6.2

Geneviève Brunet: Filmy a seriály

  • 1
  • Les cinq dernières minutes
    Les cinq dernières minutes (1958)
    Seriál
    74%
    2
  • Commissaire Magellan
    Commissaire Magellan (2009)
    Seriál
    69%
    3
  • Město ztracených dětí
    Město ztracených dětí (1995)
    FilmRole: The Octopus
    Dobrodružné fantasy, které jde napříč více žánry (sci-fi, pohádka, drama, komedie nebo dokonce horor), si zakládá hlavně na vizuálním stylu, který je specialitou tohoto režisérského dua. Hlavním rysem filmu je ponuré středověké město navozující depresivní atmosféru a bizarní scény a postavy. Vše se točí kolem šíleného Kranka, který trpí neschopností snít, a proto využívá malé děti, aby z nich nasával jejich fantazii. Jeho uměle vytvořený „rodinný“ kruh dále tvoří trpasličí žena, migrénou trpící mozek v akváriu a šest naklonovaných stvořitelů-narkoleptiků (Dominique Pinon). Bizarnost nechybí ani dalším postavám, např. Chobotnici (siamská dvojčata) nebo sektě kyklopů s extrémně citlivým sluchem.
    68%
    Dobrodružné fantasy, které jde napříč více žánry (sci-fi, pohádka, drama, komedie nebo dokonce horor), si zakládá hlavně na vizuálním stylu, který je specialitou tohoto režisérského dua. Hlavním rysem filmu je ponuré středověké město navozující depresivní atmosféru a bizarní scény a postavy. Vše se točí kolem šíleného Kranka, který trpí neschopností snít, a proto využívá malé děti, aby z nich nasával jejich fantazii. Jeho uměle vytvořený „rodinný“ kruh dále tvoří trpasličí žena, migrénou trpící mozek v akváriu a šest naklonovaných stvořitelů-narkoleptiků (Dominique Pinon). Bizarnost nechybí ani dalším postavám, např. Chobotnici (siamská dvojčata) nebo sektě kyklopů s extrémně citlivým sluchem.
    4
  • Všichni kdo mě mají rádi pojedou vlakem
    Všichni kdo mě mají rádi pojedou vlakem (1998)
    FilmRole: Marie-Rose
    Skutečným autorem mnohoznačného prohlášení byl sice krátce před smrtí francouzský režisér François Reichenbach, jeho přítelkyně, scenáristka Danièle Thompsonová, si ho ovšem vypůjčila nejen pro název snímku, jehož je spoluautorkou, ale i jako klíč k němu. Vložila ho do úst malíře Jeana-Baptista Emmericha, který svými posledními slovy vyzval blízké, příbuzné a přátele, aby ho tímto neobvyklým způsobem doprovodili na cestě do Limoges, kde si přál být pohřben. Ale snad ještě dřív, než vlak vyjede ze Slavkovského nádraží, začíná být zřejmé, že charismatický Jean-Baptist byl zaživa patrně také neobyčejně zlomyslný, manipulativní a snad i krutý. Podařilo se totiž shromáždit na jednom místě lidi, které miloval, jimiž se milovat nechával a jejichž rivalitu o svou přízeň s chutí rozdmýchával. Nastupuje historik umění a jeho milenec, stárnoucí žena, přesvědčená, že byla nebožtíkovou jedinou láskou, synovec s odcizenou manželkou, bývalí milenci, přátelé... Takřka tucet postav, které se v omezeném prostoru, roztřeseném jako jejich pocity, vydávají na cestu, se tak stává obětí posledního žertu muže, jenž cestuje v zapečetěné rakvi – autem. Cesta vlakem, pohřeb na „největším hřbitově na světě“ a konečně „svačina“ v rozlehlém rodinném domě. To jsou tři dějství, do nichž scenáristé Chéreau a Thompsonová rozdělili výtečně rozehrané (a na Césara zrežírované) melodrama, v němž se smuteční slavnost stává nejen katalyzátorem vztahu k nebožtíkovi, ale i tavicím kotlem osobních a vztahových problémů všech zúčastněných. [44. MFFKV 2009]
    Žánry:DramaLGBTQ+
    59%
    Skutečným autorem mnohoznačného prohlášení byl sice krátce před smrtí francouzský režisér François Reichenbach, jeho přítelkyně, scenáristka Danièle Thompsonová, si ho ovšem vypůjčila nejen pro název snímku, jehož je spoluautorkou, ale i jako klíč k němu. Vložila ho do úst malíře Jeana-Baptista Emmericha, který svými posledními slovy vyzval blízké, příbuzné a přátele, aby ho tímto neobvyklým způsobem doprovodili na cestě do Limoges, kde si přál být pohřben. Ale snad ještě dřív, než vlak vyjede ze Slavkovského nádraží, začíná být zřejmé, že charismatický Jean-Baptist byl zaživa patrně také neobyčejně zlomyslný, manipulativní a snad i krutý. Podařilo se totiž shromáždit na jednom místě lidi, které miloval, jimiž se milovat nechával a jejichž rivalitu o svou přízeň s chutí rozdmýchával. Nastupuje historik umění a jeho milenec, stárnoucí žena, přesvědčená, že byla nebožtíkovou jedinou láskou, synovec s odcizenou manželkou, bývalí milenci, přátelé... Takřka tucet postav, které se v omezeném prostoru, roztřeseném jako jejich pocity, vydávají na cestu, se tak stává obětí posledního žertu muže, jenž cestuje v zapečetěné rakvi – autem. Cesta vlakem, pohřeb na „největším hřbitově na světě“ a konečně „svačina“ v rozlehlém rodinném domě. To jsou tři dějství, do nichž scenáristé Chéreau a Thompsonová rozdělili výtečně rozehrané (a na Césara zrežírované) melodrama, v němž se smuteční slavnost stává nejen katalyzátorem vztahu k nebožtíkovi, ale i tavicím kotlem osobních a vztahových problémů všech zúčastněných. [44. MFFKV 2009]
    Žánry:DramaLGBTQ+
    5
  • Sedm let manželství
    Sedm let manželství (2003)
    FilmRole: la mère d'Ariane

    Půvabná francouzská komedie se zavrtává do věčné lidské záhady jménem manželství. Alain a Audrey spolu žijí už sedm let. Alain ale začíná cítit, že jeho touha a libido pomalu opadají. Co dělat? Navštíví proto svého dávného kamaráda, shodou okolností sexuologa, a ten mu poradí, že návrat mužné síly přijde spolu s nalezením tajemného bodu D, místečka, jehož stimulace přivede Alainovu ženu do absolutní extáze. Výsledek značně překročí všechna očekávání...

    56%

    Půvabná francouzská komedie se zavrtává do věčné lidské záhady jménem manželství. Alain a Audrey spolu žijí už sedm let. Alain ale začíná cítit, že jeho touha a libido pomalu opadají. Co dělat? Navštíví proto svého dávného kamaráda, shodou okolností sexuologa, a ten mu poradí, že návrat mužné síly přijde spolu s nalezením tajemného bodu D, místečka, jehož stimulace přivede Alainovu ženu do absolutní extáze. Výsledek značně překročí všechna očekávání...

    6
  • Zápisník majora Thompsona
    Zápisník majora Thompsona (1955)
    FilmRole: Ursula Thompson - la première femme du Major
    55%
    7
  • Kriminálka Paříž
    Kriminálka Paříž (2006)
    Seriál

    Kriminálka Paříž (2006-2009) je francouzský seriál, zřetelně ovlivněný americkými vzory o práci kriminalistických specialistů, které známe především z populární série C.S.I. (Crime Scene Investigation); u nás podle místa děje Kriminálka Las Vegas, Kriminálka Miami a Kriminálka New York. Kriminálka Paříž je však evropskou modifikací, vycházející z italského formátu R.I.S. - Delitti imperfetti, tedy Nedokonalé zločiny.
    V seriálu sledujeme práci týmu kriminalistické laboratoře (R.I.S.). Každý z nich má svou specializaci, ale také problémy, případně hříchy z minulosti. Šéfem týmu (v prvních dvou řadách, tedy dvaceti epizodách) je Marc Venturi (Jean-Pierre Michael), náročný k sobě i k ostatním, ovšem handicapovaný rodinnou tragédií. Jeho žena údajně zahynula při teroristickém útoku v severní Africe, ale Marc stále pátrá po okolnostech tehdejších událostí, neboť nevěří, že je mrtvá. Nejzkušenějším v týmu je bývalý učitel biologie Hugo Chalonges (Pierre-Loup Rajot), starající se o postiženou dceru. Každý den si vyčítá tu chvíli nepozornosti, kdy malá Cecílie vběhla pod auto a skončila na vozíčku. Nejmladším mužem týmu je Malik Berkaoui (Stéphane Metzger), balistický expert, veselý a nenucený povahou, ale v práci ostřílený profesionál. Často pracuje v tandemu s novou kolegyní Julií Labroovou (Barbara Cabritaová), která se přes své mládí vyzná v elektronice jako málokdo. Také ji trápí dávné trauma, o němž však odmítá hovořit. Poslední členkou týmu vyšetřovatelů je sympatická Nathalie Giesbertová (Aurélie Bargemeová), specialistka na chemii a fyziku. Nezávislá a energická, pracuje velmi metodicky a svému povolání se věnuje tak náruživě, že zdánlivě nemá čas na nic jiného.
    V seriálu vystupují i další postavy, respektovaný policejní kapitán Pierre Morand (Laurent Olmedo) a poručík Martine Forestová (Claudia Tagboová), kteří vědí, že se na práci svých kolegů z laboratoře mohou stoprocentně spolehnout. A důležitou součástí vyšetřování vražd je samozřejmě patoložka Alexandra Joffrinová (Coraly Zahoneroová), která ani v pitevně neztrácí šarm a smysl pro humor.
    Jednotlivé epizody dovedně mísí vypjatá lidská dramata zločinců a jejich obětí s mravenčí prací odborníků z laboratoře (většinou sledujeme dva souběžně probíhající případy) a nezapomínají ani na pravidelné sondy do soukromí členů kriminalistického týmu.

    Žánry:Krimi
    32%

    Kriminálka Paříž (2006-2009) je francouzský seriál, zřetelně ovlivněný americkými vzory o práci kriminalistických specialistů, které známe především z populární série C.S.I. (Crime Scene Investigation); u nás podle místa děje Kriminálka Las Vegas, Kriminálka Miami a Kriminálka New York. Kriminálka Paříž je však evropskou modifikací, vycházející z italského formátu R.I.S. - Delitti imperfetti, tedy Nedokonalé zločiny.
    V seriálu sledujeme práci týmu kriminalistické laboratoře (R.I.S.). Každý z nich má svou specializaci, ale také problémy, případně hříchy z minulosti. Šéfem týmu (v prvních dvou řadách, tedy dvaceti epizodách) je Marc Venturi (Jean-Pierre Michael), náročný k sobě i k ostatním, ovšem handicapovaný rodinnou tragédií. Jeho žena údajně zahynula při teroristickém útoku v severní Africe, ale Marc stále pátrá po okolnostech tehdejších událostí, neboť nevěří, že je mrtvá. Nejzkušenějším v týmu je bývalý učitel biologie Hugo Chalonges (Pierre-Loup Rajot), starající se o postiženou dceru. Každý den si vyčítá tu chvíli nepozornosti, kdy malá Cecílie vběhla pod auto a skončila na vozíčku. Nejmladším mužem týmu je Malik Berkaoui (Stéphane Metzger), balistický expert, veselý a nenucený povahou, ale v práci ostřílený profesionál. Často pracuje v tandemu s novou kolegyní Julií Labroovou (Barbara Cabritaová), která se přes své mládí vyzná v elektronice jako málokdo. Také ji trápí dávné trauma, o němž však odmítá hovořit. Poslední členkou týmu vyšetřovatelů je sympatická Nathalie Giesbertová (Aurélie Bargemeová), specialistka na chemii a fyziku. Nezávislá a energická, pracuje velmi metodicky a svému povolání se věnuje tak náruživě, že zdánlivě nemá čas na nic jiného.
    V seriálu vystupují i další postavy, respektovaný policejní kapitán Pierre Morand (Laurent Olmedo) a poručík Martine Forestová (Claudia Tagboová), kteří vědí, že se na práci svých kolegů z laboratoře mohou stoprocentně spolehnout. A důležitou součástí vyšetřování vražd je samozřejmě patoložka Alexandra Joffrinová (Coraly Zahoneroová), která ani v pitevně neztrácí šarm a smysl pro humor.
    Jednotlivé epizody dovedně mísí vypjatá lidská dramata zločinců a jejich obětí s mravenčí prací odborníků z laboratoře (většinou sledujeme dva souběžně probíhající případy) a nezapomínají ani na pravidelné sondy do soukromí členů kriminalistického týmu.

    Žánry:Krimi
    8

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.