72%

Komentáře a recenze 58

blackkocour
blackkocour
3 745 bodů
0
Nevidím žádný smysl rozepisovat se tu na dvacet řádků, mým komediálním duchem, a kreativně přemýšlet nad skvělejma narážkama, když jsem knižní předlohu v životě nečetl, (jelikož jako velký negramot, jsem nic od šesté třídy nečetl, matně vzpomínám, že to byl trestní zákoník o pohlavním zneužití mladistvé), ale věřím, že bych z výsledku byl nasranější ještě víc. Takže nic jako knižní předloha pro mě neexistuje, a hodnotit to alespoň ze hry, je hodně velká stezka odvahy. Stejně mi to nedá pokoj, a vybleju tu stovky písmenek jen o tom, jakou další sračku jsem tentokrát viděl. Naposled předevčírem, když jsem to dost přehnal s projímadlem, když on tak dobře chutná. Avšak to většině potratů bude můj odpad štvát, i takové promazávání starých esemesek, mi přišlo jako tuze dobrý nápad, přeci jen kdy se najde čas abych to udělal? Když jsme u toho, našel jsem rok starou zprávu od doktora, že nakonec to HIV mám. Já věděl, že té zdechlé kočce nemám věřit, svým svůdným ocasem a močí nasáklou važínou, mě úplně zfetovala. Což mi připomíná, měl bych prozvonit svým bejválkám, ať se dají radši otestovat. A jediný pádný argument, proč tohle hned nezabalit společně s Hrou o trůny, je prostý. Nesnáším středověk.
kery-
kery-
3 671 bodů
8
Jelikož jsem nečetl ani hnížky, ani nehrál hry, tak nemám s čím moc porovnávat. Co se týče Cavilla, tak si nemyslím, že výběr herce byl zase až takový průser. Ten chlap je docela prkenný, ale k jeho roli mi to spíš sedělo, než že by ne. Obtěžovala mě akorát ta jeho přehnaná "vyžehlenost", protože by měl spíš vypadat jako pořádný borec, co se s ničím nesere, než nějaký teplouš, co se vrací domu z bálu. Tohle ale spraví trocha fousů. Děj mi přišel příliš uspěchaný, a s tím jsem právě jako divák nepolíbený tématem měl trochu problém. Vzhledem k tomu, že toto neskončí u jedné série, tak moc nechápu tu potřebu rozehrávat tu tolik témat. Scénáristický alibismus ve formě "je to osud" je tady na každým rohu a působí to trochu jako výmluva k nesmyslným skokům a dírám v ději. Vše je tady takové hodně rychle vyřízené - 3 díly "tvoří" čarodějku, a ta holka hned potom, co si sotva narovná hubu, už umí nejvyšší magii. Asi i osud může za to, že ty postavy a příběhy prostě neznám, takže je to vlastně spíš moje chyba. Chybí mi zde pořádný vývoj snad ke všemu. Vizuál je docela v pohodě, protože na tu srnku z TWD se zapomenout nedá. Hudba je skvělá a v některých scénách sice působí možná až trochu "moderně", ale má to svůj styl a hezky se na to dívá. Co mi vadilo hrozně, tak je ten pitomý blur, který je téměř ve všech záběrech. Stáhl jsem si fullHD, do píči! Celkově v tom ale vidím potenciál, protože třeba 4. a 8. díl jsou docela strop. Do příště to chce vychytat nějaké ty mouchy a máme tu nové GOT (a možná i stejně tak další seriál, který se pohřbí zcela sám). Sečteno podtrženo, mě se to líbilo, je to příjemné fantasy, které nenudí. Chápu ale, že fanoušci (ať už čehokoliv) z toho nemusí být úplně nadšení.
kknk2
kknk2
2 989 bodů
6.5
Má původní motivace a nadšení ze seriálového Zaklínače začaly s přibývajícími díly razantně klesat až se zasekly na úrovni tolerovaného utrpení. Nepřehlednost děje ani těžkopádné CGI mi nevadily tak, jako fakt, že většinu stopáže vyplňovaly nudné okecávačky. To jsou mé dojmy z první řady.
VasaFlasa
VasaFlasa
2 827 bodů
8.5
Na rozdíl od ostatních diváků jsem knižní předlohu Zaklínače nečetl, hru jsem nikdy nehrál a ani polský seriál z roku 2002 jsem neviděl. Takže toto bylo moje první setkání s Geraltem z Rivie. První cca dva až tři díly byly pro mě trochu náročnější, ale ostatní mě, i přes některé uniklé souvislosti, bavily čím dál více. Myslím, že tento Zaklínač byla příjemná podívaná (alespoň první série). Samozřejmě bylo moc fajn, že Netflix pustil všechny díly najednou.
MajklCZsk
MajklCZsk
2 369 bodů
8
Já jsem si tuto fanouškovskou jízdu naplno užil. Od povedených masek monster, skvěle zvládnuté choreografie soubojů, gradování práce s časovými linkami až po soundtrack a především jednotlivé písničky (Marigoldovy hitovky jsou fakt virálem). Ačkoliv jsem knížky četl, dokázal mě příběh zarazit a nahnat mi husí kůži, což ovšem mohlo být způsobeno i radostí z adaptace mé oblíbené látky. A lze vidět, že si autoři vzali inspiraci i z adaptace herní (ačkoliv zde nemůžu porovnávat, hrál jsem pouze první díl z trilogie a považuji jej za jednu z nejlepších her všech dob). A co mě především potěšilo bylo zpracování Bílého vlka. Geralt je charakter. Správně cynický i romantický. Jediné, co mě vytáčelo, byly některé herecké výkony (Triss byla otřesná) a částečné alogické kiksy ve scénáři, stejně jako levnější kostýmy. Ovšem i tak si seriál nese své velké kvality a po (očividné) velké sledovanosti, přijde i víc peněz, čili i zvětšená dávka muziky. S01: ****
Evah
Evah
2 169 bodů
10
První dvě série naprosto úchvatné, mám ráda i první knihu ale asi stejně jako v dalších knihách tak se mi příběh líbí čím dál méně a to, že bude nahrazen Henry Caville je jen poslední hřebíček do rakve. Přemýšlím jestli se po přeobsazení budu dál dívat. Doufám že i zde bude brzy možnost hodnotit jednotlivé série, protože je v nich bohužel velký rozdíl.
Vurhor
Vurhor
2 021 bodů
8
Nadšení ze seriálové adaptace jedné z nejlepších knižních fantasy sérií bude hodně záležet na tom, nakolik vám bude vadit její "poameričtění". Pokud jste se těšili na surovou slovanskou atmosféru, budete asi zklamaní. Pokud však její absenci seriálu prominete, čeká vás velice kvalitní a zábavná podívaná, na kterou jsem osobně čekal mnoho dlouhých let. I přestože některé části jsou poněkud zmatečné, seriál divákovi vcelku šikovně předkládá události z obou povídkových knih, ale zároveň si už připravuje píseček pro události ze ságy - v rámci toho bylo moudré, že o hlavní roli se s Geraltem dělí zatím výborná Ciri, jejíž velké a cool chvíle přijdou v dalších sériích, a obstojná Yennefer, která ovšem mohla být přeci jenom větší potvora. Cavill jako Geralt super. I to fešáčkovství po nějaké době přestane vadit, plus je ale trochu vtipný, jak se strašně snaží mluvit jako Batman. Očividně to odkoukal od anglického Geralta z video herních adaptací. Nemuselo to být tak vyšňořený, klidně bych tomu vizuálu dodal na větší syrovosti, nicméně bojové scény byly jedno velké blaho. Nejoblíbenější postava? Marigold. Přesně takového jsem si ho při čtení těch knih představoval. More of him! Lauren Hissrich má evidentně tu sérii ráda, přičemž si myslím, že se onoho přetěžkého úkolu zadaptování zhostila obstojně. A sper ďas všechny "ochránce slovanské kultury", kteří seriál automaticky odsoudili do horoucích pekel po zjištění, že tam bude hrát pár černochů. Až na toho votravného černého elfa to vůbec nevadí. A hudba teda parádní! To je myslím i věc, na které se shodnou fakt všichni. I přes tu absenci unikátní atmosféry a poněkud nesystematického vyprávění je netflixový Zaklínač moc fajn. Těším se na další sérii, hlavně na thaneddský banket
Bordoshut
1 647 bodů
8
Recenze na seriál The Witcher (Zaklínač): 1. série – 80 %: Stejně jako většina fanoušků knižní či herní série Zaklínač jsem se na seriál velmi těšil. Nutno podotknout, že na rozdíl od mnohých jiných jsem nebyl první sérií nikterak zklamán, ba, byl jsem mile překvapen. Tak trochu jsem tušil, že styl Sapkowského psaní nebude úplně možné přesně vystihnout v seriálu a předem jsem se připravil na možné (a pravděpodobné) změny či úpravy. Seriál je velice atmosférický a scény, které mají být napínavé, opravdu napínavé jsou. Jako menší mínus bych vypíchl hudbu, která se zkrátka nevyrovná té ve hrách a místy ani nefunguje, jak má – je málo rytmická. Toť k soundtracku, se zpívanými písněmi od "pokorného barda" jsem nadmíru spokojen. (Možný spoiler!) Tři časové linie mi nepřišly nikterak nesrozumitelné, vše do sebe na konci krásně zapadne. (Konec spoileru!) Film má úžasnou výpravu a dynamika i choreografie při závěrečné bojové scéně hned v první epizodě je úžasná. Co však tvůrcům neodpustím je vizáž čarodějek Fringilly a Triss, pro mě jako pro hráče her je to spíše nepovedený vtip. Jinak parádní show. 2. série – 70 %: Moc bych si přál napsat, že to dlouhé čekání na druhou sérii se vyplatilo, ale abych byl upřímný, výsledný pocit po jejím zhlédnutí je hořkosladký. To, proč to vlastně jako celek nefunguje, se nedá dost dobře shrnout do jedné věty. Samozřejmě se tu zase můžeme vztekat nad nerespektováním předlohy do slova a do písmene, můžeme tvrdit, že tahle série je spíše takový zdvižený prostředník Sapkowskému a namítat, že šlo primárně o tu opěvovanou slovanskost, kterou seriál zatratil, ale prosím, nebuďme jak malí a zkusme se přesto přenést. Tento počin je zkrátka do jisté míry samostatné dílo. A přesně tak ho budu i hodnotit. Nuže: v čem je problém? Jde v zásadě o to, že tvůrci se na jedné straně snaží zachovat původní epizodičnost, kdy Geralt v každé epizodě musí bojovat s jiným monstrem a na druhé straně se naopak pokouší prostřednictvím jednotlivých dílů vést politická jednání čarodějů, intrikování Fringilly a do toho ještě Yennefer, bard Marigold, Deathless Mother, ... Myslím si, že to tvůrci trochu přepískli. Všechny výše vyjmenované celou sérií se táhnoucí dějové linky berou té předpokládám hlavní dějové arše s Geraltem a Ciri pozornost, kazí jí gradaci na konci jednotlivých epizod a osobně jsem měl dojem, že ji i strhávají na důležitosti – dovolím si přirovnání: Geralt a Ciri jsou jako dva tuláci na okraji ničeho co bojují s bandou rozzuřených zločinců, zatímco se jinde na Kontinentu řeší osud celého světa. Zkrátka se tvůrci měli vzdát epizodičnosti, pokud chtějí vést seriál takto a udělat i z Geraltovy linky příběh, který někam od začátku směřuje. Jakože nesměřoval. To je asi můj hlavní problém. Jinak samozřejmě ani ty ostatní linky nebyly bez poskvrnky: Yennefeřino přežívání, jak bych to celé pojmenoval, působí místy nesmírně nahodile; politikaření mágů postrádá jiskru, měl jsem při jeho sledování pocit, že v celém Kontinentu je každému ukradené, na čem se tato sebranka nakonec shodne; elfové na mě působili zbytečně a nepodstatně pro příběh, což je škoda, měli mít víc prostoru, měli jsme se o nich něco dozvědět. Naopak pochválit bych tvůrce chtěl za vystavění Fringilly, ze které teď jde skutečně strach. Pěkně nám tuhle postavu prodali a já věřím, že už z ní nikdy nebude jen pouhá figurka na šachovnici. To tak k ději. Trochu mě mrzí, že Deathless Mother neudělali děsivější, měli ji nechat pořádně ty postavy podusit, bohužel jsme si ji moc neužili. Jinak samozřejmě platí, co už po první sérii považujeme za standard: pěkná SGI monstra – originální a s hezkým designem; poměrně poutavá hudba (herní se však nevyrovná); skvělá choreografie zejména souboje Geralta s více lidmi naráz. Pochválit si zaslouží i bravurní herecké duo Geralt&Ciri, dále Kahir, Fringilla a ani ostatní nedělají ostudu. Bohužel za mě tentokrát lehce zaostává Yennefer. Na závěr jsem si nechal Marigolda, který je opět perfektní. Watch that butcher burn!
naineko
naineko
1 549 bodů
9
Něco málo mi nesedlo, ale jinak celkem spokojenost. S obsazením nemám problém, hlavně po stránce hereckých výkonů. Na Triss si musím drobet zvykat (ne nutně kvůli vzhledu). Vadí mi Jaskier (fakt mu nebudu říkat Marigold), ale ten už je takový ze své podstaty. Příběhově je to fajn. Některé scény (Brokilon, Temerie) mohly být méně komorní, nicméně závěrečné bitvě právě komornost dala realističtější nádech. Rozčilovala mě cudná necudnost (ukažeme prsa a zadky, a soulož, ale bedlivě a přepečlivě něčím zakryjeme oblast mezi koleny a pupkem). Pokud měl někdo problém s proplétáním různých časových rovin, měl by zvážit návrat k četbě leporela, případně slabikáře. Tam takové přetížení mozku určitě nehrozí. Stravitelné i pro diváky nepolíbené předlohou a kteří fantasy nemají moc v lásce. Druhá série. Pořád dobrý. Akční nápady výborné. Stěžejní postavy dobře obsazené (místy jako bych hrál Gwent). Pár věci opět nesedlo, ale nemám problém přistoupit na hru, kterou tvůrci nabízejí. První sérii nastavili laťku vysoko, v druhé přešli z povídek na ságu, to jak to pořešili mi úplně nesedlo, ale nemám s tím zásadní problém. Teda Geraltova zbroj by mohla vypadat víc jako brnění a né jako fetiš z Heavy Metal Batmana. Střelba do vlastních řad (resp. komentování komentářu "fanošuků") na výbornou.
FAT_YODA
FAT_YODA
1 510 bodů