Žebříčky

Nejlepší filmy na téma: kultura mládeže

  1. Kneecap
    Kneecap (2024)
    Film
    • HBO Max
    • iTunes
    • KVIFF TV
    • +3
    Rok 2024 se do novodobé historie filmu zapíše jako ten, kdy se divákům poprvé představila drzá komedie Kneecap. Pravdivý příběh vzniku stejnojmenné severoirské hiphopové formace, hrdě propagující irštinu, jemuž je předpovídán podobně kultovní status jako předchůdcům Hraje skupina Spinal Tap nebo Trainspotting, vzal útokem letošní festival Sundance, kde získal Cenu diváků. „Kdykoli zazní slovo v irštině, je to, jako když vystřelíš kulku za irskou svobodu,“ je slogan, kterého se odhodlaně drží sympaticky neurvalé trio s velmi jasnými politickými názory. Strhující jízda s velkorysým prostorem pro neřesti všeho druhu potěší mimo jiné i hereckou účastí Michaela Fassbendera.
    Žánry:DramaKomedie
    80%
    Rok 2024 se do novodobé historie filmu zapíše jako ten, kdy se divákům poprvé představila drzá komedie Kneecap. Pravdivý příběh vzniku stejnojmenné severoirské hiphopové formace, hrdě propagující irštinu, jemuž je předpovídán podobně kultovní status jako předchůdcům Hraje skupina Spinal Tap nebo Trainspotting, vzal útokem letošní festival Sundance, kde získal Cenu diváků. „Kdykoli zazní slovo v irštině, je to, jako když vystřelíš kulku za irskou svobodu,“ je slogan, kterého se odhodlaně drží sympaticky neurvalé trio s velmi jasnými politickými názory. Strhující jízda s velkorysým prostorem pro neřesti všeho druhu potěší mimo jiné i hereckou účastí Michaela Fassbendera.
    Žánry:DramaKomedie
    1
  2. Pomáda
    Pomáda (1978)
    Film
    • iTunes
    • Rakuten
    78%
    2
  3. Piráti na vlnách
    Piráti na vlnách (2009)
    Film
    • Oneplay
    • iTunes
    Po Lásce nebeské přichází Plavba nebeská. Jeden z nejúspěšnějších a nejzábavnějších scenáristů současnosti, Richard Curtis, umístil svou režijní druhotinu na moře a obsadil do ní ty nejlepší britské komiky současnosti a ty nejlepší hudební kousky z šedesátých let minulého století. Vznikla rebelantsky drzá komedie o skupince excentrických dýdžejů, s nimiž by každý rád prožil aspoň kousek života. Pokud jde o rockovou muziku, byla šedesátá léta zlatou érou. Regulemi sešněrovaný rozhlasový trh ve Velké Británii to ale okázale ignoroval, a tak mohli tamní posluchači svou oblíbenou muziku poslouchat jen dvě hodiny týdně na vlnách veřejnoprávní BBC. Pak se však objevilo Radio Rock, které tuhle nebezpečnou hudbu šířilo 24 hodin denně a přísná nařízení obcházelo jednoduchým trikem - vysíláním z lodi plující Severním mořem těsně za hranicemi britských teritoriálních vod, což byla výjimka, na kterou byli i vynalézaví zákonodárci krátcí. Posádku nejzábavnějšího plavidla v dějinách poznáváme společně s teenagerem Carlem, kterého po vyhození ze školy poslala svérázná matka na převýchovu k jeho kmotrovi Quentinovi, jenž pirátskému rádiu šéfuje. Carla čeká drsná životní lekce, vedená těmi nejlepšími pedagogy - americkým hudebním fanatikem přezdívaným The Count, krutě zábavným moderátorem Davem, playboyem na plný úvazek Gavinem a dalšími rozhlasáky, kteří jsou všechno, jen ne normální. Miluje je celá Británie s výjimkou ministra zodpovědného za rozhlasové vysílání. Ten je schopen čehokoliv, jen aby tyhle kacíře umlčel. Rocková lavina se ale zastavit nedá. „Příslušníci naší generace mají stejnou zkušenost. Po nocích jsme pod polštářem poslouchali úžasnou muziku, která se jinde slyšet nedala, a z obýváku na nás řvali rodiče, ať ten kravál vypneme. Kvůli určitému puncu ilegality jsme do ní byli možná o to víc zažraní,“ vzpomíná Curtis, který se na tenhle pubescentní prožitek rozhodl navléct příběh, který stojí a padá s otázkou: „Co všechno se může přihodit na lodi plné bláznů, kteří jsou na ní dobrovolně uvěznění 24 hodin denně?“ Odpovědí je smršť zábavných scén, kterým dávají šťávu neuvěřitelná ega jejich protagonistů. Zatímco Láska nebeská byla především pro nenapravitelné romantiky, tenhle film je pro všechny, kdo mají rádi muziku, trochu nebezpečí, vítr ve vlasech a špetičku nezávazného sexu.
    78%
    Po Lásce nebeské přichází Plavba nebeská. Jeden z nejúspěšnějších a nejzábavnějších scenáristů současnosti, Richard Curtis, umístil svou režijní druhotinu na moře a obsadil do ní ty nejlepší britské komiky současnosti a ty nejlepší hudební kousky z šedesátých let minulého století. Vznikla rebelantsky drzá komedie o skupince excentrických dýdžejů, s nimiž by každý rád prožil aspoň kousek života. Pokud jde o rockovou muziku, byla šedesátá léta zlatou érou. Regulemi sešněrovaný rozhlasový trh ve Velké Británii to ale okázale ignoroval, a tak mohli tamní posluchači svou oblíbenou muziku poslouchat jen dvě hodiny týdně na vlnách veřejnoprávní BBC. Pak se však objevilo Radio Rock, které tuhle nebezpečnou hudbu šířilo 24 hodin denně a přísná nařízení obcházelo jednoduchým trikem - vysíláním z lodi plující Severním mořem těsně za hranicemi britských teritoriálních vod, což byla výjimka, na kterou byli i vynalézaví zákonodárci krátcí. Posádku nejzábavnějšího plavidla v dějinách poznáváme společně s teenagerem Carlem, kterého po vyhození ze školy poslala svérázná matka na převýchovu k jeho kmotrovi Quentinovi, jenž pirátskému rádiu šéfuje. Carla čeká drsná životní lekce, vedená těmi nejlepšími pedagogy - americkým hudebním fanatikem přezdívaným The Count, krutě zábavným moderátorem Davem, playboyem na plný úvazek Gavinem a dalšími rozhlasáky, kteří jsou všechno, jen ne normální. Miluje je celá Británie s výjimkou ministra zodpovědného za rozhlasové vysílání. Ten je schopen čehokoliv, jen aby tyhle kacíře umlčel. Rocková lavina se ale zastavit nedá. „Příslušníci naší generace mají stejnou zkušenost. Po nocích jsme pod polštářem poslouchali úžasnou muziku, která se jinde slyšet nedala, a z obýváku na nás řvali rodiče, ať ten kravál vypneme. Kvůli určitému puncu ilegality jsme do ní byli možná o to víc zažraní,“ vzpomíná Curtis, který se na tenhle pubescentní prožitek rozhodl navléct příběh, který stojí a padá s otázkou: „Co všechno se může přihodit na lodi plné bláznů, kteří jsou na ní dobrovolně uvěznění 24 hodin denně?“ Odpovědí je smršť zábavných scén, kterým dávají šťávu neuvěřitelná ega jejich protagonistů. Zatímco Láska nebeská byla především pro nenapravitelné romantiky, tenhle film je pro všechny, kdo mají rádi muziku, trochu nebezpečí, vítr ve vlasech a špetičku nezávazného sexu.
    3
  4. Perný den
    Perný den (1964)
    Film
    John, Paul, George a Ringo v době své největší slávy, v době, kdy „beatlemánie“ doslova hýbala světem a naplno zasáhla životy miliónů fanoušků. Film Perný den (A Hard Day's Night) vychází ze stejnojmenného alba The Beatles, ale rozhodně se nejedná o suchopárnou reportáž či patetickou poctu. Režisér Richard Lester a čtyři protagonisté vytvořili dodnes svěží mix hraného filmu a dokumentu sršící vtipem a hudební energií, který vychází z principů grotesky a crazy komedie. Tempo snímku je pak určováno neutuchající kadencí epochálních hitů nejslavnější hudební skupiny všech dob. (AČFK)
    Žánry:HudebníKomedie
    77%
    John, Paul, George a Ringo v době své největší slávy, v době, kdy „beatlemánie“ doslova hýbala světem a naplno zasáhla životy miliónů fanoušků. Film Perný den (A Hard Day's Night) vychází ze stejnojmenného alba The Beatles, ale rozhodně se nejedná o suchopárnou reportáž či patetickou poctu. Režisér Richard Lester a čtyři protagonisté vytvořili dodnes svěží mix hraného filmu a dokumentu sršící vtipem a hudební energií, který vychází z principů grotesky a crazy komedie. Tempo snímku je pak určováno neutuchající kadencí epochálních hitů nejslavnější hudební skupiny všech dob. (AČFK)
    Žánry:HudebníKomedie
    4
  5. Zvětšenina
    Zvětšenina (1966)
    Film

    Filmová esej o nemožnosti uchopit objektivní pravdu. Jedno z nejslavnějších děl světové kinematografie.
    Je mladý, pohledný, úspěšný a bohatý, svět – zejména jeho ženská část – mu leží u nohou. Módní fotograf Thomas, ochotný pro získání nevšedních snímků přenocovat v noclehárně mezi nuzáky, aby ovšem vzápětí přesedl do svého rolls-royce a odjel do svého ateliéru fotit atraktivní modelku. Dravý, arogantní, sebevědomý – a přece vnitřně, skrytě zranitelný. Do londýnského Maryon parku jej zavedla vlastně náhoda. Ale správný fotograf neudělá krok bez svého aparátu a vzdálená dvojice milenců, skotačící na pozadí nádherné, majestátní zeleně je příliš zajímavým objektem, než aby ji jen tak přehlédl. Jenomže náladové fotografie v sobě, jak má Thomas brzy zjistit, skrývají znepokojivé tajemství…
    Zvětšeninu natočil Michelangelo Antonioni podle povídky argentinského spisovatele Julia Cortázara Babí léto (česky vyšlo ve Světové literatuře v r. 1968 již pod názvem Zvětšenina). Se spoluscenáristou Toninem Guerrou přesadil její příběh z Paříže do Londýna, který byl v polovině šedesátých let minulého století avantgardní metropolí, centrem hippies, boomu všech druhů umění – pop-artu, fotografie, divadla, módy i hudby. Antonioni se na svůj první zahraniční film důkladně připravoval. Žil v Londýně osm měsíců, vyzpovídal desítky příslušníků nejrůznějších profesí, chodil po klubech, vstřebával onu specifickou, nepopsatelnou atmosféru. A pak jej za půl roku natočil. Navázal jím přímo na svou „tetralogii citů“ z let 1959–1964 (Dobrodružství, Noc, Zatmění, Červená pustina). Opět nabídl divákovi mnohovrstevnaté metaforické dílo se záměrně neuzavřenými motivy, provokující k mnoha interpretacím. Zvětšenina je detektivním příběhem s hádankou, psychologickou studií, filmovou úvahou o hranicích výtvarných a narativních umění i filozofickou esejí o nemožnosti uchopit objektivní pravdu. Antonioni jí vzdal i hold intuici, jedné ze svých stěžejních tvůrčích metod. Přihlásil se k ní zejména výroky „Dělám filmy spíše žaludkem než mozkem“ nebo „Zkušenost mě naučila, že pokud je intuice krásná, pak je správná.“ (Česká televize)

    74%

    Filmová esej o nemožnosti uchopit objektivní pravdu. Jedno z nejslavnějších děl světové kinematografie.
    Je mladý, pohledný, úspěšný a bohatý, svět – zejména jeho ženská část – mu leží u nohou. Módní fotograf Thomas, ochotný pro získání nevšedních snímků přenocovat v noclehárně mezi nuzáky, aby ovšem vzápětí přesedl do svého rolls-royce a odjel do svého ateliéru fotit atraktivní modelku. Dravý, arogantní, sebevědomý – a přece vnitřně, skrytě zranitelný. Do londýnského Maryon parku jej zavedla vlastně náhoda. Ale správný fotograf neudělá krok bez svého aparátu a vzdálená dvojice milenců, skotačící na pozadí nádherné, majestátní zeleně je příliš zajímavým objektem, než aby ji jen tak přehlédl. Jenomže náladové fotografie v sobě, jak má Thomas brzy zjistit, skrývají znepokojivé tajemství…
    Zvětšeninu natočil Michelangelo Antonioni podle povídky argentinského spisovatele Julia Cortázara Babí léto (česky vyšlo ve Světové literatuře v r. 1968 již pod názvem Zvětšenina). Se spoluscenáristou Toninem Guerrou přesadil její příběh z Paříže do Londýna, který byl v polovině šedesátých let minulého století avantgardní metropolí, centrem hippies, boomu všech druhů umění – pop-artu, fotografie, divadla, módy i hudby. Antonioni se na svůj první zahraniční film důkladně připravoval. Žil v Londýně osm měsíců, vyzpovídal desítky příslušníků nejrůznějších profesí, chodil po klubech, vstřebával onu specifickou, nepopsatelnou atmosféru. A pak jej za půl roku natočil. Navázal jím přímo na svou „tetralogii citů“ z let 1959–1964 (Dobrodružství, Noc, Zatmění, Červená pustina). Opět nabídl divákovi mnohovrstevnaté metaforické dílo se záměrně neuzavřenými motivy, provokující k mnoha interpretacím. Zvětšenina je detektivním příběhem s hádankou, psychologickou studií, filmovou úvahou o hranicích výtvarných a narativních umění i filozofickou esejí o nemožnosti uchopit objektivní pravdu. Antonioni jí vzdal i hold intuici, jedné ze svých stěžejních tvůrčích metod. Přihlásil se k ní zejména výroky „Dělám filmy spíše žaludkem než mozkem“ nebo „Zkušenost mě naučila, že pokud je intuice krásná, pak je správná.“ (Česká televize)

    5
  6. Taking Off
    Taking Off (1971)
    Film
    Vlídný pohled na pomatenou generaci 70. let, její naděje, přání i problematické vztahy se svými váženými, staromódními a pokryteckými rodiči. Larry a Lynn Tynovi tvoří typickou americkou rodinu s neodmyslitelnými starostmi s dcerou Jeannie, která bere drogy, a se společností, ve které se pohybuje. Jeannie odejde z domova. Její rodiče se setkají s dalšími lidmi, kterým utekly děti, a zjišťují, že je odchod člena rodiny může obohatit - najednou mají prostor, aby znovu objevili život, aby se k sobě opět přiblížili.
    73%
    Vlídný pohled na pomatenou generaci 70. let, její naděje, přání i problematické vztahy se svými váženými, staromódními a pokryteckými rodiči. Larry a Lynn Tynovi tvoří typickou americkou rodinu s neodmyslitelnými starostmi s dcerou Jeannie, která bere drogy, a se společností, ve které se pohybuje. Jeannie odejde z domova. Její rodiče se setkají s dalšími lidmi, kterým utekly děti, a zjišťují, že je odchod člena rodiny může obohatit - najednou mají prostor, aby znovu objevili život, aby se k sobě opět přiblížili.
    6
  7. Cheech and Chong: Up in Smoke
    Cheech and Chong: Up in Smoke (1978)
    Film
    Profesionální huliči Cheech Marin a Tommy Chong se dávají dohromady v komedii Stoupat jak dým, která sleduje tuhle značně sjetou dvojici na okružní cestě po Kalifornii. Ačkoli je jejich cílem sehnat jen trochu trávy, nakonec jsou omylem deportováni do Mexika. Zoufale se odtamtud snaží dostat domů, a proto přistoupí na nabídku, že převezou přes hranice káru plnou marihuany. Podaří se jim to ale stihnout dřív, než všechno vyhulí? Po cestě navíc naberou dvě stopařky a jakousi šťastnou náhodou se jim vždy podaří setřást poldy, kteří jsou jim - zcela nepovšimnuti - celou tu dobu v patách.
    Režie:Lou Adler
    73%
    Profesionální huliči Cheech Marin a Tommy Chong se dávají dohromady v komedii Stoupat jak dým, která sleduje tuhle značně sjetou dvojici na okružní cestě po Kalifornii. Ačkoli je jejich cílem sehnat jen trochu trávy, nakonec jsou omylem deportováni do Mexika. Zoufale se odtamtud snaží dostat domů, a proto přistoupí na nabídku, že převezou přes hranice káru plnou marihuany. Podaří se jim to ale stihnout dřív, než všechno vyhulí? Po cestě navíc naberou dvě stopařky a jakousi šťastnou náhodou se jim vždy podaří setřást poldy, kteří jsou jim - zcela nepovšimnuti - celou tu dobu v patách.
    Režie:Lou Adler
    7
  8. Bezstarostná jízda
    Bezstarostná jízda (1969)
    Film
    • iTunes
    Billy a Wyatt jsou dva hippiesáci, kteří se poté, co vydělali nějaké peníze za pašování kokainu, rozhodnou na chopperech podniknout cestu do vzdáleného New Orleans, aby navštívili místní karneval. Jejich cesta je plná marihuany a LSD, k jejichž požití dělají zastávky v nejrůznějších koutech USA. Na své pouti jsou však po nějaké době zadrženi policií a posláni do vězení. Tam potkávají právníka George, který se do vězení dostal kvůli alkoholu. George dvojici po čase pomůže dostat se z vězení a rozhodne se cestovat s nimi. Čistokrevnému alkoholikovi Georgovi dvojice představí marihuanu a ten, ačkoliv se od ní chtěl původně distancovat, jejímu kouzlu podlehne. Když se trojice rozhodne přespat v malém městě, místní obyvatelé se rozhodnou je, pro jejich odlišnost, v noci přepadnout a zmlátit. Ačkoliv je Billy zažene a s Wyattem utrpí pouze drobná zranění, George se z utržených ran neprobere a umírá. Dvojice pokračuje v cestě přes nevěstinec, kde naberou dvě prostitutky a podnikají s nimi festival v New Orleans. Další den ráno, po prohýřené noci, dvojice na silnici potkává jedoucí náklaďák se dvěma místními. Ti se rozhodnou, že hippies zastraší a vystřelí do Billyho motorky, který havaruje s těžkým zraněním. Wyatt, odhodlaný dojet pro pomoc, je s motocyklem taktéž postřelen, následkem čehož jeho motocykl exploduje.
    73%
    Billy a Wyatt jsou dva hippiesáci, kteří se poté, co vydělali nějaké peníze za pašování kokainu, rozhodnou na chopperech podniknout cestu do vzdáleného New Orleans, aby navštívili místní karneval. Jejich cesta je plná marihuany a LSD, k jejichž požití dělají zastávky v nejrůznějších koutech USA. Na své pouti jsou však po nějaké době zadrženi policií a posláni do vězení. Tam potkávají právníka George, který se do vězení dostal kvůli alkoholu. George dvojici po čase pomůže dostat se z vězení a rozhodne se cestovat s nimi. Čistokrevnému alkoholikovi Georgovi dvojice představí marihuanu a ten, ačkoliv se od ní chtěl původně distancovat, jejímu kouzlu podlehne. Když se trojice rozhodne přespat v malém městě, místní obyvatelé se rozhodnou je, pro jejich odlišnost, v noci přepadnout a zmlátit. Ačkoliv je Billy zažene a s Wyattem utrpí pouze drobná zranění, George se z utržených ran neprobere a umírá. Dvojice pokračuje v cestě přes nevěstinec, kde naberou dvě prostitutky a podnikají s nimi festival v New Orleans. Další den ráno, po prohýřené noci, dvojice na silnici potkává jedoucí náklaďák se dvěma místními. Ti se rozhodnou, že hippies zastraší a vystřelí do Billyho motorky, který havaruje s těžkým zraněním. Wyatt, odhodlaný dojet pro pomoc, je s motocyklem taktéž postřelen, následkem čehož jeho motocykl exploduje.
    8
  9. Zesil to!
    Zesil to! (1990)
    Film
    Christian Slater v roli mladíka z New Yorku je nucen přestěhovat se do malého městečka v Arizoně, kde jeho otec dostal skvělou práci. Sám, bez kamarádů, bez přítelkyně, znuděný životem, začne vysílat pomocí krátkovlnné vysílačky, kterou dostal od otce, aby mohl komunikovat s přáteli. Jeho večerní monology se stanou populárními mezi místními náctiletými a z obyčejného slušného chlapce přes den se v noci stává DJ HARD HARRY, idol místních náctiletých a osina v zadku ředitelky střední školy. Tvrdá hudba a oplzlé řeči střídají hluboké myšlenky o starostech středoškoláků. Sílu svého vlivu si uvědomí, když se jeden z jeho posluchačů zabije...
    73%
    Christian Slater v roli mladíka z New Yorku je nucen přestěhovat se do malého městečka v Arizoně, kde jeho otec dostal skvělou práci. Sám, bez kamarádů, bez přítelkyně, znuděný životem, začne vysílat pomocí krátkovlnné vysílačky, kterou dostal od otce, aby mohl komunikovat s přáteli. Jeho večerní monology se stanou populárními mezi místními náctiletými a z obyčejného slušného chlapce přes den se v noci stává DJ HARD HARRY, idol místních náctiletých a osina v zadku ředitelky střední školy. Tvrdá hudba a oplzlé řeči střídají hluboké myšlenky o starostech středoškoláků. Sílu svého vlivu si uvědomí, když se jeden z jeho posluchačů zabije...
    9
  10. Kinobox - mobilní aplikace

    Stáhněte si mobilní aplikaci Kinobox4.8 z 1000+ hodnocení4.8 (1000+ hodnocení)

    ZDARMA
  11. Pražská 5
    Pražská 5 (1989)
    Film
    • Oneplay
    • KVIFF TV
    Během osmdesátých let vybujelo z komunistického podzemí svérázné umělecké hnutí. Stmelilo v sobě řadu nekonformních, mladých lidí a definovalo se výmluvným názvem Pražská 5, jako alternativní proud proti umění oficiálnímu. Díky šokujícím scénickým prostředkům, specifickému humoru a tradicí nezatížené poetice se pět souborů: SKLEP, KŘEČ, MIMOZA, VPŘED, KOLOTOČ rázem zařadilo k nejnavštěvovanějším, nejvýraznějším pražským scénám. Řada ocenění na domácích i zahraničních festivalech a nakonec i zcela zaplněný velký sál Lucerny vedly k myšlence zachytit tuto svéráznou poetiku na filmový pás. Pod režií Tomáše Vorla vznikl r. 1988 ve Filmovém studiu Barrandov experiment, který se po půlročním zákazu dostává i do kin. Film Pražská 5 výrazně zasahuje kulturní podvědomí a posiluje předrevoluční náladu roku 1989. Vyprodaná kina s tleskajícími diváky, nadšené recenze a festivalové ceny potvrzují průraznost a sdělnost tohoto uměleckého hnutí osmdesátých let. „Pražská pětka“ se tak stala potenciálem tvůrčích individualit, dodnes působících v nejrůznějších oborech umění. (Vorelfilm)
    73%
    Během osmdesátých let vybujelo z komunistického podzemí svérázné umělecké hnutí. Stmelilo v sobě řadu nekonformních, mladých lidí a definovalo se výmluvným názvem Pražská 5, jako alternativní proud proti umění oficiálnímu. Díky šokujícím scénickým prostředkům, specifickému humoru a tradicí nezatížené poetice se pět souborů: SKLEP, KŘEČ, MIMOZA, VPŘED, KOLOTOČ rázem zařadilo k nejnavštěvovanějším, nejvýraznějším pražským scénám. Řada ocenění na domácích i zahraničních festivalech a nakonec i zcela zaplněný velký sál Lucerny vedly k myšlence zachytit tuto svéráznou poetiku na filmový pás. Pod režií Tomáše Vorla vznikl r. 1988 ve Filmovém studiu Barrandov experiment, který se po půlročním zákazu dostává i do kin. Film Pražská 5 výrazně zasahuje kulturní podvědomí a posiluje předrevoluční náladu roku 1989. Vyprodaná kina s tleskajícími diváky, nadšené recenze a festivalové ceny potvrzují průraznost a sdělnost tohoto uměleckého hnutí osmdesátých let. „Pražská pětka“ se tak stala potenciálem tvůrčích individualit, dodnes působících v nejrůznějších oborech umění. (Vorelfilm)
    10
  12. Příklady táhnou
    Příklady táhnou (1939)
    Film
    Studentka práv Jiřina (N. Gollová) přijede na prázdniny do rodinné vily své babičky, paní Bártlové (R. Nasková). Svezou ji autem kamarádi Vašek a Karel (R. A. Strejka a A. Novotný), kteří mají trampskou chatu v nedalekém lese. U babičky Bártlové žije druhá vnučka, patnáctiletá Jarmila (S. Májová), kterou zle sužují konzervativní názory staré paní a její přísná výchova. Do vily dochází pravidelně rodinný přítel a lékař MUDr. Kosina (J. Steimar), který léčí babiččiny vesměs smyšlené neduhy. Babička nemá ráda moderní mladé muže, ale svůj názor změní, když student medicíny Karel svým zákrokem zachrání život nešťastně zraněnému synovi jejího zahradníka. Babička začne chodit na procházky do přírody a konečně nepotřebuje žádné pilulky… Režisér Miroslav Cikán využil velkého komediálního talentu přední členky Národního divadla Růženy Naskové a velmi oblíbené Nataši Gollové, která zastupovala v českém meziválečném filmu typ moderní, vtipné a často ztřeštěné dívky. (Česká televize)
    Žánry:Komedie
    72%
    Studentka práv Jiřina (N. Gollová) přijede na prázdniny do rodinné vily své babičky, paní Bártlové (R. Nasková). Svezou ji autem kamarádi Vašek a Karel (R. A. Strejka a A. Novotný), kteří mají trampskou chatu v nedalekém lese. U babičky Bártlové žije druhá vnučka, patnáctiletá Jarmila (S. Májová), kterou zle sužují konzervativní názory staré paní a její přísná výchova. Do vily dochází pravidelně rodinný přítel a lékař MUDr. Kosina (J. Steimar), který léčí babiččiny vesměs smyšlené neduhy. Babička nemá ráda moderní mladé muže, ale svůj názor změní, když student medicíny Karel svým zákrokem zachrání život nešťastně zraněnému synovi jejího zahradníka. Babička začne chodit na procházky do přírody a konečně nepotřebuje žádné pilulky… Režisér Miroslav Cikán využil velkého komediálního talentu přední členky Národního divadla Růženy Naskové a velmi oblíbené Nataši Gollové, která zastupovala v českém meziválečném filmu typ moderní, vtipné a často ztřeštěné dívky. (Česká televize)
    Žánry:Komedie
    11
  13. Nonstop párty
    Nonstop párty (2002)
    Film

    Manchester 1976. Na jednom z prvních vystoupení punkové skupiny Sex Pistols se sice schází jen skromné publikum, účinky nového hudebního stylu jsou však ohromující. Nepopsatelný zážitek ovlivní na zbytek života většinu přítomných fanoušků a odstartuje novou kapitolu v dějinách hudby. V čele manchesterské scény se ocitá televizní moderátor Tony Wilson, jenž okamžitě zakládá legendární Factory Records. Vlastní krví sepisuje smlouvu se skupinou Joy Division, která prorazí debutovým albem Unknown Pleasures a hitem Love Will Tear Us Apart. V roce 1980 zpěvák kapely Ian Curtis spáchá sebevraždu, zbytek Joy Division ovšem pokračuje dál pod názvem New Order. O tři roky později vydávají nahrávku Blue Monday, jejíž obal je tak drahý, že na každé prodané kopii vydavatelství prodělá pět pencí. Přesto se singl stane nejúspěšnějším dvanáctipalcem všech dob. Začátkem osmdesátých let otevírá Tony Wilson také jeden z nejslavnějších tanečních klubů Hacienda, dějiště další hudební revoluce, která z pódií smete kapely a nahradí je DJ. Ještě předtím však světu stihne představit Happy Mondays, díky nimž se taneční hudba uvede do světa hitparád. Tuto černou komedii o více než dvaceti letech v zajetí hudby, drog a sexu režisér Michael Winterbottom záměrně vystavěl jako fiktivní celovečerní dokument, v němž hereckou akci kombinuje s archivními záběry.

    Žánry:DramaHudebníKomedieRetro
    71%

    Manchester 1976. Na jednom z prvních vystoupení punkové skupiny Sex Pistols se sice schází jen skromné publikum, účinky nového hudebního stylu jsou však ohromující. Nepopsatelný zážitek ovlivní na zbytek života většinu přítomných fanoušků a odstartuje novou kapitolu v dějinách hudby. V čele manchesterské scény se ocitá televizní moderátor Tony Wilson, jenž okamžitě zakládá legendární Factory Records. Vlastní krví sepisuje smlouvu se skupinou Joy Division, která prorazí debutovým albem Unknown Pleasures a hitem Love Will Tear Us Apart. V roce 1980 zpěvák kapely Ian Curtis spáchá sebevraždu, zbytek Joy Division ovšem pokračuje dál pod názvem New Order. O tři roky později vydávají nahrávku Blue Monday, jejíž obal je tak drahý, že na každé prodané kopii vydavatelství prodělá pět pencí. Přesto se singl stane nejúspěšnějším dvanáctipalcem všech dob. Začátkem osmdesátých let otevírá Tony Wilson také jeden z nejslavnějších tanečních klubů Hacienda, dějiště další hudební revoluce, která z pódií smete kapely a nahradí je DJ. Ještě předtím však světu stihne představit Happy Mondays, díky nimž se taneční hudba uvede do světa hitparád. Tuto černou komedii o více než dvaceti letech v zajetí hudby, drog a sexu režisér Michael Winterbottom záměrně vystavěl jako fiktivní celovečerní dokument, v němž hereckou akci kombinuje s archivními záběry.

    Žánry:DramaHudebníKomedieRetro
    12
  14. Detroit Rock City
    Detroit Rock City (1999)
    Film
    69%
    13
  15. V zajetí rytmu
    V zajetí rytmu (1978)
    Film
    Tento příběh volně vychází ze života clevelandského diskžokeje Alana Freeda, který v 50. letech 20. století představil rock'n'roll americkému dospívajícímu publiku. Freed byl kontroverzní osobností: konzervativci ho kritizovali za to, že kazí mládež "ďáblovou hudbou", rasisté ho nenáviděli za propagaci afroamerické hudby bílému publiku a pronásledovaly ho orgány činné v trestním řízení. Nakonec ho srazily na kolena skandály s "payolou".
    69%
    Tento příběh volně vychází ze života clevelandského diskžokeje Alana Freeda, který v 50. letech 20. století představil rock'n'roll americkému dospívajícímu publiku. Freed byl kontroverzní osobností: konzervativci ho kritizovali za to, že kazí mládež "ďáblovou hudbou", rasisté ho nenáviděli za propagaci afroamerické hudby bílému publiku a pronásledovaly ho orgány činné v trestním řízení. Nakonec ho srazily na kolena skandály s "payolou".
    14
  16. Párty Hárder: Summer Massacre
    Párty Hárder: Summer Massacre (2022)
    Film
    • Netflix
    • Oneplay
    • Prima Plus
    • +2
    69%
    15
  17. Kids
    Kids (1995)
    Film

    52-tiletý režisér Larry Clark ve filmu KIDS velmi přesvědčivě zachytil podle scénáře devatenáctiletého mladíka jeden den ze života newyorských teenagerů, jejichž čas takřka beze zbytku vyplňují drogy a sex. Mladíček Telly je posedlý získáváním nezletilých panenských milenek. Kromě jiných předností to pro něj znamená jistotu, že se nenakazí nějakou pohlavní chorobou. Právě on však nevědomky šíří AIDS...

    Film je velmi sugestivní a znepokojivou moralitou, varující před drogami, násilím a promiskuitou. Clark obsadil do filmu výhradně neherce, jež dokázal přimět k mimořádně spontánnímu projevu. Dospělí se ve filmu až na několik výjimek neobjevují; svět osmnáctiletých "dětí" tu existuje jakoby v izolaci, takže dospělí tu nevystupují ani jako "nepřátelé". Clark bohužel nezachycuje sociální zázemí svých postav a jen sporadickými náznaky obohacuje jejich poněkud jednostrunnou charakterizaci. Snímek, v četných erotických scénách balancující na hranici měkké pornografie, je v domácích kinech přístupný (na rozdíl o některých zahraničních států) již od patnácti let. Právě mladé generaci je totiž Clarkovo dílo jako memento určeno.

    69%

    52-tiletý režisér Larry Clark ve filmu KIDS velmi přesvědčivě zachytil podle scénáře devatenáctiletého mladíka jeden den ze života newyorských teenagerů, jejichž čas takřka beze zbytku vyplňují drogy a sex. Mladíček Telly je posedlý získáváním nezletilých panenských milenek. Kromě jiných předností to pro něj znamená jistotu, že se nenakazí nějakou pohlavní chorobou. Právě on však nevědomky šíří AIDS...

    Film je velmi sugestivní a znepokojivou moralitou, varující před drogami, násilím a promiskuitou. Clark obsadil do filmu výhradně neherce, jež dokázal přimět k mimořádně spontánnímu projevu. Dospělí se ve filmu až na několik výjimek neobjevují; svět osmnáctiletých "dětí" tu existuje jakoby v izolaci, takže dospělí tu nevystupují ani jako "nepřátelé". Clark bohužel nezachycuje sociální zázemí svých postav a jen sporadickými náznaky obohacuje jejich poněkud jednostrunnou charakterizaci. Snímek, v četných erotických scénách balancující na hranici měkké pornografie, je v domácích kinech přístupný (na rozdíl o některých zahraničních států) již od patnácti let. Právě mladé generaci je totiž Clarkovo dílo jako memento určeno.

    16
  18. Beavis a Butt-Head dobývají Ameriku
    Beavis a Butt-Head dobývají Ameriku (1996)
    Film
    • iTunes
    68%
    17
  19. Eastie Boys
    Eastie Boys (1999)
    Film
    68%
    18
  20. Vládci chaosu
    Vládci chaosu (2018)
    Film
    Kapela Queen nebyla jediná, která se v loňském roce dočkala stylové, oslavné filmové biografie. Snímek Vládci chaosu by se dal označit za Bohemian Rhapsody pro temné metly. Portrét norských metalových projektů Mayhem a Burzum je podaný jako okázale destruktivní souboj dvou hodně radikálních osobností o to, kdo se stane nejdrsnějším metlošem v galaxii. Zároveň je to příběh o tom, že když si postavíte image na tom, že jste totální extrémista, může se vám stát, že budete přitahovat opravdové, regulérní magory. Mayhem a Burzum jsou známí jednak jako průkopníci žánru black metal, ale také coby asi nejšílenější hudební skupina všech dob. Jejich vokalista s přezdívkou Dead natolik miloval smrt, že to nemohlo skončit jinak než jejich patřičně krvavým objetím. Krátce po něm do kapely přibyl Varg Vikernes, který paralelně rozjížděl sólový projekt Burzum. Jenže zatímco frontman Mayhem Øystein Aarseth o temnotě a chaosu hlavně mluvil, Vikernes přešel od jalových slov k brutálním činům, které otřásly celým Norskem. Právě o vztahu Vikernese a Aarsetha film Vládci chaosu pojednává především. Švédský režisér Jonas Åkerlund sám začínal jako bubeník black metalové kapely Bathory, ale proslul především coby tvůrce videoklipů pro množství skupin od Roxette po Prodigy. Vládce chaosu pojal jako temný hororový příběh, který své hrdiny patřičně démonizuje, ale zároveň se na jejich okázalé pozérství dokáže dívat se shazujícím nadhledem. (Festival otrlého diváka)
    67%
    Kapela Queen nebyla jediná, která se v loňském roce dočkala stylové, oslavné filmové biografie. Snímek Vládci chaosu by se dal označit za Bohemian Rhapsody pro temné metly. Portrét norských metalových projektů Mayhem a Burzum je podaný jako okázale destruktivní souboj dvou hodně radikálních osobností o to, kdo se stane nejdrsnějším metlošem v galaxii. Zároveň je to příběh o tom, že když si postavíte image na tom, že jste totální extrémista, může se vám stát, že budete přitahovat opravdové, regulérní magory. Mayhem a Burzum jsou známí jednak jako průkopníci žánru black metal, ale také coby asi nejšílenější hudební skupina všech dob. Jejich vokalista s přezdívkou Dead natolik miloval smrt, že to nemohlo skončit jinak než jejich patřičně krvavým objetím. Krátce po něm do kapely přibyl Varg Vikernes, který paralelně rozjížděl sólový projekt Burzum. Jenže zatímco frontman Mayhem Øystein Aarseth o temnotě a chaosu hlavně mluvil, Vikernes přešel od jalových slov k brutálním činům, které otřásly celým Norskem. Právě o vztahu Vikernese a Aarsetha film Vládci chaosu pojednává především. Švédský režisér Jonas Åkerlund sám začínal jako bubeník black metalové kapely Bathory, ale proslul především coby tvůrce videoklipů pro množství skupin od Roxette po Prodigy. Vládce chaosu pojal jako temný hororový příběh, který své hrdiny patřičně démonizuje, ale zároveň se na jejich okázalé pozérství dokáže dívat se shazujícím nadhledem. (Festival otrlého diváka)
    19
  21. Rockeři
    Rockeři (1994)
    Film
    Říkají si Osamělí jezdci, jsou tři a hrají řízný heavy metal. Zpěvák a šéf skupiny Chazz, bubeník Pip a basista Rex. Hrají vytrvale a podle svého mínění i dobře, prorazit se jim však stále nedaří. V rádiu je nehrají, protože nejsou slavní a slavní nebudou, dokud je nebudou hrát v rádiu. Klasický začarovaný kruh, z něhož na první pohled není cesty ven. Osamělí jezdci se nehodlají vzdát a když to nejde po dobrém, rozhodnou se, že to zkusí po zlém, tedy skoro po zlém. V hračkářství si opatří několik umělohmotných napodobenin zbraní, které sice místo smrtících kulek chrlí vodu, ale vypadají dostatečně věrohodně, aby nebyly od pravých k rozeznání. Takto vyzbrojeni přepadnou malou rozhlasovou stanici, zajmou její osazenstvo jako rukojmí a vyhlásí svůj jediný požadavek. Chtějí, aby personál pustil demokazetu s jejich písničkami do éteru, tak, aby ji konečně slyšely miliony posluchačů a oni se mohli stát slavnými. Původní plán, který počítal s rychlým obsazením, okamžitým přehráním a rychlým zmizením se však poněkud zkomplikuje, když páska nešťastnou náhodou shoří. Jediná šance je pokračovat v přepadení a získat druhou pásku. Jenže tu má Chazzova dívka Kayla, se kterou se muzikant právě rozešel. A to zdaleka není všechno. Metalisti jsou z celé situace značně rozrušení, mnohem víc než jejich zajatci a navíc se venku rojí policie, která stanici obklíčila. Naštěstí se zdá, že až na výjimky mají zajatí rozhlasáci pro metalisty pochopení a dokonce se jim snaží pomoci hlídající policii přelstít.
    65%
    Říkají si Osamělí jezdci, jsou tři a hrají řízný heavy metal. Zpěvák a šéf skupiny Chazz, bubeník Pip a basista Rex. Hrají vytrvale a podle svého mínění i dobře, prorazit se jim však stále nedaří. V rádiu je nehrají, protože nejsou slavní a slavní nebudou, dokud je nebudou hrát v rádiu. Klasický začarovaný kruh, z něhož na první pohled není cesty ven. Osamělí jezdci se nehodlají vzdát a když to nejde po dobrém, rozhodnou se, že to zkusí po zlém, tedy skoro po zlém. V hračkářství si opatří několik umělohmotných napodobenin zbraní, které sice místo smrtících kulek chrlí vodu, ale vypadají dostatečně věrohodně, aby nebyly od pravých k rozeznání. Takto vyzbrojeni přepadnou malou rozhlasovou stanici, zajmou její osazenstvo jako rukojmí a vyhlásí svůj jediný požadavek. Chtějí, aby personál pustil demokazetu s jejich písničkami do éteru, tak, aby ji konečně slyšely miliony posluchačů a oni se mohli stát slavnými. Původní plán, který počítal s rychlým obsazením, okamžitým přehráním a rychlým zmizením se však poněkud zkomplikuje, když páska nešťastnou náhodou shoří. Jediná šance je pokračovat v přepadení a získat druhou pásku. Jenže tu má Chazzova dívka Kayla, se kterou se muzikant právě rozešel. A to zdaleka není všechno. Metalisti jsou z celé situace značně rozrušení, mnohem víc než jejich zajatci a navíc se venku rojí policie, která stanici obklíčila. Naštěstí se zdá, že až na výjimky mají zajatí rozhlasáci pro metalisty pochopení a dokonce se jim snaží pomoci hlídající policii přelstít.
    20
Které jsou top filmy na téma kultura mládeže? Ve filmovém žebříčku pro téma kultura mládeže s celkovým počtem 51 titulů vede těchto 5 nejlepších filmů: Kneecap, Pomáda, Piráti na vlnách, Perný den, Zvětšenina, s hlavními hvězdami, jako jsou: Josie Walker, Adam Best, Simone Kirby, Michael Fassbender, Donagh Deeney, Marty Maguire. Dostupnost na online streamovacích platformách (Netflix, HBO Max, Amazon Prime Video, Disney+, Oneplay, Prima Plus, SkyShowtime a nebo iVysílání) poznáte podle ikony u názvu filmu.Stále nevíte, na co se podívat? Vytvořte si svůj vlastní žebříček filmů pomocí vyhledávacího filtru.