Komentáře a recenze 164

10
Učinit z komiksu osudové drama nadlidských rozměrů dokáže jen mistr Nolan. Z mého pohledu patří Temný rytíř skutečně mezi nejlepší hollywoodské filmy všech dob
Marchikt
Marchikt
1 585 bodů
9
Šílenství je jako gravitace. Stačí jen trochu popostrčit. Komplexní dílo, kterému téměř nic nechybí. Akce je přehledněji nasnímaná a sestříhaná, a i když nejde o nejlepší superhrdinskou akci, má jasně dané cíle a sázky. Temný rytíř má stejně jako jeho předchůdce velmi pevnou strukturu a perfekcionistickou režii s oporou ve skvělém scénáři. Velké množství postav opět není na škodu. Ze všech nejvíc samozřejmě vyčnívá ztělesněná podoba chaosu Joker, který je brilantně zahrán Heathem Ledgerem. Zbylé obsazení za ním moc nezaostává a Christian Bale je opět tím nejlepším filmovým Brucem. Hudba je snad ještě lepší než-li v případě prvního filmu a z Jokerova ústředního motivu mám hustý kůži ještě teď. S ohledem na rozsáhlost díla před Nolanem smekám, že se mu celý druhý díl nerozpadl, smysluplně navázal na svého předchůdce a ještě ho předčil.
Pavlína81
Pavlína81
1 576 bodů
10
Moc pěkný film i obsazení.
TheSompeque
TheSompeque
1 554 bodů
10
Nejlepší film z trilogie Christopherea Nolana a zároveň nejlepší DC film vůbec. Vynikající herecké výkony, především zesnulého Heatha Ledgera, svižné tempo, žádné prázdná místa, všechno dobře utíká. Akce skvělá, hláška jedna za druhou, tohle se opravdu povedlo. Jestli máte jen trošku rádi akční filmy, tohle si užijete velmi hodně.
FAT_YODA
FAT_YODA
1 510 bodů
10
Nejlepší DC, nejlepší Batman. Herci, postavy, drama, hudba,.. vše skvostné. Je Temný rytíř i nejlepší filmový komiks? Mohl bych jednoduše napsat, že ano a jít dál, ale rád bych to trochu rozvedl. Poslední dobou si dost lidí stěžuje na humor ve filmových komiksech, což má opodstatnění, pokud se jedná o problém s trapností, nebo nevtipností, některých vtípků. (Ačkoliv musím poznamenat, že každý má nějaký svůj styl humoru a na komiksy přece jen koukají i děti, já vím divné :D) Někteří z těchto sucharů, by však rádi humor z komiksů odebrali úplně a uvádí právě rytíře, jako příklad toho, že to jde i bez humoru. Což rozhodně jde, ale Batman je temná postava, která humorem zrovna neoplývá, na rozdíl třeba od Flashe nebo Spider-mana a každý kdo někdy četl komiks ví, že humor tam prostě patří. Dokonce i tento zarputilí sráč s kolíkem v prdeli tam párkrát nějaký ten vtípek hodil. Abych se vrátil k filmu, tak Temný rytíř i přes jeho nepopiratelné kvality dle mého není typická komiksovka a někomu kdo by chtěl vidět komiks, bych doporučil spíš nějakou marvelovku. Konečně pokud, ale chceme prostě nejlepší film na motiv komiksu, řekl bych, že Temný rytíř jím dlouho byl a nejspíše i dlouho bude, ačkoliv já osobně bych před něj dnes, možná zkusil hodit Infinity War, nebo Into the Spider-Verse, ale to už jsem možná moc troufalý.
Pedro24
Pedro24
1 504 bodů
10
Nejlepší film od DC a jeden z nejlepších filmů všech dob (za mě v top 5), Nolan v největší formě. 150 minut filmové dokonalosti od první do poslední minuty, bezchybná práce asi všech co se tu na něčem podíleli. A jen tak mimochodem si dovolím pozdvihnout výkon Aarona Eckharta, příběhový oblouk jeho vedlejší postavy Harveyho Denta je jeden z těch vůbec nejsilnějších jaké jsem kdy viděl, a který silně vygraduje v epickém a emocionálním závěru. Tato důležitá postava je také důvod proč ten film dosahuje takových kvalit, jakých má a to, že má myslím v naprosto vrcholné míře, ať je to scénář, kamera, režie, herci a vlastně asi všechno co se tu vyjmenovat dá, to všechno funguje v jednom profesionálně poskládaném celku, který nám Nolan sestavil, a ve kterém nás nechává prožívat ty nejemocionálnější lidské pocity, které prožíváme při těch nejsilnějších životních momentech (ať už je to úžas nebo zoufalství a mnoho dalších pocitů), jede to v tak neskutečném tempu, že mi při těch silnějších scénách(a že jich opravdu není málo) tluče srdce napumpované adrenalinem, ještě s Zimmerovou nabušenou a při Jokerově výskytu depresivní hudbou aby ne. A když se to pustí na pořádných reprácích, na pořádné obrazovce a ve tmě(atmosfericky), tak to musí dostat absolutně každého žijícího člověka na týhle zemi a jestli se najde snad někdo kdo by se nad tím ani s těmahle podmínkama nerozplýval a neměl to v hlavě ještě další týden po tom co to dokouká, tak to se na mě nezlobte, ale asi vás nikdy nepochopím:). A vím že o Jokerovi tu píšou všichni, ale podle mě je to prostě nejlepší herecký výkon jaký jsem zatím viděl, doslova za ni položil život, pro to aby ta role byla dokonalá udělal Heath Ledger šílené věci, které ho nakonec stáli život a já ho za to moc obdivuji, pokaždé co na to koukám jsem vděčný, že to mohu vidět a nikdy to pro mě nebude jen obyčejná herecká role. Ledger se opravdu na 100% stal Jokerem, každá jeho scéna, každý jeho výrok, každý jeho pohyb který obyčejný divák nevnímá je projevem geniálního a intenzivního herectví, který Heatha Ledgera posouvá na absolutní vrchol herectví, kterému se ještě nikdo nepřiblížil a pokud někdo nikdy neobětuje to co obětoval Ledger, tak už zůstane navždy neporažen. ta role měla absolutně všechno a je pro mě tou absolutně nejlepší. Akdybych měl hodnotit celou trilogii, tak ta funguje jako celek naprosto (za mě) bezchybně, lidi berou nejčastěji poslední díl za nejhorší a nejvíce ho kritizují, je to ale jen z jednoho důvodu a to proto, že tenhle film (Temný rytíř) nastavil laťku až tak vysoko, že vedle něj pro někoho vypadá Temný rytíř povstal jako lepší průměr, ale ne, i ten poslední je neodmyslitelnou součástí trilogie a je perfektním zakončením. Ve filmovém světě, aby měla trilogie všechny 3 filmy tak vysokou kvalitu se dá říct opravdu jen ve výjimečných případech a tahle je jednou z nich
Nevka
Nevka
1 503 bodů
9.5
Naprosto skvělý film. Joker a jeho šílenství a pokaždé úplně jiný příběh původu jeho ran. Christian Bale je nejlepší herec, který Batmana ztvárnil - Batffleck je však lepší Batman. Vizuální efekty naprosto ohromné a akční scény jsou skvostem v bojových choreografiích. Navíc nám film dodal i vznik Two-Face a mám takový pocit, že tohoto Batmana bude už jenom poměrně hodně těžko překonávat i jeho pokračování Temný Rytíř Povstal. Takže jasných pět hvězdiček.
Azrael93
Azrael93
1 476 bodů
10
Už ne komiks. Zůstala jen na minimum osekaná kostra komiksové předlohy a vzniklo drama antických rozměrů v čele s neskutečným Heathem Ledgerem, skvělým Christianem Balem, výtečným Aaronem Eckhartem a neuvěřitelným Christopherem Nolanem v roli hlavního loutkáře. 100%.
zemda
zemda
1 402 bodů
10
Díky této trilogii o temném rytíři mi přijde, že na co Christopher Nolan sáhne se stane klenotem, i když se jedná o superhrdinský film. Na rozdíl od nejmenovaného studia, který svoje superhrdinský filmy produkuje jak na pásu a spousta klišé se nehodlá vyvarovat. Nolan se dokázal těmito problémům vyhnout a nadělil nám snímek, ve kterém zazářil zesnulý herec Heath Ledger a s jedinečnou hudbou Hanse Zimmera.
Foltest
Foltest
1 304 bodů
8
Temný rytíř je naprosto úžasný filmový počin. Po zhlédnutí jsem byl uchvácen grandiózní precizností snad ve všech možných ohledech. Ať už se jedná o scénář, děj, akci, poselství, prostě všechno. Ten film je úžasný. Kdo to neviděl, nikdy to nepochopí. Všechno v něm klape jako po másle. Střídá se scéna po scéně, jediné slepé místo by se nenašlo. Temný rytíř je dobře namazaný stroj, přesně seřízené hodinky, prostě dokonalost. Jediné věci je škoda, a to, že mi moc nesedla nová představitelka Rachel, která mi nepřišla příliš pěkná a, no, prostě škoda, že nemohla v roli pokračovat herečka z předchozího snímku. To je však značně subjektivní a v žádném případě mi to nezabránilo si tento úžasný počin náležitě užít. Film má navíc i poselství o obětech, spravedlnosti, morálních soudech a rozhodnutích. Je to prostě jeden z těch filmů, jež vskutku donutí člověka k zamyšlení. A ten děj, kdy člověk fakt prostě neví, co je správné a jak by se měl Batman zachovat...No, je to prostě opravdu pastva. Už dlouho jsem neviděl takto hluboký, opravdu vynikající film. Temného rytíře tak rozhodně doporučuji každému ke zhlédnutí.