Rozpolcený

78%

Komentáře a recenze 64

47 084 bodů
7.5
Trvalo to dlouhá léta,ale M. Night Shyamalan je zpět! Rozpolceným dokázal,že jeho předchozí snímek (The Visit) nebyla žádná náhoda,ale že je zpět v plné síle. Rozpolcený od první minuty stanovil slušné tempo a při prvním záběru na Kevina film nabral nepříjemně mrazivou atmosféru,která se zhoršovala s každou další osobou na scéně. Mělo to spád a napětí. Nic víc jsem od snímku nepotřeboval. No a finále byla prostá parádička. Willis na závěr potěšil a moje natěšenost na další film narostla.
29 697 bodů
10
Tohle je velká paráda. Jekyll a Hyde umocněn na entou a psychopat, který je opravdu děsivý. James McAvoy byla trefa do černého a těžko si představit jiného herce. Děs, napětí, prostě jsem celou dobu chtěl vědět, jak to dopadne, přitom jsem si přál aby film trval klidě deset hodin.
4
Chápu, že Shyamalanova špatnost už dosáhla zenu a nyní je v něm opět potřeba hledat hloubku, vyšší propracovanost a nějakou filmařskou pravdu, kterou ve všech těch splaškách nalezl. Ale já vidím pořád jen příšerné vedení herců, nadutý a přitom hloupý scénář a úlisnou režii. A na konci jeho filmů se pořád směju.
10
Žádný mezník v žánru sice, ale sakra dobrá žánrová prácička. Shy to do nás pere hned od úvodu, McAvoy si to tu neskutečně dává, tempo nepolevuje a na závěr nejhorrorovější Ind ukázal, jak moc mu na svých fanoušcích záleží._Napoprvé za 4, napodruhé za 5. McAvoy je ďábel.
7.5
Je to smutné, ale většina filmů M. N. Shyamalana je z nějakého důvodu směšně trapných. Výjimku tvoří Šestý smysl, The Visit a zejména majstrštyk Unbreakable, který má s tímto filmem společného víc, než se na první pohled zdá. Námět filmu známe už circa 15 let, kdy ho chtěl Shyamalan realizovat poprvé, ale až teď zřejmě uzrál čas, publikum, tvůrce a zejména geniální James McAvoy, bez kterého by to ani zdaleka nebyla taková jízda. Musím přiznat, že jsem čekal co se z toho vyklube a byl jsem velmi příjemně překvapený gradací příběhu, který i v minimalistické výpravě skutečně funguje a směřuje k horrorové pointě, jež má šanci promluvit do dějin žánru. Za mě tedy ano.
7.5
No konečně. Pár let poté, co jsem Shyamalanovi, dříve zázračnému zjevení filmového mysteriózna, vyhlásil válku a odsoudil jeho novější tvorbu sérií sprostých slov, neústupný Ind se dokázal pochlapit a během necelých dvou hodin mě neuspat, nenaštvat ani nenudit. SPLIT se sice nevyrovná klaustrofobické atmosféře Znamení ani dějové rafinovanosti Vyvoleného, ale celkový koncept vyprávění na bázi postupného odkrývání obou hlavních osobností - lovce a oběti - je nehorázně přitažlivý a ruku v ruce s dokonalým herectvím McAvoye a Taylor-Joy a režisérovým znovuzrozeným citem pro intenzivní a uvěřitelné napětí vytváří impulzivní smršť zajímavých filmařských nápadů a hrátek. Byl jsem trochu zklamán absencí skutečně překvapivých zvratů, ale pokud má Shyamalan s tímhle fikčním světem dlouhodobější plány (což závěrečná scéna naznačuje), jako mezidílo je Rozpolcený více než uspokojující a vydařený. Finále s brokovnicí v ponurých chodbách nejlepší za poslední roky.
8
Dlouho jsem neviděl tak silný horror. Neuvěřitelně skvělá propracovaná práce s velmi silnou psychologickou stranou a především s neuvěřitelným mind-fuck finálem.
6
Dobře podivně zajímavý film. Až na ten přiblblý závěr pozoruhodný děj a skvěle zahrané různé charaktery jedním hercem.
  • Děj
  • Výkon Jamese McAvoye
  • Závěr
9 279 bodů
7
Ukázkové herecké portfolio talentu a schopností Jamese McAvoye - miluji ty jeho beast projevy, ať už tomu je v jakémkoli filmu. Originální nápad s úžasnou psychologickou výstavbou. Ten námět je holt zcela geniální! (Tohle by si klidně zasloužilo nějaký miniseriál.) Na místě je otázka, zda se jeho kvalitám přiblížilo i provedení. Zapracoval bych na postupné gradaci, jelikož to místy bylo trošku sušší, a pak samotné finále, které mi mimořádně neladilo ke zbytku filmu. 70%
M3lios
M3lios
9 140 bodů
10
[MÔŽE OBSAHOVAŤ SPOILERY] To ,že sa mi bude aspoň jeden film páčiť od režiséra M. Night Shyamalana som ani nedúfal ,tým filmom bol Unbreakable. A už vôbec by som nedúfal ,že by sa mi zapáčil jeho "hororové" pokračovanie menom Split. No stalo sa. Zozačiatku som si len hovoril ,že film je tak debilný ,že bude až vtipný ,no nakoniec sa z toho vyhrabal skvelý psychologický triler ,ktorý od hororu nemá až tak ďaleko. Kamera ,prostredie a námet bol celkom priemerný ,ale Kevin a jeho 24 osobností zahratý Jamesom McAvoyom bol asi jeden z najlepších záporákov ,ktorého som kedy videl. Záver a rozuzlenie ,ako vždy perfektné ,a ajkeď bol Kevin už aj tak moc znepokojivý tak jeho 24. osobnosť "Dravec" mi ukázal nový level nočných môr! Koniec ma na moje prekvapenie totálne odpálil a posledná scéna s Brucom Willisom o "Pánovy Sklenenému" ma totálne odbila a mám chuť ísť hneď v tuto chvíľu do kina a pozrieť si premietajúci tretí diel menom Glass. Ďakujem Shyamalan ,že máš aspoň nejaké dobré filmy! I keď bol film skvelý ,no lepší ako Unbreakable mi neprišiel. I tak odo mňa dostáva krásnych 85%