Žebříčky

Nejlepší filmy na téma: individuální

  1. Farářův konec
    Farářův konec (1969)
    Film
    • Oneplay
    Zřejmě nejvtipnější Schormův snímek, který využívá schématu falešného kněze (Pilgrim 1923, Nejsme žádní andělé 1988, Corpus Christi 2019), od jehož dobromyslné nekompetentnosti se odvíjejí humorné situace. Skrze jeho postavu kostelníka, jenž přijíždí do malé vesnice zaujmout místo nového faráře, ačkoliv k tomu nemá oprávnění a je do pozice de facto dotlačen okolnostmi, Schorm alegoricky zrcadlí vztah socialistické společnosti k církvi. Farářova přítomnost naruší stabilní postavení místního ateistického učitele, který je jakýmsi lídrem vesnice, a razí prostý požitkářský přístup k životu s heslem “chléb a hry”. Farářovo kázání v čele s mravními ideály a hodnotami přesahujícími lidské bytí jdou učiteli proti srsti a chce se ho za každou cenu zbavit. Ne však kvůli jiné životní filosofii, nýbrž pro stále upadající moc a důležitost ve společnosti, jelikož nový farář se mezi občany těší stále větší oblibě. Vše směřuje až k nevyhnutelné tragické smrti faráře, jehož totožnost je odhalena, a zřítí se z vysokých kostelních pater. Snímek svým způsobem variuje Kristův osud a využívá vícevýznamových obrazů a symbolů.
    77%
    Zřejmě nejvtipnější Schormův snímek, který využívá schématu falešného kněze (Pilgrim 1923, Nejsme žádní andělé 1988, Corpus Christi 2019), od jehož dobromyslné nekompetentnosti se odvíjejí humorné situace. Skrze jeho postavu kostelníka, jenž přijíždí do malé vesnice zaujmout místo nového faráře, ačkoliv k tomu nemá oprávnění a je do pozice de facto dotlačen okolnostmi, Schorm alegoricky zrcadlí vztah socialistické společnosti k církvi. Farářova přítomnost naruší stabilní postavení místního ateistického učitele, který je jakýmsi lídrem vesnice, a razí prostý požitkářský přístup k životu s heslem “chléb a hry”. Farářovo kázání v čele s mravními ideály a hodnotami přesahujícími lidské bytí jdou učiteli proti srsti a chce se ho za každou cenu zbavit. Ne však kvůli jiné životní filosofii, nýbrž pro stále upadající moc a důležitost ve společnosti, jelikož nový farář se mezi občany těší stále větší oblibě. Vše směřuje až k nevyhnutelné tragické smrti faráře, jehož totožnost je odhalena, a zřítí se z vysokých kostelních pater. Snímek svým způsobem variuje Kristův osud a využívá vícevýznamových obrazů a symbolů.
    1
  2. Každý pro sebe a bůh proti všem
    Každý pro sebe a bůh proti všem (1974)
    Film
    76%
    2
  3. Přelud svobody
    Přelud svobody (1974)
    Film
    Mozaika světa, pozorovaného v absurdní nadsázce a pospojovaná řetězícím se přeskakováním z jedné vedlejší postavy na druhou, se skládá z nesourodých výjevů všeobjímajícího pocitu neporozumění. Logika moderního světa je postavena pod úhlem absurdního žertu na hlavu: fotografie, na něž v pařížském parku lákal neznámý muž dívenky a nad nimiž se později zvědavě rozdychťuje pan Foucauld se svou manželkou, se ukáží být obyčejnými pohlednicemi s památkami. Obráceně se chovají i soudci, kteří odsoudí masového vraha a vzápětí ho propustí na svobodu. Stejně tak úspěšně vyhlašuje policie pátrání po dívence, která nezmizela. Celou mozaiku uzavírá v detailním záběru hlava pštrosa, kolem níž se ozývá nepřetržitá střelba. Předposlední film španělského režiséra a scenáristy Luise Buñuela nazvaný Přelud svobody (1974) tvoří závěrečnou část volného triptychu podobenství s filmy Mléčná dráha (1969) a Nenápadný půvab buržoazie (1972).
    Žánry:DramaKomedieSatira
    76%
    Mozaika světa, pozorovaného v absurdní nadsázce a pospojovaná řetězícím se přeskakováním z jedné vedlejší postavy na druhou, se skládá z nesourodých výjevů všeobjímajícího pocitu neporozumění. Logika moderního světa je postavena pod úhlem absurdního žertu na hlavu: fotografie, na něž v pařížském parku lákal neznámý muž dívenky a nad nimiž se později zvědavě rozdychťuje pan Foucauld se svou manželkou, se ukáží být obyčejnými pohlednicemi s památkami. Obráceně se chovají i soudci, kteří odsoudí masového vraha a vzápětí ho propustí na svobodu. Stejně tak úspěšně vyhlašuje policie pátrání po dívence, která nezmizela. Celou mozaiku uzavírá v detailním záběru hlava pštrosa, kolem níž se ozývá nepřetržitá střelba. Předposlední film španělského režiséra a scenáristy Luise Buñuela nazvaný Přelud svobody (1974) tvoří závěrečnou část volného triptychu podobenství s filmy Mléčná dráha (1969) a Nenápadný půvab buržoazie (1972).
    Žánry:DramaKomedieSatira
    3
  4. Člověk pro každé počasí
    Člověk pro každé počasí (1966)
    Film
    • iTunes
    75%
    4
  5. Habermannův mlýn
    Habermannův mlýn (2010)
    Film
    • Oneplay
    • Prima Plus
    • KVIFF TV
    • +1
    Život před válkou v pohraničí nebyl dvakrát idylický. Doba si žádala, abyste se přiklonili na jednu či druhou stranu a jen ti nejsilnější dokázali zůstat nad věcí. Patřil k nim bohatý podnikatel August Habermann (Mark Waschke), který bez předsudků dával práci Čechům i Němcům, a jeho nejbližší přítel Březina (Karel Roden). Po začlenění Sudet do Třetí říše tlak ještě zesílil, na tomto místě personifikovaný esesákem Koslowskim (Ben Becker). Habermann i přesto dál vytvářel pro své české zaměstnance ochranný štít a odmítal se plně podvolit „mateřské“ ideologii. Jenže šílená doba nakonec dostihla i jeho. Při volbě ze dvou možností, z nichž ani jedna není dobrá, učinil rozhodnutí, které se stalo záminkou k tomu, aby se bezprostředně po válce stal hlavním cílem na seznamu „českých vlastenců“, z nichž většinu tvořili jeho bývalí chráněnci. Samozvaným soudcům a katům šlo ale spíš o jeho majetek než o spravedlnost. Dokáže před nimi Habermann zachránit alespoň ženu a dítě?
    Režie:Juraj Herz
    75%
    Život před válkou v pohraničí nebyl dvakrát idylický. Doba si žádala, abyste se přiklonili na jednu či druhou stranu a jen ti nejsilnější dokázali zůstat nad věcí. Patřil k nim bohatý podnikatel August Habermann (Mark Waschke), který bez předsudků dával práci Čechům i Němcům, a jeho nejbližší přítel Březina (Karel Roden). Po začlenění Sudet do Třetí říše tlak ještě zesílil, na tomto místě personifikovaný esesákem Koslowskim (Ben Becker). Habermann i přesto dál vytvářel pro své české zaměstnance ochranný štít a odmítal se plně podvolit „mateřské“ ideologii. Jenže šílená doba nakonec dostihla i jeho. Při volbě ze dvou možností, z nichž ani jedna není dobrá, učinil rozhodnutí, které se stalo záminkou k tomu, aby se bezprostředně po válce stal hlavním cílem na seznamu „českých vlastenců“, z nichž většinu tvořili jeho bývalí chráněnci. Samozvaným soudcům a katům šlo ale spíš o jeho majetek než o spravedlnost. Dokáže před nimi Habermann zachránit alespoň ženu a dítě?
    Režie:Juraj Herz
    5
  6. Žena na válečné stezce
    Žena na válečné stezce (2018)
    Film
    • Edison
    Film Žena na válečné stezce je islandské drama s prvky komedie, které sleduje příběh Hally, padesátileté ženy, která žije zdánlivě poklidným životem v Reykjavíku jako dirigentka. Ve skutečnosti je ale tajnou ekoteroristkou, která vede osobní válku proti místnímu průmyslovému gigantu, jehož aktivity považuje za škodlivé pro životní prostředí Islandu. Halla je odhodlaná zastavit výstavbu nové továrny a provádí řadu sabotážních akcí. Hallina militantní snaha zlepšit budoucnost se však zkomplikuje, když obdrží zprávu, že její žádost o adopci malé ukrajinské dívky byla schválena.
    Žánry:AkčníThriller
    75%
    Film Žena na válečné stezce je islandské drama s prvky komedie, které sleduje příběh Hally, padesátileté ženy, která žije zdánlivě poklidným životem v Reykjavíku jako dirigentka. Ve skutečnosti je ale tajnou ekoteroristkou, která vede osobní válku proti místnímu průmyslovému gigantu, jehož aktivity považuje za škodlivé pro životní prostředí Islandu. Halla je odhodlaná zastavit výstavbu nové továrny a provádí řadu sabotážních akcí. Hallina militantní snaha zlepšit budoucnost se však zkomplikuje, když obdrží zprávu, že její žádost o adopci malé ukrajinské dívky byla schválena.
    Žánry:AkčníThriller
    6
  7. Wadjda
    Wadjda (2012)
    Film
    Malá Wadjda sní o tom, že si pořídí zelené kolo. Na závody s kamarádem ze sousedství však musí zapomenout: zákony totiž děvčatům jízdu na kole zakazují. Dívenka se rozhodne vydělat si peníze ve školní soutěži v recitaci Koránu. Stává se z ní ukázkově zbožná holčička... Debut první ženy režisérky v Saúdské Arábii Haifay al Mansourové je civilní meditací o svobodě v nesvobodném světě a vzpomínkou na Zloděje kol Vittoria De Sicy. (MFF Karlovy Vary)

    74%
    Malá Wadjda sní o tom, že si pořídí zelené kolo. Na závody s kamarádem ze sousedství však musí zapomenout: zákony totiž děvčatům jízdu na kole zakazují. Dívenka se rozhodne vydělat si peníze ve školní soutěži v recitaci Koránu. Stává se z ní ukázkově zbožná holčička... Debut první ženy režisérky v Saúdské Arábii Haifay al Mansourové je civilní meditací o svobodě v nesvobodném světě a vzpomínkou na Zloděje kol Vittoria De Sicy. (MFF Karlovy Vary)

    7
  8. Atalanta
    Atalanta (1934)
    Film
    Námořník Jean se ožení s Juliettou a vezme ji na nákladní loď, kde pracuje. Atalanta se plaví do Paříže, do města, o kterém sní Juliette celý život. Loď patří starému námořníkovi Julesovi (Michel Simon), osamělému vlkovi, který má ze všeho nejvíc rád své kočky. V Paříži se Jean pohádá s Juliettou a ztropí jí žárlivou scénu. Juliette uprchne a Jean si teprve postupně uvědomuje hodnotu jejich lásky.
    Atalanta je převratné dílo francouzské kinematografie třicátých let; dílo plné poezie, se surrealistickými scénami, odmítá zbytečné psychologizování, klade důraz na niterné a zvláštní detaily, na zásadní okamžiky v lidském životě, na lidi, kteří se mohou v určité chvíli náhle zjevit, aby se opět náhle vytratili, tak jak přišli.
    Režie:Jean Vigo
    73%
    Námořník Jean se ožení s Juliettou a vezme ji na nákladní loď, kde pracuje. Atalanta se plaví do Paříže, do města, o kterém sní Juliette celý život. Loď patří starému námořníkovi Julesovi (Michel Simon), osamělému vlkovi, který má ze všeho nejvíc rád své kočky. V Paříži se Jean pohádá s Juliettou a ztropí jí žárlivou scénu. Juliette uprchne a Jean si teprve postupně uvědomuje hodnotu jejich lásky.
    Atalanta je převratné dílo francouzské kinematografie třicátých let; dílo plné poezie, se surrealistickými scénami, odmítá zbytečné psychologizování, klade důraz na niterné a zvláštní detaily, na zásadní okamžiky v lidském životě, na lidi, kteří se mohou v určité chvíli náhle zjevit, aby se opět náhle vytratili, tak jak přišli.
    Režie:Jean Vigo
    8
  9. Můj strýček z Ameriky
    Můj strýček z Ameriky (1980)
    Film

    Resnaisův film Můj strýček z Ameriky je věnován Henrimu Laboritovi, vědci, zabývajícímu se behaviorismem, který vychází z těchto tezí: Pro bytost je jediným důvodem bytí být, to znamená udržet si svou strukturu, udržet se při životě, bez toho není bytí. Do tohoto dokumentárního rámce, v němž Laborit prezentuje a laboratorně dokládá své ideje, Resnais začleňuje osudy tří fiktivních postav, přičemž každá z nich reprezentuje jiný společenský kontext. Vzniká tak dialog různých textů, který rozšiřuje možné pohledy na skutečnost.
    Osudová setkání. Ctižádostivý Jean, původem z měšťanské rodiny, pracuje jako ředitel zpravodajství velkého rádia. Opustí svou ženu a děti kvůli Janine, mladé herečce, jejíž rodiče jsou přesvědčení komunisté. Jejich vztah ale skončí dva roky poté a Janine odchází na venkov, kde pracuje jako návrhářka... Tam se setká s ředitelem textilky Reném, který pochází z venkovské katolické rodiny. Do příběhů vstupuje ve své vlastní roli biolog Henri Laborit, který na základě pokusů na krysách vysvětluje určité zákonitosti lidského chování. Boj, útěk nebo zábrany, každý reaguje podle primárních podnětů.
    Film je ověnčen mnoha mezinárodními cenami, na MFF v Cannes 1980 získal snímek Velkou cenu poroty a cenu FIPRESCI.

    Žánry:DramaKomedieSatira
    72%

    Resnaisův film Můj strýček z Ameriky je věnován Henrimu Laboritovi, vědci, zabývajícímu se behaviorismem, který vychází z těchto tezí: Pro bytost je jediným důvodem bytí být, to znamená udržet si svou strukturu, udržet se při životě, bez toho není bytí. Do tohoto dokumentárního rámce, v němž Laborit prezentuje a laboratorně dokládá své ideje, Resnais začleňuje osudy tří fiktivních postav, přičemž každá z nich reprezentuje jiný společenský kontext. Vzniká tak dialog různých textů, který rozšiřuje možné pohledy na skutečnost.
    Osudová setkání. Ctižádostivý Jean, původem z měšťanské rodiny, pracuje jako ředitel zpravodajství velkého rádia. Opustí svou ženu a děti kvůli Janine, mladé herečce, jejíž rodiče jsou přesvědčení komunisté. Jejich vztah ale skončí dva roky poté a Janine odchází na venkov, kde pracuje jako návrhářka... Tam se setká s ředitelem textilky Reném, který pochází z venkovské katolické rodiny. Do příběhů vstupuje ve své vlastní roli biolog Henri Laborit, který na základě pokusů na krysách vysvětluje určité zákonitosti lidského chování. Boj, útěk nebo zábrany, každý reaguje podle primárních podnětů.
    Film je ověnčen mnoha mezinárodními cenami, na MFF v Cannes 1980 získal snímek Velkou cenu poroty a cenu FIPRESCI.

    Žánry:DramaKomedieSatira
    9
  10. Kinobox - mobilní aplikace

    Stáhněte si mobilní aplikaci Kinobox4.8 z 1000+ hodnocení4.8 (1000+ hodnocení)

    ZDARMA
  11. Hrdina má strach
    Hrdina má strach (1966)
    Film
    Vcelku krotká moralita zdůrazňuje osobní statečnost. Když ustrašený úředníček na kterémsi vysokém úřadu nedopatřením projeví rozhodný názor, není potrestán, ale naopak povýšen. Televizní režisér František Filip zužitkoval satiricky zacílenou divadelní předlohu Jaroslava Dietla, avšak počínal si přece jen opatrnicky. Rudolf Hrušínský v hlavní úloze pronáší působivé vnitřní monology, v nichž komentuje své počínání, zevrubně zkoumá pohnutky u sebe i svého okolí.
    Žánry:KomedieSatira
    71%
    Vcelku krotká moralita zdůrazňuje osobní statečnost. Když ustrašený úředníček na kterémsi vysokém úřadu nedopatřením projeví rozhodný názor, není potrestán, ale naopak povýšen. Televizní režisér František Filip zužitkoval satiricky zacílenou divadelní předlohu Jaroslava Dietla, avšak počínal si přece jen opatrnicky. Rudolf Hrušínský v hlavní úloze pronáší působivé vnitřní monology, v nichž komentuje své počínání, zevrubně zkoumá pohnutky u sebe i svého okolí.
    Žánry:KomedieSatira
    10
  12. Život je sladký
    Život je sladký (1990)
    Film
    Na severu Londýna žijí manželé Wendy a Andy a s nimi i jejich dvojčata, sestry Natálie a Nikola. Wendy pracuje v nedalekém obchodě, vyučuje aerobik na základní škole, sem tam si střihne komediální výstup, sem tam vypomůže v restauraci. A slepě miluje svého manžela, nerozhodného kuchaře, který se jen nerad rozhoupává k důležitým činům. Kousavá dcera Natálie se živí jako instalatérka a sní o prázdninách v Americe. A Nikola? Ta je hlavně nabručená, protože jí to moc nejde s opačným pohlavím, nemá pořádnou práci a navíc trpí nepříliš skrývanou bulimií. Prostě taková obyčejná britská rodinka. A právě v této obyčejnosti je její největší kouzlo, které se všemi hádkami a udobřováním dokonale vystihl na pět Oscarů nominovaný legendární britský režisér Mike Leigh.
    Žánry:DramaKomedie
    Režie:Mike Leigh
    70%
    Na severu Londýna žijí manželé Wendy a Andy a s nimi i jejich dvojčata, sestry Natálie a Nikola. Wendy pracuje v nedalekém obchodě, vyučuje aerobik na základní škole, sem tam si střihne komediální výstup, sem tam vypomůže v restauraci. A slepě miluje svého manžela, nerozhodného kuchaře, který se jen nerad rozhoupává k důležitým činům. Kousavá dcera Natálie se živí jako instalatérka a sní o prázdninách v Americe. A Nikola? Ta je hlavně nabručená, protože jí to moc nejde s opačným pohlavím, nemá pořádnou práci a navíc trpí nepříliš skrývanou bulimií. Prostě taková obyčejná britská rodinka. A právě v této obyčejnosti je její největší kouzlo, které se všemi hádkami a udobřováním dokonale vystihl na pět Oscarů nominovaný legendární britský režisér Mike Leigh.
    Žánry:DramaKomedie
    Režie:Mike Leigh
    11
  13. Návrat ztraceného syna
    Návrat ztraceného syna (1967)
    Film
    • Oneplay
    Ač se tento snímek tváří jako výpověď o hluboké psychické krizi jednoho vědeckého pracovníka, který se pokusil o sebevraždu, ve skutečnosti přerůstá v zamyšlení nad stavem tehdejší společnosti, stěží napomáhající optimálnímu rozvoji citlivější osobnosti. Zaujme vylíčení, jak necitelně se k sobě lidé dokážou chovat, sugestivně je vypodobněna hlavně nedůvěra ke všemu, co vybočuje ze zaběhnutých, mlčky a slepě uznávaných pravidel.
    Žánry:Drama
    70%
    Ač se tento snímek tváří jako výpověď o hluboké psychické krizi jednoho vědeckého pracovníka, který se pokusil o sebevraždu, ve skutečnosti přerůstá v zamyšlení nad stavem tehdejší společnosti, stěží napomáhající optimálnímu rozvoji citlivější osobnosti. Zaujme vylíčení, jak necitelně se k sobě lidé dokážou chovat, sugestivně je vypodobněna hlavně nedůvěra ke všemu, co vybočuje ze zaběhnutých, mlčky a slepě uznávaných pravidel.
    Žánry:Drama
    12
  14. Mlhy na blatech
    Mlhy na blatech (1944)
    Film
    Přepis Klostermannova románu zachycuje s výraznou věrností reáliím vesnické prostředí, určené hrdými selskými rody. Hrdinové se vyznačují nejen niterným vztahem k obdělávané půdě, ale také pytláckou vášní. Pracovitého, ale také vzpurného, ba násilnického čeledína si zahrál mladičký Rudolf Hrušínský, jenž věrohodně zachytil složité předivo povahových rysů u svého hrdiny, které ho teprve láska a probuzené svědomí takříkajíc polidští.
    Žánry:Drama
    69%
    Přepis Klostermannova románu zachycuje s výraznou věrností reáliím vesnické prostředí, určené hrdými selskými rody. Hrdinové se vyznačují nejen niterným vztahem k obdělávané půdě, ale také pytláckou vášní. Pracovitého, ale také vzpurného, ba násilnického čeledína si zahrál mladičký Rudolf Hrušínský, jenž věrohodně zachytil složité předivo povahových rysů u svého hrdiny, které ho teprve láska a probuzené svědomí takříkajíc polidští.
    Žánry:Drama
    13
  15. Okupace ve 26 obrazech
    Okupace ve 26 obrazech (1978)
    Film
    Jugoslávie, Dubrovník 1941. Pár měsíců před vznikem ustašovského Nezávislého státu Chorvatsko, loutkového státu nacistické Německé říše. Tři přátelé, Niko, Toni a Miho, vrstevníci z bohatých dubrovnických rodin, žijí bezstarostným životem. Toni se zamiluje do Nikovy sestry Ane a na jejich zásnubách tři sobě blízké rodiny očekávají okupaci. Přátelství pokračuje, ale nové okolnosti okupace je čím dál více rozdělují. Toni se vzhledem ke svému italskému původu stává fašistou. Miho je jako Žid zatčen a jako zázrakem se mu podaří uniknout z krvavého ustašovského masakru v autobusu. Niko přechází k nelegálnímu hnutí Svazu komunistické mládeže... Okupace ve 26 obrazech je první částí válečné trilogie režiséra Lordana Zafranoviče, která dodnes šokuje drsně zachycenou realitou zla na pozadí krásného Dubrovníku...
    68%
    Jugoslávie, Dubrovník 1941. Pár měsíců před vznikem ustašovského Nezávislého státu Chorvatsko, loutkového státu nacistické Německé říše. Tři přátelé, Niko, Toni a Miho, vrstevníci z bohatých dubrovnických rodin, žijí bezstarostným životem. Toni se zamiluje do Nikovy sestry Ane a na jejich zásnubách tři sobě blízké rodiny očekávají okupaci. Přátelství pokračuje, ale nové okolnosti okupace je čím dál více rozdělují. Toni se vzhledem ke svému italskému původu stává fašistou. Miho je jako Žid zatčen a jako zázrakem se mu podaří uniknout z krvavého ustašovského masakru v autobusu. Niko přechází k nelegálnímu hnutí Svazu komunistické mládeže... Okupace ve 26 obrazech je první částí válečné trilogie režiséra Lordana Zafranoviče, která dodnes šokuje drsně zachycenou realitou zla na pozadí krásného Dubrovníku...
    14
  16. Muž, který stoupl v ceně
    Muž, který stoupl v ceně (1968)
    Film
    Je známou pravdou, že v základu anekdotické nápady se nemají zbytečně protahovat. To platí rovněž pro tento film, který rozvíjí oblíbené schéma (často zužitkovávané, mimo jiné i ve francouzské komedii Tetovaný) - líčí, v jakých obtížích se ocitne člověk, jenž si nechal na záda vytetovat kresbu malíře, který se až po své smrti stal nenadále slavným. Nebožák se tak stává jakýmsi chodícím obrazem, jehož cena neustále stoupá. Navíc se o hrdinu zajímá stále více lidí, jejichž úmyslům lze jen stěží důvěřovat. Režisér Jan Moravec, jenž si napsal i scénář, se opírá zejména o hereckou složku, která vnáší nejvíce spontaneity.
    Žánry:KomedieDrama
    68%
    Je známou pravdou, že v základu anekdotické nápady se nemají zbytečně protahovat. To platí rovněž pro tento film, který rozvíjí oblíbené schéma (často zužitkovávané, mimo jiné i ve francouzské komedii Tetovaný) - líčí, v jakých obtížích se ocitne člověk, jenž si nechal na záda vytetovat kresbu malíře, který se až po své smrti stal nenadále slavným. Nebožák se tak stává jakýmsi chodícím obrazem, jehož cena neustále stoupá. Navíc se o hrdinu zajímá stále více lidí, jejichž úmyslům lze jen stěží důvěřovat. Režisér Jan Moravec, jenž si napsal i scénář, se opírá zejména o hereckou složku, která vnáší nejvíce spontaneity.
    Žánry:KomedieDrama
    15
  17. Belle époque
    Belle époque (1992)
    Film
    68%
    16
  18. Čert nespí
    Čert nespí (1956)
    Film
    • DaFilms
    Slovenský celovečerní hraný film se skládá ze tří samostatných satirických povídek, které byly k zfilmování vybrány ze sbírky Petra Karvaše. Všechny vtipně a pádně odhalují a kritizují nedostatky v našem životě. Jsou to povídky „Smutný káder“, „Typický prípad“ a „Veľkorysá kampaň“. Povídky jsou spojeny záběry ze zasedání schvalovací komise, která si dává filmy promítnout („V rámci komisie“). Členové komise se v jednotlivých postavách na plátně poznávají a v přestávkách mezi promítáním vznášejí své připomínky.
    65%
    Slovenský celovečerní hraný film se skládá ze tří samostatných satirických povídek, které byly k zfilmování vybrány ze sbírky Petra Karvaše. Všechny vtipně a pádně odhalují a kritizují nedostatky v našem životě. Jsou to povídky „Smutný káder“, „Typický prípad“ a „Veľkorysá kampaň“. Povídky jsou spojeny záběry ze zasedání schvalovací komise, která si dává filmy promítnout („V rámci komisie“). Členové komise se v jednotlivých postavách na plátně poznávají a v přestávkách mezi promítáním vznášejí své připomínky.
    17
  19. Park Gorkého
    Park Gorkého (1983)
    Film
    • iTunes
    Snímek zkušeného Michaela Apteda Park Gorkého vznikl v roce 1983. Na americký film má poněkud atypický námět a atypického hrdinu. Hlavní vyšetřovatel moskevské milice Arkadij Renko řeší případ záhadné vraždy tří mladých lidí, do něhož je zapletena KGB, zkorumpovaná justice i cynický americký obchodník s kožešinami. Spravedlivý a čestný policista tedy bojuje s mocnou přesilou, ale nakonec díky pomoci newyorského detektiva (!) a nonkonformní ruské dívky Iriny zajistí za cenu mnoha životů průchod právu. Solidní politicko-kriminální drama se rozvíjí v pomalém tempu s občasnými akčními scénami. Tvůrcům se celkem podařilo vystihnout sovětské reálie, byť natáčeli ve Finsku. Ve své době byl Park Gorkého možná zajímavou výpovědí o poměrech, o nichž na Západě musely být notně zkreslené představy. Dnes by však stěží obstál před obrazem, jaký o své zemi podávají tamní filmaři.
    64%
    Snímek zkušeného Michaela Apteda Park Gorkého vznikl v roce 1983. Na americký film má poněkud atypický námět a atypického hrdinu. Hlavní vyšetřovatel moskevské milice Arkadij Renko řeší případ záhadné vraždy tří mladých lidí, do něhož je zapletena KGB, zkorumpovaná justice i cynický americký obchodník s kožešinami. Spravedlivý a čestný policista tedy bojuje s mocnou přesilou, ale nakonec díky pomoci newyorského detektiva (!) a nonkonformní ruské dívky Iriny zajistí za cenu mnoha životů průchod právu. Solidní politicko-kriminální drama se rozvíjí v pomalém tempu s občasnými akčními scénami. Tvůrcům se celkem podařilo vystihnout sovětské reálie, byť natáčeli ve Finsku. Ve své době byl Park Gorkého možná zajímavou výpovědí o poměrech, o nichž na Západě musely být notně zkreslené představy. Dnes by však stěží obstál před obrazem, jaký o své zemi podávají tamní filmaři.
    18
  20. Wrong
    Wrong (2012)
    Film
    64%
    19
  21. Ashby
    Ashby (2015)
    Film

    Dospívající Ed, který si zvyká na novou školu v novém městě, se spřátelí se svým sousedem Ashbym. Jde o bývalého zabijáka CIA, jenž chce odčinit své hříchy dřív, než prohraje boj s mozkovým nádorem. Ed od něj dostane řadu životních lekcí.
    Když Ed Wallis nastoupí v novém městě na novou školu, jeho prvním úkolem je napsat esej o některém z příslušníků starší generace. Obrátí se proto na svého souseda, samotáře Ashbyho, který mu přislíbí pomoc, ale jen pod jednou podmínkou: když bude mít Ashby nějaké pochůzky, musí ho Ed vozit po městě. Chlapec ovšem netuší, že je Ashby bývalý zabiják CIA, kterému zbývá jen pár měsíců života. A co víc, Ashby zjistí, že na něj před několika lety jeho bývalí šéfové ušili boudu a přiměli ho zabít nevinného muže. Rozhodne se je proto před svou smrtí zavraždit. Ed tak nevědomky dělá Ashbymu, který sleduje a zneškodňuje své staré kolegy, řidiče na útěku z místa činu. Během toho se mezi nimi vytvoří silné pouto. Ashby zaplňuje prázdnotu, kterou v sobě Ed po otcově odchodu pociťoval, a povzbuzuje ho, aby odhalil svůj skrytý talent a vstoupil do školního fotbalového týmu - k velkému překvapení všech spolužáků i dívky, kterou Ed tajně miluje. (Cinemax)

    62%

    Dospívající Ed, který si zvyká na novou školu v novém městě, se spřátelí se svým sousedem Ashbym. Jde o bývalého zabijáka CIA, jenž chce odčinit své hříchy dřív, než prohraje boj s mozkovým nádorem. Ed od něj dostane řadu životních lekcí.
    Když Ed Wallis nastoupí v novém městě na novou školu, jeho prvním úkolem je napsat esej o některém z příslušníků starší generace. Obrátí se proto na svého souseda, samotáře Ashbyho, který mu přislíbí pomoc, ale jen pod jednou podmínkou: když bude mít Ashby nějaké pochůzky, musí ho Ed vozit po městě. Chlapec ovšem netuší, že je Ashby bývalý zabiják CIA, kterému zbývá jen pár měsíců života. A co víc, Ashby zjistí, že na něj před několika lety jeho bývalí šéfové ušili boudu a přiměli ho zabít nevinného muže. Rozhodne se je proto před svou smrtí zavraždit. Ed tak nevědomky dělá Ashbymu, který sleduje a zneškodňuje své staré kolegy, řidiče na útěku z místa činu. Během toho se mezi nimi vytvoří silné pouto. Ashby zaplňuje prázdnotu, kterou v sobě Ed po otcově odchodu pociťoval, a povzbuzuje ho, aby odhalil svůj skrytý talent a vstoupil do školního fotbalového týmu - k velkému překvapení všech spolužáků i dívky, kterou Ed tajně miluje. (Cinemax)

    20
Které jsou top filmy na téma individuální? Ve filmovém žebříčku pro téma individuální s celkovým počtem 37 titulů vede těchto 5 nejlepších filmů: Farářův konec, Každý pro sebe a bůh proti všem, Přelud svobody, Člověk pro každé počasí, Habermannův mlýn, s hlavními hvězdami, jako jsou: Vlastimil Brodský, Jan Libíček, Jana Brejchová, Zdena Škvorecká, Jaroslav Satoranský, Vladimír Valenta. Dostupnost na online streamovacích platformách (Netflix, HBO Max, Amazon Prime Video, Disney+, Oneplay, Prima Plus, SkyShowtime a nebo iVysílání) poznáte podle ikony u názvu filmu.Stále nevíte, na co se podívat? Vytvořte si svůj vlastní žebříček filmů pomocí vyhledávacího filtru.