Noël Simsolo: Nejlepší filmy a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Noël Simsolo: Filmy a seriály

  • Maminka a děvka
    Maminka a děvka (1973)
    FilmRole: Café de Flore's Customer (uncredited)
    77%
    1
  • Kolem půlnoci
    Kolem půlnoci (1986)
    Film

    Hudební snímek, jehož děj je situován do Paříže konce 50. let, je věnován památce Lestera Younga (1909-1959) a Buda Powella (1924-1966), jenž hrával na počátku 60. let v pařížském klubu Blue Note s tenorsaxofonistou Dexterem Gordonem, který v tomto filmu vytvořil hlavní roli. Kolem půlnoci je dílo plné jazzové hudby, vpravdě nadčasové, které vypovídá především o životě. Herbie Hancock získal za svou muzikantskou práci Oscara a Césara a Dexteru Gordonovi udělilo Sdružení amerických kritiků titul nejlepší filmový herec roku. Kromě toho byl nominován na Oscara. Ve filmu účinkuje i řada muzikantů, kteří patří mezi velké osobnosti světového jazzu.

    74%

    Hudební snímek, jehož děj je situován do Paříže konce 50. let, je věnován památce Lestera Younga (1909-1959) a Buda Powella (1924-1966), jenž hrával na počátku 60. let v pařížském klubu Blue Note s tenorsaxofonistou Dexterem Gordonem, který v tomto filmu vytvořil hlavní roli. Kolem půlnoci je dílo plné jazzové hudby, vpravdě nadčasové, které vypovídá především o životě. Herbie Hancock získal za svou muzikantskou práci Oscara a Césara a Dexteru Gordonovi udělilo Sdružení amerických kritiků titul nejlepší filmový herec roku. Kromě toho byl nominován na Oscara. Ve filmu účinkuje i řada muzikantů, kteří patří mezi velké osobnosti světového jazzu.

    2
  • Femmes femmes
    Femmes femmes (1974)
    FilmRole: Ferdinand
    69%
    3
  • Enfer, L'
    Enfer, L' (1994)
    FilmRole: M. Chabert
    68%
    4
  • 5
  • Éloge de l'amour
    Éloge de l'amour (2001)
    Film
    Někdo, koho slyšíme mluvit, ale nevidíme ho, hovoří o projektu, který popisuje čtyři klíčové momenty lásky: setkání, fyzickou vášeň, hádky/rozchod a usmíření. Tento projekt má být vyprávěn prostřednictvím tří párů: mladého, dospělého a starého. Nevíme, zda je projekt určen pro hru, film, román nebo operu. Autor projektu je vždy doprovázen jakýmsi sluhou. Mezitím, o dva roky dříve, se americký státní úředník setkává se starším francouzským párem, který bojoval v odboji během druhé světové války, a zprostředkovává dohodu s hollywoodským režisérem o koupi práv na vyprávění jejich příběhu. Členové rodiny starého páru vášnivě diskutují o otázkách národa, paměti a historie.
    66%
    Někdo, koho slyšíme mluvit, ale nevidíme ho, hovoří o projektu, který popisuje čtyři klíčové momenty lásky: setkání, fyzickou vášeň, hádky/rozchod a usmíření. Tento projekt má být vyprávěn prostřednictvím tří párů: mladého, dospělého a starého. Nevíme, zda je projekt určen pro hru, film, román nebo operu. Autor projektu je vždy doprovázen jakýmsi sluhou. Mezitím, o dva roky dříve, se americký státní úředník setkává se starším francouzským párem, který bojoval v odboji během druhé světové války, a zprostředkovává dohodu s hollywoodským režisérem o koupi práv na vyprávění jejich příběhu. Členové rodiny starého páru vášnivě diskutují o otázkách národa, paměti a historie.
    6
  • Poslední žena
    Poslední žena (1976)
    Film
    Marco Ferreri, nejkontroverznější italský režisér druhé poloviny 20. století, by tento týden oslavil 80 let. Jeho téměř čtyřicetiletá režijní, scenáristická a herecká práce se zapsala do dějin světové kinematografie nevymazatelným způsobem. Provokující i plachý, sarkastický i poetický, obhroublý i něžný, osobnost, která si vysloužila jako málokterá jiná za svou tvorbu tolik protikladných přívlastků, že snad jediné, s čím se nikdy nesetkal, byla lhostejnost. Jeho osobní, odvážné výpovědi o vztazích mezi mužem a ženou v současném světě, o krizi lidských bytostí v jejich původních instinktech vyprávěné skrze šokující obrazy, dovádějící vnitřní dilemata hrdinů do fyzických zpodobení ad absurdum, vzbuzovaly ostré reakce již v době svého vzniku. Rodák z Milána natočil své první filmy v zemi Buñuela a Dalího, ve Španělsku, a po problémech svých filmů v Itálii našel tvůrčí azyl ve Francii. U nás jsme z jeho kolekce více než třiceti filmů mohli dosud zhlédnout docela reprezentativní ukázku jeho tvorby. Filmy Včelí královna (1962), Harém (1967) a především Velká žranice (1973), či Maso (1991), jsou dostatečnou ukázkou jeho kontroverzní, ale osobně zaujaté tvorby. Film Poslední žena z roku 1976 spadá do jeho francouzského období, v němž o tři roky dříve natočil jeden ze svých nejzatracovanějších, nejdiskutovanějších a také nejobdivovanějších snímků Velká žranice. Pro Poslední ženu oslovil mladého Gérarda Depardieua, jenž měl dny své největší slávy ještě před sebou, a mladinkou Ornellu Muti, která už měla za sebou poměrně bohatou filmovou historii. Oba herci působí v rolích mladé dvojice nesmírně přirozeně a díky ničím nespoutané Ferreriho režii vytvářejí na plátně nejen působivé drama milostného vztahu, ale působí zároveň jako prototypy chování i přemýšlení mladé generace oné konkrétní doby, 70. let minulého století. Zdánlivě všední život mladé dvojice probíhá v několika plánech, od sexu v jeho nejfyzičtější podobě až k principům ženství a mužství obecně a jejich rolí v rodině i společnosti. A jako u Ferreriho vždy, projeví se tyto vnitřní úvahy nakonec zcela otevřeně, zpodobeny fyzicky, v šokujícím finále, které není radno prozrazovat předem.
    Žánry:Drama
    65%
    Marco Ferreri, nejkontroverznější italský režisér druhé poloviny 20. století, by tento týden oslavil 80 let. Jeho téměř čtyřicetiletá režijní, scenáristická a herecká práce se zapsala do dějin světové kinematografie nevymazatelným způsobem. Provokující i plachý, sarkastický i poetický, obhroublý i něžný, osobnost, která si vysloužila jako málokterá jiná za svou tvorbu tolik protikladných přívlastků, že snad jediné, s čím se nikdy nesetkal, byla lhostejnost. Jeho osobní, odvážné výpovědi o vztazích mezi mužem a ženou v současném světě, o krizi lidských bytostí v jejich původních instinktech vyprávěné skrze šokující obrazy, dovádějící vnitřní dilemata hrdinů do fyzických zpodobení ad absurdum, vzbuzovaly ostré reakce již v době svého vzniku. Rodák z Milána natočil své první filmy v zemi Buñuela a Dalího, ve Španělsku, a po problémech svých filmů v Itálii našel tvůrčí azyl ve Francii. U nás jsme z jeho kolekce více než třiceti filmů mohli dosud zhlédnout docela reprezentativní ukázku jeho tvorby. Filmy Včelí královna (1962), Harém (1967) a především Velká žranice (1973), či Maso (1991), jsou dostatečnou ukázkou jeho kontroverzní, ale osobně zaujaté tvorby. Film Poslední žena z roku 1976 spadá do jeho francouzského období, v němž o tři roky dříve natočil jeden ze svých nejzatracovanějších, nejdiskutovanějších a také nejobdivovanějších snímků Velká žranice. Pro Poslední ženu oslovil mladého Gérarda Depardieua, jenž měl dny své největší slávy ještě před sebou, a mladinkou Ornellu Muti, která už měla za sebou poměrně bohatou filmovou historii. Oba herci působí v rolích mladé dvojice nesmírně přirozeně a díky ničím nespoutané Ferreriho režii vytvářejí na plátně nejen působivé drama milostného vztahu, ale působí zároveň jako prototypy chování i přemýšlení mladé generace oné konkrétní doby, 70. let minulého století. Zdánlivě všední život mladé dvojice probíhá v několika plánech, od sexu v jeho nejfyzičtější podobě až k principům ženství a mužství obecně a jejich rolí v rodině i společnosti. A jako u Ferreriho vždy, projeví se tyto vnitřní úvahy nakonec zcela otevřeně, zpodobeny fyzicky, v šokujícím finále, které není radno prozrazovat předem.
    Žánry:Drama
    7
  • Alice ou la dernière fugue
    Alice ou la dernière fugue (1977)
    FilmRole: Jeune Homme au Banquet
    64%
    8
  • Mesmer
    Mesmer (1994)
    FilmRole: Royal Dog Handler

    Historická dráma je založená na skutočnom príbehu kontroverzného rakúskeho lekára Dr. Franza Antona Mesmera (Alan Rickman).
    V 18. storočí vo Viedni sa Mesmer domnieva, že väčšina z najpoužívanejších lekárskych zákrokov skôr škodí pacientom a je presvedčený, že jemnejšie metódy by mohli mať pozitívnejší vplyv na stav pacientov. Mesmer tak na liečenie používa magnetické sily a sugesciu. Za čo je považovaný za blázna, väčšinou preto lieči chudobných a núti tak bohatšiu manželku (Gillian Barge), aby živila rodinu.
    Veľká miera verejného záujmu sa mu dostane v momente, keď jeho metódy zjavne pomôžu krásnej a slepej pianistke Marii Therese Paradies (Amanda Ooms). Medzi oboma zakrátko vznikne ľúbostný vzťah.
    Neobľúbenosť jeho metód a škandál so vzťahom k Márii ho donútia opustiť Viedeň. Mesmer odchádza do Paríža, kde si získa celé mesto až do momentu, keď ho francúzska lekárska spoločnosť požiada, aby dokázal účinnosť svojich metód.(miriel)

    63%

    Historická dráma je založená na skutočnom príbehu kontroverzného rakúskeho lekára Dr. Franza Antona Mesmera (Alan Rickman).
    V 18. storočí vo Viedni sa Mesmer domnieva, že väčšina z najpoužívanejších lekárskych zákrokov skôr škodí pacientom a je presvedčený, že jemnejšie metódy by mohli mať pozitívnejší vplyv na stav pacientov. Mesmer tak na liečenie používa magnetické sily a sugesciu. Za čo je považovaný za blázna, väčšinou preto lieči chudobných a núti tak bohatšiu manželku (Gillian Barge), aby živila rodinu.
    Veľká miera verejného záujmu sa mu dostane v momente, keď jeho metódy zjavne pomôžu krásnej a slepej pianistke Marii Therese Paradies (Amanda Ooms). Medzi oboma zakrátko vznikne ľúbostný vzťah.
    Neobľúbenosť jeho metód a škandál so vzťahom k Márii ho donútia opustiť Viedeň. Mesmer odchádza do Paríža, kde si získa celé mesto až do momentu, keď ho francúzska lekárska spoločnosť požiada, aby dokázal účinnosť svojich metód.(miriel)

    9
  • Simone Barbès ou la vertu
    Simone Barbès ou la vertu (1980)
    FilmRole: Le Réalisateur Belge de Films Porno
    63%
    10
  • Rosa la rose, fille publique
    Rosa la rose, fille publique (1986)
    FilmRole: Jeannot
    Rosa la Rose, nejkrásnější prostitutka z Les Halles, je žádána každým klientem a ona přijímá vše. Její pasák je sympatický a štědrý muž, takže se o jejím životě nedá moc vyprávět. Až do dne, kdy potká Juliena, mladého muže, a zamiluje se do něj. Bude ale stát za to opustit svůj dosavadní život kvůli takovému bláznivému citu?
    Žánry:Drama
    63%
    Rosa la Rose, nejkrásnější prostitutka z Les Halles, je žádána každým klientem a ona přijímá vše. Její pasák je sympatický a štědrý muž, takže se o jejím životě nedá moc vyprávět. Až do dne, kdy potká Juliena, mladého muže, a zamiluje se do něj. Bude ale stát za to opustit svůj dosavadní život kvůli takovému bláznivému citu?
    Žánry:Drama
    11
  • Nedotýkej se bílé ženy
    Nedotýkej se bílé ženy (1974)
    Film
    62%
    12
  • Je suis né d'une cigogne
    Je suis né d'une cigogne (1999)
    FilmRole: Le narrateur
    62%
    13
  • Neodolatelný muž
    Neodolatelný muž (2014)
    FilmRole: Avocat Agnelet
    60%
    14
  • Pétain
    Pétain (1993)
    Film
    • Netflix
    59%
    15
  • Au coeur du mensonge
    Au coeur du mensonge (1999)
    FilmRole: Monsieur Bordier
    V malém bretaňském městečku je nalezena zavražděná desetiletá dívka. René, její učitel výtvarné výchovy a profesionální malíř, je poslední, kdo ji viděl živou. Inspektor pověřený vyšetřováním ho okamžitě začne vyslýchat. V tomto malém provinčním městě, kde se všichni znají a pravidelně se scházejí v baru Bar des Amis, je René čím dál více znepokojen podezřívavostí ostatních obyvatel a inspektorovým vyšetřováním. Děti k němu přestávají chodit na hodiny. Jeho žena Viviane, zdravotní sestra, ho chrání a podporuje svou láskou. Do Reného zmatku navíc přispívá sebestředný spisovatel, mediální hvězda...
    Žánry:DramaKrimi
    59%
    V malém bretaňském městečku je nalezena zavražděná desetiletá dívka. René, její učitel výtvarné výchovy a profesionální malíř, je poslední, kdo ji viděl živou. Inspektor pověřený vyšetřováním ho okamžitě začne vyslýchat. V tomto malém provinčním městě, kde se všichni znají a pravidelně se scházejí v baru Bar des Amis, je René čím dál více znepokojen podezřívavostí ostatních obyvatel a inspektorovým vyšetřováním. Děti k němu přestávají chodit na hodiny. Jeho žena Viviane, zdravotní sestra, ho chrání a podporuje svou láskou. Do Reného zmatku navíc přispívá sebestředný spisovatel, mediální hvězda...
    Žánry:DramaKrimi
    16
  • Dernière séance
    Dernière séance (2011)
    FilmRole: M. Paul
    56%
    17
  • Change pas de main
    Change pas de main (1975)
    FilmRole: Ferdinand Desprès
    55%
    18
  • Le cancre
    Le cancre (2016)
    Film
    52%
    19
  • Zig zig
    Zig zig (1975)
    Film
    52%
    20
  • Héroďnes du mal, Les
    Héroďnes du mal, Les (1979)
    FilmRole: Julio Romano
    První epizoda – s častou Borowczykovou múzou Marinou Pierro v hlavní roli – je nejdelší a svým způsobem nejzásadnější: odehrává se v renesančním Římě a smyslná (a neustále nahá) hlavní hrdinka se sexuálně zaplétá se slavnými malíři a církevními mecenáši. Druhá epizoda je nejznámější a následně dala filmu jeho kontroverzní plakát – na kterém králík pomalu mizí pod sukní dospívající dívky (kterou hraje Gaelle Legrand). Třetí a poslední epizoda, která se odehrává v moderní době, je nejkratší – ale také možná nejvíce pobuřující: Pascale Christophe hraje mladou vdanou ženu, kterou na rušné pařížské ulici unese drobný kriminálník ukrytý v kartonové krabici!
    51%
    První epizoda – s častou Borowczykovou múzou Marinou Pierro v hlavní roli – je nejdelší a svým způsobem nejzásadnější: odehrává se v renesančním Římě a smyslná (a neustále nahá) hlavní hrdinka se sexuálně zaplétá se slavnými malíři a církevními mecenáši. Druhá epizoda je nejznámější a následně dala filmu jeho kontroverzní plakát – na kterém králík pomalu mizí pod sukní dospívající dívky (kterou hraje Gaelle Legrand). Třetí a poslední epizoda, která se odehrává v moderní době, je nejkratší – ale také možná nejvíce pobuřující: Pascale Christophe hraje mladou vdanou ženu, kterou na rušné pařížské ulici unese drobný kriminálník ukrytý v kartonové krabici!
    21

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.