Zaklínač

72%

Komentáře a recenze 57

22 285 bodů
6
Rozhodně je to připitomělé, ale takovým tím příjemným způsobem, jakým je připitomělá Xena nebo Hercules (v tomto ohledu by mi nevadilo, kdyby to bylo připitomělé víc). Všechno od legračního hereckého podání Henryho Cavilla (nejlepší využití neexistujícího rozsahu od dob Arnolda) po laciné instagramové filtry je už příliš okaté, abych za to mohl být naštvaný - takže se na tuhle karnevalovou loď dá snadno nasednout a užít si nízkou fantasy v její nekomplikovanosti a naivitě. /// Druhá řada není vůbec připitomělá, naopak se bere smrtelně vážně. Nedokoukal jsem, snižuju hodnocení.
9
Konečně fantasy seriál podle mého gusta, který mě baví mnohem víc než Hra o trůny, která byla sice dobrá, ale skončil jsem se sledováním už hodně dávno. Nemám tento žánr rád a baví mě z něj snad jen Pán prstenů a Barbar Conan. Zaklínač je seriál s úchvatnou atmosférou, vynikajícím castingem a dobrým příběhem.
9 335 bodů
8
Legendární knižní a herní série z mysli polského génia Sapkowskiho! Celé si to kočíruje Netflix, který se nebojí vysolit prachy, což dodává zajímavý casting a perfektní efekty. Knihy jsem nečetl a ani spíše nebudu, hru jsem nehrál a taky spíše nebudu. Přirovnávat jakýkoli seriál ke Hře o trůny, je cesta do pekel! Má to skvělé pasáže, hlavně teda okolo boje s monstry, či plnění těch Geraltových úkolů, ale jinak je to poměrně suché. Místy mi to přijde, že si to hraje na nevím co.. Fanoušci knih jsou nespokojení, že to není podle předlohy a ne-čtenáři se v tom ztrácejí. Ale Henry Cavill si tady vytvořil asi už nesejmutelný kult a obdiv, tímhle se stane nesmrtelným! 1. série - 75%. 2. série - 65%.
M3lios
M3lios
9 141 bodů
8
Niečo z čoho som zo začiatku mal pocit ,že to bude pre mňa ako kaktus v prdeli vzniklo niečo ,čo mi ukázalo ,že keď sa chce tak sa dá vždy. Otázka je ,ale ako. Prvá séria ukázala ,že má nejaký ten potenciál. No správna otázka je či ho tvorcovia dokážu využiť. Ak nie ,potom sa môžem len modliť ,aby z toho nevznikol druhý filmový Eragon. Prvá séria ukázala ,že aj voľne sfilmované fantasy môže byť super. A ďalšia otázka je či to tak ostane ,alebo s knižným príbehom pritvrdia. No na všetko je treba čas. Preto píšem sem neutrálne recenziu. Chcel som zábavu ,ktorá nezničí knihu a zaujme. To som dostal. Teraz už iba počkať ,čo sa spraví so zbytkom príbehu o Geraltovi z Rivie...( Dočasných 75% a Dočasná známka: B- ).
9 035 bodů
5.5
S1:Mám z toho dost rozpačité pocity. Na jedné straně tu máme velmi zajímavé postavy, ale na druhé příběh, který se na ně nedaří moc napojit. Nehledě na to, že se hlavní zápletka nějak zapomíná řešit a místo toho vidíme Geralta chodit sem a tam a úplně vniveč. Navíc se nepodařilo zcela vymanit pochybnostem a ve výsledku tak některé věci nedávají smysl. (Proč by sakra někdo vyhrožoval Zaklínačovi, když ví, že umí zabíjet příšery a mnoho násobnou přesilu lidí?, Proč Geralt nepoužívá kouzla víc, když jich tolik umí? a podobně) Příběh tak navíc většinu času stagnuje a (očekávané) vyvrcholení působí dost křečovitě a nelogicky. Zároveň jsou kolem rozpoutány mini-příběhy, které většinou k hlavnímu ději nijak nepřispívají, nevyřeší se a jsou trochu zbytečně. Nechápejte mě špatně, je tam potenciál, ale chybí tomu větší údernost a osudovost. Nehledě na to, že ne všechny příběhy a povídky ze světa Zaklínače obstojí jako seriál. Na to jsou málo... seriálové. :) Rozhodně ale budu pokračovat ve sledování. Sice mě poslední díl trochu naštval svým pojetím a rozuzlením, ale pořád ve mě zanechal pocit, že ta série někam spěje. A když už se konečně vyčerpaly povídky (čili nepodstatné příběhy), mohlo by se konečně jít naproti hlavnímu příběhu a ten je dle mého daleko zajímavější a poutavější, než co jsme zatím viděli. 60% S2:Z první série jsem nebyl kdo ví jak nadšený, ale pořád jsem tak nějak věřil, že po posledním dílu, kde konečně expozice dosáhla konce, přijde na řadu nová série, co to pořádně vohulí a dodá zábavu. Jenže ono se tam neděje vůbec nic zajímavého ani teď (možná je to ještě méně zajímavější, než předtím) a některé epizody už jsem si říkal, kašlu na to, to nemám zapotřebí. Ale protože jsem to vydržel, musím to někde vyvážit, takže na třetí sérii kašlu. Ještě, že už jsem se naučil na nic netěšit, protože představa, že na tohle dva roky nepřetržitě čekám jak na smilování a potom dostanu tuhle nudnou debilitu, asi bych se vážně nasral. PS: A kdybych byl ještě větší svině, tak bych to srovnal třeba s Arcane a tahle série by šla ještě níž. Takhle aspoň za 50%
8 615 bodů
0
Tohle nepůsobí Zaklínač. Nemá to ono slovanské a specifické kouzlo. Nemastná neslaná americká produkce, na které je všechno špatně. I kdyby to ale nebyl Zaklínač, ale úplně jiná látka, tak je to pořád velmi neuspokojivé. Děj mě nezaujal, stejně jako postavy. Přesto si to dovoluje žádat si po divákovi mnoho jeho času. Tvůrcům se nepovedlo uvést mě do světa. Nepovedlo se jim napsat dialogy, díky nimž by byla radost sledovat interakci mezi postavami, díky nimž bych si je oblíbil. Toporné, "levné", nepamětihodné, špatné. Před premiérou první série bylo řečeno, že žena může napsat Zaklínače, stejně jako chlap může psát třeba o nějaké elfce. Já bych to tedy ženě nesvěřil, ale teoreticky by asi mohla - pokud by nebyla neschopná a dokázala z látky vyextrahovat její největší klady a vizuálně je podat. Místo toho tu máme typický příklad nadhodnoceného nemastného průměru, který je v porovnání s potenciálem vlastně podprůměrem. Po půl roce od shlédnutí si nepamatuji nic, co by se mi vyloženě líbilo. Tudíž - odpad za první sérii a vážně nechci pokračovat. Nevěřím, že z toho něco bude, dokud na tom budou pracovat tihle lidé. Nyní dodávám, že jsem, já blbec, viděl i druhou sérii a ta byla snad ještě horší. Začátkem listopadu 2022 se ukázalo, že Cavill v roli Zaklínače končí a do čtvrté sérky už nenastoupí. Důvodů bude celá řada, ale nepochybně to to sere i proto, že je to srdcař, tu látku má rád, ale vidí, že má hrát v něčem, co jeho oblíbenou látku hanobí. Tvůrci se prý předloze vysmívají a podle toho to vypadá - jako sračka.
p.a.douch
p.a.douch
8 362 bodů
6
Myslel jsem že mě bude vytáčet Cavill, ale ten mě nakonec vůbec nerušil (až na to že je z něj skoro vedlejší postava). Ženské postavy? Co to je? Vždyť i NPC ve hrách měly větší charisma. Pro mě to je jedna nesympatická ženština vedle druhý. Chlapi jsou tam ze slabochy, záporáky, rasisty, komický figurky a kanónenfutr. Prolínání časových linek je taky na houby. Postava žije, další díl je mrtvá a pak zase žije - zbytečný chaos. Lepší nadprůměr.
Tom Hardy
Tom Hardy
8 349 bodů
6
První dva díly netflixovského Zaklínače jsou pro nečtenáře neředěné peklo. Dle ohlasů evidentně dobrý fan service, ale opravdu mizerný storytelling, který neumí nováčkům dostatečně srozumitelně představit nový svět i jeho hlavní postavy. Snaha o rozehrání ve stylu Hry o trůny (vrstvená struktura o osobní, politické a válečné rovině) je zbytečná a kdyby tohle přišlo až s epizodou pět, hezky v přímé časové linii, bylo by lépe. Čas je vůbec nejproblematičtější element první série. Jako někdo, kdo se teprve ve světě Zaklínače rozkoukává, jsem původně ani netušil, že se dívám na nějaké flashbacky. Nových jmen příliš, abych si je snadno zařazoval, stárnutí postav (až na Ciri) skoro nulové. Ne, tohle prostě bylo mizerné tvůrčí rozhodnutí. ALE epizody 3 až 6 velmi dobré, někdy i s opravdu výbornými momenty. Dokonce i zpočátku poněkud matný Cavill se najednou najde, začne fungovat a stane se Geraltem. Bohužel to ke konci opět padne na hubu. Sedmý díl je otravným dozvukem úvodu, potvrzující mimo jiné to, že vlastně první dva díly ani být nemusely a samostatně sedmička přidá asi jen tři nové informace. Rozhodně nejzbytečnější díl série. A osmá epizoda... asi tak, málo Geralta a příliš emocí, ke kterým chybí podhoubí. Navzdory řadě výtek se na druhou sérii ale těším. Věřím, že tentokrát se autoři vykašlou na hrátky s časem, půjde se čelem k osudu a hlavně se Zaklínačem v hlavní roli. Když je ve středu dění (ep. 3 až 6), funguje seriál výborně. Jakmile je ale pouhou figurkou na šachovnici, ztrácí seriál většinu svého kouzla. A také by to chtělo vizuálně trochu sladit (a upřímně i zašpinit). Zakletá princezna byla správně odporná, stejně tak pavouk (nebo co to bylo) asasína, naproti tomu draci a příšera z úvodní scény vypadali jako něco, co sem omyle prskli autoři Princezny Fantaghiro. /S1:60%/
blazma
blazma
4 928 bodů
10
Tuto sérii hodnotím jako někdo kdo nečetl žádnou knížku, z herních zpracování mám zkušenost jen z posledním dílem. Čili znám jenom pár základních hlavních postav. a hrubý základ o čem v tomto světě vlastně jde. I přes poměrně zmateně vyprávěný příběh, který podivně přeskakuje a kolikrát vypráví příběh ve třech různých časech v jednom díle a rozhodně jsem byl po prvním shlédnutí víc zmatený než zaujatý. Dal jsem tomu šanci znova a začal si to dávat pomalu dohromady a společně s tím přišlo i to zaujetí že se jedno o velmi povedený Fantazy příběh. Postavy jsou v čele s Henry Cavillem výborné a už se nemůžu dočkat dalších dílů a dalších známých postav.
6
4/10. Netflix získal licencí na Zaklínače klíče od zlatého zámku, bohužel jak je u téhle platformy zvykem klíče zahodil do kopřiv a na cestu do zámku si místo toho vzal těžkou palici. První řada se vlastně ještě docela povedla, když člověk vezme v potaz že musela představit světu franžízu, o které existovalo jen povrchové vědomý díky skvostnému třetímu dílu jedné videohry. Druhá řada bohužel, pro mě nepochopitelně, není ani schopná stavět na tom co se té první povedlo a bezcílně přešlapuje na místě. Tvůrci si můžou děkovat tomu že měli šťastnou ruku při výběru Geralta, který to až heroicky táhle na svých bedrech alespoň trochu vzhůru z hlubin ostudné podprůměrnosti.