Komentáře a recenze 122

6
Zklamání. Hezký vizuál a hudba. Komorní sci-fi. Emzáci jsou super. Děj je ale dost nudný, žádný pořádný zvrat. Škoda.
Krakonoš
Krakonoš
5 637 bodů
8
Arrival má všechno. Villeneuve tomu opět přidává naprosto dokonale vysoustruženou audiovizuální stránku, přesnou kameru a mnoho dalšího, ač u té nejdůležitější věci pociťují lehké zklamání. Závěrečná pointa, dá se tedy tomu vůbec tak říkat, je v mých očích taková jalovější a je to škoda, jelikož první hodina filmu byla takřka učebnicová. V okamžiku kdy by měl Arrival pomalu gradovat, moje nadšení paradoxně začínalo uhasínat. Emocionálně mě to minulo úplně a zkrátka jsem po tom hypu čekal víc. 80%.
RedRose
5 159 bodů
6
Tohle komorní sci-fi asi nebylo úplně pro mě... Několikrát jsem si řekl, že by to mohli trošku urychlit... Téma jako takové nebylo špatné a casting byl taky dobrý... Ale nějak mi to úplně nesedlo... 62%
5 139 bodů
10
9/10. Komorní příběh dvou lidí na pozadí prvního kontaktu s mimozemskou rasou. Všechno co se má stát se stane. Takže Villeneuve věří v nevyhnutelný osud? Jednou se ho na to zeptám a on mi neodpoví, jen se usměje a odejde.
Deywik
Deywik
4 956 bodů
10
Precizni, presna, utlumena, ke konci gradozni nakladacka, ktera je ve vsem vyjimecna..prvni kontakt, zabery kamery, vsechno krasa..hlavne ten konec...inception meets alien.. :D amy adams, whitaker,renner vsichni OK.
blazma
blazma
4 928 bodů
10
tak se nám tady pomyslně spojilo DC a Marvel. Hawkeye a Lois Laine tady spojily síly a šli komunikovat s ufony. Celkově ten příběh kde jde o luštění komunikace je výtečná. Stejně tak vypadají originálně, text je úchvatný, jasně ufoni jsou přerostlé chobotnice, ale stejně. Vypadá to skvěle.
filmsim
filmsim
4 903 bodů
10
Oprávněně jeden z nejlepších filmů roku. Denis Villeneuve opět nezklamal, rozšířil žánrově svou filmografii a zase dokázal nadchnout hlavní hrdinkou. Po Emily Blunt ze Sicaria přichází ještě lépe uchopená a propracovaná postava Amy Adams, která zde podává výkon své dosavadní kariéry a upevňuje své místo mezi nejlepšími herečkami současnosti. Příběh je zkrátka skvělý, chytrý a dává divákovi dojem dosud neviděného a to všechno ve velmi minimalistické pochmurné atmosféře s výborným hudebním doprovodem Jóhanna Jóhannssona. Děj nestojí za řeč, lepší před návštěvou kina nic nevědět a naštěstí ani reklamní kampaň nic důležitého ve svých trailerech nepropálila, takže jsme mohl být po celou (subjektivně příliš rychle plynoucí) dvouhodinovou stopáž jako na nitkách. Už dlouho mě takhle snímek nepotěšil a na konci nedojal svým šťastně nešťastným koncem. Byl jsem nadšen a Denis Villeneuve to tímto u mě dotáhl na přední příčky nejoblíbenějších režisérů současnosti. Čirá divácká radost. 9/10
naytsirk
naytsirk
4 728 bodů
7
Já jsem spíš na akčnější věci a tyhle zamyšlený a pomalý filmy mě moc neberou…ale tady to bylo moc dobře udělaný, takže se ani divák jako já nenudil…
evismaior
evismaior
4 254 bodů
8
Námět je skvělý a zřejmě i hluboce pravdivý. Protože fakt asi nelze očekávat, že se všichni ve vesmíru (nebo alespoň ve Spojené federaci planet:-)) dorozumívají plynulou angličtinou, popřípadě mají k dispozici univerzální překladače, které pochytí nový jazyk na základě několika pronesených vět. A Amy Adams se mi jako lingvistka pokoušející se přijít na kloub zcela neznámému způsobu dorozumívání dozazivších mimozemšťanů moc líbila, stejně jako například minimalistická hudba (v titulcích se dokonce objevil název Pražská filharmonie), byť občas už nebylo rozpoznatelné, co je ještě hudba a co už je ta podivná cizí řeč. Je to velmi záživně udělaný film, byť já bych naopak klidně snesla trochu víc podrobností (jak přešli od překladů "Louise" a "člověk" k celému tomu místy dost podrobnému slovníku, to je mi tedy záhadou). Donutil mě hodně přemýšlet o tom, jak se vlastně lidé (a ostatní organismy) mezi sebou dorozumívají a jak těžké je někomu třebas i jenom vysvětlit to, že teď mu sama nic nesděluji a že se naopak na totéž ptám. Přesto jsem poněkud rozpačitá z rozuzlení, byť jsem ho tak trochu očekávala. Protože pokud by to takto naznačeným způsobem opravdu mělo ve vesmíru fungovat, pak mi není jasné, komu by vůbec stálo za to v něm žít.