John Garfield: Nejlepší filmy a seriály

6.9

John Garfield: Filmy a seriály

  • Těžká léta
    Těžká léta (1948)
    Film
    80%
    1
  • Pošťák vždy zvoní dvakrát
    Pošťák vždy zvoní dvakrát (1946)
    FilmRole: Frank Chambers
    Film vycházející z příběhu od Jamese M. Caina se točí kolem destruktivního vztahu dvou milenců. Jejich problémy se nakupí poté, co skoncují s manželem, který jim překáží. Nick Smith, majitel restaurace u silnice, si najme Franka Chamberse jako pomocníka. Frank se zaplete s Nickovou krásnou ženou Corou. Ta přemluví Franka, aby jí pomohl zabít Nicka, "nešťastnou náhodou". Ale i ty nejlépe promyšlené plány dopadají špatně... Řadou filmových verzí proslavený kontroverzní román Jamese M. Caina se stal předmětem zájmu velkých studií ihned po vydání v roce 1934. Nakonec jej získalo MGM, které však následně vyčkávalo celou dekádu, než se uvolní cenzorská opatření. Po boku úchvatné Lany Turner byl obsazen John Garfield, jehož sedmiletý kontrakt u Warner Bros. se pomalu chýlil ke konci. Těsně po skončení druhé světové války vznikl film noir par excellence v čele s temně charismatickým antihrdinou z okraje společnosti, který podlehne svůdnému půvabu femme fatale a přistoupí na radikální návrh, jak uvolnit cestu jejich pohlcující vášni. Frank Chambers a Cora Smith patří dodnes k nejpřitažlivějším filmovým párům všech dob. (KVIFF)
    75%
    Film vycházející z příběhu od Jamese M. Caina se točí kolem destruktivního vztahu dvou milenců. Jejich problémy se nakupí poté, co skoncují s manželem, který jim překáží. Nick Smith, majitel restaurace u silnice, si najme Franka Chamberse jako pomocníka. Frank se zaplete s Nickovou krásnou ženou Corou. Ta přemluví Franka, aby jí pomohl zabít Nicka, "nešťastnou náhodou". Ale i ty nejlépe promyšlené plány dopadají špatně... Řadou filmových verzí proslavený kontroverzní román Jamese M. Caina se stal předmětem zájmu velkých studií ihned po vydání v roce 1934. Nakonec jej získalo MGM, které však následně vyčkávalo celou dekádu, než se uvolní cenzorská opatření. Po boku úchvatné Lany Turner byl obsazen John Garfield, jehož sedmiletý kontrakt u Warner Bros. se pomalu chýlil ke konci. Těsně po skončení druhé světové války vznikl film noir par excellence v čele s temně charismatickým antihrdinou z okraje společnosti, který podlehne svůdnému půvabu femme fatale a přistoupí na radikální návrh, jak uvolnit cestu jejich pohlcující vášni. Frank Chambers a Cora Smith patří dodnes k nejpřitažlivějším filmovým párům všech dob. (KVIFF)
    2
  • Tělem a duší
    Tělem a duší (1947)
    FilmRole: Charley Davis
    Charley Davis se proti vůli své matky stane boxerem. S rostoucím úspěchem se kolem něj začínají motat pochybné existence, včetně neetického promotéra Robertse, který ho pokouší různými neřestmi. Charley tak stojí před stále těžšími rozhodnutími. Jedno z nejslavnějších boxerských dramat všech dob zahajuje nedlouhé, leč zásadní období v Garfieldově kariéře. Díky proslulým snímkům jako Tělem a duší, Síla zla či Mít a nemít se stal zásadním hercem žánru film noir, tato reputace by však nebyla tak exkluzivní, kdyby Garfield nevytvořil klíčové a nejvíce zmiňované tituly své kinematografie v nezávislé produkci. Do strhujícího příběhu boxera, který v touze po luxusním životě postupně zavrhne ideály a nechá se zkorumpovat, je otisknuto upřímné odvrhnutí kapitalistického systému tehdejší progresivní levicí, jejíž součástí byl nejen Garfield, ale především scenárista Abraham Polonsky. Brilantní a mimořádně sugestivní pojetí hlavní postavy vyneslo Garfieldovi druhou nominaci na Oscara. (KVIFF)
    74%
    Charley Davis se proti vůli své matky stane boxerem. S rostoucím úspěchem se kolem něj začínají motat pochybné existence, včetně neetického promotéra Robertse, který ho pokouší různými neřestmi. Charley tak stojí před stále těžšími rozhodnutími. Jedno z nejslavnějších boxerských dramat všech dob zahajuje nedlouhé, leč zásadní období v Garfieldově kariéře. Díky proslulým snímkům jako Tělem a duší, Síla zla či Mít a nemít se stal zásadním hercem žánru film noir, tato reputace by však nebyla tak exkluzivní, kdyby Garfield nevytvořil klíčové a nejvíce zmiňované tituly své kinematografie v nezávislé produkci. Do strhujícího příběhu boxera, který v touze po luxusním životě postupně zavrhne ideály a nechá se zkorumpovat, je otisknuto upřímné odvrhnutí kapitalistického systému tehdejší progresivní levicí, jejíž součástí byl nejen Garfield, ale především scenárista Abraham Polonsky. Brilantní a mimořádně sugestivní pojetí hlavní postavy vyneslo Garfieldovi druhou nominaci na Oscara. (KVIFF)
    3
  • Sea Wolf, The
    Sea Wolf, The (1941)
    FilmRole: George Leach
    73%
    4
  • Džentlemanská dohoda
    Džentlemanská dohoda (1947)
    FilmRole: Dave Goldman
    • iTunes
    Když novinář Philip Green (Gregory Peck), fešný vdovec žijící jen se svou matkou a malým synkem Tommym, přijme nabídku renomovaného newyorského magazínu napsat sérii reportáží o antisemitismu v americké společnosti, netuší ještě, jak náročný úkol na sebe vzal. Nejprve přemýšlí, z jakého úhlu pohledu se dívat a jakým způsobem vést výzkum. Rozhoduje se pro investigativní cestu, a přestože to není pravda, nechá o sobě veřejně rozhlašovat, že je Žid. Brzy zjišťuje, že americká takzvaně liberálně smýšlející společnost stojí, co se týče přístupu k Židům a dalším etnickým menšinám, na prachbídných základech. Existují tu firmy, které odmítají přijmout Židy, jeho židovská sekretářka si kdysi raději změnila jméno, aby získala práci, některé hotely mají raději plno, než aby ubytovaly Žida… Philip najednou vidí antisemitismus všude, dokonce i v citových projevech své snoubenky Kathy (Dorothy McGuire).(dopitak)
    Režie:Elia Kazan
    73%
    Když novinář Philip Green (Gregory Peck), fešný vdovec žijící jen se svou matkou a malým synkem Tommym, přijme nabídku renomovaného newyorského magazínu napsat sérii reportáží o antisemitismu v americké společnosti, netuší ještě, jak náročný úkol na sebe vzal. Nejprve přemýšlí, z jakého úhlu pohledu se dívat a jakým způsobem vést výzkum. Rozhoduje se pro investigativní cestu, a přestože to není pravda, nechá o sobě veřejně rozhlašovat, že je Žid. Brzy zjišťuje, že americká takzvaně liberálně smýšlející společnost stojí, co se týče přístupu k Židům a dalším etnickým menšinám, na prachbídných základech. Existují tu firmy, které odmítají přijmout Židy, jeho židovská sekretářka si kdysi raději změnila jméno, aby získala práci, některé hotely mají raději plno, než aby ubytovaly Žida… Philip najednou vidí antisemitismus všude, dokonce i v citových projevech své snoubenky Kathy (Dorothy McGuire).(dopitak)
    Režie:Elia Kazan
    5
  • Chlouba mariňáků
    Chlouba mariňáků (1945)
    FilmRole: Albert Schmid
    V podmanivém dramatu na motivy knižních vzpomínek skutečného vojína Ala Schmida se prostý filadelfský dělník vrací jako hrdina z bitvy o Guadalcanal, kde přišel o zrak. Avšak předtím, než se nechal naverbovat, ukradla srdce okouzlujícího, i když trochu namyšleného sympaťáka laskavá Ruth (Eleanor Parker). Fascinující šíře Garfieldova hereckého rejstříku nachází uplatnění v rovinách intimních i epických, s řadou poloh od šarmu, sex appealu a humoru přes hořkost a strach až k sebelítosti a hněvu. Pohříchu méně známá, přesto bývá Chlouba mariňáků přiřazována k těm nejlepším americkým válečným dramatům, vyjadřujícím se z dnešního pohledu mimořádně moderním způsobem třeba o vztahu Američanů k národnostním menšinám.
    73%
    V podmanivém dramatu na motivy knižních vzpomínek skutečného vojína Ala Schmida se prostý filadelfský dělník vrací jako hrdina z bitvy o Guadalcanal, kde přišel o zrak. Avšak předtím, než se nechal naverbovat, ukradla srdce okouzlujícího, i když trochu namyšleného sympaťáka laskavá Ruth (Eleanor Parker). Fascinující šíře Garfieldova hereckého rejstříku nachází uplatnění v rovinách intimních i epických, s řadou poloh od šarmu, sex appealu a humoru přes hořkost a strach až k sebelítosti a hněvu. Pohříchu méně známá, přesto bývá Chlouba mariňáků přiřazována k těm nejlepším americkým válečným dramatům, vyjadřujícím se z dnešního pohledu mimořádně moderním způsobem třeba o vztahu Američanů k národnostním menšinám.
    6
  • Mít a nemít
    Mít a nemít (1950)
    FilmRole: Harry Morgan
    Rybář s finančními problémy si najímá svou loď k přepravě zločinců. Šest let po stejnojmenné adaptaci Hemingwayovy knihy, jež svedla dohromady – na plátně i v následujícím životě – ikonickou dvojici Humphrey Bogart a Lauren Bacall, se Warner Bros. pustili do nové verze, která měla být předloze bližší. Garfieldovi se nabídka zalíbila, do režisérského křesla si však prosadil Michaela Curtize, kterému vděčil za start kariéry (Čtyři dcery). Jeho lodní kapitán Harry Morgan doplňuje plejádu výrazných noirových hrdinů, kteří se ocitají ve fatální situaci částečně nepřízní osudu, částečně pošetilou snahou zadat si s podsvětím bez nezvratných důsledků. Garfieldův nejoblíbenější film, na kterém pracoval, vyniká v mnoha směrech, bylo by však hříchem nezmínit, že brilantní Curtiz téhož roku režíroval ještě dva další filmy… (KVIFF)
    Žánry:DramaKrimiFilm Noir
    72%
    Rybář s finančními problémy si najímá svou loď k přepravě zločinců. Šest let po stejnojmenné adaptaci Hemingwayovy knihy, jež svedla dohromady – na plátně i v následujícím životě – ikonickou dvojici Humphrey Bogart a Lauren Bacall, se Warner Bros. pustili do nové verze, která měla být předloze bližší. Garfieldovi se nabídka zalíbila, do režisérského křesla si však prosadil Michaela Curtize, kterému vděčil za start kariéry (Čtyři dcery). Jeho lodní kapitán Harry Morgan doplňuje plejádu výrazných noirových hrdinů, kteří se ocitají ve fatální situaci částečně nepřízní osudu, částečně pošetilou snahou zadat si s podsvětím bez nezvratných důsledků. Garfieldův nejoblíbenější film, na kterém pracoval, vyniká v mnoha směrech, bylo by však hříchem nezmínit, že brilantní Curtiz téhož roku režíroval ještě dva další filmy… (KVIFF)
    Žánry:DramaKrimiFilm Noir
    7
  • Humoreska
    Humoreska (1947)
    FilmRole: Paul Boray
    • iTunes
    Poslední rolí Johna Garfielda spadající do sedmileté exkluzivní smlouvy s Warner Bros. byl ďábelsky nadaný houslový virtuos z chudých poměrů Paul Boray. V rafinovaně zkomponovaném melodramatu mistra rozmáchlých emocí Jeana Negulesca míří temně romantický drobnohled především na Paulův komplikovaný milostný vztah se zámožnou mecenáškou umění Helen Wright (hvězdná Joan Crawford, krátce po Oscaru za Mildred Pierce). A stejně jako ta nejslavnější z Dvořákových Humoresek, ta sedmá, jež propůjčila filmu jméno, je i Negulescovo jímavé drama brilantní kombinací kontrastů, hravého a lehkonohého šarmantního motivu s čarokrásným a srdce svírajícím emočním tsunami. (KVIFF)
    71%
    Poslední rolí Johna Garfielda spadající do sedmileté exkluzivní smlouvy s Warner Bros. byl ďábelsky nadaný houslový virtuos z chudých poměrů Paul Boray. V rafinovaně zkomponovaném melodramatu mistra rozmáchlých emocí Jeana Negulesca míří temně romantický drobnohled především na Paulův komplikovaný milostný vztah se zámožnou mecenáškou umění Helen Wright (hvězdná Joan Crawford, krátce po Oscaru za Mildred Pierce). A stejně jako ta nejslavnější z Dvořákových Humoresek, ta sedmá, jež propůjčila filmu jméno, je i Negulescovo jímavé drama brilantní kombinací kontrastů, hravého a lehkonohého šarmantního motivu s čarokrásným a srdce svírajícím emočním tsunami. (KVIFF)
    8
  • Perutě pomsty
    Perutě pomsty (1943)
    FilmRole: Tail Gunner Joe Winocki
    Jako každá, tak i poslední světová válka dala vyrůst řadě hrdinů, kteří osobní statečností dovedli strhnout své druhy a nadlidskými výkony se nesmazatelně zapsali do válečných dějin. Náš příběh je historií hrstky statečných mužů, kteří dokázali nemožné. Snad žádná z ukrutností, jichž se dopustili příslušníci Osy, neotřásla svědomím Ameriky tak, jako bombardování Pearl Harboru, při němž Japonci ukázali v celé nahotě své brutální krutosti. Je 6. prosince 1941. Devítičlenná posádka létající pevnosti Mary Ann je na odletu na Honolulu, kde bude jejich nová základna...
    70%
    Jako každá, tak i poslední světová válka dala vyrůst řadě hrdinů, kteří osobní statečností dovedli strhnout své druhy a nadlidskými výkony se nesmazatelně zapsali do válečných dějin. Náš příběh je historií hrstky statečných mužů, kteří dokázali nemožné. Snad žádná z ukrutností, jichž se dopustili příslušníci Osy, neotřásla svědomím Ameriky tak, jako bombardování Pearl Harboru, při němž Japonci ukázali v celé nahotě své brutální krutosti. Je 6. prosince 1941. Devítičlenná posádka létající pevnosti Mary Ann je na odletu na Honolulu, kde bude jejich nová základna...
    9
  • Breakdowns of 1941
    Breakdowns of 1941 (1941)
    FilmRole: Self (archive footage) (uncredited)
    70%
    10
  • Čtyři dcery
    Čtyři dcery (1938)
    FilmRole: Mickey Borden
    Hudebník Adam Lemp a jeho čtyři hudebně nadané dcery, Emma, Ann, Kay a Thea, žijí spokojeně pospolu. Každá z dcer má počestného mladého muže, o kterého se zajímá. Nicméně příchod cynického, ledabylého mladého skladatele jménem Mickey Borden obrátí domácnost vzhůru nohama a nastanou romantické i tragické komplikace. Jedním z nejoceňovanějších snímků v hollywoodské kariéře Johna Garfielda je hned jeho debut, kterým zahájil plodnou spolupráci s režisérskou legendou maďarského původu Michalem Curtizem (Casablanca). Lehkovážně radostnou atmosféru múzického domu profesora hudby Adama Lempa (Claude Rains) a jeho čtyř nadaných dcer posune k poutavé realističnosti nečekaný příchod zahořklého mladíka Mickeyho Bordena, dávného kumpána nápadníka jedné z dcer. Sympatický outsider se sarkastickým viděním světa, obestřený temně romantickým oblakem, je prvním z Garfieldových neodolatelných „rebelů s příčinou“, jimž osud nerozdal záviděníhodné karty. Z pěti nominací na Oscara patřila jedna nováčkovi Johnu Garfieldovi. (KVIFF)
    69%
    Hudebník Adam Lemp a jeho čtyři hudebně nadané dcery, Emma, Ann, Kay a Thea, žijí spokojeně pospolu. Každá z dcer má počestného mladého muže, o kterého se zajímá. Nicméně příchod cynického, ledabylého mladého skladatele jménem Mickey Borden obrátí domácnost vzhůru nohama a nastanou romantické i tragické komplikace. Jedním z nejoceňovanějších snímků v hollywoodské kariéře Johna Garfielda je hned jeho debut, kterým zahájil plodnou spolupráci s režisérskou legendou maďarského původu Michalem Curtizem (Casablanca). Lehkovážně radostnou atmosféru múzického domu profesora hudby Adama Lempa (Claude Rains) a jeho čtyř nadaných dcer posune k poutavé realističnosti nečekaný příchod zahořklého mladíka Mickeyho Bordena, dávného kumpána nápadníka jedné z dcer. Sympatický outsider se sarkastickým viděním světa, obestřený temně romantickým oblakem, je prvním z Garfieldových neodolatelných „rebelů s příčinou“, jimž osud nerozdal záviděníhodné karty. Z pěti nominací na Oscara patřila jedna nováčkovi Johnu Garfieldovi. (KVIFF)
    11
  • Hollywood Canteen
    Hollywood Canteen (1944)
    FilmRole: Sám sebe
    69%
    12
  • Nikdo nežije věčně
    Nikdo nežije věčně (1946)
    FilmRole: Nick Blake
    69%
    13
  • Směr Tokio
    Směr Tokio (1943)
    FilmRole: Wolf
    • iTunes
    Cary Grant se tentokrát ujal role hrdinného kapitána ponorky, jehož úkolem je provést nesmírně obtížnou misi. Musí se svou posádkou doplout do Tokijského zálivu, vyhnout se nepřátelským lodím i letadlům a zjistit vhodné cíle pro připravovaný americký nálet na Tokio. Několikrát musí čelit nejen nepřátelům, ale i problémům, které postihnou i samotnou posádku. Svou roli sám Cary Grant zparodoval o necelých třicet let později snímkem Operace spodnička.
    68%
    Cary Grant se tentokrát ujal role hrdinného kapitána ponorky, jehož úkolem je provést nesmírně obtížnou misi. Musí se svou posádkou doplout do Tokijského zálivu, vyhnout se nepřátelským lodím i letadlům a zjistit vhodné cíle pro připravovaný americký nálet na Tokio. Několikrát musí čelit nejen nepřátelům, ale i problémům, které postihnou i samotnou posádku. Svou roli sám Cary Grant zparodoval o necelých třicet let později snímkem Operace spodnička.
    14
  • Síla zla
    Síla zla (1950)
    FilmRole: Joe Morse
    Právník Joe Morse chce sjednotit všechny drobné provozovatele loterií do jedné velké, silné organizace. Jeho starší bratr Leo je ale jedním z těchto drobných hráčů, kteří chtějí zůstat nezávislí a raději se vyhnout gangsterům, kteří ovládají velký byznys. „Představ si boxera Charlieho z Tělem a duší, ale s vysokoškolským diplomem,“ reagoval Abraham Polonsky (tentokrát nejen scenárista, ale i režisér) na Garfieldovy pochybnosti stran pojetí Joea Morse, hlavní postavy kultovního filmu noir Síla zla. Jeho protřelý právník pracuje pro vlivného mafiána Tuckera, šéfa gangu kontrolujícího newyorský svět sázek. Ovšem stejně jako v případě zmíněného boxerského majstrštyku se korumpující a cynický svět lákavého zbohatnutí střetá s morálním dilematem, reprezentovaným v Síle zla Joeovým komplikovaným vztahem ke staršímu bratru Leovi. Poutavý snímek, který Martin Scorsese často cituje jako jeden ze zásadních vlivů na jeho dílo, vstoupil do kinematografického panteonu jako nepřehlédnutelné kriminální drama s kardinálním etickým rozměrem. (KVIFF)
    68%
    Právník Joe Morse chce sjednotit všechny drobné provozovatele loterií do jedné velké, silné organizace. Jeho starší bratr Leo je ale jedním z těchto drobných hráčů, kteří chtějí zůstat nezávislí a raději se vyhnout gangsterům, kteří ovládají velký byznys. „Představ si boxera Charlieho z Tělem a duší, ale s vysokoškolským diplomem,“ reagoval Abraham Polonsky (tentokrát nejen scenárista, ale i režisér) na Garfieldovy pochybnosti stran pojetí Joea Morse, hlavní postavy kultovního filmu noir Síla zla. Jeho protřelý právník pracuje pro vlivného mafiána Tuckera, šéfa gangu kontrolujícího newyorský svět sázek. Ovšem stejně jako v případě zmíněného boxerského majstrštyku se korumpující a cynický svět lákavého zbohatnutí střetá s morálním dilematem, reprezentovaným v Síle zla Joeovým komplikovaným vztahem ke staršímu bratru Leovi. Poutavý snímek, který Martin Scorsese často cituje jako jeden ze zásadních vlivů na jeho dílo, vstoupil do kinematografického panteonu jako nepřehlédnutelné kriminální drama s kardinálním etickým rozměrem. (KVIFF)
    15
  • Běžel celou cestu
    Běžel celou cestu (1951)
    FilmRole: Nick Robey
    John Garfield herecky vynikal v mnoha směrech, uměl mimo jiné v divácích vzbudit jistý druh sympatie i pro ty z jeho hrdinů, kteří se morálními skrupulemi příliš netrápili. Mezi ně patřil i zlodějíček Nick, Garfieldův závěrečný (anti)hrdina, který se na útěku před spravedlností ukrývá v rodině sloužící mu jako rukojmí. Opar osudovosti, vznášející se nad jeho postavou, je citelnější než jindy, Garfieldův nedávný infarkt i uvržení jeho jména na neoficiální černou listinu coby liberála podporujícího komunistické vlivy v Hollywoodu jistě přispěly k prohloubení bezvýchodnosti Nickova osudu. Na scénáři solidního filmu noir, který je dnes nahlížen i jako citelný důkaz politického tlaku v době jeho vzniku, se podílel Dalton Trumbo, tehdy samozřejmě pod jinou identitou coby další umělec v nemilosti. (KVIFF)
    Režie:John Berry
    67%
    John Garfield herecky vynikal v mnoha směrech, uměl mimo jiné v divácích vzbudit jistý druh sympatie i pro ty z jeho hrdinů, kteří se morálními skrupulemi příliš netrápili. Mezi ně patřil i zlodějíček Nick, Garfieldův závěrečný (anti)hrdina, který se na útěku před spravedlností ukrývá v rodině sloužící mu jako rukojmí. Opar osudovosti, vznášející se nad jeho postavou, je citelnější než jindy, Garfieldův nedávný infarkt i uvržení jeho jména na neoficiální černou listinu coby liberála podporujícího komunistické vlivy v Hollywoodu jistě přispěly k prohloubení bezvýchodnosti Nickova osudu. Na scénáři solidního filmu noir, který je dnes nahlížen i jako citelný důkaz politického tlaku v době jeho vzniku, se podílel Dalton Trumbo, tehdy samozřejmě pod jinou identitou coby další umělec v nemilosti. (KVIFF)
    Režie:John Berry
    16
  • Prach je mým osudem
    Prach je mým osudem (1939)
    FilmRole: Joe Bell
    Joe Bell se po hořké zkušenosti z vězení za vloupání, které nespáchal, brzy ocitá zpět za mřížemi, tentokrát na vězeňské farmě. Jeho láska k dceři mistra ho dovede k potyčce, která skončí smrtí staršího muže kvůli slabému srdci. Joe a Mabel se dají na útěk, protože si myslí, že nikdo neuvěří nikomu jako je on. „Jestli je podle vás hledání práce napříč celou zemí potulka, pak jsme tuláci,“ popuzeně reaguje impulzivní Joe Bell na soudcův konfrontační tón. Garfieldův hrdina kdysi věřil v dobré lidi i dobré skutky, než se dozvěděl, že se prokázalo falešné obvinění, kvůli němuž strávil téměř půldruhého roku za mřížemi. „Je to hodnej týpek, jen potřebuje někoho, komu by mohl věřit,“ říká se o něm. Když se onen někdo jednoho dne zhmotní v půvabnou Mabel s dobrým srdcem (Priscilla Lane), Joe má pocit, že si štěstěna vzpomněla i na něj, a je připraven se konečně usadit navzdory Amerikou zmítající hospodářské krizi. Ovšem jen do okamžiku, kdy mu osud vhodí do cesty další tragickou překážku. Scénář poutavého sociálního dramatu napsal Robert Rossen, který později režíroval Johna Garfielda ve filmu Tělem i duší. (KVIFF)
    67%
    Joe Bell se po hořké zkušenosti z vězení za vloupání, které nespáchal, brzy ocitá zpět za mřížemi, tentokrát na vězeňské farmě. Jeho láska k dceři mistra ho dovede k potyčce, která skončí smrtí staršího muže kvůli slabému srdci. Joe a Mabel se dají na útěk, protože si myslí, že nikdo neuvěří nikomu jako je on. „Jestli je podle vás hledání práce napříč celou zemí potulka, pak jsme tuláci,“ popuzeně reaguje impulzivní Joe Bell na soudcův konfrontační tón. Garfieldův hrdina kdysi věřil v dobré lidi i dobré skutky, než se dozvěděl, že se prokázalo falešné obvinění, kvůli němuž strávil téměř půldruhého roku za mřížemi. „Je to hodnej týpek, jen potřebuje někoho, komu by mohl věřit,“ říká se o něm. Když se onen někdo jednoho dne zhmotní v půvabnou Mabel s dobrým srdcem (Priscilla Lane), Joe má pocit, že si štěstěna vzpomněla i na něj, a je připraven se konečně usadit navzdory Amerikou zmítající hospodářské krizi. Ovšem jen do okamžiku, kdy mu osud vhodí do cesty další tragickou překážku. Scénář poutavého sociálního dramatu napsal Robert Rossen, který později režíroval Johna Garfielda ve filmu Tělem i duší. (KVIFF)
    17
  • Fallen Sparrow, The
    Fallen Sparrow, The (1943)
    FilmRole: John 'Kit' McKittrick
    Pod poetickým názvem Padlý vrabčák se skrývá špionážní noir podle stejnojmenného románu Dorothy B. Hughes, jinak také autorky předloh k Osedlej růžového koně a Na opuštěném místě. John Garfield v něm hraje veterána ze španělské občanské války, který po mnohaměsíčním věznění a mučení trpí posttraumatickým stresovým syndromem. Mimo jiné jej všude provází zvuk šoupajících nohou patřící jednomu z jeho věznitelů. Po návratu ze sanatoria jej čeká další rána v podobě záhadné smrti blízkého přítele, kterou se pokouší vyšetřit. Garfieldovi se velmi dobře daří vystihnout stav psychicky nalomeného člověka, který vlivem traumatu a paranoie není schopen rozlišovat mezi realitou a představami. Atmosféra je také sugestivní, což je jistě zásluha zejména kameramana Nicholase Musuracy, který zde používá některé postupy, jež později uplatnil ve filmech jako The Locket (1946) a Pryč od minulosti (1947). (Noir film festival)
    65%
    Pod poetickým názvem Padlý vrabčák se skrývá špionážní noir podle stejnojmenného románu Dorothy B. Hughes, jinak také autorky předloh k Osedlej růžového koně a Na opuštěném místě. John Garfield v něm hraje veterána ze španělské občanské války, který po mnohaměsíčním věznění a mučení trpí posttraumatickým stresovým syndromem. Mimo jiné jej všude provází zvuk šoupajících nohou patřící jednomu z jeho věznitelů. Po návratu ze sanatoria jej čeká další rána v podobě záhadné smrti blízkého přítele, kterou se pokouší vyšetřit. Garfieldovi se velmi dobře daří vystihnout stav psychicky nalomeného člověka, který vlivem traumatu a paranoie není schopen rozlišovat mezi realitou a představami. Atmosféra je také sugestivní, což je jistě zásluha zejména kameramana Nicholase Musuracy, který zde používá některé postupy, jež později uplatnil ve filmech jako The Locket (1946) a Pryč od minulosti (1947). (Noir film festival)
    18
  • We Were Strangers
    We Were Strangers (1949)
    FilmRole: Tony Fenner
    Poté, co jí šéf tajné policie Ariete zabije bratra, se China Valdesová přidá ke kubánskému odboji. Setká se s americkým expatem Tonym Fennerem a zamiluje se do něj. Tony vymyslí plán, jak se prokopat tunelem pod městským hřbitovem na pozemek vlastněný vysoce postaveným úředníkem, zavraždit ho a vyhodit do povětří celou kubánskou hierarchii na následném státním pohřbu. Společně se skupinou oddaných revolucionářů začnou kopat.
    65%
    Poté, co jí šéf tajné policie Ariete zabije bratra, se China Valdesová přidá ke kubánskému odboji. Setká se s americkým expatem Tonym Fennerem a zamiluje se do něj. Tony vymyslí plán, jak se prokopat tunelem pod městským hřbitovem na pozemek vlastněný vysoce postaveným úředníkem, zavraždit ho a vyhodit do povětří celou kubánskou hierarchii na následném státním pohřbu. Společně se skupinou oddaných revolucionářů začnou kopat.
    19
  • Castle on the Hudson
    Castle on the Hudson (1940)
    FilmRole: Tommy Gordon
    65%
    20
  • Flowing Gold
    Flowing Gold (1940)
    FilmRole: Johnny Blake
    64%
    21
  • Thank Your Lucky Stars
    Thank Your Lucky Stars (1943)
    FilmRole: Sám sebe
    64%
    22
  • Under My Skin
    Under My Skin (1950)
    FilmRole: Dan Butler
    64%
    23
  • Daisy Kenyon
    Daisy Kenyon (1947)
    Film
    64%
    24
  • Tortilla Flat
    Tortilla Flat (1942)
    FilmRole: Daniel Alvarez
    63%
    25
  • East of the River
    East of the River (1940)
    FilmRole: Joseph Enrico 'Joe' Lorenzo
    62%
    26
  • Kvůli nim jsem zločincem
    Kvůli nim jsem zločincem (1939)
    FilmRole: Johnnie Bradfield, aka Jack Dorney
    Garfieldův boxerský šampion Johnny Bradfield se přes noc stává domnělým vrahem. Hnán strachem z fatálního zásahu zaslepené spravedlnosti mizí z města, až jej cesta jednoho dne zavede na datlovou farmu v Arizoně, do neformálního nápravněvýchovného zařízení. Obnoví konfrontace se sympatickými výrostky a dobrosrdečnou blondýnkou Peggy Johnnyho otřesenou víru v nepodjatost justice? Studio Warner Bros. postavilo za kameru Busbyho Berkeleye, do té doby renomovaného režiséra velkolepých muzikálů, jemuž se podařilo vytvořit sympaticky přímočaré kriminální drama se sugestivními hereckým výkony. „Warneři“ si mnuli ruce, definitivně se zrodila herecká hvězda. (KVIFF)
    61%
    Garfieldův boxerský šampion Johnny Bradfield se přes noc stává domnělým vrahem. Hnán strachem z fatálního zásahu zaslepené spravedlnosti mizí z města, až jej cesta jednoho dne zavede na datlovou farmu v Arizoně, do neformálního nápravněvýchovného zařízení. Obnoví konfrontace se sympatickými výrostky a dobrosrdečnou blondýnkou Peggy Johnnyho otřesenou víru v nepodjatost justice? Studio Warner Bros. postavilo za kameru Busbyho Berkeleye, do té doby renomovaného režiséra velkolepých muzikálů, jemuž se podařilo vytvořit sympaticky přímočaré kriminální drama se sugestivními hereckým výkony. „Warneři“ si mnuli ruce, definitivně se zrodila herecká hvězda. (KVIFF)
    27
  • Swingtime in the Movies
    Swingtime in the Movies (1939)
    FilmRole: Himself (uncredited)
    57%
    28
  • Hádanka
    Hádanka (1949)
    FilmRole: Loafer with Newspaper (uncredited)
    56%
    29

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.