Rozpolcený

77%

Komentáře a recenze 64

8 627 bodů
8
Každý, kdo chce vidět tento film, tak by se měl nejdřív podívat na film Vyvolený. Teď už ale k filmu Rozpolcený. Jedná se o přesně to drama, které mě po celou dobu baví, udivuje a hlavně napíná. Ten film, splnil přesně to, co by daný žánr měl (jedná se o drama, ne o horor). Já sám jsem byl překvapený, jak moc chytrý a přitom přehledný ten film je. James McAvoy zde ukazuje, jak moc dobrý herec je a já mu tleskám. Už jen kvůli té roli by se člověk měl na film podívat. Mě osobně však nejvíc překvapuje, jak Shyamalan dokázal natočit film tak chytrý a přitom přehledný (což se nedá úplně říci o Interstellaru). Toto je zmrtvýchvstání režiséra i scénáristy. Narozdíl od Vyvoleného či Šestého Smyslu nepřijde velký zvrat, ale jen vrcholí napětí. Námět s rozpolcenou osobností, dokáže člověka něco naučit a do již existujícího úkazu je zakomponován prvek mysteriózna a sci-fi, což mě donutilo spekulovat o věci s kámošem nad rámec filmu. Předpokládám, že přijde pokračování, ale kdo ví? Kdyby film měl svůj velký vrchol, který člověka posadí na prdel, tak by táhnul na plný počet. Negativa nevidím.
squirrelpool
squirrelpool
7 017 bodů
8
Po přečtení recenzí jsem to čekal mnohem horší. Kupodivu jsem byl velmi mile překvapený. Možná jsem blbec, ale líbilo se mi to. Škoda jen, že to celé stojí a padá s výkonem Jamese McAvoye. Ten je skutečně fantastický. Ale třeba takový Vyvolený by byl dobrý i bez Willise, což si v tomto případě neumím představit. Snad bude pokračování lepší.
Schneefee
Schneefee
4 294 bodů
7.5
Dejte prosim McAvoyovi Oscara, za tohle si ho zaslouzi, vsechny jeho osobnosti byly uveritelne a perfektne zahrane, trochu min uveritelna byla jeho nejnovejsi osobnost a ja bych se bez ni obesla...sice jsem cekala ze se u filmu budu vic bat, ale urcite jsem nebyla z filmu zklamana a casem se na nej znovu rada podivam.
  • McAvoy, na kterem cely film stoji
Zlobert
Zlobert
3 155 bodů
7
Režiséra M. Night Shyamalana mi bylo v posledních letech opravdu líto. Poté, co dokázal diváky šokovat snímky jako Šestý smysl, Vyvolený nebo Znamení, přišel prudký pád a muž, svého času nazývaný novým Hitchcockem, upadl v nelibost díky extrémně špatným snímkům typu Poslední vládce větru, Po zániku země nebo Stalo se. Rozpolcený každopádně není první Shyamalanův pokus o návrat. Ten přišel už loni s found footage horrorem The Visit, ve kterém se dvě děti postupně dozvídají šokující pravdu o svých prarodičích. Šlo o průměrný film. Samozřejmě o něco lepší než třeba zmíněné Stalo se, ale stále dost absurdní. Dobrou zprávou je, že nejnovější režisérův počin je zase o kousek lepší a bližší snímkům ze začátku jeho kariéry. Hlavní protagonistou je Kevin. Ten unese tři dívky, Claire, Mariciu a Casey. Netrvá dlouho a společně s unesenými ženami zjišťujeme, že Kevin ve skutečnosti není Kevin ale Dennis. Jedna z 23 osobností žijících v Kevinově těle. Hlavní hrdina totiž trpí poruchou odborně zvanou Disociativní porucha identity. Dennis má v plánu všechny tři dívky obětovat bytosti zvané Bestie, na jejíž příchod se on a další dvě osobnosti v jeho těle - řád milující Patricia a chlapec Hedwig, připravují. Nastává tedy boj o přežití. Dokud se snímek zabývá zkoumáním Kevinovy poruchy, jde o zajímavý film. Shyamalan totiž divákovy neznalému této problematice předhodí mnoho více než zajímavých faktů a teorií o síle lidské mysli (které mimochodem opravdu nejsou vycucané z prstu). Jakmile se ale pozornost přesune k minulosti jedné z dívek, či k samotné Bestii, začíná být vše více či méně směšné a téměř až neuvěřitelné. Ne přímo svou podstatou, ale tím, jak nám snímek dané skutečnosti předkládá. Co ruší, jsou i docela časté logické nesmysly, jako například že si Dennis po nástupu do auta nevšimne, že vedle něj někdo sedí, nebo postavy Claire a Marcii, které na dobrou polovinu filmu zmizí, aby se objevily až v samotném, emocionálně vypjatém finále. To bohužel díky tomuto faktu nemá takovou sílu, jakou by si režisér přál. Co ovšem potěší, je celková atmosféra. Zajímavá výprava, hudba a vizuální stránka. Nejvíc ale herecký výkon Jamese McAvoye v roli Kevina a všech ostatních (takzvané Hordy). Jde o skvost, který celý film zachraňuje z vod průměrnosti. Rozpolcený je navíc ponořen do takové zvláštní, nepopsatelné atmosféry. Pokud čekáte šokující pointu na závěr, podobně jako např. u Šestého smyslu, Vesnice nebo Vyvoleného, dostanete ji. Vlastně je natolik šokující, že na ni budete reagovat třemi následujícími možnostmi. Buď ji nepochopíte a bude vám jedno, nebo ji pochopíte a bude se vám líbit, nebo ji pochopíte a řeknete se ''Co se to do pr... právě stalo?''. Což byl můj případ. Rozpolcený není špatný film. V duchu samotného názvu bych ho označil za film rozporuplný. Po jeho shlédnutí jsem o něm musel přemýšlet a vlastně i teď, 5 dní po shlédnutí, stále přemýšlím. A ono je to nakonec i dobře. Pokud hledáte snímek, u kterého musíte přemýšlet, ale zároveň nechcete čistý art, dejte Rozpolcenému šanci. A navíc, na rozdíl od mnoha předchozích filmů M. Shyamalana si tenhle svůj úspěch zaslouží.
kknk2
kknk2
2 961 bodů
6
Film je záměrně ponurý, ale více normálnosti by autentičnosti děje prospělo. Moc nepřekvapí, ale napínavý je. Docela dává smysl, přesto toho prozradí málo. Výkon Jamese McAvoye si zaslouží uznání; co pokulhává, je prvek, který by nutil diváka přemýšlet (velmi by se do filmu hodil). P.S. Návaznost na Skleněného by mohla být lepší.
marie-kolarova
marie-kolarova
2 835 bodů
6
Vynikající James McAvoy perfektně táhne cca prvních ¾ a kdyby se Shyamalan neutrhl z řetězu a zůstal v mezích lidských možností, byl by Rozpolcený hodně zajímavý. Tohle je přehlídka promarněného potenciálu. Dá se na to dívat a povětšinou závažně nenudí. Bohužel závěr je ve stylu, cokoliv tě napadne, je možné. Shyamalan se chová jako kouzelník, co se tahá z klobouku králíky. Namísto hraní s psychologickými motivy a traumaty z dětství si vytáhne satanský prvek, protože je holt dobrý nápad vyčarovat monstrum. Nemá to logiku? Nebuď detailista. Když chceš a vyprsíš se, ani kulka tě neprostřelí. Všechno můžeš. Ach jo.
HappyPiere
HappyPiere
2 773 bodů
4
Podle všech ohlasů okolo jsem měl dostat Shyamalana zpátky na koni. Místo toho jsem strávil drahocený čas na nudném filmu, který není ani strašidelný a, a, a vlastně není ničím. Nápad s mnohoosobností zněl určitě zajímavě na papíře, ale bohužel i přes oblíbeného McAvoye se to nepodařilo prodat a nakonec všechny pokusy zazdil konec. Problémem nebyla ani jeho přepálenost v rámci děje vedoucího k probuzení příšery, ale právě nejasnost, čím film má být. Možná by mě to tolik netrápilo, kdyby to bylo kratší (prosím, vystřihejte někdo ty flashbacky).
frantisek-navorka
2 709 bodů
6
Mohla by to být velmi luxusní záležitost, nebýt posledních dvaceti minut a hodně přepísklého vyvrcholení. Body navíc za poslení scénu v bistru :-)
FiL44
FiL44
2 649 bodů
8.5
Cely film jsem trochu kroutil hlavou nad universem tohodle filmu. Nastesti po skonceni filmu vse klaplo a muzem se tesit na dalsi pokracovani. Rezie skvela. Kamera, hudba vsechno klape. A hlavne naprosto suverenni McAvoy, kteremu skvele sekunduje i hlavni obet. Urcite zatim prekvapeni roku.
2 487 bodů
8
8/10