Taťána Fischerová: Nejlepší filmy a seriály

6.5

Taťána Fischerová: Filmy a seriály

Taťána Fischerová se narodila 6. června 1947 v Praze. Jejím otcem byl herec a divadelní režisér Jan Fischer, který během druhé světové války prošel koncentračními tábory Terezín a Osvětim. Po maturitě na gymnáziu studovala na Janáčkově akademii múzických umění v Brně, avšak studium nedokončila.

Divadelní kariéra

Koncem 60. let 20. století působila v pražském Činoherním klubu, kde spolupracovala s významnými režiséry, jako byli Jan Kačer, Evald Schorm či Jaromil Jireš. V roce 1973 byla z politických důvodů z divadla propuštěna a následně působila čtyři roky v Divadle Jiřího Wolkera. Po narození syna Kryštofa, který se narodil s dětskou mozkovou obrnou, se stáhla z divadelního života a věnovala se péči o něj.

Filmová kariéra

Taťána Fischerová debutovala ve filmu "Kohout plaší smrt" (1961) v dětské roli. V roce 1966 ztvárnila postavu Veroniky Pisingrové ve filmu "Hotel pro cizince". V 70. a 80. letech se objevila v několika filmech, například "Den pro mou lásku" (1976), kde propůjčila hlas postavě Hanky, či "Prodloužený čas" (1984), kde hrála Alenu, milenku hlavního hrdiny.

Televizní a další filmové projekty

V 90. letech se objevila v televizním seriálu "Konec velkých prázdnin" (1996), kde ztvárnila postavu Lydie Guttenbergové. V roce 1999 si zahrála matku hlavní hrdinky ve filmu "Hanele". Její filmografie zahrnuje také snímky jako "Svědek umírajícího času" (1990) či "Sklapni a zastřel mě" (2005).

Občanská angažovanost a politická kariéra

V roce 1989 podepsala petici "Několik vět" a začala se aktivně podílet na občanských aktivitách. V letech 2002 až 2006 byla poslankyní Parlamentu České republiky jako nezávislá kandidátka za Unii svobody-DEU. V roce 2013 kandidovala na prezidentku České republiky, v prvním kole získala 3,23 % hlasů.

Další aktivity a tvorba

Kromě herectví a politiky se věnovala psaní a moderování. Byla členkou správní rady Nadace Dagmar a Václava Havlových VIZE 97, Českého helsinského výboru a členkou Amnesty International. Spolu se zpěvačkou Martou Kubišovou a režisérem Janem Kačerem organizovala každoroční adventní charitativní koncerty vysílané Českou televizí.

Osobní život a odkaz

Taťána Fischerová byla známá svým idealismem a snahou o lepší společnost. Jejím životním partnerem byl skladatel Petr Skoumal, se kterým měla syna Kryštofa. Zemřela 25. prosince 2019 v Černošicích u Prahy ve věku 72 let.


  • Svědek umírajícího času
    Svědek umírajícího času (1991)
    FilmRole: Floro
    75%
    1
  • Záchvěv strachu
    Záchvěv strachu (1984)
    FilmRole: Ledecká
    Režisér Jaroslav Soukup - ještě dříve, než začal natáčet nablýskané hity pochybné kvality - se ve svých počátcích věnoval ambiciózním projektům, a to jak námětově, tak i vypravěčsky. Záchvěv strachu se odehrává v temném období po potlačení revolučního vzedmutí v roce 1848. Vypráví o jednom z čerstvě propuštěných vůdců někdejšího povstání, od něhož se bývalí přátelé distancují, a on sám se ocitá v centru pozornosti tajné policie. Jeho jméno má být totiž zdiskreditováno zfalšovanými důkazy o údajném udavačství. Pozoruhodné je vizuální zpodobnění Prahy na začátku druhé půle 19. století, vlhkých dlažeb a zatuchlých špeluněk. Soukup zdařile vylíčil bezmoc člověka, jenž se ocitl v situaci vyobcovaného nešťastníka, sugestivně postihl dobu, po jejíž nehybné hladině se nanejvýš mohl zvířit záchvěv strachu.
    Žánry:DramaHistorický
    70%
    Režisér Jaroslav Soukup - ještě dříve, než začal natáčet nablýskané hity pochybné kvality - se ve svých počátcích věnoval ambiciózním projektům, a to jak námětově, tak i vypravěčsky. Záchvěv strachu se odehrává v temném období po potlačení revolučního vzedmutí v roce 1848. Vypráví o jednom z čerstvě propuštěných vůdců někdejšího povstání, od něhož se bývalí přátelé distancují, a on sám se ocitá v centru pozornosti tajné policie. Jeho jméno má být totiž zdiskreditováno zfalšovanými důkazy o údajném udavačství. Pozoruhodné je vizuální zpodobnění Prahy na začátku druhé půle 19. století, vlhkých dlažeb a zatuchlých špeluněk. Soukup zdařile vylíčil bezmoc člověka, jenž se ocitl v situaci vyobcovaného nešťastníka, sugestivně postihl dobu, po jejíž nehybné hladině se nanejvýš mohl zvířit záchvěv strachu.
    Žánry:DramaHistorický
    2
  • Prodloužený čas
    Prodloužený čas (1985)
    FilmRole: Alena
    • Oneplay
    68%
    3
  • Hanele
    Hanele (1999)
    FilmRole: maminka
    Děj lyricky laděného příběhu je situován na Podkarpatskou Rus třicátých let do židovské enklávy - obce Polany. Žijí tu svérázní obyvatelé a ortodoxně si uchovávají staré zvyklosti, náboženské tradice a rituály, které jim dodávají sílu čelit nejrůznějším nepřízním osudu. Vyprávění se soustřeďuje na pohnutý úděl mladičké Hanele Šafarové, jejíž otec postupně přijde o majetek, a ona se tak dostává do bezvýchodného postavení chudé nevěsty. Kdysi bohatá dívka z hrdé rodiny odchází pracovat do Ostravy, kde se seznámí s příjemným a sympatickým mužem. Ivo Karadžič je původem také Žid, ale vystupuje jako bezvěrec a volnomyšlenkář. Nabídne Haně sňatek, ten však pro děvče z nábožensky přísně vedené pospolitosti nepřichází v úvahu. Pro svou lásku ke Karadžičovi se však Hanele dokáže odpoutat od víry svých předků a rozejít se se svou rodinou. Ale nejen s ní, i s celou obcí, která jí dá pocítit hrůzu zatracení...
    Žánry:Drama
    67%
    Děj lyricky laděného příběhu je situován na Podkarpatskou Rus třicátých let do židovské enklávy - obce Polany. Žijí tu svérázní obyvatelé a ortodoxně si uchovávají staré zvyklosti, náboženské tradice a rituály, které jim dodávají sílu čelit nejrůznějším nepřízním osudu. Vyprávění se soustřeďuje na pohnutý úděl mladičké Hanele Šafarové, jejíž otec postupně přijde o majetek, a ona se tak dostává do bezvýchodného postavení chudé nevěsty. Kdysi bohatá dívka z hrdé rodiny odchází pracovat do Ostravy, kde se seznámí s příjemným a sympatickým mužem. Ivo Karadžič je původem také Žid, ale vystupuje jako bezvěrec a volnomyšlenkář. Nabídne Haně sňatek, ten však pro děvče z nábožensky přísně vedené pospolitosti nepřichází v úvahu. Pro svou lásku ke Karadžičovi se však Hanele dokáže odpoutat od víry svých předků a rozejít se se svou rodinou. Ale nejen s ní, i s celou obcí, která jí dá pocítit hrůzu zatracení...
    Žánry:Drama
    4
  • Ohlédnutí
    Ohlédnutí (1969)
    FilmRole: Veronika
    Na sklonku 60. let vznikla řada pozoruhodných filmů, jakkoli některé z nich neprávem zůstaly ve stínu těch známějších. Týká se to rovněž Ohlédnutí, které na pozadí dvou rozlišných osudů řeší vztah k panujícímu komunistickému režimu. Na jedné straně vystupuje uznávaná spisovatelka, upřímně věřící komunistka, která tíživě prožívá rozčarování z rozpadu ideálů i doléhajících traumat, že mlčky přihlížela křivdám stalinistického období, jehož skutečnou podobu rozpoznala až příliš pozdě. Přesto si vzpomínku na jásavé mládí účastnící se průvodů uchovává jako cosi hřejivého a upřímného. Naproti ní se setkáváme s bohémským scenáristou, jenž má její texty zpracovat, jenže spisovatelčino rozbolavělé nitro jej vůbec nezajímá, jako kdyby jej ovládala nevíra v cokoli, ba zhrublý cynismus. Důraz na svědomí lidí, ocitnuvších se pod tlakem osvobozující se společnosti, umocňují jak výtečně napsané dialogy, tak skvostné herecké ztvárnění. (zdroj: CS film)
    Žánry:Drama
    66%
    Na sklonku 60. let vznikla řada pozoruhodných filmů, jakkoli některé z nich neprávem zůstaly ve stínu těch známějších. Týká se to rovněž Ohlédnutí, které na pozadí dvou rozlišných osudů řeší vztah k panujícímu komunistickému režimu. Na jedné straně vystupuje uznávaná spisovatelka, upřímně věřící komunistka, která tíživě prožívá rozčarování z rozpadu ideálů i doléhajících traumat, že mlčky přihlížela křivdám stalinistického období, jehož skutečnou podobu rozpoznala až příliš pozdě. Přesto si vzpomínku na jásavé mládí účastnící se průvodů uchovává jako cosi hřejivého a upřímného. Naproti ní se setkáváme s bohémským scenáristou, jenž má její texty zpracovat, jenže spisovatelčino rozbolavělé nitro jej vůbec nezajímá, jako kdyby jej ovládala nevíra v cokoli, ba zhrublý cynismus. Důraz na svědomí lidí, ocitnuvších se pod tlakem osvobozující se společnosti, umocňují jak výtečně napsané dialogy, tak skvostné herecké ztvárnění. (zdroj: CS film)
    Žánry:Drama
    5
  • Konec velkých prázdnin
    Konec velkých prázdnin (1996)
    Minisérie
    Úspěšný šestidílný seriál vypráví o dvanácti lidech, kteří se vydali na dobrodružnou cestu emigrace s vědomím, že se nikdy nebudou moci vrátit. Přitom narazili na absolutně neznámý svět, ačkoli byl jen pár kilometrů vzdálený, který v nich najednou viděl absolutně neznámé lidi. Bylo to, jako by se ocitli na jiné planetě, kde platily naprosto jiné zákony, a oni byli postaveni před úplně nové problémy. Prožívají při tom osobní tragédie, tragikomedie i dramata. A skoro nikdy jim nebylo veselo, protože na to opravdu neměli čas.
    Žánry:Drama
    65%
    Úspěšný šestidílný seriál vypráví o dvanácti lidech, kteří se vydali na dobrodružnou cestu emigrace s vědomím, že se nikdy nebudou moci vrátit. Přitom narazili na absolutně neznámý svět, ačkoli byl jen pár kilometrů vzdálený, který v nich najednou viděl absolutně neznámé lidi. Bylo to, jako by se ocitli na jiné planetě, kde platily naprosto jiné zákony, a oni byli postaveni před úplně nové problémy. Prožívají při tom osobní tragédie, tragikomedie i dramata. A skoro nikdy jim nebylo veselo, protože na to opravdu neměli čas.
    Žánry:Drama
    6
  • Zločin v dívčí škole
    Zločin v dívčí škole (1966)
    FilmRole: 3. Zločin v dívčí škole - Koniášová
    Třípovídkový film vznikl podle detektivních předloh Josefa Škvoreckého. Každý z příběhů režíroval jiný režisér, avšak hlavní hrdina, poručík Borůvka, zůstává svorníkem všech řešených případů. Zahrál si ho Lubomír Lipský. Hlavní hrdina tak prochází různými prostředími, když vyšetřuje záhadná úmrtí mezi horolezci, pátrá po okolnostech podivné smrti tanečnice v hudebním divadle a zkoumá, proč zmizel profesor v dívčí škole. Závěrečnou epizodu režíroval začínající Jiří Menzel, jenž z celého konvenčně pojednaného triptychu dosáhl asi největší životnosti vyprávěného příběhu. Film vcelku oprávněně zapadl, takže jeho nynější uvedení se stává vzácnou příležitostí seznámit se i s méně známou tvorbou slavného režiséra.
    65%
    Třípovídkový film vznikl podle detektivních předloh Josefa Škvoreckého. Každý z příběhů režíroval jiný režisér, avšak hlavní hrdina, poručík Borůvka, zůstává svorníkem všech řešených případů. Zahrál si ho Lubomír Lipský. Hlavní hrdina tak prochází různými prostředími, když vyšetřuje záhadná úmrtí mezi horolezci, pátrá po okolnostech podivné smrti tanečnice v hudebním divadle a zkoumá, proč zmizel profesor v dívčí škole. Závěrečnou epizodu režíroval začínající Jiří Menzel, jenž z celého konvenčně pojednaného triptychu dosáhl asi největší životnosti vyprávěného příběhu. Film vcelku oprávněně zapadl, takže jeho nynější uvedení se stává vzácnou příležitostí seznámit se i s méně známou tvorbou slavného režiséra.
    7
  • Hotel pro cizince
    Hotel pro cizince (1967)
    FilmRole: Veronika
    • Oneplay
    60. léta přinesla české kinematografii nejen vzedmutí kritického pohledu na sociální i politickou situaci, nejen zájem o mistrně postiženou všední existenci úplně obyčejných lidiček, ale také experimentující hledání nového tvaru, nových vypravěčských metod. Jeden z nejvýraznějších pokusů podnikl Antonín Máša filmem Hotel pro cizince. Ve stísněných prostorách kdysi nepochybně honosného penzionu se odehrává příběh mladého nadějného básníka, jenž byl nalezen zavražděný. Sledujeme tak jakousi rekonstrukci jeho osudů, jak je zachycuje dochovaný deník, spleť snově podivných událostí, k nimž se jen obtížně hledá výkladový klíč. Máša natočil jakousi svéráznou tragikomedii, v obrazové složce hojně inspirovanou secesí, ale také odkazem Franze Kafky. S odstupem času však snadno postřehneme neživotnou spekulativnost. Pojetí, které zpochybňuje hodnověrnost lidského vnímání i plnou poznatelnost dění kolem nás, prozrazuje módní vliv některých filmů francouzské nové vlny, zejména Loni v Marienbadu. Výsledkem je však pouhé epigonství.
    Žánry:DramaKomedie
    65%
    60. léta přinesla české kinematografii nejen vzedmutí kritického pohledu na sociální i politickou situaci, nejen zájem o mistrně postiženou všední existenci úplně obyčejných lidiček, ale také experimentující hledání nového tvaru, nových vypravěčských metod. Jeden z nejvýraznějších pokusů podnikl Antonín Máša filmem Hotel pro cizince. Ve stísněných prostorách kdysi nepochybně honosného penzionu se odehrává příběh mladého nadějného básníka, jenž byl nalezen zavražděný. Sledujeme tak jakousi rekonstrukci jeho osudů, jak je zachycuje dochovaný deník, spleť snově podivných událostí, k nimž se jen obtížně hledá výkladový klíč. Máša natočil jakousi svéráznou tragikomedii, v obrazové složce hojně inspirovanou secesí, ale také odkazem Franze Kafky. S odstupem času však snadno postřehneme neživotnou spekulativnost. Pojetí, které zpochybňuje hodnověrnost lidského vnímání i plnou poznatelnost dění kolem nás, prozrazuje módní vliv některých filmů francouzské nové vlny, zejména Loni v Marienbadu. Výsledkem je však pouhé epigonství.
    Žánry:DramaKomedie
    8
  • Byli jsme to my?
    Byli jsme to my? (1991)
    FilmRole: Alice
    Divadelní režisér naráží na nezájem a nezodpovědnost hereckého souboru, jehož členové intrikují a shánějí se po vedlejších příjmech. Unavený a nemocný umělec chce svou práci dokončit za každou cenu. Aktualizovaný přepis divadelní hry, kterou na počátku 80. let inscenoval Evald Schorm. V autorské interpretaci A. M. se z působivé výpovědi o mravním úpadku v letech normalizace stala plochá postrevoluční agitka. Tvůrci se dostalo poct na festivalu v Karlových Varech, kvůli jehož termínu byly uspěchány dokončovací práce. Kritika ráda předvedla svou nezaujatost a byla jednohlasně nemilosrdná.
    Žánry:Drama
    64%
    Divadelní režisér naráží na nezájem a nezodpovědnost hereckého souboru, jehož členové intrikují a shánějí se po vedlejších příjmech. Unavený a nemocný umělec chce svou práci dokončit za každou cenu. Aktualizovaný přepis divadelní hry, kterou na počátku 80. let inscenoval Evald Schorm. V autorské interpretaci A. M. se z působivé výpovědi o mravním úpadku v letech normalizace stala plochá postrevoluční agitka. Tvůrci se dostalo poct na festivalu v Karlových Varech, kvůli jehož termínu byly uspěchány dokončovací práce. Kritika ráda předvedla svou nezaujatost a byla jednohlasně nemilosrdná.
    Žánry:Drama
    9
  • Lev s bílou hřívou
    Lev s bílou hřívou (1987)
    FilmRole: Gabriela Preissová
    • Oneplay
    Ve filmu Lev s bílou hřívou nejde tolik o fakta ze skladatelova života, jako spíše o milostné a jiné inspirační zdroje jeho tvorby a jeho urputný a vášnivý zápas o pravdivost hudebního vyjádření. Zachycuje dvě podstatná období Janáčkova života: v první části je to boj za prosazení jeho stěžejního díla - Její pastorkyně - a tragické události skladatelova života. Druhá část čerpá z etapy posledního desetiletí jeho života a zachycuje horečnatou skladatelskou činnost, podnícenou milostným vztahem k mladé ženě. (oficiální text distributora)
    63%
    Ve filmu Lev s bílou hřívou nejde tolik o fakta ze skladatelova života, jako spíše o milostné a jiné inspirační zdroje jeho tvorby a jeho urputný a vášnivý zápas o pravdivost hudebního vyjádření. Zachycuje dvě podstatná období Janáčkova života: v první části je to boj za prosazení jeho stěžejního díla - Její pastorkyně - a tragické události skladatelova života. Druhá část čerpá z etapy posledního desetiletí jeho života a zachycuje horečnatou skladatelskou činnost, podnícenou milostným vztahem k mladé ženě. (oficiální text distributora)
    10
  • Bloudění
    Bloudění (1966)
    FilmRole: dívka
    Méně známý titul přesvědčivě postihuje ovzduší 60. let, zvažování nedávných vin i vyhlídek do budoucna. Generace otců se obtížně vyrovnává se svou účastí na stalinských represích, dospívající děti však již žijí zcela jinými starostmi, odmítajíce uznávat své rodiče za jakoukoli autoritu. Avšak hledání nových životních modelů se stejně rozplyne do ztracena, hrdinům po všech konfrontačních střetech zůstává jen jakási morální kocovina. Graficky strohý, černobíle natočený snímek, s oblibou vytvářející figurální kompozice, však vnímavě postihuje mnohá dobová stigmata, zvláště rozpad mezigeneračního porozumění.
    60%
    Méně známý titul přesvědčivě postihuje ovzduší 60. let, zvažování nedávných vin i vyhlídek do budoucna. Generace otců se obtížně vyrovnává se svou účastí na stalinských represích, dospívající děti však již žijí zcela jinými starostmi, odmítajíce uznávat své rodiče za jakoukoli autoritu. Avšak hledání nových životních modelů se stejně rozplyne do ztracena, hrdinům po všech konfrontačních střetech zůstává jen jakási morální kocovina. Graficky strohý, černobíle natočený snímek, s oblibou vytvářející figurální kompozice, však vnímavě postihuje mnohá dobová stigmata, zvláště rozpad mezigeneračního porozumění.
    11
  • Kohout plaší smrt
    Kohout plaší smrt (1962)
    FilmRole: Kořánova dcera

    Protistátní diverzanti strašili stále, i v tomto pokusu heroizovat třídní boj v raných 50. letech. Statečný agent Státní bezpečnosti pronikne do záškodnické skupiny, která chystá teroristické akce proti zakládání zemědělských družstev. Paradoxně právě v tomto neuvěřitelném filmu si po návratu z vězení, kam se dostala po neúspěšném pokusu přejít hranice, svou první roli zahrála Jiřina Štěpničková.

    Žánry:Drama
    58%

    Protistátní diverzanti strašili stále, i v tomto pokusu heroizovat třídní boj v raných 50. letech. Statečný agent Státní bezpečnosti pronikne do záškodnické skupiny, která chystá teroristické akce proti zakládání zemědělských družstev. Paradoxně právě v tomto neuvěřitelném filmu si po návratu z vězení, kam se dostala po neúspěšném pokusu přejít hranice, svou první roli zahrála Jiřina Štěpničková.

    Žánry:Drama
    12
  • A tou nocí nevidím ani jedinou hvězdu
    A tou nocí nevidím ani jedinou hvězdu (2005)
    Film
    Intimní snímek natočený podle posledních drásavých dopisů, které Božena Němcová adresovala z Litomyšle svým přátelům a dětem. Uchýlila se tam po rozchodu s manželem, aby konečně byla samostatná a mohla psát. Zároveň však věděla, že její nemoc postupuje a na všechno je už pozdě. Film není oslavným životopisem spisovatelky ani příběhem českého národního obrození, představuje nový, moderní pohled na Němcovou jako na světovou osobnost formátu Virginie Woolfové či Fridy Kahlo. Je to portrét ženy, která za právo být sama sebou bojovala proti společenským konvencím, lidské malosti a někdy i sama proti sobě. Vynikající výkon Corinny Harfouchové doplňuje plejáda českých herců. Nejzajímavější česko-německý kulturní počin posledních let. (FebioFest 2006)
    57%
    Intimní snímek natočený podle posledních drásavých dopisů, které Božena Němcová adresovala z Litomyšle svým přátelům a dětem. Uchýlila se tam po rozchodu s manželem, aby konečně byla samostatná a mohla psát. Zároveň však věděla, že její nemoc postupuje a na všechno je už pozdě. Film není oslavným životopisem spisovatelky ani příběhem českého národního obrození, představuje nový, moderní pohled na Němcovou jako na světovou osobnost formátu Virginie Woolfové či Fridy Kahlo. Je to portrét ženy, která za právo být sama sebou bojovala proti společenským konvencím, lidské malosti a někdy i sama proti sobě. Vynikající výkon Corinny Harfouchové doplňuje plejáda českých herců. Nejzajímavější česko-německý kulturní počin posledních let. (FebioFest 2006)
    13
  • O zatoulané princezně
    O zatoulané princezně (1987)
    FilmRole: královna
    • Oneplay
    56%
    14
  • Kruh
    Kruh (2001)
    FilmRole: učitelka
    54%
    15
  • Skřivánčí ticho
    Skřivánčí ticho (1990)
    FilmRole: Irena
    Velkým zklamáním pro příznivce Antonína Máši byl ambiciózní snímek Skřivánčí ticho, který měl premiéru v květnu 1990. Režisér si v něm předsevzal postihnout osobní i uměleckou krizi jednoho umělce, skladatele vážné hudby, který odchází na venkov, aby si tam uspořádal myšlenky i načerpal inspiraci. Společenská moralita však vyznívá falešně, stěží dokáže přesvědčit jak o životnosti jednotlivých hrdinů, tak o uvěřitelnosti událostí, jimiž procházejí. Autorský Mášův projekt byl s rozpaky přijat již v době svého vzniku a časový odstup jeho nedostatky, zvláště samolibou sebevzhlíživost, ještě umocnil.
    Žánry:Drama
    54%
    Velkým zklamáním pro příznivce Antonína Máši byl ambiciózní snímek Skřivánčí ticho, který měl premiéru v květnu 1990. Režisér si v něm předsevzal postihnout osobní i uměleckou krizi jednoho umělce, skladatele vážné hudby, který odchází na venkov, aby si tam uspořádal myšlenky i načerpal inspiraci. Společenská moralita však vyznívá falešně, stěží dokáže přesvědčit jak o životnosti jednotlivých hrdinů, tak o uvěřitelnosti událostí, jimiž procházejí. Autorský Mášův projekt byl s rozpaky přijat již v době svého vzniku a časový odstup jeho nedostatky, zvláště samolibou sebevzhlíživost, ještě umocnil.
    Žánry:Drama
    16
  • Dvě věci pro život
    Dvě věci pro život (1973)
    FilmRole: Magda

    Mladý muž se rozhodl poznat opravdový život a vypraví se na brigádu do ostravských dolů. Na dělnické ubytovně pak poznává nejrůznější typy lidí, poznává následováníhodné příklady i varovná selhání. Do příběhu, zploštělého dle normalizačních požadavků, jsou vkládána všelijaká moudra, která si hlavní hrdina se zájmem vyposlechne - třeba výrok, k němuž odkazuje samotný název. Jeden z rázovitých spolupracovníků totiž mladému muži sdělí, že chlap potřebuje k životu dvě věci - pořádnou práci a pořádnou ženskou.

    52%

    Mladý muž se rozhodl poznat opravdový život a vypraví se na brigádu do ostravských dolů. Na dělnické ubytovně pak poznává nejrůznější typy lidí, poznává následováníhodné příklady i varovná selhání. Do příběhu, zploštělého dle normalizačních požadavků, jsou vkládána všelijaká moudra, která si hlavní hrdina se zájmem vyposlechne - třeba výrok, k němuž odkazuje samotný název. Jeden z rázovitých spolupracovníků totiž mladému muži sdělí, že chlap potřebuje k životu dvě věci - pořádnou práci a pořádnou ženskou.

    17
  • Divoká srdce
    Divoká srdce (1990)
    FilmRole: Dlužný výstřel - kněžna
    Historický film tvoří dvě povídky - Dlužný výstřel a Divoký páv. Společným tématem jsou slavné souboje dvou významných historických osobností: Alexandra Sergejeviče Puškina a Giovanniho Giacoma Casanovy. Puškinův tragický duel, který mu předčasně ukončil život, je vylíčen ve spojitosti se vznikem jeho povídky Dlužný výstřel, Casanovova historka je pojata spíše ironicky a humorně. Jde o to, že slavný svůdce vlastně nikdy nesváděl, naopak celý život vedl nepřetržitý souboj se ženskými svody. Proto byl tolik rozhořčen Mozartovou operou Don Giovanni, prý částečně inspirovanou jeho osudy, a střetl se s autorem u manželů Duškových na Bertramce. Vyprávění o skutečném souboji, který svedl s polským maršálem Branickým, je pouhou epizodou z mozaiky jeho bohatého života.
    51%
    Historický film tvoří dvě povídky - Dlužný výstřel a Divoký páv. Společným tématem jsou slavné souboje dvou významných historických osobností: Alexandra Sergejeviče Puškina a Giovanniho Giacoma Casanovy. Puškinův tragický duel, který mu předčasně ukončil život, je vylíčen ve spojitosti se vznikem jeho povídky Dlužný výstřel, Casanovova historka je pojata spíše ironicky a humorně. Jde o to, že slavný svůdce vlastně nikdy nesváděl, naopak celý život vedl nepřetržitý souboj se ženskými svody. Proto byl tolik rozhořčen Mozartovou operou Don Giovanni, prý částečně inspirovanou jeho osudy, a střetl se s autorem u manželů Duškových na Bertramce. Vyprávění o skutečném souboji, který svedl s polským maršálem Branickým, je pouhou epizodou z mozaiky jeho bohatého života.
    18
  • Stopy života
    Stopy života (2013)
    Seriál
    44%
    19
  • Drona
    Drona (2008)
    FilmRole: sestra Anna
    28%
    20

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.