Žebříčky

Nejlepší filmy na téma: opuštění

  1. Dobrý Will Hunting
    Dobrý Will Hunting (1997)
    Film
    • Netflix
    • SkyShowtime
    • iTunes
    • +1
    Psychologické drama, líčící osudy dvacetiletého matematického génia, ale zároveň i hospodského flákače Willa Huntinga. Ten pochází z nuzných poměrů a svůj život strávil převážně v sirotčincích. Mladíkovy neuvěřitelné početní vlohy vyjdou najevo, když jako uklízeč na bostonské univerzitě náhodně vyřeší složitý matematický příklad, který zůstal na tabuli. Citově vyprahlý a zablokovaný Will ovšem odmítá využít svého obrovského talentu a změnit svůj život. Nakonec se však podvolí tlaku okolí. Příběh je koncipován jako střet několika silných osobností a charakterů. Přesvědčivě je ztvárněno jak prostředí a atmosféra jižního Bostonu, tak "akademická půda".
    86%
    Psychologické drama, líčící osudy dvacetiletého matematického génia, ale zároveň i hospodského flákače Willa Huntinga. Ten pochází z nuzných poměrů a svůj život strávil převážně v sirotčincích. Mladíkovy neuvěřitelné početní vlohy vyjdou najevo, když jako uklízeč na bostonské univerzitě náhodně vyřeší složitý matematický příklad, který zůstal na tabuli. Citově vyprahlý a zablokovaný Will ovšem odmítá využít svého obrovského talentu a změnit svůj život. Nakonec se však podvolí tlaku okolí. Příběh je koncipován jako střet několika silných osobností a charakterů. Přesvědčivě je ztvárněno jak prostředí a atmosféra jižního Bostonu, tak "akademická půda".
    51
  2. Satanské tango
    Satanské tango (1994)
    Film
    Podle stejnojmenného románu Lászla Krasznahorkaie natočil Béla Tarr sedm a půl hodiny trvající veledílo Satanské tango, jímž na sebe upozornil také za hranicemi Maďarska. Film se odehrává stejně jako Zatracení (1988) v posttotalitní pusté krajině, již rozbahňuje neustálý déšť a drásá drsný vítr. Příběh hříšné vesnice je rozvržen do dvanácti kapitol, jež můžeme rozdělit na dvě poloviny, což odpovídá pravidlům tanga (šest kroků dopředu, šest kroků dozadu). Především v první části Tarr paralelně vypráví osudy jednotlivých postav, které směřují k jasně danému bodu - příchodu lžiproroka Irimiáše a jeho kumpána Petriny. Z několika úhlů pohledu sledujeme toto dlouhé čekání na člověka, jehož se obyvatelé chátrající vesnice obávají.
    Žánry:Drama
    Režie:Béla Tarr
    83%
    Podle stejnojmenného románu Lászla Krasznahorkaie natočil Béla Tarr sedm a půl hodiny trvající veledílo Satanské tango, jímž na sebe upozornil také za hranicemi Maďarska. Film se odehrává stejně jako Zatracení (1988) v posttotalitní pusté krajině, již rozbahňuje neustálý déšť a drásá drsný vítr. Příběh hříšné vesnice je rozvržen do dvanácti kapitol, jež můžeme rozdělit na dvě poloviny, což odpovídá pravidlům tanga (šest kroků dopředu, šest kroků dozadu). Především v první části Tarr paralelně vypráví osudy jednotlivých postav, které směřují k jasně danému bodu - příchodu lžiproroka Irimiáše a jeho kumpána Petriny. Z několika úhlů pohledu sledujeme toto dlouhé čekání na člověka, jehož se obyvatelé chátrající vesnice obávají.
    Žánry:Drama
    Režie:Béla Tarr
    52
  3. Útěk do divočiny
    Útěk do divočiny (2007)
    Film
    • iTunes
    • Rakuten
    • SWEET.TV
    Málokdo z nás má takovou odvahu jako Christopher McCandless (Emile Hirsch). Bylo mu dvacet dva, když dostudoval vysokou školu, ale místo toho, aby zaplul do civilizačního proudu, ukázal mu vztyčený prostředník a z naivního snílka se proměnil v symbol jedné generace Američanů. Každý krok jeho cesty z města do té nejsyrovější divočiny sledoval slavný herec Sean Penn, který se tentokrát spokojil s rolí režiséra a scenáristy. Chris McCandless byl skutečným dobrodruhem, jehož život inspiroval podobně stavěného spisovatele Jona Krakauera k napsání strhující knížky podle jeho nalezených deníkových záznamů. Předloha, která připomíná nejlepší dobrodružné cestopisy Jacka Londona nadchla právě Seana Penna, který se okamžitě po přečtení rozhodl koupit práva a natočit podle ní film. „Že chci natočit film jsem věděl hned po prvním přečtení. To téma, jeho postavy a prostředí, ve kterém se příběh odehrává, si přímo říkaly o to, aby se objevily na filmovém plátně. Doufám, že se mi podaří omotat si diváky kolem prstu stejně pevně, jako se to podařilo Krakauerovi s lidmi, kteří to četli,“ říká Penn. Chris se vymykal odjakživa, ale to, co udělal bezprostředně po absolvování univerzity ho dělá výjimečným i mezi výjimečnými. Všechny své dosavadní úspory věnoval charitě a s minimální výbavou a přípravou vyrazil napříč Spojenými státy na Aljašku, kde chtěl vyzkoušet život v divočině. Na své strastiplné cestě, během níž mu šlo několikrát o život, potkal spoustu úžasných bytostí, které zformovaly jeho pohled na svět a pomohly v přípravě na vstup do chrámu přírody na nelítostném americkém severu. Naivní mladík se během té cesty přetransformoval v sebevědomého muže, jenže v lůně aljašské divočiny mu ani tento přerod nebyl moc platný. Splněný sen bohužel někdy stojí víc než hromada peněz. Stejný přerod jako jeho hrdina absolvoval i talentovaný herec Emile Hirsch (Legendy z Dogtownu, Alpha Dog), který musel projít náročnou průpravou, aby Seanu Pennovi dokázal, že tuhle cestu dokáže ujít. Doprovázejí ho na ní hvězdá jména. Marcia Gay Harden (Tajemná řeka, Úsměv Mony Lisy) a William Hurt (Mr. Brooks, Dějiny násilí) coby jeho rodiče, nebo Vince Vaughn (Rozchod!, Nesvatbovi) a Catherine Keener (Adaptace, Kapote) jako jeho svérázní průvodci.
    Režie:Sean Penn
    83%
    Málokdo z nás má takovou odvahu jako Christopher McCandless (Emile Hirsch). Bylo mu dvacet dva, když dostudoval vysokou školu, ale místo toho, aby zaplul do civilizačního proudu, ukázal mu vztyčený prostředník a z naivního snílka se proměnil v symbol jedné generace Američanů. Každý krok jeho cesty z města do té nejsyrovější divočiny sledoval slavný herec Sean Penn, který se tentokrát spokojil s rolí režiséra a scenáristy. Chris McCandless byl skutečným dobrodruhem, jehož život inspiroval podobně stavěného spisovatele Jona Krakauera k napsání strhující knížky podle jeho nalezených deníkových záznamů. Předloha, která připomíná nejlepší dobrodružné cestopisy Jacka Londona nadchla právě Seana Penna, který se okamžitě po přečtení rozhodl koupit práva a natočit podle ní film. „Že chci natočit film jsem věděl hned po prvním přečtení. To téma, jeho postavy a prostředí, ve kterém se příběh odehrává, si přímo říkaly o to, aby se objevily na filmovém plátně. Doufám, že se mi podaří omotat si diváky kolem prstu stejně pevně, jako se to podařilo Krakauerovi s lidmi, kteří to četli,“ říká Penn. Chris se vymykal odjakživa, ale to, co udělal bezprostředně po absolvování univerzity ho dělá výjimečným i mezi výjimečnými. Všechny své dosavadní úspory věnoval charitě a s minimální výbavou a přípravou vyrazil napříč Spojenými státy na Aljašku, kde chtěl vyzkoušet život v divočině. Na své strastiplné cestě, během níž mu šlo několikrát o život, potkal spoustu úžasných bytostí, které zformovaly jeho pohled na svět a pomohly v přípravě na vstup do chrámu přírody na nelítostném americkém severu. Naivní mladík se během té cesty přetransformoval v sebevědomého muže, jenže v lůně aljašské divočiny mu ani tento přerod nebyl moc platný. Splněný sen bohužel někdy stojí víc než hromada peněz. Stejný přerod jako jeho hrdina absolvoval i talentovaný herec Emile Hirsch (Legendy z Dogtownu, Alpha Dog), který musel projít náročnou průpravou, aby Seanu Pennovi dokázal, že tuhle cestu dokáže ujít. Doprovázejí ho na ní hvězdá jména. Marcia Gay Harden (Tajemná řeka, Úsměv Mony Lisy) a William Hurt (Mr. Brooks, Dějiny násilí) coby jeho rodiče, nebo Vince Vaughn (Rozchod!, Nesvatbovi) a Catherine Keener (Adaptace, Kapote) jako jeho svérázní průvodci.
    Režie:Sean Penn
    53
  4. Kid
    Kid (1921)
    Film
    Příběh začíná ve chvíli, kdy se mladá a chudá žena rozhodne vzdát svého narozeného syna a vloží jej na sedadlo cizího auta, aby mu zajistila lepší život. Zhroucená z místa odchází, a když přemýšlí nad svým činem, až příliš pozdě si uvědomí, jakou udělala chybu. Mezitím je auto ukradeno dvojicí zlodějů, kteří si po chvíli neví rady se svým nechtěným pasažérem, a tak jej nechají u popelnic v chudinské čtvrti. Zde jej nachází tulák (Charlie Chaplin), který se ho snaží někomu dát, ale brzy k němu přilne a ujímá se ho. Pět let poté je z tuláka a malého Johna (Jackie Coogan) vykutálená dvojice, která si vydělává tím, že jeden rozbíjí okna, aby se za rohem objevil druhý, který je může ihned spravit. Po uplynulých pěti letech se z matky malého Johna stane úspěšná zpěvačka, ale také aktivní podporovatelka charity, která se neustále snaží odčinit svou vinu. Jednoho dne se nevědomky se synem i jeho „otcem“ setkává, když nemocného Johna přináší do domu tuláka. Přivolaný lékař ale zjistí, že tulák není jeho otcem, a tak je nucen mu dítě odebrat. Tulák se však nehodlá chlapce vzdát jen tak snadno... Druhý celovečerní snímek Charlieho Chaplina z roku 1921 (první byl Chaplin honí dolary z roku 1914) zaznamenal ve své době obrovský úspěch. Chaplin do něj vložil vzpomínky na své vlastní dětství a byl zde již patrný Chaplinův záměr rozvíjet vedle groteskních scének také melodramatické a melancholické příběhy, točící se kolem jeho postavy tuláka. Tím se znatelně lišil od svých konkurentů a dalších hvězd grotesek jako Harolda Lloyda či Bustera Keatona. (Česká televize)
    Žánry:DramaKomedieRodinný
    83%
    Příběh začíná ve chvíli, kdy se mladá a chudá žena rozhodne vzdát svého narozeného syna a vloží jej na sedadlo cizího auta, aby mu zajistila lepší život. Zhroucená z místa odchází, a když přemýšlí nad svým činem, až příliš pozdě si uvědomí, jakou udělala chybu. Mezitím je auto ukradeno dvojicí zlodějů, kteří si po chvíli neví rady se svým nechtěným pasažérem, a tak jej nechají u popelnic v chudinské čtvrti. Zde jej nachází tulák (Charlie Chaplin), který se ho snaží někomu dát, ale brzy k němu přilne a ujímá se ho. Pět let poté je z tuláka a malého Johna (Jackie Coogan) vykutálená dvojice, která si vydělává tím, že jeden rozbíjí okna, aby se za rohem objevil druhý, který je může ihned spravit. Po uplynulých pěti letech se z matky malého Johna stane úspěšná zpěvačka, ale také aktivní podporovatelka charity, která se neustále snaží odčinit svou vinu. Jednoho dne se nevědomky se synem i jeho „otcem“ setkává, když nemocného Johna přináší do domu tuláka. Přivolaný lékař ale zjistí, že tulák není jeho otcem, a tak je nucen mu dítě odebrat. Tulák se však nehodlá chlapce vzdát jen tak snadno... Druhý celovečerní snímek Charlieho Chaplina z roku 1921 (první byl Chaplin honí dolary z roku 1914) zaznamenal ve své době obrovský úspěch. Chaplin do něj vložil vzpomínky na své vlastní dětství a byl zde již patrný Chaplinův záměr rozvíjet vedle groteskních scének také melodramatické a melancholické příběhy, točící se kolem jeho postavy tuláka. Tím se znatelně lišil od svých konkurentů a dalších hvězd grotesek jako Harolda Lloyda či Bustera Keatona. (Česká televize)
    Žánry:DramaKomedieRodinný
    54
  5. Paříž, Texas
    Paříž, Texas (1984)
    Film
    82%
    55
  6. Kramerová versus Kramer
    Kramerová versus Kramer (1979)
    Film
    • HBO Max
    • iTunes
    Je to příběh o náhodných známostech, životních hodnotách a možnostech výběru. Když se kariérista Ted Kramer pozdě večer vrací domů, jeho žena Joanna mu oznamuje, že od něj odchází. Celý život byla něčí dcera a poté něčí žena. Nyní chce najít sama sebe. Ted se teď musí sám starat o jejich šestiletého syna. Pozná a naučí se to, co mnoho otců neumí: vařit, chodit se synem na hřiště a do parku, rozumět jeho potřebám a strachu. Teď se poprvé ve svém životě cítí jako plnohodnotný otec. Ale najednou se Joanna vrací a chce svého syna zpět.
    Žánry:DramaOscarový
    82%
    Je to příběh o náhodných známostech, životních hodnotách a možnostech výběru. Když se kariérista Ted Kramer pozdě večer vrací domů, jeho žena Joanna mu oznamuje, že od něj odchází. Celý život byla něčí dcera a poté něčí žena. Nyní chce najít sama sebe. Ted se teď musí sám starat o jejich šestiletého syna. Pozná a naučí se to, co mnoho otců neumí: vařit, chodit se synem na hřiště a do parku, rozumět jeho potřebám a strachu. Teď se poprvé ve svém životě cítí jako plnohodnotný otec. Ale najednou se Joanna vrací a chce svého syna zpět.
    Žánry:DramaOscarový
    56
  7. Toy Story 3: Příběh hraček
    Toy Story 3: Příběh hraček (2010)
    Film
    • Disney+
    • iTunes
    • Rakuten
    • +1
    Ve filmu Toy Story 3: Příběh hraček se tvůrci milované série příběhů o hračkách „Toy Story“ vrací do kouzelného světa nám dobře známých hraček. Chlapec Andy už vyrostl a chystá se na vysokou školu. Buzze, Woodyho a zbytek hraček tak čeká nejistá budoucnost, protože se dostanou školky plné rozjívených dětí a batolat. Obzvláště nezkrotná batolata se už nemohou dočkat až dostanou tyhle „nové“ hračky do svých malých, upatlaných ručiček. Přestože naše hrdiny čeká nejedna horká chvilka, dobře ví, že nesmí jeden druhého zradit a že se musí pohromadě. A k tomu všemu čeká panenku Barbie první osudové setkání s Kenem.
    81%
    Ve filmu Toy Story 3: Příběh hraček se tvůrci milované série příběhů o hračkách „Toy Story“ vrací do kouzelného světa nám dobře známých hraček. Chlapec Andy už vyrostl a chystá se na vysokou školu. Buzze, Woodyho a zbytek hraček tak čeká nejistá budoucnost, protože se dostanou školky plné rozjívených dětí a batolat. Obzvláště nezkrotná batolata se už nemohou dočkat až dostanou tyhle „nové“ hračky do svých malých, upatlaných ručiček. Přestože naše hrdiny čeká nejedna horká chvilka, dobře ví, že nesmí jeden druhého zradit a že se musí pohromadě. A k tomu všemu čeká panenku Barbie první osudové setkání s Kenem.
    57
  8. Povídky o bledé luně po dešti
    Povídky o bledé luně po dešti (1953)
    Film
    Povídky o bledé luně po dešti (1953) volně obměňuje dvě povídky ze stejnojmenné klasické knihy, jejíž autor Akinari Ueda žil v letech 1734 1809 a inspiroval se příběhy, tradovanými po staletí. Venkovský hrnčíř Gendžuro trpí bídou uprostřed zmatku válečných sporů mezí mocnými rody, jež pustoší zemi, rozsévají hrůzu a smrt. S manželkou a dítětem, se svou sestrou a švagrem hledají útočiště ve městě, Gendžurova žena se cestou odpojí a zabijí ji vojáci. Nic netušící hrnčíř dorazí do města sám a podlehne kouzlu krásné ženy, ve skutečnosti démona. Prohlédne, vrátí se domů a tam ho přivítá manželka nyní už také duch. Hrnčířův švagr si vyslouží zásluhy a vysokou hodnost na válečném poli, ale když se v nevěstinci setká s manželkou, kterou za jeho dlouhé nepřítomnosti znásilnili vojáci, odloží skvělou zbroj a oba se vracejí do vesnice Stručný záznam hlavní dějové linie pochopitelně nevystihuje vztahy ani psychologické motivace; jenom pramálo napoví o skutečném tématu, o myšlence a naprosto nic o ztvárnění. Tento film s mimořádnou přesvědčivostí potvrzuje, že Mizoguči nehledal zpravidla v minulosti záminku pro únik před naléhavou problematikou dneška, ani příležitost, jak se oddávat virtuózním, leč samoúčelným a chladným etudám. Naopak: podobně jako Kurosawa, Kobajaši a další, také on křísil minulé doby a životy k obrazu dneška, vytyčoval paralely, navozoval obecně platné konflikty a dilemata. Bylo jen k prospěchu věci, jestliže tak nečinil tezovitě, nýbrž s mistrným zvládnutím výrazových prostředků filmové řeči. Tvůrci podobných filmů neoslavují hrdinné činy a nádheru feudálů, na jejichž mocenské spory vždy doplácí prostý člověk. Ubohý vesničan nebo městský chuďas, jeho nejistý život vydaný napospas kopytům válečných ořů, napjatým luků, vytaseným mečům a namířeným kopím. Pláč nad mrtvolami žen a dětí uprostřed rozvalin domova a popleněná, spálená úroda Takže toto stanovisko není pokaždé tak jednoznačné jako v Povídkách o bledé luně po dešti.
    80%
    Povídky o bledé luně po dešti (1953) volně obměňuje dvě povídky ze stejnojmenné klasické knihy, jejíž autor Akinari Ueda žil v letech 1734 1809 a inspiroval se příběhy, tradovanými po staletí. Venkovský hrnčíř Gendžuro trpí bídou uprostřed zmatku válečných sporů mezí mocnými rody, jež pustoší zemi, rozsévají hrůzu a smrt. S manželkou a dítětem, se svou sestrou a švagrem hledají útočiště ve městě, Gendžurova žena se cestou odpojí a zabijí ji vojáci. Nic netušící hrnčíř dorazí do města sám a podlehne kouzlu krásné ženy, ve skutečnosti démona. Prohlédne, vrátí se domů a tam ho přivítá manželka nyní už také duch. Hrnčířův švagr si vyslouží zásluhy a vysokou hodnost na válečném poli, ale když se v nevěstinci setká s manželkou, kterou za jeho dlouhé nepřítomnosti znásilnili vojáci, odloží skvělou zbroj a oba se vracejí do vesnice Stručný záznam hlavní dějové linie pochopitelně nevystihuje vztahy ani psychologické motivace; jenom pramálo napoví o skutečném tématu, o myšlence a naprosto nic o ztvárnění. Tento film s mimořádnou přesvědčivostí potvrzuje, že Mizoguči nehledal zpravidla v minulosti záminku pro únik před naléhavou problematikou dneška, ani příležitost, jak se oddávat virtuózním, leč samoúčelným a chladným etudám. Naopak: podobně jako Kurosawa, Kobajaši a další, také on křísil minulé doby a životy k obrazu dneška, vytyčoval paralely, navozoval obecně platné konflikty a dilemata. Bylo jen k prospěchu věci, jestliže tak nečinil tezovitě, nýbrž s mistrným zvládnutím výrazových prostředků filmové řeči. Tvůrci podobných filmů neoslavují hrdinné činy a nádheru feudálů, na jejichž mocenské spory vždy doplácí prostý člověk. Ubohý vesničan nebo městský chuďas, jeho nejistý život vydaný napospas kopytům válečných ořů, napjatým luků, vytaseným mečům a namířeným kopím. Pláč nad mrtvolami žen a dětí uprostřed rozvalin domova a popleněná, spálená úroda Takže toto stanovisko není pokaždé tak jednoznačné jako v Povídkách o bledé luně po dešti.
    58
  9. Mamma Roma
    Mamma Roma (1962)
    Film
    Příběh jedné prostitutky, které neleží na srdci nic jiného než dobro vlastního syna Ettora, jenž vůbec netuší, čím se jeho matka živí. Proto když se pasák Carmine žení, využije Mamma Roma této příležitosti k tomu, aby začala docela nový život. Opouští chudé římské předměstí a začíná jako prodavačka. Carmine se ale po čase vrací a zase nutí Mamma Romu k prostituci. Nešťastná žena jeho vydírání podlehne, ale svému neštěstí tím nezabrání...
    Žánry:Drama
    79%
    Příběh jedné prostitutky, které neleží na srdci nic jiného než dobro vlastního syna Ettora, jenž vůbec netuší, čím se jeho matka živí. Proto když se pasák Carmine žení, využije Mamma Roma této příležitosti k tomu, aby začala docela nový život. Opouští chudé římské předměstí a začíná jako prodavačka. Carmine se ale po čase vrací a zase nutí Mamma Romu k prostituci. Nešťastná žena jeho vydírání podlehne, ale svému neštěstí tím nezabrání...
    Žánry:Drama
    59
  10. Kinobox - mobilní aplikace

    Stáhněte si mobilní aplikaci Kinobox4.8 z 1000+ hodnocení4.8 (1000+ hodnocení)

    ZDARMA
  11. Roma
    Roma (2018)
    Film
    • Netflix
    79%
    60
  12. Batman se vrací
    Batman se vrací (1992)
    Film
    • iTunes
    • Rakuten
    Gotham City je terorizováno zločineckou bandou cirkusových artistů, vedených fyzicky deformovaným Oswaldem Cobblepotem, přezdívaným Tučňák. Selina Kyleová, sekretářka mocného obchodníka Maxe Shrecka, odhalí podvodný plán svého šéfa na získání financí od města a je za trest shozena z mrakodrapu. Přežije a stává se Kočičí ženou, osamělým a vysoce vynalézavým kriminálním živlem. Shreck se dohodne se ctižádostivým Tučňákem, že ho udělá starostou, aby mohl Gotham City snadněji okrádat. To už ale přichází na scénu Batman a začíná plnit svou úlohu ochránce utlačovaných a zastánce práva a spravedlnosti. I když jsou tentokrát jeho protivníci mimořádně zdatní, není jim to nic platné. A sílící citové pouto mezi Batmanem a Kočičí ženou učiní z těchto protivníků spojence a možná i něco víc...
    Režie:Tim Burton
    78%
    Gotham City je terorizováno zločineckou bandou cirkusových artistů, vedených fyzicky deformovaným Oswaldem Cobblepotem, přezdívaným Tučňák. Selina Kyleová, sekretářka mocného obchodníka Maxe Shrecka, odhalí podvodný plán svého šéfa na získání financí od města a je za trest shozena z mrakodrapu. Přežije a stává se Kočičí ženou, osamělým a vysoce vynalézavým kriminálním živlem. Shreck se dohodne se ctižádostivým Tučňákem, že ho udělá starostou, aby mohl Gotham City snadněji okrádat. To už ale přichází na scénu Batman a začíná plnit svou úlohu ochránce utlačovaných a zastánce práva a spravedlnosti. I když jsou tentokrát jeho protivníci mimořádně zdatní, není jim to nic platné. A sílící citové pouto mezi Batmanem a Kočičí ženou učiní z těchto protivníků spojence a možná i něco víc...
    Režie:Tim Burton
    61
  13. Kokuhaku
    Kokuhaku (2010)
    Film
    Yuko Moriguchi je učitelkou na střední škole. Její život se zhroutí poté, co je její čtyřletá dcera nalezena mrtvá v bazénu. Yuko časem zjistí, že se nemuselo jednat o nešťastnou nehodu, ale že její dcerka mohla být zavražděna dvěma studenty, které shodou okolností sama vyučuje. Rozhodne se školu opustit, ale ještě předtím se třídě přizná, že viníky rozhodně nehodlá nechat nepotrestané. Šokující drama z prostředí japonské školy podle stejnojmenného románu Kanae Minato.
    78%
    Yuko Moriguchi je učitelkou na střední škole. Její život se zhroutí poté, co je její čtyřletá dcera nalezena mrtvá v bazénu. Yuko časem zjistí, že se nemuselo jednat o nešťastnou nehodu, ale že její dcerka mohla být zavražděna dvěma studenty, které shodou okolností sama vyučuje. Rozhodne se školu opustit, ale ještě předtím se třídě přizná, že viníky rozhodně nehodlá nechat nepotrestané. Šokující drama z prostředí japonské školy podle stejnojmenného románu Kanae Minato.
    62
  14. Dočasný domov
    Dočasný domov (2013)
    Film
    Grace je mladá vychovatelka v Dočasném domově, zařízení pro teenagery v tísni. Svou práci miluje a dětem se důkladně věnuje, ačkoliv sama bojuje s pohnutou minulostí. Musí najít cestu z krize, která ji dožene až na pomyslnou hranu, ale zároveň jí umožní objevit záblesky radosti a naděje. Dojemný a intimní nízkorozpočtový film dosahuje empatického účinku a přirozenosti zásluhou ruční kamery a přesně konstruovaných scén. (Fresh Film Fest)
    Žánry:DramaNezávislý
    78%
    Grace je mladá vychovatelka v Dočasném domově, zařízení pro teenagery v tísni. Svou práci miluje a dětem se důkladně věnuje, ačkoliv sama bojuje s pohnutou minulostí. Musí najít cestu z krize, která ji dožene až na pomyslnou hranu, ale zároveň jí umožní objevit záblesky radosti a naděje. Dojemný a intimní nízkorozpočtový film dosahuje empatického účinku a přirozenosti zásluhou ruční kamery a přesně konstruovaných scén. (Fresh Film Fest)
    Žánry:DramaNezávislý
    63
  15. Silnice
    Silnice (1954)
    Film
    Hrdinami mýticky nadčasovej existenciálnej drámy sú hrubý kočovný cirkusový silák Zampano, jeho pomocnica Gelsomina a povrazolezec s hanlivou prezývkou Matto - Blázon. Zampano odkúpi od rodičov duševne obmedzené, pokorné a naivné dievča - Gelsomina s ním žije osamelým a zakríknutým životom na jarmokoch, pri táborení na pustých miestach a v krčmách. Gelsomina a Zampano boli pre Felliniho skôr zhmotnením duševných stavov, než postavami z reálneho života. Filozofujúci povrazolezec a Gelsominin priateľ Matto, ktorého citlivé porozumenie a vcítenie sa do jej duše sú pre ňu niečím neznámym, prezentuje myšlienky a poučky Sv. Františka z Assisi o pokore, spokojnosti, poníženosti a prostote ducha. Krajiny z CESTY, zvláštny svet drevených plotov, pustých pozemkov a lúk, popri ktorých tiahne Zampano s Gelsominou v predpotopnej motorke s vozíkom, sú odrazom vnútorného sveta protagonistov. Zampano na ceste surovo napadne Matta - Blázna, ktorý tu opravuje svoje auto a - zrejme nechtiac - ho zabije. Gelsomina upadne do tichého šialenstva, Zampano ju jedného dňa spiacu opustí. Keď o pár rokov neskôr narazí na stopu medzitým už mŕtvej Gelsominy, znenazdajky ho prepadne zúfalý pocit strateného života a vlastnej osamelosti. Fellini sa tu síce nezbavuje inscenačných princípov typických pre neorealizmus, no na rozdiel od neorealistických filmov kladie väčší dôraz na vnútorný svet než na vonkajší. V dobe vzniku film triumfoval po celom svete a Fellinimu a Masine priniesol veľkú slávu.
    77%
    Hrdinami mýticky nadčasovej existenciálnej drámy sú hrubý kočovný cirkusový silák Zampano, jeho pomocnica Gelsomina a povrazolezec s hanlivou prezývkou Matto - Blázon. Zampano odkúpi od rodičov duševne obmedzené, pokorné a naivné dievča - Gelsomina s ním žije osamelým a zakríknutým životom na jarmokoch, pri táborení na pustých miestach a v krčmách. Gelsomina a Zampano boli pre Felliniho skôr zhmotnením duševných stavov, než postavami z reálneho života. Filozofujúci povrazolezec a Gelsominin priateľ Matto, ktorého citlivé porozumenie a vcítenie sa do jej duše sú pre ňu niečím neznámym, prezentuje myšlienky a poučky Sv. Františka z Assisi o pokore, spokojnosti, poníženosti a prostote ducha. Krajiny z CESTY, zvláštny svet drevených plotov, pustých pozemkov a lúk, popri ktorých tiahne Zampano s Gelsominou v predpotopnej motorke s vozíkom, sú odrazom vnútorného sveta protagonistov. Zampano na ceste surovo napadne Matta - Blázna, ktorý tu opravuje svoje auto a - zrejme nechtiac - ho zabije. Gelsomina upadne do tichého šialenstva, Zampano ju jedného dňa spiacu opustí. Keď o pár rokov neskôr narazí na stopu medzitým už mŕtvej Gelsominy, znenazdajky ho prepadne zúfalý pocit strateného života a vlastnej osamelosti. Fellini sa tu síce nezbavuje inscenačných princípov typických pre neorealizmus, no na rozdiel od neorealistických filmov kladie väčší dôraz na vnútorný svet než na vonkajší. V dobe vzniku film triumfoval po celom svete a Fellinimu a Masine priniesol veľkú slávu.
    64
  16. Alice ve městech
    Alice ve městech (1974)
    Film
    Německý novinář Philip Winter má pro svého zaměstnavatele napsat článek o Americe, kde zrovna přebývá, ale kvůli autorskému bloku není schopen s psaním začít. Rozhodne se vrátit do Německa a na letišti se seznámí s devítiletou Alicí a její matkou. Matka nechá dívku na starost Philipovi a zmizí, a tak muž postrádající ve svém životě smysl a cíl najednou přejímá úkol dopravit Alici za její babičkou. Jenže holčička neví, kde přesně babička v Německu bydlí. Pouze na základě vzpomínek si vybavuje určité indicie, které by mohly místo blíže určit. Nesourodá dvojice se vydává na melancholickou pouť po zemi, která zdánlivě nebyla pro road movie stvořená. Jejich cesta s cílem v nedohlednu se stává zrcadlem mizející národní identity v Západním Německu sedmdesátých let minulého století...
    77%
    Německý novinář Philip Winter má pro svého zaměstnavatele napsat článek o Americe, kde zrovna přebývá, ale kvůli autorskému bloku není schopen s psaním začít. Rozhodne se vrátit do Německa a na letišti se seznámí s devítiletou Alicí a její matkou. Matka nechá dívku na starost Philipovi a zmizí, a tak muž postrádající ve svém životě smysl a cíl najednou přejímá úkol dopravit Alici za její babičkou. Jenže holčička neví, kde přesně babička v Německu bydlí. Pouze na základě vzpomínek si vybavuje určité indicie, které by mohly místo blíže určit. Nesourodá dvojice se vydává na melancholickou pouť po zemi, která zdánlivě nebyla pro road movie stvořená. Jejich cesta s cílem v nedohlednu se stává zrcadlem mizející národní identity v Západním Německu sedmdesátých let minulého století...
    65
  17. Narušitel systému
    Narušitel systému (2019)
    Film
    • Edison
    Emotivní drama o devítileté dívce s problémovým chováním a tváří anděla natočila jako svůj debut německá režisérka Nora Fingscheidt. Strhující příběh dítěte, jehož matka nezvládá péči o něj a rady si nevědí ani sociální pracovníci, je dechberoucím svědectvím o neutišitelném vzteku i touze po lásce. V hlavní roli filmu, ubíhajícím v tempu podobně intenzivním jako hrdinčiny emoce, podává autentický výkon Helena Zengel. Film získal Stříbrného medvěda/Cenu Alfreda Bauera pro film, který otevřel filmové tvorbě nové perspektivy. (Film Europe)

    Žánry:DramaDětský
    77%
    Emotivní drama o devítileté dívce s problémovým chováním a tváří anděla natočila jako svůj debut německá režisérka Nora Fingscheidt. Strhující příběh dítěte, jehož matka nezvládá péči o něj a rady si nevědí ani sociální pracovníci, je dechberoucím svědectvím o neutišitelném vzteku i touze po lásce. V hlavní roli filmu, ubíhajícím v tempu podobně intenzivním jako hrdinčiny emoce, podává autentický výkon Helena Zengel. Film získal Stříbrného medvěda/Cenu Alfreda Bauera pro film, který otevřel filmové tvorbě nové perspektivy. (Film Europe)

    Žánry:DramaDětský
    66
  18. Můj život jako pes
    Můj život jako pes (1985)
    Film

    Ingemar žije se starším bratrem a těžce nemocnou matkou. Přijímá kopance osudu bezmocně jako pes Lajka, který zemřel při cestě do vesmíru. Když se matčin stav zhorší natolik, že se nemůže o syny starat, Ingemar odjíždí na venkov. Poznává jiný život, opravdové kamarády, příbuzné, kterým na něm záleží. Navíc přichází doba chlapcova erotického procitání a o veselé zážitky není nouze. Díky tomu se mění Ingemarův pohled na svět a dřívější hluboká melancholie se nevrací, ani když jeho matka zemře.

    77%

    Ingemar žije se starším bratrem a těžce nemocnou matkou. Přijímá kopance osudu bezmocně jako pes Lajka, který zemřel při cestě do vesmíru. Když se matčin stav zhorší natolik, že se nemůže o syny starat, Ingemar odjíždí na venkov. Poznává jiný život, opravdové kamarády, příbuzné, kterým na něm záleží. Navíc přichází doba chlapcova erotického procitání a o veselé zážitky není nouze. Díky tomu se mění Ingemarův pohled na svět a dřívější hluboká melancholie se nevrací, ani když jeho matka zemře.

    67
  19. Vyobcovaná
    Vyobcovaná (1998)
    Film
    Na první pohled by se mohlo zdát, že půjde o veselý film ze života školáků. Jenže jsme v Číně, píše se rok 1975, Maova kulturní revoluce právě vrcholí a autobusy plné dětských dobrovolníků odjíždějí doslova neznámo kam. Komunistická vláda vyslala v těchto letech na 7,5 milionu mladých lidí ze škol a z domovů do odlehlých částí venkovské Číny, aby tak setřela ekonomické a sociální rozdíly mezi městy a venkovem. Mnohé z těchto skoro ještě dětí se ocitly v absolutní pustině a některé z nich se už domů nevrátily.

    Příběh mladé Xiu Xiu (Siou-siou), dívky, která se stala hračkou v rukách místních stranických funkcionářů, odkázané na život v chatrném plátěném stanu uprostřed nedozírných pastvin, ve společnosti prostého tibetského pastevce, je jedním z milionů.
    Režie:Joan Chen
    76%
    Na první pohled by se mohlo zdát, že půjde o veselý film ze života školáků. Jenže jsme v Číně, píše se rok 1975, Maova kulturní revoluce právě vrcholí a autobusy plné dětských dobrovolníků odjíždějí doslova neznámo kam. Komunistická vláda vyslala v těchto letech na 7,5 milionu mladých lidí ze škol a z domovů do odlehlých částí venkovské Číny, aby tak setřela ekonomické a sociální rozdíly mezi městy a venkovem. Mnohé z těchto skoro ještě dětí se ocitly v absolutní pustině a některé z nich se už domů nevrátily.

    Příběh mladé Xiu Xiu (Siou-siou), dívky, která se stala hračkou v rukách místních stranických funkcionářů, odkázané na život v chatrném plátěném stanu uprostřed nedozírných pastvin, ve společnosti prostého tibetského pastevce, je jedním z milionů.
    Režie:Joan Chen
    68
  20. Lilja 4-Ever
    Lilja 4-Ever (2002)
    Film

    Príbeh filmu sa odohráva v malom ruskom meste, kde po páde socializmu akoby neexistovala žiadna budúcnosť. 16-ročnú Lilyu jej matka zanechá doma a odíde so svojím priateľom do USA. Opustená Lilya sa začne prostituovať a nádej nachádza až keď stretne Andreja. Ten jej sľúbi lepšiu budúcnosť vo Švédsku. Keď však dorazí do vysnívaného kapitalistického sveta, prichádza na to, že jej rytier na bielom koni ju podviedol a v skutočnosti je zapojený do obchodu s bielym mäsom. Tento tragický príbeh mladého života, ktorý nikdy nedostal šancu, je vďaka dokumentaristickému štýlu plný autenticity. Zaoberá sa nielen aktuálnym problémom úpadku mládeže v zlých sociálnych podmienkach, ale aj bezradnosťou adolescentov nechaných napospas krutému svetu.

    76%

    Príbeh filmu sa odohráva v malom ruskom meste, kde po páde socializmu akoby neexistovala žiadna budúcnosť. 16-ročnú Lilyu jej matka zanechá doma a odíde so svojím priateľom do USA. Opustená Lilya sa začne prostituovať a nádej nachádza až keď stretne Andreja. Ten jej sľúbi lepšiu budúcnosť vo Švédsku. Keď však dorazí do vysnívaného kapitalistického sveta, prichádza na to, že jej rytier na bielom koni ju podviedol a v skutočnosti je zapojený do obchodu s bielym mäsom. Tento tragický príbeh mladého života, ktorý nikdy nedostal šancu, je vďaka dokumentaristickému štýlu plný autenticity. Zaoberá sa nielen aktuálnym problémom úpadku mládeže v zlých sociálnych podmienkach, ale aj bezradnosťou adolescentov nechaných napospas krutému svetu.

    69
  21. Sallam Bombay!
    Sallam Bombay! (1988)
    Film
    Poté, co 11letý Krišna zničí motorku svého staršího bratra v odvetě za jeho neustálou šikanu, je poslán do putovního cirkusu, aby si vydělal peníze na opravu motorky. Brzy ale skončí v ulicích nejchudších bombajských slumů. Tam se spřátelí s dealerem drog Chillumem a mladou prostitutkou Sola Saal, a zároveň se snaží vydělat dost peněz v místním stánku s čajem, aby splatil svůj dluh rodině.
    Žánry:Drama
    Režie:Mira Nair
    76%
    Poté, co 11letý Krišna zničí motorku svého staršího bratra v odvetě za jeho neustálou šikanu, je poslán do putovního cirkusu, aby si vydělal peníze na opravu motorky. Brzy ale skončí v ulicích nejchudších bombajských slumů. Tam se spřátelí s dealerem drog Chillumem a mladou prostitutkou Sola Saal, a zároveň se snaží vydělat dost peněz v místním stánku s čajem, aby splatil svůj dluh rodině.
    Žánry:Drama
    Režie:Mira Nair
    70
Které jsou top filmy na téma opuštění? Ve filmovém žebříčku pro téma opuštění s celkovým počtem 131 titulů vede těchto 5 nejlepších filmů: Dobrý Will Hunting, Satanské tango, Útěk do divočiny, Kid, Paříž, Texas, s hlavními hvězdami, jako jsou: Matt Damon, Robin Williams, Ben Affleck, Stellan Skarsgård, Minnie Driver, Casey Affleck. Dostupnost na online streamovacích platformách (Netflix, HBO Max, Amazon Prime Video, Disney+, Oneplay, Prima Plus, SkyShowtime a nebo iVysílání) poznáte podle ikony u názvu filmu.Stále nevíte, na co se podívat? Vytvořte si svůj vlastní žebříček filmů pomocí vyhledávacího filtru.