?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Rosa Luciani: Filmy a seriály

  • Podivné vyšetřování
    Podivné vyšetřování (1970)
    Film
    79%
    1
  • Konformista
    Konformista (1971)
    Film
    • iTunes
    Italský režisér Bernardo Bertolucci použil ve svém filmu Konformista jako předlohu stejnojmenný román svého krajana, významného spisovatele Alberta Moravii, aby se zaměřil na nedávnou minulost a podal psychologický portrét muže, který se zaprodal fašistickému režimu. Záporným hrdinou je mladý intelektuál, jenž si z rodinného prostředí a mladistvých prožitků vypěstoval komplexy, pocit viny a výlučnosti, podvědomě i záměrně se snaží překonat vnitřní zábrany přizpůsobením, zařazením do normálnosti, průměru. A tím je pro něho nejen co nejkonvenčnější sňatek a typicky maloměšťácká domácnost, nýbrž i co nejtěsnější přimknutí k oficiálnímu proudu doby. Jelikož žije v Itálii třicátých let, znamená to službu fašistickému režimu bez skrupulí. Proto přijme i úkol provést politickou vraždu na antifašistickém emigrantovi a na podstatě věci nic nemění, že neuspěje. Po Mussoliniho pádu se okamžitě zříká všeho, čemu dosud slepě sloužil, a je ochoten být znovu konformistou, přizpůsobit se komukoliv a čemukoliv. Film byl doporučen pro II. distribuční okruh.
    77%
    Italský režisér Bernardo Bertolucci použil ve svém filmu Konformista jako předlohu stejnojmenný román svého krajana, významného spisovatele Alberta Moravii, aby se zaměřil na nedávnou minulost a podal psychologický portrét muže, který se zaprodal fašistickému režimu. Záporným hrdinou je mladý intelektuál, jenž si z rodinného prostředí a mladistvých prožitků vypěstoval komplexy, pocit viny a výlučnosti, podvědomě i záměrně se snaží překonat vnitřní zábrany přizpůsobením, zařazením do normálnosti, průměru. A tím je pro něho nejen co nejkonvenčnější sňatek a typicky maloměšťácká domácnost, nýbrž i co nejtěsnější přimknutí k oficiálnímu proudu doby. Jelikož žije v Itálii třicátých let, znamená to službu fašistickému režimu bez skrupulí. Proto přijme i úkol provést politickou vraždu na antifašistickém emigrantovi a na podstatě věci nic nemění, že neuspěje. Po Mussoliniho pádu se okamžitě zříká všeho, čemu dosud slepě sloužil, a je ochoten být znovu konformistou, přizpůsobit se komukoliv a čemukoliv. Film byl doporučen pro II. distribuční okruh.
    2
  • Umučení Krista
    Umučení Krista (2004)
    Film
    Další z řady filmů inspirovaných novozákonními evangelii je velmi osobním projektem herce a příležitostného režiséra Mela Gibsona, pokoušejícím se zachytit průběh posledních dvanácti hodin Ježíšova života (od zajetí v Getsemanské zahradě po ukřižování). Ve snímku Umučení Krista se „holé“ biblické texty (zkompilované Gibsonem a spoluscenáristou Benedictem Fitzgeraldem ze všech čtyř evangelií) stávají východiskem pro exaltovanou podívanou, kladoucí důraz nikoli na Kristovo učení či jeho božství, ale na jeho tělesné utrpení, jež má (v souladu s biblickým mottem z Izajáše) v publiku efektními vypravěčskými prostředky (obvykle spojovanými s mainstreamovou estetikou) vzbudit jednoznačnou emocionální odezvu.
    Režie:Mel Gibson
    72%
    Další z řady filmů inspirovaných novozákonními evangelii je velmi osobním projektem herce a příležitostného režiséra Mela Gibsona, pokoušejícím se zachytit průběh posledních dvanácti hodin Ježíšova života (od zajetí v Getsemanské zahradě po ukřižování). Ve snímku Umučení Krista se „holé“ biblické texty (zkompilované Gibsonem a spoluscenáristou Benedictem Fitzgeraldem ze všech čtyř evangelií) stávají východiskem pro exaltovanou podívanou, kladoucí důraz nikoli na Kristovo učení či jeho božství, ale na jeho tělesné utrpení, jež má (v souladu s biblickým mottem z Izajáše) v publiku efektními vypravěčskými prostředky (obvykle spojovanými s mainstreamovou estetikou) vzbudit jednoznačnou emocionální odezvu.
    Režie:Mel Gibson
    3
  • Život pod vodou
    Život pod vodou (2004)
    Film
    • Disney+
    • iTunes
    • SWEET.TV
    Seznamte se se Stevem Zissouem (BILL MURRAY), legendárním podmořským badatelem, notorickým chvástalem a mužem, proslaveným po celém světě díky svým dokumentárním pořadům o bujném životě v modrých hlubinách. Slavnému oceánografovi však osud v poslední době příliš nepřeje - jeho nejlepšího přítele a dlouholetého spolupracovníka Estebana nedávno sežral hladový žralok jaguáří a o Zissouovi se začíná proslýchat, že pomalu ztrácí životní elán. V tom se však zničehonic objeví jižanský gentleman Ned Plimpton (OWEN WILSON), který tvrdí, že by mohl - ale také nemusel - být Steveovým dlouho ztraceným synem, jehož nikdy neměl šanci poznat. Panovačný, egoistický a roztomile vykolejený Zissou je připraven natočit film, který svou velkolepostí překoná všechny jeho dosavadní dokumenty. Film, v němž se pomstí žraloku jaguářímu, stane se otcem a na několik prchlivých okamžiků znovu získá pocit vlastní výjimečnosti.
    72%
    Seznamte se se Stevem Zissouem (BILL MURRAY), legendárním podmořským badatelem, notorickým chvástalem a mužem, proslaveným po celém světě díky svým dokumentárním pořadům o bujném životě v modrých hlubinách. Slavnému oceánografovi však osud v poslední době příliš nepřeje - jeho nejlepšího přítele a dlouholetého spolupracovníka Estebana nedávno sežral hladový žralok jaguáří a o Zissouovi se začíná proslýchat, že pomalu ztrácí životní elán. V tom se však zničehonic objeví jižanský gentleman Ned Plimpton (OWEN WILSON), který tvrdí, že by mohl - ale také nemusel - být Steveovým dlouho ztraceným synem, jehož nikdy neměl šanci poznat. Panovačný, egoistický a roztomile vykolejený Zissou je připraven natočit film, který svou velkolepostí překoná všechny jeho dosavadní dokumenty. Film, v němž se pomstí žraloku jaguářímu, stane se otcem a na několik prchlivých okamžiků znovu získá pocit vlastní výjimečnosti.
    4
  • Ginger a Fred
    Ginger a Fred (1986)
    Film
    Jedno z posledných diel najväčšieho filmového mága Felliniho je nostalgickou spomienkou na zanikajúci svet, výpoveďou o starnutí, i ostrou kritikou nového sveta, ovládaného prostoduchou televíznou zábavou. Hlavnými protagonistami filmu sú Felliniho dlhoroční spolupracovníci - manželka Giulietta Massina a filmové alter ego Marcello Mastroianni. Stvárnili zostarnutý pár varietných tanečníkov, ktorých najznámejším číslom bola imitácia Ginger Rogersovej a Freda Astairea. Po vyše dvadsiatich rokoch sa opäť stretávajú, aby vystúpili v televíznej šou spolu s inými imitátormi. Počas priameho prenosu nastane výpadok elektrického prúdu, čo umožní protagonistom spomínať na časy zašlej slávy a na svet, v ktorom bolo všetko pomalšie a oveľa skutočnejšie...
    72%
    Jedno z posledných diel najväčšieho filmového mága Felliniho je nostalgickou spomienkou na zanikajúci svet, výpoveďou o starnutí, i ostrou kritikou nového sveta, ovládaného prostoduchou televíznou zábavou. Hlavnými protagonistami filmu sú Felliniho dlhoroční spolupracovníci - manželka Giulietta Massina a filmové alter ego Marcello Mastroianni. Stvárnili zostarnutý pár varietných tanečníkov, ktorých najznámejším číslom bola imitácia Ginger Rogersovej a Freda Astairea. Po vyše dvadsiatich rokoch sa opäť stretávajú, aby vystúpili v televíznej šou spolu s inými imitátormi. Počas priameho prenosu nastane výpadok elektrického prúdu, čo umožní protagonistom spomínať na časy zašlej slávy a na svet, v ktorom bolo všetko pomalšie a oveľa skutočnejšie...
    5
  • Non si sevizia un paperino
    Non si sevizia un paperino (1972)
    Film
    Když je ve vesničce na jihu Itálie brutálně zavražděno několik chlapců, pověrčiví místní na to reagují s ukvapeností a násilím. Všechny ztracené existence se okamžitě stanou podezřelými, včetně velkoměstské prostitutky Patrizie, místního blázna Guiseppeho a vyznavačky voodoo Maciary. Případ přijíždí vyšetřit policista jménem Martelli. Ten se však spíše zajímá o mladého kněze Dona Alberta, který cenzuruje místní materiály určené ke čtení ve snaze vymýtit veškerou korupci. Doopravdy nevinný není v tomhle městě nikdo.
    70%
    Když je ve vesničce na jihu Itálie brutálně zavražděno několik chlapců, pověrčiví místní na to reagují s ukvapeností a násilím. Všechny ztracené existence se okamžitě stanou podezřelými, včetně velkoměstské prostitutky Patrizie, místního blázna Guiseppeho a vyznavačky voodoo Maciary. Případ přijíždí vyšetřit policista jménem Martelli. Ten se však spíše zajímá o mladého kněze Dona Alberta, který cenzuruje místní materiály určené ke čtení ve snaze vymýtit veškerou korupci. Doopravdy nevinný není v tomhle městě nikdo.
    6
  • Homo Faber
    Homo Faber (1991)
    Film

    Scenárista a režisér Volker Schlöndorff se zaměřuje na adaptace významných děl autorů 20. století, mezi nimiž zatím převažují německy píšící tvůrci (Robert Musil, Heinrich Böll, Günther Grass). V roce 1991 natočil stejnojmenný přepis románu Homo Faber, v němž švýcarský spisovatel Max Frisch (1911-1990) ve zkratce postihl trauma moderní doby, spočívající v technokratickém přístupu ke světu (homo faber = člověk strůjce).

    Hlavní hrdina, expert UNESCO pro stavbu přehrad Walter Faber, přiznává svůj ryze racionální a technokratický přístup k životu: všechno funguje jako stroj podle fyzikálních zákonů. Setkání s o třicet let mladší dívkou ho však vyvede ze zažité rovnováhy, za niž až dosud platil osaměním. Příliš pozdě pochopí, že to je jeho dcera, již počal před válkou s milenkou Hannou. Dívčina tragická smrt ho zastihne ve chvílích, kdy si pozvolna uvědomuje sílu citu i osudovosti. Kniha je koncipována jako Faberův téměř deníkový záznam. Schlöndorff vypravěčovu funkci potlačil, zredukoval některé situace a vypustil dosti důležitou závěrečnou část Faberovy zpovědi. Opouští protagonistu po smrti jeho jediného dítěte a po bolestném smíření s její nešťastnou matkou. Neopomine přidat katarzní konec, formálně se vracející k začátku filmu. Děj se odehrává v roce 1957 s několika flashbacky do třicátých let v Curychu.

    Kromě existenciálních prvků a kromě motivu krvesmilstva, záměrně odkazujícího na klasické řecké tragédie, se tu objevuje i téma cesty. Walter Faber je světoběžník (odtud také anglický či francouzský název Voyager) a svůj život tráví na cestě. S mladičkou Sabeth se seznámí na lodi z Ameriky do Evropy, pak s ní projede jižní část starého kontinentu až do Atén. Osudové setkání s minulostí ho však zastihne ještě předtím, v Latinské Americe. Schlöndorffův snímek je bohužel poznamenán jistou chladností. Opírá se zejména o silné téma a o dobře vybrané představitele tří rolí. Fabera hraje známý americký herec a dramatik Sam Shepard, Sabeth zvláštním způsobem atraktivní Julie Delpyová a statečnou Hannu osobitá Barbara Sukowá.

    67%

    Scenárista a režisér Volker Schlöndorff se zaměřuje na adaptace významných děl autorů 20. století, mezi nimiž zatím převažují německy píšící tvůrci (Robert Musil, Heinrich Böll, Günther Grass). V roce 1991 natočil stejnojmenný přepis románu Homo Faber, v němž švýcarský spisovatel Max Frisch (1911-1990) ve zkratce postihl trauma moderní doby, spočívající v technokratickém přístupu ke světu (homo faber = člověk strůjce).

    Hlavní hrdina, expert UNESCO pro stavbu přehrad Walter Faber, přiznává svůj ryze racionální a technokratický přístup k životu: všechno funguje jako stroj podle fyzikálních zákonů. Setkání s o třicet let mladší dívkou ho však vyvede ze zažité rovnováhy, za niž až dosud platil osaměním. Příliš pozdě pochopí, že to je jeho dcera, již počal před válkou s milenkou Hannou. Dívčina tragická smrt ho zastihne ve chvílích, kdy si pozvolna uvědomuje sílu citu i osudovosti. Kniha je koncipována jako Faberův téměř deníkový záznam. Schlöndorff vypravěčovu funkci potlačil, zredukoval některé situace a vypustil dosti důležitou závěrečnou část Faberovy zpovědi. Opouští protagonistu po smrti jeho jediného dítěte a po bolestném smíření s její nešťastnou matkou. Neopomine přidat katarzní konec, formálně se vracející k začátku filmu. Děj se odehrává v roce 1957 s několika flashbacky do třicátých let v Curychu.

    Kromě existenciálních prvků a kromě motivu krvesmilstva, záměrně odkazujícího na klasické řecké tragédie, se tu objevuje i téma cesty. Walter Faber je světoběžník (odtud také anglický či francouzský název Voyager) a svůj život tráví na cestě. S mladičkou Sabeth se seznámí na lodi z Ameriky do Evropy, pak s ní projede jižní část starého kontinentu až do Atén. Osudové setkání s minulostí ho však zastihne ještě předtím, v Latinské Americe. Schlöndorffův snímek je bohužel poznamenán jistou chladností. Opírá se zejména o silné téma a o dobře vybrané představitele tří rolí. Fabera hraje známý americký herec a dramatik Sam Shepard, Sabeth zvláštním způsobem atraktivní Julie Delpyová a statečnou Hannu osobitá Barbara Sukowá.

    7
  • Lucertola con la pelle di donna, Una
    Lucertola con la pelle di donna, Una (1971)
    Film
    67%
    8
  • Kalifka
    Kalifka (1970)
    Film
    61%
    9
  • Metti una sera a cena
    Metti una sera a cena (1969)
    Film
    61%
    10
  • ...e per tetto un cielo di stelle
    ...e per tetto un cielo di stelle (1968)
    Film
    61%
    11
  • Rozparovač z New Yorku
    Rozparovač z New Yorku (1982)
    Film
    60%
    12
  • Sono fotogenico
    Sono fotogenico (1980)
    Film
    Antonio je průměrný herec z malého italského města. Přesvědčen o svém úžasném talentu a neodolatelné vizáži se vydává do Říma dobýt stříbrné plátno. Svůj osud vloží do rukou neschopného agenta, vypočítavé herečky Cinzie a homosexuálního učitele herectví. Velká námaha a snaha však vedou k úspěchu - Antonio dostane několik filmových roliček! Ovšem nesměl by to být smolař Antonio, aby se skvěle rozběhnutá kariéra nezasekla hned na začátku.
    Žánry:Komedie
    Režie:Dino Risi
    59%
    Antonio je průměrný herec z malého italského města. Přesvědčen o svém úžasném talentu a neodolatelné vizáži se vydává do Říma dobýt stříbrné plátno. Svůj osud vloží do rukou neschopného agenta, vypočítavé herečky Cinzie a homosexuálního učitele herectví. Velká námaha a snaha však vedou k úspěchu - Antonio dostane několik filmových roliček! Ovšem nesměl by to být smolař Antonio, aby se skvěle rozběhnutá kariéra nezasekla hned na začátku.
    Žánry:Komedie
    Režie:Dino Risi
    13
  • Sanguepazzo
    Sanguepazzo (2008)
    Film
    • Filmbox+
    Na svitaní 30. apríla 1945, päť dní po oslobodení, sa na periférii Milána objavili dve krvavé telá: Osvaldo Valenti a Luisa Ferida, ktorých popravili partizáni. Známa herecká dvojica, zbožňovaná verejnosťou, slávny a škandálny pár na striebornom plátne i mimo neho. Valenti a Ferida boli hviezdami a ikonami fašistickej kinematografie. V reálnom živote drogovo závislí umelci so sklonmi k sexuálnej promiskuite. Ich súkromný život bol divoký a nerestný, rovnako ako väčšina postáv, ktoré stvárňovali na filmovom plátne.
    Žánry:DramaHistorický
    58%
    Na svitaní 30. apríla 1945, päť dní po oslobodení, sa na periférii Milána objavili dve krvavé telá: Osvaldo Valenti a Luisa Ferida, ktorých popravili partizáni. Známa herecká dvojica, zbožňovaná verejnosťou, slávny a škandálny pár na striebornom plátne i mimo neho. Valenti a Ferida boli hviezdami a ikonami fašistickej kinematografie. V reálnom živote drogovo závislí umelci so sklonmi k sexuálnej promiskuite. Ich súkromný život bol divoký a nerestný, rovnako ako väčšina postáv, ktoré stvárňovali na filmovom plátne.
    Žánry:DramaHistorický
    14
  • Hedvábná cesta
    Hedvábná cesta (2007)
    Film
    Psala se tehdy šedesátá léta 19. století a šarmantní francouzský bohatý syn starosty Hervé Joncour v podání Michaela Pitta měl všechno, o čem ostatní muži sní. Výnosnou práci, luxusní hřejivý domov a v něm především čarokrásnou milující ženu s tváří Keiry Knightley. A přesto nebyl zcela spokojený. Chyběly mu totiž životní výzvy. I z toho důvodu se nakonec vydal do Japonska, v té době téměř nepřístupného cizincům, aby jednal s tamějšími hedvábnými magnáty o možnostech interkontinentální spolupráce a pokusil se zařídit obchod snů. Nakonec ale v zemi vycházejícího slunce nalezl mnohem víc, přičemž možnost propašovat zapovězené hedvábné červy do Evropy byla tím nejmenším. Japonsko nabídlo svému hostu především lásku dívky, konkubíny, jejímuž půvabu navzdory všem kulturním a společenským překážkám Joncour okamžitě propadl. Tím se ale dostal před nevyhnutelnou volbu.
    Žánry:DramaRomantický
    57%
    Psala se tehdy šedesátá léta 19. století a šarmantní francouzský bohatý syn starosty Hervé Joncour v podání Michaela Pitta měl všechno, o čem ostatní muži sní. Výnosnou práci, luxusní hřejivý domov a v něm především čarokrásnou milující ženu s tváří Keiry Knightley. A přesto nebyl zcela spokojený. Chyběly mu totiž životní výzvy. I z toho důvodu se nakonec vydal do Japonska, v té době téměř nepřístupného cizincům, aby jednal s tamějšími hedvábnými magnáty o možnostech interkontinentální spolupráce a pokusil se zařídit obchod snů. Nakonec ale v zemi vycházejícího slunce nalezl mnohem víc, přičemž možnost propašovat zapovězené hedvábné červy do Evropy byla tím nejmenším. Japonsko nabídlo svému hostu především lásku dívky, konkubíny, jejímuž půvabu navzdory všem kulturním a společenským překážkám Joncour okamžitě propadl. Tím se ale dostal před nevyhnutelnou volbu.
    Žánry:DramaRomantický
    15
  • Marziani hanno dodici mani, I
    Marziani hanno dodici mani, I (1964)
    Film
    53%
    16
  • Kleinhoff Hotel
    Kleinhoff Hotel (1977)
    Film
    Pascale, vdaná za architekta, zmešká let do Londýna a je nucena zůstat v Berlíně, v hotelu Kleinhoff, kde kdysi bydlela jako studentka. Karl, rádoby revolucionář, bydlí ve vedlejším pokoji a Pascale ho špehuje i s jeho bývalou přítelkyní skrze díru ve zdi. Poté ho sleduje na pochybné místo, kde je během razie revolucionářů zatčena policií. Když se vrátí do hotelu Kleinhoff, najde Pascale Karla, jak pláče, vstoupí do jeho pokoje, aby ho utěšila, a zapletou se do milostného poměru.
    Žánry:Drama
    52%
    Pascale, vdaná za architekta, zmešká let do Londýna a je nucena zůstat v Berlíně, v hotelu Kleinhoff, kde kdysi bydlela jako studentka. Karl, rádoby revolucionář, bydlí ve vedlejším pokoji a Pascale ho špehuje i s jeho bývalou přítelkyní skrze díru ve zdi. Poté ho sleduje na pochybné místo, kde je během razie revolucionářů zatčena policií. Když se vrátí do hotelu Kleinhoff, najde Pascale Karla, jak pláče, vstoupí do jeho pokoje, aby ho utěšila, a zapletou se do milostného poměru.
    Žánry:Drama
    17
  • Mondo dei sensi di Emy Wong, Il
    Mondo dei sensi di Emy Wong, Il (1977)
    Film
    46%
    18
  • Messalina, Messalina!
    Messalina, Messalina! (1977)
    Film
    41%
    19
  • Amori di Ercole, Gli
    Amori di Ercole, Gli (1960)
    Film
    30%
    20

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.