77%

Komentáře a recenze 64

wtemplar
wtemplar
462 bodů
8.5
M. Night Shyamalan se tímto filmem vrací ke svým kořenům, do doby, kdy ještě točil dobré filmy s nějakou myšlenkou a závěrečným zvratem, který z daného filmu dělá úplně něco jiného, než jste si celou dobu mysleli, že sledujete. James McAvoy si za svůj výkon zaslouží Oscara. Na jeho osobnosti by se dalo dívat celé hodiny, kdy si bude povídat sám se sebou.
patrick-sarin
438 bodů
8
Dobrý nápad, áčkově natočený, ale nějak se nemůžu zbavit na patře pachuti chtěnosti a béčkovosti. Musím hodně zpětně přemýšlet, proč si vlastně holky zasloužily uvěznit a proč se některé věci děly tak, jak se děly, pominu-li, že to tak prostě Shyamalan chtěl.
bLaCk0uT
327 bodů
7.5
Král je zpět v plné parádě. Zatímco jiní to do vás perou dvě hodiny a na konci vyměknou, Shyamalan víc jak polovinu filmu utíká ke komediálním proprietám, které jsou s vědomím, že ve sklepě jsou proti jejich vůli drženy tři mladé holky, docela creepy. A tak zatímco si McAavoy roztomile šlape po jazyku, nebo je přísně hnán OCD (kdyby akademie nebyla vyhraněná vůči některým žánrům, nominace by jej neminula), někde vzadu začínáte tušit vkrádající se zlo. Poslední půlhodina je čistá fantasmagorie hnaná do extrému, ale filmařsky tak precizně zvládnutá, až vám ten temný vibe vyklepe díru z hlavy ven. Anya Taylor-Joy bude jednou velká hvězda (snad i mimo žánr). PS: Barová scéna není zbytečná, je to sebevědomý a odvážný vtípek, který odkazuje na dobu, kdy v nás někteří lidé a některé věci budili samozřejmou jistotu.
Ghost Dog
317 bodů
8
M. N. Shyamalan se zase dostavá do formy. Po loňské Visit je vidět, že mu svědčí menší rozpočet, uzavřenější prostor a opět si hraje s diváky. U Split jsem přistoupil na jeho hru a líbí se mi i hlavní příběhová linie a ani se závěrečnou částí jsem problém neměl. Další bonus je herecký koncert Jamese McAvoye, který si to vyloženě užívá a i holkám to šlo a slušelo.
filip-stich
312 bodů
9.5
Celý film a jeho příběh je bezpochyby na 4*. I když je zápletka snadno předvídatelná, film si po celou dobu drží svojí napjatou atmosféru, která se místy může zdát až hororová. Výkon Jamese McAvoye byl náramný a já si ho užíval v každé jeho scéně. Pátou hvězdičku však musím dát za naprosto výborných pět sekund úplného konce filmu, které mě dost dostaly, i když se může zdát, že je scéna tak trochu vytržená z kontextu celého děje, není tomu tak a já za to panu režisérovi tleskám. Na závěr bych chtěl ještě zmínit výborný nápad provedení závěrečných titulků.
tyna-berbrova
270 bodů
9
Viděla jsem včera a opravdu jsem ještě plná dojmů. Moc se mi fil líbil a především herecké výkony mě nadchli. James McAvoy byl boží. Ale i unesené slečny a paní doktorka své role skvěle zvládly. Byla jsem naprosto vtažena do děje a líbila se mi i syrovost filmu.
Pepazdepa
269 bodů
7.5
Holt každý máme svoje vzlety a pády a i když mě kolega, se kterým už dlouho můžu cokoli kolem filmu probrat, nazval fanatikem, spíš bych to předefinoval na skalního fanouška, jenž už se nějaký ten pátek k režisérovi, který mu dlouhá léta mluvil z duše, opatrně vrací. Kromě žánru, retrospektivního vyprávění, způsobu záběrování a roli pro Shyamalana mi tenhle film žádné jeho kousky nepřipomíná. Jenomže toto je trochu slepá ulička, protože konec může být brán jako škující pointa, jež mě (a dívám se, že nejenom mě) vedla k úvahám o režisérově dávné úvaze o pokračování komiksového filmu. Největší slabiny snímku vidím v dlouhém představování Kevinovy duše a v katarzi, kterou jsem si představoval trošku silnější. Po Rozpolceném může následovat cokoli, takže se nechme překvapit.
Hencen
231 bodů
8.5
Atmosferický snímek, v němž si prakticky celý film ukradl pro sebe McAvoy, jenž ztvárňuje postavu skrývající plno rozdílných osobností. Nesmím však zapomenout zmínit ani až překvapivě dobrý výkon mladičké Taylor-Joy, která se s rolí zamlklé a spíše introvertní středoškolačky popasovala více než dobře. Možná mě malinko zklamal závěr, který lehce odbočil a přidal do hry trošku toho nadpřirozena, to se však v případě tvorby Shyamalana dalo více méně očekávat.
odla
214 bodů
9
Tak to je hodně dobrá podívaná. James McAvoy nahání husí kůži a jeho proměny jsou brilantní. Použití malých detailů, které prozradí, která identita má světlo je dokonalá. Nicméně i herecké výkony uvězněných dívek a sympatické doktorky jsou určitě vyzdvihnutelné. Značně mrazivý je i doprovázející příběh jedné uvězněné.
PinokKio
PinokKio
120 bodů