72%

Komentáře a recenze 58

Azrael93
Azrael93
1 476 bodů
4
Začnu jen jedním slovním spojením: Povedlo se! Zaklínač se mi zatím vizuálně jeví jako něco mezi Vikings a Hrou o trůny. Což není vůbec zlé. Ze světa je cítit ten fantasy feel, který jsem cítil i při čtení knih. Vyzařuje z něj výborná atmosféra a je přesně tak špinavý a krvavý, jak by měl být. Příběh samotný je zpracování několika povídek a musím říct, že i když většina byla značně osekána, oproti předloze, tak jsou pochopitelné a dobře odvyprávěné. První sérii bych vytknul jen občasnou zmatečnost v několika časových liniích - divák neznalý předlohy se může chvílemi docela jednoduše ztratit, ale není to žádná extrémní vada. Vizuální stránka je výborná, i když CGI občas lehce pokulhává, ale vzhledem k tomu, že se stále jedná o televizní produkci, tak je pořád velmi kvalitní. A teď asi k nejvíc propírané věci, a tou jsou herci. Musím přiznat, že nejvíce jsem se asi bál Henryho Cavilla v roli Geralta - ale bál jsem se naprosto zbytečně. Cavill si roli neskutečně užívá a naservíroval nám přesně toho cynického a zároveň charismatického Bílého vlka, kterého všichni tak dobře známe z knižní předlohy. Dále tu máme Yennefer, na kterou jsem si poměrně rychle zvykl a nakonec mi vůbec nevadí. Stále si stojím za tím, že měli vybrat starší herečku, ale její představitelka se velmi snaží a jak jsem říkal, nevadí mi. Ciri je taktéž výborná a nemám s ní žádný problém. Abych tu nezmiňoval všechny konkrétně - zkrátka casting mi ve finále nevadí, povětšinou je povedený a herci si své role odehráli se ctí. Jediná výjimka, na kterou si prostě nezvyknu, je Triss. Tady se casting opravdu brutálně nepovedl a i když nemám nic proti samotné představitelce - do role se prostě absolutně nehodí. Ale velkou devízou, kterou musím vypíchnout je chemie mezi postavami - ta funguje naprosto na výbornou (obzvlášť mezi Geraltem a Yenn) a hodně to pomáhá zakrývat občasný zmatečný či zrychlený děj. Dále bych vypíchl výborný soundtrack (Marigoldovu píseň z druhého dílu si neustále broukám). A poslední věcí je asi propíraný multikulturalismus. Občas je tlačený na sílu, ale naštěstí se nedotkl žádné vyloženě hlavní představitelky či představitele a u dryád z Brokilonu mi to vůbec nevadí. A rýpnutí pro hnidopichy - Zerrikánky jsou opravdu černošky i v předloze. V poslední řade bych seriál pochválil za výborně natočené akční scény, které jsou všechny vynikající. Geralt je přesně tak rychlý a pro své protivníky téměř nepostřehnutelný, jak má být, ale přesto jsou akční scény dokonale přehledné, dynamické, nápadité a prostě skvělé. Ve výsledku jsem tedy s první sérií velmi spokojen, i když samozřejmě má své mouchy. Henry Cavill už pro mě bude navždy jen Geralt, nikoliv Superman. Jelikož ve mě stále bublá nadšení, hodnotil bych 90%, ale počítám, že při druhotném zhlédnutí se budu víc zaměřovat na drobné chybičky a dávám tedy optimálních 80%.
Senkys57
Senkys57
973 bodů
4
První série: Je hrozný vidět to, jak ostatní charaktery jsou strašně nesympatický, že to opravdu tahá jen jedna postava, svět zaklínače není jen zaklínačovi, ba naopak, hrají tam velkou roli Yennefer, Marigold a Ciri a ti za moc nestojí, abych byl upřímný. A to ani nemluvím o CGI, který dokáže být opravdu strašný (třeba na Sylvana se nedalo ani koukat haha). Navíc... pro někoho, kdo nečetl knížky a viděl tento "skvost" poprvé, tak se vsadím, že se v tom ani nevyznal Druhá série: To se nám snažili vymýt mozek sračkama, koukat na celou sérii (krom prvního dílu) mi lámalo srdce, jak tenhle seriál ještě dokáže hloubš klesnout, to co provedli s ostatními zaklínači ani nekomentuji
  • Boj mezi Renfri a Geraltem se povedl
  • Podání příběhu divákovi je strašný
ScarFace_V8
ScarFace_V8
880 bodů
0
Tak tenhle seriál je úplnou ostudou jak zpracovat a naložit s úžasnou knižní předlohou světa, který osobně považuji za jeden z opravdových mistrovských děl. Vůbec nechápu co v Netlixu vůbec zamýšlejí, co Hissrich s tím vůbec zamýšlí. Seriál nabízí opravdu nejhorší zpracování postav, hrozné přidané příběhy navíc, s hrozně špatně zmapovanou časovou osou. Jako když mi někdo tvrdí, že seriál končí Bitvou u Brenny, které mapuje až sedmá kniha Paní jezera… To jako sorry, to opravdu dobře zmapované není. Postavy jsou úplně hrozné a nejde jenom o to jak vypadají, ale jak vystupují. Pro příklad Geralt, který se tu chová úplně jako nepříjemné hovado, se kterým absolutně nelze sympatizovat. Marigold, který je tu takovým poslušným hafíkem co pořád za Geraltem dolejzá i přesto, že se od něho nechá bít. Jestli to jsou jejich nějaké sado-maso hrátky? ... Pokud nebudu zmiňovat hlavní postavy, které dostaly na prdel nejvíc, musím zmínit třeba takového Temerského krále Foltesta, který v knihách vystupuje jako pohodový chlápek, se kterým se dá rozumně jednat. Tady z něj udělaly nechutný prase, se kterým není kloudného slova. A to sice je když vlezl na ségru, ale kde je ta inspirace předlohou co? Kecy typu jakože postavy jsou v knize jen zhruba popsané opravdu nežeru. Nevím jaké knihy se vyvážejí za velkou louži, ale evropské knihy jsou doplněné o krásně černobílé kresby, ze kterých si obrázek opravdu udělat můžeme. Řeči jako vůbec se nebude inspirovat hrou jsou také absolutní nesmysl. Co třeba Geraltův styl vlasů nebo i té postavy celkově? Nikde jsem neviděl, že by měl být kulturista. A co třeba soundtrack? Ten je bez pochyby skvělý pokud nejde o tu příšernou odrhovačku „Toss a coin..“, ale třeba skladba The Wolf’s path je až moc nápadně podobná skladbám Spikeroog nebo Kaer Morhen z alba třetí hry. Povídky se rovněž úplně rozchází… no já to prostě nechápu. Jediné co se tomu dá opravdu uznat je soubojová choreografie, ale je seriál opravdu ostudou moderní kinematografie. Zlatý starý dobrý Polský seriál, který se sice v určitých bodech též s předlohou rozchází, ale pořád jí zůstává natolik věrný jak jenom být může. Už jsem se dost rozohnil. Je na čase to ukončit.
JamesConnorGeek
823 bodů
10
9/10 - Abych řekl pravdu, nejsem vůbec žádný expert v tomhle Fantasy světě, ale baví mě to. Knihy pana Sapkowskiho jsou úžasně napsaný jak po dějové stránce, tak i po dobře napsaných postav a tak dále. Seriál je hodně kvalitně natočený, seriál jsem si hodně užíval, ale měl jsem s tímhle seriálem malý problém, Rozházení Povídek. Abych to lépe vysvětlil, každá epizoda se odehrává v jiné časové době, což mě hodně mátlo a po dokoukání seriálu jsem se musel kouknout, jak jde správně časová linie, aby děj dával smysl. I tak si myslím, že seriál je skvělý a ostudu knižní sérii rozhodně nedělá.
Dory28
Dory28
717 bodů
6
Mám fantasy velmi v oblibě, a konečně jsem se dostala i k zaklínač, a bohužel toho lehce lituji. Knižní předlohu jsem nečetla, a po dokoukáni seriálu, to asi ani nemám v planu.
Je to nudné, a na začátku lehce zmatené. Celkově mi to připadá, jako velmi laciná verze Hry o trůny.
Jako rozhodně to není nejhorší fantasy seriál, viděla jsem už mnohem horší, a ačkoliv spoustu věcí zaklínač nezvládl, tak ve všem zlem je i něco dobré: kostýmy jsou vcelku povedené, kameru taky celkem zvládli, efekty ušli.
Pito126
Pito126
520 bodů
7
Seriál zaklínač se mi velmi líbil. Už od první série jsem byl nadšený z tohoto světa. Herci jsou vybráni velmi dobře. Především postava Geralta hraná Henrym Cavillem, proto mne velmi mrzí že ho přeobsadí. Bohužel mne druhá série zklamala hlavně s částí kdy se objevil Nivellen. Jeho knižní příběh a zpracování se mi velmi líbilo, ale v seriálu to prostě nebylo ono a velmi mě to zklamalo.
  • herci
  • začíná se lišit od knihy
Lípa
Lípa
470 bodů
6.5
Docela zklamání, čekal jsem od toho více. Původně jsem si myslel že mě na tom bude trochu vadit že si budu spojovat hlavní postavu se supermanem což se nakonec nestalo ale nakonec bylo asi největší pohroma představitelka Triss, černý elf který je spíše podobný čertovi a díl kde geralt bojuje s džinem, po této scénce jsem se opravdu musel přemáhat aby jsem to dokoukal celé
  • dabing je dobrý v angličtině,polštině i češtině
Kumbik
456 bodů
6
Lhal bych, že je to přesně co jsem si přál, ale budiž, úplně špatný to není. Henry Cavill jako Geralt je super, jde vidět, že opravdu mu na této roli záleží, Ciri ok, ale prostě Yen mi přijde jako dítě kolem písku... Herečka není ošklivá, ale vůbec se mi nehodí na tuto roli + vypadá jako dcera Geralta než-li milenka. Čím jsem šel seriálem dál a dál, tak mi to přišlo snad horší a horší. A fakt už mě štve ta rasová korektnost! Co to jako má bejt? Černej elf? To jako vážně? To si tvůrci z nás dělaj vyloženě srandu... Fringilla Vigo taky černá, Triss taky střihlá a navíc nemá ani zrzavé vlasy... Abych pravdu řekl, tak Marigold mi nějak nevadí a snad i celkem chválím výběr herce, ale kolikrát jsem skřípal zuby, jak ostatní jsou podle popisu zcela jiní... Jsem fanoušek hlavně hry a ta hra je úplně jinde a jde to i bez jinejch barev pletí. Zatím Netflix se Zaklínačem tápe, ale třeba se nechám překvapit a nakonec to bude boží, ale mám určité pochybnosti a vidím to spíše černě a to doslova.
MCeky
MCeky
430 bodů
6
Tak veľmi som sa z tohto seriálu tešil až som ani nedopozeral 3 sériu. Veľké sklamanie ako to šlo do kytek
LordVader
LordVader
395 bodů
1
Absolutní ztráta času. S timhle paskvilem si vytře zadek třeba i legendární Herkules. Jediné plus a jediný důvod proč 1/10 je Henry Cavill. A kousek první série. No dobře no, tak teda 1,5/10. Tohle si Zaklínač nezasloužil.