Alessandro Cicognini: Nejlepší filmy a seriály

7.1

Alessandro Cicognini: Filmy a seriály

  • Malý svět Dona Camilla
    Malý svět Dona Camilla (1952)
    Film
    Rozmlouvá s Bohem, ale řídí se vlastní intuicí. Fernandel jako farář bojující proti rudému zlu, které zaplavuje Itálii. Don Camillo je farářem v italském městečku, jež se snaží ovládnout komunisté, kterým zejména vadí, jakou moc stále ještě mají farářova slova. Vůdcem komunistů je zdejší starosta a automechanik Peppone, který vládne v Lidovém domě se svými souputníky. Největší starost jim nedělá opozice, ale místní farář Camillo. Don Camillo ale neposlouchá jen Boha, ale především své svědomí a svůj rozum. V případě konfliktu se nebojí použít pěsti. Takového svobodomyslného člověka nemohou komunisté ve vesnici potřebovat. Jejich záškodnické akce však don Camillo dokáže zvládnout, ale jeho nezávislost se nelíbí ani jeho nadřízeným. Podle obsahu je zřejmé, že tato vynikající komedie se slavným francouzským komikem Fernandelem byla bývalým režimem opomenuta. Konečně se dočkala své premiéry, navíc s jedinečným českým dabingem. (Česká televize)
    Žánry:KomedieSatira
    78%
    Rozmlouvá s Bohem, ale řídí se vlastní intuicí. Fernandel jako farář bojující proti rudému zlu, které zaplavuje Itálii. Don Camillo je farářem v italském městečku, jež se snaží ovládnout komunisté, kterým zejména vadí, jakou moc stále ještě mají farářova slova. Vůdcem komunistů je zdejší starosta a automechanik Peppone, který vládne v Lidovém domě se svými souputníky. Největší starost jim nedělá opozice, ale místní farář Camillo. Don Camillo ale neposlouchá jen Boha, ale především své svědomí a svůj rozum. V případě konfliktu se nebojí použít pěsti. Takového svobodomyslného člověka nemohou komunisté ve vesnici potřebovat. Jejich záškodnické akce však don Camillo dokáže zvládnout, ale jeho nezávislost se nelíbí ani jeho nadřízeným. Podle obsahu je zřejmé, že tato vynikající komedie se slavným francouzským komikem Fernandelem byla bývalým režimem opomenuta. Konečně se dočkala své premiéry, navíc s jedinečným českým dabingem. (Česká televize)
    Žánry:KomedieSatira
    1
  • Děti ulice
    Děti ulice (1946)
    Film
    Italský film vynikajícího režiséra Vittoria de Sicy, odehrávající se v Itálii krátce poté, co se zemí přehnala druhá světová válka, zachycuje návrat Itálie k mírovému životu. Z filmu je jasně patrné, že ke skutečnému míru má země ještě hodně daleko. To není mír, to jsou dozvuky války a poraženého italského fašismu, jejichž palčivým problémem se stal osud tisíců bezprizorných italských dětí, jejichž rodiče jsou buď mrtví, nebo mají tolik vlastních starostí, zejména existenčních, že jim nezbývá čas na dozor nad dětmi, tím méně na jejich výchovu. Tyto děti ulice, odkázané samy na sebe, jsou bídou a hladem donuceny provozovat nejrůznější zaměstnání, často hraničící se zločinem. Od čištění bot vojákům okupačních armád je jen krok k žebrotě, ke krádeži, k prodeji kradeného zboží, k podvodům a loupežím se zbraní v ruce. Vzorem a pobídkou nezletilým provinilcům jsou namnoze zločiny fašismem a válkou morálně narušených dospělých lidí. (FILMOVÝ PŘEHLED 11 / 1954)
    77%
    Italský film vynikajícího režiséra Vittoria de Sicy, odehrávající se v Itálii krátce poté, co se zemí přehnala druhá světová válka, zachycuje návrat Itálie k mírovému životu. Z filmu je jasně patrné, že ke skutečnému míru má země ještě hodně daleko. To není mír, to jsou dozvuky války a poraženého italského fašismu, jejichž palčivým problémem se stal osud tisíců bezprizorných italských dětí, jejichž rodiče jsou buď mrtví, nebo mají tolik vlastních starostí, zejména existenčních, že jim nezbývá čas na dozor nad dětmi, tím méně na jejich výchovu. Tyto děti ulice, odkázané samy na sebe, jsou bídou a hladem donuceny provozovat nejrůznější zaměstnání, často hraničící se zločinem. Od čištění bot vojákům okupačních armád je jen krok k žebrotě, ke krádeži, k prodeji kradeného zboží, k podvodům a loupežím se zbraní v ruce. Vzorem a pobídkou nezletilým provinilcům jsou namnoze zločiny fašismem a válkou morálně narušených dospělých lidí. (FILMOVÝ PŘEHLED 11 / 1954)
    2
  • Zloději kol
    Zloději kol (1948)
    Film

    Italský film, který na pozadí příběhu nezaměstnaného dělníka podává realistický obraz sociálních poměrů dnešní Itálie. Hlavnímu hrdinovi filmu hrozí, že hned po nastoupení práce v novém zaměstnání, které těžce získal, se znovu ocitne na dlažbě, poněvadž mu kdosi ukradl jízdní kolo, které je pro lepiče plakátů podmínkou zaměstnání. Všechno další úsilí hrdiny filmu směřuje k tomu, aby nalezl zloděje a získal zpět své kolo. Když se však přesvědčí o marnosti tohoto počínání, rozhodne se v zoufalství stát se sám zlodějem. Je však na místě dopaden, a vděčí jen soucitu toho, kterého chtěl okrást, že není odevzdán policii. Ruku v ruce se svým osmiletým synkem, který ho všude dporovází, kráčí pak uprostřed davu lhostejných lidí vstříc další nejistotě v nezaměstnanosti. Bezútěšné dějové vyústění tohoto příběhu, líčeného v sytých realistických barvách, je v plném souladu s bezútěšným postavením statisíců těch, kteří v dnešní Italii živoří v bídě a nezaměstnanosti.

    Film polemicky zdůrazňuje sociální rozdíly poválečné italské společnosti, poukazuje bez nejmenší stopy proklamativnosti na drobných, ale nanejvýš věrohodných útržcích každodenní reality na stav, kdy je člověk člověku vlkem, na situace, ve kterých vládne dravý zákon džungle, jenž odpírá méně schopným lidem právo na práci a důstojnou existenci. Autenticitu sociálně laděného snímku podporuje výběr představitelů hlavních postav, které našel režisér doslova na ulici mezi nezaměstnanými.

    77%

    Italský film, který na pozadí příběhu nezaměstnaného dělníka podává realistický obraz sociálních poměrů dnešní Itálie. Hlavnímu hrdinovi filmu hrozí, že hned po nastoupení práce v novém zaměstnání, které těžce získal, se znovu ocitne na dlažbě, poněvadž mu kdosi ukradl jízdní kolo, které je pro lepiče plakátů podmínkou zaměstnání. Všechno další úsilí hrdiny filmu směřuje k tomu, aby nalezl zloděje a získal zpět své kolo. Když se však přesvědčí o marnosti tohoto počínání, rozhodne se v zoufalství stát se sám zlodějem. Je však na místě dopaden, a vděčí jen soucitu toho, kterého chtěl okrást, že není odevzdán policii. Ruku v ruce se svým osmiletým synkem, který ho všude dporovází, kráčí pak uprostřed davu lhostejných lidí vstříc další nejistotě v nezaměstnanosti. Bezútěšné dějové vyústění tohoto příběhu, líčeného v sytých realistických barvách, je v plném souladu s bezútěšným postavením statisíců těch, kteří v dnešní Italii živoří v bídě a nezaměstnanosti.

    Film polemicky zdůrazňuje sociální rozdíly poválečné italské společnosti, poukazuje bez nejmenší stopy proklamativnosti na drobných, ale nanejvýš věrohodných útržcích každodenní reality na stav, kdy je člověk člověku vlkem, na situace, ve kterých vládne dravý zákon džungle, jenž odpírá méně schopným lidem právo na práci a důstojnou existenci. Autenticitu sociálně laděného snímku podporuje výběr představitelů hlavních postav, které našel režisér doslova na ulici mezi nezaměstnanými.

    3
  • Umberto D.
    Umberto D. (1952)
    Film
    Italské filmové drama vyprávějící osud pensionovaného úředníka Umberta Domenica Ferrariho, jehož nesnesitelné sociální podmínky přivedou až k myšlence na sebevraždu. V poslední chvíli jej zachrání jeho jediný přítel pes Flik. Scénárista tohoto filmu Césare Zavattini a režisér Vittorio De Sica podali otřásající obraz života římského pensisty, který jako tisíce jiných marně čeká na parlamentní projednávání stále jen slibovaného zvýšení pensí, jejichž výše naprosto nestačí ke krytí nejnutnějších, životních potřeb. (FILMOVÝ PŘEHLED 29 / 1956) Intímny a tragický príbeh Umberta D., penzionovaného úradníka, ktorý zo svojej penzie sotva vládze uživiť sám seba, nieto ešte svojho milovaného psíka Flicka. Dej filmu zachytáva postupné vytláčanie starého a osamelého Umberta na okraj spoločnosti - neustále hádky s jeho domácou, ktorá zvyšuje nájom, choroba, ktorá ho zavedie do nemocnice a nemá na lieky. Keď už nevie, ako ďalej, rozhodne sa dobrovoľne odísť z tohto sveta, no obáva sa o Flicka. Verný psík ho však neopustí a Umberto D. sa tak vďaka nemu vráti do života. Film zachytáva pálčivé sociálne problémy povojnového Talianska, je portrétom súdržnosti chudobných ľudí, ale aj bezcitnosti a povrchnosti zámožnejších vrstiev. Jedno z najvýznamnejších diel talianskeho filmového neorealizmu.
    77%
    Italské filmové drama vyprávějící osud pensionovaného úředníka Umberta Domenica Ferrariho, jehož nesnesitelné sociální podmínky přivedou až k myšlence na sebevraždu. V poslední chvíli jej zachrání jeho jediný přítel pes Flik. Scénárista tohoto filmu Césare Zavattini a režisér Vittorio De Sica podali otřásající obraz života římského pensisty, který jako tisíce jiných marně čeká na parlamentní projednávání stále jen slibovaného zvýšení pensí, jejichž výše naprosto nestačí ke krytí nejnutnějších, životních potřeb. (FILMOVÝ PŘEHLED 29 / 1956) Intímny a tragický príbeh Umberta D., penzionovaného úradníka, ktorý zo svojej penzie sotva vládze uživiť sám seba, nieto ešte svojho milovaného psíka Flicka. Dej filmu zachytáva postupné vytláčanie starého a osamelého Umberta na okraj spoločnosti - neustále hádky s jeho domácou, ktorá zvyšuje nájom, choroba, ktorá ho zavedie do nemocnice a nemá na lieky. Keď už nevie, ako ďalej, rozhodne sa dobrovoľne odísť z tohto sveta, no obáva sa o Flicka. Verný psík ho však neopustí a Umberto D. sa tak vďaka nemu vráti do života. Film zachytáva pálčivé sociálne problémy povojnového Talianska, je portrétom súdržnosti chudobných ľudí, ale aj bezcitnosti a povrchnosti zámožnejších vrstiev. Jedno z najvýznamnejších diel talianskeho filmového neorealizmu.
    4
  • Banda degli onesti, La
    Banda degli onesti, La (1956)
    Film
    76%
    5
  • Zázrak v Miláně
    Zázrak v Miláně (1951)
    Film

    Bylo nebylo, jednoho dne našla jedna stará žena mezi hlávkami zelí na svém políčku opuštěné dítě. Přijala jej a říkala mu Toto. Po její smrti je Toto vychován v sirotčinci, jehož brány opouští jako dobrácký mladík. Toto se pokouší najít si v poválečném Miláně práci, ale končí mezi bezdomovci. Tedy nekončí, ale začíná. Právě zde totiž Totova dobromyslnost a malé zázraky, které jej životem provází, nacházejí to nejlepší uplatnění, neboť právě zde je jich nejvíc potřeba.

    75%

    Bylo nebylo, jednoho dne našla jedna stará žena mezi hlávkami zelí na svém políčku opuštěné dítě. Přijala jej a říkala mu Toto. Po její smrti je Toto vychován v sirotčinci, jehož brány opouští jako dobrácký mladík. Toto se pokouší najít si v poválečném Miláně práci, ale končí mezi bezdomovci. Tedy nekončí, ale začíná. Právě zde totiž Totova dobromyslnost a malé zázraky, které jej životem provází, nacházejí to nejlepší uplatnění, neboť právě zde je jich nejvíc potřeba.

    6
  • Otcové a synové
    Otcové a synové (1957)
    Film
    75%
    7
  • Don Camillo e l'onorevole Peppone
    Don Camillo e l'onorevole Peppone (1955)
    Film
    74%
    8
  • Návrat dona Camilla
    Návrat dona Camilla (1953)
    Film
    74%
    9
  • Strážníci a zloději
    Strážníci a zloději (1951)
    Film
    Italská filmová komedie. - Zlodějíčka Ferdinanda Esposita, který „pracoval“ v Římě, potkala smůla. Podvedl jistého Američana, který si vzal jeho potrestání za věc své prestiže. Policistovi Bottonimu se sice podařilo zloděje chytit, ale ten mu lstí utekl. A protože Američan intervenoval na vyšších místech, bylo věcí Bottoniho existence zloděje opět chytit a dostat do vězení. Podaří se mu seznámit s jeho rodinou a nakonec i s ním samým. Spřátelí se a domluví se, že jsou vlastně oba chudáci. Esposito uzná, že za své provinění musí pykat, už proto, aby Bottoni po třiceti letech služby nebyl najednou vyhozen na dlažbu. Oběma svým rodinám nic neřeknou a když odcházejí na komisařství, předstírají, že Esposito jede na delší obchodní cestu. (FILMOVÝ PŘEHLED 38 / 1957)
    Žánry:Komedie
    74%
    Italská filmová komedie. - Zlodějíčka Ferdinanda Esposita, který „pracoval“ v Římě, potkala smůla. Podvedl jistého Američana, který si vzal jeho potrestání za věc své prestiže. Policistovi Bottonimu se sice podařilo zloděje chytit, ale ten mu lstí utekl. A protože Američan intervenoval na vyšších místech, bylo věcí Bottoniho existence zloděje opět chytit a dostat do vězení. Podaří se mu seznámit s jeho rodinou a nakonec i s ním samým. Spřátelí se a domluví se, že jsou vlastně oba chudáci. Esposito uzná, že za své provinění musí pykat, už proto, aby Bottoni po třiceti letech služby nebyl najednou vyhozen na dlažbu. Oběma svým rodinám nic neřeknou a když odcházejí na komisařství, předstírají, že Esposito jede na delší obchodní cestu. (FILMOVÝ PŘEHLED 38 / 1957)
    Žánry:Komedie
    10
  • Quattro passi fra le nuvole
    Quattro passi fra le nuvole (1942)
    Film
    73%
    11
  • Zlato Neapole
    Zlato Neapole (1954)
    Film
    73%
    12
  • Chléb, láska a žárlivost
    Chléb, láska a žárlivost (1954)
    Film
    • Netflix
    Italská filmová veselohra — pokračování filmu „Chléb, láska a fantazie“. Štěstí obou dvojic — strážmistra s Annarellou a Stellutiho se Střelkou nemělo dlouhého trvání. Střelka, která přijala místo služebné u strážmistra, aby získala peníze na výbavu, byla ve vesnici pomlouvána, že má s ním pletky. Stelluti tomu uvěřil, stejně jako Annarella. A i když ta se se strážmistrem opět smířila, nebylo to na dlouho. Přihlásil se otec jejího dítěte a Annarella po krátkém váhání a těžkém loučení se strážmistrem s ním odjela navždy ze Saglieny. Střelka se stala tanečnicí u komediantů a snad by s nimi také opustila Saglienu, nebýt zemětřesení, které postihlo vesnici. Před svým rozbořeným barákem se sešla se Stellutim a oba si odpustili. A když přijela nová porodní asistentka do Saglieny, bylo jasné, že ani strážmistr nebude dlouho tesknit po Annarelle. (FILMOVÝ PŘEHLED 35 / 1957)
    Žánry:Komedie
    72%
    Italská filmová veselohra — pokračování filmu „Chléb, láska a fantazie“. Štěstí obou dvojic — strážmistra s Annarellou a Stellutiho se Střelkou nemělo dlouhého trvání. Střelka, která přijala místo služebné u strážmistra, aby získala peníze na výbavu, byla ve vesnici pomlouvána, že má s ním pletky. Stelluti tomu uvěřil, stejně jako Annarella. A i když ta se se strážmistrem opět smířila, nebylo to na dlouho. Přihlásil se otec jejího dítěte a Annarella po krátkém váhání a těžkém loučení se strážmistrem s ním odjela navždy ze Saglieny. Střelka se stala tanečnicí u komediantů a snad by s nimi také opustila Saglienu, nebýt zemětřesení, které postihlo vesnici. Před svým rozbořeným barákem se sešla se Stellutim a oba si odpustili. A když přijela nová porodní asistentka do Saglieny, bylo jasné, že ani strážmistr nebude dlouho tesknit po Annarelle. (FILMOVÝ PŘEHLED 35 / 1957)
    Žánry:Komedie
    13
  • Don Camillo monsignore ma non troppo
    Don Camillo monsignore ma non troppo (1961)
    Film
    72%
    14
  • Chléb, láska a fantazie
    Chléb, láska a fantazie (1953)
    Film
    • Netflix
    Italská filmová veselohra ze současného vesnického života. Je první částí v celém světě populárního seriálu filmů, nazvaných „Chléb, láska a...“. Jeho hrdiny jsou prostí italští lidé: dobrácký četnický strážmistr, který by si rád hrál na svůdce žen, ale nedovede to, mladý zamilovaný karabiník, vesnická krasavice, jejímž „neštěstím“ je její krása spojená s beznadějnou chudobou... a desítky dalších, nesmírně životných postav, jejichž prostřednictvím poznáváme život v italské horské vsi v nejrůznějších podobách a zejména v té nejrozšířenější: v podobě bídy, dávající lidem vedle suchého chleba a lásky již jen fantazii pro zpestření života. — Děj filmu je prostý: do malé horské vsi přijíždí nový strážmistr. Je svobodný — a to je kamenem úrazu. Z místních žen se mu líbí zejména dvě: mladičká vesnická dívka Střelka a porodní asistentka Annarella. Dlouho neví, pro kterou z nich se rozhodnout. Lichotkami a penězi se pokusí získat Střelku, ale místní farář mu prozradí, že Střelka má ráda jednoho z karabiníků, který se s ní chce oženit. Po tomto intermezzu najde strážmistr své štěstí u Annarelly a film končí nadějí na dvojnásobnou svatbu.
    71%
    Italská filmová veselohra ze současného vesnického života. Je první částí v celém světě populárního seriálu filmů, nazvaných „Chléb, láska a...“. Jeho hrdiny jsou prostí italští lidé: dobrácký četnický strážmistr, který by si rád hrál na svůdce žen, ale nedovede to, mladý zamilovaný karabiník, vesnická krasavice, jejímž „neštěstím“ je její krása spojená s beznadějnou chudobou... a desítky dalších, nesmírně životných postav, jejichž prostřednictvím poznáváme život v italské horské vsi v nejrůznějších podobách a zejména v té nejrozšířenější: v podobě bídy, dávající lidem vedle suchého chleba a lásky již jen fantazii pro zpestření života. — Děj filmu je prostý: do malé horské vsi přijíždí nový strážmistr. Je svobodný — a to je kamenem úrazu. Z místních žen se mu líbí zejména dvě: mladičká vesnická dívka Střelka a porodní asistentka Annarella. Dlouho neví, pro kterou z nich se rozhodnout. Lichotkami a penězi se pokusí získat Střelku, ale místní farář mu prozradí, že Střelka má ráda jednoho z karabiníků, který se s ní chce oženit. Po tomto intermezzu najde strážmistr své štěstí u Annarelly a film končí nadějí na dvojnásobnou svatbu.
    15
  • Soudruh Don Camillo
    Soudruh Don Camillo (1965)
    Film
    71%
    16
  • Letní opojení
    Letní opojení (1955)
    Film
    Dostala svou gardénii. Jenže o desítky let později. Katharine Hepburnová v americko-britské romantické lovestory (1955).
    Těžko říct, jak dlouho si Jane Hudsonová z Akronu v Ohiu šetřila na tuhle dovolenou. Ale ze svého sekretářského platu určitě hodně dlouho. Je to její první návštěva Evropy, a s největší pravděpodobností i poslední. Proto je rozhodnuta užít si jí na sto procent. A Benátky, které jsou její poslední evropskou zastávkou, jí k tomu dávají tisíc příležitostí. Jane je uchvácena krásou toho místa, jeho historií, dýchající z každého kamene, jeho kypící současností. Od prvního okamžiku zcela propadá jeho magickému kouzlu. Jenomže každá mince má dvě strany. A ona si tu najednou začne až příliš bolestně uvědomovat to, co si v průběhu všedních dní odmítá připustit. Svou osamělost. Opuštěnost. Celou tu prázdnotu svého - na první pohled možná tak úspěšného - života. Ona, dosud tak samostatná, soběstačná, sebevědomá a sebejistá, se tu najednou při pohledu na všechny ty šťastné lidi kolem sebe cítí ztracená. Kdoví co čekala od své evropské cesty. Možná nějaký zázrak. Jenomže zázraky se už asi nedějí. Nebo že by přece jen?
    První film, který britský režisér David Lean natáčel v zahraničí, stojí poněkud ve stínu jeho velkolepých pozdějších projektů, jakými byl např. Lawrence z Arábie nebo Doktor Živago. Přesto je příběh stárnoucí staré panny, jíž se v nádherném prostředí Benátek dostane alespoň kouska toho štěstí, po němž celý život toužila, dodnes, i po více než padesáti letech od svého vzniku, víc než příjemnou podívanou. Nespornou zásluhu na tom má především Katharine Hepburnová, která dokázala své Jane vtisknout všechnu zranitelnost osamělé bytosti, skrývající se pod slupkou zdánlivé životní vyrovnanosti, spokojenosti a nezávislosti. Získala za ni také nominaci na Oskara, společně s Davidem Leanem, nominovaným za režii. A pak jsou tu pochopitelně Benátky, úžasné město, pro jehož propagaci asi Lean udělal svým filmem víc než kdokoli před ním.
    Žánry:Romantický
    Režie:David Lean
    70%
    Dostala svou gardénii. Jenže o desítky let později. Katharine Hepburnová v americko-britské romantické lovestory (1955).
    Těžko říct, jak dlouho si Jane Hudsonová z Akronu v Ohiu šetřila na tuhle dovolenou. Ale ze svého sekretářského platu určitě hodně dlouho. Je to její první návštěva Evropy, a s největší pravděpodobností i poslední. Proto je rozhodnuta užít si jí na sto procent. A Benátky, které jsou její poslední evropskou zastávkou, jí k tomu dávají tisíc příležitostí. Jane je uchvácena krásou toho místa, jeho historií, dýchající z každého kamene, jeho kypící současností. Od prvního okamžiku zcela propadá jeho magickému kouzlu. Jenomže každá mince má dvě strany. A ona si tu najednou začne až příliš bolestně uvědomovat to, co si v průběhu všedních dní odmítá připustit. Svou osamělost. Opuštěnost. Celou tu prázdnotu svého - na první pohled možná tak úspěšného - života. Ona, dosud tak samostatná, soběstačná, sebevědomá a sebejistá, se tu najednou při pohledu na všechny ty šťastné lidi kolem sebe cítí ztracená. Kdoví co čekala od své evropské cesty. Možná nějaký zázrak. Jenomže zázraky se už asi nedějí. Nebo že by přece jen?
    První film, který britský režisér David Lean natáčel v zahraničí, stojí poněkud ve stínu jeho velkolepých pozdějších projektů, jakými byl např. Lawrence z Arábie nebo Doktor Živago. Přesto je příběh stárnoucí staré panny, jíž se v nádherném prostředí Benátek dostane alespoň kouska toho štěstí, po němž celý život toužila, dodnes, i po více než padesáti letech od svého vzniku, víc než příjemnou podívanou. Nespornou zásluhu na tom má především Katharine Hepburnová, která dokázala své Jane vtisknout všechnu zranitelnost osamělé bytosti, skrývající se pod slupkou zdánlivé životní vyrovnanosti, spokojenosti a nezávislosti. Získala za ni také nominaci na Oskara, společně s Davidem Leanem, nominovaným za režii. A pak jsou tu pochopitelně Benátky, úžasné město, pro jehož propagaci asi Lean udělal svým filmem víc než kdokoli před ním.
    Žánry:Romantický
    Režie:David Lean
    17
  • Škoda, žes taková potvora
    Škoda, žes taková potvora (1954)
    Film
    70%
    18
  • Finestra sul Luna Park, La
    Finestra sul Luna Park, La (1957)
    Film
    69%
    19
  • Manžel dvou žen
    Manžel dvou žen (1956)
    Film
    Italská filmová veselohra. Mario de Santis, mladý obchodní zástupce z Říma, je nařčen z bigamie. Není dlouho ženatý, má roční dítě a náhle se objeví další žena, Isolina Fornaciariová, se kterou údajně uzavřel sňatek před sedmi lety v severní Itálii. Jeho nynější manželství s Valerií je tedy neplatné. Mario je zoufalý a brání se, ačkoliv Isolina prohlásila, že on je hledaným mužem. Valerii přinutí rodina, aby se vrátila k rodičům. Právník, obhajující Maria, donutí svého klienta, aby se přiznal ke sňatku s Isolinou a namluví mu, že jedině tak ho dostane ze svízelné situace. Mario je zmatený a přestává celé situaci rozumět. Nevyzná se v ní už vlastně nikdo. Mariův spoluvězeň Quirino najde po svém propuštění pravého manžela Isoliny a v poslední chvíli před rozsudkem ho přivede do soudní síně. Mario je osvobozen a manželství s Valerií zachráněno. (FILMOVÝ PŘEHLED 27 / 1957)
    Žánry:Komedie
    69%
    Italská filmová veselohra. Mario de Santis, mladý obchodní zástupce z Říma, je nařčen z bigamie. Není dlouho ženatý, má roční dítě a náhle se objeví další žena, Isolina Fornaciariová, se kterou údajně uzavřel sňatek před sedmi lety v severní Itálii. Jeho nynější manželství s Valerií je tedy neplatné. Mario je zoufalý a brání se, ačkoliv Isolina prohlásila, že on je hledaným mužem. Valerii přinutí rodina, aby se vrátila k rodičům. Právník, obhajující Maria, donutí svého klienta, aby se přiznal ke sňatku s Isolinou a namluví mu, že jedině tak ho dostane ze svízelné situace. Mario je zmatený a přestává celé situaci rozumět. Nevyzná se v ní už vlastně nikdo. Mariův spoluvězeň Quirino najde po svém propuštění pravého manžela Isoliny a v poslední chvíli před rozsudkem ho přivede do soudní síně. Mario je osvobozen a manželství s Valerií zachráněno. (FILMOVÝ PŘEHLED 27 / 1957)
    Žánry:Komedie
    20
  • Miserabili, I
    Miserabili, I (1948)
    Film
    68%
    21
  • Chléb, láska a .....
    Chléb, láska a ..... (1955)
    Film
    Další z řady italských komedií ze série Chléb, láska…, tentokrát v barvě, v režii Dina Risiho a bez Giny Lollobrigidy, zato však se Sophií Lorenovou. Známý svůdník žen, romantický strážmistr Carotenuto v podání Vittoria De Sicy se spolu se svou věrnou služebnou Caramellou stěhuje z hor do rodného Sorrenta. V jeho bytě však od války bydlí okouzlující prodavačka ryb Sophia přezdívaná „Pávice“ (Sophia Lorenová), a tak si nový velitel městské policie nachází náhradní ubytování v domě zbožné Violanty (Lea Padovaniová). Dvě ženy – každá jiná a přece mají něco společného… Která z nich získá srdce šarmantního karabiníka?
    Režie:Dino Risi
    66%
    Další z řady italských komedií ze série Chléb, láska…, tentokrát v barvě, v režii Dina Risiho a bez Giny Lollobrigidy, zato však se Sophií Lorenovou. Známý svůdník žen, romantický strážmistr Carotenuto v podání Vittoria De Sicy se spolu se svou věrnou služebnou Caramellou stěhuje z hor do rodného Sorrenta. V jeho bytě však od války bydlí okouzlující prodavačka ryb Sophia přezdívaná „Pávice“ (Sophia Lorenová), a tak si nový velitel městské policie nachází náhradní ubytování v domě zbožné Violanty (Lea Padovaniová). Dvě ženy – každá jiná a přece mají něco společného… Která z nich získá srdce šarmantního karabiníka?
    Režie:Dino Risi
    22
  • Poslední soud
    Poslední soud (1961)
    Film
    Poslední soud (italsky: Il giudizio universale) je italská komedie z roku 1961 od italského režiséra Vittoria De Sicy. Byla natočena v koprodukci s Francií. Hvězdné obsazení zahrnuje americké herce Jacka Palance a Ernesta Borgnina, řeckou herečku Melinu Mercouri a francouzské herce Fernandela, Anouk Aimée a Lino Venturu. Film byl obrovský propadák, kritici i diváci ho po uvedení do kin strhali. Byl natočen černobíle, ale závěrečná scéna, tanec v divadle, je barevná.
    Žánry:KomedieSatira
    66%
    Poslední soud (italsky: Il giudizio universale) je italská komedie z roku 1961 od italského režiséra Vittoria De Sicy. Byla natočena v koprodukci s Francií. Hvězdné obsazení zahrnuje americké herce Jacka Palance a Ernesta Borgnina, řeckou herečku Melinu Mercouri a francouzské herce Fernandela, Anouk Aimée a Lino Venturu. Film byl obrovský propadák, kritici i diváci ho po uvedení do kin strhali. Byl natočen černobíle, ale závěrečná scéna, tanec v divadle, je barevná.
    Žánry:KomedieSatira
    23
  • Prima comunione
    Prima comunione (1950)
    Film
    66%
    24
  • Ulisse
    Ulisse (1954)
    Film
    65%
    25
  • Štěstí být ženou
    Štěstí být ženou (1956)
    Film
    65%
    26
  • My, ženy
    My, ženy (1953)
    Film
    65%
    27
  • Za dva groše naděje
    Za dva groše naděje (1952)
    Film
    Italská veselohra o lásce dvou mladých venkovanů, Carmely Artu, dcery výrobce výbušných rachejtlí, a Antonia Catalana, který po splnění vojenské povinnosti marně hledá trvalé zaměstnání ve svém rodném městečku Cusanu, aby uživil matku, své dvě sestry a mohl si Carmelu vzít. Podaří se mu získat jen několikeré příležitostné zaměstnání, když však Carmelin otec dceru vyžene z domu, bere ji v ochranu a je odhodlán začít s ní radostnější společný život.
    Na filmovém festivalu v Cannes obdržel tento film v roce 1952 nejvyšší uznání, Velkou cenu. (Filmový přehled 12/1954)
    65%
    Italská veselohra o lásce dvou mladých venkovanů, Carmely Artu, dcery výrobce výbušných rachejtlí, a Antonia Catalana, který po splnění vojenské povinnosti marně hledá trvalé zaměstnání ve svém rodném městečku Cusanu, aby uživil matku, své dvě sestry a mohl si Carmelu vzít. Podaří se mu získat jen několikeré příležitostné zaměstnání, když však Carmelin otec dceru vyžene z domu, bere ji v ochranu a je odhodlán začít s ní radostnější společný život.
    Na filmovém festivalu v Cannes obdržel tento film v roce 1952 nejvyšší uznání, Velkou cenu. (Filmový přehled 12/1954)
    28
  • Moglie per una notte
    Moglie per una notte (1952)
    Film
    65%
    29
  • Poplach v obchodním domě
    Poplach v obchodním domě (1939)
    Film
    64%
    30
  • Cameriera bella presenza offresi...
    Cameriera bella presenza offresi... (1951)
    Film
    64%
    31
  • Altri tempi
    Altri tempi (1952)
    Film
    64%
    32
  • Corona di ferro, La
    Corona di ferro, La (1941)
    Film
    63%
    33
  • It Started in Naples
    It Started in Naples (1960)
    Film
    63%
    34
  • Black Orchid, The
    Black Orchid, The (1959)
    Film
    63%
    35
  • Dobrý den, slone!
    Dobrý den, slone! (1952)
    Film
    Italská veselohra líčí nezáviděníhodnou situaci římského učitele Garettiho. Jeho nesnáze jsou dvojího druhu: jednak mají svou příčinu v nízkých učitelských platech, jednak je Garettimu působí živé slůně, jež obdržel od indického maharádži jako odměnu za to, že mu dělal průvodce po starých římských pamětihodnostech. Veselohra vtipným způsobem kritizuje poměry římských učitelů, do kterých se dostávají proto, že sněmovna není s to vyřídit otázku jejich platů. - Film byl uveden mimo soutěž na VIII. mezinárodním filmovém festivalu v Karlových Varech. (FILMOVÝ PŘEHLED 41 / 1954)
    Žánry:Komedie
    62%
    Italská veselohra líčí nezáviděníhodnou situaci římského učitele Garettiho. Jeho nesnáze jsou dvojího druhu: jednak mají svou příčinu v nízkých učitelských platech, jednak je Garettimu působí živé slůně, jež obdržel od indického maharádži jako odměnu za to, že mu dělal průvodce po starých římských pamětihodnostech. Veselohra vtipným způsobem kritizuje poměry římských učitelů, do kterých se dostávají proto, že sněmovna není s to vyřídit otázku jejich platů. - Film byl uveden mimo soutěž na VIII. mezinárodním filmovém festivalu v Karlových Varech. (FILMOVÝ PŘEHLED 41 / 1954)
    Žánry:Komedie
    36
  • Tajemná maska
    Tajemná maska (1939)
    Film
    61%
    37
  • Il cavaliere misterioso
    Il cavaliere misterioso (1948)
    Film
    60%
    38
  • Stazione Termini
    Stazione Termini (1953)
    Film
    60%
    39
  • The Pigeon That Took Rome
    The Pigeon That Took Rome (1962)
    Film
    59%
    40
  • Tempi nostri
    Tempi nostri (1954)
    Film
    58%
    41
  • Anna di Brooklyn
    Anna di Brooklyn (1958)
    Film
    55%
    42

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.