Příchozí

83%

Komentáře a recenze 91

9 035 bodů
9
Po Sicariu jsem hledal další přírustek režiséra Villeneuve a další adept byl příchozí. Docela mě zajímalo, zda je ta chvála zasloužilá. Teď mohu klidně říct, že ano. Příchozí je film, který je po příběhové stránce neotřelý, vizuálně úchvatný, herecky výtečný a hudebně podmanivý. Je mi líto, že tento film neproměnil více Oscarů, právoplatně si je zasloužil.
8 627 bodů
6
Příchozí mohli být opravdu výjimečným filmem. věděl jsem přesně co očekávat. Komorní intelektuální decentní a chladné sci-fi o odkrývání tajemství. Kdyby to bylo takto zpracované, jsem spokojen. Film však hraje jak na intelekt, tak na emoce a ve výsledku si s rozdělením fifty-fifty nepomůže ani jedné rovině příběhu. Film se tudíž nemůže pořádně soustředit na to zajímavé a důležité. Vzniká spousta příběhových mezer a nedostatků, které by vás asi neměly zajímat, protože Amy Adamse ve filmu přišla o dítě a to je to důležité - její malá dcerka. Já bych mnohem radši věděl, proč hlavní protagonistka vidí do budoucnosti a jak to souvisí s jazykem ufonů? Nevím jak ostatní, ale já jsem se rozhodl koukat na film o příchodu mimozemšťanů. Postava Amy Adams nebyla sympatická, zajímavá, vlastně byla dočista prázdná a jaksi ustaraná, jelikož jí v prvních scénách filmu umřela dcerka. Tohle scenáristický klišé 'umřelo mi dítě' zkrátka nezabírá. Takovéto povrchní zpracování charakteru postavy si mohli odpustit. Samotný vizuál filmu se mi líbil. Chladné, vypiplané, ale přesto skoro až umělecké. Chvílemi jsem ve filmu hledal víc než tam je. Přemýšlel jsem až za obraz, což byl asi největší zážitek filmu. Pokud se však zaměřím na samotný potenciál filmu, tak je nedostačující. Mohla z toho být opravdu intelektuální podívaná, která téma příchodu rozebere ze mnoha možných úhlů pohledu. Tohle vyvolalo velké otázky, pak to přešlo do osobní roviny hlavní hrdinky, která nikoho nezajímala a příběhové díry zaplněny nebyly. Neuspokojivé, avšak stále dobré. Něco to v sobě má, jen to člověk musí hledat a spokojit se s 50% celkového potenciálu.
Tom Hardy
Tom Hardy
8 349 bodů
10
Dotažený Interstellar. Od Solarisu jsem neviděl tak skvělé a silné dilema ve sci-fi díle (na téma "jak moc jsme ochotni žít v iluzi před bolestivým probuzením"). Oscaři neoscaři, pro mě jsou Příchozí jednoznačně nejlepším filmem roku 2016.
Matli
Matli
8 300 bodů
6
Veliké očekávání a stejně takové zklamání. Já vím, že to má asi hlubokou myšlenku, která člověku jakžtakž dojde po pár hodinách od shlédnutí, ale to přeci není na nějaké veliké uznání, i když do toho jsou zamíchaný mimozemšťani, nebo je to spíše na škodu? Začátek vypadal slušně, uprostřed jsem se snažil neusnout a konec jsem se snažil spojit se začátkem abych alespoň trošku měl ten pocit, že koukám na film u kterého se musí přemýšlet. Suma sumárum: sci-fi bez sci-fi 53%
avenis
avenis
8 208 bodů
10
Vynikající, tak trochu Válka světů, ale s jiným poselstvím. Takže spíš Blízká setkání. Rozhodně však velmi poutavé. Jak zvládnout komunikační bariéru, to by se mělo učit na všech světových školách. Pořád jsem se obávala, kdy se do toho vloží armída "po americku"... A moc se mi líbila myšlenka kruhu, jako symbolu spojení, propojení a jednoty, taky propojení v čase. Opravdu skvělý
blazma
blazma
4 928 bodů
10
tak se nám tady pomyslně spojilo DC a Marvel. Hawkeye a Lois Laine tady spojily síly a šli komunikovat s ufony. Celkově ten příběh kde jde o luštění komunikace je výtečná. Stejně tak vypadají originálně, text je úchvatný, jasně ufoni jsou přerostlé chobotnice, ale stejně. Vypadá to skvěle.
evismaior
evismaior
4 254 bodů
8
Námět je skvělý a zřejmě i hluboce pravdivý. Protože fakt asi nelze očekávat, že se všichni ve vesmíru (nebo alespoň ve Spojené federaci planet:-)) dorozumívají plynulou angličtinou, popřípadě mají k dispozici univerzální překladače, které pochytí nový jazyk na základě několika pronesených vět. A Amy Adams se mi jako lingvistka pokoušející se přijít na kloub zcela neznámému způsobu dorozumívání dozazivších mimozemšťanů moc líbila, stejně jako například minimalistická hudba (v titulcích se dokonce objevil název Pražská filharmonie), byť občas už nebylo rozpoznatelné, co je ještě hudba a co už je ta podivná cizí řeč. Je to velmi záživně udělaný film, byť já bych naopak klidně snesla trochu víc podrobností (jak přešli od překladů "Louise" a "člověk" k celému tomu místy dost podrobnému slovníku, to je mi tedy záhadou). Donutil mě hodně přemýšlet o tom, jak se vlastně lidé (a ostatní organismy) mezi sebou dorozumívají a jak těžké je někomu třebas i jenom vysvětlit to, že teď mu sama nic nesděluji a že se naopak na totéž ptám. Přesto jsem poněkud rozpačitá z rozuzlení, byť jsem ho tak trochu očekávala. Protože pokud by to takto naznačeným způsobem opravdu mělo ve vesmíru fungovat, pak mi není jasné, komu by vůbec stálo za to v něm žít.
Petrson
Petrson
4 166 bodů
8
Šel jsem na to s velkým očekáváním, což byla asi chyba, protože jsem čekal podle ohlasů ještě větší zážitek. Kdyby někdo natočil Interstellar, či Počátek, Kontakt, jako nezávislý film, byl fanouškem Šestého smyslu, měl rád Moon, pak by jistě napsal takovýto film. Musím přiznat, že prostřední část filmu mě unavovala, nebavilo mě sledovat kaligrafickou exhibici, luštění písma, opakující se obrazy, ale poslední třetina filmu vše zachránila, neboť přes všechnu vzdálenou podobnost s jinými filmy byla originální, osvěžující. Možná ne všichni pochopí hned autorovy představy po skončení filmu a budou diskutovat o detailech, ale o to lépe. Primární téma o způsobu vnímání vesmíru, prostoru a času je skvělé. Víc prozradit o filmu nelze, aby zážitek zůstal zážitkem,
  • námět, začátek a závěr filmu
  • sci-fi sloužila i k rozvinutí jiných žánrů
  • až příliš pozvolná, opakující se, prostřední část filmu
  • vedlejší postavy, které rozehrávají i nerozehrávají děj
6
Zajímavé ale to je asi tak všechno. Nemůžu si pomoct ale čekal jsem prostě víc.
rkotvald
rkotvald
3 162 bodů
8
Divácky náročný a nepříliš vstřícný (jak už je u režiséra zvykem), v principu značně komorní (a tudíž zcela neakční!), myšlenkově i pocitově velice hutný a filmařsky absolutně precizní mash-up Kontaktu, Interstellaru, Blízkých setkání třetího druhu a Propasti (a který je hrdou antitezí okázalých, povrchních popkornovek typu Dne nezávislosti nebo Světové invaze). Oprávněný hype - je to jeden z filmů roku a Villeneuveův druhý Blade Runner se pro mě po tomhle stává (spolu s dvojkou Trainspottingu) nejočekávanějším filmem příštího roku.