Edith Evans: Nejlepší filmy a seriály

6.9

Edith Evans: Filmy a seriály

  • Hallmark Hall of Fame
    Hallmark Hall of Fame (1951)
    SeriálRole: Duchess of Pont-au-Bronc
    Síň slávy Hallmark je americký televizní antologický pořad sponzorovaný společností Hallmark Cards, která sídlí v Kansas City a zabývá se výrobou pohlednic. Jedná se o nejdéle vysílaný pořad v hlavním vysílacím čase v historii televize, který se poprvé objevil v roce 1951 a pokračoval až do roku 2013. Od roku 1954 byly všechny jeho produkce uváděny barevně, ačkoli barevné televizní produkce byly v roce 1954 velmi vzácné. Od svého debutu bylo v pořadu uvedeno mnoho televizních filmů, ačkoli pořad začínal živými televizními přenosy dramat a poté přešel na videozáznamy a nakonec na filmové produkce. Seriál získal osmdesát cen Emmy, dvacet čtyři cen Christopher Awards, jedenáct cen Peabody Awards, devět Zlatých glóbů a čtyři ceny Humanitas Prizes. Jedná se o poslední televizní pořad, jehož název zahrnuje jméno sponzora, což bylo v americké televizi běžnou praxí. Na rozdíl od jiných dlouhodobě vysílaných televizních seriálů se liší tím, že se vysílá pouze příležitostně, a ne podle týdenního programu.
    Žánry:Drama
    82%
    Síň slávy Hallmark je americký televizní antologický pořad sponzorovaný společností Hallmark Cards, která sídlí v Kansas City a zabývá se výrobou pohlednic. Jedná se o nejdéle vysílaný pořad v hlavním vysílacím čase v historii televize, který se poprvé objevil v roce 1951 a pokračoval až do roku 2013. Od roku 1954 byly všechny jeho produkce uváděny barevně, ačkoli barevné televizní produkce byly v roce 1954 velmi vzácné. Od svého debutu bylo v pořadu uvedeno mnoho televizních filmů, ačkoli pořad začínal živými televizními přenosy dramat a poté přešel na videozáznamy a nakonec na filmové produkce. Seriál získal osmdesát cen Emmy, dvacet čtyři cen Christopher Awards, jedenáct cen Peabody Awards, devět Zlatých glóbů a čtyři ceny Humanitas Prizes. Jedná se o poslední televizní pořad, jehož název zahrnuje jméno sponzora, což bylo v americké televizi běžnou praxí. Na rozdíl od jiných dlouhodobě vysílaných televizních seriálů se liší tím, že se vysílá pouze příležitostně, a ne podle týdenního programu.
    Žánry:Drama
    1
  • QB VII
    QB VII (1974)
    SeriálRole: Dr. Parmentier
    76%
    2
  • Příběh jeptišky
    Příběh jeptišky (1959)
    FilmRole: matka Emmanuel
    Mladá Gabrielle (Audrey Hepburn) pochází z prominentní belgické rodiny van der Mal, její otec je vyhlášeným chirurgem po celé Evropě. Nábožensky silně založená dívka vstupuje na prahu dospělosti do kláštera, kde je od počátku podrobována těžké zkoušce vlastních morálních zásad. Náročné povinnosti novicky a dlouhé sebeodpírání z ní postupně činí charakterní osobnost. Gabrielle vyniká nad svými vrstevnicemi ve studiu medicíny, a tak se zdá být její budoucnost na misii v Belgickém Kongu, obecně považovaná za nejvyšší poctu řádové sestry, jako jistá věc. Přísné a k lidské bytosti jako jednotlivci někdy bezohledné povinnosti církevní však nutí Gabrielle postupovat proti své vůli.
    75%
    Mladá Gabrielle (Audrey Hepburn) pochází z prominentní belgické rodiny van der Mal, její otec je vyhlášeným chirurgem po celé Evropě. Nábožensky silně založená dívka vstupuje na prahu dospělosti do kláštera, kde je od počátku podrobována těžké zkoušce vlastních morálních zásad. Náročné povinnosti novicky a dlouhé sebeodpírání z ní postupně činí charakterní osobnost. Gabrielle vyniká nad svými vrstevnicemi ve studiu medicíny, a tak se zdá být její budoucnost na misii v Belgickém Kongu, obecně považovaná za nejvyšší poctu řádové sestry, jako jistá věc. Přísné a k lidské bytosti jako jednotlivci někdy bezohledné povinnosti církevní však nutí Gabrielle postupovat proti své vůli.
    3
  • Pantoflíček a růže
    Pantoflíček a růže (1976)
    FilmRole: Dowager Queen
    71%
    4
  • Scrooge
    Scrooge (1970)
    FilmRole: Ghost of Christmas Past
    71%
    5
  • Piková dáma
    Piková dáma (1949)
    FilmRole: The Old Countess Ranevskaya
    • Netflix
    Nic nezastaví carského kapitána při pátrání po tajemství hraběnky, která nikdy neprohrává v kartách. Šušká se, že zaprodala duši ďáblu. Ambiciózní adaptaci Puškinovy Pikové dámy z roku 1949 jako by stíhala jedna z nadpřirozených kleteb, jichž se proslulý příběh dotýká. Nezpochybnitelný propadák, který navíc publikum stržené neorealismem vypískalo v Cannes. Dnes je ovšem film považován za pozapomenutý klenot poválečné britské kinematografie.
    Žánry:DramaHoror
    71%
    Nic nezastaví carského kapitána při pátrání po tajemství hraběnky, která nikdy neprohrává v kartách. Šušká se, že zaprodala duši ďáblu. Ambiciózní adaptaci Puškinovy Pikové dámy z roku 1949 jako by stíhala jedna z nadpřirozených kleteb, jichž se proslulý příběh dotýká. Nezpochybnitelný propadák, který navíc publikum stržené neorealismem vypískalo v Cannes. Dnes je ovšem film považován za pozapomenutý klenot poválečné britské kinematografie.
    Žánry:DramaHoror
    6
  • The Oscars
    The Oscars (1953)
    SeriálRole: Sama sebe
    70%
    7
  • Ohlédni se v hněvu
    Ohlédni se v hněvu (1959)
    FilmRole: Mrs. Tanner
    • iTunes
    V roce 1958 Tony Richardson a dramatik John Osborne založili novou produkční společnost Woodfall. Chtěli svému okolí dokázat, že i dobré filmy, tedy takové, které ukazují život v Británii jako skutečnou realitu, mohou být natáčeny velmi levně. Nejprve zfilmovali Osbornovu hru Ohlédni se v hněvu, v roce 1960 následoval Komik a posléze se vrhli na díla mladých rozhněvaných mužů a režijně nebo producentsky realizovali Pokoj nahoře (1960) a filmy V sobotu večer, v neděli ráno (1960) a Hrozivé ticho (1960). Na filmovém scénáři jejich prvního společného projektu spolupracoval John Osborne s dramatikem a scenáristou Nigelem Knealem. Původní literární předlohu citlivě upravili, její kritické ostří částečně obrousili a některá z nechvalně známých protitřídních promluv vypustili. I přesto film v celkovém vyznění i dnes velmi ostře vypovídá o nespokojenosti mladého rozhněvaného muže.

    Hrdinou filmu je Jimmy Porter (Richard Burton), nový a ve své době zatím ojedinělý typ antihrdiny věčně protestujícího proti všemu oficiálnímu. Vysokoškolsky vzdělaný hrdina dělnického původu má malý cukrářský stánek na pouličním trhu a žije se svou ženou Alison, kterou neustále zahrnuje svými kritickými výpady vůči společnosti, politice, církvi, šlechtě. Vlastně vůči všemu, co považuje za pokrytecké. Nejčastějším terčem Jimmyho útoků je právě Alison. Jejich vztah osciluje mezi láskou a trápením, Jimmy svou ženu sice miluje, nicméně neustále ji zasypává urážkami, které pramení z jeho pohrdání střední společenskou vrstvou, z níž Alison pochází. Po příjezdu nejlepší přítelkyně Heleny se ale situace alespoň nakrátko změní...

    Richardson se snažil filmařsky vyrovnat s Osbornovou převážně monologicky laděnou hrou, která se už ve své podstatě sama vzpouzela filmovému zpracování. Akčnost je ovšem i zde potlačena do pozadí, hlavní síla zpracování tkví v dokonale propracované psychologii postav a zároveň i v podtržení společenského protestu. Adaptaci tak dominují především herecké výkony, v hlavní roli se představil excelentní Richard Burton. Ačkoli byl již poněkud starý na roli pětadvacetiletého Jimmyho, vžil se do jeho postavy velmi důkladně.
    Žánry:Drama
    69%
    V roce 1958 Tony Richardson a dramatik John Osborne založili novou produkční společnost Woodfall. Chtěli svému okolí dokázat, že i dobré filmy, tedy takové, které ukazují život v Británii jako skutečnou realitu, mohou být natáčeny velmi levně. Nejprve zfilmovali Osbornovu hru Ohlédni se v hněvu, v roce 1960 následoval Komik a posléze se vrhli na díla mladých rozhněvaných mužů a režijně nebo producentsky realizovali Pokoj nahoře (1960) a filmy V sobotu večer, v neděli ráno (1960) a Hrozivé ticho (1960). Na filmovém scénáři jejich prvního společného projektu spolupracoval John Osborne s dramatikem a scenáristou Nigelem Knealem. Původní literární předlohu citlivě upravili, její kritické ostří částečně obrousili a některá z nechvalně známých protitřídních promluv vypustili. I přesto film v celkovém vyznění i dnes velmi ostře vypovídá o nespokojenosti mladého rozhněvaného muže.

    Hrdinou filmu je Jimmy Porter (Richard Burton), nový a ve své době zatím ojedinělý typ antihrdiny věčně protestujícího proti všemu oficiálnímu. Vysokoškolsky vzdělaný hrdina dělnického původu má malý cukrářský stánek na pouličním trhu a žije se svou ženou Alison, kterou neustále zahrnuje svými kritickými výpady vůči společnosti, politice, církvi, šlechtě. Vlastně vůči všemu, co považuje za pokrytecké. Nejčastějším terčem Jimmyho útoků je právě Alison. Jejich vztah osciluje mezi láskou a trápením, Jimmy svou ženu sice miluje, nicméně neustále ji zasypává urážkami, které pramení z jeho pohrdání střední společenskou vrstvou, z níž Alison pochází. Po příjezdu nejlepší přítelkyně Heleny se ale situace alespoň nakrátko změní...

    Richardson se snažil filmařsky vyrovnat s Osbornovou převážně monologicky laděnou hrou, která se už ve své podstatě sama vzpouzela filmovému zpracování. Akčnost je ovšem i zde potlačena do pozadí, hlavní síla zpracování tkví v dokonale propracované psychologii postav a zároveň i v podtržení společenského protestu. Adaptaci tak dominují především herecké výkony, v hlavní roli se představil excelentní Richard Burton. Ačkoli byl již poněkud starý na roli pětadvacetiletého Jimmyho, vžil se do jeho postavy velmi důkladně.
    Žánry:Drama
    8
  • Mladý Cassidy
    Mladý Cassidy (1965)
    FilmRole: Lady Gregory
    V Dublinu kolem roku 1911 se John Cassidy (Rod Taylor), chudý idealista, jehož ambice jsou omezeny péčí o rodinu, potýká se sociálními nespravedlnostmi dublinského života. Zapojuje se do bouřlivé stávky tramvajáků, schází se s prostitutkou Daisy Battles (Julie Christie) a hledá lepší život. Zamiluje se do prodavačky z knihkupectví Nory (Dame Maggie Smith), která ho povzbuzuje k psaní. Díky úspěchu v Abbey Theatre se jeho neortodoxní názory odcizují rodině, přátelům i vlastní minulosti.
    66%
    V Dublinu kolem roku 1911 se John Cassidy (Rod Taylor), chudý idealista, jehož ambice jsou omezeny péčí o rodinu, potýká se sociálními nespravedlnostmi dublinského života. Zapojuje se do bouřlivé stávky tramvajáků, schází se s prostitutkou Daisy Battles (Julie Christie) a hledá lepší život. Zamiluje se do prodavačky z knihkupectví Nory (Dame Maggie Smith), která ho povzbuzuje k psaní. Díky úspěchu v Abbey Theatre se jeho neortodoxní názory odcizují rodině, přátelům i vlastní minulosti.
    9
  • Tom Jones
    Tom Jones (1963)
    FilmRole: slečna Westernová
    • iTunes
    63%
    10
  • Mnoho opatrnosti pro nic
    Mnoho opatrnosti pro nic (1968)
    FilmRole: Roberta Bates
    63%
    11
  • Crooks and Coronets
    Crooks and Coronets (1969)
    FilmRole: Lady Sophie Fitzmore
    Krimikomedie se suchým humorem a výtečnými gagy o profesionálních zločincích, kteří nečekaně uvízli v osidlech přátelství. Vykutálený páreček amerických podvodníků, Herbie Hassler a Marty Miller, se ocitl za mřížemi. Sotva se dostávají z vězení, jsou posláni svým zločineckým bossem Nickem Marcem za moře, aby tam okradli dva zámožné britské šlechtice o umělecké poklady. Podle plánu mají spolupracovat se šéfem britského gangu Finleyem, ale když se seznámí s majiteli sídla, začnou velké problémy...
    Žánry:KomedieKrimi
    60%
    Krimikomedie se suchým humorem a výtečnými gagy o profesionálních zločincích, kteří nečekaně uvízli v osidlech přátelství. Vykutálený páreček amerických podvodníků, Herbie Hassler a Marty Miller, se ocitl za mřížemi. Sotva se dostávají z vězení, jsou posláni svým zločineckým bossem Nickem Marcem za moře, aby tam okradli dva zámožné britské šlechtice o umělecké poklady. Podle plánu mají spolupracovat se šéfem britského gangu Finleyem, ale když se seznámí s majiteli sídla, začnou velké problémy...
    Žánry:KomedieKrimi
    12
  • The Madwoman of Chaillot
    The Madwoman of Chaillot (1969)
    FilmRole: Josephine
    60%
    13
  • Nasty Habits
    Nasty Habits (1977)
    FilmRole: Sister Hildegard
    59%
    14
  • Pan Fitzwilly
    Pan Fitzwilly (1967)
    FilmRole: Miss Victoria Woodworth
    59%
    15
  • Craze
    Craze (1974)
    FilmRole: Aunt Louise
    52%
    16

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.