Omero Antonutti: Nejlepší filmy a seriály

6.5

Omero Antonutti: Filmy a seriály

  • Život je krásný
    Život je krásný (1997)
    FilmRole: Narrator (voice) (uncredited)
    Píše se rok 1939. Italský číšník Guido Orefice, překypující energií a hýřící bláznivými nápady, přijíždí z venkova do velkého města. Na první pohled se tu zamiluje do půvabné učitelky Dory. Ta už sice nápadníka má, on však udělá vše, aby ji zachránil od sňatku s nemilovaným byrokratem. Získá její lásku a vezmou se. Narodí se jim syn Giosué. Po pěti letech šťastného manželství je Guido kvůli svému židovskému původu odvlečen spolu se synem do koncentračního tábora. Aby před malým chlapcem zatajil šokující okolnosti a uchránil ho před hrůzami nacismu, předstírá, že všechno kolem je pouhá hra, připravená k synovým narozeninám. Hra, na jejímž konci na oba čeká velká odměna...
    85%
    Píše se rok 1939. Italský číšník Guido Orefice, překypující energií a hýřící bláznivými nápady, přijíždí z venkova do velkého města. Na první pohled se tu zamiluje do půvabné učitelky Dory. Ta už sice nápadníka má, on však udělá vše, aby ji zachránil od sňatku s nemilovaným byrokratem. Získá její lásku a vezmou se. Narodí se jim syn Giosué. Po pěti letech šťastného manželství je Guido kvůli svému židovskému původu odvlečen spolu se synem do koncentračního tábora. Aby před malým chlapcem zatajil šokující okolnosti a uchránil ho před hrůzami nacismu, předstírá, že všechno kolem je pouhá hra, připravená k synovým narozeninám. Hra, na jejímž konci na oba čeká velká odměna...
    1
  • Verdi
    Verdi (1982)
    Seriál
    Výpravný seriál o životě a díle tvůrce nejznámějších a nejkrásnějších světových oper vznikal několik let v koprodukci pěti evropských zemí. Režisér a spoluautor scénáře Renato Castellani v zájmu historické věrnosti důkladně prostudoval Verdiho život a dobu: dílu věnoval osm let příprav. Natáčelo se po celé Itálii, v Leningradu, Londýně a Paříži; herci se počítali na stovky, kostýmy a rekvizity na tisíce. Operní árie zní v seriálu v podání největších operních hvězd.
    80%
    Výpravný seriál o životě a díle tvůrce nejznámějších a nejkrásnějších světových oper vznikal několik let v koprodukci pěti evropských zemí. Režisér a spoluautor scénáře Renato Castellani v zájmu historické věrnosti důkladně prostudoval Verdiho život a dobu: dílu věnoval osm let příprav. Natáčelo se po celé Itálii, v Leningradu, Londýně a Paříži; herci se počítali na stovky, kostýmy a rekvizity na tisíce. Operní árie zní v seriálu v podání největších operních hvězd.
    2
  • Quartetto Basileus, Il
    Quartetto Basileus, Il (1983)
    FilmRole: Diego
    78%
    3
  • Kaos
    Kaos (1984)
    FilmRole: Luigi Pirandello (segment "Colloquio con la madre")

    Čtyři tváře Sicílie. Italský film natočený na motivy Novel na celý rok Luigiho Pirandella.
    Prolog: Vysoko ve skalách chytí pastýři krkavce, sedícího jako samička na vejcích. To je pro ně důvod, aby ptáka začali týrat. Házejí po něm vejce a nakonec mu na krk uvážou zvonec. Krkavec krouží nad krajinou, ze své výše pozoruje „chaos lidských životů a duší.“ A tam, kam zamíří svůj let, se po čtyřikráte odehraje příběh... „Jsem synem Chaosu. Ne přeneseně, zcela skutečně. Narodil jsem se ve vsi poblíž hustého lesa, kterému místní lidé říkali Cavusu, což je nářeční zkomolenina řeckého slova „chaos.“ Těmito slovy Luigiho Pirandella je uveden snímek Kaos Paola a Vittoria Tavianiových. Čtyři příběhy filmu, jeho prolog a epilog, převzali tvůrci z Pirandellova rozsáhlého cyklu Novely na celý rok (psal je v letech 1901–1919, souhrnně vyšly roku 1922), jenž měl podat co nejcelistvější obraz Sicílie a všech tamních společenských vrstev.

    Bratři Tavianiové si vybrali příběhy z venkovského prostředí a usilovali nejen o postižení přirozenosti, krásy, bizarnosti a krutosti tohoto mikrosvěta, ale i hodnot nadčasových: takřka mýtických forem myšlení a prožívání. Vyprávějí o matce, upínající se k synům v zámoří a odmítající toho, kterého má nablízku (Jiný syn), o manželovi, který zatajil před ženou svou chorobu podněcovanou úplňkem měsíce (Měsíční nemoc), o hrnčíři, jenž sám sebe uvězní v obřím džbánu (Džbán), o chudých horalech, dožadujících se vlastního hřbitova (Rekviem)... Vyprávějí o tom všem s klasickým nadhledem (ten je ostatně symbolizován leitmotivem letícího krkavce a pohledem z jeho perspektivy) a s neobvyklou, až udivující stylizací rytmu a obrazového ztvárnění. Sami bratři Tavianiové o Kaosu řekli: „...Pirandello ve vesnických povídkách přistupuje ke svým hrdinům s ostychem, respektem a soucitem k jejich těžké práci, s pochopením pro jejich pověry a předsudky. Nám se však zamlouvá ještě něco jiného: povídky, které jsme vybrali, nevymyslel autor, vyprávěla mu je jeho matka Maristelle... Jestliže Fellini tvoří skutečnost v divadle, my vytváříme divadlo ve skutečnosti. Proto milujeme Sicílii. Tam je epika vždy přirozená.“ (citace z polského Filmu 18/87, str. 15) (Česká televize)

    77%

    Čtyři tváře Sicílie. Italský film natočený na motivy Novel na celý rok Luigiho Pirandella.
    Prolog: Vysoko ve skalách chytí pastýři krkavce, sedícího jako samička na vejcích. To je pro ně důvod, aby ptáka začali týrat. Házejí po něm vejce a nakonec mu na krk uvážou zvonec. Krkavec krouží nad krajinou, ze své výše pozoruje „chaos lidských životů a duší.“ A tam, kam zamíří svůj let, se po čtyřikráte odehraje příběh... „Jsem synem Chaosu. Ne přeneseně, zcela skutečně. Narodil jsem se ve vsi poblíž hustého lesa, kterému místní lidé říkali Cavusu, což je nářeční zkomolenina řeckého slova „chaos.“ Těmito slovy Luigiho Pirandella je uveden snímek Kaos Paola a Vittoria Tavianiových. Čtyři příběhy filmu, jeho prolog a epilog, převzali tvůrci z Pirandellova rozsáhlého cyklu Novely na celý rok (psal je v letech 1901–1919, souhrnně vyšly roku 1922), jenž měl podat co nejcelistvější obraz Sicílie a všech tamních společenských vrstev.

    Bratři Tavianiové si vybrali příběhy z venkovského prostředí a usilovali nejen o postižení přirozenosti, krásy, bizarnosti a krutosti tohoto mikrosvěta, ale i hodnot nadčasových: takřka mýtických forem myšlení a prožívání. Vyprávějí o matce, upínající se k synům v zámoří a odmítající toho, kterého má nablízku (Jiný syn), o manželovi, který zatajil před ženou svou chorobu podněcovanou úplňkem měsíce (Měsíční nemoc), o hrnčíři, jenž sám sebe uvězní v obřím džbánu (Džbán), o chudých horalech, dožadujících se vlastního hřbitova (Rekviem)... Vyprávějí o tom všem s klasickým nadhledem (ten je ostatně symbolizován leitmotivem letícího krkavce a pohledem z jeho perspektivy) a s neobvyklou, až udivující stylizací rytmu a obrazového ztvárnění. Sami bratři Tavianiové o Kaosu řekli: „...Pirandello ve vesnických povídkách přistupuje ke svým hrdinům s ostychem, respektem a soucitem k jejich těžké práci, s pochopením pro jejich pověry a předsudky. Nám se však zamlouvá ještě něco jiného: povídky, které jsme vybrali, nevymyslel autor, vyprávěla mu je jeho matka Maristelle... Jestliže Fellini tvoří skutečnost v divadle, my vytváříme divadlo ve skutečnosti. Proto milujeme Sicílii. Tam je epika vždy přirozená.“ (citace z polského Filmu 18/87, str. 15) (Česká televize)

    4
  • Jih
    Jih (1983)
    FilmRole: Agustín Arenas
    • iTunes
    77%
    5
  • Padre padrone
    Padre padrone (1977)
    FilmRole: Padre
    Úspěšná autobiografická kniha italského lingvisty Gavina Leddy, který do svých osmnácti let vyrůstal jako negramotný pastevec na Sardinii, se stala podkladem pro jeden z nejvýznamnějších filmů sedmdesátých let. Snímek natočili bratři Tavianiové, s jejichž tvorbou se tak setkáváme poprvé. Je typické, že stejně jako Olmiho Sapéři a Strom na dřeváky, Felliniho Klauni a Zkouška orchestru byl i tento film vyroben televizní společností. Původní název byl u nás ponechán, protože výstižněji než překlad (např. Otec šéf nebo Ve službách otce) vypovídá o situaci, z níž děj vychází. Padre padrone je osobitý a hluboce lidský film o dvou kulturách, o vzpouře synů proti tradiční uzurpátorské moci otců na italském venkově, o moci vzdělání, o moci řeči, ale také o sváru smyslů a rozumu a o vítězství houževnatého boje proti údělu, přisouzenému jedinci sociální realitou. Myšlenkově závažnému tématu odpovídá neméně náročné zpracování: jeho základním atributem je originální spojení zvukové a obrazové složky filmu. Tvůrci vycházejí z Leddova vyprávění, používají variovaný komentář, k němuž přiřazují výtvarně koncipované obrazy. V hutné, významově nesmírně bohaté zkratce je tak divák vtažen do dramatického příběhu, který se ho vzdor kulturním rozdílům bytostně dotýká. To je také hlavní příčina úspěchu nevšedního díla, jež na XXX. MFF v Cannes 1977 získalo hlavní cenu Zlatou palmu.
    74%
    Úspěšná autobiografická kniha italského lingvisty Gavina Leddy, který do svých osmnácti let vyrůstal jako negramotný pastevec na Sardinii, se stala podkladem pro jeden z nejvýznamnějších filmů sedmdesátých let. Snímek natočili bratři Tavianiové, s jejichž tvorbou se tak setkáváme poprvé. Je typické, že stejně jako Olmiho Sapéři a Strom na dřeváky, Felliniho Klauni a Zkouška orchestru byl i tento film vyroben televizní společností. Původní název byl u nás ponechán, protože výstižněji než překlad (např. Otec šéf nebo Ve službách otce) vypovídá o situaci, z níž děj vychází. Padre padrone je osobitý a hluboce lidský film o dvou kulturách, o vzpouře synů proti tradiční uzurpátorské moci otců na italském venkově, o moci vzdělání, o moci řeči, ale také o sváru smyslů a rozumu a o vítězství houževnatého boje proti údělu, přisouzenému jedinci sociální realitou. Myšlenkově závažnému tématu odpovídá neméně náročné zpracování: jeho základním atributem je originální spojení zvukové a obrazové složky filmu. Tvůrci vycházejí z Leddova vyprávění, používají variovaný komentář, k němuž přiřazují výtvarně koncipované obrazy. V hutné, významově nesmírně bohaté zkratce je tak divák vtažen do dramatického příběhu, který se ho vzdor kulturním rozdílům bytostně dotýká. To je také hlavní příčina úspěchu nevšedního díla, jež na XXX. MFF v Cannes 1977 získalo hlavní cenu Zlatou palmu.
    6
  • Noc sv. Vavřince
    Noc sv. Vavřince (1982)
    FilmRole: Galvano
    Němci stále okupovali Toskánsko a Cecilii bylo 6 let. V kostele byla svatba a všichni přítomní se dělili o jediný bochník chleba. Město bylo prázdné, lidé žili v podzemí, báli se bombardování a netrpělivě očekávali příchod amerických osvoboditelů. Když místní farář oznámil, že se všichni musí do večera shromáždit v kostele z příkazu fašistů, jinak budou zastřeleni, nikdo nic nenamítal. Pouze starý Galvano lidi varoval. On půjde naproti Američanům a kdo chce, může jít s ním. Část z nich si oblékla tmavé oblečení a po západu slunce tajně vyrazila. Ve 3 hodiny ráno slyšeli z dálky výbuchy. Klíče, které měli na krku a po kapsách, už možná nebude co odemknout. Neměli jídlo a nevěděli, kam jít. Všude viděli jen vypálené domy. Potkávali lidi, dříve známé, kterým už nemohli věřit. Fašisté ani jejich italští přisluhovači se jich nechtěli vzdát bez boje. V noci na Svatého Vavřince bylo nebe plné padajících hvězd. Možná se odkrývaly poklady, ráno však svítilo slunce a padal hustý déšť.
    73%
    Němci stále okupovali Toskánsko a Cecilii bylo 6 let. V kostele byla svatba a všichni přítomní se dělili o jediný bochník chleba. Město bylo prázdné, lidé žili v podzemí, báli se bombardování a netrpělivě očekávali příchod amerických osvoboditelů. Když místní farář oznámil, že se všichni musí do večera shromáždit v kostele z příkazu fašistů, jinak budou zastřeleni, nikdo nic nenamítal. Pouze starý Galvano lidi varoval. On půjde naproti Američanům a kdo chce, může jít s ním. Část z nich si oblékla tmavé oblečení a po západu slunce tajně vyrazila. Ve 3 hodiny ráno slyšeli z dálky výbuchy. Klíče, které měli na krku a po kapsách, už možná nebude co odemknout. Neměli jídlo a nevěděli, kam jít. Všude viděli jen vypálené domy. Potkávali lidi, dříve známé, kterým už nemohli věřit. Fašisté ani jejich italští přisluhovači se jich nechtěli vzdát bez boje. V noci na Svatého Vavřince bylo nebe plné padajících hvězd. Možná se odkrývaly poklady, ráno však svítilo slunce a padal hustý déšť.
    7
  • Alexandr Veliký
    Alexandr Veliký (1980)
    FilmRole: Alexandros
    71%
    8
  • Un eroe borghese
    Un eroe borghese (1995)
    FilmRole: Michele Sindona
    70%
    9
  • Král posledních dnů
    Král posledních dnů (1993)
    SeriálRole: Knipperdolling
    68%
    10
  • Paní z neděle
    Paní z neděle (1975)
    FilmRole: Benito
    68%
    11
  • Ty se směješ
    Ty se směješ (1998)
    Film
    Film vypráví příběhy, jimiž se jako červená nit vine téma násilí. Tavianiové srovnávají divokou Sicílii dneška s bájnou Sicílií minulosti, věnují se nešťastným hrdinům v ulicích Říma třicátých let, vyprávějí příběhy milostných vzplanutí, která se právě rozhořela. Příběhy se odehrávají v tlumeném světle divadla i v jasném světle etruských pláží. Povídka první: Šťastný Felix. Řím roku 1930. Felix je podle jména šťastný, ve skutečnosti je však nešťastný. Nešťastný je od té doby, kdy jako slibný mladý baryton musel kvůli šelestu na srdci navždy odejít z jeviště. V divadle zůstal, ovšem jako účetní. Ve dne žije svým neuspokojeným životem nešťastného manžela a ubohého účetního, a celé noci přitom sní a směje se. Směje se tak vesele a nahlas, že ani jeho žena nemůže spát. Ráno však neví, čemu se smál, nic si ze svých snů nepamatuje. Až se mu jednoho dne náhle sen vybaví... Povídka druhá: Dvojí únos. Sicílie dnešních dnů. Dvanáctiletý chlapec je unesen a držen podivným kriminálníkem na odlehlém místě v horách, v opuštěném hotelu na úpatí hory Ballaro, na jejímž vrcholu došlo před sto lety rovněž k únosu...
    Žánry:Drama
    68%
    Film vypráví příběhy, jimiž se jako červená nit vine téma násilí. Tavianiové srovnávají divokou Sicílii dneška s bájnou Sicílií minulosti, věnují se nešťastným hrdinům v ulicích Říma třicátých let, vyprávějí příběhy milostných vzplanutí, která se právě rozhořela. Příběhy se odehrávají v tlumeném světle divadla i v jasném světle etruských pláží. Povídka první: Šťastný Felix. Řím roku 1930. Felix je podle jména šťastný, ve skutečnosti je však nešťastný. Nešťastný je od té doby, kdy jako slibný mladý baryton musel kvůli šelestu na srdci navždy odejít z jeviště. V divadle zůstal, ovšem jako účetní. Ve dne žije svým neuspokojeným životem nešťastného manžela a ubohého účetního, a celé noci přitom sní a směje se. Směje se tak vesele a nahlas, že ani jeho žena nemůže spát. Ráno však neví, čemu se smál, nic si ze svých snů nepamatuje. Až se mu jednoho dne náhle sen vybaví... Povídka druhá: Dvojí únos. Sicílie dnešních dnů. Dvanáctiletý chlapec je unesen a držen podivným kriminálníkem na odlehlém místě v horách, v opuštěném hotelu na úpatí hory Ballaro, na jejímž vrcholu došlo před sto lety rovněž k únosu...
    Žánry:Drama
    12
  • El maestro de esgrima
    El maestro de esgrima (1992)
    FilmRole: Don Jaime Astarloa
    68%
    13
  • Segreto del bosco vecchio, Il
    Segreto del bosco vecchio, Il (1993)
    FilmRole: Vento Matteo (hlas)
    67%
    14
  • El Dorado
    El Dorado (1988)
    FilmRole: Aguirre
    67%
    15
  • Román o jednom masakru
    Román o jednom masakru (2012)
    FilmRole: Giuseppe Saragat
    • Netflix
    67%
    16
  • Farinelli
    Farinelli (1994)
    FilmRole: Nicola Porpora
    Snímek režiséra Gérarda Corbiaua Farinelli je nevšední biografií jedné z významných osobností evropské operní scény 18. století. Carlo Broschi, zvaný Farinelli (1705-1782), patřil mezi nejobdivovanější zpěváky své doby; sopranista, vrcholný představitel slohu bel canto, díky svému zmrzačení (byl kastrát) zvládl tři a půl oktávy a dokázal udržet tón celou minutu. Fascinující a nejednoznačná postava je pro autory průvodcem dobou baroka s jeho pompézností a smyslem pro efekty; hrdina si však zároveň zachovává tajemství, jež tkví v neuchopitelném umění dojímat krásou zpěvu. Právě Farinelliho božské umění je ústředním prvkem vyprávění, jež zobecňuje osud skutečné osobnosti v historické době na pozadí vztahů mezi protagonisty a jejich zvláštních rolí. Souputníkem kastráta, jemuž je dáno okouzlovat a milovat ženy, avšak bez očekávaného naplnění, je jeho starší bratr Riccardo. Muž, který zpěváka v dětství zmrzačil, aby uchoval jeho hlas, je pouze průměrným skladatelem; o to zoufaleji se drží geniálního sourozence, jemuž dělá manažera, společníka i skladatele. Utajovaná žárlivost spolu s neschopností dostát dávnému slibu, že pro zpěváka složí vysněnou operu o Orfeovi, se nakonec postaví mezi bratry, kteří byli nerozluční nejen v práci, ale i v soukromí (Carlo se s Riccardem dělí o ženy, jež dobyl). Dalším aktérem dramatu je Georg Friedrich Händel, léta toužící, aby kastrát zpíval jeho skladby. To je i Farinelliho stále trýznivějším tajným snem (zpěvák dokonce ukradne skladateli jeden jeho opus); Carlo však zůstává věrný bratrovi a londýnskému souboru italského mistra Porpory. Ničivé spory nakonec ochromují tvůrčí schopnosti všech aktérů, svazovaných závistí, strachem ze ztráty tvůrčí potence a touhou po dokonalosti. Pouta lásky a důvěry se však nakonec ukazují být stejně důležitá jako věčné, a přece tak pomíjivé umění tónů. Corbiau své téma pojednává v přitažlivých, vizuálně dynamických obrazech, v nichž dominuje na jevišti zpívající, androgynní a magický král tónů (zpěv tenoristy Dereka Leeho Ragina a sopranistky Ewy Mallas Godlewské byl pro potřeby filmu digitálně upravován). Zřejmá je paralela mezi dobovými zpěváky a moderními hvězdami pop music, které jsou na jedné straně hýčkané a obdivované davem, na straně druhé však trpí osamělostí a pocity nejistoty. Farinelli navíc strádá svou neplodností, jež je v příkrém kontrastu s uvolněnou, požitkářskou atmosférou doby i s jeho tvůrčí potencí. Atraktivitu myšlenkově i vizuálně pozoruhodného snímku umocňují herecké výkony hlavních představitelů, Stefana Dionisiho (Farinelli) a Enrica Lo Versa (Riccardo).
    66%
    Snímek režiséra Gérarda Corbiaua Farinelli je nevšední biografií jedné z významných osobností evropské operní scény 18. století. Carlo Broschi, zvaný Farinelli (1705-1782), patřil mezi nejobdivovanější zpěváky své doby; sopranista, vrcholný představitel slohu bel canto, díky svému zmrzačení (byl kastrát) zvládl tři a půl oktávy a dokázal udržet tón celou minutu. Fascinující a nejednoznačná postava je pro autory průvodcem dobou baroka s jeho pompézností a smyslem pro efekty; hrdina si však zároveň zachovává tajemství, jež tkví v neuchopitelném umění dojímat krásou zpěvu. Právě Farinelliho božské umění je ústředním prvkem vyprávění, jež zobecňuje osud skutečné osobnosti v historické době na pozadí vztahů mezi protagonisty a jejich zvláštních rolí. Souputníkem kastráta, jemuž je dáno okouzlovat a milovat ženy, avšak bez očekávaného naplnění, je jeho starší bratr Riccardo. Muž, který zpěváka v dětství zmrzačil, aby uchoval jeho hlas, je pouze průměrným skladatelem; o to zoufaleji se drží geniálního sourozence, jemuž dělá manažera, společníka i skladatele. Utajovaná žárlivost spolu s neschopností dostát dávnému slibu, že pro zpěváka složí vysněnou operu o Orfeovi, se nakonec postaví mezi bratry, kteří byli nerozluční nejen v práci, ale i v soukromí (Carlo se s Riccardem dělí o ženy, jež dobyl). Dalším aktérem dramatu je Georg Friedrich Händel, léta toužící, aby kastrát zpíval jeho skladby. To je i Farinelliho stále trýznivějším tajným snem (zpěvák dokonce ukradne skladateli jeden jeho opus); Carlo však zůstává věrný bratrovi a londýnskému souboru italského mistra Porpory. Ničivé spory nakonec ochromují tvůrčí schopnosti všech aktérů, svazovaných závistí, strachem ze ztráty tvůrčí potence a touhou po dokonalosti. Pouta lásky a důvěry se však nakonec ukazují být stejně důležitá jako věčné, a přece tak pomíjivé umění tónů. Corbiau své téma pojednává v přitažlivých, vizuálně dynamických obrazech, v nichž dominuje na jevišti zpívající, androgynní a magický král tónů (zpěv tenoristy Dereka Leeho Ragina a sopranistky Ewy Mallas Godlewské byl pro potřeby filmu digitálně upravován). Zřejmá je paralela mezi dobovými zpěváky a moderními hvězdami pop music, které jsou na jedné straně hýčkané a obdivované davem, na straně druhé však trpí osamělostí a pocity nejistoty. Farinelli navíc strádá svou neplodností, jež je v příkrém kontrastu s uvolněnou, požitkářskou atmosférou doby i s jeho tvůrčí potencí. Atraktivitu myšlenkově i vizuálně pozoruhodného snímku umocňují herecké výkony hlavních představitelů, Stefana Dionisiho (Farinelli) a Enrica Lo Versa (Riccardo).
    17
  • Buffalo Soldiers: Odvaha a přátelství
    Buffalo Soldiers: Odvaha a přátelství (2008)
    FilmRole: Ludovico
    • Filmbox+
    Režisér Spike Lee (nar. 1957) patří k nejvýznamnějším současným černošským tvůrcům a v roce 2008 adaptoval pro film válečný román Jamese McBridea Zázrak v Santa Anně (2002), v němž autor líčí osudy několika příslušníků 92. pěší divize, složené z barevných vojáků (historicky přezdívaných Buffalo Soldiers), při kampani v italském Toskánsku. Čtyři z nich, seržanti Stamps (Derek Luke) a Cummings (Michael Ealy), desátník Negron (Laz Alonso) a prostoduchý vojín Train (Omar Benson Miller), uvíznou v malé vesničce za nepřátelskými liniemi. Tady se dostávají do místních partyzánských sporů, snaží se odrazit útočící Němce a vrátit se zpátky ke svým. (oficiální text distributora)
    Režie:Spike Lee
    64%
    Režisér Spike Lee (nar. 1957) patří k nejvýznamnějším současným černošským tvůrcům a v roce 2008 adaptoval pro film válečný román Jamese McBridea Zázrak v Santa Anně (2002), v němž autor líčí osudy několika příslušníků 92. pěší divize, složené z barevných vojáků (historicky přezdívaných Buffalo Soldiers), při kampani v italském Toskánsku. Čtyři z nich, seržanti Stamps (Derek Luke) a Cummings (Michael Ealy), desátník Negron (Laz Alonso) a prostoduchý vojín Train (Omar Benson Miller), uvíznou v malé vesničce za nepřátelskými liniemi. Tady se dostávají do místních partyzánských sporů, snaží se odrazit útočící Němce a vrátit se zpátky ke svým. (oficiální text distributora)
    Režie:Spike Lee
    18
  • Dívka u jezera
    Dívka u jezera (2007)
    FilmRole: padre di Mario
    Navenek idylické horské městečko se stává dějištěm vyšetřování, jež odstartuje nález nahého těla mrtvé dívky na břehu nedalekého jezera. Místní obyvatele k sobě poutá neprůhledná změť vztahů kořenících hluboko v minulosti, ale stárnoucí policejní inspektor Sanzio neztrácí půdu pod nohama. Drama situované do úchvatného prostředí italských Dolomitů je morální detektivkou v až dürrenmattovském stylu. [43. MFFKV 2008]
    64%
    Navenek idylické horské městečko se stává dějištěm vyšetřování, jež odstartuje nález nahého těla mrtvé dívky na břehu nedalekého jezera. Místní obyvatele k sobě poutá neprůhledná změť vztahů kořenících hluboko v minulosti, ale stárnoucí policejní inspektor Sanzio neztrácí půdu pod nohama. Drama situované do úchvatného prostředí italských Dolomitů je morální detektivkou v až dürrenmattovském stylu. [43. MFFKV 2008]
    19
  • Hořící láska
    Hořící láska (2015)
    FilmRole: Nonno Leonardo
    Červenec 2006. Leonardo Zuliani zmizel. Zpráva z římské čtvrti Trastevere se mění v národní pohotovost a kolem domu mladého aktivisty se shromažďuje obrovský dav příznivců. Jeho matka je zoufalá a celá čtvrť je paralyzovaná. Je v každé televizní stanici a úřady vyjadřují rodině svou solidaritu. Mnozí nemohou uvěřit, že je to pravda; raději si myslí, že je to jen jeden z jeho triků. Génius ve vyjadřování svých myšlenek, úspěšný kreslíř, vizionářský módní návrhář, kultovní autor, aktivista za lidská práva: ale kdo je Leonardo v hloubi duše? S pomocí předních odborníků a celebrit film sleduje jeho život a konečně vrhá světlo na klíčovou postavu naší doby.
    Žánry:Komedie
    64%
    Červenec 2006. Leonardo Zuliani zmizel. Zpráva z římské čtvrti Trastevere se mění v národní pohotovost a kolem domu mladého aktivisty se shromažďuje obrovský dav příznivců. Jeho matka je zoufalá a celá čtvrť je paralyzovaná. Je v každé televizní stanici a úřady vyjadřují rodině svou solidaritu. Mnozí nemohou uvěřit, že je to pravda; raději si myslí, že je to jen jeden z jeho triků. Génius ve vyjadřování svých myšlenek, úspěšný kreslíř, vizionářský módní návrhář, kultovní autor, aktivista za lidská práva: ale kdo je Leonardo v hloubi duše? S pomocí předních odborníků a celebrit film sleduje jeho život a konečně vrhá světlo na klíčovou postavu naší doby.
    Žánry:Komedie
    20
  • Piacevoli notti, Le
    Piacevoli notti, Le (1966)
    FilmRole: Il Capitano
    63%
    21
  • Sandino
    Sandino (1990)
    Film
    62%
    22
  • Amor e Dedinhos de Pé
    Amor e Dedinhos de Pé (1993)
    FilmRole: Padilla, Victorina's grandfather
    62%
    23
  • Benvenuto Presidente!
    Benvenuto Presidente! (2013)
    FilmRole: General Secretary
    V malé horské vesničce žije muž s neobvyklým jménem Giuseppe Garibaldi (jeden z "otců vlasti" Itálie), ale všichni mu říkají Peppino. Rád rybaří, má rád společnost přátel a knihovnu, kde pracuje jako zaměstnanec na volné noze. Je to optimista, i když ho jeho dítě obviňuje z toho, že je snílek. Jednoho dne se díky zmatku politiků stane neuvěřitelná věc: Peppino je omylem zvolen prezidentem Italské republiky. Vytržen ze svého klidného života má hrát roli, pro kterou se evidentně nehodí, ale jeho zdravý rozum a instinktivní gesta jsou neuvěřitelně účinné, kromě etikety, s kterou má problémy. Nepružná a fascinující zástupkyně generálního tajemníka prezidentské kanceláře, Janis Clementi, se marně snaží usměrnit nepředvídatelné chování prezidenta...
    Žánry:Komedie
    61%
    V malé horské vesničce žije muž s neobvyklým jménem Giuseppe Garibaldi (jeden z "otců vlasti" Itálie), ale všichni mu říkají Peppino. Rád rybaří, má rád společnost přátel a knihovnu, kde pracuje jako zaměstnanec na volné noze. Je to optimista, i když ho jeho dítě obviňuje z toho, že je snílek. Jednoho dne se díky zmatku politiků stane neuvěřitelná věc: Peppino je omylem zvolen prezidentem Italské republiky. Vytržen ze svého klidného života má hrát roli, pro kterou se evidentně nehodí, ale jeho zdravý rozum a instinktivní gesta jsou neuvěřitelně účinné, kromě etikety, s kterou má problémy. Nepružná a fascinující zástupkyně generálního tajemníka prezidentské kanceláře, Janis Clementi, se marně snaží usměrnit nepředvídatelné chování prezidenta...
    Žánry:Komedie
    24
  • Verdad sobre el caso Savolta, La
    Verdad sobre el caso Savolta, La (1980)
    FilmRole: Savolta
    Barcelona mezi lety 1917 a 1923. Éra gangsterismu, kdy se střelci střetávají mezi anarchisty a zločinci placenými organizací "The Patronal", ukazuje šokující počet úmrtí. Konfrontace mezi anarchisty a dělníky z továren majitelů Savolta se zhoršuje, když se rodina Savolta rozhodne ukončit vzpouru najímáním vrahů a spiknutím s cílem skrýt své nelegální transakce s Německem. Adaptace románu Eduarda Mendozy.
    Žánry:Drama
    60%
    Barcelona mezi lety 1917 a 1923. Éra gangsterismu, kdy se střelci střetávají mezi anarchisty a zločinci placenými organizací "The Patronal", ukazuje šokující počet úmrtí. Konfrontace mezi anarchisty a dělníky z továren majitelů Savolta se zhoršuje, když se rodina Savolta rozhodne ukončit vzpouru najímáním vrahů a spiknutím s cílem skrýt své nelegální transakce s Německem. Adaptace románu Eduarda Mendozy.
    Žánry:Drama
    25
  • Ricordati di me
    Ricordati di me (2003)
    Film
    60%
    26
  • Banchieri di Dio, I
    Banchieri di Dio, I (2002)
    FilmRole: Roberto Calvi
    60%
    27
  • Bajo Bandera
    Bajo Bandera (1997)
    FilmRole: Padre Bruno
    Argentina, rok 1969: Major Molina je vyslán na vojenskou základnu v jižní Patagonii, aby vyšetřil brutální vraždu vojáka Lita. Drsné povětrnostní podmínky Patagonie odrážejí přísný a krutý způsob, jakým plukovník Hellman a jeho důstojníci řídí posádku. Postupně vychází najevo, že Lito byl zdrogován svým kolegou Reppetem, a proto se nemohl zúčastnit nečekaného vojenského cvičení v noci. Za svou "neposlušnost" byl Lito ubit k smrti. Molina usiluje o spravedlnost, s pomocí pozůstalých po zemřelém a vesnického kněze. Je však nucen případ opustit, když vojenské síly převezmou moc v Buenos Aires. O mnoho let později, když je v Argentině konečně obnovena demokracie, je případ znovu otevřen, což vede ke zrušení vojenské služby a vojenského soudnictví.
    60%
    Argentina, rok 1969: Major Molina je vyslán na vojenskou základnu v jižní Patagonii, aby vyšetřil brutální vraždu vojáka Lita. Drsné povětrnostní podmínky Patagonie odrážejí přísný a krutý způsob, jakým plukovník Hellman a jeho důstojníci řídí posádku. Postupně vychází najevo, že Lito byl zdrogován svým kolegou Reppetem, a proto se nemohl zúčastnit nečekaného vojenského cvičení v noci. Za svou "neposlušnost" byl Lito ubit k smrti. Molina usiluje o spravedlnost, s pomocí pozůstalých po zemřelém a vesnického kněze. Je však nucen případ opustit, když vojenské síly převezmou moc v Buenos Aires. O mnoho let později, když je v Argentině konečně obnovena demokracie, je případ znovu otevřen, což vede ke zrušení vojenské služby a vojenského soudnictví.
    28
  • Hammamet
    Hammamet (2020)
    FilmRole: Il padre
    59%
    29
  • Napoleon a já
    Napoleon a já (2006)
    FilmRole: Maestro Fontanelli
    58%
    30
  • Genesi: La creazione e il diluvio
    Genesi: La creazione e il diluvio (1994)
    FilmRole: The Old Storyteller / Noah
    54%
    31
  • La visione del Sabba
    La visione del Sabba (1988)
    FilmRole: Medico condotto
    54%
    32
  • Tierra del fuego
    Tierra del fuego (2000)
    Film
    53%
    33
  • Fatevi vivi: la polizia non interverrà
    Fatevi vivi: la polizia non interverrà (1974)
    Film
    V tomto kriminálním dramatu italský policejní komisař závodí s časem, aby zachránil šestiletou dceru významného podnikatele. Zachránit ji chce i Frank Salvatore, mafiánský boss staré školy, který je z tohoto zločinu obviněn. Caprile se spoléhá na informace od podřadného zločince, který ho dovede k Salvatorovi. Ten považuje děti za nedotknutelné a doufá, že si obnoví svou reputaci.
    Žánry:AkčníKrimi
    53%
    V tomto kriminálním dramatu italský policejní komisař závodí s časem, aby zachránil šestiletou dceru významného podnikatele. Zachránit ji chce i Frank Salvatore, mafiánský boss staré školy, který je z tohoto zločinu obviněn. Caprile se spoléhá na informace od podřadného zločince, který ho dovede k Salvatorovi. Ten považuje děti za nedotknutelné a doufá, že si obnoví svou reputaci.
    Žánry:AkčníKrimi
    34
  • El laberinto griego
    El laberinto griego (1993)
    FilmRole: Juan Bardón
    48%
    35

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.