77%

Komentáře a recenze 64

Vurhor
Vurhor
2 021 bodů
8
Shyamalan zpátky ve formě! (Ale vyšel z ní vlastně pořádně někdy?) Skvělé gradující napětí, šikovné střihy a bravurní práce s kamerou jsou prvky, které S. tvorbu tak nějak vystihují, tady to nebude žádnou výjimkou. McAvoy je zde vyloženě ďábelskej. Nebo respektive ďábelsky perfektní. Ve své podstatě tu hraje takového updatovanýho Gluma, akorát ještě s pár kolečky navíc. Byť film někdy až moc zpomalí, plus scény z minulosti hl. holčiny možná ani nebyly třeba (i když v rámci zápletky vlastně chápu, proč tam byly), se jedná o fakt kvalitní a pěkně natočený thrillero horůreček, který člověku potvrdí, že Shyamalan svoje režisérské mojo fakt ještě neztratil.
65David21
65David21
1 902 bodů
8
Rozpolcený je velmi solidní thriller. Vše staví na skvělých výkonech v hlavních rolích od Jamese McAvoye a Any Taylor Joy. Atmosféra tu je opravdu ponurá a člověk snad ani nemůže věřit, že to může mít dobrý konec. Jak to dopadne sem samozřejmě nenapíšu, ale na konci mě potěšilo vidět Bruce Willise, a kdo byl pozorný, všiml si jmenovky Dunn a to víme, co znamená, jen přece nakonec o 3 roky později jsme dostali propojení Vyvoleného a Rozpolceného - Skleněný.
Cortyx
1 571 bodů
10
Jsem unesen. Shyamalan v plné síle a na plný pecky je po letech zpátky. A to co předvedl McAvoy je prostě ultimátní. Už je to hodně dlouho co jsem měl na konci filmu husinu. Tento film mohu jen doporučit.
Fxxx
Fxxx
1 411 bodů
8.5
Král je zpět v plné parádě. Zatímco jiní to do vás perou dvě hodiny a na konci vyměknou, Shyamalan víc jak polovinu filmu utíká ke komediálním proprietám, které jsou s vědomím, že ve sklepě jsou proti jejich vůli drženy tři mladé holky, docela creepy. A tak zatímco si McAavoy roztomile šlape po jazyku, nebo je přísně hnán OCD (kdyby akademie nebyla vyhraněná vůči některým žánrům, nominace by jej neminula), někde vzadu začínáte tušit vkrádající se zlo. Poslední půlhodina je čistá fantasmagorie hnaná do extrému, ale filmařsky tak precizně zvládnutá, až vám ten temný vibe vyklepe díru z hlavy ven. Anya Taylor-Joy bude jednou velká hvězda (snad i mimo žánr
Lukreczia
Lukreczia
784 bodů
8
Hodně psycho, asi už bych to nemusela vidět znovu. Výborný herecký výkon Jamese McAvoye a Anyy Taylor-Joy.
Sheemas
Sheemas
737 bodů
7.5
James McAvoy byl opravdu skvělý a jeho výkon tomuto filmu přidává na procentech, jeho hra několika osob byla velmi chytlavá a místy dechberoucí, navíc má film vynikající temnou až tísnivou atmosféru, kterou si drží po celou dobu. Škoda jen některých momentů a obzvlášť poslední postava v Jamesi byla už prostě moc. Jinak ale tento film patří mezi ty lepší, které se v roce 2016 objevily, má skvělou atmosféru, zajimavý příběh a velmi dobré herecké obsazení.
Judinka
Judinka
627 bodů
7.5
Přestože nejsem žádnou skalní fanynkou Jamese McAvoye, v tomto filmu naprosto exceluje a zcela s přehledem zvládne udržet pozornost diváků po celých 117 minut. Celý film prakticky stojí na jeho hereckých schopnostech.
Ethan Hunt
Ethan Hunt
620 bodů
8
Split je velké překvapení pro (M. Night Syamalan) trilogii, jelikož to má svůj nádech a dobře to spňuje podmínky psychohororu, které nejsou tak jednoduché ztvárnit na plátno. První polovina je dokonalá, je plná záhad nevíme kam příběh směřuje a postupem času se nám odhaluje více absurdních věcí a už to němá tu tajemnou a hororovou atmosféru. James McAvoy zahrál 23 osobností (reálně tak 10), ale dostal zaplaceno jen jednou, jinak výborná práce. Zprvu se mi to líbilo ještě víc, ale když jsem zjistil že to patří do trilogie, přestával jsem být objektivní, avšak je to kvalitní horor, kterých dnes není mnoho.
Terezie_Terez
Terezie_Terez
475 bodů
9.5
Split bych úplně do hororů nezařadila, ale je to člověk od člověka. Neuvěřitelně jsem si snímek zamilovala a troufnu si pochválit scénáristu / režiséra Shyamalana. Podobný snímek jsem dosud neviděla a smekám před ním. Film určitě stojí za podívání, jelikož ani ty nejděsivější scény nejsou vyobrazeny tam děsivě, jako u jiných hororů.
dancemusic2012
466 bodů
7.5
Docela slušný thriller, připomínající mi tak nějak Mlčení jehňátek. Hodně dobrý herecký výkon hlavního hrdiny Mc Avoye, to se musí uznat. Některé scény byly trošku nelogické a předvídatelné, ale jinak napínavý film. Docela mně překvapil na konci filmu Bruce Willis a možné pokračování, tak se těším, zda tomu tak opravdu bude.