Alexander Granach: Nejlepší filmy a seriály

7.1

Alexander Granach: Filmy a seriály

  • Upír Nosferatu
    Upír Nosferatu (1922)
    FilmRole: Knock
    • iTunes
    • DaFilms
    • Edison
    • +1
    Mladý úředník realitní kanceláře Hutter (GUSTAV VON WANGENHEIM) je vyslán do karpatských hor k hraběti Orlokovi (MAX SCHRECK), aby s ním uzavřel smlouvu o koupi nemovitosti. Po strastiplné cestě jej uvítá hrabě na svém hradu. S příchodem první noci však Hutter zjišťuje krutou pravdu, hrabě Orlok je totiž upír. FRIEDRICHU WILHELMU MURNAUOVI se nepodařilo získat práva na zfilmování románu BRAMA STOKERA DRACULA, a tak pozměnil jména osob a dějiště příběhu zasadil do fiktivního městečka WISMAR. Zajímavostí také je, že Murnau natáčel scény z Orlokova hradu na slovenském Oravském zámku.
    79%
    Mladý úředník realitní kanceláře Hutter (GUSTAV VON WANGENHEIM) je vyslán do karpatských hor k hraběti Orlokovi (MAX SCHRECK), aby s ním uzavřel smlouvu o koupi nemovitosti. Po strastiplné cestě jej uvítá hrabě na svém hradu. S příchodem první noci však Hutter zjišťuje krutou pravdu, hrabě Orlok je totiž upír. FRIEDRICHU WILHELMU MURNAUOVI se nepodařilo získat práva na zfilmování románu BRAMA STOKERA DRACULA, a tak pozměnil jména osob a dějiště příběhu zasadil do fiktivního městečka WISMAR. Zajímavostí také je, že Murnau natáčel scény z Orlokova hradu na slovenském Oravském zámku.
    1
  • Ninočka
    Ninočka (1939)
    FilmRole: Comrade Kopalski
    • iTunes
    Navždy zůstane nezodpovězenou otázkou, nakolik by legendární krása Grety Garbo zůstala bez fotografického umění Williama Danielse neobjevená. Jisté však je, že Daniels byl jediným kameramanem všech jejích významných filmů, počínaje prvním hollywoodským titulem Žena upír přes další ještě z němého období až po klasická díla amerického zvukového filmu, ve kterých Garbo hrála. Scény, v nichž je její oduševněle niterný výraz zachycen v portrétu neopakovatelné krásy, jsou podtrženy, zvýrazněny a citlivě zachyceny Danielsovou kamerou. Význam realistického detailu Daniels poznával během svého prvního významného období při spolupráci s Erichem von Stroheimem. V Ninočce, Lubitschově ironické komedii o strohé sovětské komisařce, která nejprve podlehne výstřednosti pařížských klobouků a nakonec i lásce, se Daniels setkal s Gretou Garbo v ateliéru naposledy.
    79%
    Navždy zůstane nezodpovězenou otázkou, nakolik by legendární krása Grety Garbo zůstala bez fotografického umění Williama Danielse neobjevená. Jisté však je, že Daniels byl jediným kameramanem všech jejích významných filmů, počínaje prvním hollywoodským titulem Žena upír přes další ještě z němého období až po klasická díla amerického zvukového filmu, ve kterých Garbo hrála. Scény, v nichž je její oduševněle niterný výraz zachycen v portrétu neopakovatelné krásy, jsou podtrženy, zvýrazněny a citlivě zachyceny Danielsovou kamerou. Význam realistického detailu Daniels poznával během svého prvního významného období při spolupráci s Erichem von Stroheimem. V Ninočce, Lubitschově ironické komedii o strohé sovětské komisařce, která nejprve podlehne výstřednosti pařížských klobouků a nakonec i lásce, se Daniels setkal s Gretou Garbo v ateliéru naposledy.
    2
  • Kameradschaft
    Kameradschaft (1931)
    FilmRole: Kasper
    75%
    3
  • Zvoník od Matky boží
    Zvoník od Matky boží (1939)
    FilmRole: Soldier (uncredited)
    74%
    4
  • Věčná Eva
    Věčná Eva (1941)
    Film
    73%
    5
  • Großstadtschmetterling
    Großstadtschmetterling (1929)
    FilmRole: Coco
    73%
    6
  • Zahraniční dopisovatel
    Zahraniční dopisovatel (1940)
    FilmRole: Hotel Valet (uncredited)
    Alfredu Hitchcockovi se ve svém prvním hollywoodském dobrodružném thrilleru podařilo spojit aktuální téma druhé světové války s atraktivní a záměrně zcela nepravděpodobnou špionážní zápletkou. Hrdinou je americký novinář Johnny Jones, který je redakcí vyslán do Evropy pozorovat válečnou situaci, přičemž se však zaplete do složité špionážní hry, falešných atentátů a politicky motivovaných únosů. Film rozvíjí pro Alfreda Hitchcocka tak typický motiv nevinného člověka, jenž se náhodou zaplete do dobrodružství ve světě lidí, kteří mají do nevinnosti daleko.
    72%
    Alfredu Hitchcockovi se ve svém prvním hollywoodském dobrodružném thrilleru podařilo spojit aktuální téma druhé světové války s atraktivní a záměrně zcela nepravděpodobnou špionážní zápletkou. Hrdinou je americký novinář Johnny Jones, který je redakcí vyslán do Evropy pozorovat válečnou situaci, přičemž se však zaplete do složité špionážní hry, falešných atentátů a politicky motivovaných únosů. Film rozvíjí pro Alfreda Hitchcocka tak typický motiv nevinného člověka, jenž se náhodou zaplete do dobrodružství ve světě lidí, kteří mají do nevinnosti daleko.
    7
  • Schatten - Eine nächtliche Halluzination
    Schatten - Eine nächtliche Halluzination (1923)
    FilmRole: Shadowplayer
    Příběh začíná během slavnostní večeře na zámku kdesi v 19. století. Kamera sleduje stín kradoucí se podél stěn. Zrcadlo zachytí ve svém pokřiveném světě záhadnou vraždu. Klasická témata, vlastní německému národu již z doby romantické literatury, na plátně ožívají v duchu slavných expresionistických opusů, přičemž motiv stínohry odhalující lidské nitro souvisí s dvojznačností v duchu Freudovy psychoanalýzy. Německý režisér amerického původu vytvořil dle znalkyně expresionismu Lotte H. Eisnerové vrstevnatou fantasmagorii plnou výmluvných znamení. Stíny se odpoutávají, těla sošně tuhnou. Zrcadla rozviřují vášně, světlo pronikající tmou ukazuje průsvitné sukně, ale svícen drží žárlivý manžel. [Zdroj: 34. LFŠ 2008]
    Žánry:Drama
    70%
    Příběh začíná během slavnostní večeře na zámku kdesi v 19. století. Kamera sleduje stín kradoucí se podél stěn. Zrcadlo zachytí ve svém pokřiveném světě záhadnou vraždu. Klasická témata, vlastní německému národu již z doby romantické literatury, na plátně ožívají v duchu slavných expresionistických opusů, přičemž motiv stínohry odhalující lidské nitro souvisí s dvojznačností v duchu Freudovy psychoanalýzy. Německý režisér amerického původu vytvořil dle znalkyně expresionismu Lotte H. Eisnerové vrstevnatou fantasmagorii plnou výmluvných znamení. Stíny se odpoutávají, těla sošně tuhnou. Zrcadla rozviřují vášně, světlo pronikající tmou ukazuje průsvitné sukně, ale svícen drží žárlivý manžel. [Zdroj: 34. LFŠ 2008]
    Žánry:Drama
    8
  • Anna Kareninová
    Anna Kareninová (1935)
    Film
    • iTunes
    69%
    9
  • Komu zvoní hrana
    Komu zvoní hrana (1943)
    FilmRole: Paco
    Dobrodružné romantické drama natočené podle jednoho z nejslavnějších románů Ernesta Hemingwaye. Odehrává se v bouřlivé době občanské války ve Španělsku a jeho hlavní postavou je idealistický Američan Robert Jordan, který bojuje v řadách španělských partyzánů. Právě on dostane za úkol vyhodit do vzduchu strategicky významný most, jehož zničení by mělo zastavit postup nepřítele. Současně s přípravami nebezpečné akce se rozvíjí také jeho milostný vztah se španělskou dívkou Marií, která se přidala k partyzánům poté, co se stala obětí krutého mučení nepřátelskými vojáky. Jejich náhodné setkání v partyzánské jednotce přerostlo v hluboký cit, což ovšem s nelibostí sleduje věčně opilý velitel oddílu Pablo. Přestože kromě toho odmítá Jordanovi pomoci s jeho nebezpečným úkolem, podaří se s pomocí Pablovy ženy Pilar akci připravit. Její zdárný průběh však zhatí smrt muže, který se měl postarat o zpáteční cestu. Jordan se rozhodne úkol dokončit, přestože nemá šanci uniknout, a za cenu vlastního života most zničí.
    Režie:Sam Wood
    69%
    Dobrodružné romantické drama natočené podle jednoho z nejslavnějších románů Ernesta Hemingwaye. Odehrává se v bouřlivé době občanské války ve Španělsku a jeho hlavní postavou je idealistický Američan Robert Jordan, který bojuje v řadách španělských partyzánů. Právě on dostane za úkol vyhodit do vzduchu strategicky významný most, jehož zničení by mělo zastavit postup nepřítele. Současně s přípravami nebezpečné akce se rozvíjí také jeho milostný vztah se španělskou dívkou Marií, která se přidala k partyzánům poté, co se stala obětí krutého mučení nepřátelskými vojáky. Jejich náhodné setkání v partyzánské jednotce přerostlo v hluboký cit, což ovšem s nelibostí sleduje věčně opilý velitel oddílu Pablo. Přestože kromě toho odmítá Jordanovi pomoci s jeho nebezpečným úkolem, podaří se s pomocí Pablovy ženy Pilar akci připravit. Její zdárný průběh však zhatí smrt muže, který se měl postarat o zpáteční cestu. Jordan se rozhodne úkol dokončit, přestože nemá šanci uniknout, a za cenu vlastního života most zničí.
    Režie:Sam Wood
    10
  • Sedmý kříž
    Sedmý kříž (1944)
    FilmRole: Zillich
    Filmové zpracování stejnojmenného románu německé antifašistické spisovatelky Anny Seghersové, laureátky mezinárodní Stalinovy ceny míru, nás zavádí do Německa v době nacistické vlády před druhou světovou válkou. Líčí útěk sedmi vězňů z koncentračního tábora, z nichž se zachrání pouze jeden, který po dlouhém hledání a ukrývání dosáhne spojení s ilegální antifašistickou organizací, jež mu pomůže za hranice. Film je dokumentem, že mnozí lidé v Německu se nedali zlomit zlovůlí nacistů a zachovali si smysl pro čest, lidskost a spravedlnost. (FILMOVÝ PŘEHLED 31 / 1953)
    Žánry:DramaVálečný
    69%
    Filmové zpracování stejnojmenného románu německé antifašistické spisovatelky Anny Seghersové, laureátky mezinárodní Stalinovy ceny míru, nás zavádí do Německa v době nacistické vlády před druhou světovou válkou. Líčí útěk sedmi vězňů z koncentračního tábora, z nichž se zachrání pouze jeden, který po dlouhém hledání a ukrývání dosáhne spojení s ilegální antifašistickou organizací, jež mu pomůže za hranice. Film je dokumentem, že mnozí lidé v Německu se nedali zlomit zlovůlí nacistů a zachovali si smysl pro čest, lidskost a spravedlnost. (FILMOVÝ PŘEHLED 31 / 1953)
    Žánry:DramaVálečný
    11
  • I katové umírají!
    I katové umírají! (1943)
    FilmRole: Gestapo Insp. Alois Gruber
    Vídeňský rodák Fritz Lang byl spolu se svou ženou a scenáristkou jeho filmů Theou von Harbou jednou z vůdčích postav německé meziválečné kinematografie. Některé z jeho filmů, především monumentální eposy Metropolis (Metropolis, 1927) a Nibelungové (Die Nibelungen: Siegfrieds Tod, Kriemhilds Rache, 1924), vyhovovaly svou koncepcí nacistické straně. Lang však nepatřil mezi stoupence této ideologie, což dokázal snímkem Závěť doktora Mabuse (Das Testament des Dr. Mabuse, 1933), když vložil autentické výroky nacistických pohlavárů do úst hlavní postavy šíleného zločince.
    Paralela mezi vývojem v Německu a vyzněním tohoto snímku byla tak zjevná, že byl v Německu ihned po premiéře zakázán. Lang však překvapivě nebyl nacisty perzekvován, naopak mu říšský ministr propagandy Josef Goebbels osobně nabídl místo vedoucího činovníka německého filmového průmyslu. Lang si vzal čas na rozmyšlenou, ale ještě týž den z Německa uprchl do Francie a odtud později emigroval do USA.
    Zatímco Fritz Lang v Hollywoodu patřil k zakladatelům Protinacistické ligy, jeho tehdy již bývalá žena a členka NSDAP Thea von Harbou se aktivně zapojila do služeb nacistické propagandy. Po válce skončila v internačním táboře a k filmu se mohla vrátit až po několikaleté nucené pauze.
    Lang se stal jedním z evropských režisérů, kteří byli po vstupu Spojených států amerických do 2. světové války vybráni k natočení propagandistických filmů, přibližujících německý teror v okupované Evropě. Lang se tomuto tématu věnoval ve třech filmech - Hon na člověka (Man Hunt, 1941), I katové umírají! a Ministerstvo strachu (Ministry of Fear, 1944).
    Prostřední film této série, snímek I katové umírají!, velmi volně interpretuje útok na Reinharda Heydricha. Na scénáři spolupracoval se známým divadelníkem Bertoldem Brechtem. Autoři vědomě rezignovali na jakoukoliv historickou věrohodnost, takže místo parašutistů vyslaných z Londýna útok úspěšně provede člen domácího odboje doktor Svoboda. Tomu se podaří nacistům opakovaně uprchnout, takže i za cenu obětí několika desítek rukojmí může pokračovat v odbojové činnosti.
    Tento Langův snímek je především napínavý film noir a režisér v něm používá oblíbený motiv osamělého člověka, jenž musí čelit mnohonásobnému nebezpečí. Fritz Lang ho přizpůsobil potřebám amerického publika. Role nacistů obsadil evropskými herci, naopak kladné role českých odbojářů zastali výhradně američtí herci. To mělo zajistit jeho snadnější přijetí i jednodušší identifikaci diváků s hlavními hrdiny. Tímto krokem však ještě snížil věrohodnost filmu pro evropské publikum. Přesto je cenný nejen jako jedna z prvních uměleckých reflexí atentátu na Heydricha, ale především je hollywoodským uznáním významu československého odboje. (oficiální text distributora)

    Režie:Fritz Lang
    69%
    Vídeňský rodák Fritz Lang byl spolu se svou ženou a scenáristkou jeho filmů Theou von Harbou jednou z vůdčích postav německé meziválečné kinematografie. Některé z jeho filmů, především monumentální eposy Metropolis (Metropolis, 1927) a Nibelungové (Die Nibelungen: Siegfrieds Tod, Kriemhilds Rache, 1924), vyhovovaly svou koncepcí nacistické straně. Lang však nepatřil mezi stoupence této ideologie, což dokázal snímkem Závěť doktora Mabuse (Das Testament des Dr. Mabuse, 1933), když vložil autentické výroky nacistických pohlavárů do úst hlavní postavy šíleného zločince.
    Paralela mezi vývojem v Německu a vyzněním tohoto snímku byla tak zjevná, že byl v Německu ihned po premiéře zakázán. Lang však překvapivě nebyl nacisty perzekvován, naopak mu říšský ministr propagandy Josef Goebbels osobně nabídl místo vedoucího činovníka německého filmového průmyslu. Lang si vzal čas na rozmyšlenou, ale ještě týž den z Německa uprchl do Francie a odtud později emigroval do USA.
    Zatímco Fritz Lang v Hollywoodu patřil k zakladatelům Protinacistické ligy, jeho tehdy již bývalá žena a členka NSDAP Thea von Harbou se aktivně zapojila do služeb nacistické propagandy. Po válce skončila v internačním táboře a k filmu se mohla vrátit až po několikaleté nucené pauze.
    Lang se stal jedním z evropských režisérů, kteří byli po vstupu Spojených států amerických do 2. světové války vybráni k natočení propagandistických filmů, přibližujících německý teror v okupované Evropě. Lang se tomuto tématu věnoval ve třech filmech - Hon na člověka (Man Hunt, 1941), I katové umírají! a Ministerstvo strachu (Ministry of Fear, 1944).
    Prostřední film této série, snímek I katové umírají!, velmi volně interpretuje útok na Reinharda Heydricha. Na scénáři spolupracoval se známým divadelníkem Bertoldem Brechtem. Autoři vědomě rezignovali na jakoukoliv historickou věrohodnost, takže místo parašutistů vyslaných z Londýna útok úspěšně provede člen domácího odboje doktor Svoboda. Tomu se podaří nacistům opakovaně uprchnout, takže i za cenu obětí několika desítek rukojmí může pokračovat v odbojové činnosti.
    Tento Langův snímek je především napínavý film noir a režisér v něm používá oblíbený motiv osamělého člověka, jenž musí čelit mnohonásobnému nebezpečí. Fritz Lang ho přizpůsobil potřebám amerického publika. Role nacistů obsadil evropskými herci, naopak kladné role českých odbojářů zastali výhradně američtí herci. To mělo zajistit jeho snadnější přijetí i jednodušší identifikaci diváků s hlavními hrdiny. Tímto krokem však ještě snížil věrohodnost filmu pro evropské publikum. Přesto je cenný nejen jako jedna z prvních uměleckých reflexí atentátu na Heydricha, ale především je hollywoodským uznáním významu československého odboje. (oficiální text distributora)

    Režie:Fritz Lang
    12
  • Lucrezia Borgia
    Lucrezia Borgia (1922)
    FilmRole: ein Gefangener
    Rodrigo Borgia, papež Alexandr VI., má tři dospělé děti: Juana, který je ctnostný a má milou, prostou dívku, Lukrécii, která je rovněž ctnostná a touží se provdat za Alfonse, a Cesara, který je zlý a žádostivý po Lukrécii, Juanově přítelkyni a pravděpodobně i po dalších. Cesare se zapřísáhl, že zabije každého Lukréciina nápadníka, a má tři rváče, kteří jeho přání plní. Těla padají do Tibery, do Kolosea (kde se potulují lvi) a na podlahy ve Vatikánu.
    Žánry:Drama
    68%
    Rodrigo Borgia, papež Alexandr VI., má tři dospělé děti: Juana, který je ctnostný a má milou, prostou dívku, Lukrécii, která je rovněž ctnostná a touží se provdat za Alfonse, a Cesara, který je zlý a žádostivý po Lukrécii, Juanově přítelkyni a pravděpodobně i po dalších. Cesare se zapřísáhl, že zabije každého Lukréciina nápadníka, a má tři rváče, kteří jeho přání plní. Těla padají do Tibery, do Kolosea (kde se potulují lvi) a na podlahy ve Vatikánu.
    Žánry:Drama
    13
  • Joan of Paris
    Joan of Paris (1942)
    FilmRole: Gestapo Agent
    67%
    14
  • The Hitler Gang
    The Hitler Gang (1944)
    FilmRole: Julius Streicher
    66%
    15
  • Král Nazaretský
    Král Nazaretský (1923)
    FilmRole: Judas Ischariot
    64%
    16
  • Wrecking Crew
    Wrecking Crew (1942)
    FilmRole: Joe Poska
    61%
    17
  • Northwest Rangers
    Northwest Rangers (1942)
    FilmRole: Pierre - Man in Casino
    58%
    18
  • Voice in the Wind, A
    Voice in the Wind, A (1944)
    FilmRole: Angelo
    53%
    19
  • Mission to Moscow
    Mission to Moscow (1943)
    FilmRole: Russian Air Force Officer (uncredited)
    48%
    20
  • Nosferatu vs. Father Pipecock & Sister Funk
    Nosferatu vs. Father Pipecock & Sister Funk (2014)
    Film
    Představujeme vám novou verzi klasického němého hororu! Natočeno v omračujícím 2D (a 36DD), plné prsou a zadků a s epickým dabingem od Ilham Otaku a Pepe Chingadera! Původní hvězda z roku 1922, Max Schreck, hraje (v nově tónovaných archivních záběrech smíchaných s novými) hraběte Orloka, zvrhlého, cizoložného, tvar měnícího transylvánského upírského aristokrata a super úchyla, který rozsévá zkázu v Brémách. Je na "bratrovi v kolárku" a kreolské jeptišce s plamennou zbraní, aby ho zastavili v této upírské show! V hlavních rolích kanadská královna křiku: Vivita, s novými záběry natočenými v úžasném Watt-a-Rama a dabovanými v Tex-O-Phonic Super-Sound.
    Režie:Tony Watt
    21%
    Představujeme vám novou verzi klasického němého hororu! Natočeno v omračujícím 2D (a 36DD), plné prsou a zadků a s epickým dabingem od Ilham Otaku a Pepe Chingadera! Původní hvězda z roku 1922, Max Schreck, hraje (v nově tónovaných archivních záběrech smíchaných s novými) hraběte Orloka, zvrhlého, cizoložného, tvar měnícího transylvánského upírského aristokrata a super úchyla, který rozsévá zkázu v Brémách. Je na "bratrovi v kolárku" a kreolské jeptišce s plamennou zbraní, aby ho zastavili v této upírské show! V hlavních rolích kanadská královna křiku: Vivita, s novými záběry natočenými v úžasném Watt-a-Rama a dabovanými v Tex-O-Phonic Super-Sound.
    Režie:Tony Watt
    21

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.