Bill Pope

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Bill Pope
Bill Pope se narodil 19. června 1952 v Bowling Green v Kentucky a je americkým kameramanem známým především díky svým dlouholetým spoluprácím s režiséry Samem Raimim, bratry Wachowskými a Edgarem Wrightem. Vystudoval New York University, kde získal magisterský titul v oboru výtvarných umění. Ještě před dokončením studia pracoval jako kameraman na studentském filmu The Sixth Week, který získal Oscar za dokumentární film na 5. ročníku Student Academy Awards v roce 1978. Začátky kariéry a spolupráce se Samem Raimim Pope zahájil svou filmovou kariéru jako kameraman na Raimiho snímku Darkman z roku 1990, který představoval jeho debut ve velkém filmu. Na pozici kameramana ho doporučil Barry Sonnenfeld. Pokračoval ve spolupráci s Raimim na kultovním filmu Army of Darkness v roce 1992 a později na filmech Spider-Man 2 a Spider-Man 3. Desson Howe z The Washington Post ocenil Popeovu práci na Army of Darkness slovy „Bill Pope's cinematography is gymnastic and appropriately frenetic". Průlom s trilogií The Matrix V roce 1999 Pope začal pracovat na mezinárodně úspěšném sci-fi filmu The Matrix a později fotografoval i jeho dva pokračování The Matrix Reloaded a The Matrix Revolutions. Tato spolupráce s bratry Wachowskými ho proslavila zejména díky průlomovému použití virtuální kinematografie. Pope dokázal i v digitálním prostředí řídit, jak světlo dopadá na objekty, kontrolovat hloubku ostrosti a ovlivňovat celkovou náladu záběru, což umožnilo vytvoření slavných scén ve zpomaleném pohybu, označovaných jako „bullet time". Pokračování spolupráce s Raimim na Spider-Man filmech Pope pokračoval ve spolupráci s Raimim na filmu Spider-Man 2, kde vše v rámci záběru bylo umělecky zkonstruováno Raimim a kameramanem Popem tak, aby vyjadřovalo význam. Popeova práce na Spider-Man 2 představuje studii extrémních kontrastů, které se nakonec spojují - jasné modré barvy New Yorku poskytují Spider-Manovi příležitost vizuálně vyniknout, zatímco temné teplo ohně a stínů číhá za každým rohem. Scéna, kdy se probouzí chapadla Doctora Octopuse v operačním sále, je považována za jednu z nejlepších akčních sekvencí v superhrdinských filmech, kombinující to nejlepší z Raimiho stylu s Popeovými zkušenostmi. Spolupráce s Edgarem Wrightem Pope začal spolupracovat s Edgarem Wrightem na filmu Scott Pilgrim vs. the World, přičemž jeho angažování mělo částečně uklidnit obavy studia Universal díky jeho zkušenostem z The Matrix. Wright ocenil, že Pope, navzdory své brilantní vizuální tvorbě, se při jejich prvním setkání zaměřil především na emocionální aspekty a postavy příběhu. Pope později natočil s Wrightem také filmy The World's End a Baby Driver, přičemž Wright o něm řekl: „Jako kameraman vždy hledám režiséra, na kterého se mohu spolehnout - takového, který dokáže udělat dobrý film. Takový respekt k Edgarovi mám. Režiséři jeho kalibru se objevují jednou za uherský rok a jsem privilegovaný, že se mohu podílet na jeho kariéře". Technické inovace a vizuální styl Pope vysvětlil svůj přístup k titulní sekvenci Baby Driver jako ztělesnění uměleckého řemesla potřebného pro projekt - nepřerušovaný steadicam záběr Baby, jak jde ulicí koupit kávy, zatímco svět kolem něj je choreografován podle melodie hrající v jeho sluchátkách. Pope rozumí síle nechání obrazů dýchat v nepřerušovaných širokoúhlých záběrech - záběr, kde se Babyho auto nenápadně podsouvá pod kamion a vidíme to celé, poskytuje obrovské vzrušení způsobem, jakým by méně zkušená ruka scénu překryla. Pozdější projekty a současnost Pope pracoval jako kameraman na filmu The Jungle Book z roku 2016 a na sci-fi snímku Alita: Battle Angel z roku 2019, kde kritička Monica Castillo napsala, že „vizuální hostina připravená Rodriguezem, kameramanem Billem Popem a editory je dostatečná k překonání jakýchkoli narativních nerovností rychle střihanou akcí a ponurými, ale barevnými obrazy". Pope má na svém kontě 39 produkčních kreditů, přičemž je uveden jako kameraman u 36 projektů, včetně filmů jako Darkman, Clueless, Bound, Zero Effect, Bedazzled, Team America: World Police, Men in Black 3, Chasing Mavericks a Ant-Man and the Wasp: Quantumania.



Bill Pope: Filmy a pořady 56



Dodatečné informace

Narození:
19. 6. 1952

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.