?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Bedřich Glaser: Filmy a seriály

  • Tři veteráni
    Tři veteráni (1984)
    Film
    • Oneplay
    • Prima Plus
    • Magenta TV
    Adaptace jedné z pohádek Jana Wericha ze sbírky Fimfárum, které se ujali kouzelným způsobem scenárista Zdeněk Svěrák a režisér Oldřich Lipský. Tři vysloužilí vojáci jedné noci přespávají v lese a setkají se se skřítky, kteří jim věnují kouzelné dary. S jejich pomocí mají rozdávat radost, ale myslí jen na sebe. V království Monte Alba je navíc o dary okradou, a tak je skřítci pošlou zpět, aby vše napravili a dary následně vrátili. Tři veteráni však mezitím zjistí, že činit druhým lidem radost jde i bez kouzelných darů.
    Žánry:KomediePohádka
    82%
    Adaptace jedné z pohádek Jana Wericha ze sbírky Fimfárum, které se ujali kouzelným způsobem scenárista Zdeněk Svěrák a režisér Oldřich Lipský. Tři vysloužilí vojáci jedné noci přespávají v lese a setkají se se skřítky, kteří jim věnují kouzelné dary. S jejich pomocí mají rozdávat radost, ale myslí jen na sebe. V království Monte Alba je navíc o dary okradou, a tak je skřítci pošlou zpět, aby vše napravili a dary následně vrátili. Tři veteráni však mezitím zjistí, že činit druhým lidem radost jde i bez kouzelných darů.
    Žánry:KomediePohádka
    1
  • Kyvadlo, jáma a naděje
    Kyvadlo, jáma a naděje (1983)
    Film
    • iVysílání
    Film je realizován technikou hraného reálu, kombinovanou s animovanými objekty, lépe řečeno s oživenými mechanismy. Autor za pomoci obou realit vytváří nový svět, evokující zrůdnou atmosféru mučíren inkvizice a v duchovním slova smyslu i naší doby.
    78%
    Film je realizován technikou hraného reálu, kombinovanou s animovanými objekty, lépe řečeno s oživenými mechanismy. Autor za pomoci obou realit vytváří nový svět, evokující zrůdnou atmosféru mučíren inkvizice a v duchovním slova smyslu i naší doby.
    2
  • Křeček v noční košili
    Křeček v noční košili (1988)
    Seriál
    Kdo ví, jak se stalo, že si Kája Berka na návštěvu k dědečkovi a babičce do Ružbachu zapomněl vzít s sebou pyžamo. Prababička mu ochotně půjčila noční košili po pradědečkovi, o němž se v rodině tradovalo, že byl směšný snílek a vynálezce nesmyslných předmětů. Jedině prababička pokládala svého zesnulého manžela, profesora na místním gymnáziu, za zneuznaného génia. Kája, poté co prosnil noc v pradědečkově noční košili, dal babičce plně za pravdu. Nejenom že zažil v pradědečkově vyučovací hodině výlet do pravěku, ale dozvěděl se tady důležitou informaci. Jeho starší bratr Radim, konstruktér velké automobilky, se už dávno trápí se svým vynálezem převratného významu. Pradědeček prozradí Kájovi, že na podobném vynálezu auta, které bude jezdit zadarmo a bez škodlivých zplodin, sám kdysi pracoval a důležitou dokumentaci zakopal na zahradě.
    76%
    Kdo ví, jak se stalo, že si Kája Berka na návštěvu k dědečkovi a babičce do Ružbachu zapomněl vzít s sebou pyžamo. Prababička mu ochotně půjčila noční košili po pradědečkovi, o němž se v rodině tradovalo, že byl směšný snílek a vynálezce nesmyslných předmětů. Jedině prababička pokládala svého zesnulého manžela, profesora na místním gymnáziu, za zneuznaného génia. Kája, poté co prosnil noc v pradědečkově noční košili, dal babičce plně za pravdu. Nejenom že zažil v pradědečkově vyučovací hodině výlet do pravěku, ale dozvěděl se tady důležitou informaci. Jeho starší bratr Radim, konstruktér velké automobilky, se už dávno trápí se svým vynálezem převratného významu. Pradědeček prozradí Kájovi, že na podobném vynálezu auta, které bude jezdit zadarmo a bez škodlivých zplodin, sám kdysi pracoval a důležitou dokumentaci zakopal na zahradě.
    3
  • Něco z Alenky
    Něco z Alenky (1988)
    Film
    • DaFilms
    První celovečerní film Jana Švankmajera. Něco z Alenky je temná a zneklidňující adaptace Alenky v říši divů, která situuje celou říši divů do jakéhosi pomateného sklepního komplexu. Tam se magickými a živými stávají obyčejné předměty denní potřeby, odpad i části mrtvých zvířat. Nechte se tedy ponořit do snového světa, kde se vlněná ponožka a zubní protéza mohou stát housenkou a v zavařovačkách jsou s marmeládou také připínáčky. Jen nezapomeňte zavřít oči, jinak nic neuvidíte. (DAFilms)
    75%
    První celovečerní film Jana Švankmajera. Něco z Alenky je temná a zneklidňující adaptace Alenky v říši divů, která situuje celou říši divů do jakéhosi pomateného sklepního komplexu. Tam se magickými a živými stávají obyčejné předměty denní potřeby, odpad i části mrtvých zvířat. Nechte se tedy ponořit do snového světa, kde se vlněná ponožka a zubní protéza mohou stát housenkou a v zavařovačkách jsou s marmeládou také připínáčky. Jen nezapomeňte zavřít oči, jinak nic neuvidíte. (DAFilms)
    4
  • Lekce Faust
    Lekce Faust (1994)
    Film
    • DaFilms
    72%
    5
  • Šílení
    Šílení (2005)
    Film
    • DaFilms
    Podle vlastního scénáře natočil výtvarník, scenárista a režisér Jan Švankmajer film Šílení, který označuje za „filozofický horor“ a je opět kombinací hraného filmu s animovanými pasážemi. Tématem jsou absolutní svoboda, civilizační represe a manipulace. Scénář volně vychází z motivů dvou povídek E. A. Poea: „Zaživa pohřben“ a „Šílený psychiatr“. Tyto motivy jsou skloubeny v samostatný děj, který s uvedenými povídkami nesouvisí. Jednou z hlavních postav je Markýz. Tato postava je inspirovaná markýzem de Sade. „Ve scénáři jsem použil některé autentické texty de Sada. Je to film hraný, animace je použita jen skromně ve snech. I když se děj filmu zdánlivě odehrává začátkem 19. století ve Francii, je plný anachronismů a reálií dneška, protože tento film je alegorií současného světa. A blázinec je jeho výstižnou kulisou,“ říká Jan Švankmajer. (oficiální text distributora)
    Žánry:HororDramaKomedie
    72%
    Podle vlastního scénáře natočil výtvarník, scenárista a režisér Jan Švankmajer film Šílení, který označuje za „filozofický horor“ a je opět kombinací hraného filmu s animovanými pasážemi. Tématem jsou absolutní svoboda, civilizační represe a manipulace. Scénář volně vychází z motivů dvou povídek E. A. Poea: „Zaživa pohřben“ a „Šílený psychiatr“. Tyto motivy jsou skloubeny v samostatný děj, který s uvedenými povídkami nesouvisí. Jednou z hlavních postav je Markýz. Tato postava je inspirovaná markýzem de Sade. „Ve scénáři jsem použil některé autentické texty de Sada. Je to film hraný, animace je použita jen skromně ve snech. I když se děj filmu zdánlivě odehrává začátkem 19. století ve Francii, je plný anachronismů a reálií dneška, protože tento film je alegorií současného světa. A blázinec je jeho výstižnou kulisou,“ říká Jan Švankmajer. (oficiální text distributora)
    Žánry:HororDramaKomedie
    6
  • Spiklenci slasti
    Spiklenci slasti (1996)
    Film
    • DaFilms
    Jednou z hlavních postav slavné alegorie Jana Švankmajera je utrápená listonoška (Bára Hrzánová). Surrealistická koláž začíná v trafice, kde si další z podivínských hrdinů koupí obscénní časopis. Z vystříhaných nahotin vyrábí pomůcky pro sadomasochistickou seanci. Také další dva spiklenci slasti se projevují jako vášniví kutilové. Upocený trafikant (Jiří Lábus) sestavuje neobvyklý aparát, tajnůstkářský frotér (Pavel Nový) si vytváří dráždidla pro autoerotické masáže. Velmi zvláštní jsou rovněž sexuální praktiky žen, mezi nimiž figuruje také půvabná televizní hlasatelka (Anna Wetlinská)... Mistrně zaranžovaný kaleidoskop vypráví o novodobých vášních a perverzích. Mozaika, v jejímž finále někteří zemřou a jiní si prohodí své role, je unikátním průhledem do lidského podvědomí. Je také jízlivou satirou o současném světě plném erotických fetišů. (DAFilms)
    72%
    Jednou z hlavních postav slavné alegorie Jana Švankmajera je utrápená listonoška (Bára Hrzánová). Surrealistická koláž začíná v trafice, kde si další z podivínských hrdinů koupí obscénní časopis. Z vystříhaných nahotin vyrábí pomůcky pro sadomasochistickou seanci. Také další dva spiklenci slasti se projevují jako vášniví kutilové. Upocený trafikant (Jiří Lábus) sestavuje neobvyklý aparát, tajnůstkářský frotér (Pavel Nový) si vytváří dráždidla pro autoerotické masáže. Velmi zvláštní jsou rovněž sexuální praktiky žen, mezi nimiž figuruje také půvabná televizní hlasatelka (Anna Wetlinská)... Mistrně zaranžovaný kaleidoskop vypráví o novodobých vášních a perverzích. Mozaika, v jejímž finále někteří zemřou a jiní si prohodí své role, je unikátním průhledem do lidského podvědomí. Je také jízlivou satirou o současném světě plném erotických fetišů. (DAFilms)
    7
  • Perinbaba
    Perinbaba (1985)
    Film
    • Netflix
    • Oneplay
    • iTunes
    • +1
    Děj je situován v pohádkové krajince. Komediantské dítě Jakub se dostane k Perinbabě, babičce, která vyrábí sníh, mlhu, prostě všechny přírodní manýry. Jakub se všemu rychle naučí, někdy to i zneužívá. Sněží v Africe, hází sněhové koule po malých holkách. Jedna taková je Eliška (v původním slovenském znění Alžbetka). Jakub se do ní zamiluje. Perinbabě ukradne klíče od tajemné věžičky, přes kterou se dostane na svět za Eliškou. Chce si ji vzít za ženu, jenomže tomu brání zlá macecha a její dcera Dora. Obě spolu zabijí pávy, o které pečuje Jakub. Vyženou ho tak na samotu, kde ho také otráví a Elišku hodí do jeho studny. Do podezření padá jedině Jakub. Je odsouzen na smrt. Eliška se přes studnu dostane k Perinbabě, také se všemu naučí. V den Jakubovy popravy si půjčí Perinbabřinu zázračnou duchnu a sjede na zem. Tam zruší Jakubovu popravu. Celá pravda vyjde najevo. Vesničané si uvědomí, co se děje, a začnou macechu s Dorou honit. Ty se zmocní zázračné duchny a s vesnickými penězi letí pryč. Větrný mlýn, který Jakub postavil, zastaví obě zlodějky a vesničanům vrátí peníze. Jakub si vezme Elišku za ženu. Všichni tancují, Perinbaba sype svatební květinový sníh.
    Žánry:Pohádka
    71%
    Děj je situován v pohádkové krajince. Komediantské dítě Jakub se dostane k Perinbabě, babičce, která vyrábí sníh, mlhu, prostě všechny přírodní manýry. Jakub se všemu rychle naučí, někdy to i zneužívá. Sněží v Africe, hází sněhové koule po malých holkách. Jedna taková je Eliška (v původním slovenském znění Alžbetka). Jakub se do ní zamiluje. Perinbabě ukradne klíče od tajemné věžičky, přes kterou se dostane na svět za Eliškou. Chce si ji vzít za ženu, jenomže tomu brání zlá macecha a její dcera Dora. Obě spolu zabijí pávy, o které pečuje Jakub. Vyženou ho tak na samotu, kde ho také otráví a Elišku hodí do jeho studny. Do podezření padá jedině Jakub. Je odsouzen na smrt. Eliška se přes studnu dostane k Perinbabě, také se všemu naučí. V den Jakubovy popravy si půjčí Perinbabřinu zázračnou duchnu a sjede na zem. Tam zruší Jakubovu popravu. Celá pravda vyjde najevo. Vesničané si uvědomí, co se děje, a začnou macechu s Dorou honit. Ty se zmocní zázračné duchny a s vesnickými penězi letí pryč. Větrný mlýn, který Jakub postavil, zastaví obě zlodějky a vesničanům vrátí peníze. Jakub si vezme Elišku za ženu. Všichni tancují, Perinbaba sype svatební květinový sníh.
    Žánry:Pohádka
    8
  • Mužné hry
    Mužné hry (1988)
    Film
    • iVysílání
    71%
    9
  • Otesánek
    Otesánek (2001)
    Film
    • DaFilms
    69%
    10
  • Projekt
    Projekt (1981)
    Film
    • iVysílání
    Animátoři i urbanisté vytvářejí světy, ale důmyslný krátký film českého specialisty na stop motion animaci Jiřího Barty propichuje dusivou architekturu komunistického bydlení. Zručné ruce navrhují bytový dům podle standardizovaných specifikací. Obálky obsahují prvky každého domova. Rodinné bydlení, garsonky, pracovny učenců a ateliéry umělců: různé sociální konfigurace jsou povoleny, ale omezeny na stejný uniformní box. Dystopická revize situace ze snímku Okno do dvora, *Architektura*, má i dnes stále ostrý a temně komický sociální podtext.
    69%
    Animátoři i urbanisté vytvářejí světy, ale důmyslný krátký film českého specialisty na stop motion animaci Jiřího Barty propichuje dusivou architekturu komunistického bydlení. Zručné ruce navrhují bytový dům podle standardizovaných specifikací. Obálky obsahují prvky každého domova. Rodinné bydlení, garsonky, pracovny učenců a ateliéry umělců: různé sociální konfigurace jsou povoleny, ale omezeny na stejný uniformní box. Dystopická revize situace ze snímku Okno do dvora, *Architektura*, má i dnes stále ostrý a temně komický sociální podtext.
    11
  • Na půdě
    Na půdě (2009)
    Film
    • HBO Max
    • Oneplay
    • DaFilms
    Příběh ze staré zaprášené půdy, kde mají domov odložené hračky, které se tu zabydlely ve starém kufru. Těší se na své každodenní rituály, hry a radosti, chodí do práce, slaví narozeniny... prostě si užívají pohodu a harmonii domova. Až do chvíle, kdy vládce temné Říše Zla zatouží po jejich kamarádce - laskavé panence Pomněnce... Dobrodružná výprava na její záchranu plná napínavých situací a nebezpečných okamžiků, ale i komických prvků a humorných zápletek právě začíná...
    63%
    Příběh ze staré zaprášené půdy, kde mají domov odložené hračky, které se tu zabydlely ve starém kufru. Těší se na své každodenní rituály, hry a radosti, chodí do práce, slaví narozeniny... prostě si užívají pohodu a harmonii domova. Až do chvíle, kdy vládce temné Říše Zla zatouží po jejich kamarádce - laskavé panence Pomněnce... Dobrodružná výprava na její záchranu plná napínavých situací a nebezpečných okamžiků, ale i komických prvků a humorných zápletek právě začíná...
    12
  • Přezůvky štěstí
    Přezůvky štěstí (1987)
    FilmRole: triková spolupráce
    • DaFilms
    59%
    13
  • Hmyz
    Hmyz (2018)
    Film
    • HBO Max
    • iTunes
    • KVIFF TV
    • +1

    Hospoda na malém městě. Je zavřeno, židle jsou převráceny na stolech. Na věšáku visí „hmyzí šatičky“: sukénky z krepového papíru, papundeklová motýlí křídla, pestře pomalovaná a černé lesklé krovky brouků. U stolu v koutě místnosti sedí šest místních ochotníků: režisér, Růžena, pan Václav, pan Borovička, ajznboňák Kopřiva a slečna Jitka. Tulák leží doma s ischiasem. Chrobáčice a Kukla ještě nepřišly. Během zkoušky se prolnou životy ochotníků s osudy Čapkových postav. Režisér – Cvrček umoří pana Václava, milence své ženy. Pan Kopřiva, hrající Parazita, sežere slečnu Jitku – Larvičku. Panu Borovičkovi se podaří převtělení do chrobáka tak přesvědčivě, že opustí nadobro svoji lidskou podobu. Během zkoušky se rodí i umírá, čas nehraje roli. A to vše se odehrává na pozadí Čapkovy hry, kde se hmyz chová jako lidé a lidé jako hmyz.
    „Hra Ze života hmyzu je misantropická hra. Můj scénář jen tuto misantropii prohlubuje, tak jako se prohlubuje podobnost člověka s hmyzem a této civilizace s mraveništěm. Také by se nemělo zapomínat na poselství Kafkovy Proměny,“ říká Jan Švankmajer. (CinemArt CZ)

    Žánry:KomedieDrama
    56%

    Hospoda na malém městě. Je zavřeno, židle jsou převráceny na stolech. Na věšáku visí „hmyzí šatičky“: sukénky z krepového papíru, papundeklová motýlí křídla, pestře pomalovaná a černé lesklé krovky brouků. U stolu v koutě místnosti sedí šest místních ochotníků: režisér, Růžena, pan Václav, pan Borovička, ajznboňák Kopřiva a slečna Jitka. Tulák leží doma s ischiasem. Chrobáčice a Kukla ještě nepřišly. Během zkoušky se prolnou životy ochotníků s osudy Čapkových postav. Režisér – Cvrček umoří pana Václava, milence své ženy. Pan Kopřiva, hrající Parazita, sežere slečnu Jitku – Larvičku. Panu Borovičkovi se podaří převtělení do chrobáka tak přesvědčivě, že opustí nadobro svoji lidskou podobu. Během zkoušky se rodí i umírá, čas nehraje roli. A to vše se odehrává na pozadí Čapkovy hry, kde se hmyz chová jako lidé a lidé jako hmyz.
    „Hra Ze života hmyzu je misantropická hra. Můj scénář jen tuto misantropii prohlubuje, tak jako se prohlubuje podobnost člověka s hmyzem a této civilizace s mraveništěm. Také by se nemělo zapomínat na poselství Kafkovy Proměny,“ říká Jan Švankmajer. (CinemArt CZ)

    Žánry:KomedieDrama
    14
  • Don Gio
    Don Gio (1992)
    Film
    Don Gio - expresivní morální kulturní horor o těch, kteří se smyslem pro morbiditu, amorálnost a business oslavují úmrtí a hrají Mozarta tak, aby se obracel v hrobě a tak konečně našli, kde je pohřben. Don Gio konce minulého století je postmoderní opera zpracovaná jako videoklip pro filmové plátno v režii bratrů Cabanů. Je to první český film vytvořený v koprodukci s Českou televizí. V první větší roli (Leporela) uvidíte exhibujícího Jaroslava Duška, elegantní Chantal Poullain (Elvíra), nedávno odvolaného ředitele Národního divadla Daniela Dvořáka v roli ředitele divadla a především v titulní roli Karla Rodena, který se ve filmu ocitá v aréně duchovních vztahů a tělesných styků. Don Gio je film o divadle dnů roku 1991, jehož protagonisty jsou postavy Mozartova Dona Giovanniho. Ačkoli by měly být po 200 letech moudřejší, dopouštějí se stejných chyb, trpí stejnými sebeklamy, namlouvají si vlastní genialitu. Touha po vlastní osobitosti vyznívá o to marněji, oč dokonaleji zní původní stará Mozartova hudba, napsaná lehkou rukou Fantazie. Podstata je stejná, jen rekvizity se změnily. Film je nádhernou obrazovou mozaikou, vždy však (nepříjemně) aktuální. (Česká televize)
    Žánry:Hudební
    36%
    Don Gio - expresivní morální kulturní horor o těch, kteří se smyslem pro morbiditu, amorálnost a business oslavují úmrtí a hrají Mozarta tak, aby se obracel v hrobě a tak konečně našli, kde je pohřben. Don Gio konce minulého století je postmoderní opera zpracovaná jako videoklip pro filmové plátno v režii bratrů Cabanů. Je to první český film vytvořený v koprodukci s Českou televizí. V první větší roli (Leporela) uvidíte exhibujícího Jaroslava Duška, elegantní Chantal Poullain (Elvíra), nedávno odvolaného ředitele Národního divadla Daniela Dvořáka v roli ředitele divadla a především v titulní roli Karla Rodena, který se ve filmu ocitá v aréně duchovních vztahů a tělesných styků. Don Gio je film o divadle dnů roku 1991, jehož protagonisty jsou postavy Mozartova Dona Giovanniho. Ačkoli by měly být po 200 letech moudřejší, dopouštějí se stejných chyb, trpí stejnými sebeklamy, namlouvají si vlastní genialitu. Touha po vlastní osobitosti vyznívá o to marněji, oč dokonaleji zní původní stará Mozartova hudba, napsaná lehkou rukou Fantazie. Podstata je stejná, jen rekvizity se změnily. Film je nádhernou obrazovou mozaikou, vždy však (nepříjemně) aktuální. (Česká televize)
    Žánry:Hudební
    15

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.