Návod, jak ideálně zužitkovat osmihodinovku v práci, když se nic neděje a šéf je v trapu. Nejdřív se to trochu vleklo, ovšem jen do okamžiku, kdy za barelem proběhla docela odvážná šedesát devítka. Snad jen škoda, že všechny byly chlupatý a jen pár jich bylo vyholených. A taky že jsem vůbec nezahlíd kozy ..
V Emmerichových filmech se bohužel někdy až moc kecá, tudíž je osvěžením, že se jde po pár minutách rovnou do velkolepé akce. A stejně tak je u režiséra zvykem, že všechno musí být třikrát bombastičtější, takže kovové součástky ze všech těch vybuchujících lodí a letadel odlétají pomalu až do zadních řad kinosálu a lidi vřískají o poznání více. Nejspíš proto uběhlo těch 140 minut vcelku svižně a dalo se na to koukat. Jinak je to ale film bez emocí, bez scénáře a překvapivě i bez černochů ..
Hledání krásy tam, kde ji hledat nechceme či spíš přehlížíme. Je to chvílemi (záměrně) odpudivé, dlouhé, zvrácené a opravdu experimentální, protože na dokument je to dost hrané a na film dost dokumentární. Ale zároveň je tenhle debut netradiční, hodně otevřený a překvapivý, takže ho z hlavy jen tak nevymažu ..
Když odcházíte z kina s tím, že 99 odpromítaných minut je málo a máte chuť na opakovaný nášup téhle černobílé všežánrové indies podívané, tak je něco pětihvězdičkově dobře. Je faktem, že režisérka není zrovna ve všem originální a do své prvotiny si půjčuje odevšad, co nakoukala jinde. Tempo filmu se střídá, občas se něco ve filmu nakousne a odpověď nepřijde nebo se střídají prapodivné scény (transvestita s balónkem, diskotéka) s těmi nezapomenutelnými (druhé setkání hlavních hrdinů, dealerův byt, finále), ale na druhou jako debut uhrančivé, nádherně natočené, upíří slečna i v hábitu tajemně krásná a soundtrack .. no, zvláštní, ale povedený.
Děkuji pane Jančuro, že je filmová nabídka u vás v RegioJetu tak omezená (a wifina mizerná). Tohle byl totiž jediný film ve výběru, který jsem ještě neviděl. Ale k tomu mátovému čaji, co ve vlaku podáváte, se to docela hodilo, jelikož bylo potřeba si ho něčím pořádně osladit. Ideálně touhle romancí o seniorském sexu. Jen teď přemýšlím, co si pustím při další jízdě. Ajej, nějak mi to komplikujete ..
Sugestivní drámo, jehož základním stavebním kamenem jsme my, resp. naše představa, kam směřovat totální chaos, který nám režisér servíruje. Někdo může vidět souvztažnost v pomoci uprchlíkům, která se může obrátit proti nám, jiný zas biblické výjevy, další z vás může pomyslet na mytologickou Gaiu. Každý, kdo se nebojí přemýšlet, si v tom najde cosi svého, mně se třeba vybavila májá z hinduismu. Výsledkem je skvěle zahraný, odtažitě natočený film, který mě v první polovině dost znervózňoval a v té druhé rovnou uvrhl do absolutní katarze. Tohle je Aronofskyho vybroušený diamant, ve kterém ti líní hledat odpovědi uvidí jen kus šutru ..
"Co je to kurva za masku? - Austin Powers. - Doktor říkal Michael Myers. - Tohle je Mike Myers. - Měla to být maska z Halloweenu. - To je maska na Halloween. - Maska zabijáka z filmu "Halloween". - Jo ty myslíš Jasona. - Ne! Kurva!" Edgara Wrighta smysl pro humor nepřešel ani v téhle akční jízdě, která by se klidně obešla beze slov díky všudypřítomné hudbě ..