83%

Komentáře a recenze 91

AryaCZE
AryaCZE
253 bodů
9
Za mě překvapení a opravdu velmi solidní a originální sci-fi. Intenzivní děj, ačkoli se zdánlivě nic moc neděje. Minimalistická hudba. Zkrátka konečně něco, kde není půlku filmu okázale a zároveň primitivně masakrováno obyvatelstvo a přilehlá infrastruktura. Prostě snímek u kterého je třeba se krapet zamyslet. :)
Bretislav
Bretislav
242 bodů
7.5
vyborny scenar,mohlo tam byt vice efektu,i napinavejsi atmosfera,konec neni zase dobrej tak jak by se cekalo,celkovy dojem na film chvalitebny
Anni
240 bodů
7.5
Film jsem trochu podcenila a brala ho jako klasickou mimozemšťanskou zábavu s novým designem. Někde uprostřed jsem pochopila, že bude mít pravděpodobně i hlubší myšlenku, která však byla poměrně předvídatelná, i když milá. Chytrý rodinný film, klidná výprava, graficky zajímavé.
shalmirane
223 bodů
9
Mám rád příběhy založené na časo-prostorových paradoxech a film o setkání s rasou, která vnimá čas zcela jinak (takhle nějak to mohli vnímat bytosti z červí díry v DS9?), kteří již - z našeho pohledu - dnes vědí, že budou potřebovat v - našem - budoucnu pomoci a proto nás přišli naučit svůj jazyk... Amy vlastně po naučení se už věděla, kdy a jak i proč, jim vlastně pomůžeme :)
jitulilinka
jitulilinka
153 bodů
9
Rozhodně dobře natočené sci-fi, konečně zase jedno, které nepotřebuje nesmyslně hýřit efekty, které jde rychle k věci a přitom se mu daří stále být tajemné a napínavé. Úvodní minuty, seznamování s hlavními postavami a první zkoumání lodi mi dokonce připomněly Blízká setkání třetího druhu, což mi udělalo velkou radost stejně jako použití Dvořákovy hudby.
radek-prokopius
radek-prokopius
151 bodů
6.5
Bacha spoiler: Přiletí ufoni, pokecaj si s jednou smutnou soudružkou a umravní splašenýho Číňana... Sory ale čekal jsem že toho předvedou víc...
Radek Hnilička
100 bodů
7
Velmi civilní film. Dokáže upoutat a vizuálně podmanit, ale osobně mi vyšuměl do prázdná. Ano, přiměje vás se na různými věcmi zamyslet. Dostanete se k takové osobní konfrontaci vlastní mysli nad otázkami o lidstvu, životu atd. Ale nějak vě mě snímek nevyvolal to pravé filmařské nadšení. Přesto jsem rád, že vznikají i taková díla. 70%
ovladach
81 bodů
4
STRAŠNEJ FILM Bohužel film působí dojmem, kdy se natočilo pouze 30 minut kvalitnío materiálu a zbytek se vyplnil ne příliš povedenými a nudnými pohledy do budoucnosti. Po každé návštěvě vesmírné lodě mimozemské civilizace, která přistála na naší planetu doufáte, že přijde něco, co vás usadí do židle a nepustí, bohužel to se nestane. Po dlouhých 40 minutách už koukáte na hodinky a snažíte se neukousat se nudou. Zbytečný konec, který trvá déle než byste chtěli, je na to snad to nejlepším, jelikož už víte, že je konec.
Solaris
Solaris
72 bodů
9
Milovníci semiotiky a lingvistiky si prídu v tomto filme na svoje, okrem iného v ňom možno nájsť odkazy na Hitchcocka a Tarkovského, aj keď film je samozrejme z hľadiska žánru inde. No najzaujímavejší je po výtvarnej stránke - povšimnutiahodné sú najmä zábery pripomínajúce surrealické krajiny (tvar vajíčka alebo obelisku), alebo hyperrealistické scenérie, písmo mimozemšťanov pripomína zase fraktálnu geometriu a Mandelbrotove množiny, je nelineárne a "chaotické", má bližšie k obrázkovému písmu. Akési pokračovanie Kontaktu, Arrival je však oveľa sofistikovanejší, je v ňom menej efektov a akčných scén, väčší priestor je venovaný jazyku, komunikácii a dekódovaniu, ale tiež ontológii, resp. jazyku a času, čo bola veľká téma nemeckého filozofa M. Heideggera. Odporúčam si pozrieť túto video-interpretáciu https://www.youtube.com/watch?v=z18LY6NME1s, sú tam analyzovaná ďalšie možné výklady a filmové postupy, hlavne tzv. Kuleshov efekt, ktorý využíval vo filmoch aj Hitchcock.
Malond
72 bodů
7
Do kina jsem šel s velkým očekáváním, ale nakonec to nedopadlo tak, jak jsem si představoval. Scifi je to dobré, člověk je stále v napětí, myšlenka komunikace je zajímavá, ale pro mě to bylo takové nemastné, neslané a stačilo by mi to vidět doma v televizi