Komentáře a recenze 58

386 bodů
3
Příspěvek obsahuje spoiler!
BUtLA
368 bodů
4
Nikdy mě žádný seriál tak neztratil jako Zaklínač. První série začala jako vcelku neotřelé fantasy béčko, kterému slušela epizodická struktura plná nadsázky a protkaná širším narativem, který cílil na tři titulní postavy a podařilo se ho poměrně úspěšně uzavřít. Od druhého dílu 2. série ale začaly patrně probublávat širší ambice tvůrců. Dějové zkratky, které mi přišly v 1. sérii osvěžující, přestaly fungovat a scénář se začal brát možná až příliš vážně. V 3. sérii se pak všechno již zcela rozpadá. Jakoby ani herci a herečky už ani nevěřili svým postavám a scénář jim nenabízel nic, čeho se chytit. Varováním možná mohl být Blood Origin, který přišel mezi 2. a 3. sérií a který je asi nejvíc cringe věc, jakou jsem kdy viděl. Třetí série neustále odbíhá od hlavních postav k vedlejším linkám a tváří se, že by na nich divákům mělo záležet. Snaží se budovat velký svět, ale nedokáže vysvětlit proč postavy jednají, jak jednají na nejvíc elementární úrovni - minimálně ne bez doslovnosti nebo smrtící dávky patosu. Jakoby zároveň počítala s tím, že nás svět Zaklínače stále baví a již ho dostatečně představili předchozí série, proto nemá cenu se tím zdržovat s vysvětlováním jeho vnitřní logiky. Přes všechny krvavé akční scény a příšerky, kterými tvůrci ředí pozornost, stejně nakonec vyzní do prázda.
Moravák
340 bodů
9
Velmi milé překvapení
Bstone
Bstone
327 bodů
5.5
První série Zaklínače zůstala někde na půl cesty. Cavill s mečem je vynikající, Cavill jakožto schopný vyjednávač mimo. Jednotlivé povídky zakomponované do seriálu jsou většinou osekané o jejich nejlepší, nebo nejhezčí atributy. Totiž o humor, mystérium i lásku. Zůstal pouze náznak skutečného příběhu a většina epizod se tak jeví jako hluboce povrchní. Paradoxně se seriál může více líbit lidem předlohou nepolíbeným, protože pak se jedná o celkem slušnou fantasy. Značně nechutný je také casting, plný zčernalých slovanů, elfů,čarodějů i divoženek.
Geralt
153 bodů
8
Hezké jsou momenty, kdy až pedantsky v některých detailech dodržují předlohu. Jindy naopak udělají krok stranou a většinou to není logické ani dobré. Sám o sobě bude nejspíš seriál fungovat i když knižní předloze (ani hrám) se vyrovnat nemůže. Btw. vyčítat neustále Američanům "jejich" casting je už opravdu otravné, pokud někdo chce surovou slovanskou fantasy, tak ať si jí natočí. Za půl druhého groše dostáváme od Netflixu tohle, berte nebo ne :)
  • Občas je to zábavné (mohlo by být víc)
  • Občas příjemné herecké překvapení
  • Mágové a většina čarodějek se chovají jak úplný tajtrdlíci
  • Bitva o Soddenský pahorek je natočená jako parodie na bitvu (s 50ti komparzisty)
  • Spoustu nelogičností vytváří hlavně ořezání původních námětů
Tov1K
152 bodů
4
Tady bych chtěl jen něco vzkázat showrunnerům a scénáristům. Jděte všichni do pr*ele!!!
Darthvash
Darthvash
150 bodů
0
sračka pro čmoudi kteří kradou železo a hračkou lolko.
Šimpanz
Šimpanz
118 bodů
8
Pokud opomenu, že seriál má být podle knížky, tak si tu osmičku zaslouží. Nejlépe je na tom po vizuální a hudební stránce, ten příběh už mírně pokulhává viz. vedlejší dějová linka o monolitech.
Riv
Riv
96 bodů
5
První série celkem fajn, druhou jsem nezvládla
MíRa2194
75 bodů
6
Seriál má nespornou kvalitu v soubojích a to hlavně v soubojích lidí proti lidem. Souboje proti CGI monstrům taky nevypadají zle, ale zde mi vadí právě to CGI, které nevypadá moc reálně a ani moc strašidelně (asi bych to přirovnal k Deviants z Ethernals). S kostýmy to mám jako na houpačce, občas se mi do zasazení seriálu hodí (Geraltova “zbroj” v první a třetí sérii), ale zase někdy mi přijdou dost zvláštní a komické ( kostýmy všech mužských mágů, které vypadají jako pyžama). Hudba se mi u seriálu snad vždy líbila, protože má pro mě ten středověký nádech, který by dle mě měl Zaklínač mít. Herecké výkony jsou v celku dobré, ale nad všemi vyčnívá Cavill, u něhož je vidět, že tu roli miluje, a proto do ni dává všechno (pro seriál obrovská ztráta, že odchází). Občas mi pouze nesedí hraní u Ciri, kdy se mi zdá, že lehce přehrává. A nakonec příběh. Když se příběh seriálu drží knížky, tak je to po většinou dobré, ale jakmile si chtějí tvůrci, tam dát něco vlastního, tak to za mě nedělají správně. Když chce adaptovat knížku, tak dvě věci, které byste podle mě měli dodržovat, jsou základní děj a charaktery postav, protože to je to hlavní, co lidi na knížkách milují. Můžete třeba nějakou nepodstatnou postavu vynechat nebo přejmenovat, ale je vždy důležité uchovat hlavním postávám to, proč je lidi mají rádi. Proto pro mě strašně funguje postava Yarpena Zigrina, který sice slouží jako hlavně vtipné odlehčení, ale dokáže našim hlavním postavám i pomoct, což je přesně jeho nátura. Asi bych to doporučil těm lidem, kdo mají rádi fantasy. Možná i proto, že jiný hraný fantasy seriál v poslední době nevychází.😅