana. Zamiluje se, ale netuší, že Manon jako malá viděla, kdo za smrtí jejího otce stál, a že se nyní rozhodla vrahům pomstít.
    3
  • Viridiana
    Viridiana (1962)
    FilmRole: Ramona
    Příběh novicky Viridiany, která před složením řeholního slibu navštíví svého strýce s nevinným přáním rozloučit se se svým poručníkem, netušíc, že všechno se vyvine úplně jinak, je v podání klasika španělské kinematografie Luise Buñuela krutou satirou na náboženské pokrytectví. V roce 1961 byla Viridiana oceněna Zlatou palmou v Cannes, v mnoha zemích se však promítaly pouze katolickou církví cenzurované verze a doma v ortodoxním Španělsku bylo její promítání zakázáno úplně. Buñuel nesl svou klatbu velmi těžce a svůj další film Anděl zkázy natočil v Mexiku.
    77%
    Příběh novicky Viridiany, která před složením řeholního slibu navštíví svého strýce s nevinným přáním rozloučit se se svým poručníkem, netušíc, že všechno se vyvine úplně jinak, je v podání klasika španělské kinematografie Luise Buñuela krutou satirou na náboženské pokrytectví. V roce 1961 byla Viridiana oceněna Zlatou palmou v Cannes, v mnoha zemích se však promítaly pouze katolickou církví cenzurované verze a doma v ortodoxním Španělsku bylo její promítání zakázáno úplně. Buñuel nesl svou klatbu velmi těžce a svůj další film Anděl zkázy natočil v Mexiku.
    4
  • Kaos
    Kaos (1984)
    FilmRole: Mariagrazia (segment "L'altro figlio")

    Čtyři tváře Sicílie. Italský film natočený na motivy Novel na celý rok Luigiho Pirandella.
    Prolog: Vysoko ve skalách chytí pastýři krkavce, sedícího jako samička na vejcích. To je pro ně důvod, aby ptáka začali týrat. Házejí po něm vejce a nakonec mu na krk uvážou zvonec. Krkavec krouží nad krajinou, ze své výše pozoruje „chaos lidských životů a duší.“ A tam, kam zamíří svůj let, se po čtyřikráte odehraje příběh... „Jsem synem Chaosu. Ne přeneseně, zcela skutečně. Narodil jsem se ve vsi poblíž hustého lesa, kterému místní lidé říkali Cavusu, což je nářeční zkomolenina řeckého slova „chaos.“ Těmito slovy Luigiho Pirandella je uveden snímek Kaos Paola a Vittoria Tavianiových. Čtyři příběhy filmu, jeho prolog a epilog, převzali tvůrci z Pirandellova rozsáhlého cyklu Novely na celý rok (psal je v letech 1901–1919, souhrnně vyšly roku 1922), jenž měl podat co nejcelistvější obraz Sicílie a všech tamních společenských vrstev.

    Bratři Tavianiové si vybrali příběhy z venkovského prostředí a usilovali nejen o postižení přirozenosti, krásy, bizarnosti a krutosti tohoto mikrosvěta, ale i hodnot nadčasových: takřka mýtických forem myšlení a prožívání. Vyprávějí o matce, upínající se k synům v zámoří a odmítající toho, kterého má nablízku (Jiný syn), o manželovi, který zatajil před ženou svou chorobu podněcovanou úplňkem měsíce (Měsíční nemoc), o hrnčíři, jenž sám sebe uvězní v obřím džbánu (Džbán), o chudých horalech, dožadujících se vlastního hřbitova (Rekviem)... Vyprávějí o tom všem s klasickým nadhledem (ten je ostatně symbolizován leitmotivem letícího krkavce a pohledem z jeho perspektivy) a s neobvyklou, až udivující stylizací rytmu a obrazového ztvárnění. Sami bratři Tavianiové o Kaosu řekli: „...Pirandello ve vesnických povídkách přistupuje ke svým hrdinům s ostychem, respektem a soucitem k jejich těžké práci, s pochopením pro jejich pověry a předsudky. Nám se však zamlouvá ještě něco jiného: povídky, které jsme vybrali, nevymyslel autor, vyprávěla mu je jeho matka Maristelle... Jestliže Fellini tvoří skutečnost v divadle, my vytváříme divadlo ve skutečnosti. Proto milujeme Sicílii. Tam je epika vždy přirozená.“ (citace z polského Filmu 18/87, str. 15) (Česká televize)

    77%

    Čtyři tváře Sicílie. Italský film natočený na motivy Novel na celý rok Luigiho Pirandella.
    Prolog: Vysoko ve skalách chytí pastýři krkavce, sedícího jako samička na vejcích. To je pro ně důvod, aby ptáka začali týrat. Házejí po něm vejce a nakonec mu na krk uvážou zvonec. Krkavec krouží nad krajinou, ze své výše pozoruje „chaos lidských životů a duší.“ A tam, kam zamíří svůj let, se po čtyřikráte odehraje příběh... „Jsem synem Chaosu. Ne přeneseně, zcela skutečně. Narodil jsem se ve vsi poblíž hustého lesa, kterému místní lidé říkali Cavusu, což je nářeční zkomolenina řeckého slova „chaos.“ Těmito slovy Luigiho Pirandella je uveden snímek Kaos Paola a Vittoria Tavianiových. Čtyři příběhy filmu, jeho prolog a epilog, převzali tvůrci z Pirandellova rozsáhlého cyklu Novely na celý rok (psal je v letech 1901–1919, souhrnně vyšly roku 1922), jenž měl podat co nejcelistvější obraz Sicílie a všech tamních společenských vrstev.

    Bratři Tavianiové si vybrali příběhy z venkovského prostředí a usilovali nejen o postižení přirozenosti, krásy, bizarnosti a krutosti tohoto mikrosvěta, ale i hodnot nadčasových: takřka mýtických forem myšlení a prožívání. Vyprávějí o matce, upínající se k synům v zámoří a odmítající toho, kterého má nablízku (Jiný syn), o manželovi, který zatajil před ženou svou chorobu podněcovanou úplňkem měsíce (Měsíční nemoc), o hrnčíři, jenž sám sebe uvězní v obřím džbánu (Džbán), o chudých horalech, dožadujících se vlastního hřbitova (Rekviem)... Vyprávějí o tom všem s klasickým nadhledem (ten je ostatně symbolizován leitmotivem letícího krkavce a pohledem z jeho perspektivy) a s neobvyklou, až udivující stylizací rytmu a obrazového ztvárnění. Sami bratři Tavianiové o Kaosu řekli: „...Pirandello ve vesnických povídkách přistupuje ke svým hrdinům s ostychem, respektem a soucitem k jejich těžké práci, s pochopením pro jejich pověry a předsudky. Nám se však zamlouvá ještě něco jiného: povídky, které jsme vybrali, nevymyslel autor, vyprávěla mu je jeho matka Maristelle... Jestliže Fellini tvoří skutečnost v divadle, my vytváříme divadlo ve skutečnosti. Proto milujeme Sicílii. Tam je epika vždy přirozená.“ (citace z polského Filmu 18/87, str. 15) (Česká televize)

    5
  • Noc sv. Vavřince
    Noc sv. Vavřince (1982)
    FilmRole: Concetta
    Němci stále okupovali Toskánsko a Cecilii bylo 6 let. V kostele byla svatba a všichni přítomní se dělili o jediný bochník chleba. Město bylo prázdné, lidé žili v podzemí, báli se bombardování a netrpělivě očekávali příchod amerických osvoboditelů. Když místní farář oznámil, že se všichni musí do večera shromáždit v kostele z příkazu fašistů, jinak budou zastřeleni, nikdo nic nenamítal. Pouze starý Galvano lidi varoval. On půjde naproti Američanům a kdo chce, může jít s ním. Část z nich si oblékla tmavé oblečení a po západu slunce tajně vyrazila. Ve 3 hodiny ráno slyšeli z dálky výbuchy. Klíče, které měli na krku a po kapsách, už možná nebude co odemknout. Neměli jídlo a nevěděli, kam jít. Všude viděli jen vypálené domy. Potkávali lidi, dříve známé, kterým už nemohli věřit. Fašisté ani jejich italští přisluhovači se jich nechtěli vzdát bez boje. V noci na Svatého Vavřince bylo nebe plné padajících hvězd. Možná se odkrývaly poklady, ráno však svítilo slunce a padal hustý déšť.
    73%
    Němci stále okupovali Toskánsko a Cecilii bylo 6 let. V kostele byla svatba a všichni přítomní se dělili o jediný bochník chleba. Město bylo prázdné, lidé žili v podzemí, báli se bombardování a netrpělivě očekávali příchod amerických osvoboditelů. Když místní farář oznámil, že se všichni musí do večera shromáždit v kostele z příkazu fašistů, jinak budou zastřeleni, nikdo nic nenamítal. Pouze starý Galvano lidi varoval. On půjde naproti Američanům a kdo chce, může jít s ním. Část z nich si oblékla tmavé oblečení a po západu slunce tajně vyrazila. Ve 3 hodiny ráno slyšeli z dálky výbuchy. Klíče, které měli na krku a po kapsách, už možná nebude co odemknout. Neměli jídlo a nevěděli, kam jít. Všude viděli jen vypálené domy. Potkávali lidi, dříve známé, kterým už nemohli věřit. Fašisté ani jejich italští přisluhovači se jich nechtěli vzdát bez boje. V noci na Svatého Vavřince bylo nebe plné padajících hvězd. Možná se odkrývaly poklady, ráno však svítilo slunce a padal hustý déšť.
    6
  • Messa č finita, La
    Messa č finita, La (1985)
    FilmRole: madre di Don Giulio
    72%
    7
  • Slunce i v noci
    Slunce i v noci (1990)
    FilmRole: Sergio's Mother
    Film *Noční slunce*, natočený podle románu Lva Tolstého, vypráví příběh Sergia, šlechtice z 18. století, kterého hraje Julian Sands. Sergio má si vzít vévodkyni, kterou ztvárnila Nastassja Kinski. Když ale zjistí, že byla dříve královou milenkou, obrátí se zády ke společnosti a stane se mnichem. V poustevně se snaží odolat všem sexuálním pokušením, a brzy se proslaví jako zázračný léčitel. Nakonec podlehne mladé svůdnici, a protože ví, že si nezaslouží obdiv, opustí poustevnu a putuje jako bezdomovec.
    67%
    Film *Noční slunce*, natočený podle románu Lva Tolstého, vypráví příběh Sergia, šlechtice z 18. století, kterého hraje Julian Sands. Sergio má si vzít vévodkyni, kterou ztvárnila Nastassja Kinski. Když ale zjistí, že byla dříve královou milenkou, obrátí se zády ke společnosti a stane se mnichem. V poustevně se snaží odolat všem sexuálním pokušením, a brzy se proslaví jako zázračný léčitel. Nakonec podlehne mladé svůdnici, a protože ví, že si nezaslouží obdiv, opustí poustevnu a putuje jako bezdomovec.
    8
  • Caso Moro, Il
    Caso Moro, Il (1986)
    FilmRole: Eleonora Moro
    67%
    9
  • Mitad del cielo, La
    Mitad del cielo, La (1986)
    FilmRole: Abuela
    66%
    10
  • Vepřinec
    Vepřinec (1969)
    FilmRole: Madame Klotz

    V tomto filmu jsem poprvé vyprávěl věci, které přesahují mez únosnosti, říká Pasolini o Prasečinci, který je (vedle divadelní hry Orgie, inscenované v Turíně roku 1968) nejvýraznějším předchůdcem snímku Saló aneb 120 dnů Sodomy. Již Prasečinec je alegoricky pojatou obžalobou soudobé neokapitalistické Itálie, kterou Pasolini přirovnává k Německu v době Hitlerova nástupu k moci. Snímek je složen ze dvou střídavě se prolínajících povídek. Té první dominuje výrazně lyrický styl, ta druhá je až chladně prozaická, plná verbálních sarkasmů. První příběh - letopočet není znám, patrně jde o středověk - pojednává o mladíkovi (Pierre Clementi), který se plahočí tajemným pouštním bojištěm, posetým mrtvolami a zbraněmi. Je k smrti zmučený hladem. V mezní situaci se stává kanibalem. Protagonista druhé povídky, která se odehrává v současnosti, je synem úspěšného německého průmyslníka z Bonnu. Tento mladík jménem Julian (Jean-Pierre Léaud) trpí neobvyklou sexuální úchylkou - dospívá k orgasmu pouze při styku s prasaty.

    Prasata představují pro Pasoliniho metaforu společnosti, v níž Julian a jeho rodiče žijí. Julian je podle Pasoliniho obětí střední společenské třídy, která je zkrátka zcela zkorumpovaná a zkažená, přesto však nedovolí vlastním dětem, aby se vymanily z předepsaných konvencí. Hrdinové filmu Prasečinec jsou neposlušní synové v té nejodpudivější podobě: bouří se proti společnosti, avšak jsou jí sami pohlceni. Vyznění díla je surové a otřesné, ale Pasolini přistupuje k látce se záměrným odstupem a humorem.

    Žánry:DramaExtrémníSatira
    65%

    V tomto filmu jsem poprvé vyprávěl věci, které přesahují mez únosnosti, říká Pasolini o Prasečinci, který je (vedle divadelní hry Orgie, inscenované v Turíně roku 1968) nejvýraznějším předchůdcem snímku Saló aneb 120 dnů Sodomy. Již Prasečinec je alegoricky pojatou obžalobou soudobé neokapitalistické Itálie, kterou Pasolini přirovnává k Německu v době Hitlerova nástupu k moci. Snímek je složen ze dvou střídavě se prolínajících povídek. Té první dominuje výrazně lyrický styl, ta druhá je až chladně prozaická, plná verbálních sarkasmů. První příběh - letopočet není znám, patrně jde o středověk - pojednává o mladíkovi (Pierre Clementi), který se plahočí tajemným pouštním bojištěm, posetým mrtvolami a zbraněmi. Je k smrti zmučený hladem. V mezní situaci se stává kanibalem. Protagonista druhé povídky, která se odehrává v současnosti, je synem úspěšného německého průmyslníka z Bonnu. Tento mladík jménem Julian (Jean-Pierre Léaud) trpí neobvyklou sexuální úchylkou - dospívá k orgasmu pouze při styku s prasaty.

    Prasata představují pro Pasoliniho metaforu společnosti, v níž Julian a jeho rodiče žijí. Julian je podle Pasoliniho obětí střední společenské třídy, která je zkrátka zcela zkorumpovaná a zkažená, přesto však nedovolí vlastním dětem, aby se vymanily z předepsaných konvencí. Hrdinové filmu Prasečinec jsou neposlušní synové v té nejodpudivější podobě: bouří se proti společnosti, avšak jsou jí sami pohlceni. Vyznění díla je surové a otřesné, ale Pasolini přistupuje k látce se záměrným odstupem a humorem.

    Žánry:DramaExtrémníSatira
    11
  • Manicomio
    Manicomio (1954)
    Film
    65%
    12
  • Lorca, muerte de un poeta
    Lorca, muerte de un poeta (1987)
    SeriálRole: Doña Vicenta Lorca
    64%
    13
  • Mima
    Mima (1991)
    FilmRole: Grandma
    62%
    14
  • Bellissimo novembre, Un
    Bellissimo novembre, Un (1969)
    FilmRole: Amalia
    Pokrytecká morálka a erotické dusno pod žhavým sicilským sluncem... Zámožná sicilská rodina tráví většinu času ve svém venkovském sídle, kde se rozehrává i žhavé drama podle románu Ercola Pattiho. Po smrti otce nemůže sedmnáctiletý Nino vystát nového matčina milence a upne své city na krásnou tetu Cettinu. Cettina, černá ovce rodiny, však svým provokativním chováním posouvá Ninovu náklonnost směrem, který se pro tetičku a synovce příliš nehodí…
    Žánry:DramaRomantický
    61%
    Pokrytecká morálka a erotické dusno pod žhavým sicilským sluncem... Zámožná sicilská rodina tráví většinu času ve svém venkovském sídle, kde se rozehrává i žhavé drama podle románu Ercola Pattiho. Po smrti otce nemůže sedmnáctiletý Nino vystát nového matčina milence a upne své city na krásnou tetu Cettinu. Cettina, černá ovce rodiny, však svým provokativním chováním posouvá Ninovu náklonnost směrem, který se pro tetičku a synovce příliš nehodí…
    Žánry:DramaRomantický
    15
  • Luisa Sanfelice
    Luisa Sanfelice (2004)
    Seriál
    61%
    16
  • Prezident fotbalového klubu Borgorosso
    Prezident fotbalového klubu Borgorosso (1970)
    FilmRole: Erminia
    61%
    17
  • Napoleon a já
    Napoleon a já (2006)
    FilmRole: Pascalina
    58%
    18
  • Bez slitování
    Bez slitování (1968)
    FilmRole: Marras' Mother
    Christina Fisherová přijíždí na Sardinii strávit dovolenou se svým kamarádem z univerzity, Francescem. Během projížďky po ostrově je přepadnou horští teroristé. Francesco je unesen, ale Christině dovolí odejít. Je odhodlaná kontaktovat policii, ale Francescův nejlepší přítel Gambino ji přesvědčí, aby to nedělala. Společně se snaží únosce najít, ale Christina začíná mít podezření na všechny, včetně Gambina. Zmatená a paranoidní se vydává sama kontaktovat policii.
    58%
    Christina Fisherová přijíždí na Sardinii strávit dovolenou se svým kamarádem z univerzity, Francescem. Během projížďky po ostrově je přepadnou horští teroristé. Francesco je unesen, ale Christině dovolí odejít. Je odhodlaná kontaktovat policii, ale Francescův nejlepší přítel Gambino ji přesvědčí, aby to nedělala. Společně se snaží únosce najít, ale Christina začíná mít podezření na všechny, včetně Gambina. Zmatená a paranoidní se vydává sama kontaktovat policii.
    19
  • Quindici forche per un assassino
    Quindici forche per un assassino (1967)
    Film
    56%
    20
  • Vacanza, La
    Vacanza, La (1971)
    Film
    56%
    21
  • Con gli occhi chiusi
    Con gli occhi chiusi (1994)
    FilmRole: Masa
    55%
    22
  • Monaca di Monza, La
    Monaca di Monza, La (1969)
    FilmRole: Sister Benedetta Homati
    55%
    23
  • Nos miran
    Nos miran (2002)
    Film
    Film Norberta Lopeze Amada "Sledují nás" vypráví o policistovi, který je posedlý jedním případem. Juan (Carmelo Gomez) dostane za úkol vést vyšetřování zmizení podnikatele, které je staré téměř tři roky. Policista, který na případu pracoval před ním, je nyní v psychiatrické léčebně a nedokáže říct nic jiného než: "Sledují nás." Kněz (Roberto Alvarez) vysvětluje, že série zmizení v oblasti má nadpřirozené příčiny. Jak se Juan do případu noří hlouběji a hlouběji, jeho matka o něj začíná mít obavy.
    Žánry:DramaHororThriller
    55%
    Film Norberta Lopeze Amada "Sledují nás" vypráví o policistovi, který je posedlý jedním případem. Juan (Carmelo Gomez) dostane za úkol vést vyšetřování zmizení podnikatele, které je staré téměř tři roky. Policista, který na případu pracoval před ním, je nyní v psychiatrické léčebně a nedokáže říct nic jiného než: "Sledují nás." Kněz (Roberto Alvarez) vysvětluje, že série zmizení v oblasti má nadpřirozené příčiny. Jak se Juan do případu noří hlouběji a hlouběji, jeho matka o něj začíná mít obavy.
    Žánry:DramaHororThriller
    24

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.