?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Philippe Bober: Filmy a seriály

  • Království
    Království (1994)
    Seriál
    • KVIFF TV
    84%
    1
  • Boro in the Box et Living still Life
    Boro in the Box et Living still Life (2014)
    Film
    • MUBI
    75%
    2
  • Fast Film
    Fast Film (2003)
    Film
    • DaFilms
    Útržky nalezených filmů a různé druhy animace ilustrují klasický scénář honičky: žena je unesena a muž ji přijde zachránit, ale během útěku se ocitnou v tajném ústředí nepřítele.
    Žánry:Animovaný
    75%
    Útržky nalezených filmů a různé druhy animace ilustrují klasický scénář honičky: žena je unesena a muž ji přijde zachránit, ale během útěku se ocitnou v tajném ústředí nepřítele.
    Žánry:Animovaný
    3
  • Evropa
    Evropa (1991)
    Film
    Pozoruhodný snímek EVROPA je třetí částí osobité autorské filmové trilogie, pátrající po duchovním fenoménu prostoru, v němž žijeme (PRVEK ZLOČINU, 1984, EPIDEMIE, 1987, EVROPA, 1991). Jeho tvůrce, dánský režisér Lars von Trier, situuje příběh do Německa "roku nula" (těsně po válce), do země těžce traumatizované svou prohrou, zmrazené do temnoty noci a beznaděje, a kontrolované (i devastovaného) Spojenci. Většina obyvatelstva tu však skrytě sympatizuje s nacistickými myšlenkami, a někteří se dokonce aktivně podílejí na destruktivních akcích werwolfů. Do tohoto místa a času přijíždí mladý Američan Leo, syn německého emigranta, aby "pomohl Německu". Pod přísným dohledem autoritářského strýce se stane průvodčím v lůžkových vozech první třídy u společnosti Zentropa. Seznámí se s majitelem společnosti, s Američany sympatizujícím Maxem Hartmannem, a zamiluje se do jeho dcery Kathariny. Avšak svět osobních jistot, jímž se citlivý mladík pokouší izolovat od okolní děsivé reality, snad právě proto drtivě zasáhne do jeho osudu... Situace "zlem nakaženého" Německa je pro režiséra (stejně jako pro mnoho jiných vynikajících tvůrců) východiskem k mnohem obecnější výpovědi o jedinci, osudově zmítaném vnějšími tlaky a navzdory všem svým idealistickým snahám zavedeném do slepé uličky. Vypovídá nejen o střetu humanistických a demokratických ideálů s mašinérií smrti, manipulativní moci a destrukce, ale i o evropských traumatech a křižovatkách; pro obojí je klíčová obrazová a významová metafora cesty po železnici. Velký důraz klade režisér na formu svého vyprávění. Širokoúhlý snímek je převážně monochromatický s významotvornými vstupy barvy; originálně využívá ateliéru a zadních projekcí. Koresponduje s díly Dreyerovými a Bergmanovými, na Fassbindera a Godarda odkazuje formálním experimentátorstvím a obsazením jejich "kultovních herců" (Eddie Constantine, Barbara Sukowá). V souladu s Trierovým chápáním filmu jako snění v bdělém stavu je Evropa vedle svého konkrétního geografického významu rovněž jakýmsi kulturním a politickým bodem v kolektivním podvědomí; celý příběh je prezentován jako hypnotická seance hrdiny i diváka, provázená podmanivým, chladným hlasem vypravěče (Max von Sydow).
    74%
    Pozoruhodný snímek EVROPA je třetí částí osobité autorské filmové trilogie, pátrající po duchovním fenoménu prostoru, v němž žijeme (PRVEK ZLOČINU, 1984, EPIDEMIE, 1987, EVROPA, 1991). Jeho tvůrce, dánský režisér Lars von Trier, situuje příběh do Německa "roku nula" (těsně po válce), do země těžce traumatizované svou prohrou, zmrazené do temnoty noci a beznaděje, a kontrolované (i devastovaného) Spojenci. Většina obyvatelstva tu však skrytě sympatizuje s nacistickými myšlenkami, a někteří se dokonce aktivně podílejí na destruktivních akcích werwolfů. Do tohoto místa a času přijíždí mladý Američan Leo, syn německého emigranta, aby "pomohl Německu". Pod přísným dohledem autoritářského strýce se stane průvodčím v lůžkových vozech první třídy u společnosti Zentropa. Seznámí se s majitelem společnosti, s Američany sympatizujícím Maxem Hartmannem, a zamiluje se do jeho dcery Kathariny. Avšak svět osobních jistot, jímž se citlivý mladík pokouší izolovat od okolní děsivé reality, snad právě proto drtivě zasáhne do jeho osudu... Situace "zlem nakaženého" Německa je pro režiséra (stejně jako pro mnoho jiných vynikajících tvůrců) východiskem k mnohem obecnější výpovědi o jedinci, osudově zmítaném vnějšími tlaky a navzdory všem svým idealistickým snahám zavedeném do slepé uličky. Vypovídá nejen o střetu humanistických a demokratických ideálů s mašinérií smrti, manipulativní moci a destrukce, ale i o evropských traumatech a křižovatkách; pro obojí je klíčová obrazová a významová metafora cesty po železnici. Velký důraz klade režisér na formu svého vyprávění. Širokoúhlý snímek je převážně monochromatický s významotvornými vstupy barvy; originálně využívá ateliéru a zadních projekcí. Koresponduje s díly Dreyerovými a Bergmanovými, na Fassbindera a Godarda odkazuje formálním experimentátorstvím a obsazením jejich "kultovních herců" (Eddie Constantine, Barbara Sukowá). V souladu s Trierovým chápáním filmu jako snění v bdělém stavu je Evropa vedle svého konkrétního geografického významu rovněž jakýmsi kulturním a politickým bodem v kolektivním podvědomí; celý příběh je prezentován jako hypnotická seance hrdiny i diváka, provázená podmanivým, chladným hlasem vypravěče (Max von Sydow).
    4
  • Trojúhelník smutku
    Trojúhelník smutku (2022)
    Film
    • Prima Plus
    • Canal+
    • KVIFF TV
    • +1
    Model Carl a influencerka Yaya tvoří krásný pár. Když je pozvou na plavbu na luxusní jachtě, hodlají si to pořádně užít, ale složení pasažérů jim to příliš neusnadňuje, neboť se jedná o velmi rozmanitou skupinu. Najdete tu nechutné boháče, ruského oligarchu, kapitána-alkoholika citujícího Marxe... Navíc se blíží bouře a u cestujících propukne těžká mořská nemoc a plavba končí tragicky. Loď ztroskotá a Carl a Yaya se se svými spolucestujícími a jednou uklízečkou stávají trosečníky na opuštěném ostrově. A karty se rázem úplně obracejí, neboť zmíněná uklízečka je jediná, která dokáže na ostrově přežít a zajistit obživu. Film byl podpořen programem Kreativní Evropa MEDIA.
    73%
    Model Carl a influencerka Yaya tvoří krásný pár. Když je pozvou na plavbu na luxusní jachtě, hodlají si to pořádně užít, ale složení pasažérů jim to příliš neusnadňuje, neboť se jedná o velmi rozmanitou skupinu. Najdete tu nechutné boháče, ruského oligarchu, kapitána-alkoholika citujícího Marxe... Navíc se blíží bouře a u cestujících propukne těžká mořská nemoc a plavba končí tragicky. Loď ztroskotá a Carl a Yaya se se svými spolucestujícími a jednou uklízečkou stávají trosečníky na opuštěném ostrově. A karty se rázem úplně obracejí, neboť zmíněná uklízečka je jediná, která dokáže na ostrově přežít a zajistit obživu. Film byl podpořen programem Kreativní Evropa MEDIA.
    5
  • Čtverec
    Čtverec (2017)
    Film
    • Edison
    Cristian je kurátor prestižního muzea moderního umění, které právě chystá odvážnou konceptuální výstavu. Její ústřední myšlenkou je čtverec o rozměrech 4 x 4 metry. Uvnitř něj platí pravidlo naprosté rovnosti a tolerance. Společně s PR agenturou hledá muzeum ideální strategii, jak v roztržitém a událostmi zavaleném mediálním prostoru celou akci zviditelnit. Jenže pak Cristian při bizarní formě kapesní krádeže přijde o peněženku a mobil a jeden z jeho podřízených vymyslí geniální způsob, jak je získat zpět. Cristian se jako obvykle nedokáže soustředit na nic jiného než sám na sebe. A podobně jako celá švédská společnost se i konceptuální výstava začíná utápět v bizarním zmatku, který definuje napětí mezi liberálními hodnotami, egoismem a sobectvím. Vítejte ve čtverci jménem současná Evropa. (Film Europe)
    Žánry:DramaKomedieSatira
    73%
    Cristian je kurátor prestižního muzea moderního umění, které právě chystá odvážnou konceptuální výstavu. Její ústřední myšlenkou je čtverec o rozměrech 4 x 4 metry. Uvnitř něj platí pravidlo naprosté rovnosti a tolerance. Společně s PR agenturou hledá muzeum ideální strategii, jak v roztržitém a událostmi zavaleném mediálním prostoru celou akci zviditelnit. Jenže pak Cristian při bizarní formě kapesní krádeže přijde o peněženku a mobil a jeden z jeho podřízených vymyslí geniální způsob, jak je získat zpět. Cristian se jako obvykle nedokáže soustředit na nic jiného než sám na sebe. A podobně jako celá švédská společnost se i konceptuální výstava začíná utápět v bizarním zmatku, který definuje napětí mezi liberálními hodnotami, egoismem a sobectvím. Vítejte ve čtverci jménem současná Evropa. (Film Europe)
    Žánry:DramaKomedieSatira
    6
  • Import/Export
    Import/Export (2007)
    Film
    Ve svém druhém hraném filmu objevuje Ulrich Seidl paralely mezi mladou Ukrajinkou, která najde práci v bohatém Rakousku, a mladým Rakušanem, který se svým otčímem odjíždí na Ukrajinu montovat automaty na bonbony do zchátralých městských čtvrtí. Jejich cesty se nikdy nezkříží a tvůrce ani nechce líčit příběh setkání, ale spíš mu jde o to konstatovat, že oba světy si nejsou příliš vzdálené. Jak na východě, tak na západě vidí autor stejně osamělé, stejně bezradné jedince. Pro Olgu je místo ve vídeňském geriatrickém zařízení šancí na únik před ubohostí existence doma, kde se potácela mezi bídně placeným zaměstnáním a nechutnými sexuálními službami přes počítač. Ve Vídni ale brzy zjišťuje, že bez občanství zůstane přes veškerou snahu jen opovrhovanou služkou, že osudu psance se nezbaví. Na rozdíl od Olgy, která má alespoň lidský cit a doufá, že se vrátí domů s penězi, aby se postarala o své dítě, je Paul se svým siláctvím, zastírajícím nedostatek sebedůvěry a vůle, typický produkt kapitalistického zbožnění úspěchu, jehož jako příslušník nejnižších vrstev periferie nemůže nikdy dosáhnout. Jediný zbytek sebeúcty se u něj projeví, když konečně opustí zpustlého a vulgárního otčíma, který byl dlouho jeho vzorem.
    Žánry:Drama
    73%
    Ve svém druhém hraném filmu objevuje Ulrich Seidl paralely mezi mladou Ukrajinkou, která najde práci v bohatém Rakousku, a mladým Rakušanem, který se svým otčímem odjíždí na Ukrajinu montovat automaty na bonbony do zchátralých městských čtvrtí. Jejich cesty se nikdy nezkříží a tvůrce ani nechce líčit příběh setkání, ale spíš mu jde o to konstatovat, že oba světy si nejsou příliš vzdálené. Jak na východě, tak na západě vidí autor stejně osamělé, stejně bezradné jedince. Pro Olgu je místo ve vídeňském geriatrickém zařízení šancí na únik před ubohostí existence doma, kde se potácela mezi bídně placeným zaměstnáním a nechutnými sexuálními službami přes počítač. Ve Vídni ale brzy zjišťuje, že bez občanství zůstane přes veškerou snahu jen opovrhovanou služkou, že osudu psance se nezbaví. Na rozdíl od Olgy, která má alespoň lidský cit a doufá, že se vrátí domů s penězi, aby se postarala o své dítě, je Paul se svým siláctvím, zastírajícím nedostatek sebedůvěry a vůle, typický produkt kapitalistického zbožnění úspěchu, jehož jako příslušník nejnižších vrstev periferie nemůže nikdy dosáhnout. Jediný zbytek sebeúcty se u něj projeví, když konečně opustí zpustlého a vulgárního otčíma, který byl dlouho jeho vzorem.
    Žánry:Drama
    7
  • Suzhou he
    Suzhou he (2000)
    Film
    72%
    8
  • Ráj: Láska
    Ráj: Láska (2012)
    Film
    • KVIFF TV
    • DaFilms
    Děj se odehrává na keňských plážích, důvěrně nazývaných sugar mamas (sladké maminy). Evropské ženy zde vyhledávají africké chlapce, kteří se prodávají na sex, aby si vydělali na živobytí. Do tohoto dovolenkového ráje vycestuje i 50letá Rakušanka Teresa. Nekompromisní portrét současnosti vypráví o stárnoucích ženách a mladých mužích, o Evropě a Africe, o vykořisťování, které končí vykořisťováním jiných. Film Ulricha Seidla je prvním z jeho rajské trilogie o třech ženách, třech dovolených a třech příbězích o touze a hledání štěstí.
    Žánry:Drama
    71%
    Děj se odehrává na keňských plážích, důvěrně nazývaných sugar mamas (sladké maminy). Evropské ženy zde vyhledávají africké chlapce, kteří se prodávají na sex, aby si vydělali na živobytí. Do tohoto dovolenkového ráje vycestuje i 50letá Rakušanka Teresa. Nekompromisní portrét současnosti vypráví o stárnoucích ženách a mladých mužích, o Evropě a Africe, o vykořisťování, které končí vykořisťováním jiných. Film Ulricha Seidla je prvním z jeho rajské trilogie o třech ženách, třech dovolených a třech příbězích o touze a hledání štěstí.
    Žánry:Drama
    9
  • Čtyřikrát
    Čtyřikrát (2010)
    Film
    Nejprve nenápadně sledujeme každodenní život starého pastýře koz, který žije v odlehlé středověké vesnici v horách italské Kalábrie. Lék proti dávivému kašli si vyrábí z vody a prachu, který sbírá z podlahy místního kostela. Poté režisér obrací naši pozornost na čerstvě narozené kůzle a na to, jak se slabé zvíře snaží postavit na vlastní nohy a vybojovat si místo v početném stádu. A nakonec sledujeme mohutnou jedli, kterou lesníci pokácejí, aby ji zpracovali na dřevěné uhlí.
    71%
    Nejprve nenápadně sledujeme každodenní život starého pastýře koz, který žije v odlehlé středověké vesnici v horách italské Kalábrie. Lék proti dávivému kašli si vyrábí z vody a prachu, který sbírá z podlahy místního kostela. Poté režisér obrací naši pozornost na čerstvě narozené kůzle a na to, jak se slabé zvíře snaží postavit na vlastní nohy a vybojovat si místo v početném stádu. A nakonec sledujeme mohutnou jedli, kterou lesníci pokácejí, aby ji zpracovali na dřevěné uhlí.
    10
  • Ty, který žiješ
    Ty, který žiješ (2007)
    Film

    Tragikomický antipříběh o lidských bytostech, zařazený do sekce Un Certain Regard v Cannes 2007, potěší všechny milovníky jedinečného režisérského rukopisu Švéda Roye Anderssona a umožní zasmát se nad situacemi a pocity, které všichni tak dobře známe z našeho každodenního života. Příznivci Písní z druhého poschodí by si rozhodně neměli nechat ujít čtvrtý snímek jednoho z nejosobitějších režisérů současnosti. (MFF KV)

    Žánry:DramaKomedie
    71%

    Tragikomický antipříběh o lidských bytostech, zařazený do sekce Un Certain Regard v Cannes 2007, potěší všechny milovníky jedinečného režisérského rukopisu Švéda Roye Anderssona a umožní zasmát se nad situacemi a pocity, které všichni tak dobře známe z našeho každodenního života. Příznivci Písní z druhého poschodí by si rozhodně neměli nechat ujít čtvrtý snímek jednoho z nejosobitějších režisérů současnosti. (MFF KV)

    Žánry:DramaKomedie
    11
  • Albín jménem Noi
    Albín jménem Noi (2003)
    Film
    • iTunes
    71%
    12
  • Vejdi do prázdna
    Vejdi do prázdna (2010)
    Film
    • Edison
    Po tragické smrti rodičů při autonehodě jsou sourozenci Oskar a Linda rozděleni. Znovu se setkávají až v Tokiu – v rušném, tajemném a pro dva mladé lidi nebezpečném městě. Oskar pracuje jako drogový dealer, Linda ve striptýzovém baru. Oba si slíbí, že už se za žádných okolností nikdy neopustí. Jedné noci je Oskar při policejní šťáře zastřelen. Ale slib, který si dali, mu nedovolí opustit tento svět. Jeho duch bloudí nočním Tokiem a realita ztrácí pevné obrysy. Přítomnost se začíná míchat s minulostí i budoucností ve vizuálně úchvatný a přitom děsivý koktejl. Podmanivý film z prostředí tokijských nočních klubů, který vypráví o životě, o smrti a o lásce. Režisér Gaspar Noé v tomto snímku posouvá hranice filmu a nabízí divákům nevšedně silný zážitek.
    70%
    Po tragické smrti rodičů při autonehodě jsou sourozenci Oskar a Linda rozděleni. Znovu se setkávají až v Tokiu – v rušném, tajemném a pro dva mladé lidi nebezpečném městě. Oskar pracuje jako drogový dealer, Linda ve striptýzovém baru. Oba si slíbí, že už se za žádných okolností nikdy neopustí. Jedné noci je Oskar při policejní šťáře zastřelen. Ale slib, který si dali, mu nedovolí opustit tento svět. Jeho duch bloudí nočním Tokiem a realita ztrácí pevné obrysy. Přítomnost se začíná míchat s minulostí i budoucností ve vizuálně úchvatný a přitom děsivý koktejl. Podmanivý film z prostředí tokijských nočních klubů, který vypráví o životě, o smrti a o lásce. Režisér Gaspar Noé v tomto snímku posouvá hranice filmu a nabízí divákům nevšedně silný zážitek.
    13
  • Hra
    Hra (2011)
    Film
    • Edison
    Před několika lety okrádala v Göteborgu parta výrostků své vrstevníky – nepoužívala však ani násilí, ani natrénovanou zručnost, ale psychologický trik. Tato událost inspirovala režiséra Rubena Östlunda k psychologickému dramatu o tom, že motivace dětských zlodějů v tomto případě dost možná nespočívaly v nabývání majetku, ale v požitku z nadvlády a bezohledné manipulace. Vždyť jakákoli lidská interakce je do jisté míry hra. Propracovanému snímku se po celou dobu daří udržet divákův zájem a zároveň i budovat hmatatelné napětí. Dětské hrdiny i jejich okolí ukazuje ve vší nejednoznačnosti, kterou ještě posilují různé situace, do nichž se dostávají. Vedle mimořádně vyvinuté schopnosti proniknout do chování postav disponuje snímek i silnou režijní vizí. Ta pracuje s jednoduchým snímáním situací, jež tak dostávají mimořádně autentický nádech, ale i se subtilním humorem a s přesným inscenováním, ne nepodobným stylu Roye Anderssona. (MFF Karlovy Vary)
    Žánry:AkčníDramaThriller
    70%
    Před několika lety okrádala v Göteborgu parta výrostků své vrstevníky – nepoužívala však ani násilí, ani natrénovanou zručnost, ale psychologický trik. Tato událost inspirovala režiséra Rubena Östlunda k psychologickému dramatu o tom, že motivace dětských zlodějů v tomto případě dost možná nespočívaly v nabývání majetku, ale v požitku z nadvlády a bezohledné manipulace. Vždyť jakákoli lidská interakce je do jisté míry hra. Propracovanému snímku se po celou dobu daří udržet divákův zájem a zároveň i budovat hmatatelné napětí. Dětské hrdiny i jejich okolí ukazuje ve vší nejednoznačnosti, kterou ještě posilují různé situace, do nichž se dostávají. Vedle mimořádně vyvinuté schopnosti proniknout do chování postav disponuje snímek i silnou režijní vizí. Ta pracuje s jednoduchým snímáním situací, jež tak dostávají mimořádně autentický nádech, ale i se subtilním humorem a s přesným inscenováním, ne nepodobným stylu Roye Anderssona. (MFF Karlovy Vary)
    Žánry:AkčníDramaThriller
    14
  • Písně z druhého patra
    Písně z druhého patra (2000)
    Film

    Filmová poéma inšpirovaná básnikom Caesarom Vallejom rozpráva o ľudskej potrebe lásky, o veľkosti i malosti, o zmätenosti a zraniteľnosti, o veľkých klamstvách, opustenosti a večnej túžbe po priateľstve a súznení. Surrealistický príbeh balansujúci na hrane tragédie a komédie je zasadený do anonymného sivého mesta, kde ľudia prežívajú svoju každodennú rutinu bez záujmu o druhých. Režisér Roy Anderson vytvoril vo filme odcudzený obraz spoločnosti, v ktorej môže byť aj apokalypsa komická.

    70%

    Filmová poéma inšpirovaná básnikom Caesarom Vallejom rozpráva o ľudskej potrebe lásky, o veľkosti i malosti, o zmätenosti a zraniteľnosti, o veľkých klamstvách, opustenosti a večnej túžbe po priateľstve a súznení. Surrealistický príbeh balansujúci na hrane tragédie a komédie je zasadený do anonymného sivého mesta, kde ľudia prežívajú svoju každodennú rutinu bez záujmu o druhých. Režisér Roy Anderson vytvoril vo filme odcudzený obraz spoločnosti, v ktorej môže byť aj apokalypsa komická.

    15
  • Vyšší moc
    Vyšší moc (2014)
    Film
    • Edison

    Provokativní a mezinárodně uznávaný švédský režisér Ruben Östlund přináší ve svém čtvrtém celovečerním filmu mrazivou psychologickou studii moderní rodiny. Po observačních povídkových dramatech (Mongoloid s kytarou, V moci davu) a znepokojujícím obrazu dětské šikany (Play), ve kterých s trpkým humorem zkoumá lidské jednání na hranici společenských pravidel, však Östlund zachází ještě dál. Ve snímku Vyšší moc reflektuje jednání lidí v nečekaných a životu nebezpečných situacích, kdy zavládne “primitivní“ instinkt přežití.

    Čtyřčlenná švédská rodina cestuje do francouzských Alp, aby si při lyžování oddychla a nerušeně spolu strávila pár vzácných volných dní. Dovolenkovou idylu s hřejivým sluncem a zasněženými velkolepými horami však naruší mohutná lavina, řítící se během oběda na otevřenou restauraci na terase. Ebba chrání své vyděšené děti a zoufale volá na svého manžela Tomase, který však v panickém strachu utíká do bezpečí. Lavinová katastrofa se nakonec nekoná, avšak ze vzniklé sněžné mlhy se postupně vynořuje zahanbení, nejistota a výsměch. Manželství Tomase a Ebby i pokojný život rodiny visí na vlásku a Tomas vnitřně bojuje s vlastním selháním a všemožně se snaží obnovit svou napjatou úlohu otce.

    Vyšší moc představuje existenciální drama o tradičních rolích muže a ženy v rodinném životě a jejich vzájemných očekáváních, které z nich vycházejí. Östlund za něj na MFF Cannes v roce 2014 obdržel Cenu poroty a nominaci na Hlavní cenu v sekci Un Certain Regard, kde se režiséři ucházejí o cenu za nejoriginálnější výpověď a výrazovou poetiku. (Film Europe)

    Žánry:DramaKomedie
    69%

    Provokativní a mezinárodně uznávaný švédský režisér Ruben Östlund přináší ve svém čtvrtém celovečerním filmu mrazivou psychologickou studii moderní rodiny. Po observačních povídkových dramatech (Mongoloid s kytarou, V moci davu) a znepokojujícím obrazu dětské šikany (Play), ve kterých s trpkým humorem zkoumá lidské jednání na hranici společenských pravidel, však Östlund zachází ještě dál. Ve snímku Vyšší moc reflektuje jednání lidí v nečekaných a životu nebezpečných situacích, kdy zavládne “primitivní“ instinkt přežití.

    Čtyřčlenná švédská rodina cestuje do francouzských Alp, aby si při lyžování oddychla a nerušeně spolu strávila pár vzácných volných dní. Dovolenkovou idylu s hřejivým sluncem a zasněženými velkolepými horami však naruší mohutná lavina, řítící se během oběda na otevřenou restauraci na terase. Ebba chrání své vyděšené děti a zoufale volá na svého manžela Tomase, který však v panickém strachu utíká do bezpečí. Lavinová katastrofa se nakonec nekoná, avšak ze vzniklé sněžné mlhy se postupně vynořuje zahanbení, nejistota a výsměch. Manželství Tomase a Ebby i pokojný život rodiny visí na vlásku a Tomas vnitřně bojuje s vlastním selháním a všemožně se snaží obnovit svou napjatou úlohu otce.

    Vyšší moc představuje existenciální drama o tradičních rolích muže a ženy v rodinném životě a jejich vzájemných očekáváních, které z nich vycházejí. Östlund za něj na MFF Cannes v roce 2014 obdržel Cenu poroty a nominaci na Hlavní cenu v sekci Un Certain Regard, kde se režiséři ucházejí o cenu za nejoriginálnější výpověď a výrazovou poetiku. (Film Europe)

    Žánry:DramaKomedie
    16
  • Hundstage
    Hundstage (2001)
    Film
    Příběh dokumentaristicky laděného filmového debutu se odehrává během jednoho víkendu na anonymní periferii Vídně. V jakési zemi nikoho mezi dálnicí, hypermarkety a skladišti sledujeme monotónnost víkendových prací a činností, jež lidé vykonávají bez jakékoli známky radosti či potěšení. Je strašné horko a lidé, kteří na sobě mají jen málo oblečení, se postupně obnažují nejen fyzicky, ale i psychicky. Teplota stoupá, atmosféra víkendového podvečera houstne a agrese se stupňuje. Večer je plný her, sexu a násilí. Režisér nás konfrontuje s osudy několika lidí, které se různě protínají. S jejich zoufalou touhou po lásce a s téměř beznadějnou nemožností ji nalézt a udržet. Režisér k natáčení filmu dodává: Film Psí dny je takzvaným skutečným filmem - se skutečným scénářem, příběhem a opravdovými herci. Ale zároveň je mnoho věcí, které jsou odlišné. Existoval sice scénář, ale bez psaných dialogů. Ve filmu hrají herci, ale také spousta neherců, a navíc jsme se striktně drželi dokumentaristického přístupu k filmování. Snímek získal Velkou cenu poroty na MFF v Benátkách 2001.
    Žánry:Drama
    69%
    Příběh dokumentaristicky laděného filmového debutu se odehrává během jednoho víkendu na anonymní periferii Vídně. V jakési zemi nikoho mezi dálnicí, hypermarkety a skladišti sledujeme monotónnost víkendových prací a činností, jež lidé vykonávají bez jakékoli známky radosti či potěšení. Je strašné horko a lidé, kteří na sobě mají jen málo oblečení, se postupně obnažují nejen fyzicky, ale i psychicky. Teplota stoupá, atmosféra víkendového podvečera houstne a agrese se stupňuje. Večer je plný her, sexu a násilí. Režisér nás konfrontuje s osudy několika lidí, které se různě protínají. S jejich zoufalou touhou po lásce a s téměř beznadějnou nemožností ji nalézt a udržet. Režisér k natáčení filmu dodává: Film Psí dny je takzvaným skutečným filmem - se skutečným scénářem, příběhem a opravdovými herci. Ale zároveň je mnoho věcí, které jsou odlišné. Existoval sice scénář, ale bez psaných dialogů. Ve filmu hrají herci, ale také spousta neherců, a navíc jsme se striktně drželi dokumentaristického přístupu k filmování. Snímek získal Velkou cenu poroty na MFF v Benátkách 2001.
    Žánry:Drama
    17
  • Sparta
    Sparta (2022)
    Film
    • Edison
    • Magenta TV
    68%
    18
  • Lurdy
    Lurdy (2009)
    Film
    Christine je téměř celý život připoutána na invalidní vozík. Tím, že se cítí být sama, vydává se na výlet do Lurd, ikonického města poutníků v Pyrenejském pohoří. Jednoho rána se probudí zdánlivě vyléčená. Film Lurdy je krutým příběhem. Nemocní lidé z celého světa přicházejí na toto posvátné místo s vírou, že získají zpět své zdraví, protože Lurdy jsou považovány za místo zázraků, naděje, pokoje a uzdravení pro mnoho zoufalých a umírajících lidí. Ale cesty boží jsou nevyzpytatelné a naděje, která je tak blízko smrti, se může naplnit, což se zdá absurdní ve chvíli, kdy se život ubírá ke svému konci. Lurdy jsou scénou, na které se odehrává lidská komedie.
    68%
    Christine je téměř celý život připoutána na invalidní vozík. Tím, že se cítí být sama, vydává se na výlet do Lurd, ikonického města poutníků v Pyrenejském pohoří. Jednoho rána se probudí zdánlivě vyléčená. Film Lurdy je krutým příběhem. Nemocní lidé z celého světa přicházejí na toto posvátné místo s vírou, že získají zpět své zdraví, protože Lurdy jsou považovány za místo zázraků, naděje, pokoje a uzdravení pro mnoho zoufalých a umírajících lidí. Ale cesty boží jsou nevyzpytatelné a naděje, která je tak blízko smrti, se může naplnit, což se zdá absurdní ve chvíli, kdy se život ubírá ke svému konci. Lurdy jsou scénou, na které se odehrává lidská komedie.
    19
  • Delta
    Delta (2008)
    Film
    Tichý mladík se vrací na rodný venkov, do divoké delty, kde vesničané žijí odříznuti od okolního světa. Tady se mladík sbližuje se svou sestrou o něco víc, než společenské konvence dovolují. Izolované prostředí vesnice uprostřed vod pomáhá vybudovat silné, i když minimalisticky natočené drama, prožívané spíše pod povrchem než navenek. (MFFKV 2008)
    Žánry:Drama
    68%
    Tichý mladík se vrací na rodný venkov, do divoké delty, kde vesničané žijí odříznuti od okolního světa. Tady se mladík sbližuje se svou sestrou o něco víc, než společenské konvence dovolují. Izolované prostředí vesnice uprostřed vod pomáhá vybudovat silné, i když minimalisticky natočené drama, prožívané spíše pod povrchem než navenek. (MFFKV 2008)
    Žánry:Drama
    20
  • Ráj: Víra
    Ráj: Víra (2012)
    Film
    Druhý snímek z trilogie o třech ženách a jejich hledání štěstí a smysluplného života zpracovává téma víry. Anna Marie, sestra Teresy z předchozího snímku Ráj: Láska, je hluboce věřící katoličkou a jednoho dne se rozhodne plně věnovat misionářské práci na předměstí Vídně, kde obchází jednotlivé imigranty. Jednoho dne se však domů vrací manžel, egyptský muslim na vozíku, a dva pohledy na svět se nevyhnutelně střetnou. Modlitby nahrazují hádky a vzájemná nesnášenlivost. Režisér Ulrich Seidl opět diváka vmanipuluje do nepříjemné pozice voyeura, který sleduje až příliš intimní a mnohdy trapné životní situace. Víra má ve snímku až podobu fanatismu, který paradoxně nevyvěrá z islámu, ale z křesťanství. (Febiofest)
    67%
    Druhý snímek z trilogie o třech ženách a jejich hledání štěstí a smysluplného života zpracovává téma víry. Anna Marie, sestra Teresy z předchozího snímku Ráj: Láska, je hluboce věřící katoličkou a jednoho dne se rozhodne plně věnovat misionářské práci na předměstí Vídně, kde obchází jednotlivé imigranty. Jednoho dne se však domů vrací manžel, egyptský muslim na vozíku, a dva pohledy na svět se nevyhnutelně střetnou. Modlitby nahrazují hádky a vzájemná nesnášenlivost. Režisér Ulrich Seidl opět diváka vmanipuluje do nepříjemné pozice voyeura, který sleduje až příliš intimní a mnohdy trapné životní situace. Víra má ve snímku až podobu fanatismu, který paradoxně nevyvěrá z islámu, ale z křesťanství. (Febiofest)
    21
  • O nekonečnu
    O nekonečnu (2019)
    Film
    • Edison

    Úvaha o lidském životě v celé jeho kráse a krutosti, nádheře a všednosti. Bezvýznamné okamžiky nabývají na stejné důležitosti jako dějinné události: dvojice se vznáší nad válkou zničeným Kolínem nad Rýnem, cestou na narozeninovou oslavu se otec zastaví, aby v hustém dešti zavázal dceři tkaničku, náctileté dívky tančí před klubem, poražená armáda pochoduje do tábora pro válečné zajatce. Óda a žalozpěv současně. Kaleidoskop všeho, co je věčně lidské, nekonečný příběh zranitelnosti bytí. (Film Europe)

    Žánry:Drama
    67%

    Úvaha o lidském životě v celé jeho kráse a krutosti, nádheře a všednosti. Bezvýznamné okamžiky nabývají na stejné důležitosti jako dějinné události: dvojice se vznáší nad válkou zničeným Kolínem nad Rýnem, cestou na narozeninovou oslavu se otec zastaví, aby v hustém dešti zavázal dceři tkaničku, náctileté dívky tančí před klubem, poražená armáda pochoduje do tábora pro válečné zajatce. Óda a žalozpěv současně. Kaleidoskop všeho, co je věčně lidské, nekonečný příběh zranitelnosti bytí. (Film Europe)

    Žánry:Drama
    22
  • Ráj: Naděje
    Ráj: Naděje (2013)
    Film
    V posledním snímku z trilogie o třech ženách a jejich touze po štěstí se režisér Ulrich Seidl zaměřil na dceru Teresy, hrdinky prvního dílu Ráj: Láska, která vyrazila za sexuální turistikou do Afriky. Třináctiletá Melanie odjíždí trávit prázdniny na hubnoucí tábor v rakouských horách. Zatímco se její dny redukují na cvičení a dodržování přísného jídelníčku, zamiluje se do lékaře o čtyřicet let staršího a svou první lásku chce získat za každou cenu. Lékař se však zakázanému vztahu brání. Závěr trilogie se opět vrací k tématu lásky, která však zde není pouhou iluzí, ale upřímným a silným citem. (Febiofest)
    Žánry:Drama
    66%
    V posledním snímku z trilogie o třech ženách a jejich touze po štěstí se režisér Ulrich Seidl zaměřil na dceru Teresy, hrdinky prvního dílu Ráj: Láska, která vyrazila za sexuální turistikou do Afriky. Třináctiletá Melanie odjíždí trávit prázdniny na hubnoucí tábor v rakouských horách. Zatímco se její dny redukují na cvičení a dodržování přísného jídelníčku, zamiluje se do lékaře o čtyřicet let staršího a svou první lásku chce získat za každou cenu. Lékař se však zakázanému vztahu brání. Závěr trilogie se opět vrací k tématu lásky, která však zde není pouhou iluzí, ale upřímným a silným citem. (Febiofest)
    Žánry:Drama
    23
  • DAU. Nataša
    DAU. Nataša (2020)
    Film

    50. léta, Sovětský svaz. V podzemním bufetu tajného výzkumného ústavu pracuje čtyřicátnice Nataša. Ze šedé rutiny ubíjejícího života ji vytrhávají jen občasné dekadentní večírky s tamějšími zaměstnanci, při kterých se stírají třídní rozdíly. Nečekaný zlom nastává až s příchodem zahraničního vědce Luca, s nímž Nataša stráví noc. Poté se totiž rozpoutává pekelný vír praktik tajné služby. První díl kolosálního projektu DAU, simulátoru každodenního života v bývalém Sovětském svazu. (Elbe Dock)

    Žánry:DramaHistorický
    66%

    50. léta, Sovětský svaz. V podzemním bufetu tajného výzkumného ústavu pracuje čtyřicátnice Nataša. Ze šedé rutiny ubíjejícího života ji vytrhávají jen občasné dekadentní večírky s tamějšími zaměstnanci, při kterých se stírají třídní rozdíly. Nečekaný zlom nastává až s příchodem zahraničního vědce Luca, s nímž Nataša stráví noc. Poté se totiž rozpoutává pekelný vír praktik tajné služby. První díl kolosálního projektu DAU, simulátoru každodenního života v bývalém Sovětském svazu. (Elbe Dock)

    Žánry:DramaHistorický
    24
  • Rimini
    Rimini (2022)
    Film
    • Edison
    • Magenta TV
    Richie Bravo se po smrti matky vrací do rodného domu v Rakousku. Topící se v lahvích alkoholu a rytmech elektrického piana se loučí se svým rodištěm, zatímco jeho otec přebývá v domově důchodců. Ačkoliv Richie tvrdí, že v Itálii platí za popovou hvězdu, ve skutečnosti je bohémským gigolem, který svádí movité ženy, u kterých bojuje o přízeň. Svá hvězdná popová léta má už dávno za sebou. Perverzní a špinavý film kontroverzního Ulricha Seidla ve své hloubce postihuje životní patos, což podtrhuje strhujícím výkonem Michael Thomas.
    Žánry:DramaKomedie
    65%
    Richie Bravo se po smrti matky vrací do rodného domu v Rakousku. Topící se v lahvích alkoholu a rytmech elektrického piana se loučí se svým rodištěm, zatímco jeho otec přebývá v domově důchodců. Ačkoliv Richie tvrdí, že v Itálii platí za popovou hvězdu, ve skutečnosti je bohémským gigolem, který svádí movité ženy, u kterých bojuje o přízeň. Svá hvězdná popová léta má už dávno za sebou. Perverzní a špinavý film kontroverzního Ulricha Seidla ve své hloubce postihuje životní patos, což podtrhuje strhujícím výkonem Michael Thomas.
    Žánry:DramaKomedie
    25
  • V moci davu
    V moci davu (2008)
    Film
    • Edison
    Dvě mladistvé blondýny se afektovaně baví, partička mladíků vzájemně sexuálně experimentuje, mladá učitelka se snaží řešit školní šikanu a skupinu cestujících vězní řidič autobusu. Autor se zvláštním smyslem pro humor spojeným s nevšedním pozorovacím talentem vypráví o stádnosti a překračování tabu. [43. MFFKV 2008]
    Žánry:Drama
    65%
    Dvě mladistvé blondýny se afektovaně baví, partička mladíků vzájemně sexuálně experimentuje, mladá učitelka se snaží řešit školní šikanu a skupinu cestujících vězní řidič autobusu. Autor se zvláštním smyslem pro humor spojeným s nevšedním pozorovacím talentem vypráví o stádnosti a překračování tabu. [43. MFFKV 2008]
    Žánry:Drama
    26
  • Díra
    Díra (2021)
    Film
    • KVIFF TV
    • DaFilms
    Píše se rok 1961. Zatímco sever Itálie je v průmyslovém rozkvětu, jih zůstává stále opuštěným venkovem. Skupina jeskyňářů z bohatého severu přijíždí do vesnice kousek od Neapole, aby se nepozorovaně vydala prozkoumat jeden z nejhlubších jeskynních systémů v celé Evropě. Výprava vybavená nejnovějšími technickými vymoženostmi, která se rozhodla svést odvěký boj člověka s přírodou, však zraku okolní krajiny a místních obyvatel může uniknout jen těžko. Film Michelangela Frammartina je meditativním zážitkem, ve kterém z hlubin tajemné propasti vyvstávají mementa minulosti a čas plyne v poklidném tempu zelených kalábrijských plání. Z filmového festivalu v Benátkách si snímek odnesl Zvláštní ocenění poroty. (Aerofilms)
    Žánry:Drama
    65%
    Píše se rok 1961. Zatímco sever Itálie je v průmyslovém rozkvětu, jih zůstává stále opuštěným venkovem. Skupina jeskyňářů z bohatého severu přijíždí do vesnice kousek od Neapole, aby se nepozorovaně vydala prozkoumat jeden z nejhlubších jeskynních systémů v celé Evropě. Výprava vybavená nejnovějšími technickými vymoženostmi, která se rozhodla svést odvěký boj člověka s přírodou, však zraku okolní krajiny a místních obyvatel může uniknout jen těžko. Film Michelangela Frammartina je meditativním zážitkem, ve kterém z hlubin tajemné propasti vyvstávají mementa minulosti a čas plyne v poklidném tempu zelených kalábrijských plání. Z filmového festivalu v Benátkách si snímek odnesl Zvláštní ocenění poroty. (Aerofilms)
    Žánry:Drama
    27
  • Lumumba
    Lumumba (2000)
    Film
    Skutečný příběh o vzestupu k moci a brutální vraždě Patrica Lumumby, kdysi očerňovaného a později rehabilitovaného vůdce nezávislého Konga. Scenárista a režisér Raoul Peck, který se narodil na Haiti a později vyrůstal v Kongu, využívá nově objevené historické důkazy a podává emocionální a napínavý popis poštovního úředníka a prodejce piva s talentem pro řečnictví a nekompromisní vírou ve schopnost své vlasti vybudovat prosperující národ nezávislý na svých bývalých belgických vládcích. Lumumba se zde objevuje jako hrdinská obětní beránek, kterou mezinárodní média pochybně líčila a kterou na jatka vedly komerční a politické zájmy v Belgii, Spojených státech, mezinárodním společenství a Lumumbově vlastní administrativě; pravdivý příběh politických intrik a vražd, kde se politické subjekty, obchodní magnáti a armáda spojují ve své snaze o ekonomickou a politickou hegemonii.
    Žánry:DramaRetro
    Režie:Raoul Peck
    65%
    Skutečný příběh o vzestupu k moci a brutální vraždě Patrica Lumumby, kdysi očerňovaného a později rehabilitovaného vůdce nezávislého Konga. Scenárista a režisér Raoul Peck, který se narodil na Haiti a později vyrůstal v Kongu, využívá nově objevené historické důkazy a podává emocionální a napínavý popis poštovního úředníka a prodejce piva s talentem pro řečnictví a nekompromisní vírou ve schopnost své vlasti vybudovat prosperující národ nezávislý na svých bývalých belgických vládcích. Lumumba se zde objevuje jako hrdinská obětní beránek, kterou mezinárodní média pochybně líčila a kterou na jatka vedly komerční a politické zájmy v Belgii, Spojených státech, mezinárodním společenství a Lumumbově vlastní administrativě; pravdivý příběh politických intrik a vražd, kde se politické subjekty, obchodní magnáti a armáda spojují ve své snaze o ekonomickou a politickou hegemonii.
    Žánry:DramaRetro
    Režie:Raoul Peck
    28
  • Fanny Lye Deliver'd
    Fanny Lye Deliver'd (2019)
    Film
    62%
    29
  • Ženy bez mužů
    Ženy bez mužů (2009)
    Film
    61%
    30
  • Melancholická dívka
    Melancholická dívka (2019)
    Film

    Melancholická dívka se potuluje velkoměstem a hledá, kde by mohla složit hlavu. Potkává mladé matky, které oslavují své mateřství jako náboženský rituál vzkříšení, nalezne přístřeší u abstinujícího existencialisty, pro kterého je sex „také pouze druh byznysu“, a v jednom travesti baru čeká na „konec kapitalismu“. Její pokus napsat knihu selže hned u první věty druhé kapitoly. Mezi uměleckými galeriemi, studii jógy a postelemi cizích mužů však pro ni není místo. Než aby se snažila přizpůsobit, začne melancholická dívka svou depresi vnímat jako program. Komedie o postmoderní společnosti v růžové a světle modré. (Das Filmfest)

    60%

    Melancholická dívka se potuluje velkoměstem a hledá, kde by mohla složit hlavu. Potkává mladé matky, které oslavují své mateřství jako náboženský rituál vzkříšení, nalezne přístřeší u abstinujícího existencialisty, pro kterého je sex „také pouze druh byznysu“, a v jednom travesti baru čeká na „konec kapitalismu“. Její pokus napsat knihu selže hned u první věty druhé kapitoly. Mezi uměleckými galeriemi, studii jógy a postelemi cizích mužů však pro ni není místo. Než aby se snažila přizpůsobit, začne melancholická dívka svou depresi vnímat jako program. Komedie o postmoderní společnosti v růžové a světle modré. (Das Filmfest)

    31
  • Bitva na nebi
    Bitva na nebi (2005)
    Film

    Marcos, který je řidičem v rodině generála, unesl se svou ženou malé dítě kvůli výkupnému, ale dítě nečekaně zemřelo a Marcos se tím trápí. Když veze generálovu dceru Anu z letiště, svěří se jí a Ana, která se prostituuje pro vlastní potěšení, mu pro útěchu nabídne sex. Marcose nepřestávají sužovat výčitky svědomí, a vydá se proto se zástupem kajícníků na pouť k Panně Marii Guadalupské. Ve svém druhém filmu, vybraném letos do hlavní soutěže v Cannes, se Carlos Reygadas vrací k tématům, jež rozvíjel už ve svém pozoruhodném debutu Japonsko. Jsou to témata sexu, smrti a duchovního rozměru života. Vztah Marcose, Any a Marcosovy ženy je zasazen do tísnivé atmosféry přelidněné metropole, kde chudší vrstvy obyvatel domorodého původu nejsou s to zakořenit v městském prostředí, hledají náhražková uspokojení a duchovní spásu v náboženství. Záběry orálního sexu, jimiž režisér nešetří, nepůsobí ani trochu pornograficky, naopak získávají v kontextu filmu až metafyzický rozměr. (MFF Karlovy Vary)...Explicitní erotické scény ve filmu vyvolaly velkou diskusi.

    59%

    Marcos, který je řidičem v rodině generála, unesl se svou ženou malé dítě kvůli výkupnému, ale dítě nečekaně zemřelo a Marcos se tím trápí. Když veze generálovu dceru Anu z letiště, svěří se jí a Ana, která se prostituuje pro vlastní potěšení, mu pro útěchu nabídne sex. Marcose nepřestávají sužovat výčitky svědomí, a vydá se proto se zástupem kajícníků na pouť k Panně Marii Guadalupské. Ve svém druhém filmu, vybraném letos do hlavní soutěže v Cannes, se Carlos Reygadas vrací k tématům, jež rozvíjel už ve svém pozoruhodném debutu Japonsko. Jsou to témata sexu, smrti a duchovního rozměru života. Vztah Marcose, Any a Marcosovy ženy je zasazen do tísnivé atmosféry přelidněné metropole, kde chudší vrstvy obyvatel domorodého původu nejsou s to zakořenit v městském prostředí, hledají náhražková uspokojení a duchovní spásu v náboženství. Záběry orálního sexu, jimiž režisér nešetří, nepůsobí ani trochu pornograficky, naopak získávají v kontextu filmu až metafyzický rozměr. (MFF Karlovy Vary)...Explicitní erotické scény ve filmu vyvolaly velkou diskusi.

    32
  • Malý Joe
    Malý Joe (2019)
    Film
    • Edison

    Alice je svobodná matka a také vědkyně, oddaná své práci vedoucí oddělení v korporaci zabývající se vývojem nových rostlinných druhů. Právě se jí podařilo vyvinout zvláštní karmínovou rostlinku, která je pozoruhodná nejen svou krásou, ale i terapeutickou hodnotou: pokud je udržována při ideální teplotě, řádně zalévána a hezky se na ni mluví, přináší svému majiteli pocit štěstí. Alice poruší firemní nařízení a přinese jednu rostlinku domů jako dárek pro svého malého syna Joea. Společně rostlinu pojmenují Malý Joe, ale s tím, jak rostlina roste, začne Alice pojímat podezření, že nové stvoření nemusí být tak neškodné, jak se původně zdálo... (Film Europe)

    Žánry:DramaSci-fiThriller
    58%

    Alice je svobodná matka a také vědkyně, oddaná své práci vedoucí oddělení v korporaci zabývající se vývojem nových rostlinných druhů. Právě se jí podařilo vyvinout zvláštní karmínovou rostlinku, která je pozoruhodná nejen svou krásou, ale i terapeutickou hodnotou: pokud je udržována při ideální teplotě, řádně zalévána a hezky se na ni mluví, přináší svému majiteli pocit štěstí. Alice poruší firemní nařízení a přinese jednu rostlinku domů jako dárek pro svého malého syna Joea. Společně rostlinu pojmenují Malý Joe, ale s tím, jak rostlina roste, začne Alice pojímat podezření, že nové stvoření nemusí být tak neškodné, jak se původně zdálo... (Film Europe)

    Žánry:DramaSci-fiThriller
    33
  • Meteora
    Meteora (2013)
    Film

    Byzantský klášter Metéora leží na vrcholu pískovcových skal v oblasti středního Řecka. Život místní komunity je podřízen přísným pravidlům, která však narušuje vzájemná náklonnost mladého mnicha Theodora a původem ruské jeptišky Uranie. Jejich intimní setkávání se stále více vzdaluje asketickým zvyklostem kláštera a nutí oba protagonisty přehodnotit dosavadní životní směřování. Druhý celovečerní snímek nadějného řeckého režiséra Spirose Stathoulopoulose vyniká citem pro zachycení meditativní krajiny, jemnou drobnokresbou obou postav i promyšleným vložením animovaných pasáží s duchovní tematikou. (Febiofest)

    Žánry:DramaRomantický
    55%

    Byzantský klášter Metéora leží na vrcholu pískovcových skal v oblasti středního Řecka. Život místní komunity je podřízen přísným pravidlům, která však narušuje vzájemná náklonnost mladého mnicha Theodora a původem ruské jeptišky Uranie. Jejich intimní setkávání se stále více vzdaluje asketickým zvyklostem kláštera a nutí oba protagonisty přehodnotit dosavadní životní směřování. Druhý celovečerní snímek nadějného řeckého režiséra Spirose Stathoulopoulose vyniká citem pro zachycení meditativní krajiny, jemnou drobnokresbou obou postav i promyšleným vložením animovaných pasáží s duchovní tematikou. (Febiofest)

    Žánry:DramaRomantický
    34
  • Hotel
    Hotel (2004)
    Film

    Irene nastoupí jako recepční do velkého osamělého hotelu v rakouských Alpách. Zjišťuje, že dívka Eva, která na jejím místě pracovala před ní, za záhadných okolností zmizela. Spolupracovníci o Evě mluví vyhýbavě a také s novou kolegyní se nepokoušejí navázat žádný bližší kontakt. Bloudění labyrintem pustých hotelových chodeb, neosobní pokoj, který zdědila po své předchůdkyni, naprostá izolace od venkovního světa a nedostatek komunikace - to vše způsobuje, že se citlivá dívka propadá stále hlouběji do pocitů odcizení a strachu. Dívka navazuje náhodný vztah s mladíkem Erikem, který jí však nepřináší vytouženou úlevu. Tu jí neposkytuje ani náboženská víra, v níž byla vychována. Irene, stále zřetelněji se identifikující s Evou, proniká na svých denních i nočních procházkách stále hlouběji do okolních hlubokých lesů, jejichž mystickým středobodem je místní zlověstná atrakce - jeskyně Lesní víly.

    Žánry:Drama
    53%

    Irene nastoupí jako recepční do velkého osamělého hotelu v rakouských Alpách. Zjišťuje, že dívka Eva, která na jejím místě pracovala před ní, za záhadných okolností zmizela. Spolupracovníci o Evě mluví vyhýbavě a také s novou kolegyní se nepokoušejí navázat žádný bližší kontakt. Bloudění labyrintem pustých hotelových chodeb, neosobní pokoj, který zdědila po své předchůdkyni, naprostá izolace od venkovního světa a nedostatek komunikace - to vše způsobuje, že se citlivá dívka propadá stále hlouběji do pocitů odcizení a strachu. Dívka navazuje náhodný vztah s mladíkem Erikem, který jí však nepřináší vytouženou úlevu. Tu jí neposkytuje ani náboženská víra, v níž byla vychována. Irene, stále zřetelněji se identifikující s Evou, proniká na svých denních i nočních procházkách stále hlouběji do okolních hlubokých lesů, jejichž mystickým středobodem je místní zlověstná atrakce - jeskyně Lesní víly.

    Žánry:Drama
    35
  • Lovely Rita
    Lovely Rita (2001)
    Film
    • iTunes

    Trpký príbeh o osamelosti, ľahostajnosti a tragických dôsledkoch dogmatickej výchovy mládeže. Debut rakúskej režisérky Jessicy Hausner bol nakrútený na digitálny materiál v autentických prostrediach s nehercami, čo filmu vtislo pečať dokumentárnej bezprostrednosti a režisérku zaradilo do prúdu tzv. "rakúskeho nového civilizmu". Dospievajúca Rita, už nie dieťa a ešte nie žena, žije so svojimi ortodoxne katolíckymi rodičmi na predmestí Viedne. Spolužiaci Ritu nemajú radi, ona je na učiteľov drzá a rozumie si iba so starším spolužiakom. Rita je vzdorná rebelka, nenávidí rodičov aj školu. Akoby natruc chce prísť o panenstvo so spolužiakom, no keď to nevyjde, snaží sa zaujať pozornosť vodiča autobusu. To však vedie len k prehĺbeniu jej osamelosti. Vtedy sa Rita podujme na nečakaný krok... Na MFF Viennale získal film Zvláštne uznanie poroty FIPRESCI a cenu Vienna Film.

    53%

    Trpký príbeh o osamelosti, ľahostajnosti a tragických dôsledkoch dogmatickej výchovy mládeže. Debut rakúskej režisérky Jessicy Hausner bol nakrútený na digitálny materiál v autentických prostrediach s nehercami, čo filmu vtislo pečať dokumentárnej bezprostrednosti a režisérku zaradilo do prúdu tzv. "rakúskeho nového civilizmu". Dospievajúca Rita, už nie dieťa a ešte nie žena, žije so svojimi ortodoxne katolíckymi rodičmi na predmestí Viedne. Spolužiaci Ritu nemajú radi, ona je na učiteľov drzá a rozumie si iba so starším spolužiakom. Rita je vzdorná rebelka, nenávidí rodičov aj školu. Akoby natruc chce prísť o panenstvo so spolužiakom, no keď to nevyjde, snaží sa zaujať pozornosť vodiča autobusu. To však vedie len k prehĺbeniu jej osamelosti. Vtedy sa Rita podujme na nečakaný krok... Na MFF Viennale získal film Zvláštne uznanie poroty FIPRESCI a cenu Vienna Film.

    36
  • Šťastné dny
    Šťastné dny (2002)
    Film
    Petr je právě propuštěn z vězení a chystá se odjet z Maďarska. Jak napovídá titul filmu, konečně by mohly nastat jeho šťastné dny, ale protože ještě nedostal pas, vrací se na několik dní domů ke své sestře. Tam se zamiluje do Maji, obecní poběhlice, která prodala právě narozeného syna jeho sestře. Rozpor mezi Petrovou živočišnou láskou k Maji a snad více než bratrským vztahem k sestře však nevěští nic dobrého.

    Kornél Mundruczó vytvořil příběh dospívajících lidí plný bezradnosti, krutosti a beznaděje. Svůj celovečerní debut natočil syrově realistickým stylem, který silou své výpovědi a autenticky zachycených obrazů působí jako terapie šokem. Pod ironickým názvem ŠŤASTNÉ DNY získal tento snímek pozornost i ocenění na řadě festivalů.
    Žánry:Drama
    51%
    Petr je právě propuštěn z vězení a chystá se odjet z Maďarska. Jak napovídá titul filmu, konečně by mohly nastat jeho šťastné dny, ale protože ještě nedostal pas, vrací se na několik dní domů ke své sestře. Tam se zamiluje do Maji, obecní poběhlice, která prodala právě narozeného syna jeho sestře. Rozpor mezi Petrovou živočišnou láskou k Maji a snad více než bratrským vztahem k sestře však nevěští nic dobrého.

    Kornél Mundruczó vytvořil příběh dospívajících lidí plný bezradnosti, krutosti a beznaděje. Svůj celovečerní debut natočil syrově realistickým stylem, který silou své výpovědi a autenticky zachycených obrazů působí jako terapie šokem. Pod ironickým názvem ŠŤASTNÉ DNY získal tento snímek pozornost i ocenění na řadě festivalů.
    Žánry:Drama
    37
  • Dau
    Dau (2018)
    Film
    44%
    38

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.