Bokuzen Hidari: Nejlepší filmy a seriály

7.3

Bokuzen Hidari: Filmy a seriály

  • Sedm samurajů
    Sedm samurajů (1954)
    FilmRole: Johei
    Sedm samurajů (Shichinin no samurai / Seven Samurai) je japonský akční film Akiry Kurosawy, který později inspiroval natočení amerického westernu Sedm statečných (1960). Malou vesničku už několik měsíců terorizují banditi, kradoucí obyvatelům skromnou úrodu, která je jediným zdrojem jejich příjmů. Nebohým vesničanům se nakonec podaří přemluvit zkušeného samuraje, aby se za ně postavil. Ten za jejich úspory najme šest dalších bojovníků a těchto sedm statečných mužů se vydá do vesnice, aby se postavili několikanásobné přesile ze strany dobře vyzbrojených banditů. Jsou však úmysly všech sedmi mužů čisté? Rozhodující bitva se kvapem blíží.
    83%
    Sedm samurajů (Shichinin no samurai / Seven Samurai) je japonský akční film Akiry Kurosawy, který později inspiroval natočení amerického westernu Sedm statečných (1960). Malou vesničku už několik měsíců terorizují banditi, kradoucí obyvatelům skromnou úrodu, která je jediným zdrojem jejich příjmů. Nebohým vesničanům se nakonec podaří přemluvit zkušeného samuraje, aby se za ně postavil. Ten za jejich úspory najme šest dalších bojovníků a těchto sedm statečných mužů se vydá do vesnice, aby se postavili několikanásobné přesile ze strany dobře vyzbrojených banditů. Jsou však úmysly všech sedmi mužů čisté? Rozhodující bitva se kvapem blíží.
    1
  • Rudovous
    Rudovous (1965)
    FilmRole: Patient A
    Poslední tvůrčí spolupráce Kurosawy s hercem nezdolné energie Toshiro Mifunem. Rudovous je příběhem dozrávání mladého absolventa medicíny. Přidělen ke službě na schudlé místní klinice, Dr. Yasumoto naráží na neústupnou osobnost vrchního lékaře Dr. Niideho, známého jako "Rudovous". Po počáteční ostré konfrontaci mladý lékař porozumí Rudovousově krédu, že v životě existují důležitější hodnoty než moc a sláva.
    Žánry:Drama
    80%
    Poslední tvůrčí spolupráce Kurosawy s hercem nezdolné energie Toshiro Mifunem. Rudovous je příběhem dozrávání mladého absolventa medicíny. Přidělen ke službě na schudlé místní klinice, Dr. Yasumoto naráží na neústupnou osobnost vrchního lékaře Dr. Niideho, známého jako "Rudovous". Po počáteční ostré konfrontaci mladý lékař porozumí Rudovousově krédu, že v životě existují důležitější hodnoty než moc a sláva.
    Žánry:Drama
    2
  • Žít
    Žít (1952)
    FilmRole: Ohara

    Kedži Watanabe celý život pracoval ako úradník na tokyjskej radnici. Za tridsať rokov vernej služby sa prepracoval až na miesto vedúceho oddelenia. Jeho celý život je len práca medzi štyrmi stenami kancelárie a vysoké stohy papiera na oboch stranách písacieho stola. Jedného dňa sa však pán Watanabe dozvie niečo, čo mu už nedovolí žiť svoj život tak ako predtým. Je smrteľne chorý a zostáva mu nanajvýš šesť mesiacov života. Uvedomí si, že za tých tridsať rokov nič nedosiahol, že žil iba pracovným stereotypom a neporozumením v kruhu rodiny. Tvárou v tvár smrti začne sám sebe klásť otázky o zmysle existencie a rozhodne sa zanechať po sebe na svete stopu. Muž, ktorého každý poznal ako zatrpknutého pesimistu, sa razom premení na láskavého človeka plného nádeje, ktorý s entuziazmom bojuje za výstavbu detského ihriska v chudobnej mestskej štrvti. To má byť jeho odkaz svetu, zmysel a naplnenie jeho životného putovania. Najznámejší japonský režisér Akira Kurosawa vytvoril svojím filmom Žiť dielo hlbokého humanizmu a porozumenia pre človeka, ktorému vedomie vlastnej smrteľnosti umožní mysticky prezrieť, pochopiť a precítiť lásku k životu.

    77%

    Kedži Watanabe celý život pracoval ako úradník na tokyjskej radnici. Za tridsať rokov vernej služby sa prepracoval až na miesto vedúceho oddelenia. Jeho celý život je len práca medzi štyrmi stenami kancelárie a vysoké stohy papiera na oboch stranách písacieho stola. Jedného dňa sa však pán Watanabe dozvie niečo, čo mu už nedovolí žiť svoj život tak ako predtým. Je smrteľne chorý a zostáva mu nanajvýš šesť mesiacov života. Uvedomí si, že za tých tridsať rokov nič nedosiahol, že žil iba pracovným stereotypom a neporozumením v kruhu rodiny. Tvárou v tvár smrti začne sám sebe klásť otázky o zmysle existencie a rozhodne sa zanechať po sebe na svete stopu. Muž, ktorého každý poznal ako zatrpknutého pesimistu, sa razom premení na láskavého človeka plného nádeje, ktorý s entuziazmom bojuje za výstavbu detského ihriska v chudobnej mestskej štrvti. To má byť jeho odkaz svetu, zmysel a naplnenie jeho životného putovania. Najznámejší japonský režisér Akira Kurosawa vytvoril svojím filmom Žiť dielo hlbokého humanizmu a porozumenia pre človeka, ktorému vedomie vlastnej smrteľnosti umožní mysticky prezrieť, pochopiť a precítiť lásku k životu.

    3
  • Muhomatsu no issho
    Muhomatsu no issho (1958)
    Film
    76%
    4
  • Chibusa yo eien nare
    Chibusa yo eien nare (1955)
    FilmRole: Hide's husband
    Fumiko, matka dvou dětí a manželka nevěrného muže, sdílí svůj rodinný život s rodící se básnickou kariérou. Začátek její úspěšné literární dráhy se shoduje s rozvodem a diagnózou rakoviny prsu. V závěrečné fázi života se setkává s mladým novinářem z Tokia, který chce napsat článek o jejím životě.
    Žánry:Drama
    76%
    Fumiko, matka dvou dětí a manželka nevěrného muže, sdílí svůj rodinný život s rodící se básnickou kariérou. Začátek její úspěšné literární dráhy se shoduje s rozvodem a diagnózou rakoviny prsu. V závěrečné fázi života se setkává s mladým novinářem z Tokia, který chce napsat článek o jejím životě.
    Žánry:Drama
    5
  • Na dně
    Na dně (1957)
    FilmRole: Kahei the Pilgrim
    V 19. století v Japonsku žijí obyvatelé zchátralého penzionu, mezi nimi záhadný starý muž a stárnoucí herec, kteří se zapletou do milostného trojúhelníku, jenž se zvrtne v násilí. Když bezcharakterní zloděj Sutekichi ukončí svůj poměr s majitelkou penzionu Osugi, aby se dvořil její mladší sestře Okayo, Osugi se pomstí tím, že odhalí svou nevěru žárlivému manželovi.
    Žánry:Drama
    75%
    V 19. století v Japonsku žijí obyvatelé zchátralého penzionu, mezi nimi záhadný starý muž a stárnoucí herec, kteří se zapletou do milostného trojúhelníku, jenž se zvrtne v násilí. Když bezcharakterní zloděj Sutekichi ukončí svůj poměr s majitelkou penzionu Osugi, aby se dvořil její mladší sestře Okayo, Osugi se pomstí tím, že odhalí svou nevěru žárlivému manželovi.
    Žánry:Drama
    6
  • Žiji ve strachu
    Žiji ve strachu (1955)
    FilmRole: Landowner
    Postarší zámožný Nakajima (Toshiro Mifune) je posedlý děsivou představou atomové katastrofy. Jeho vroucné přání spasit celou rodinu útěkem do Jižní Ameriky však naráží na silný odpor dětí, které si uvědomují, že by se tím výrazně zmenšilo jejich očekávané dědictví, a rozhodnou se raději otce nechat prohlásit za nesvéprávného. Herecký výkon pětatřicetiletého T. Mifuneho v roli starého muže balancujícího nad propastí je naprosto strhující...
    Žánry:Drama
    74%
    Postarší zámožný Nakajima (Toshiro Mifune) je posedlý děsivou představou atomové katastrofy. Jeho vroucné přání spasit celou rodinu útěkem do Jižní Ameriky však naráží na silný odpor dětí, které si uvědomují, že by se tím výrazně zmenšilo jejich očekávané dědictví, a rozhodnou se raději otce nechat prohlásit za nesvéprávného. Herecký výkon pětatřicetiletého T. Mifuneho v roli starého muže balancujícího nad propastí je naprosto strhující...
    Žánry:Drama
    7
  • Baku rou ichidai
    Baku rou ichidai (1951)
    FilmRole: Gosaku
    74%
    8
  • Skandál
    Skandál (1950)
    FilmRole: Drunk
    73%
    9
  • Okami
    Okami (1955)
    Film
    73%
    10
  • Rudá Hříva
    Rudá Hříva (1969)
    FilmRole: Gohei
    Režisér Kihači Okamoto oproti dobové tendenci sociálně a politicky kritických samurajských dramat využil žánr filmů se souboji na meče jako prostor pro satiru na téma revoluce požírající své děti. Film začíná jako hurónská hříčka, ale postupem času se od karikovaných postav nenápadně přesouvá do vážnější roviny, aby skončil stejně výmluvně jako režisérova předchozí vážná díla (Zběsilost a Samuraj).
    Žánry:AkčníKomedie
    73%
    Režisér Kihači Okamoto oproti dobové tendenci sociálně a politicky kritických samurajských dramat využil žánr filmů se souboji na meče jako prostor pro satiru na téma revoluce požírající své děti. Film začíná jako hurónská hříčka, ale postupem času se od karikovaných postav nenápadně přesouvá do vážnější roviny, aby skončil stejně výmluvně jako režisérova předchozí vážná díla (Zběsilost a Samuraj).
    Žánry:AkčníKomedie
    11
  • Sugata Sanshiro
    Sugata Sanshiro (1965)
    FilmRole: Priest
    Remake filmů Akira Kurosawy Cesta k vítězství a Cesta k vítězství 2. Mladý muž jménem Sanširo Sugata, sužovaný osobními problémy, se začne věnovat judu. Jeho učitel, Šógoró Jano, je zbožný muž, který si znepřátelil místní vyznavače džúdžucu, staršího a uznávanějšího sportu. Sugata využívá své nově nabyté dovednosti, aby si získal respekt ostatních; Šógoró však trvá na tom, že sport má i duchovní stránku, což je lekce, kterou se Sugata musí ještě naučit. Nakonec v boji muže proti muži s otcem mladé ženy, kterou miluje, pochopí pravý význam juda.
    Žánry:AkčníDrama
    73%
    Remake filmů Akira Kurosawy Cesta k vítězství a Cesta k vítězství 2. Mladý muž jménem Sanširo Sugata, sužovaný osobními problémy, se začne věnovat judu. Jeho učitel, Šógoró Jano, je zbožný muž, který si znepřátelil místní vyznavače džúdžucu, staršího a uznávanějšího sportu. Sugata využívá své nově nabyté dovednosti, aby si získal respekt ostatních; Šógoró však trvá na tom, že sport má i duchovní stránku, což je lekce, kterou se Sugata musí ještě naučit. Nakonec v boji muže proti muži s otcem mladé ženy, kterou miluje, pochopí pravý význam juda.
    Žánry:AkčníDrama
    12
  • Arakure
    Arakure (1957)
    FilmRole: Old man
    72%
    13
  • Idiot
    Idiot (1951)
    FilmRole: Karube
    Akira Kurosawa přizpůsobil dílo jednoho z největších ruských autorů, F. M. Dostojevského, japonskému prostředí. Duševně nemocný Kameda se po pobytu v americké nemocnici vrací domů, na sněhem zaváté Hokkaidó. Navzdory své vnitřní kráse a ušlechtilosti naráží Kameda jen na nepochopení a opovržení. Strhující děj tohoto skvělého dramatu podtrhuje výborný scénář, precizní vykreslení postav, věrně zachycená dusivá atmosféra poválečného Japonska a herecké výkony Masayukiho Moriho a Toshiro Mifuneho.
    Žánry:Drama
    72%
    Akira Kurosawa přizpůsobil dílo jednoho z největších ruských autorů, F. M. Dostojevského, japonskému prostředí. Duševně nemocný Kameda se po pobytu v americké nemocnici vrací domů, na sněhem zaváté Hokkaidó. Navzdory své vnitřní kráse a ušlechtilosti naráží Kameda jen na nepochopení a opovržení. Strhující děj tohoto skvělého dramatu podtrhuje výborný scénář, precizní vykreslení postav, věrně zachycená dusivá atmosféra poválečného Japonska a herecké výkony Masayukiho Moriho a Toshiro Mifuneho.
    Žánry:Drama
    14
  • Midaregumo
    Midaregumo (1967)
    Film
    70%
    15
  • Yagyu bugeicho - Ninjitsu
    Yagyu bugeicho - Ninjitsu (1958)
    Film
    V období Tokugawa ukryl klan lorda Yagjúa tři svitky obsahující tajemství klanu, která by, pokud by byla odhalena, způsobila revoluci a katastrofu. Informace jsou rozděleny mezi tři svitky, z nichž všechny musí být vlastněny, aby byla tajemství pochopena. Když princezna Juhime svitky ukradne, Tasaburo, samuraj s magickými schopnostmi, a jeho bratr Senširo jsou vysláni, aby je získali zpět. Ve druhé části pátrání po svitcích pokračuje.
    68%
    V období Tokugawa ukryl klan lorda Yagjúa tři svitky obsahující tajemství klanu, která by, pokud by byla odhalena, způsobila revoluci a katastrofu. Informace jsou rozděleny mezi tři svitky, z nichž všechny musí být vlastněny, aby byla tajemství pochopena. Když princezna Juhime svitky ukradne, Tasaburo, samuraj s magickými schopnostmi, a jeho bratr Senširo jsou vysláni, aby je získali zpět. Ve druhé části pátrání po svitcích pokračuje.
    16
  • Suppadaka no Nenrei
    Suppadaka no Nenrei (1959)
    FilmRole: Gen-ji
    68%
    17
  • Yabai koto nara zeni ni naru
    Yabai koto nara zeni ni naru (1962)
    FilmRole: Sakamoto, the Expert
    Joe, Okita a Serizawa zaslechnou zprávu o ozbrojené loupeži kamionu převážejícího papír pro tisk bankovek v hodnotě jedné miliardy a osmdesáti milionů jenů. Vědí, že zločinci budou potřebovat padělatele, aby z padělaných bankovek udělali oběživo, a tak se každý z nich rozhodne na tom vydělat a nabídnout jim Sakamota, nejlepšího padělatele v Japonsku. Mezi třemi muži se rozhoří hra, v níž se jeden snaží přelstít ostatní a předat Sakamota za milion jenů Hijikatovi, velkému bossovi, který má v úmyslu padělat peníze s ukradeným papírem. S mírným zpožděním si uvědomí, že k přechytračení Hijikaty potřebují spojit síly, a společně podniknou razii v jeho sídle. Tam jsou však v početní nevýhodě a jsou vhozeni do suterénní místnosti, kde je puštěn plyn. Tváří v tvář jisté smrti se ale tito tři muži nehodlají jen tak vzdát.
    68%
    Joe, Okita a Serizawa zaslechnou zprávu o ozbrojené loupeži kamionu převážejícího papír pro tisk bankovek v hodnotě jedné miliardy a osmdesáti milionů jenů. Vědí, že zločinci budou potřebovat padělatele, aby z padělaných bankovek udělali oběživo, a tak se každý z nich rozhodne na tom vydělat a nabídnout jim Sakamota, nejlepšího padělatele v Japonsku. Mezi třemi muži se rozhoří hra, v níž se jeden snaží přelstít ostatní a předat Sakamota za milion jenů Hijikatovi, velkému bossovi, který má v úmyslu padělat peníze s ukradeným papírem. S mírným zpožděním si uvědomí, že k přechytračení Hijikaty potřebují spojit síly, a společně podniknou razii v jeho sídle. Tam jsou však v početní nevýhodě a jsou vhozeni do suterénní místnosti, kde je puštěn plyn. Tváří v tvář jisté smrti se ale tito tři muži nehodlají jen tak vzdát.
    18
  • Nippon tanjo
    Nippon tanjo (1959)
    FilmRole: God Amenominaka
    Legenda o zrodu šintoismu. V Japonsku čtvrtého století očekává císařův syn Ouso, že po otci převezme trůn. Otomo, císařův vazal, však upřednostňuje Ousova nevlastního bratra a spikne se, aby Ouso zemřel na nebezpečné misi, kterou vymyslel. Ouso v misi zvítězí a vrací se na otcův hrad pod novým jménem, princ Jamato Takeru. Otomo intrikuje, aby byl princ poslán do ještě většího nebezpečí, ale netuší, že bohové princi přejí a výsledek je daleko od toho, co by kdo z nich čekal.
    66%
    Legenda o zrodu šintoismu. V Japonsku čtvrtého století očekává císařův syn Ouso, že po otci převezme trůn. Otomo, císařův vazal, však upřednostňuje Ousova nevlastního bratra a spikne se, aby Ouso zemřel na nebezpečné misi, kterou vymyslel. Ouso v misi zvítězí a vrací se na otcův hrad pod novým jménem, princ Jamato Takeru. Otomo intrikuje, aby byl princ poslán do ještě většího nebezpečí, ale netuší, že bohové princi přejí a výsledek je daleko od toho, co by kdo z nich čekal.
    19
  • Daibosatsu tôge
    Daibosatsu tôge (1957)
    FilmRole: Doctor Doan
    První díl slavné trilogie *Dai-bosatsu toge*, natočený podle nedokončené série románů Kaizana Nakazata (41 knih, psaných v letech 1913 až 1941). *Daibosatsu Toge*, zasazený do posledního období šógunátu Tokugawa, vypráví příběh Cuke Rjúnosukeho, nihilistického mistra meče, který neváhá zabít kohokoli, zlého nebo dobrého. I přes autorův výslovný nesouhlas byla série později několikrát zpracována do divadelních her a filmů.
    Žánry:Drama
    66%
    První díl slavné trilogie *Dai-bosatsu toge*, natočený podle nedokončené série románů Kaizana Nakazata (41 knih, psaných v letech 1913 až 1941). *Daibosatsu Toge*, zasazený do posledního období šógunátu Tokugawa, vypráví příběh Cuke Rjúnosukeho, nihilistického mistra meče, který neváhá zabít kohokoli, zlého nebo dobrého. I přes autorův výslovný nesouhlas byla série později několikrát zpracována do divadelních her a filmů.
    Žánry:Drama
    20
  • Tôkaidô obake dôchû
    Tôkaidô obake dôchû (1969)
    FilmRole: Jinbei
    63%
    21
  • Araki Mataemon: Kettô kagiya no tsuji
    Araki Mataemon: Kettô kagiya no tsuji (1952)
    Film
    Slavný souboj na Kagiya rohu byl vyprávěn mnohokrát, ale nikdy předtím s takovým realismem a intenzitou jako v této verzi, kterou napsal Kurosawa Akira a v níž Mifune Toshiro hraje slavného šermíře, který se musí postavit svému nejlepšímu příteli, protože jsou nuceni zaujmout protilehlé strany ve vendetě způsobené vraždou člena rodiny. Film, vyprávěný převážně ve vzpomínkách, jak mstiteelé čekají na příchod své kořisti, ukazuje skutečné hrdinství tváří v tvář strachu, protože většina bojovníků, i když z třídy samurajů, nejsou zkušení šermíři. Ostře kontrastují se skutečnými válečníky zapojenými do této bitvy. Araki Mataemon (Mifune), který byl nejen přímým studentem Yagyu Munenoriho, ale také zakladatelem vlastního stylu šermu pod jménem Yagyu, je mocná síla připravená pomoci svému švagrovi proti spojencům vraha, mezi něž patří nejen další známý učitel šermu, ale i smrtící kopí Katsumi no Hanbei.
    Režie:Kazuo Mori
    61%
    Slavný souboj na Kagiya rohu byl vyprávěn mnohokrát, ale nikdy předtím s takovým realismem a intenzitou jako v této verzi, kterou napsal Kurosawa Akira a v níž Mifune Toshiro hraje slavného šermíře, který se musí postavit svému nejlepšímu příteli, protože jsou nuceni zaujmout protilehlé strany ve vendetě způsobené vraždou člena rodiny. Film, vyprávěný převážně ve vzpomínkách, jak mstiteelé čekají na příchod své kořisti, ukazuje skutečné hrdinství tváří v tvář strachu, protože většina bojovníků, i když z třídy samurajů, nejsou zkušení šermíři. Ostře kontrastují se skutečnými válečníky zapojenými do této bitvy. Araki Mataemon (Mifune), který byl nejen přímým studentem Yagyu Munenoriho, ale také zakladatelem vlastního stylu šermu pod jménem Yagyu, je mocná síla připravená pomoci svému švagrovi proti spojencům vraha, mezi něž patří nejen další známý učitel šermu, ale i smrtící kopí Katsumi no Hanbei.
    Režie:Kazuo Mori
    22
  • Daikaijű Gamera
    Daikaijű Gamera (1965)
    FilmRole: Old Farmer
    59%
    23

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.