Jay Presson Allen: Nejlepší filmy a seriály

7.3

Jay Presson Allen: Filmy a seriály

  • Philco Television Playhouse, The
    Philco Television Playhouse, The (1948)
    Seriál
    77%
    1
  • Armstrong Circle Theatre
    Armstrong Circle Theatre (1950)
    Seriál
    77%
    2
  • Family
    Family (1976)
    Seriál
    76%
    3
  • Goodyear Television Playhouse
    Goodyear Television Playhouse (1951)
    Seriál
    The Goodyear Television Playhouse byl americký antologický seriál vysílaný živě na NBC v letech 1951 až 1957 během "Zlaté éry televize". Sponzorovaný společností Goodyear se střídal se společností Philco, jejíž Philco Television Playhouse byl vysílán v týdnech, kdy Goodyear nevysílal. V roce 1955 byl název zkrácen na The Goodyear Playhouse a byl vysílán ve střídavých týdnech s The Alcoa Hour. Tyto tři seriály byly v podstatě stejné, jediným skutečným rozdílem byl název sponzora. Producent Fred Coe vychovával a podporoval skupinu mladých, většinou neznámých spisovatelů, mezi které patřili Robert Alan Aurthur, George Baxt, Paddy Chayefsky, Horton Foote, Howard Richardson, Tad Mosel a Gore Vidal. Mezi významné inscenace patřily Chayefského Marty v hlavní roli s Rodem Steigerem, Chayefského The Bachelor Party, Vidalova Návštěva malé planety, Richardsonova Archa bezpečí a Footova Cesta do Bountiful. V letech 1957 až 1960 se z něj stal půlhodinový seriál s názvem Goodyear Theater, který se vysílal v pondělí ve 21:30.
    Žánry:Drama
    76%
    The Goodyear Television Playhouse byl americký antologický seriál vysílaný živě na NBC v letech 1951 až 1957 během "Zlaté éry televize". Sponzorovaný společností Goodyear se střídal se společností Philco, jejíž Philco Television Playhouse byl vysílán v týdnech, kdy Goodyear nevysílal. V roce 1955 byl název zkrácen na The Goodyear Playhouse a byl vysílán ve střídavých týdnech s The Alcoa Hour. Tyto tři seriály byly v podstatě stejné, jediným skutečným rozdílem byl název sponzora. Producent Fred Coe vychovával a podporoval skupinu mladých, většinou neznámých spisovatelů, mezi které patřili Robert Alan Aurthur, George Baxt, Paddy Chayefsky, Horton Foote, Howard Richardson, Tad Mosel a Gore Vidal. Mezi významné inscenace patřily Chayefského Marty v hlavní roli s Rodem Steigerem, Chayefského The Bachelor Party, Vidalova Návštěva malé planety, Richardsonova Archa bezpečí a Footova Cesta do Bountiful. V letech 1957 až 1960 se z něj stal půlhodinový seriál s názvem Goodyear Theater, který se vysílal v pondělí ve 21:30.
    Žánry:Drama
    4
  • Rozsudek
    Rozsudek (1982)
    Film
    • iTunes

    Advokát Frank Galvin mele z posledního: poté, co byl před několika lety nespravedlivě nařčen z ovlivňování poroty, v důsledku čehož se s ním rozvedla žena, propadl alkoholu. Práci si shání na pohřbech nebo v nemocnicích, kde hledá případné klienty. Přítel Mickey Morrissey mu právě jeden případ přihrál: jistá Sally Doneghyová s manželem Kevinem žaluje nemocnici Sv. Kateřiny, spravovanou církví, kde v důsledku nesprávné anestezie během porodu a vdechnutí zvratků došlo u její sestry k zástavě srdce. Nyní je mladá žena - Deborah Ann Kayeová - už čtyři roky v kómatu a její mozek je nevratně poškozen... Církev nabízí tučné odškodnění a Frank je nejprve v pokušení je přijmout. Pak si ale uvědomí, že vinou nedbalosti dvou vážených lékařů Marxe a Towlera byl zničen mladý život. Proto odmítne a chystá se k soudu, přestože protistrana má proslulého advokáta Eda Concannona, který jde vždy neochvějně za svým cílem, i když k tomu pravidelně používá ty nejšpinavější metody. Nejdůležitější je pro něj totiž vyhrát... Frank se dává do práce a Mickey souhlasí, že mu pomůže. V téže době se také seznamuje s mladou ženou Laurou Fischerovou, se kterou naváže intimní vztah. I to mu dodá novou energii pro budoucí boj před soudem, zejména proto, že Laura ho všemožně povzbuzuje. Mickey jí totiž nastínil Frankův neradostný osud. Soudce je očividně předpojatý a straní obžalované straně. Concannon s hejnem svých nohsledů - mladých advokátů, kteří k němu vzhlížejí jako k božstvu - se také usilovně připravuje na jednání před soudem. Učí doktora Towlera, jak odpovídat, a shání informace o Galvinovi, kterým očividně pohrdá, stejně jako doktorem Thompsonem, kterého Frank předvolá jakožto odborníka a který svědčí, že u mladé ženy došlo k pochybení. Nejhorší ovšem je, že prohnilý advokát má podplacenou i Lauru, zkrachovalou právničku, která pro něj pracovala už v New Yorku a kterou na Galvina úmyslně nastražil, aby ho informovala o krocích, které protistrana hodlá podniknout...

    75%

    Advokát Frank Galvin mele z posledního: poté, co byl před několika lety nespravedlivě nařčen z ovlivňování poroty, v důsledku čehož se s ním rozvedla žena, propadl alkoholu. Práci si shání na pohřbech nebo v nemocnicích, kde hledá případné klienty. Přítel Mickey Morrissey mu právě jeden případ přihrál: jistá Sally Doneghyová s manželem Kevinem žaluje nemocnici Sv. Kateřiny, spravovanou církví, kde v důsledku nesprávné anestezie během porodu a vdechnutí zvratků došlo u její sestry k zástavě srdce. Nyní je mladá žena - Deborah Ann Kayeová - už čtyři roky v kómatu a její mozek je nevratně poškozen... Církev nabízí tučné odškodnění a Frank je nejprve v pokušení je přijmout. Pak si ale uvědomí, že vinou nedbalosti dvou vážených lékařů Marxe a Towlera byl zničen mladý život. Proto odmítne a chystá se k soudu, přestože protistrana má proslulého advokáta Eda Concannona, který jde vždy neochvějně za svým cílem, i když k tomu pravidelně používá ty nejšpinavější metody. Nejdůležitější je pro něj totiž vyhrát... Frank se dává do práce a Mickey souhlasí, že mu pomůže. V téže době se také seznamuje s mladou ženou Laurou Fischerovou, se kterou naváže intimní vztah. I to mu dodá novou energii pro budoucí boj před soudem, zejména proto, že Laura ho všemožně povzbuzuje. Mickey jí totiž nastínil Frankův neradostný osud. Soudce je očividně předpojatý a straní obžalované straně. Concannon s hejnem svých nohsledů - mladých advokátů, kteří k němu vzhlížejí jako k božstvu - se také usilovně připravuje na jednání před soudem. Učí doktora Towlera, jak odpovídat, a shání informace o Galvinovi, kterým očividně pohrdá, stejně jako doktorem Thompsonem, kterého Frank předvolá jakožto odborníka a který svědčí, že u mladé ženy došlo k pochybení. Nejhorší ovšem je, že prohnilý advokát má podplacenou i Lauru, zkrachovalou právničku, která pro něj pracovala už v New Yorku a kterou na Galvina úmyslně nastražil, aby ho informovala o krocích, které protistrana hodlá podniknout...

    5
  • Nejlepší léta slečny Jean Brodieové
    Nejlepší léta slečny Jean Brodieové (1969)
    Film
    Nekonvenční slečna Jean Brodieová, která je podle svého názoru v nejlepších letech, si získala své studentky i značnou část pedagogického sboru, v němž má dva milence: naivního, ale milého učitele hudební výchovy Lowthera a cynického výtvarníka Lloyda. Na začátku filmu je Jean představena jako dokonalá pedagožka oddaná svým studentkám, ale postupně se odhalují její stinné stránky. Kromě toho, že vliv na své žačky trochu využívá, je tu ještě věc poněkud závažnějšího charakteru. Píše se totiž rok 1932 a Jean obdivuje fašisty Mussoliniho a Franca. Jak v jednom momentě filmu poznamená Lowther, Jean nerozumí politice, jen si idealizuje obraz vůdce. To by vcelku nevadilo, kdyby své žačky nevedla ke stejnému způsobu myšlení. Její přesvědčení o vlastní neotřesitelné pravdě však bude podrobeno tvrdým zkouškám. Při konfrontaci s milenci i žačkami se bude muset podívat na svůj život z jiného úhlu a nahlédnout, jakým směrem se vlastně ubírá. Vynikající snímek ze školního prostředí je komplexní sondou do života vzdělané ženy, která je zaslepená svým idealizovaným pohledem na svět. Zároveň ukazuje život v meziválečném Edinburghu a na místní střední škole. V ději se střídá humor, sarkasmus, opovržení i zoufalství. Naléhavost a závažnost sdělení je umocněna oscarovým výkonem Maggie Smithové v roli slečny Brodieové. Tento oceňovaný a u nás nepříliš známý film si pro své kvality jistě zaslouží pozornost.
    75%
    Nekonvenční slečna Jean Brodieová, která je podle svého názoru v nejlepších letech, si získala své studentky i značnou část pedagogického sboru, v němž má dva milence: naivního, ale milého učitele hudební výchovy Lowthera a cynického výtvarníka Lloyda. Na začátku filmu je Jean představena jako dokonalá pedagožka oddaná svým studentkám, ale postupně se odhalují její stinné stránky. Kromě toho, že vliv na své žačky trochu využívá, je tu ještě věc poněkud závažnějšího charakteru. Píše se totiž rok 1932 a Jean obdivuje fašisty Mussoliniho a Franca. Jak v jednom momentě filmu poznamená Lowther, Jean nerozumí politice, jen si idealizuje obraz vůdce. To by vcelku nevadilo, kdyby své žačky nevedla ke stejnému způsobu myšlení. Její přesvědčení o vlastní neotřesitelné pravdě však bude podrobeno tvrdým zkouškám. Při konfrontaci s milenci i žačkami se bude muset podívat na svůj život z jiného úhlu a nahlédnout, jakým směrem se vlastně ubírá. Vynikající snímek ze školního prostředí je komplexní sondou do života vzdělané ženy, která je zaslepená svým idealizovaným pohledem na svět. Zároveň ukazuje život v meziválečném Edinburghu a na místní střední škole. V ději se střídá humor, sarkasmus, opovržení i zoufalství. Naléhavost a závažnost sdělení je umocněna oscarovým výkonem Maggie Smithové v roli slečny Brodieové. Tento oceňovaný a u nás nepříliš známý film si pro své kvality jistě zaslouží pozornost.
    6
  • Prime of Miss Jean Brodie, The
    Prime of Miss Jean Brodie, The (1978)
    Seriál
    75%
    7
  • Pán velkoměsta
    Pán velkoměsta (1981)
    Film
    Film je o drsném policajtovi Danielu Ciellovi (Treat Williams), který na rozdíl od svého předchůdce Serpica si klidně nějaký ten úplatek vezme, stejně jako občas udělá nějakou pěknou sviňárnu. Dostane se však na paškál vnitřních záležitostí a měl by na své kolegy občas něco donést. Daniel o tom nechce vůbec slyšet, ale brzy zjistí, že ani jeho vyšetřovatelé zdaleka nejsou čistí, a tak si bude muset definitivně vybrat třetí stranu, tu vlastní.
    73%
    Film je o drsném policajtovi Danielu Ciellovi (Treat Williams), který na rozdíl od svého předchůdce Serpica si klidně nějaký ten úplatek vezme, stejně jako občas udělá nějakou pěknou sviňárnu. Dostane se však na paškál vnitřních záležitostí a měl by na své kolegy občas něco donést. Daniel o tom nechce vůbec slyšet, ale brzy zjistí, že ani jeho vyšetřovatelé zdaleka nejsou čistí, a tak si bude muset definitivně vybrat třetí stranu, tu vlastní.
    8
  • American Playhouse
    American Playhouse (1982)
    Seriál
    72%
    9
  • Marnie
    Marnie (1964)
    Film
    • iTunes
    Mistr napětí Alfred Hitchcock vykresluje v tomto psychologickém thrilleru fascinující portrét psychicky narušené ženy a muže, který se ji snaží zachránit. MARNIE (Tippi Hedren), notorická zlodějka a lhářka, pracuje jako sekretářka Marka Rutlanda (Sean Connery) a snaží se ho okrást. Mark impulzivně požádá nemocnou krásku o ruku a snaží se dopátrat příčin její posedlosti. Když se vinou strašlivé nehody MARNIE dostane až na samý okraj smrti, Mark ji v nevyhnutelném šokujícím závěru donutí postavit se čelem svým démonům i minulosti ...
    70%
    Mistr napětí Alfred Hitchcock vykresluje v tomto psychologickém thrilleru fascinující portrét psychicky narušené ženy a muže, který se ji snaží zachránit. MARNIE (Tippi Hedren), notorická zlodějka a lhářka, pracuje jako sekretářka Marka Rutlanda (Sean Connery) a snaží se ho okrást. Mark impulzivně požádá nemocnou krásku o ruku a snaží se dopátrat příčin její posedlosti. Když se vinou strašlivé nehody MARNIE dostane až na samý okraj smrti, Mark ji v nevyhnutelném šokujícím závěru donutí postavit se čelem svým démonům i minulosti ...
    10
  • Matinee Theatre
    Matinee Theatre (1955)
    Seriál
    Matinee Theater byl americký antologický seriál vysílaný na NBC v Zlaté éře televize, v letech 1955 až 1958. Seriál, který se vysílal denně odpoledne, byl často živý. Produkovali jej Albert McCleery, Darrell Ross, George Cahan a Frank Price, výkonným producentem byl George Lowther. McCleery dříve produkoval živý seriál Cameo Theatre, který do televize zavedl koncept divadla v kruhu, televizní hry inscenované s minimálními kulisami. Jim Buckley z Pewter Plough Playhouse vzpomínal: Když se Al McCleery vrátil do Států, vytvořil pro NBC velmi ambiciózní divadelní televizní seriál nazvaný Matinee Theater: živě vysílat pět různých divadelních her týdně, vysílaných kolem poledne, aby se americké ženě v domácnosti propagovala barevná televize, zatímco se trápila s žehlením. Al byl producentem. Najal pět režisérů a pět scénografů. Richard Bennett, jeden z našich prvních prezidentů Pewter Plough Corporation, byl jedním z režisérů a já jsem byl jedním ze scénografů, a jakmile jsme skončili s natáčením jedné hry, šli jsme na oběd a pak jsme se sešli, abychom naplánovali příští týdenní představení. To bylo před více než 50 lety a snažím se vzpomenout; myslím, že televizní scénograf je zároveň dekoratérem kulis – ano, samozřejmě! Muselo to tak být, protože jedním z hlavních důvodů, proč McCleery získal přízeň producentů, byla jeho eliminace samotného prostředí a prosté zdobení scény s minimem rekvizit. Vyžadovalo to trochu vynalézavosti.
    70%
    Matinee Theater byl americký antologický seriál vysílaný na NBC v Zlaté éře televize, v letech 1955 až 1958. Seriál, který se vysílal denně odpoledne, byl často živý. Produkovali jej Albert McCleery, Darrell Ross, George Cahan a Frank Price, výkonným producentem byl George Lowther. McCleery dříve produkoval živý seriál Cameo Theatre, který do televize zavedl koncept divadla v kruhu, televizní hry inscenované s minimálními kulisami. Jim Buckley z Pewter Plough Playhouse vzpomínal: Když se Al McCleery vrátil do Států, vytvořil pro NBC velmi ambiciózní divadelní televizní seriál nazvaný Matinee Theater: živě vysílat pět různých divadelních her týdně, vysílaných kolem poledne, aby se americké ženě v domácnosti propagovala barevná televize, zatímco se trápila s žehlením. Al byl producentem. Najal pět režisérů a pět scénografů. Richard Bennett, jeden z našich prvních prezidentů Pewter Plough Corporation, byl jedním z režisérů a já jsem byl jedním ze scénografů, a jakmile jsme skončili s natáčením jedné hry, šli jsme na oběd a pak jsme se sešli, abychom naplánovali příští týdenní představení. To bylo před více než 50 lety a snažím se vzpomenout; myslím, že televizní scénograf je zároveň dekoratérem kulis – ano, samozřejmě! Muselo to tak být, protože jedním z hlavních důvodů, proč McCleery získal přízeň producentů, byla jeho eliminace samotného prostředí a prosté zdobení scény s minimem rekvizit. Vyžadovalo to trochu vynalézavosti.
    11
  • Pán much
    Pán much (1990)
    Film
    • Amazon Prime Video
    68%
    12
  • Zrodila se hvězda
    Zrodila se hvězda (1976)
    Film
    • iTunes
    • Rakuten
    62%
    13
  • Funny Lady
    Funny Lady (1975)
    Film
    • iTunes
    60%
    14
  • Travels with My Aunt
    Travels with My Aunt (1972)
    Film
    60%
    15
  • Just Tell Me What You Want
    Just Tell Me What You Want (1980)
    Film
    53%
    16

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.