Danièle Delorme: Nejlepší filmy a seriály

7.0

Danièle Delorme: Filmy a seriály

  • Bídníci
    Bídníci (1958)
    FilmRole: Fantine
    81%
    1
  • Knoflíková válka
    Knoflíková válka (1962)
    Film
    Lovreňáci a Velraňáci jsou dvě party kluků ze sousedních vesnic. S vervou sobě vlastní se nenávidí a bojují proti sobě s odhodláním svých statečných dětských srdcí. Jejich netradiční válečné trofeje - knoflíky, šle a pásky - jsou na druhé straně vykupovány výprasky a tresty stejně urputných rodičů. Chlapci procházejí těžkou zkouškou, která jim dá poznat to nejdůležitější v životě.
    Žánry:KomedieRodinný
    78%
    Lovreňáci a Velraňáci jsou dvě party kluků ze sousedních vesnic. S vervou sobě vlastní se nenávidí a bojují proti sobě s odhodláním svých statečných dětských srdcí. Jejich netradiční válečné trofeje - knoflíky, šle a pásky - jsou na druhé straně vykupovány výprasky a tresty stejně urputných rodičů. Chlapci procházejí těžkou zkouškou, která jim dá poznat to nejdůležitější v životě.
    Žánry:KomedieRodinný
    2
  • Cléo od pěti do sedmi
    Cléo od pěti do sedmi (1962)
    FilmRole: The Flower Vendor / Actress in Silent Film
    • MUBI
    Slavný film Vardové s takřka absolutní chronologickou přesností (charakterizuje ho rovnováha mezi fiktivním a reálným časem) zachycuje dvě hodiny ze života mladé pařížské šansoniérky, která se obává, že má rakovinu. Každý krok, dělící ji od chvíle, kdy se má v nemocnici dozvědět výsledek vyšetření, je tápáním ze životní osamělosti a úzkosti. Poutem, které si náhodně najde, je voják Antoine, se kterým se setkává v parku. I on je jakýmsi odsouzencem večer se vrací k jednotce do Alžíru, která je v bojovém nasazení. Možná proto, že je první, který s ní hovoří o všem a o ničem, i o věcech vážných s přízvukem opravdovosti v hlase, věnuje mu svou důvěru a dá mu nahlédnut do svého nitra. Všechny dějové fragmenty jsou přesně odpozorované, mezititulky zaznamenávají plynutí času a vytvářejí odstup od událostí. Jemnými filmovými prostředky se režisérce podařilo stmelit střízlivý dokumentární způsob vyprávění a subjektivnost pohledu, uměleckou stylizaci dosahuje metodou "cinéma-vérité".
    78%
    Slavný film Vardové s takřka absolutní chronologickou přesností (charakterizuje ho rovnováha mezi fiktivním a reálným časem) zachycuje dvě hodiny ze života mladé pařížské šansoniérky, která se obává, že má rakovinu. Každý krok, dělící ji od chvíle, kdy se má v nemocnici dozvědět výsledek vyšetření, je tápáním ze životní osamělosti a úzkosti. Poutem, které si náhodně najde, je voják Antoine, se kterým se setkává v parku. I on je jakýmsi odsouzencem večer se vrací k jednotce do Alžíru, která je v bojovém nasazení. Možná proto, že je první, který s ní hovoří o všem a o ničem, i o věcech vážných s přízvukem opravdovosti v hlase, věnuje mu svou důvěru a dá mu nahlédnut do svého nitra. Všechny dějové fragmenty jsou přesně odpozorované, mezititulky zaznamenávají plynutí času a vytvářejí odstup od událostí. Jemnými filmovými prostředky se režisérce podařilo stmelit střízlivý dokumentární způsob vyprávění a subjektivnost pohledu, uměleckou stylizaci dosahuje metodou "cinéma-vérité".
    3
  • Nevídáno, neslýcháno
    Nevídáno, neslýcháno (1958)
    FilmRole: Une admiratrice à la fête du village
    Čas by v tomhle idylickém městečku kdesi na jihu Francie dál běžel svým líně pomalým tempem, nebýt všetečného Blaireaua. Kam přijde, tam se něco semele! Však je také místním radním už dlouho trnem v oku. Navíc má jednu zpropadenou vášeň: pytlačí v okolních lesích a zvěří zásobuje zdejší restaurace i leckteré domácnosti. Když je obecní četník při noční obchůzce revíru napaden neznámým útočníkem, v podezření je právě Blaireau, a skončí za mřížemi. I tady se však cítí jako doma, protože ředitel věznice je vášnivý nimrod, se kterým dokonce tajně v noci vyráží na lov. Život v městečku zatím prochází zvláštní proměnou: čas jako by se tu dočista zastavil a jídelní lístky restaurací zejí prázdnotou. Když se nakonec najde pravý viník nočního přepadení, všichni doufají, že po návratu Blaireaua z vězení město konečně ožije a vše bude jako dřív.
    Žánry:Komedie
    72%
    Čas by v tomhle idylickém městečku kdesi na jihu Francie dál běžel svým líně pomalým tempem, nebýt všetečného Blaireaua. Kam přijde, tam se něco semele! Však je také místním radním už dlouho trnem v oku. Navíc má jednu zpropadenou vášeň: pytlačí v okolních lesích a zvěří zásobuje zdejší restaurace i leckteré domácnosti. Když je obecní četník při noční obchůzce revíru napaden neznámým útočníkem, v podezření je právě Blaireau, a skončí za mřížemi. I tady se však cítí jako doma, protože ředitel věznice je vášnivý nimrod, se kterým dokonce tajně v noci vyráží na lov. Život v městečku zatím prochází zvláštní proměnou: čas jako by se tu dočista zastavil a jídelní lístky restaurací zejí prázdnotou. Když se nakonec najde pravý viník nočního přepadení, všichni doufají, že po návratu Blaireaua z vězení město konečně ožije a vše bude jako dřív.
    Žánry:Komedie
    4
  • Alexandre le bienheureux
    Alexandre le bienheureux (1968)
    Film
    Alexandre, mladý a čestný farmář, který žije pod jhem své autoritativní ženy, pracuje po celé dny na poli. Jeho jediným odreagováním je počítání ptáků a hraní na trubku v místním klubu. Ale i to mu žena zakáže a poroučí mu, aby pracoval i o víkendu. Když manželka umírá na následky autonehody, začínají pro Alexandra prázdniny. Přerušuje práci a několik měsíců odpočívá. Když sousedé vidí, jak si Alexandre užívá, začínají na jeho nový životní styl žárlit. V tom čase ale do města přijíždí opuštěná krasavice Agatha, která má pracovat v místním obchodě. Agatha velmi rychle začíná po Alexandru pokukovat, s jeho ohromným statkem je rozhodně zajímavá partie.
    71%
    Alexandre, mladý a čestný farmář, který žije pod jhem své autoritativní ženy, pracuje po celé dny na poli. Jeho jediným odreagováním je počítání ptáků a hraní na trubku v místním klubu. Ale i to mu žena zakáže a poroučí mu, aby pracoval i o víkendu. Když manželka umírá na následky autonehody, začínají pro Alexandra prázdniny. Přerušuje práci a několik měsíců odpočívá. Když sousedé vidí, jak si Alexandre užívá, začínají na jeho nový životní styl žárlit. V tom čase ale do města přijíždí opuštěná krasavice Agatha, která má pracovat v místním obchodě. Agatha velmi rychle začíná po Alexandru pokukovat, s jeho ohromným statkem je rozhodně zajímavá partie.
    5
  • Le septième juré
    Le septième juré (1962)
    FilmRole: Geneviève Duval, l'épouse de Grégoire
    71%
    6
  • Hoa-Binh
    Hoa-Binh (1970)
    FilmRole: l'infirmière française

    Nejslavnější celovečerní režisérský počin Raoula Coutarda – známého spíše jako kameramana, vzbudil v době svého uvedení rozhořčení. Hoa Binh je označován za politicky nekorektní film. Autor sám ho považuje za příběh o dětech žijících ve válce než za obraz války ve Vietnamu.

    Raoul Coutard je kameramanem světového formátu, který se podílel na filmech Jeana-Luca Godarda, Pierra Schoenderffera nebo Françoise Truffauta. Dobrodruh, velký znalec a milovník Asie, měl podivnou myšlenku, jak on sám říká ve své vzpomínkové knize Jak jsem vstoupil do kina s čínskou polévkou, natočit vlastní film. Námětem byl příběh dětí, které žijí v ulicích Saigonu. (Raoul Coutard. Imperiál Van Su, edice Ramsay Cinéma 2007). I když byl Coutard známý, měl jako začátečník velké problémy najít producenta, získat finance na realizaci filmu a vůbec napsat samotný scénář. Pomohla mu kniha: Sloup z popele od Françoise Lorrainové. Na začátku říká dětský hlas, že Vietnam je již třicet let ve válce. Tento hlas uvádí první část Hoa-Binh, což znamená Mír, která se celá soustředí na dění v americké armádě. Přílety a odlety helikoptér jsou ve filmu pojaty jako balet, který je doprovázen zvukem vrtulí a diskrétní hudbou Michela Portala. Druhá část přivádí prostřednictvím zpočátku anonymního muže ledabyle šlapajícího na své rikše diváka přímo do ulic Saigonu, do rodiny, ve které žije chlapec Hung a jeho malá sestra Xuan. Přesvědčeni kvalitou filmu a dojati osudem těchto dvou malých dětí, jejich každodenním životem v zemi zmítané válkou, předčasně vyspělých a přesto neustále připravených stát se znovu dětmi, členové poroty Ceny Jeana Viga hlasovali bez váhání. Režisér byl oceněn jednohlasně. Když film přišel do kin, tři roky po filmu Daleko od Vietnamu, kolektivním politicky vyhraněném díle, Raoul Coutard byl překvapen výčitkami, že jasně nevyjádřil svůj názor na oba tábory, Vietkong a Vietminh. Považoval to za nedorozumění. Jediná věc, která ho zajímala, byl osud těchto dětí, které žijí v ulicích Saigonu zmítaného válkou, a které neznají slovo “Mír”.

    (Luce Vigová, LFŠ 2007)

    Žánry:DramaDětský
    71%

    Nejslavnější celovečerní režisérský počin Raoula Coutarda – známého spíše jako kameramana, vzbudil v době svého uvedení rozhořčení. Hoa Binh je označován za politicky nekorektní film. Autor sám ho považuje za příběh o dětech žijících ve válce než za obraz války ve Vietnamu.

    Raoul Coutard je kameramanem světového formátu, který se podílel na filmech Jeana-Luca Godarda, Pierra Schoenderffera nebo Françoise Truffauta. Dobrodruh, velký znalec a milovník Asie, měl podivnou myšlenku, jak on sám říká ve své vzpomínkové knize Jak jsem vstoupil do kina s čínskou polévkou, natočit vlastní film. Námětem byl příběh dětí, které žijí v ulicích Saigonu. (Raoul Coutard. Imperiál Van Su, edice Ramsay Cinéma 2007). I když byl Coutard známý, měl jako začátečník velké problémy najít producenta, získat finance na realizaci filmu a vůbec napsat samotný scénář. Pomohla mu kniha: Sloup z popele od Françoise Lorrainové. Na začátku říká dětský hlas, že Vietnam je již třicet let ve válce. Tento hlas uvádí první část Hoa-Binh, což znamená Mír, která se celá soustředí na dění v americké armádě. Přílety a odlety helikoptér jsou ve filmu pojaty jako balet, který je doprovázen zvukem vrtulí a diskrétní hudbou Michela Portala. Druhá část přivádí prostřednictvím zpočátku anonymního muže ledabyle šlapajícího na své rikše diváka přímo do ulic Saigonu, do rodiny, ve které žije chlapec Hung a jeho malá sestra Xuan. Přesvědčeni kvalitou filmu a dojati osudem těchto dvou malých dětí, jejich každodenním životem v zemi zmítané válkou, předčasně vyspělých a přesto neustále připravených stát se znovu dětmi, členové poroty Ceny Jeana Viga hlasovali bez váhání. Režisér byl oceněn jednohlasně. Když film přišel do kin, tři roky po filmu Daleko od Vietnamu, kolektivním politicky vyhraněném díle, Raoul Coutard byl překvapen výčitkami, že jasně nevyjádřil svůj názor na oba tábory, Vietkong a Vietminh. Považoval to za nedorozumění. Jediná věc, která ho zajímala, byl osud těchto dětí, které žijí v ulicích Saigonu zmítaného válkou, a které neznají slovo “Mír”.

    (Luce Vigová, LFŠ 2007)

    Žánry:DramaDětský
    7
  • Záletník
    Záletník (1976)
    FilmRole: Marthe Dorsay

    Do života úspěšného muže po čtyřicítce vstoupí nečekaně atraktivní mladá žena, která rázem rozvrátí jeho dosavadní spořádaný systém. Etienne Dorsay - vedoucí informačního oddělení jistého ministerstva je v oboru záletnictví skutečný začátečník. Na svou první nevěru se proto připravuje zvláště obezřetně a promyšleně. Rafinovaný plán však končí úplnou katastrofou a Etienne se ocitá na římse nejvyššího patra pařížského domu a ptá se sám sebe, jak k tomu vlastně mohlo dojít. Okouzlující Jean Rochefort je v komedii Záletník režiséra Yvese Roberta v plné formě.

    70%

    Do života úspěšného muže po čtyřicítce vstoupí nečekaně atraktivní mladá žena, která rázem rozvrátí jeho dosavadní spořádaný systém. Etienne Dorsay - vedoucí informačního oddělení jistého ministerstva je v oboru záletnictví skutečný začátečník. Na svou první nevěru se proto připravuje zvláště obezřetně a promyšleně. Rafinovaný plán však končí úplnou katastrofou a Etienne se ocitá na římse nejvyššího patra pařížského domu a ptá se sám sebe, jak k tomu vlastně mohlo dojít. Okouzlující Jean Rochefort je v komedii Záletník režiséra Yvese Roberta v plné formě.

    8
  • Rošťák
    Rošťák (1970)
    FilmRole: Janine
    Únos dítěte z bohaté rodiny šel jako po drátkách, pohodlný život za tučné výkupné je na dosah, ale najednou se objeví komplikace… Příběh o nepoučitelném zloději, jeho slávě i pádu. Simon (Jean-Claude Trintignant) se právě dostal z vězení a nejprve se ukryje u mladé Janine (Daniele Delorme), která podlehne jeho šarmu. Následně se ale vrhne zpět do práce: kontaktuje svého starého kamaráda Charlese (Charles Gerard) a bývalou ženu Martine (Christine Lelouch), která se však provdala za boháče. Simon před svým zatčením unesl malého chlapce a pak vydíral banku, kde pracuje jeho otec, aby zaplatila výkupné milion dolarů. Banka měla strach o svou pověst u veřejnosti, a výkupné se rozhodla vyplatit. Simon si teď po svém propuštění dojde pro ukryté peníze. S nimi a s komplicem Charlesem se rozhodne utéct do USA, ale přitom záměrně zanechává stopy a indicie, že je jejich cílem Kanada. Tam je také již očekává policie. Jaké je ale překvapení obou zločinců, když se ke konci letu dovědí, že kvůli špatnému počasí nepřistane jejich letadlo v New Yorku, ale v Montrealu! Christine Lelouch a Jean-Claude Trintignant zde předvádějí svižnější a odlehčenější role, než na jaké jsme u nich byli zvyklí z jiných snímků. Množství neobvyklých detailů, nekonvenčních postupů či prolínajících se rovin drží diváka neustále v pozornosti, což z tohoto snímku dělá velmi zdařilé dílo evropské kinematografie.
    70%
    Únos dítěte z bohaté rodiny šel jako po drátkách, pohodlný život za tučné výkupné je na dosah, ale najednou se objeví komplikace… Příběh o nepoučitelném zloději, jeho slávě i pádu. Simon (Jean-Claude Trintignant) se právě dostal z vězení a nejprve se ukryje u mladé Janine (Daniele Delorme), která podlehne jeho šarmu. Následně se ale vrhne zpět do práce: kontaktuje svého starého kamaráda Charlese (Charles Gerard) a bývalou ženu Martine (Christine Lelouch), která se však provdala za boháče. Simon před svým zatčením unesl malého chlapce a pak vydíral banku, kde pracuje jeho otec, aby zaplatila výkupné milion dolarů. Banka měla strach o svou pověst u veřejnosti, a výkupné se rozhodla vyplatit. Simon si teď po svém propuštění dojde pro ukryté peníze. S nimi a s komplicem Charlesem se rozhodne utéct do USA, ale přitom záměrně zanechává stopy a indicie, že je jejich cílem Kanada. Tam je také již očekává policie. Jaké je ale překvapení obou zločinců, když se ke konci letu dovědí, že kvůli špatnému počasí nepřistane jejich letadlo v New Yorku, ale v Montrealu! Christine Lelouch a Jean-Claude Trintignant zde předvádějí svižnější a odlehčenější role, než na jaké jsme u nich byli zvyklí z jiných snímků. Množství neobvyklých detailů, nekonvenčních postupů či prolínajících se rovin drží diváka neustále v pozornosti, což z tohoto snímku dělá velmi zdařilé dílo evropské kinematografie.
    9
  • Félicie Nanteuil
    Félicie Nanteuil (1945)
    FilmRole: La camarade de Félicie (uncredited)
    70%
    10
  • Voici le temps des assassins
    Voici le temps des assassins (1956)
    FilmRole: Catherine
    68%
    11
  • Drôlesse, La
    Drôlesse, La (1979)
    Film
    François, dvacetiletý podivín, si vydělává na živobytí sběrem krabic a lahví, které pak prodává místním obchodníkům. Bydlí se svou hrubou a necitlivou matkou a nevlastním otcem. Mado je nemotorná jedenáctiletá dívka, kterou rodina zanedbává kvůli zvláštnímu způsobu, jakým projevuje svou náklonnost. Z důvodů, které nejsou nikdy zcela jasné, François Mado unese a vezme ji k sobě do podkroví domu svých rodičů. Místo strachu se Mado nechá unést duchem únosu a oba spolu soupeří a stále více nacházejí lásku a útěchu ve svém vztahu. Když na ně ale narazí policie, interpretují jejich chování úplně jinak.
    68%
    François, dvacetiletý podivín, si vydělává na živobytí sběrem krabic a lahví, které pak prodává místním obchodníkům. Bydlí se svou hrubou a necitlivou matkou a nevlastním otcem. Mado je nemotorná jedenáctiletá dívka, kterou rodina zanedbává kvůli zvláštnímu způsobu, jakým projevuje svou náklonnost. Z důvodů, které nejsou nikdy zcela jasné, François Mado unese a vezme ji k sobě do podkroví domu svých rodičů. Místo strachu se Mado nechá unést duchem únosu a oba spolu soupeří a stále více nacházejí lásku a útěchu ve svém vztahu. Když na ně ale narazí policie, interpretují jejich chování úplně jinak.
    12
  • Dossier noir, Le
    Dossier noir, Le (1955)
    FilmRole: Yvonne Dutoit
    68%
    13
  • Jeux sont faits, Les
    Jeux sont faits, Les (1947)
    FilmRole: La noyée
    68%
    14
  • Nous irons tous au paradis
    Nous irons tous au paradis (1977)
    FilmRole: Marthe Dorsay, la femme d'Étienne
    Pokračování úspěšné komedie o nenapravitelném sukničkáři. Populární francouzský herec Jean Rochefort je hlavním hrdinou i volného pokračování úspěšné situační komedie režiséra Yvese Roberta o nenapravitelném sukničkáři. Zatímco v první části rozverného příběhu byla ústřední postavou svůdná a uhrančivě krásná žena v červených šatech, tentokrát bude příčinou všech jeho trablů muž v rudém saku. A že těch trablů nebude málo! Čtyřlístek nerozlučných přátel však stále drží pospolu, řídí se mušketýrským „všichni za jednoho…“, jeden pro druhého by doslova dýchal a je odhodlán mu tolerovat veškeré „pánské slabůstky“. A to hlavně proto, že i tentokrát se všechno točí (jak také jinak) kolem krásných žen.
    Žánry:Komedie
    68%
    Pokračování úspěšné komedie o nenapravitelném sukničkáři. Populární francouzský herec Jean Rochefort je hlavním hrdinou i volného pokračování úspěšné situační komedie režiséra Yvese Roberta o nenapravitelném sukničkáři. Zatímco v první části rozverného příběhu byla ústřední postavou svůdná a uhrančivě krásná žena v červených šatech, tentokrát bude příčinou všech jeho trablů muž v rudém saku. A že těch trablů nebude málo! Čtyřlístek nerozlučných přátel však stále drží pospolu, řídí se mušketýrským „všichni za jednoho…“, jeden pro druhého by doslova dýchal a je odhodlán mu tolerovat veškeré „pánské slabůstky“. A to hlavně proto, že i tentokrát se všechno točí (jak také jinak) kolem krásných žen.
    Žánry:Komedie
    15
  • Traité de bave et d'éternité
    Traité de bave et d'éternité (1952)
    FilmRole: Sama sebe
    67%
    16
  • Si Versailles m'était conté
    Si Versailles m'était conté (1954)
    FilmRole: Louison Chabray
    67%
    17
  • Adresát neznámý
    Adresát neznámý (1951)
    FilmRole: Thérèse Ravenaz, jeune mineure provinciale
    Francouzský film Adresát neznámý vypráví příběh mladé ženy Terezy Ravenazové, která přijela do Paříže hledat novináře Pierra Forrestiera, otce svého malého synka. Průvodcem po její bezvýsledné pouti Paříží se stal taxikář Emil Gauthier, jehož ženě se právě v tu noc narodila dcerka. Téměř celou noc hledala Tereza na různých adresách svého přítele, až na poslední z nich zjistila, že je již ženatý a že má většího chlapce. Emil radil Tereze, aby se vrátila domů a opustil ji na nádraží. Brzy si však uvědomil, v jakém rozpoložení Terezu zanechal, a když zjistil, že odešla z čekárny nádraží, vydal se ji spolu s několika svými kolegy taxikáři hledat. Tereza na pokraji zoufalství chtěla spáchat sebevraždu, byla však zadržena od tohoto kroku pláčem chlapce, kterého odložila na lavičce. Emil Gauthier se jí znovu ujal a jeho žena rozřešila situaci tak, že nabídla Tereze i jejímu synáčkovi nový domov. Film Adresát neznámý byl uváděn v mezinárodní soutěži na VI. MFF v Karlových Varech 1951 pod názvem Bez udání adresy. Jeho režisérovi, Jean Paul le Chanoisovi, byla udělena cena za režii. (FILMOVÝ PŘEHLED 21 / 1952)
    66%
    Francouzský film Adresát neznámý vypráví příběh mladé ženy Terezy Ravenazové, která přijela do Paříže hledat novináře Pierra Forrestiera, otce svého malého synka. Průvodcem po její bezvýsledné pouti Paříží se stal taxikář Emil Gauthier, jehož ženě se právě v tu noc narodila dcerka. Téměř celou noc hledala Tereza na různých adresách svého přítele, až na poslední z nich zjistila, že je již ženatý a že má většího chlapce. Emil radil Tereze, aby se vrátila domů a opustil ji na nádraží. Brzy si však uvědomil, v jakém rozpoložení Terezu zanechal, a když zjistil, že odešla z čekárny nádraží, vydal se ji spolu s několika svými kolegy taxikáři hledat. Tereza na pokraji zoufalství chtěla spáchat sebevraždu, byla však zadržena od tohoto kroku pláčem chlapce, kterého odložila na lavičce. Emil Gauthier se jí znovu ujal a jeho žena rozřešila situaci tak, že nabídla Tereze i jejímu synáčkovi nový domov. Film Adresát neznámý byl uváděn v mezinárodní soutěži na VI. MFF v Karlových Varech 1951 pod názvem Bez udání adresy. Jeho režisérovi, Jean Paul le Chanoisovi, byla udělena cena za režii. (FILMOVÝ PŘEHLED 21 / 1952)
    18
  • Olivia
    Olivia (1951)
    FilmRole: Une ancienne élève (uncredited)
    66%
    19
  • Bébert et l'omnibus
    Bébert et l'omnibus (1963)
    Film
    65%
    20
  • Plein de super, Le
    Plein de super, Le (1976)
    Film
    64%
    21
  • La fille prodigue
    La fille prodigue (1981)
    Film
    63%
    22
  • Belle
    Belle (1973)
    FilmRole: Jeanne
    63%
    23
  • Femme qui pleure, La
    Femme qui pleure, La (1979)
    Film
    62%
    24
  • Dents longues, Les
    Dents longues, Les (1952)
    FilmRole: Eva Commandeur
    62%
    25
  • Ztracené vzpomínky
    Ztracené vzpomínky (1950)
    FilmRole: Danièle
    V povídkovém filmu francouzského režiséra Christiana-Jaqua se setkáme s celou řadou hvězd francouzského filmu v době, kdy, až na Gérarda Philipa, stáli na počátku své umělecké kariéry.

    V povídce Soška Usirida si Pierre Brasseur zahrál roli notorického hochštaplera, který sice dokáže milovat, ale nikdy by se nedokázal přiznat k tomu, jaký život ve skutečnosti vede. Svou pravou tvář raději skryje za roli úspěšného egyptologa ženatého s velmi bohatou dámou. Yves Montand jako vytáhlý hubený mladík si právě v tomto filmu zazpíval slavnou píseň na slova Jacquese Préverta Spadané listí.

    V povídce Housle si ho přivede městský strážník Raoul, Bernard Blier, mladé vdově, které se chce zalíbit, aby posoudil talent jejího chlapce, který už dávno mučí celé své okolí hrou na housle. Nařídí mu, že musí synka pochválit za každou cenu. Ale mladý zpěvák je tak pohledný! Gérard Philipe jako Gérard de Narcay byl kvůli své rozhazovačnosti a excesům zavřený rodinou do blázince. Podařilo se mu však uprchnout a mstí se na všech, kteří se na jeho internaci podíleli. Při posledním zločinu je však málem chycen. Z policejního obklíčení ho zachrání dívka, která se právě chystá skočit do Seiny. Ale co když i ona udělala osudovou chybu?

    Hlavní roli v poslední povídce vaudevillového ražení si Francois Périer zahrál bohatého nenapravitelného sukničkáře a lháře, který žije se svým sluhou Armandem a rozhodně se nechce vázat. Všechny své známosti opustí dřív, než by na něho mohly vznést jakýkoliv nárok. Právě se s jednou dívkou rozešel a odpoledne musí stihnout pohřeb svého strýce. Ještě že věrný sluha Armand vše zařídí. Černý oblek i věnec. A zrovna v ten den si jistá dáma přijela s Jeanem-Pierrem vyříkat jejich vztah. Když mává před Armandem revolverem, zrovna přinesou objednaný věnec. Zoufalý Armand namluví Florence, že pán zemřel.
    Žánry:Drama
    60%
    V povídkovém filmu francouzského režiséra Christiana-Jaqua se setkáme s celou řadou hvězd francouzského filmu v době, kdy, až na Gérarda Philipa, stáli na počátku své umělecké kariéry.

    V povídce Soška Usirida si Pierre Brasseur zahrál roli notorického hochštaplera, který sice dokáže milovat, ale nikdy by se nedokázal přiznat k tomu, jaký život ve skutečnosti vede. Svou pravou tvář raději skryje za roli úspěšného egyptologa ženatého s velmi bohatou dámou. Yves Montand jako vytáhlý hubený mladík si právě v tomto filmu zazpíval slavnou píseň na slova Jacquese Préverta Spadané listí.

    V povídce Housle si ho přivede městský strážník Raoul, Bernard Blier, mladé vdově, které se chce zalíbit, aby posoudil talent jejího chlapce, který už dávno mučí celé své okolí hrou na housle. Nařídí mu, že musí synka pochválit za každou cenu. Ale mladý zpěvák je tak pohledný! Gérard Philipe jako Gérard de Narcay byl kvůli své rozhazovačnosti a excesům zavřený rodinou do blázince. Podařilo se mu však uprchnout a mstí se na všech, kteří se na jeho internaci podíleli. Při posledním zločinu je však málem chycen. Z policejního obklíčení ho zachrání dívka, která se právě chystá skočit do Seiny. Ale co když i ona udělala osudovou chybu?

    Hlavní roli v poslední povídce vaudevillového ražení si Francois Périer zahrál bohatého nenapravitelného sukničkáře a lháře, který žije se svým sluhou Armandem a rozhodně se nechce vázat. Všechny své známosti opustí dřív, než by na něho mohly vznést jakýkoliv nárok. Právě se s jednou dívkou rozešel a odpoledne musí stihnout pohřeb svého strýce. Ještě že věrný sluha Armand vše zařídí. Černý oblek i věnec. A zrovna v ten den si jistá dáma přijela s Jeanem-Pierrem vyříkat jejich vztah. Když mává před Armandem revolverem, zrovna přinesou objednaný věnec. Zoufalý Armand namluví Florence, že pán zemřel.
    Žánry:Drama
    26
  • Casa Ricordi
    Casa Ricordi (1954)
    FilmRole: Maria
    60%
    27
  • Tempi nostri
    Tempi nostri (1954)
    FilmRole: Mara
    58%
    28
  • Novembermond
    Novembermond (1985)
    Film
    "Listopadový měsíc" je nadčasový a strhující milostný příběh zasazený do kulis Francie okupované nacisty. November prchá z rodného Německa do relativního bezpečí Paříže v době, kdy se schyluje k válce a stupňují se protižidovské aktivity. Tam se setkává a zamiluje do Ferial, mladé, vášnivě vlastenecké Francouzky. Uprostřed řady život měnících válečných událostí jsou nuceny neobyčejnými okolnostmi uvědomit si své pravé já a žít – nebo zemřít – podle těchto rozhodnutí.
    56%
    "Listopadový měsíc" je nadčasový a strhující milostný příběh zasazený do kulis Francie okupované nacisty. November prchá z rodného Německa do relativního bezpečí Paříže v době, kdy se schyluje k válce a stupňují se protižidovské aktivity. Tam se setkává a zamiluje do Ferial, mladé, vášnivě vlastenecké Francouzky. Uprostřed řady život měnících válečných událostí jsou nuceny neobyčejnými okolnostmi uvědomit si své pravé já a žít – nebo zemřít – podle těchto rozhodnutí.
    29
  • 30
  • Qu'est-ce qui fait courir David?
    Qu'est-ce qui fait courir David? (1982)
    FilmRole: Georges
    53%
    31

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.