Pavel Pípal: Nejlepší filmy a seriály

5.8

Pavel Pípal: Filmy a seriály

Pavel Pípal, český herec a dabér, se narodil 11. dubna 1938 v Pelhřimově, Československo (dnes Česká republika). Svou profesionální dráhu zahájil jako loutkoherec v Hradeckém loutkovém divadle v letech 1958 až 1961. Následně působil v oblastních divadlech ve Varnsdorfu a v Chebu, než se v roce 1965 stal členem činohry Divadla J. K. Tyla v Plzni, kde setrval do roku 1979.

Začátky filmové kariéry

Pípal debutoval na filmovém plátně v polovině 60. let. Objevil se ve filmech "Anděl blažené smrti" (1965) a "Škola hříšníků" (1965), kde ztvárnil menší role. Tyto počátky naznačily jeho herecký potenciál, který se naplno rozvinul v následujících dekádách.

Významné filmové role v 70. a 80. letech

V 70. letech se Pavel Pípal objevil ve válečných filmech režiséra Otakara Vávry, jako jsou "Sokolovo" (1974) a "Osvobození Prahy" (1976), kde ztvárnil postavy vojáků. V 80. letech spolupracoval s režisérem Vladimírem Drhou na několika projektech. Ve filmu "Dneska přišel nový kluk" (1981) hrál technologa Josefa Koryčánka, v "Do zubů a do srdíčka" (1985) ztvárnil otce jednoho z hlavních hrdinů a v adaptaci Páralova románu "Muka obraznosti" (1989) se představil jako technolog Bohdan Bukvaj. V roce 1984 ztvárnil titulní roli v historickém filmu "Poklad hraběte Chamaré", kde si zahrál po boku Blanky Bohdanové.

Televizní tvorba a seriály

Kromě filmového plátna se Pípal objevil i v televizních projektech. Hrál v seriálech "Dobrodružství kriminalistiky" (1989), "Laskavý divák promine" (1993) a "Nováci" (1995). Jeho televizní role často reflektovaly jeho schopnost ztvárnit autoritativní a sebejisté postavy.

Dabing a rozhlasová činnost

Díky svému charakteristickému hlasu se Pavel Pípal věnoval také dabingu a rozhlasové tvorbě. Jeho hlas zazněl v trilogii "Pán prstenů", kde daboval postavu Gimliho, a v seriálu "Star Trek" propůjčil hlas postavě Scottyho. Kromě toho často ohlašoval denní program na TV Nova.

Pozdější filmové a televizní projekty

V 90. letech se Pípal objevil ve filmech jako "Krvavý román" (1993), kde ztvárnil hajného Kalinu, a v televizních inscenacích "Hřbitov pro cizince" (1991) či "Duhová hora" (1994). Jeho filmografie zahrnuje desítky titulů, ve kterých zanechal nezapomenutelný otisk. Pavel Pípal zemřel 15. prosince 2012 v Praze ve věku 74 let.


  • Dobrodružství kriminalistiky
    Dobrodružství kriminalistiky (1989)
    SeriálRole: doktor Balthazard (4/Vlas) / otec Marie (1992)
    • iVysílání
    85%
    1
  • Popel a hvězdy
    Popel a hvězdy (1990)
    Seriál
    Televizní hra nás uvede do tragických let třicetileté války, která natrvalo poznamenala tvářnost Evropy. Ve složité hře zákulisní diplomacie se střetávají zájmy zemí i panovníků. Hlavní postavou hry je však český šlechtic, dobrodruh, geniální válečník a postava dodnes tajemná, Albrecht z Valdštejna, muž, který měl v jisté chvíli v rukou osud celé Evropy. V inscenaci z roku 1990 postavu této velké osobnosti našich dějin ztvárnil Jiří Adamíra.
    Žánry:DramaHistorický
    79%
    Televizní hra nás uvede do tragických let třicetileté války, která natrvalo poznamenala tvářnost Evropy. Ve složité hře zákulisní diplomacie se střetávají zájmy zemí i panovníků. Hlavní postavou hry je však český šlechtic, dobrodruh, geniální válečník a postava dodnes tajemná, Albrecht z Valdštejna, muž, který měl v jisté chvíli v rukou osud celé Evropy. V inscenaci z roku 1990 postavu této velké osobnosti našich dějin ztvárnil Jiří Adamíra.
    Žánry:DramaHistorický
    2
  • Vyprávěj
    Vyprávěj (2009)
    SeriálRole: Josef Dvořák (svatba)
    • iVysílání
    Druhá polovina 20. století v rodině Dvořákových. Retro seriál je pohledem do naší nedávné historie prostřednictvím osudů rodiny Dvořákových. Díky vzpomínkám vypravěče Honzy se před diváky odvíjí sága rodiny v průběhu let, rozplétá se poutavá mozaika lidských osudů a vztahů tří generací. Hlavní akcent ve vyprávění je kladen na příběh rodiny, na všední problémy jednotlivých členů, ne na politiku či „velkou“ historii. Jako když listujete rodinným fotoalbem. Není záměrem analyzovat nebo nějak hodnotit historické události, jde spíše o to, jak zachytit co nejvěrněji dobu a pocity účastníků v konkrétních situacích. V prvním díle se ocitáme v roce 1964 a sledujeme především Honzovy rodiče, kteří jsou na vysoké škole. Seriál mapuje historii ve čtyřech vypravěčsky uzavřenějších cyklech přibližně po desetiletích: (1964-1975), (1975-1985), (1985-1995), (1995-2005).
    72%
    Druhá polovina 20. století v rodině Dvořákových. Retro seriál je pohledem do naší nedávné historie prostřednictvím osudů rodiny Dvořákových. Díky vzpomínkám vypravěče Honzy se před diváky odvíjí sága rodiny v průběhu let, rozplétá se poutavá mozaika lidských osudů a vztahů tří generací. Hlavní akcent ve vyprávění je kladen na příběh rodiny, na všední problémy jednotlivých členů, ne na politiku či „velkou“ historii. Jako když listujete rodinným fotoalbem. Není záměrem analyzovat nebo nějak hodnotit historické události, jde spíše o to, jak zachytit co nejvěrněji dobu a pocity účastníků v konkrétních situacích. V prvním díle se ocitáme v roce 1964 a sledujeme především Honzovy rodiče, kteří jsou na vysoké škole. Seriál mapuje historii ve čtyřech vypravěčsky uzavřenějších cyklech přibližně po desetiletích: (1964-1975), (1975-1985), (1985-1995), (1995-2005).
    3
  • Laskavý divák promine
    Laskavý divák promine (1994)
    Seriál
    71%
    4
  • Krvavý román
    Krvavý román (1993)
    FilmRole: Kalina
    Osobitého výtvarníka, typografa, spisovatele Josefa Váchala zná veřejnost především díky jeho Krvavému románu. Surrealistická rozkošatělost této obhajoby pokleslého čtiva 19. století zaujala Jaroslava Brabce a jeho spolupracovníky a našli k tomu odpovídající obraz braku 20. století. Zájem autorů se soustřeďuje především na období němého filmu, procházka dějinami kinematografie pokračuje přes nástup zvukového filmu až do současnosti (autorský film 60. let, moderní horor), formálně tu najdeme např. využití techniky tónovaného filmu. Všestranná parodie prolíná barvitou dějovou změť s příběhem autora (Váchala/Paseky), komentujícího a vytvářejícího svou knihu, a rozštěpeného navíc v ději do postav Fragonarda a Mistra. Stejně jako u Váchala vstupuje do fikce stále silněji realita, aby se jediným šťastným koncem ukázalo být hotové umělcovo dílo.
    67%
    Osobitého výtvarníka, typografa, spisovatele Josefa Váchala zná veřejnost především díky jeho Krvavému románu. Surrealistická rozkošatělost této obhajoby pokleslého čtiva 19. století zaujala Jaroslava Brabce a jeho spolupracovníky a našli k tomu odpovídající obraz braku 20. století. Zájem autorů se soustřeďuje především na období němého filmu, procházka dějinami kinematografie pokračuje přes nástup zvukového filmu až do současnosti (autorský film 60. let, moderní horor), formálně tu najdeme např. využití techniky tónovaného filmu. Všestranná parodie prolíná barvitou dějovou změť s příběhem autora (Váchala/Paseky), komentujícího a vytvářejícího svou knihu, a rozštěpeného navíc v ději do postav Fragonarda a Mistra. Stejně jako u Váchala vstupuje do fikce stále silněji realita, aby se jediným šťastným koncem ukázalo být hotové umělcovo dílo.
    5
  • Vítr v kapse
    Vítr v kapse (1983)
    FilmRole: zřízenec zachránky
    • Oneplay
    64%
    6
  • Osvobození Prahy
    Osvobození Prahy (1977)
    Film
    63%
    7
  • Škola hříšníků
    Škola hříšníků (1966)
    FilmRole: muž na ZV
    Dodnes zůstává otázkou, zda narušená mládež, která projde polepšovnami, se skutečně napraví. Tvůrci si ovšem hlavního hrdinu idealizují: dospívající mládenec, byť vybavený předsevzetími žít řádně, se nedokáže smířit s nečestným a nepoctivým jednáním dospělých, jak je poznává v rodině i v zaměstnání. Po nějakém čase opět skončí v převýchovném ústavu, odkud jej novátorsky uvažující ředitel před časem propustil. Moralizující tón výpovědi a polovičaté upozorňování na celospolečenský úpadek mravů nevynesly tento snímek mezi přední tituly 60. let.
    62%
    Dodnes zůstává otázkou, zda narušená mládež, která projde polepšovnami, se skutečně napraví. Tvůrci si ovšem hlavního hrdinu idealizují: dospívající mládenec, byť vybavený předsevzetími žít řádně, se nedokáže smířit s nečestným a nepoctivým jednáním dospělých, jak je poznává v rodině i v zaměstnání. Po nějakém čase opět skončí v převýchovném ústavu, odkud jej novátorsky uvažující ředitel před časem propustil. Moralizující tón výpovědi a polovičaté upozorňování na celospolečenský úpadek mravů nevynesly tento snímek mezi přední tituly 60. let.
    8
  • Sokolovo
    Sokolovo (1975)
    FilmRole: Opatrný
    V rámci volného cyklu politicky vypjatých rekonstrukcí, které měly normalizační režim legitimizovat a zdůvodnit nárok komunistů vládnout, zaujímá zvláštní postavení Sokolovo. Jako jediné se totiž odehrává za hranicemi - líčí totiž vznik československé vojenské jednotky v Sovětském svazu. Samozřejmě nepadne jediné slovo o tom, že mnozí účastníci prošli gulagem, než vstoupili do armády. Zcela se vytratilo skutečné politické pozadí, ploše popisné jsou pyrotechnické boje s nacisty, výrazné monumentalizaci podléhají ti hrdinové, kteří vstoupili do panteonu komunistických mučedníků. Například Martin Štěpánek tu sehrál kapitána Jaroše, jenž hrdinně padl - a když herec později emigroval, byl film kvůli tomu stažen z kin.
    60%
    V rámci volného cyklu politicky vypjatých rekonstrukcí, které měly normalizační režim legitimizovat a zdůvodnit nárok komunistů vládnout, zaujímá zvláštní postavení Sokolovo. Jako jediné se totiž odehrává za hranicemi - líčí totiž vznik československé vojenské jednotky v Sovětském svazu. Samozřejmě nepadne jediné slovo o tom, že mnozí účastníci prošli gulagem, než vstoupili do armády. Zcela se vytratilo skutečné politické pozadí, ploše popisné jsou pyrotechnické boje s nacisty, výrazné monumentalizaci podléhají ti hrdinové, kteří vstoupili do panteonu komunistických mučedníků. Například Martin Štěpánek tu sehrál kapitána Jaroše, jenž hrdinně padl - a když herec později emigroval, byl film kvůli tomu stažen z kin.
    9
  • Muka obraznosti
    Muka obraznosti (1990)
    FilmRole: Bukvaj
    Přepis Páralova románu již vznikal v očekávání rozhodujících společenských změn (premiéry se dočkal až po Listopadu). Do hlavní ženské role dokonce byla obsazena Dáša Bláhová, která se vrátila z australské emigrace a byla svolná účastnit se odvážných erotických scén. Snímek vypráví o nadšeném mladíkovi, jenž na sklonku 50. let nastupuje do textilní továrny a předpokládá, že jej čeká slibná kariéra. Hrdina se proto ustavičně poměřuje se svým oblíbeným literárním vzorem, kterým je stejně ambiciózní Julian Sorel ze Stendhalovy fresky Červený a černý. Výsledku však schází potřebná přesvědčivost, schopnost diváka vtáhnout do svého světa, zůstává příliš vyumělkovaný, neboť zvolená doba se stala pouhou nezávaznou kulisou pro milostné hrátky.
    59%
    Přepis Páralova románu již vznikal v očekávání rozhodujících společenských změn (premiéry se dočkal až po Listopadu). Do hlavní ženské role dokonce byla obsazena Dáša Bláhová, která se vrátila z australské emigrace a byla svolná účastnit se odvážných erotických scén. Snímek vypráví o nadšeném mladíkovi, jenž na sklonku 50. let nastupuje do textilní továrny a předpokládá, že jej čeká slibná kariéra. Hrdina se proto ustavičně poměřuje se svým oblíbeným literárním vzorem, kterým je stejně ambiciózní Julian Sorel ze Stendhalovy fresky Červený a černý. Výsledku však schází potřebná přesvědčivost, schopnost diváka vtáhnout do svého světa, zůstává příliš vyumělkovaný, neboť zvolená doba se stala pouhou nezávaznou kulisou pro milostné hrátky.
    10
  • Anděl blažené smrti
    Anděl blažené smrti (1966)
    Film
    59%
    11
  • Putování Jana Amose
    Putování Jana Amose (1983)
    FilmRole: řezbář
    Výpravný, dvojdílný přepis zachycuje strastiplné osudy českého velikána Jana Amose Komenského, po bělohorské katastrofě donuceného opustit vlast. Líčí jeho setkání s různými evropskými osobnostmi 17. století - se švédskou královnou, s umělci i vědci. Zdůrazňuje hrdinovu ušlechtilost, ale také vnitřní odolnost, která mu dovoluje překonat řadu soukromých i pracovních tragédií. Součástí příběhu se stává zhmotněné podobenství Labyrint světa a ráj srdce. Pojetí Komenského je však sošně neživotné a zejména je z něho vyzmizíkována náboženská rovina. Zjednodušující životopis se proto neubránil školometské suchopárnosti.
    58%
    Výpravný, dvojdílný přepis zachycuje strastiplné osudy českého velikána Jana Amose Komenského, po bělohorské katastrofě donuceného opustit vlast. Líčí jeho setkání s různými evropskými osobnostmi 17. století - se švédskou královnou, s umělci i vědci. Zdůrazňuje hrdinovu ušlechtilost, ale také vnitřní odolnost, která mu dovoluje překonat řadu soukromých i pracovních tragédií. Součástí příběhu se stává zhmotněné podobenství Labyrint světa a ráj srdce. Pojetí Komenského je však sošně neživotné a zejména je z něho vyzmizíkována náboženská rovina. Zjednodušující životopis se proto neubránil školometské suchopárnosti.
    12
  • Dneska přišel nový kluk
    Dneska přišel nový kluk (1981)
    FilmRole: Koryčánek
    Na přelomu 70. a 80. let se vynořila řada filmů o dospívající mládeži - hledání životních jistot a prozatímnost počínání dovolily upozornit na stinná místa společenských poměrů, proti nimž se mladí lidé bouřili. Hrdinou tohoto snímku je mladý absolvent chemické průmyslovky, mládenec s upřímně provokativním chováním, jenž nastoupí do slévárny, kde se tvrdohlavě snaží inovovat technologické postupy. Režisér Vladimír Drha zpracoval výrobní tematiku odlehčeně, s použitím hravých, naivizovaných prvků, odvážil se kritizovat zkostnatělost mnohých dospělých zastávajících důležitá místa.
    Žánry:Komedie
    58%
    Na přelomu 70. a 80. let se vynořila řada filmů o dospívající mládeži - hledání životních jistot a prozatímnost počínání dovolily upozornit na stinná místa společenských poměrů, proti nimž se mladí lidé bouřili. Hrdinou tohoto snímku je mladý absolvent chemické průmyslovky, mládenec s upřímně provokativním chováním, jenž nastoupí do slévárny, kde se tvrdohlavě snaží inovovat technologické postupy. Režisér Vladimír Drha zpracoval výrobní tematiku odlehčeně, s použitím hravých, naivizovaných prvků, odvážil se kritizovat zkostnatělost mnohých dospělých zastávajících důležitá místa.
    Žánry:Komedie
    13
  • Poklad hraběte Chamaré
    Poklad hraběte Chamaré (1985)
    FilmRole: Count
    • Oneplay
    Režisér Zdeněk Troška si podle svého upravil novelu Aloise Jiráska, příběhu vtiskl dynamiku, prudké průlety kamerou či barokně expresivní obrazy mají evokovat druhou polovinu 18. století, kdy dosavadní ztuhlé poměry naruší liberalizace šířená vídeňskou vládou, schyluje se k vydání tolerančního patentu. Dosud se však protestantské knihy tajně pašují. Režisér se soustředí hlavně na bizarního zámeckého pána, jenž věří pověstem o tajemném pokladu, který chce za každou cenu nalézt.
    Žánry:DramaHistorický
    57%
    Režisér Zdeněk Troška si podle svého upravil novelu Aloise Jiráska, příběhu vtiskl dynamiku, prudké průlety kamerou či barokně expresivní obrazy mají evokovat druhou polovinu 18. století, kdy dosavadní ztuhlé poměry naruší liberalizace šířená vídeňskou vládou, schyluje se k vydání tolerančního patentu. Dosud se však protestantské knihy tajně pašují. Režisér se soustředí hlavně na bizarního zámeckého pána, jenž věří pověstem o tajemném pokladu, který chce za každou cenu nalézt.
    Žánry:DramaHistorický
    14
  • O zatoulané princezně
    O zatoulané princezně (1987)
    FilmRole: principál
    • Oneplay
    56%
    15
  • Do zubů a do srdíčka
    Do zubů a do srdíčka (1986)
    FilmRole: Stuchlík
    Hrdiny příběhu z malého města jsou bývalí kamarádi Standa Stuchlík a Robert Sura, z nichž se stanou úhlavní nepřátelé, a to nejen kvůli spolužačce Zuzaně, která se oběma líbí. Zatímco frajer Robert má bohaté rodiče, kteří ho rozmazlují a koupí mu vše, o co si řekne, Standa si musí na hraní v rockové kapele těžce vydělávat brigádou v kotelně a ještě svého koníčka neustále obhajovat před despektem rodičů. Jedinou oporu nachází u strýce Edy, také hudebníka. Spíše než pevně daným příběhem je film mozaikou volně poskládaných, většinou komediálně laděných epizod, mezi nimiž nechybí nešikovná klukovská snaha upoutat pozornost svých prvních lásek, ani zdařilá scéna improvizovaného koncertu v tělocvičně.
    Žánry:Komedie
    55%
    Hrdiny příběhu z malého města jsou bývalí kamarádi Standa Stuchlík a Robert Sura, z nichž se stanou úhlavní nepřátelé, a to nejen kvůli spolužačce Zuzaně, která se oběma líbí. Zatímco frajer Robert má bohaté rodiče, kteří ho rozmazlují a koupí mu vše, o co si řekne, Standa si musí na hraní v rockové kapele těžce vydělávat brigádou v kotelně a ještě svého koníčka neustále obhajovat před despektem rodičů. Jedinou oporu nachází u strýce Edy, také hudebníka. Spíše než pevně daným příběhem je film mozaikou volně poskládaných, většinou komediálně laděných epizod, mezi nimiž nechybí nešikovná klukovská snaha upoutat pozornost svých prvních lásek, ani zdařilá scéna improvizovaného koncertu v tělocvičně.
    Žánry:Komedie
    16
  • Pomerančový kluk
    Pomerančový kluk (1976)
    Film
    54%
    17
  • Sny o Zambezi
    Sny o Zambezi (1982)
    FilmRole: doktor
    52%
    18
  • Výstřely v Mariánských Lázních
    Výstřely v Mariánských Lázních (1974)
    Film
    49%
    19
  • Stříbrný a Ryšavec
    Stříbrný a Ryšavec (1999)
    FilmRole: vysloužilec

    Uprostřed pastviny je starý dub prorostlý pláňkou. Jablkový dub, tak mu říká Bětka, co pase ovce. Je to její nejmilejší místo. Jakoby se na ni z koruny stromu dívala její maminka, která tolik chybí tátovi i jí. A právě tady se Bětka potká s mladým knížetem, pro něhož je válečná sláva nejdůležitější věcí na světě. Ačkoliv se mu pastýřka líbí, pošle jejího otce pro reptání a nechuť k nesmyslným vojenským výbojům do vězení. A prý jej pustí, až jeho, knížete, dokáže někdo porazit. Zoufalá Bětka hledá útěchu u jablkového dubu a tam najednou dostane nejen zázračné pohlazení, ale i radu. Pomůže jí ten, kdo má hlavu ohnivou jako podzimkový strom, půl zlatou a půl šarlatovou... (oficiální text České televize)

    Pohádku básníka Karla Šiktance uvedla ČT k autorovým 80. narozeninám.

    Žánry:Pohádka
    49%

    Uprostřed pastviny je starý dub prorostlý pláňkou. Jablkový dub, tak mu říká Bětka, co pase ovce. Je to její nejmilejší místo. Jakoby se na ni z koruny stromu dívala její maminka, která tolik chybí tátovi i jí. A právě tady se Bětka potká s mladým knížetem, pro něhož je válečná sláva nejdůležitější věcí na světě. Ačkoliv se mu pastýřka líbí, pošle jejího otce pro reptání a nechuť k nesmyslným vojenským výbojům do vězení. A prý jej pustí, až jeho, knížete, dokáže někdo porazit. Zoufalá Bětka hledá útěchu u jablkového dubu a tam najednou dostane nejen zázračné pohlazení, ale i radu. Pomůže jí ten, kdo má hlavu ohnivou jako podzimkový strom, půl zlatou a půl šarlatovou... (oficiální text České televize)

    Pohádku básníka Karla Šiktance uvedla ČT k autorovým 80. narozeninám.

    Žánry:Pohádka
    20
  • Jestřábí moudrost
    Jestřábí moudrost (1990)
    FilmRole: ptáčník
    Ponurá pohádka o králi, kterého pýcha připravila o lásku, přátele i moc. Na počátku příběhu výpravné pohádky, která vznikla na motivy staré irské legendy, je krutá kletba. Dokud právě narozený králův syn nepozvedne meč proti svému otci, nenastane v Jestřábím království jaro. Král sice nařídí rádci Ordonovi, aby dítě zabil, ale chůva ho zachrání a dítě svěří do výchovy ptáčníkovi. Ten mu dá jméno Kryštof a vychová ho společně se svým synem Jankem. O dvacet let později podlehne král Ordonovu naléhání k válce se sousedním králem Ubaldem. A právě v této válce se naplní kletba a začne se odvíjet tragický osud nového krále, jenž neumí naslouchat správným ústům.
    46%
    Ponurá pohádka o králi, kterého pýcha připravila o lásku, přátele i moc. Na počátku příběhu výpravné pohádky, která vznikla na motivy staré irské legendy, je krutá kletba. Dokud právě narozený králův syn nepozvedne meč proti svému otci, nenastane v Jestřábím království jaro. Král sice nařídí rádci Ordonovi, aby dítě zabil, ale chůva ho zachrání a dítě svěří do výchovy ptáčníkovi. Ten mu dá jméno Kryštof a vychová ho společně se svým synem Jankem. O dvacet let později podlehne král Ordonovu naléhání k válce se sousedním králem Ubaldem. A právě v této válce se naplní kletba a začne se odvíjet tragický osud nového krále, jenž neumí naslouchat správným ústům.
    21
  • Havárie
    Havárie (1986)
    FilmRole: Vodrlíkův syn
    Budovatelská témata se v 80. letech přetavila do bipolárních mravních dilemat, do nichž se dostávali příliš ctižádostiví jedinci, chtějící za každou cenu vyniknout. Hrdinou je vedoucí demoliční čety, která bourá velké objekty, zpočátku snad i sympatický mladík, jenž však v honbě za kariérou a oceňováním začíná přestupovat hranice, jak se tehdy říkalo, socialistické morálky i zákonnosti. Ocitá se pozvolna v protikladu k zásadám obyčejných, avšak čestných lidí. Vypravěčsky nevýrazný, proklamativní snímek je úzce spojen s dobou svého vzniku, stěží v něm nalezneme nadčasovější postřehy.
    Žánry:Drama
    46%
    Budovatelská témata se v 80. letech přetavila do bipolárních mravních dilemat, do nichž se dostávali příliš ctižádostiví jedinci, chtějící za každou cenu vyniknout. Hrdinou je vedoucí demoliční čety, která bourá velké objekty, zpočátku snad i sympatický mladík, jenž však v honbě za kariérou a oceňováním začíná přestupovat hranice, jak se tehdy říkalo, socialistické morálky i zákonnosti. Ocitá se pozvolna v protikladu k zásadám obyčejných, avšak čestných lidí. Vypravěčsky nevýrazný, proklamativní snímek je úzce spojen s dobou svého vzniku, stěží v něm nalezneme nadčasovější postřehy.
    Žánry:Drama
    22
  • Výjimečná situace
    Výjimečná situace (1986)
    FilmRole: Šťovíček
    38%
    23

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.